0771 - 40 01 00, Hästholmsv. 28, 131 30 Nacka

Omdömen om Qall Telecom AB

2014-04-16

Glenn

Varning för qall

HEJ VAD JAG ÅNGRAR ATT JAG SVARADE I TELEFONEN FÖR ETT ÅRSEDAN NÄR DETTA BLUFF FÖRETAG RINGDE!
Dom lovar billigare abonnemang men det jag fick är det dyraste jag haft någonsin.Man fick telefonnumret till en säljare som sa med detta nummret kan du alltid nå mig men det har aldrig svarat någon på det.Det är nu mera dålig teckning så jag har fått skaffa en telefon till med annat abonnemang.

2014-04-16

Sverker

Varning för bedragare

Blev lovad lägre månadskostnad och betald övergång från föredetta operatören. Månadskostnaden blev fördubblad och övergången (4000 SEK) fick jag stå för själv. Jag sitter även med 36 månaders uppsägningstid. Jag är lurad, vore härligt att få möte masken som ljög under säljet i en mörk gränd. Jag tycker även det är obegripligt att enskilda firmor är så oskyddade från sådana här parasiter.

2014-04-11

Rickard S Rickard S

Akta er för Qall

Blev lurad av Qalls säljare som lovade lägre månadskostnad, men det blev dubbla kostnaden + 24 mån uppsägningstid. Oförskämda och lögnaktiga när man försöker kontakta dem, både kundservice, personalchef och VD. Inte villiga att släppa en som kund och att de över huvud taget ringer NIX-anslutna är INTE ok. De riktar medvetet in sig på enskilda firma eftersom rättskyddet är mkt sämre och kryphålen fler. Alla omdömen över tvåa på Rejta är säkerligen Qalls egna som försöker få upp medelvärdet...Till alla anställda på Qall Telekom; sluta kränga dyra telefonavtal till egenföretagare och gamla och skaffa ett riktigt jobb istället!

2014-04-10

Henry Gustafson

Dyrt abonnemang

Nu har jag äntligen blivit av med det dyra fasttele abonnemanget som jag endast haft som backup för mobiltlefonen. Tecknat ett hälften så billigt hos Tele2. Man blir jävligt sur på 3 månaders uppsägningstid + en "brytningsavgift" på 300:- när man varit bunden i 24 månader!
Företaget känns inte seriöst.

2014-04-09

Claes

Muntliga avtal gäller inte - för kunden!

Har haft ett fast telefonabonnemang hos Qall i några år. Inför abonnemngsperiodens slut ringde en säljare för att få mig att förlänga avtalet. Vi kom överens om 12 månaders förlängning (han måste fråga chefen först, då 24 månader är det vanliga) och en sänkning av abonnemangsavgiften.
Sedan hände ingenting - ingen förändring av månadsavgiften och fakturan hänvisade fortfarande till 24 månaders abonnemang!
Ringde kundtjänst som förklarade att då det inte fanns någon röstinspelnng fanns det därmed inget avtal! Muntliga avtal gäller således bara på säljarens villkor - inte köparens.
Naturligtvis sade vi upp det abonnemanget på stört - trots en tre månaders uppsägningsstid.
Från att ha varit vän av Qall, har deras beteende nu fått mig över på andra sidan. Tänk så enkelt det hade varit att ha kvar en nöjd kund i stället för en som aldrig kommer att rekommendera Qall!

Roger L Roger L

Bluff med uppsägning av abonnemang

Ringde Qall´s kundtjänst i oktober förra året och sa upp abonnemanget. Skulle var klart till maj 2014 enl. den jag pratade med. Ringde upp idag och tänkte lösa resten av fakturorna som var kvar. Får till svar att abonnemanget är till november 2014. Protesterar naturligtvis och nämner vad den förra på kundtjänst sagt. Men inte hjälpte det. Skall sägas upp skriftligt får jag till svar, men varför sa dom inte det från början? Verkar som dom gör allt för att behålla kunder och få in så mycket pengar det går innan uppsägningen börjar gälla. Oseriöst minst sagt. Lär nog inte höra av nå´n som kan fixa det här till min förmån heller.

Hej Roger

Det låter som att vi informerat fel här.

Kan du mejla mig på peter@qall.se så ska jag se till att du snarast får kontakt och hjälp

2014-03-30

liloppan

ett VIDRIGT företag!!!!

Inget är bra med det företaget!!! Vi fick extra abonnemang som "straff"när vi bytte till Qall från en annan operatör utan att de informerade om det,Nu håller vi på och försöker få rätsida på detta,fy fan!!!!

Hej Liloppan

Kan du mejla mig så vi man reda ut vad som hänt. Mejla på peter@qall.se

Therese Ekvall

Alla varningslampor lyser rött om detta företag!

Det mest oseriösa företag jag varit med om. De har lurat mej in i ett avtal där jag nu betalar dubbelt så mycket för min telefon som jag gör för båda mina ungdomars tillsammans, och då har jag ändå en gammal telefon. Skandal att de får finnas på marknaden. De är inte trevliga, har de fångat en i sitt nät så sitter man där!

Hej Therese

Det är viktigt för oss att komma i kontakt med dig så att vi kan se vad som har hänt. Vi har på vår fasta telefoni en prisgaranti som gör att du absolut inte ska betala mer än du betalade innan. Och om det gått snett någonstans så är vi angelägna om att få rätta till detta

Har du möjlighet att mejla mig på peter@qall.se så ska vi se till att hjälpa dig på bästa sätt.

2014-03-12

Johan

Pinsamma

Otroligt hur dessa företag kan få fortsätta bedriva sitt skit. Lurad som andra ,snacket om att lösa tidigare abonnemang, dessa gör inte det ,du betalar själv av ditt gamla. Bondfångeri i högklass ,snart kommer det bli många anmälningar mot Qall . Inom snar framtid.

2014-02-25

Joel

Värsta företaget jag vart med om!!

Har aldrig blivit så lurad av ett företag som av Qall!
Abonnemangen är mer än dubbelt så dyra som utlovades! Nu påstår säljaren såklart att han aldrig har sagt dom priserna. Men han hade full tillgång till våra dåvarande telefonfakturor (som bla. var ett riktigt bra abonnemang hos Tre, med fast avgift på 349kr i månaden med fria minuter sms och 10gb surf) och lovade att de skulle bli billigare eftersom det nya abonnemanget bara kostade 199kr plus moms med fria minuter, sms och 2gb surf. Men när abonnemangen väl var igång visade de sig att de inte var några fria minuter! Vilket innebär nära dubbelt så höga räkningar som innan. Och säljaren hade tillgång till våran samtalsspecifikation och såg hur mycket vi ringde.
Dom skulle ju också så smidigt sköta uppsägning av gamla abonnemangen och nummerflytten helt utan att vi skulle behöva göra något, dessutom betala uppsägningskostnaderna. Slutfakturorna kom ändå till oss som vi vart tvungna att betala och så här ett halvår senare har vi fortfarande inte fått dom pengarna av Qall! Varje gång man ringer så är det "pågång". Dessutom gick övergången allt annat än smidigt, bla. dubbla fakturor i ett par månader blev de som vi heller inte har fått någon ersättning för.

Jag har haft många och långa samtal med säljaren som tills nu har låtit så hjälpsam, och hela tiden sagt att de här får vi ju hitta en lösning på. Men nu ett halvår senare när han märker att jag inte ger mg har han ändrat taktik och blånekar att han har lova

2014-02-25

Sara Wikstrand

Varning för Qall Telecom!!!

Hej, Detta har hänt: 1) säljare från qall ringer 3/2 och lurar på min man ett abonnemang med ”prisgaranti” och ”bästa villkor” man kan ha etc...! 2) 11/2 kommer en bekräftelse på att vårt nummer flyttats den 10/2 och att om vi inte själva säger upp hos phonera kan vi få dubbla fakturor. Vi ringer och hävdar konsumenträttsliga regler med ångertid etc, men får då kastat i ansiktet att detta var tecknat av min mans enskilda firma (som ligger vilande). Man informerade aldrig om att näringsidkare också har en ångerrätt på 7 dagar!! Detta har vi fått reda på nu efteråt. Att ångerrätten dessutom gäller från den dag då säljare informerar om ångerrätten får vi heller ingen information om. 3) 11/2 vi ringer qall som är oresonliga och extremt hotfulla och oförskämda. Påstår att de sänt ut avtalet vilket vi inte fått. Därmed lovar de ljudfilen. Kommer dock överens och samtalet slutar i samförstånd trots allt. 4) Ringer phonera och får veta att vi har en uppsägningstid och ska betala 1333 kronor. En kvinna på phonera förklarar att vi kan avvakta till vi fått ljudfilen och innan dess finns inget avtal. Hon lovar försöka hjälpa oss. 5) Kvinnan på phonera ringer efter några dagar och berättar att de fått en begäran om att flytta numret från qall. Hon förklarar åter att vi kan avvakta utan att något kan hända tills vi fått ljudfilen. 6) 17/2 kommer ljudfilen där det klart framgår att qall ska betala eventuell uppsägningtid från phonera. Vi ringer qall som säger att VI brutit avtalet genom att

2014-02-19

Kerstin Bingman

Service

Kundbemötande, omtanke, uthållighet och stor vilja att lösa våra problem
Extraplus till Daniel, David Louise och Ludwig mfl som jag inte kommer ihåg namnen på.

2014-03-13

Stort tack för beröm. Vi arbetar vidare för att klara av att få samma betyg fler gånger. Ha en trevlig dag.

2014-02-13

Mikael

Otroliga försäljare

Blev uppringd av Qalls försäljare som kom med kanonbra erbjudande -tyckte jag då. De skulle flytta samtliga mina abonnemang från Tele 2, jag skulle få mycket billigare månadskostnad, de skulle sköta portering och uppsägning av mina abonemang hos Tele 2. Den 17/1 porterades mina mobiler och jag fick simkort till datorerna. Sedan kommer månadsavgifter från Tele 2, fortfarande även för februari, månadsfakturan från Qall var 2100Kr dyrare än de sagt då det tillkom avgifter som försäljaren nog glömt nämna. När jag ringer upp vill de att JAG ska ringa Tele 2 och kolla vad som blivit fel.

Nä från och med nu köps inget mer via telefon och jag hoppas Qalls historia blir väldigt kort. Driver själv företag och skulle aldrig kunna sova gott om jag drog in mina kunder i sådan skit.

Dyrare, krångligare och och så dessa jäkla 36 månaders bindningstid - fast det måste de väl ha för att ha kvar några kunder efter vad man ser här på Rejta.se

2014-02-10

Telefonförsäljare ringer mig på NIXat nummer

Jag är inte kund hos Qall men ändå ringer deras telefonförsäljare på min telefon som är NIXad. Oseriöst!

2014-02-04

Kari Mattola

VÄNTAR BARA

Jag har också blivit lurad lovade lösa hela övergången men men betalade bara bråkdelen själva fick betala nästan 20 000 för tre abonnemang.
sen bytte dom till telenor,nu får jag missade samtal dagligen....
Nu får man bara vänta att man kan säga upp skiten....

