Bilder på Adlibris

Omdömen om Adlibris

2014-02-02

AnnMari Magnusson

Dåligt

Beställde böcker, men deras utlämningsställe är tydligen helt armerat, jag har utlämningsställe där jag bor, men eftersom shenker kör, kan dom inte ändra detta, utan jag får köra bil 2 mil.

2014-01-21

Matilda B Matilda B

Kanonbra!

Adlibris håller alltid bra pris på kurslitteraturen jag söker och levererar snabbt. Får alltid ett bra bemötande av kundservicen och de skickar information när något ändras. Kan inte annat än vara supernöjd!

2013-12-27

Leverans

Bra utbud men har vid flera tillfällen levererat fel upplagor av böcker, den senaste gången trots att boken jag hade beställt fortfarande fanns i lager. De har även hänt att de har sålt slut på varor efter att jag har genomfört mina köp och då inte levererat det som köpts till mig (antar att någon annan kund fick "min" bok eftersom den fanns där när jag la beställningen?) Detta har resulterat i extrajobb för min del då böcker skall skickas tillbaka och bytas och kontouppgifter behöver registreras för att pengar skall kunna betalas tillbaka. Har inte enbart haft negativa upplevelser av Adlibris men jag har tröttnat på de osäkra leveranserna och kommer hädanefter att köpa mina böcker på andra sidor.

2013-11-17

Ann-britt E Ann-britt E

Beställde böcker precis och vilken snabb leverans 2 dagar senare fick jag mitt paket. Perfekt verkligen.

2013-10-07

whatever

Leveranser...

Helt jävla horribla leveranstider.
De skriver leveranstid 1-2 dagar... sen visar det sig att de kommer inte att skicka skiten förrän efter 2-5 dagar vilket innebär över en vecka.
Andra veckan nu sedan jag beställde mina böcker med 1-2dagars leveranstid... just saying.
I övrigt bra utbud och priser.

Hej,

Vi har 10 miljoner artiklar i vårt sortiment och kan dessvärre inte lagerhålla alla titlar. De titlar som finns i lager beräknas skickas inom 1-2 vardagar men skickas oftast samma dag, övriga beställer vi från leverantörer i bl.a Sverige, Finland, Norge, Tyskland, England och USA och dessa skickas normalt inom 2-5 vardagar. Därtill tillkommer frakttid och denna varierar beroende på vilket fraksätt man väljer i kassan.

2013-10-04

Sacke A Sacke A

Usel portal, dålig kundtjänst

Portalen är usel, man kan inte ändra leveransadress utan att beställa, och tydligen skall man ange leveransadressen varje gång man beställer. Uselt också att man inte kan prata med kundtjänst utan allt skall göras via webben

När man ringde och klagade på att en beställning inte hade fått leveransadress så var det som att prata med en vägg, när man påtalade att felet ligger på webbsidan, och envisades med att det var vi som gjort fel.

Hej,

Din adress hämtas automatiskt i kassan när du beställer. Detta baseras på att du anger postnummer, mailadress och personnummer för att identifiera dig. Om du tidigare gjort ett köp hos klarna laddas då den senast använda adressen in. Meningen är såklart att det ska vara smidigt, men kontakta gärna oss angående detta igen så tittar vi på det i detta specifika fall. Maila info@adlibris.com.

2013-09-27

Anne L Anne L

Adlibris nya beställningsportal är usel

Jag har handlat nedladdningsbara ljudböcker hos adlibris under många år men nu har de "uppgraderat" sin beställningsportal vilket gör att man inte lätt kan hitta sitt senaste inköp och ladda ner boken utan måste leta igenom hela sitt bibliotek :(. Dessutom saknar jag fortfarande böcker som jag köpte för ca 1 månad sedan i biblioteket och trots ett flertal kontakter med Adlibris är detta inte åtgärdat. Uselt! Får börja köpa av en annan leverantör

Hej Anne,

Jag beklagar att det inte fungerat. Ser du skrivit detta inlägg precis i samband med att vi lanserade Adlibris Mondo - vår digitala plattform.
Vi vill såklart gärna hjälpa dig tillrätta med ditt bibliotek och dina ljudböcker. Om du hör av dig till oss på info@adlibris.com så hoppas jag att vi får titta på detta igen.

2013-09-26

Sara E Sara E

Bra bokhandel på nätet!

Har beställt böcker från Adlibris några gånger och de har haft bra priser och ett stort utbud. Okej leveranstid.

2013-07-16

Evert B Evert B

Besviken betyg --

Jag har i många år köpt böcker, och varit mycket nöjd, från Adlibris. Måste nu tyvärr avsluta detta sen Adlibris samarbetar med Klarna som har ett synnerligen skamligt sätt att försöka lura in mig i något slags avtal jag inte vill vara med i. Evert Bothén

2013-04-05

Monika skytte

Trevligt bemötande

Trevligt bemötande och serviceanda när jag ringde kundtjänst när jag själv gjort fel i beställningen. En glad kille ställde allt till rätta

2013-03-18

Nathalie S Nathalie S

Stort utbud

Stort utbud och priserna är ganska bra. Man hittar det mesta här.

2013-03-16

Jennifer S Jennifer S

Lagom stort utbud och bra priser! Har aldrig varit med om att det krånglat, så jag är nöjd!

