Tessie

031 - 13 54 38, Kungsg. 47 -51 Grandpassage, 411 15 Göteborg

Bilder på Tessie

Omdömen om Tessie

2014-04-07

helt klart bästa affären någonsin!! Verkligen jättefina kläder där!

2014-04-06

Evelyn

Toppenaffär!

Jag tycker absolut att dem har jättefina kläder på Tessie! Varit där en gång och dem som jobbade dör verkade jättetrevliga och sa att vi skulle säga till om vi ville ha hjälp och så. Kvalitén är väl inte super, men man får ända vad man betalar för :) själv tycker jag om Tessie! :)

2014-03-17

Helena

Skräp!

Det var som nästa alla redan har skrivit, en fruktansvärt hetsig atmosfär.
Vi blev "attackerade" av denne mannen som kastade på oss diverse byxor, toppar och harembrallor.
Kläderna vi provade var det hål i, han drog upp provdörren när man stod och provade kläder.
"-prova detta, detta klär dig, denna toppen måste du ha, dessa byxorna passar dig" ÅÅÅÅÅ!!!
Måste man vara så fruktansvärt jobbig, förstår han inte att han tappar kunder på det sättet.
Vi köpte iallafall ett par hängslebyxor och en topp till min dotter. Det första hon tog på sig det här hemma så lossnar två knappar!! Och i toppen var det naturligtvis ett litet hål.....
Nej..., lär dig hantera oss kunder på ett trevligt sätt och låt oss handla i lugn och ro och få slippa ditt förfärliga tjoande HELA tiden!
Kommer aldrig att handla på TESSIE igen!

2014-03-02

Alexandra...

Vafan

Jag gick in dit med min pappa en dag för att köpa ett par byxor. Vi kollade och sen kom han med ett par som han sa"tyst lilla du. Du ska ha s" men nejdå jag passade perf i m/l men liksom sen öppna han dörren och slängde på mig 4 tröjor och en skinnjacka och sa de ska du ha det passar bra. Så min pappa frågade. "Jag trodde du sa bara ETt par byxor???" Så jag slog där och kollade på de båda och sen så pratade de i typ 30 min och jag gick runt där. Men man fattar varför han är stressig och skriker på alla. Det är ju många kunder och tjejerna som jobbar där. Gör typ ingenting så han stressar väldigt mycket och måste göra allt själv. Men bra butik men om ni vill att blusarna inte ska gå sönde så köp inte blusar utan köp tygtjöjor...

2014-02-25

Klaudia

Fattar inte!

Jag förstår inte vad alla pratar om?
När jag var på Tessie och skulle kolla på kläder så kom ägaren fram till mig och frågade vad jag ville köpa. Jag höll i deras populära byxor med selen och han automatiskt gav mig 3 tröjor som skulle passa till de! Jag var också och reklamerade byxorna för att en av knapparna föll av men de sa först att han kan ta de till Frankrike och sy fast samma knapp där (för att han trodde att knapparna var slut i Sverige) men sen så hitta han en knapp och bytte den utan något tjafs! Ja, deras kläder är inte Chanel kvalité men för det man betalar tycker jag att kvalitén är bra!

2014-02-09

Elli

Ovälkommen

Jättefina kläder men mannen som jobbar där lurade på mig och min mamma kläder fast det var fel storlekar, vi bad om en s till mig och m till mamma och hennes var xs och min var l såg vi sedan. Tjejerna som jobbar där är väldigt otrevliga och man känner sig inte välkommen då de står och pratar med en massa andra kollegor när man står och betalar. Men jättefina kläder, dock så är det inget annat som är bra förutom priserna och att kläderna ser bra ut.

2014-02-03

Mats

Handla inte här

Skulle byta en tröja åt min dotter som var hål i.
Ägarinnan sa att vi tvättat den fel. När jag påpekade att prislappen hänger kvar och skulle då vara mosig, ändrade hon det till att vi strykigt tröjan fel.
Min dotter har inte använt tröjan. Jag skällde ut dem så att de nästan grät.
Även mig hänvisade de till almäna reklamationsnämnden. Fick sedan erbjudandet att köpa en ny för halva priset. Något jag avböjde. Att de inte fattar hur mycket de tappar på detta. Vi skall nu sprida detta så att de mister många kunder. Bli inte blåsta i denna butik.