2014-03-11

Hej Kari Jag har tittat på den kundbild vi har på dig, och vad jag kan se så har du inte meddelat oss angående din slutfaktura och det är olyckligt då vi vill veta vad som hänt. Så vi kommer att kontakta dig angående detta. Vad gäller täckningen meddelade vi en tid innan flytten att alla skulle testa sina nya simkort, detta för att ingen som skulle drabbas negativt av täckningen och om så var fallet, skulle ni erbjudas en fungerande lösning. Det är mycket olyckligt att denna information kom till oss först i december då det var för sent att hjälpa till. Vi kommer som sagt kontakta dig gällande detta så att vi får höra lite mer om vad som skett och se om vi kan hjälpa till på något sätt. Mvh Peter

2014-01-20

Niclas W Niclas W

Lurad

Dyrare i månaden och inte klara siffror som gör att det går att se samt binder upp på 3 år.
Lovar att lösa ens kostnader hos annan leverantör..... in my ass.
Står nu med dyra kostnader samt ska lösa tidigare kostnader.
Ångrar djupt gör inte som jag undvik allt med Qall.

2014-02-07

Hej Niclas

Det låter som att inte all information gått fram eller varit otydlig. Har du möjlighet att mejla mig på peter@qall.se så ska vi se om det går att reda ut på ett smidigt sätt.

Gustav S

Fest på arbetstid?

Fick nyss samtal från säljare NN på Qall Telecom. Jättesnällt att vilja sänka mitt företagsabbonemang, men det är svårt att ta dig seriöst NN när det knappt går att höra vad du säger eftersom det låter som du ringer från köket på en förfest. Hög musik och ett jävla kacklande i bakgrunden. Var ändå vänlig nog att tipsa NN om att om han någonsin vill sälja något till någon så är det bäst att stänga av musiken.

2013-12-20

Johannes

Försöka duger.

För en tid senda ringde dessa skojare upp och "lurade" min mor. Jag satte direk igång och samlade fakta för att kunna trycka dit dom ordentligt. Men faktum är, oavsett vad man tycker om deras metoder så håller dom sig inom lagens ramar. Och ringer man och säger till dom så upplever jag ändå att dom försökte göra det bästa av situationen. Inga otrevliga samtal eller hot. Det kan ju ha varit någon otrevlig säljare bara.

Men tips till Quall. En nöjd kund stannar. Sen ska Peter ha en liten guldstjärna för att han faktiskt lyssnar.

2013-12-20

IngBritt S IngBritt S

Oseriöst företag!

Jag blev lurad att övergå till Qall Telecom AB eftersom de lovade en billigare anslutning på den fasta telefonen. Jag frågade två gånger om det skulle kosta något eftersom vi var anslutna till Phoneras abonnemang. Nej, det skulle inte kosta oss något!! Döm om min förvåning när sedan Phonera ringde och meddelade att de skulle debitera närmare 2000:- för brutet abonnemang. Då jag inte ville betala denna summa stannade jag kvar hos Phonera. Då skickade Qall Telecom AB en faktura på 2.142,70 kr för den tid som skulle vara kvar på det ingångna avtalet!! Då jag förklarade för deras kundtjänst att telefonförsäljaren ljugit för mig och att jag således inte var bunden till något avtal ville de inte gå med på det. De påstod att de lyssnat igenom samtalet och att försäljaren upplyst mig om att det skulle kosta en viss summa!!!!

Hej Ingbritt.

Det här var ingen bra historia jag läser. Jag förslår att du mailar mig så ska vi se till att du utan kostnader kan byta. Det är såklart så att om det informerats om att det inte ska kosta så ska det inte kosta.

Mejla mig på peter@qall.se

God fortsättning!

2013-12-19

Susanne

Förbannad!

Fullständigt oseriöst företag som lurar folk!! Desperata telesäljare som borde krypa tillbaka under den sten dom kom ifrån,helt otroligt att det är lagligt att ljuga sig till kunder!!!

2014-01-07

Hej Susanne. Det låter som du har fått en mindre bra upplevelse av oss och det vill jag påverka om det finns möjlighet. Ditt inlägg säger inte så mycket om vad det handlar om så jag ber dig att mejla mig på peter@qall.se så ska jag se om vi kan bringa klarhet i detta.

2013-12-16

Alex

Roligt

Blev ombedd av säljaren i gbg att lämna en kommentar vilket jag gärna gör efter ett så bra bemötande. Först och främst fick vi alla våra telefoner på samma faktura, och för bara några hundralappar extra i månaden fick jag och min kollega ut varsitt paket med TV, hemmabio och surfplatta. Oslagbart

2013-12-14

Intressant

Qall ringde på vårt (privata) hemnummer för ett par månader sen. De fick min sambo att tro att det var ett företagsabonnemang (han har flyttat in i mitt hus med befintlig telefon ansluten till NIX). Han nappade på erbjudandet att byta till ett billigare (?) bolag. När jag ringde och förklarade läget blev jag illa bemött av två kundtjänstemän som tyckte jag skulle polisanmäla min sambo.

Tack vare Peter så fick vi ett erbjudande som vi accepterade och provade deras abonnemang som privatpersoner. På andra fakturan kom en anslutningsavgift på 250 kr. Dåligt, eftersom det skulle vara gratis att byta.
Har mailat deras kundtjänst och väntar på svar. Ska det vara såhär så blir vi inte långvariga kunder. Ännu har det inte varit billigare heller.

2013-12-16

Hej Anna

Stort tack för din feedback och jag får be om ursäkt om du upplevt vår service som otrevlig.

Du kan gärna maila mig om du vill på peter@qall.se om du inte fått svar ännu så ska vi se till att lösa detta smidigt.

Jag önskar en trevlig dag.

Qall Kundservice

2013-12-10

Asa

Helt sjukt...

En säljare från Qall ringer till min mamma och säljer på henne ett abonnemang "fast telefoni IP" samt ett abonnemang på mobilen. Hon är INTE egen företagare och har aldrig heller ägt ett företag. När jag pratar med henne om vad Qall telecom sysslar med slutar hon att betala. Qall stänger ner hennes nummer, hon kan alltså inte längre nyttja abonnemanget och kräver henne på 20000kr(!!), maxtaxa för hela bindningstiden. På kundtjänsten är lampan tänd men ingen jävel är hemma, får dryga bemötanden och oklar respons. Det finns inte en chans att jag släpper detta.

2013-11-11

Oseriös försäljning

Jag tyckte det var riktigt illa att de försökte lura på mig sitt abonnemang genom att hävda att de endast erbjöd en billigare tjänst, då de hade noterat att jag "inte ringde så mycket utgående". De har bara hittat på det påståendet och har inte koll på varken trafik eller befintligt abonnemang. Tillika blev de väldigt förvånade när de inte kunde erbjuda mig tjänsten. Det är tyvärr ren skojar-försäljning riktad mot mindre bolag.

2013-11-10

Astrid O Astrid O

Tack Qall telecom!!

....för att ni fått mig att lära "allt" om att bestrida fakturor, rättigheter i konsumentköplag, ångerrätt, fullmaktsförfarande mm.... Hade sett fram emot ett möte i tingsrätten, men efter en veckas bearbetning fegade ni ur! Men alla ni som blivit lurade - ge er inte! Bestrid faktura, hävda å det bestämdaste förlängd ångerrätt då den inte skriftligt bifogats. Om någon annan familjemedlem i ditt företagsnamn ändrat abonnemang (som de så subtilt lägger in i den inspelade informationen) gäller ett års ångerrätt. Skulle gärna rättsligt vilja pröva den aggressiva och klart vilseledande marknadsföringen i säljsamtalen! (Och stackars arbetslösa ungdomar som tvingas till ett arbete som detta!)

2013-11-03

Maritha Eriksson

Oseriöst

Kul att läsa alla svaren från Qall :) Alla ser ju att det är rent skitsnack ! Dom bryr sig inte. När vi sa upp avtalet efter 3 månader (som säljaren sa) fick vi en faktura på 6000:- När vi upptäckte att dom hade spelat in 36 mån uppsägningstid ringde vi och sa att vi ville fortsätta som kund hos dom men det kunde vi glömma, dom ville bara ha 6000:- Fy Fan !!!

2013-11-13

Hej Maritha

Det verkar som att det skett ett missförstånd här. Ni har haft ett avtal med ett företag som heter Teledirekt innan som sen vi sen tog över.

Om det är så att ni haft problem med de avtal och fakturor ni erhållit innan vi tog över kunderna behöver ni kontakta dem.

Och om det är så att ni känner att ni inte har ett avtal så behöver ni kontakta vår kundservice på 0771 400 100 för att reda ut vad som hänt.

Om det är något som inte gått rätt till så brukar det lösa sig på ett smidigt sätt.

Om det inte löst sig kan du mejla mig på peter@qall.se så ska vi se vad vi kan göra.

Qall Kundservice

Nils

också trött

Samma sak som hänt Föegående talare (Svante) har även hänt mig.

Jag har en liten enskild firma utan höga telefonkostnader.

I somras ringde Qall upp mig flera gånger i veckan under ett par månader. Till slut
tröttnade jag och röt till. "Stryk mig från era register och hör aldrig av er igen !!"
Det skulle dom givetvis göra.
Vad händer ? De ringer på mitt nixade hemnummer istället och pratar med min fru och efter lite
dribblande hit & dit med vårt privatabonemang lyckas de få henne säga "ja" på en ljudinspelning
där även mitt företagsnummer nu är inblandat.

De har alltså ringt på ett nixat nummer och tecknat ett företagsabonemang utan att pratat med någon på företaget
och ändå har de följt reglerna !!!

Nu har mitt företag inte haft någon telefon på snart två veckor eftersom deras utrustning inte
passade. På ljudfilen säger de att ingen annan utrustning behövs. Nu är en ny djävla dosa med sladdar på väg så
snart kanske det går att använda telefonen igen.

Hoppas förslaget om att stoppa muntliga avtal går igenom. Då kommer många tvivelaktiga företag att
gå i graven.

Svante

Trött

Jag har en enskild firma där endast jag är behörig firmatecknare. När inte jag var hemma ringde en telefonförsäljare och pratade med min fru. Försäljaren hävdade att vårt nuvarande fasta abonnenang var dyrt och frågade om min fru verkligen ville betala en massa pengar extra per månad? Det lät onödigt tyckte min fru och blev genast inspelad och genomgången i ett avtal. När jag hörde talas om detta ville jag genast stoppa avtalet. Min nuvarande IP fasttelefoni kostar mig 20kr per månad och dessutom använder vi inte fasttelefonen så jag har svårt att se besparingen med Qall. Eftersom min fru inte visste vilka som hade ringt och det tog 1,5 v. innan avtalet hamnade i brevlådan dröjde det 10 dagar innan jag kunde ringa Qalls kundtjänst och bestrida. Där kunde de dock inte hjälpa mig utan sa att jag skulle bli uppringd av ngn som skulle skicka mig uppsägningsblanketter. Nu har jag hört av mig flera ggr till Kundtjänst men får fortsatt ingen hjälp! Jag är nu i kontakt med advokat och tänker inte ge mig. Lurendrejare!

Hej Svante

Till att börja med vill jag beklaga att din upplevelse av oss blivit så här till en början.

Vidare vill jag meddela att vi sökt dig 2 gånger på telefon och vi har även mejlkontakt med dig för att lösa detta. Det är beklagligt att vi inte fått tag i dig men vi söker dig vidare.

Därmed hoppas jag du blir tillgänglig under dagen eller mejlar mig på peter@qall.se
Då kommer allt att lösa sig som det så ofta gör i dessa sammanhang.

2013-10-31

Pär-Olov B Pär-Olov B

Toppen företag !!!