2013-03-20

Vad roligt att du är nöjd! Välkommen åter!
Linda, Adlibris Kundservice

2013-03-02

Linnéa Neah L Linnéa Neah L

Adlibris

När det gäller både studentlitteratur och vanliga böcker så tycker jag ni har bra priser. Plus till er!

2013-03-02

Ronja A Ronja A

Bra priser, men inte ett jättestort utbud av böcker. Har inte beställt därifrån men kommer göra.

2013-03-20

Vi har ungefär 10 miljoner artiklar i vår databas, är det något särskilt du saknar? ;)
Linda, Adlibris kundservice

2013-02-25

Jill J Jill J

Bra priser, bra urval utav böcker och är det något speciellt man letar efter så får man råd och tips om vart man kan vända sig (om dem själva inte kan ta in det). Bra leveranstid.

Thommy S Thommy S

Mycket bra priser på böcker och snabba leveranser har aldrig haft något krångel:)

Charlotta E Charlotta E

För studenten..

.. Är detta räddningen! Har handlat alla mina böcker till mina studier här! Absolut inte missnöjd överhuvudtaget!

Charlotta E Charlotta E

För studenten..

2013-01-15

My A My A

BRA

Räddaren i nöden då jag plugga och studieböckerna var dyra. Adlibris hade dessa böcker bra mycket billigare än de lokala bokhandlarna, så är jätte nöjd!

2012-11-20

AE

Expressenannonsör

Att jag inte kunde beställa utanför Sverige så slapp jag stödja detta företag.

2012-11-08

Nils Hult

Usel service

Adlibris är ett märkligt företag. Man beställer böcker, och bland levereras dem (dock aldrig så snabbt som de lovar på sin hemsida) och ibland finns inte de böcker man beställt. Men det får man inget besked om, utan man går där och väntar och väntar. Tills man slutligen inser att beställningen aldrig kommer att levereras. Därför har jag slutat handla från adlibris.

2012-10-14

Helena B Helena B

Köpte alltid min studentlitteratur här. Snabba leveranser och stor utbud.

2012-09-18

Petra L Petra L

Adlibris

Jag tycker att det är en okej bokhandel på nätet. Men om man ska skicka tillbaka sina böcker, blir det väldigt dyrt i frakt.

2012-09-11

daniel

usel betalfunktion

strul med kortbetalning. sanlöst dåligt. adrig mera adlibris när det finns andra företag som fixar samma sak utan strul. skräpföretag.

2012-09-07

Olle

Dålig ordning

Framgår inte vad de har i lager, ingen bestämd leveranstid och svaren från kundservice är klart arroganta!

2012-09-07

Hans Dahlgren

Handla i en bokhandel!

Begär snabbfrakt och betalar extra för den för att få den i tid till en födelsedag. Tid vet ej? Kundservice avfärdar med att de inte har alla böcker i lager. Visst kan man returnera om man betalar returfrakt + snabbfrakten. D.v.s. 50 kr för att ha lurats av ett skitföretag!

2012-09-06

Andrea G Andrea G

Det har alltid funkat kanon att handla böcker. Bra översikt vad som finns i lager och när det levereras, bra fraktalternativ och böckerna är rejält packade när dom kommer fram. Jag gillar också rekommendationerna som ges när man kollar på en bok, har upptäckt väldigt mycket böcker tack vare det.

2012-08-23

Jenny W Jenny W

Jag handlar alltid mina böcker på adlibris!

2012-08-06

Johanna Källgren Johanna Källgren

Adlibris Webbshop

Så bra! Snabb leverans, bra utbud och riktigt bra priser och kampanjer! Stort +!

2012-06-28

Billigt, stort utbud och snabba!

Jag köper alla mina skolböcker här och de har bra priser på kurslitteratur. Det går dessutom sjukt fort. Har fått meddelanden 20 minuter efter att jag gjort min beställning om att min order är packad och klar att skickas iväg. Helt fantastiskt! Dessutom är deras kundservice väldigt hjälpsam och trevlig att ha att göra med.

2012-06-08

Elin B Elin B

Adlibris. Stort utbud, billiga priser och fri fakt

jag har aldrig haft problem med hem leverans från Adlibris. Det är en mycket bra nätbutik enligt mig och jag köper gärna böcker där ifrån. Det är väldigt bra priser och det är fri frakt. Du får de du beställt 25 arbetsdagar. Någon gång har de tagit längre tid men jag har inte som skulle få mig att sänka betyget. Rekommenderas!

2012-05-20

Ida H Ida H

En bra nätbutik med stort utbud och låga priser. Passar perfekt när man är boknörd!

2012-05-14

Fille

Sömst kundservice

Jag köpte böcker och betalade extra för Snabbfrakt och det tog 10 dagar att få mina böcker. När jag hör av mig till kundtjänst och frågar om de kan kompensera mig (för jag behöver böckerna i kursen jag läser just nu) så får jag som svar att hon inte kan hjälpa mig utan hon skriver bara "Ha en bra dag". Sämst kundservice.

2012-03-27

Kurt

För långsamt

Står det "Leverans inom2-5 dagar" skall det inte ta över en vecka innan man får första delleveransen. När resten av böckerna kommer kan man bara gissa. Max två dagar kan man begära.

2012-01-17

Stina Karlsson

FÖrstår in inte

Bara tragiskt leveranssystem. Distansförsäljning i sitt sämsta.

Fler företag i Sverige