2013-12-29

Ann

Bottennapp!

Oprofessionellt kundbemötande, dålig service och låg kvalitet på produkter.
Det är vad Tessie i Göteborg står för!
Första och sista gången någon i vår familj lägger tid och pengar där. Att bli så oförskämt tilltalad i en butik är stor skandal!

2013-12-27

Malena Malena

KUNDEN HAR ALLTID FEL!!!

Kvinnliga ägaren som stod i kassan godtog inte reklamationen av dotterns blus och hänvisade till allmänna reklamationsnämnden (!) om jag ansåg henne ha fel. Den otrevlige mannen i butiken, som jag tidigare trott vara ende ägaren, tog över diskussionen och påstod att jag hade tvättat fel och förstört tyget i blusen och att det var därför den 10 cm långa revan i ryggen kunnat uppstå. För att bevisa att han hade rätt, rev han ytterligare hål i blusen! Jag sa att jag bara hade tvättat i 20 grader ylletvätt, men enligt honom fanns inget sådant alternativ på tvättmaskiner. Lite konstigt att det finns på min enkla tvättmaskin då.
Jag kom alltså ingen vart med min reklamation idag och det enda jag åstadkom var att övriga kunder upplevde mig som en knäpp kund som inte kunde förstå faktum; att jag hade fel.
Presentkortet handlade dottern byxor för, men fick inget kvitto. Enligt ägaren får man inte det när man handlar med presentkort. Fast det är klart, om man ändå aldrig godtar kunders reklamationer så är ju kvitton överflödiga. Uppenbarligen har man i denna butik skapat sina egna regler och vägrar följa allt vad konsumentköplagen säger. Tessie är en populär butik nu, men förr eller senare straffar det sig att behandla kunderna så illa som man gör där!

2013-12-27

Malena Malena

Hysterisk stämning, otrevlig ägare

Min dotter och jag var inne på Tessie den 12/10. Denna butik är så populär bland tonårstjejer och visst har de fina kläder, men stämningen i butiken var helt hysteriskt när vi var där. Musiken var jättehög, mannen i kassan (ägaren) skrek konstant till sin personal, stackars tjejer! När min dotter var i provrummet och jag ute i butiken och kollade på väskor, skrek plötsligt ägaren åt mig "Var har du gjort av byxorna"?! Först förstod jag ingenting, sedan kom jag på att han menade de leopardmönstrade byxorna, som min dotter tagit med in i provrummet för att prova. När jag frågade honom om han trodde att jag hade stulit byxorna, som dessutom var i X-small, skulle han skämta bort det hela och var sååå trevlig. Vi handlade för 1600 kr, men ärligt talat så skulle jag inte köpt något i den butiken om inte min dotter så gärna velat. Nu skall vi snart dit igen. Dels för att reklamera en blus som gått sönder efter att ha använts tre gånger (och tvättats i handtvätt!) och dels för att köpa för presentkortet min dotter fick när hon fyllde år. Jag gissar att jag får anledning att återkomma om mina erfarenheter från det nya besöket i butiken!

2013-12-11

Bojkotta

Dåligt bemötande

Dåligt bemötande och tjafs när man kommer med plagg som gått sönder och man vill reklamera dessa. Du får inte lämna tillbaka/få nytt förrän centrallagret godkänt felet och det kan ta sin tid. Reklamation skall väl ändå butiksbiträdena kunna ta beslut om på plats, eller? Kommer ALDRIG handla hos Tessies igen! Dålig kvallite och uselt bemötande= dålig reklam.

2013-11-21

Finaste kläderna!

Tessie har så sjukt fina kläder! Skulle vilja ha allt där inne!