Helt fantastiskt bra jobbat! Speciellt tack till Ludwig Murvall och deras vd Jonas. Hjälpte mig ur ett avtal hos dem utan någon kostnad. Deras abonnemang är mycket bra men tyvärr fungerar inte deras nät i norrlands urskog......tyvärr

LGO

Qall fungerar för mej

Jag kände mej först lurad. Telefonförsäljaren var mycket gåpåaraktig. Men jag tycker att Qall går att resonera med. Har faktiskt fått ett riktigt bra abonnnemang, bättre än Telia! Pratar 50 min per dag utan trafikavgift (varken uppringnings- eller minutavgift) på fasta nätet. Men lång kontraktstid - ett år i taget- och 3 månaders uppsägningstid före ny period. Skulle man ändra på det till enbart 3 månaders uppsägningstid vore Qall det överlägset bästa och få fler nöjda kunder

Hej LGO

Vad kul att höra att du är nöjd.

Vi arbetar hårt för att alla nya och gamla kunder skall kunna spara pengar men ändå få en bättre funktion än andra kan erbjuda.

Unikt för Qall är att alla våra kunder kan ringa vår nummerupplysning på 0771-180818 eller 118 200. Hit ringer ni utan minut eller uppkopplingsavgift. Svarar gör vi mellan 08.00 och 19.00 varje helgfri vardag. Detta erbjuder ingen av våra konkurrenter, och samtidigt har ni alltid prisgaranti på er fasta telefon. Oslagbart tycker många.

Har du fler frågor mailar du på peter@qall.se

2013-10-28

Bo Jönsson

Lurad av Qall

Är ett mindre företag.Gick över till Qall från Telenor.Dom skulle lösa ut mig från Telenor med 18000 kr men så blev det inte,fick själv stå för det.Däremot har det inte blivit dyrare att ringa med Qall.

Hej Bo

Det låter som att det är något som gått snett om det är som du säger. Ingen skulle byta operatör om det kostar 18 000 kr. Därför skulle jag uppskatta om du mejlade mig på peter@qall.se så ska vi se hur vi sa lösa detta.

Qall arbetar endast med försäljning till företag och erbjuder Sveriges i särklass smartaste abonnemang. För att kunna åtnjuta alla dess fördelar kräver det en smidig och billig övergång från den tidigare operatören och den övergången löser vi.
Om det är så att det blivit fel någonstans tar vi på oss detta och kommer att göra allt för att lösa problemet som uppstått.

Med hopp om en smidig lösning.

Om ni undrar hur Qalls Smarta abonnemang fungerar så läs mer på www.qall.se.

2013-10-09

krister

quall är dyrt och dåligt.

Det finns inga fördelar med quall.det blev dyrare än dom sagt .Ringer man till faktura avdelnigen är dom otrevliga och avbryter hela tiden .försäljarna på telebutiken i göteborg är lögnare.

2013-10-10

Hej Krister

Det låter inte bra. Skulle du kunna maila mig ditt ärende så ska jag se om vi kan återkomma till dig så fort vi kan.

Vi vill att du ska få ett vänligt bemötande hos oss.

2013-09-10

Marco Krans

Har inget förtroende för Qall

Har påpekat ett antal gånger till Qall att jag kan inte byta operatör! Jag startade ett abonemang på Qall o skrev kontrakt med vilkor att jag fick behålla Tela´s nät, Nu har de ändrat till Telesnor som är värdelöst har ingen teckning hemma! Jag har provat som de bad mig om o nu har jag gjort det, för en vecka sedan får jag ett samtal från Qall o jag förklarar situationen sedan hör man inget, ringer upp dem o tillsvar får jag att det är försent att Överklaga övergången????? Vad är detta det är Qall som har brytit kontraktet genom att byta nätoperatör inte jag så jag får nog forska lite i detta om det går att bryta avtalet med dem, för i mina ögon har de brytit avtalet med mig, Jag skrev på för att jag skulle ha kvar Telia men nu fick jag Telenor, Nä tack jag hoppar ett företag som inte är seriösa o det är inte Qall de luras hela tiden, :(

2013-08-28

Ronny Eriksson

Lurad

Blev lurad att byta från Telia Sonera till Qall som lovat ett bättre abonnemang samt att betala slutfaktureringen från Telia Sonera. Nu står jag här med tre riktigt dåliga abonemang, har betalt slutfaktureringen själv samt qalls.Många tusenlappar!!!!!
Fy vad jag ångrar mig.

2013-08-19

Anders M Anders M

Betydligt mer nöjd nu

Idag ringde Emma på Qall upp mig och hade gått igenom min faktura. Det fanns fel i den, men det ser nu betydligt bättre ut på kostnadssidan och även surfplattan fungerar. Jag har, tyvärr, fått bekräftelse på att det lönar sig att klaga, men jag måste nog säga att Qall skötte reklamationen snabbt och helt ok. Abonnemanget är bra - när det stämmer med fakturan.

2013-08-17

Anders M Anders M

Skit

Min enskilda firma gick från en månadskostnad på 400 kr hos 3 till över 700 kr hos Qall, ex moms. Löftet från telefonsäljaren var att jag skulle få LÄGRE månadskostnad samt en surfplatta. Plattan har inte svenskt tangentbord och kostnaden per Mb är skyhög. Jag missuppfattade säljaren och trodde att jag hade en maxkostnad på 399 kr. Det visade sig inte inkludera datatrafik. Dessutom är bindningstiden tre år. Jag försöker stänga av telefon och surfplatta så mycket jag kan och abonnemanget är i praktiken oanvändbart. Jag känner mig enormt korkad som gjorde det här.

2013-08-08

Rickard L

smart är det bästa som hänt sen mobilen uppfanns

Hej

Jag måste dela med mig nu efter tre månader som kund hos Qall Telecom som var helt nytt för mig.

Vi har lite över 40 mobiltelefoner på vårt fastighetsbolag och har i alla tider haft ett rent och skärt h-vete med att veta vilket abonnemang våra anställda skall ha. Vi har vissa som arbetar 6 månader i stöten och vi har vissa som arbetar på heltid. Det gör att vi har suttit och betalat 500-700 kr för fastprisabonnemang på personal som inte ringer något. Och då går det inte att byta ner på ett billigare abonnemang. 40 användare där 10 ligger fel kostade oss över 4000-5000 kr i månaden. Och dessa pengar fick jag inget för. Nu har alla 40 medarbetare Qall smart där jag får surf som ingår i 199 som är månadsavgiften. Och om de ringer så kostar det aldrig mer än 449 kr. Och varje månad börjar abonnemanget om på 199 kr.... Så alla mina medarbetare har exakt det abonnemang de behöver. Jag förstår inte varför det ska vara en sådan jungel. Ett abonnemang är allt jag behöver. Måste säga att det är mycket Smart.

Jag rekomenderar Qall till alla företagare som har mer än ett abonnemang på företaget. Vi har även deras växel och den fungerar precis som den ska

Rickard Löfberg
S F J

2013-08-05

Magnus

Qall skulle ordna övergången

Jobbar på ett litet företag där vi enbart är 2 anställda....Qall skulle ordna så det inte kostade nåt o byta! Sen kom räkningen från Telia på 18000 Kr! o nu kostar det dryga 25000 om vi ska komma ifrån dom!!! Skamligt företag! Har bara haft en massa problem med dom

2013-08-05

Susanne Jonsson

Stor varning

Qall är dyrt, ett leasingavtal med Grenke leasing på över 700 kr i månaden talar de tyst om då de värvar kunder. 3 års bindningstid av en röstinspelning trots löfte att få hem avtal för att läsa igenom innan påskrift. Att de sedan byte leverantör från Telia till Telenor under avtalstiden vilket gör min telefon många gånger obrukbar gör inte saken bättre.

2013-08-01

Elin

Detta företag ringde min mamma som har en pytteliten enskild firma! Denna säljare hävdade att min mamma inte skulle betala nånting om hon bytte till dem! Min mamma var tydlig och sa att hon för några månader sedan tecknat avtal med tele 2 med mobiler och allt som brukligen ingår! Men nej hon skulle inte behöva tänka på nåt, de skulle sköta allt med tele2 och hon skulle inte betala för nåt!!! Hon försökte ångra sig nån vecka efter att hon muntligt gått med på detta men det gick naturligtvis inte! Muntligt är muntligt när det gäller företag! Detta var i mitten på maj och hemtelefonen är fortfarande inte inkopplad!! Så jä#la dåligt! Och fula är ni som ger er på människor i pensionsålder som inte fattar så mycket om dagens teknik! Så fort den jä#la bindningstiden gått ut så kommer hon säga upp detta skitavtalet! Detta har kostat henne 5000 kr hittills...fy fan va förbannad jag blir när jag tänker på detta!!! :///

2013-08-02

Hej Elin.

Du kan kontakta mig på peter@qall.se så ska vi se om vi kan lösa detta på ett bra sätt för din mamma. Om vi sagt att hon inte ska tänka på något så är det såklart något vi ska hålla.

När det kommer till åldern så ringer vi alla som driver företag och vi ser det som att oavsett ålder så skall man behandlas på samma sätt om ingen sjukdom föreligger.

Och många äldre har idag ett utmärkt teknikskt kunnande för att hantera en mobiltelefon vilket köpet ett par månader innan hos Tele2 vittnar om. Att vi informerar fel är däremot beklagligt och detta vill vi lösa snarast

Så om du vänligen mailar mig på peter@qall.se så ska vi se till att detta löser sig.

Peter Billung

2013-07-31

Ursula Josephson

Lurad av Qall Telecom AB

Jag fick helt plötsligt ett avtal med mitt namn på fakturan då jag har inte ens pratat med företaget ! De hade tagit reda på att jag har enskilt firma och efter att ha pratat med min make och lurat in honom tog de mina personliga uppgifter och tecknade ett avtal med mitt enskilt firma !!! Är detta lagligt i Sverige ? Min man har alltså tecknat något på hans eget namn och jag får fakturan !?!?

2013-08-02

Hej Ursula

Du får gänra kontakta mig på peter@qall.se för att se över vad som har skett i detta ärende.

Som jag tolkar detta har vi talat med din man som svarat när vi ringt på ditt nummer. När vi sen tecknat detta avtal säkerställer vi att personen vi pratar med har rätt att teckna avtal på det numret vi ringt på. Om personen svarar ja på detta förutsätter vi att personen i fråga har detta. Om så inte är fallet behöver vi se över vad som gått snett.

Du kan maila mig på peter@qall.se

2013-07-13

tråkigt

Jag blev blåst av dessa skojare!

Jag blev lurad av telesäljare från Quall/grenke/access2hell och sitter nu fast i långt och dyrt avtal. Blev lovad att min bindningstid med föregående operatör skulle betalas av quall samt att min månadskostnad skulle bli lägre. Så blev inte fallet, tvärtom. Det blev svindyrt. Så djävla lågt! Ni som jobbar där borde skämmas.
LÄGG PÅ OM DOM RINGER OCH VILL SÄLJA!

2013-07-12

Christina

Nöjd och belåten med servicen

Hej

Fick samtal om att byta till qall för 4 månader sedan från min operatör tele2 som jag då hade. Jag har 6 anställda och hade haft tele2 i nästan över 6 år.

Vi är i stort behov av bra täckning och att man kan använda surfning i telefonen så att våra chaufförer kan rapportera via vårt körsystem.

Jag har alltid varit tveksam till att göra affärer via telefon och det tog många samtal och lång förhandling innan jag fick ett erbjudande som kändes bra. Så efter mycket om och men valde vi att byta till Qall från Tele2. Efter ett par veckor fick vi nya simkort och nya telefoner till alla anställda.

Det var dålig information om vad jag skulle göra med simkorten men efte ett samtal med deras kundtjänst fick jag klarhet i det.

Några dagar senare flyttades våra telefonnummer till de nya simkorten och vi skulle ringa med den nya operatören.

Vårt surfning fungerade inte till en början och även det ringde jag in för att få hjälp med för det måste verkligen fungera. Det tog några minuter så var det löst sen.

Sedan dess har allt fungerat bra och vi är nöjda med allt. I det senaste från dem fick vi info om att vi skulle få täckning med telenor istället för Telia.
Det har fungerat trots att vi var mycket tveksamma.

Det vi mest är nöjda med är att surfningen nu är mycket bättre än innan.

Vårt betyg av tele2 finns att läsa under tele2 men vi var även mycket nöjda över dem. Det vi fan intressant m

2013-07-09

Tommie

Ett företag som går sin egen väg

Har aldrig blivit så dåligt bemött, när jag efter mycket långa och dyra månader hos QALL, äntligen kunde avsluta mitt abonnemang, tog det ytterligare
6 månader och jag får fortfarande fakturor.
Har nu fått ytterliga info om att det nu ska vara uppsagt.

Hej

Det låter som att något gått snett här. Om det inte löst sig ännu kan du maila mig på peter@qall.se

Sandra

Lögnare

Jag har precis fått en orderbekräftelse på ett abbonemang på mitt företag som jag ej tackat ja till. Förstår inte att de får göra såhär. Eftersom det är företag får jag inte häva det, men jag har ju inte tackat ja från första början. Hur kan det gå till så här?

2013-07-08

Hej sandra. Du kan maila mig på peter@qall.se så ska vi se vad som har gått snett.

2013-07-07

Lurad av Qall försäljare som lovar bättrebilligare

Jag blev uppringd av en försäljare på Qall telecom som lovade både billigare och bättre telefoni och internetuppkopplng om jag gick över till Qall. Erbjudandet var att om jag går över till Qall med 2 st mobilabonnemang - 1 st mobilt bredband , skulle jag få 2 st Sony/Eriksson X8 + 1 st Ipad + en rauter UTAN EXTRA KOSTNAD om jag tecknade för 36 MÅNADER , och att Qall skulle stå för lösen av mina gamla operatörer. Jag frågade om jag kunde byta ut X8 mot Iphone men då var jag tvungen att lägga till, så jag skippade det. Säljaren erbjöd mig även en X8 om jag förlängde den fasta telefonen. Men när fakturerna kom , så blev mina telefon och internet kostnader c:a 1000 kr. dyrare i månaden , fastän Qall´s säljare hade sagt till mig att mina kostnader inte skulle bli dyrare per mån. än innan och att Qall skulle stå för lösen av mina gamla operatörer. Efter ett antal telefonsamtal till Säljaren som vägrar att erkänna att han har lurat mig och det tog väldigt lång tid innan jag fick prata med hans chef som inte heller han hade någon som helst förståelse för mitt missnöje. Så med facit i hand ska jag BETALA för att jag ska byta till Qall ( vart tog erbjudandet vägen ???? ) Jag tycker att det är förjä...t att man blir behandlad på detta sätt att säljaren erbjuder saker som man i slutändan får betala själv

Hej

Kan du kontakta mig på peter@qall.se så ska vi se till att lösa detta ärende.

2013-07-03

Stig F

Bästa operatören

Jag fick besök av Qall på mitt lilla företag i Hägersten och fick ett mycket bra intryck. De presenterade sina produkter och sig själva och sen fick jag en offert på en liten växel till företaget.

De bemödade sig att komma hit, både att besöka mig innan, men också efter att allt var installerat.

Jag är extremt nöjd med allt från bemötande till priser jag nu får fakturor på.

Jag kan starkt rekommendera dem som kommer på besök till er.

Stort TACK för berömet.

2013-07-01

A Nilsson

Ingen täckning

Vi har samma problem som en som skrivit här tidigare. Vid sim-kortsbyte ingen täckning. Här där vi bor är det också bara Telia som fungerar. Fick ingen information om att det kunde ske när nya kortet skickades ut. Inte heller nån direkt hjälp av kundtjänst. Nu först, en vecka efter bytet och efter en skriflig uppsägning från mig kontaktar de oss och medger att de kan lägga över till Telia igen !!! När jag då vill säga upp vårt avtal pga att de inte kunde ge täckning från första början hotar de med en slutfaktura på 12.000 !!! Det kan inte vara möjligt med avtal som man inte har möjlighet att avsluta med en normal uppsägningstid, tex 3 månader. Nu ska jag tvingas kvar hos Qall i tre år fastän jag för länge sen är less på deras höga priser och nu då också noll i täckning och oanvändbart abonnemang. Att de nu en dryg vecka efter helt plötsligt kan lägga över till Telia låter som en efterhandskonstruktion och hjälpte inte oss när vi stod helt utan telefon både privat och på vårt företag. Sen har de mage att skylla på oss och att vi inte testat kortet innan bytet. Men när vi testade stod det bara "endast nödsamtal" vilket jag då tog för givet att kortet i och för sig fungerade men att täckning inte fanns på det nätet just då. Det här var droppen, har varit en hel del krångel, märkliga fakturor, svårt att få ersättning som utlovats mm mm under alla år. Inget roligt företag att tvingas vara bundet till tyvärr.

2013-06-19

Jesper Stål

Väldigt överraskad och nöjd

Jag har köpt 12 mobilabonnemang Smart. Det är jag idag glad över. Det har gjort att jag inte allt behöver bry mig om hur mycket eller lite någon ringer.

2013-07-25

Tack för detta omdömme. Önskar en trevlig Sommar.

Lisa

Känner mig grundlurad

Blev kontaktad av en säljare hos qall. Informerade han om att vi har bundit abonnemang så jag var inte intresserad. Han lovade då att det inte skulle kosta oss något att byta. Den kostnaden skulle qall stå för.
Visst. Fick betala 350kr för att låsa upp våra telefoner. Kanske inte er ansvar men att informera om det hade varit trevligt.Fick en sluträkning av telenor på nästan 8000 kr. Fick ha många långa samtal med qall om detta. Dom gick med på att ersätta oss för den fakturan. Men efter ytterliggare samtal med qall om detta visar de sig att jag skrivit på ett förbindande om att vi ska få hjälp med finansieringen. Skulle läst hela texten. Dom betalar oss för fakturan sen lägger dom på den summan på vårt abonnemang. Fy fan för detta företag.

Hej Lisa.

Du kan maila mig på Peter@qall.se så ska vi se om vi inte kan lösa detta på något sätt.
Jag vill gärna gå igenom detta ärende .

2013-06-16

Kerstin N Kerstin N

Har blivit grundlurad och negativt bemött.

Inget är bra, mer än täckningen.
Kämpade mer än ett år med Qall för att få dom att förstå, att jag betalade dubbla belopp. Men fick till svar, att dom gjorde inget fel. Tillslut hörde man en suck i luren, när de upptäckte att det var jag som ringde igen. Till slut fick jag efter tjatande tag i chefen. Då kom det fram att jag skulle ha 21.000:- tillbaka. Visst, efter ett tag fick jag pengarna. Nu vill dom inte betala ränta på beloppen till mig. Det är min lagliga rätt att få.
Har ringt ang. att jag inte kan få in internet, kan inte skicka/ta emot MMS. Får i stort sätt suckande svar, som inte hjälper.
Nu kom det ett nytt simkort, det gamla stängdes av 05.00. Detta nya kort visar att det är skadat.
Ringde Qall omg. De bad mig sätt kortet i en annan telefon, för att se att det inte var telefonen det var fel på.I samma andetag frågar han vad det var för telefon och var jag skaffat den. Berättar vad det är för en telefon och att jag skaffat den via dom. Ok, jaha, svarade han.?? Körde till en butik som bara sysslar med mobiltelefoner. Fel på kortet.
Ringer igen och det blev ????, hade dom aldrig hört.?? Bad att dom omgående skulle skicka ett nytt kort. Detta var torsdagen den 13/6 och skicka med A-post, för då skulle jag ha det dagen efter. Jag sa till killen att jag var i stort behov av min mobil,
Men det kom inget kort, alltså inte postat med A-post den dag.
Efter många samtal innan om att få besked på när mitt abbonemang går ut så fick jag svar.
J

2013-06-14

Leif S Leif S

uppsägnskost 1817:-+ Bryt avg 299:-Helt galet+moms

Man behöver inte bli kund från början det är
det ända som är bra. Bli inte kund här.
lurigt företag. borde förstått det.

Hej Leif

När man avslutar sitt avtal innan avtalstiden löper ut är det förenat med en del kostnader. I detta fall dem de du beskriver. Du är välkommen att kontakta oss på 0771 400100 om du har fler frågor.
Du kan även maila mig på peter@qall.se.

2013-06-10

Björn S.

Allt fungerar

Har inte behövt prata med kundtjänsten på 3 år då allt fungerar och är billigt. Det ger jag ett bra betyg
För nu

Hej Björn

Kul att höra att allt fungerar och tack för att du berättar det.

Trevlig sommar!

2013-06-08

ines nordin

öseriösa

säljare lovade fixa allt mellan min gammal tele bolag och Qall. han sa att jag behöver inte göra nånting all vi gör själva. de gick inte att koppla qall i min tele2 operatör. qall lovade fixa allt själva...till sist fick jag inkasso!!! va bra bolag, kan de allt??

2013-06-10

Hej Ines

Jag hittar dig inte i våra system och skulle vilja hjälpa dig så fort det går. Vänligen maila mig på peter@qall.se så ska vi se till att lösa problemen.

2013-06-06

Stefan Jansson Elsteffe

Tack qall

Ringer med er och vill bara säga att er Nummerupplysning är väldigt uppskattad. Vi har några mobilabonnemang och spar en hel del pengar på den. I övrigt nöjd med allt

2013-06-04

Ronald Hofvander

Upprättelse!

Kundtjänsten har nu erbjudit mig ett annat, mycket bättre abonnemang, vilket jag har accepterat. Det är bra att de har insett att den information de ibland har gett har varit bristfällig och svår att förstå. De säger att de håller på att arbeta på bättre och mer korrekt information i framtiden, och att de strävar mot att ha nöjda kunder. Om allt blir som de sa, kommer jag att stanna kvar hos Qall. Jag ger inte omdömet full pott, förrän jag ser att allt funkar.

2013-06-03

Anonym (vill ej bli kontaktad av er!)

VARNING FÖR FÖRETAGARE!
Försäljaren säger informerar att jag bara har 3 månaders uppsägning (han säger att han kunde se mitt avtal). men nämner inget om bindningstiden på över 12månader. Jag står nu med en slutfaktura från föregående operatör som Qall inte vill betala .. jag är lurad men tänker varna alla FÖRETAGARE från att ingå avtal med Qall.

Hej Anonym.

Det låter som att det gått snabbt här och jag ber dig att kontakta oss för att lösa detta. Maila mig på peter@qall.se

Ronald Hofvander

Skamligt - Akta er för dessa!!!

Pratade nyss med kundsupport.
Jag bytte från Telia refill till Qall smart för några månader sedan. Säljaren lovade att det skulle bli ungefär samma kostnad som jag hade förut. Säljaren fick veta att 100:- räckte en, respektive två månader till våra 2 telefoner. Men "allt skulle bli så mycket enklare" med deras abonnemang, och alltså inte bli någon större ekonomisk skillnad. Första räkningen var väl okey, med tanke på att det var den första. Men räkning nr. 2 granskade jag (67minuter, 452:-). Det visade sig att säljaren ljugit för mig i säljsamtalet. Detta samtal hade jag i huvudet när själva avtalsinspelningen började, och således "tecknade" jag ett mycket dyrt avtal. De har nu bundit mig vid marknadens i särklass dyraste avtal i 3 tre år. Jag kommer givetvis att återigen gå över till Telia refill. Men mina gamla inarbetade telefonnummer som jag har haft i åratal släpper inte Qall ifrån sig.