2013-10-20

Arg tjej.

dålig personal.

jag och min kompis gick in på Tessie en lördag och då var det väldigt fullt i affären, men bara för det betyder det att personalen ska behandla alla som skit?
Vi stod i kön och skulle prova kläder, då såg vi att personalen ryckte bort plagg från kundernas händer om de hade mer en ett plagg, ägaren öppnade även dörrar i omklädningsrummen vilket jag tycker är väldigt ohyfsat (personer var inne i dem). När det väl var våran tur så gick vi in i samma omklädningsrum för att spara tid och då bankade en av personalen på dörren och nästan skrek ''EN I VARJE RUM!!!!!''.
När vi skulle gå till kassan så skällde mannen i kassan på min kompis för att hon hade vikt sina pengar, sedan gav han inte rätt pengar tillbaka för han tyckte inte hon förtjänade detta, visst det handlade om 10kr men ändå, riktigt dålig stil. När jag väl skulle betala så gav jag 500kr och skulle få tillbaka 300, då fick jag stå och skrika i affären för att få dem eftersom han pratade skit om folk som var i affären med en annan som jobbade där. När jag väl fick pengarna tillbaka fick jag också mindre än vad jag skulle fått.
Tjejerna som jobbar där beter sig som bitchar och är rent av sagt en okunnig personal, mannen som jobbar där är någon jag nästan ville slå till när jag gick därifrån.
Detta gjorde min och min kompis dag i stan förstörd eftersom vi blivit så dåligt bemötta.
Första och sista gången jag går in i Tessie, finns andra affärer med finare kläder.

2013-09-22

Lina

Oproffsigt

Jag, som alla andra håller med om att det är fina kläder, dock väldigt otrevlig och framför allt oproffsigt på tessie. Visst, dom har fina kläder, det är därför synd att man ska behöva bemötas av otrevlig personal. Jag har varit där endast 1 gång och då var det många människor, personal som skrek, ägaren stod och skojade med alla kunder, det spelades hög mysik och kändes allmänt jobbigt att gå in dit. Alla mina kompisar har pratat så om butiken så det var en besvikelse.

2013-09-20

Asså nej

Sämst.

Hittar absolut ingen fördel. Tyckte tyvärr inte om kläderna (MIN åsikt) och vi ska inte tala om personalen. Beter sig som 17 åriga fjortisar. Nej usch.

2013-07-01

Ellen

PERFEKT

Butiken har underbara kläder som är väldigt lika de äkta. Tjejerna som jobbar där har alltid bemött mig med respekt även om jag bara är 13 år vilket jag tycker bra för det kan vara svårt att få i andra butiker. Ägaren kan vara lite på men han är jätterolig och ger bra tips.

2013-06-17

samma butik

dom har nästan exakt likadana kläder på chelsea (tror det stavas så) och det ligger bara ca 2 min ifrån tessie. Dom har också mycket trevlig personal också så gå dit istället

2013-06-14

Charlotte

Riktigt bra!

Hittar alltid något här! Gillar ägaren, visst är han lite för på men man får ta honom på rätt sätt. Han smickrade mig jättemycket, sa att jag var vacker och han hämtade alla storlekar jag ville ha. Går in några gånger om året och kommer alltid ut med två tre plagg. Mina har hållt i flera år, tvätta med fintvättmedel på 30 grader!

2013-05-12

Louise

Bitchigt

Var inne där i fredags för ett efterlängtat besök på den här omtalade butiken.. men herregud, ska man våga nämna butikens namn äns? Väldigt bitchig och dålig personal. Känns väldigt obekvämt att röra sig inne i lokalen.. väldigt tråkigt eftersom kläderna är hur fina som helst, men det speglar ju sig inte direkt på det bemötandet man fick av personalen.. väldigt oproffsigt.

2013-04-04

Är det någon som vet vad det är för märke på de kläder dom säljer? Det står bara Made In Italy, och kan inte hitta det märket online. Lite udda personal men ändå trevliga och frågade ofta om det gick bra eller om man behövde hjälp.

2013-04-01

handlare

helt okej

Kläderna är super fina och priserna är inte allt för höga, dock är personalen lite läskig som skriker och stressar en mycket, trots det tycker jag att man ska gå in för det är fina blusar och kläder!

2013-03-31

Linda

Hemskt!!

Dom skriker på dig.
Kläderna har den värsta kvaliten.
Dom beter sig som om dom är fattiga och vill bara sälja bort något!
Det var hemskt! Jag hoppas att dom läser det här och kan ändra sina beteenden.