Hej Ronald

Det låter som att det gått lite snabbt här. Skulle du kunna maila mig på peter@qall.se så ska vi se om vi inte kan lösa detta.

2013-05-24

Perfekt!

Skaffade mig ett företagsabonnemang som kostade 179 kr i månaden, funkade perfekt. sänkte priset med ca 100 kr, inte mycket men absolut prisvärt!

Hej Anders

Tack för det fina betyget. Vi kommer fortsatt att arbeta hårt för att du ska vara nöjd.

Trevlig sommar

2013-05-16

John

som utlovat

Otroligt billigt och bra, trodde inte på säljaren när han ringde upp mig först och sa att jag skulle ringa för 0 kr/min till allt och alla i Sverige.
Allt stämde och jag har halverat mina räkningar.

2013-05-14

Bisse L

Fast telefoni är tråkigt

Men bytte till Qall. Det fungerar. Och det är lite billigare. Mer sexigt än så blir det inte.

2013-05-13

peter junkergård

qall är riktig skit!!

fick erbjudande om att ringa billigare med gall . innan hade jag en kostnad på ca.600:-
men efter 2:a fakturan konstaterade jag att den blivit 1000:- dyrare:(
jag fick en slutnota från telenor på 5200:- .
med facit i hand så har 2 månader kostat mig runt 7000:- o jag fick inget extra som telefon eller annat o jag ringer idag fortfarande med telenor (hade telia i runt en månad)
jag försökte säga upp abonnemanget dagen efter men det gick inte eftersom det var ett företagsabonnemang:(

2013-05-14

Hej Peter Junkegård

Tyvärr var vi inte snabba nog att hjälpa dig men jag tror allt har löst sig nu.

Jag är ledsen att din första upplevelse blev så illa men jag hoppas och trora att du kommer att vara nöjd framöver.

Besparingen med våra nya abonnemang är i många fall väsentlig och har du fler frågor är det bara att kontakta oss på 0771 400 100.

Har du frågor till mig så mailar du på peter@qall.se

2013-05-07

Uselt!

Varning!
Helt hopplöst att få tag i när man ska ta bort beställningen!
Och när kom fram i telefon-"kön" fick man bara musik!
Är detta MTV eller?!
Är detta verkligen ett seriöst företag?!
Vill inte ha något med företaget att göra!

2013-05-30

Hej Anonym

Om du ringer oss på 0771 400 100 så svarar vi inom någon minut. Om det är lite musik innan är det för att göra den korta väntan lite mer njutningsfull.

Qall är en företagsoperatör som erbjuder landets smartaste och mest prisvärda abonnemang. Jämför gärna vårt nya Smart-abonnemang med allt annat på marknanden.

På den fasta telefonin har vi en prisgaranti som ger dig som kund en enorm trygghet. Om du blir erbjuden ett billigare abonnemag, så ringer du oss och visar upp detta så matchar vi det du fått.

Hoppas jag lyckats svara på en del frågor och ring oss gärna. Du kan självklart även maila mig på peter@qall.se om du har fler frågor.

Trevlig dag

2013-05-05

Rejdan. A

Överraskande nytänk

Helt galet bra abonnemang blev jag erbjuden. Fattar inte varför inte de stora kopierar. Ett plus för aktiviteten här!

2013-05-04

Gun

USCH

Att man ska betala hutlöst med pengar för att slippa qall är skamligt. Detta med prisgaranti gäller tydligen bara vissa. Vi har fått ett billigare erbjudande från telia och vill nyttja prisgarantin hur ska jag bära mig åt??????För denna Person som bara ber en maila går tydligen inte att prata med per telefon så man undrar ju om han verkligen finns......Usch va dåligt.Så om du finns kan du ringa mig på 070-3372718

2013-05-28

Hej Gun

För att använda prisgarantin ringer man bara 0771-400100 så ska vi hjälpa dig snabbt. Glöm inte att fråga om våra nya mobilabonnemang Qall Smart. Det blir inte smartare än så!

2013-05-03

Sluta ring!

Snälla kan ni sluta ringa! Först kommer det en lång rada påståenden som inte stämmer. Jag förklarar vänligt att vi har ett avtal som gör att det inte kostar oss så mycket som ni tror efter som vi har fiber från Telia med bra avtal. Ändå fortsätter ni ringa om och om igen. Börjar bli riktigt trött på ert bolag.

2013-05-03

Hej Anders

Jag ber om ursäkt att vi stört dig. Maila mig ditt nummer så tar jag bort dig ur alla ringlistor.

Lars

Prisförändringsskojeri?

Det ringer upp en snubbe som pratar tyst och otydligt och säger att det kommer att ske en prisförändring på ditt abonnemang. Jag undrar var han ringer från och han yrar på och jag frågar om det är Alltele, som jag har, och han säger jag att han ringer från Qall och konstaterar glatt: jaha du har Alltele. Jag ber han dra åt skogen som gör åt alla som inte har rätt att ringa mig för att jag finns på Nix lista. Sen terroriserar han mig och ringer upp och ringer upp och jag slår av. Hjälper inte. Jag låter 20 signaler gå och då lägger snubben ned till slut. Bra start Qall! :( Ni har inget förtroende från min sida i varje fall.

Micke

Nöjd!

blev kund för snart ett år sedan. Fick nyligen ett bättre erbjudande från en annan operatör och använde deras lägsta prisgaranti och funkade perfekt

Hej Micke

Kul att du upptäckt vår prisgaranti. Missa inte heller vår nummerupplysning som är gratis. Testa på 0771-180818. Helt gratis för Qall-kunder.

Annicka

Byte från Telia till Telenor

Har förmodligen aldrig blivit så grundlurad som vid bytet till Qall telecom.
Kort sagt gick inget som det skulle. Allt blev dyrare (även om en del faktiskt gått att reglera) bindningstid längre än ett ljusår och dessutom tjänster som fungerat avsevärt sämre än hos vår tidigare operatör Telia.
Som grädde på det moset kommer nu ett brev att Qall tänker byta samarbetspartner från Telia till Telenor. Det var ungefär bara det som fattades i allt som möjligen kan gå fel. För hur många (o)seriösa löften Qall än skulle kunna ge oss, så är det bara Telias nät (och allena Telias nät) som fungerar för oss när vi kommer till detta med täckning!
Så min fråga är hur Qall Telecom tänker lösa detta? Svaret att vi måste vara kvar hela vår kvarvarande bindningstid kan åtminstone inte att godkännas eftersom det betyder att Qall då tar betalt för en tjänst de utlovat och sålt men som de då inte klarar av att leverera. Och trots alla omdömen som går att läsa här, så vill vi ju tro bättre även om detta företag.

Hej Annicka

Jag vet inte om du försökt ringa in till oss innan detta inlägg, men hade du gjort det hade vi svarat direkt på din fråga.

Qall har tagit beslutet att göra det bättre för våra kunder genom att sänka priset för alla mobilkunder med 10% på den fasta avgiften, samt att välja ett nät med bättre täckning och säkrare dataöverföring.I samband med detta lovar vi att inte lämna någon kund själv utan täckning.

För att Qall fortsatt skall vara steget före kräver det att våra kunder kan ringa med oss, så du ska verkligen inte vara orolig att vi inte lyssnar på dig och ser till att du kan nyttja din telefon.

Du är välkommen att ringa in till 0771 400100 och så ska vi hjälpa dig så du blir nöjd. Du kan maila mig på peter@qall.se om du vill att vi ska ringa dig istället.

Hakon

Bra service

Det gick snabbt att få hjälp. Svarade snabbt, var trevliga och kunde avhjälpa mitt problem. Inte 45 minuter kö som innan hos Telia.

Gun

Företaget QALL är skojare

Jag har nu varit bunden hos dom i 1,5 år och jag har aldrig betalt så mycket i telefonräkningar förut som jag har gjort under dessa 1.5 år....
Vill inte ha dom som opertörer men jag slipper dom inte....AKTA ER FÖR ATT TA DERAS TELEFONSAMTAL.
FY PÅ ER QALL HOPPAS VERKLIGEN ATT NI MÅSTE SLUTA LURA FOLK

Hej Gun

Du kan maila mig på peter@qall.se så ska vi se vad som kan vara problemet. Vi vill att du ska vara nöjd som kund hos oss.

2013-04-16

Jill wahlsten

VILKA SKOJARE OJ OJ!!

blev uppringda av en försäljare från qall telecom.tackade nej, ändå fick vi ett paket från dom på posten, Ringde dom å sa att vi inte ville ha dom. Dom yrade en massa om att vi hade ett avtal med dom .Dom sa att dom har en inspelning och att jag kunde få den hemskickad. visst det tar jag gärna sa jag men vill fortfarande inte va kund hos er.fick ett brev där det står att jag inte skulle ta ut paketet från posten. vilket jag inte gjorde,utan att jag skulle låta det gå i retur.nu fick jag en räkning på 4509 kr för nått jag aldrig beställt . inget avtal skickades till mig innan det kom saker på posten. Har nu pratat med konsumentrådgivaren i min kommun . Så nu ska jag bestrida den här räkningen.Till alla andra som känner sig lurade av Qall vill jag tipsa om Telecom radgivarna.se där kan ni få hjälp och veta vad som gäller när ni drabbas av såna som Qall.

2013-04-08

Sara

Ringa på mobilen

Varför ringer era säljare upp på mobiltelefoner fast man inte är kund? Detta är olagligt vet inte ni det?

Hej Sara.

Om du har en enskild firma så har vi förmdligen ringt dig för att prata med dig om telefonin på den. Vi har lanserat ett abonnemang som kostar 99 kr i månaden med en maxtaxa på 349 kr. Och då ingår 2 GB surf. Du kan då ringa 3000 minuter, skicka 3000 sms och 3000 mms, men ändå inte betala mer än 349 kr. Och ringer du inga samtal betalar du bara 99 kr.

2013-04-05

Joachim

Slutet gott allting gott

Jag köpte abonnemang av qall och skulle få fri surf, men det visade sig vara en gräns på 5gb. Efter samtal in till kundtjänsten har jag nu fått 20gb gratis och det räcker mer än väl, så jag är en av de glada företagarna.

2013-03-29

Rickard

Billigt

Har ringt med deras mobil abonnemang smart i två månader. Vilket annorlunda abonnemang ... och billigt. Mycket nöjd föredetta kund hos telenor

johan

Pratar snabbt men sedan händer inget

Jag blev kontaktad av någon som pratade otroligt snabbt, massa information, jag gick med på allt. fick en ny telefon, men väntar fortfarande på SIM kort. Jävligt snabbt i början, men efter inspelning dog allt ut.
Det blev ingen rekomendation till vännerna

2013-03-27

Hej Johan.
Det låter jättemärkligt att du inte skulle få ett simkort. Jag tror att om du mailar mig eller ringer 0771 400100 så tror jag hjälp finns att få.

Mycket tveksam

Jag blev uppringd igår där man presenterar sig snabbt (går inte att uppfatta) och därefter erbjuder en prisgaranti. Jag ställer några frågor, men på dom får jag inga riktiga svar. Dom lovar att ringa upp igen efter 10 minuter med svar, men de gör dom aldrig. Kanke ringer han Svea 82 år istället? Mitt tips - lägg på luren!

Hej Peter

Det verkar som du har några frågor. Maila mig gärna på Peter@qall.se så ska jag svara på dem.

2013-03-23

Lennart

Skit

Ett riktigt uselt företag som enbart sysslar med att på falskt sätt lura småföretagare att byta till deras usla service på fasta telefoner.

2013-03-23

Hej Lennart,

Du kan väl maila mig så ska vi se vad problemet kan vara. Qall erbjuder exakt samma funktion som övriga operatörer på fasta nätet. Men med en stor skillnad: vi lovar att det blir billigare än innan du hade oss.

Så om det inte fungerar föreligger troligtvis ett missförstånd. Så ta dig tiden att maila mig på peter@qall.se så ska du se att vi gör allt för att du ska ändra den uppfattning du har idag.

2013-03-21

Elia

tack Peter

Nu har de hört av sig o skulle fixa de hela får tacka peter för hjälpen o de ser ljusare ut nu :)

2013-03-19

Glenn Dvensson

Telofon TERROR

Jag känner mig grund lurad.Jag har fösökt att
få abonnemanget hävt men man bara maler på
och talar om hur nöjd jag kommer att bli.
Fy fan vad jag ångrar att jag svarade.
Jag har nog fått minst 10samtal från dom.

2013-03-14

Bertil Arvidsson

Grundlurad

Jag har aldrig blivit så lurad under mitt 67- åriga liv, rena skojet. Betalar en förmögenhet för en fast telefon , bunden under tre år.
Bertil Arvidsson

2013-03-14

Hej Bertil

Vi har en prisgaranti på den fasta telefonen så maila mig så ska vi kika på detta. Du ska inte kunna få det dyrare.

2013-03-12

Oskar

Kan bara ge ett bra tips

Jag har nu ändrat uppfattning om företaget.

Maila peter@qall.se så får ni hjälp. Fick hjälp snabbt och enkelt.

Tack Peter

Hej Oskar

Jag är glad att kunna hjälpa till.

2013-03-07

Robert

Otroligt snabba

Bra pris, trevlig personal.

Nu måste jag skriva minst 50 tecken men det var bara det jag hade att skriva. Hoppas denna operatör inte visar sig vara giriga som andra :(

Robert

2013-03-15

Personalen på Qall tackar dig Robert. Vi hoppas att vi kan överträffa dina förväntningar framöver

Jenny

Mycket nöjd med bemötandet

Jag är väldigt nöjd över snabb service och ovanligt trevligt bemötande.
Jag är en nöjd kund och vill uppmana andra att prova detta wildcard!

Mvh jenny

Hej Jenny

Tack för berömmet. Vi ska arbeta hårt för att du ska kunna vara fortsatt nöjd.

Julia Hederus

Känner mig otroligt lurad

Jag blev uppringd av qall och de gav mig ett erbjudande som ju verkade bra, men under inspelningen kom det fram att det var exkl moms, och en extra avgift och där ville jag stoppa inspelningen och tänka över saker och kolla upp företaget men den här säljaren gav sig inte och ville göra klart inspelningen. Direkt efter det ringer jag deras kundtjänst och känner mig lurad men får ingen som helst respons från företaget som säger att de ska höra av sig men jag hör ingenting. De har tagit det på mitt företag men inte informerat mig om att jag inte har ångerrätt då, utan det får jag veta efteråt. Har aldrig varit med om liknande och det känns otroligt obehagligt och oseriöst.

Hej Julia

Vi har pratat med dig 2 gånger idag och meddelat att vi håller på att se över ärendet, samt att vi skall återkomma så fort det är klart.

Abonnemanget Smart lades på ditt företag för att det är ett företagsabonnemang.

Det kostar 69 kr ex moms i månaden och har ett maxtak på 399 kr så att man som användare alltid har koll på sina kostnader, men inte behöver betala fullt pris om man ringer lite en månad.

Det är utan tvekan det smartaste abonnemanget på marknaden. Tycker vi på Qall.

De avgifter du talar om ovan bjöd vi dig på enligt avtalet och momsen drar du av som företagare.

Det är viktigt för oss att våra nya kunder känner att de gör ett bra val så självklart kommer vi lösa detta på bästa sätt.

Du är välkommen att kontakta mig på peter@qall.se om du har fler frågor

Billie

Känns inte bra

Blev uppringd av en telefonförsäljare som frågade om mitt nuvarande abonnemang, trodde först att det var någon från telenor (de jag hade innan) men rätt var det var så sa hon i telefonen att jag kunde få det billigare med dem. Innan hon ens frågade om jag ville så ville ha abonnemanget så skulle vi spela in där jag gick med på avtalet. Dum nog som jag var så gick jag med på det och inte förän efteråt så insåg jag att jag hade gått med på avtalet som företagare... Jag använder inte ens min mobil i mitt företag. Den används bara för privat bruk. Visst blir det billigare för mig med Qall om jag skickar mindre än 30 sms per månad (och varken ringer eller använder internet). Jag hade tjänat på att stanna hos telenor. Men om jag väljer att gå ur detta så måste jag betala maxtaxa för resterande bindningstid plus en brytningsavgift vilket skulle gå på över 14 000,-. Något som jag faktiskt inte ens har! När jag dessutom fick prislistan tillsammans med en bekräftelse för abonnemanget så upptäckte jag att jag skulle ha tjänat bättre på ett annat abonnemang via dem... Jag känner mig lurad och önskar bara att jag kunde vrida tillbaka tiden och lägga på luren när hon ringde... Nu har jag en mobil som jag knappt kan använda i tre år! Skulle vara mera positivt inställd till Qall om de inte hade dessa brutala straffavgifter för att hålla kvar sina kunder och inte lika påstridiga telefonförsäljare (men så är väl det flesta telefonförsäljare antar jag). Jag tycker att det borde väl vara bättre

Hej Billie

Det här låter som att det inte gått rätt till, maila mig på peter@qall.se.

Anders

Hela uppbyggnaden av företaget Qall är att binda upp kunden på lång på ett mycket oseriöst sätt, nu när äntligen 36 månader gått ..plus extra tid 3 månader uppsägningstid Plus kalendermånad...så kommer ytterliga avgifter för abonnomangsflytt a 500kr... Tack å bock!

2013-02-23

Philip Brandt

Känner mig lurad

Hej Fan fan fan jag har gått i fällan när Qall ringde! jag ville backa avtalet direkt efteråt för att det lät konstigt under inspelningen och jag ställde extrafeågor. Qall lyssnade inte på detta överhuvudtaget. De kunde visat Good Will och lyssnat på sin kund men ikke. Om jag går över förlorar jag tjänster istället för att det blir bättre när jag förklarade detta sen var det försent och Qall hade ingen goodwill utan försökte tvinga in mig eller kom med märkliga lösningar där någon av mina bekanta skulle ta ett avtal i mitt ställe. Så kasst och jag försökte vara snäll och avsluta på ett moget sätt vi samtal med ordertagaren, alltså inte säljaren hmm bra metod för att undvika frågor som skulle gå tillbaka till säljaren som alltså inte kunde besvaras under inspelningen. Hjälp! De säger att de kan göra det billigare men haffar dig på 36 mån jisses.

2013-02-25

Hej Philip Brandt

Du kan maila mig på peter@qall.se med kontaktuppgifter och organisationsnummer samt vad det är som har felat.

2013-02-21

Pålurad..!?

Min käre far (50-talist) blev uppringd av detta företag. Eftersom gubben är "för snäll" fick säljaren sälja både mobilabb. samt mobilt bredband. Telefonerna fungerar fint, bortsett från att de utlovade medföljande telefonerna plötsligt bytte modell.
Däremot det mobila bredbandet lämnat väldigt mycket att önska.
Dels sas det att det skulle vara "bra mycket bättre" än det telia abb. vi redan hade.
Mars 2011 fick vi det första SIM-kortet. Detta kort har bytts ut, nya modem har skickats osv.
Idag, 20130221 fick vi vår första signal!
Men mycket bättre än telia, nja..
Med Telia får vi en laddning på 10/1.
Med qalls grejer ligger vi på 0.9/0.1

Detta är tråkigt då uppsägningstiden är ljusår bort!

2013-02-22

Hej Anonym.
Det låter inget bra det här. Kontakta oss så ska vi se hur vi kan lösa problemet.

Qall Telecom AB
Qall Telecom erbjuder kompletta telefoni- och växeltjänster till företag i hela Sverige. Smarta och prisvärda paketeringar ger företag möjligheten att anpassa telefonilösning efter det dagsaktuella behovet och samtidigt vara förberedd för morgondagens behov.

Växel
Enskild firma eller företag med 50 användare? Vi har växeln för ditt företag. Koppla på mobiltelefoner, telefonisttjänst, köfunktion eller fler användare i en handvändning. Denna växel anpassar vi efter dina behov och kräver ingen fysisk installation och inte heller någon dyr investering.

Telefoni och bredband
Mobil telefoni och mobilt bredband med de bästa priserna, i ett nät som fungerar lika bra var du än befinner dig i landet. Bredband kombinerar du i mobiltelefonen eller separat i datorn med en snabb och säker uppkoppling. Den fasta telefonin går traditionellt genom det analoga nätet eller framtidsenligt och säkert genom bredbandet.

2013-02-21

Stig

Oseriöst avtal blev seriöst avtal.

Efter att jag kontaktat Peter på Qall så har han ändrat på tiden jag ska betala till 3 mån från tidigare 26 mån på mitt mobilabb. som jag inte längre behöver. Nu blev det 5 solar. Tack.

Elia A Elia A

Verkligen oseriöst

Jag e ny kund allting verkade frid o fröjd tills jag fick räkningen som var ca 700 kr mer än hos tele2 när jag ringde o sa att de var för högt o att de inte var vad vi kom överens om sa de att de va inget att göra åt o att jag ringt för mycket har (babs maskin) men de hade jag talat om för dem innan jag teckna att jag hade o att de va gratis hos tele2. I alla fall så ringde jag igen o de gick med på att ändra på abonnemanget till de vi kom överens om från början Men att jag skulle ändå få betala första räkningen på ca 700kr de drog av 300kr känner mig blåst ändå brukar bara betala ca 260 hos tele2 så jag väntar på spänning på nästa faktura

Hej

Vi har prisgaranti så maila mig underlag på vad du betalade hos tele2 så lovar jag att vi matchar priset eller så byter du tillbaka till dem.

Maila till Peter@qall.se

Kenneth carlsson

Oseriöst?

Har inte haft några problem alls och förstår inte vad som är problemet. Håller med föregående inlägg varför inte gynna en uppstickare!!

Tack för dessa ord.

2013-02-19

Richard s

Bra abonnemamg

Tog deras mobilabonnemang som fungerade bra. Har nu varit kund i 3 år och fortsätter med det. Tycker det känns bra med en mindre operatör som är lättare att nå,

Hej Richard

Tack för detta. Vi ska arbeta hårt för att det i fortsättningen skall vara lika bra.

2013-02-19

Roger Persson

Ringer varje dag

Get err otrovärdigt bemötande & börjar samtalen med....stämmer det att ditt teliaabbonemang kostar 600 kr?

Jag har refillkort Halebop 50 kr/mån.

Akta er för bluffen

2013-02-18

Erik

2,9 i omdöme? borde va -1000000000000000

Har försökt att avsluta mina abonnemang här ett par år nu, funkar inte med tel, mail, skickat brev
De har dåligt internet, krångliga fakturor, dolda avgifter,mm m.a.o se upp här!

Hej Erik

Det låter inte som att allt gått rätt till. Du kan väl maila mig på peter@qall.se så ska vi se vad vi kan göra.

2013-02-16

Marion

Historia

Bytte till qall för någon månad sen och fick första fakturan idag. Måste sägs att jag blev överraskad. Det blev bra mycket billigare än med phonera. Jag hoppas det fortsätter vara billigt

Hej

Tack för detta. Om du mot förmodan får ett billigare erbjudande i framtiden så ringer du bara till oss så matchar vi det erbjudna priset på din fasta telefon.