2013-01-18

Jennifer S Jennifer S

Trevlig butik med fina kläder lite dyrt var det och personalen var lite udda.

2013-01-18

Stephanie K Stephanie K

Grymt fina och söta blusar, däremot håller inte kläderna när man har tvättat dom några få gånger. Men däremot hittar man alltid något!

2013-01-10

Elina K Elina K

grymt!!!

min favorit butik, fina kläder och ser nästan lika dana ut som märkeskläderna. Dock lite jobbig personal då de skriker menmen!!

2012-11-07

Frida G Frida G

Helt okej

Jag tycker att Tessie har grymt fina kläder men det är lite dyrt där + att personalen inte är den bästa...

2012-10-31

Dålig attityd hos personal!!

En ung expedit la sig helt plötsligt i min och min väns konversation. Mycket otrevlig och med en översittarattityd, började hon diskutera med min vän om hennes råd till mig. Då vi bestämde oss för att lämna butiken, så pratade hon bakom ryggen på oss! Kommer aldrig mer att sätta min fot i denna butik och kommer att avråda andra också!!!

2012-10-15

Otrevligt!

Jag gick dit en gång och tänkte kanske köpa något. Den som var före mig fick massor av rabatt och godis. Men när det var min tur så gav han mig inget och så tog extra BETALT! Så jävla otrevligt asså! Asså börjar han skrika och tror att han är rolig. ush! Den värsta upplevensen någonsin! Handla inte på TESSIE!!!

2012-09-29

Fina kläder, knäpp ägare

Butiken har jättefina kläder och jag skulle älskat att köpa kläder där- om jag inte var så rädd för att gå in!

Jag har pratat med flera andra tjejer som har upplevt att ägaren är lite för "på" och av egna upplevelser kan jag säga att detta stämmer. Tjejerna som jobbar där är ofantligt stora i käften och allmänt översittande. DÅLIG SERVICE!

2012-09-17

Sara

HERREGUD :(

Jag har hört att denna affären ska vara jätte bra. Så jag skulle gå in och kolla och just då en av personalen (en han) började typ skrika och skämta med en av sina kunder. Och det var jätte läskigt jag gick ut direkt. Vågar inte gå in igen! :O

2012-06-10

Maria Bergerson

otrevligt bemötande!

jag hade tvättat min blus för hand, ändå sprack den i sömmen!! Expediterna, två stycken, vid olika tillfällen, påstod att jag ljög!
Jag handlar aldrig mer i den affären och rekommenderar att ingen annan gör det heller!!!

2012-06-10

Yvonne Kron

Stället borde stängas!!

Första (och sista) gången jag besöker den butiken. Så fruktansvärt otrevlig mot mig som kund, men det värsta var på vilket sätt de behandlade sin personal. Både min man och jag reagerade direkt på det respektlösa sätt mot de unga tjejerna som arbetar där. Kläderna är dessutom av usel kvalitet, jag hoppas att fler väljer att inte handla där.

2012-03-26

linn

söta toppar

Man kände sig lite smått rädd hela tiden för han gapade på alla kunder, t.ex om de rörde vid ett plagg på "fel"sätt eller Höll på att knäppa upp en knapp på ett plagg. Mannen var riktigt otrevlig. Köpte endå en tröja, för de har verkligen fina kläder, men VÄÄLDIGT dålig kvalitet..

2012-02-24

. Åsa.

Butiken Tessi...bedrövligt.

Har aldrig varit med om ett så oproffesionellt, respektlöst o otrevligt bemötande på en butik någonsin. Och jag har handlat i butiker i 40 år, så jag tycker att jag vet vad jag talar om. Dom som jobbar o förestår butiken är en skam för alla som arbetar seriöst, inget klädesplagg i världen skulle motivera någon att hjälpa denna butiks fortlevnad. Den är inte värd detta. Kan inte förstå att en butik kan ignorera lagar som arbetats fram för oss konsumenter, kan få fortsätta att drivas av samvetslösa personer som driver denna butik.

Fler företag i Göteborg