2013-02-15

Mathias

Varför lurar ni min 78 åriga mamma??

En säljare ringer till min mor(78 år) hon säger att hon inte vill byta bolag men han tjatar och lovar att dom sköter d hela dvs inga extra avgifter från d gamla bolaget. Sen dimper d ner en faktura från d andra bluffbolaget. 4500 som ska betalas för att hon Bytt bolag(ringia) säljaren på Qall lovar att d ska betala den avgiften. Min mor har nu hållet på med detta i 4 veckor, säljaren Samuel lovar att d ska betala, skickar fler sms till henne där det står att dom(Qall) ska betala.
Varför ljuger ni? Håller inte vad ni lovar!
Jag tycker detta är en skandal utan dess like

Hej

Jag tror att det skedde ett missförstånd i detta ärende och självklart ska vi betala övergången i det fall det tillkommer en kostnad.
Maila mig gärna om det inte löst sig

2013-01-31

Loppiz

Skojare!!!

Det här är lurendrejeri!
" Vi ringer dig för att du har rätt till din nya prisplan"
Jag är ju inte ens kund.
"Vi kan sänka din kostnad"
Jaha... vad är min kostnad? Vilken operatör har jag?
"Det vet jag inte"
Kan du maila informationen?
"*Klick.....*"
VAD FAN ÄR DET NI SÄLJER!????
Alla positiva inlägg här är ju formulerade på samma sätt! MYSKO!!!

Hej Loppiz

Våra agenter skall tydligt presentera sig och varför de ringer så om det skett på detta sätt har det gått fel till.
Jag ber om ursäkt om detta har upplevts som stötande.

2013-01-29

Seriöst abonnemangs avtal??

Jag gjorde som många andra, gick på att skaffa ett mobilabonnemang hos Qall. Det var tänkt som en reservtelefon för en anställd. När den personen nu slutat så finns ingen användning av det abonnemanget. Döm om min förvåning när jag kollade så var det på 36 månader. Ska jag avsluta det så får jag betala hela månadsavgiften ggr. antal månader som är kvar. För mig framkom det inte tydligt nog (inte alls) att avtalet var på 36 månader.
Qall har tydligen en inspelning av vårt samtal, men något skriftligt avtal får man inte se. Ska man behöva betala för ett abonemang som man inte behöver. Man får ju ingen lust att rekomendera Qall till någon vän knappast ej heller ovän.

Hej stig

Du kan maila mig på peter@qall.se så ska vi se vad som hänt här

2013-01-13

Lars-Gunnar

Rätt så nöjd

Kände mej rejält lurad i början av telefonförsäljaren. Men efter mina klagomål rättade Qall till det och nu har jag bättre avtal än jag hade hos Telia. Enda felet är att fakturaavgiften är hutlöst hög 30:- och det går tydligen inte att slippa den varken via autogiro eller e-faktura.

2013-01-13

Hej Lars Gunnar .

Det går att bli av med avgiften med autogiro.
Maila mig så löser vi det.

2013-01-09

Olof

Qall fortsätter att luras

Blev lurad av Qall för flera månader sen. Efter många turer fram och tillbaka så insåg Qall att dem hade gjort fel och att det inte fanns något avtal mellan oss. Fick brev av Qall att ärendet avslutas. Skönt tänkte jag. Men sen... då fortsätter fakturorna att komma, med inkassokrav. Så då börjar cirkusen igen. Man blir så trött och arg på dem. Detta är ett blufföretag så det visslar om det. Passa er för Qall.

En förre detta anställd har skrivit att dem själv lägger in sina omdömen här på sidan. Det är ganska uppenbart för det är väldigt få företag som sådan här svajjiga omdömen.

2013-01-10

Hej Olof

Du kan maila mig, så kan jag titta på det. Om vi har sagt att du inte har något att betala så ska det såklart vara så och måste vara en miss. Min mail är peter@qall.se

2013-01-07

Lena Haraldsson

Riktigt nöj kund!

Helnöjd med Qall!
Får mycket billigare räkningar än vad jag haft på Telia innan. Och bra bemötande av säljare. Sponsrar hellre en mindre opertör som har samma täckning som Telia och billigare än att betala till Telia som tar ÖVERDRIVNA priser! Tack

Tack för de orden Lena.

2013-01-02

Sara Bengtsson

Chansade med Quall

Jag chansade när jag valde Quall och är efter 6 månader nöjd. Jag valde dem bara för nummerupplysningens skull och täckningen. Jag har inga anmärkningar än så länge. Hoppas fler känner samma

2012-12-26

Streber

Grymt bemötande

Trevliga och hjälpsamma. Mycket nöjd med services de lyckats ge mig. Jag ser fram emot att fortsätta med dem. Täckningen är inte det viktigaste utan att få ett bra pris också. Det har dem lyckats med.
Allt gott
streber

2012-12-14

Under luppen

Tack till VD som ställde upp för svt,för det är bara under press som telefonförsäljningen kommer att bli trevligare för både säljare o köpare,spännande fortsättning följer.God Jul önskar BONDEN

2012-11-29

Fredrik Svart

Mycket nöjd med mitt val

Hej

Jag vill dela med mig av min åsikt. Den är att jag bytte till qall för 2 år sen och har varit nöjd sedan dess. Jag har varit flitig användare av deras Nummerupplysning och har i övrigt bara använts mobiltelefon och fast telefon som sig bör. Ingen större skillnad mot andra men känner att de varit mer villiga att hjälpa till än jag anser att andra har varit och även att de försöker lyssna när jag ger dem tips.
Jag kan rekommendera qall om du har ett mindre företag som jag och använder din telefon till det den är till för. Jag måste även stark rekommendera nummerupplysningen som var anledningen att jag nu valde att förlänga mitt avtal.

Tack och hoppas fler upptäcker Er

ang. telefonterror

Jag tror inte ni förstår. Ni har fått fyra chanser. Samtliga gånger ni ringt har jag varit vänlig, förutom nu sista gången, och bett er att sätta mitt nummer på er spärrlista.

Detta har ni misslyckats med fatalt, vilket får mig att tro att det inte kommer att hjälpa mer att vara vänligt och försöka hjälpa er.

Jag kan ge er en ledtråd. Mitt telefonnummer är med i NIX spärrlista. Ett tips kan vara att ni respekterar denna lista och SLUTAR ATT RINGA NIX-ade NUMMER.

Denna diskussion slutar nu, och mitt löfte kvarstår.

Ring mig en gång till. Ge mig en anledning att släppa loss hela min arsenal av djävulskap mot ert företag.

2012-11-28

Hej

Jag efterfrågar ett mail för att se var det gått fel.
Det är bra om jag kan gå till botten med det.

Till peter@qall.se ang. telefonterror

Jag har gång på gång sagt till er att inte ringa mig, lämnat nummer för spärr etc. utan att det hjälper. Det är ert problem att ni inte lyssnar.

NU FÅR DET VARA NOG.

Jag lovar, att om ni ringer en gång till så kommer det ta hus i helvete.

Hej

Jag ber om ursäkt för detta. kan du maila mig ditt nummer som skall spärras så ska jag se om det blivit fel någonstans.

P.falk

Stark VARNING!!

Jag har aldrig känt mig så besviken och lurad av ett företag som jag gör på Qall!
Efter att bli lovad av säljaren att allt skulle bli mycket billigare än det jag hade tidigare(telenor) (första räkningen va rekordhög all time) så flyttade jag alla mina företagsabonnemang (4st mobil abonnemang och ett mobilt bredband) efter att jag klart och tydligt frågat säljaren angående bindningstiden och fått svaret "att det finns ingen, e man inte nöjd så säger man bara upp det", två av 4 abonnemang kom och inget funkade! Min ena fick jag inte igång på 5 dagar?! Ganska lång tid för ett litet företag att vara utan telefon! Detta abonnemang fungerar fortfarande inte helt efter en månad?! Och trots flera löften av allt från chef, säljare och tekniker att dom skall kontakta mig så får jag jaga efter dom hela tiden! Har ringt dom säkert 25-30 gånger utan att det är löst!? Dom andra två abonnemangen ska jag tydligen börja betala för trots att dessa fortfarande är kvar hos telenor tills i februari? Ringde och sa att jag är missnöjd och vill säga upp allt och häva dealen men fick då höra att det finns en avtals tid på36mån och det finns inget att göra åt det! Är som sagt sjukt jävla missnöjd och räknar bara ner dagarna tills jag kan byta operatör...

Hej P. Falk

Det här låter inte som det gått rätt till.
Alla våra mobilavtal är skriftliga och där ska bindningstiden vara tydligt informerad.

Du kan väl maila mig på peter@qall.se så ska vi se vad vi kan göra.

2012-11-26

Jan Heggen

Felaktigt Inkassokrav

Trots att min far fått bekräftat från Qall att hans abonnmang är avslutat och att han ej skall få fler räkningar så har Qall släppt vidare räkningar (som förstås ej betalats på Qallsinrådan) till deras inkassoföretag??? Hur tänker de då? skall de inte kontakta dem ett partnerföretag och säga att inga fler räkningar skall gå ut? Riktigt lågt!!!

2012-11-27

Tack för ditt mail. Vi kontaktar dig för att lösa detta.

2012-11-20

Hassan

Lurad av Qall

Blev uppringd av Qall och säljaren lyckades lura min sambo, sen framkom det att priserna var exklusive moms samt att vi inte hade öppet köp för att jag har F-skattesedel. Uselt qall! Slag under bältet!

2012-11-22

Hej Hassan

Kontakta mig på peter@qall.se så ska vi se till att även du blir nöjd.

MVH

2012-11-16

Telefonterror

Ringer och ringer och ringer. NIX fungerar inte, att vara vänlig fungerar inte, att vara aggressiv fungerar inte. Undrar om det fungerar att ringa hem till eran VD och försöka sälja damstrumpor i tid och otid?

2012-11-22

Hej Jocke

Maila mig så ska vi se till att lösa allt. Du kan maila ditt telefonnummer så tar jag bort dig ur alla våra ringlistor.

2012-11-15

NN

mjölkar pengar

stänger av om man missar betalar, tar en avgift för varje abonnemang när de startar upp igen, omöjliga att få korrekta svar från kundservice. tecknade ett 36 månaders avtal, 499 kr månaden + 200kr månaden för en gammal telefon som kostar mindre än en tusenlapp att köpa (mao betalade 7200kr för en skräptelefon). skulle vara fast pris, får dock betala för alla comviq, tre, telenor och telia samtal. Det är ett fuskföretag som försöker suga ut pengar. undvik!

Jan H Jan H

Forts. på "Varning för Qall" nedan!

I posten idag kom det en faktura på ca 300 kr för abonnemanget som inte fungerat på en månad? Hur tänker de då?

Jan H Jan H

Varning för Qall

För över en månad sedan gjorde min far en en flytt av abonnemanget (fast telefoni) hos Qall.
Efter två veckor fick han en faktura på ca 3000 kr!! Som tur var såg jag detta och ringde kundtjänst, de förklarade att de stängt ned abonnemanget?? Ingen kunde förklara varför? Väl på telefon så förklarade jag att de skulle bara flytta det, det skulle ta en vecka. Efter ytterligare en vecka hade inget hänt, jag ringer igen, de säger att de behövde kompletterande information och hade försökt nå min far (som har ett stängt abonnemang och kan inte svara) och även mig, jag hade inget missat samtal alls! Hursomhelst, jag gav dem den informationen de behövde, en vecka till gick, jag ringde upp och de sade att det fungerade nu, jag bad dem testa att ringa för att se om det fanns "ton", killen i supporten säger att han har ton, jag lägger på och ringer själv, ingen ton!! Att en person sitter och ljuger rakt i örat på en är inte direkt positivt för företaget. Efter att åter ha ringt upp och förklarat ärendet för 5 gången (de skriver inte ned något i interna system) så berättar de att de behövde skicka ut en tekniker, teknikern skickade de till hans GAMLA adress!!!! Där han inte ens bor längre? Efter ett samtal till så skulle teknikern komma till hans lägenhet, ingen har ännu kommit dit? Nu har det gått mycket lång tid och ingen telefon fungerar från detta företag. Skaffa inte abonnemang hos dem!

Hej Jan.

Det här låter som det gått fel någonstans.
Kan du maila mig på peter@qall.se så löser vi detta.

Helena Lindblom

Varning för Qalls Usla kundservice!

Har fast telefoni på Qall och bredband på Telia, fick problem efter åsknedslag då Modemet gick sönder fick ett nytt av telia! då gick det inte att ringa när modemet var i! fick springa till övervåningen varje gång och dra ut modemet! ringde Telia som hänvisade till Qall som hänvisade till telia!! till slut så kom Qall på att dom måste ansöka till telia för att få tillgång till ledningen! ringde 4 ggr till qall som varje gång sa att dom skulle ansöka om detta! till slut så skickade dom en reparatör som skulle skicka en ny splitterkontakt så skulle allt fungera igen! Fick en ny kontakt som var exakt likadan som denna jag redan hade! samma problem! ringde qall idag igen och då var det enligt dom inte deras problem!! tjejen jag pratade med gången innan sa att dom skulle kompensera mej för att jag inte haft tillgång till telefon och allt krångel! men nu verkar dom inte vilja veta vid detta!!!

Hej Helena

Vi vill såklart försöka lösa detta, och önskar att du maila mig på peter@qall.se med ett kontaktnummer så att vi kan nå dig.

Olle

Äntligen gransking

Jag blev lurad av säljare från Qall. Dem ringer hem till egen företagare som ofta har sin bostad/kontor på samma nummer. Sen låser dem in en i ett hörn genom att inte berätta att det är ett företagsabonnemang. Köpet går därmed inte att häva.Allt säljaren säger är bara för att få ett avslut, dvs lögner. Nu kommer äntligen SVT gransking gräva i dessa telefonbolag som ligger i gråzonen och lurar kunder. Jag har anmält Qall för granskning där.

Hej Olle

Skulle du kunna kontakta mig på peter@qall.se
Vår policy är att om avtalet tecknats i egenskap av privatperson, så har du ångerrätt. Om det gått snett i hanteringen så är det klart vi rättar till det.

2012-11-13

Åsa

Oseriöst!

Uppringd av en kille som inte sa vad han ringde från, utan började direkt med att berätta att han skulle sänka mina kosntader för fasta telefon, då jag hade företagsabonemang (vilket inte stämmer). Uppfattade som att det var från ComHem först (bor i comhem-hus) När jag frågade vilket företag kröp det fram att det var
Qall Telecom. Fick tacka nej flera gånger och sa att jag inte var intresserad och till slut blev killen sur och sa på ett otrevligt sätt: -Du slipper väl då! och lade på... Förstår att det är lätt att tex äldre som hör dåligt etc tror att det är från deras operatör.. SKÄRPNING!

Hej Åsa

Vi har tydliga riktlinjer vad gäller presentation i samtal för marknadsföringssyfte. Jag önskar att du kontaktar mig på peter@qall.se så ska jag se hur detta har skötts från vår sida. Ber om ursäkt om detta skapat problem för dig.

2012-11-12

MiisiK

Fett Kass Kundservice!

nget var bra, migreringen tog alldeles för lång tid. Inställningar kommer ej per automatik. Tjejen i andra sidan luren ger mig fel information, killen på kundservice likaså... *suck* Dyrt och knasigt, skulle aldrig ha bytt!

Hej

Ditt inlägg väcker frågetecken och jag skulle vilja se om jag kan hjälpa dig. Kan du maila på peter@qall.se

2012-11-02

jonas

fri

har haft qall i 36 månader på min enda mobli. kan bara konstatera att jag är glad att jag bytt till ett annat företag .
-bara en sådan sak som att jag sparar 400 kr i månaden mot vad jag betalade till qall -
känns helt otroligt .

2012-10-30

terese.

uselt

har noll täckning på mobilen där jag bor. och hemtelefonen fungerar bara ibland... och kortläsaren fungerar inte alls sedan vi bytte till detta bolaget. när man ringer upp dom och frågar hur man skall göra för att det skall bli bättre och så att kunderna kan betala med kort, får man bara till svar, vi kan inte gör så mycket mer. tt skitförtag som inte kan hjälpa til fult ut.

Hej Terese

Maila mig gärna så vi kan lösa detta.

Erik

Fick ännu billigare

Hej på er alla

Jag hade Quall i ett år, sen ringde någon
annan operatör. Det visade sig att dem inte alls
var billigare än Quall. Som tur var ringde Quall upp mig och informerade om deras prisgaranti. Så även om jag inte behövde nyttja den denna gång så behöver jag inte byta nästa gång. Nu fick jag ändå lite billigare för jag förlängde mitt avtal så jag gick nöjd ur allt

Hej Erik

Tack för detta och smart att nyttja Prisgarantin. Det är till som skydd för att alla kunder alltid skall ha det billigaste på marknaden. Om du har Qall, och får ett billigare erbjudande på företagstelefoni, så lovar vi att matcha detta pris, och det ska alltid bli billigare att ringa med oss på den fasta telefonin.

VARNING!!!!!!!!

Blev uppringd av en försäljare för 1 år sen om fast telefoni o mobil. Mobil var inte att tänka på för jag hade 10 mån kvar på telia men det fasta skulle kosta 119:- /mån o ingen bindningstid eller uppsägningstid! Jag sa att det lät för bra för att va sant o det var det också- Efter några månader var kostnaden uppe i ca 400:- I juli tröttnade jag o ville säga upp det! Döm om min förvåning när jag fick veta att det var 1 års uppsägning o skulle jag avsluta så kostade det mig över 3000:- Jag betalade men nu kräver dom mig på ett mobilabb. som jag skulle ha tecknat dessutom 136:-/mån i 12 månader!! Jag har inget tecknat med dom men räkningar fortsätter att komma!!!!Passa er för att ta abbo hos dom!!!!

Mycket bra operatör

Dem är helt underbara, ringer man in och gapar så får man ju förvänta sig att det inte löser sig.. Man behandlar andra som man själv vill bli behandlad.

Varje gång jag ringt in så har allting löst sig!
Riktigt nöjd och ett plus e ju att dem inte betalar andra länder mutor för våra pengar!

2012-10-22

Lerik

Himla jobbigt att avsluta abbonemanget

Blev helt såld på platt-teven som ingick i abbonnemanget, så det blev napp.
Visade sig i efterhand att de inte va så smart ,
betalade 3x vad den kostade hos dustin.
Så snacka om falla i gropen.
Alla borde ta sig en fundering när såna här typer av företag ringer, har du ett telebolag du är nöjd med, så fall inte för några mutor, och förbannat svårt att
bli av med dom också efter 36mån..

Har inget positivt att säga om de här skitföretaget

2012-10-17

Joakim P Joakim P

Osmakligt oseriöst!

Qall har skickat brev med simkort och ett "välkommen som kund" utan att jag har haft någon kontakt med dom. Som om jag har ingått avtal om abonnemang. Vad komme hända nu? Är nästa steg att dom skickar fakturor också. Ett riktigt blufföretag är det. Jag blir inte bara föbannad, jag blir rädd också eftersom jag inte har något att sätta emot. Känns som Kafkasituation. Ingen i min familj har haft någon kontakt med dom och så skickar dom ut avtal. Risken är ju att att jag blir krävd på pengar för något jag inte köpt.

Hej Joakim

Det låter jättekonstigt. Kan du maila mig på peter@qall.se så ska vi se vad som hänt.

2012-10-17

H.Lindahl

Det blev ju bra till sist

Efter min bitska kommentar för några dagar sedan
verkar allt ha löst sig så som jag slitit för i månader.
Peter på qall startade en mailkorrespondns vilken resulterade i att avtalet togs bort helt och hållet.
ursäkter framfördes,utskickade telefoner m.m får behållas,till och med ytterligare kompensation har utlovats.Synd bara att man måste gå ut offentligt för att få rättelse.Nåväl all heder till Peter som skött detta på ett mycket proffsigt och seriöst sätt TACK

2012-10-16

Richard

blev bra.

Bytte från Telia och har bara gott att säga. Hoppas övriga nedan får hjälp.

2012-10-18

Tackar för detta. Vi ska se till att du fortsätter vara nöjd.

Bea

En lite bättre historia

Blev kund för ett år sedan och har varit nöjd hela tiden. ringde in för att förlänga mitt avtal. Jag fick billigare direkt. Trevlig service också.

2012-10-18

Tack för detta. Alltid kul med bra betyg också.

Qall Telecom

Jag är också en kund som gick på försäljningsknepen om sänkta teleräkningar. Redan när jag öppnade paketet med den utlovade fasta telefonen, som jag klart och tydligt deklarerat att jag inte ville ha!, hörde jag av mig till Qall första gången. Den fria telefonen var en plastig Doro med en kortnummerlapp klistrad över hela laddaren. För den telefonen debiterades jag ca 100:- per månad. Trots flertalet samtal och mail så byttes den telefonen aldrig ut och kunde heller inte läämnas tillbaka. Qall förklarade på något luddigt vis att jag måste betala den där hundralappen ändå då det är i stället för abonnemangsavgift. Till slut orkar man bara inte bråka, det drar så mycket trist energi.
När jag väl säger upp mitt avtal med Qall så sker det vid 4 tillfällen innan jag får igenom uppsägningen. Först har man inte tagit emot den, typiskt posten. Nummer två kommer heller inte fram. nummer 3 skickas via mail och nummer 4 likaså i en Pdf med kopia till konsumentrådgivningen i min hemkommun. Qall svarar heller av princip aldrig på mail så man kan få en kvittens att de tagit emot en sympunkt. Den nya "värvaren" till en annan operatör betalar slutfakturan på strax över 6000:- till mig. Qall debiterar mig 9000:- och jag orkar helt enkelt inte bråka mer. Ett fruktansvärt oseriöst företag som jag är väldigt lycklig att jag slipper. Jag varnar alla jag känner för att ingå ett avtal med dem.

2012-10-11

H.Lindahl

Ännu en historia om Qall !!!!

Kort Historik: I somras ringde en kille från Qall(micke från SSG visade det sig senare).och ville hjälpa mig att sänka mitt företags telekostnader.
efter ett envist övertalande så gick jag till slut med på ett avtal.det dummaste jag gjort hitills.Istället för att sänka mina kostnader ökar dom meg ca 50%
vart tog sänkningen vägen??????
ett otal samtal med olika personer på qall med div.övertalningsförsök har pågått sen dess.fakturor har dimpit ner trots att abbonnemangen ej porterats ännu och i deras egna avtal står klart och tydligt att inga fakturor kan skickas innan tel.nummer har porterats.(hur kan dom då komma till mig). nåväl efter mycket om och men fick jag nog och hävde mitt avtal, vilket även en företagare är i sin fulla rätt att göra om avtalet inte håller vad som utlovats (spelar ingen roll om det är skriftliga eller muntliga löften). detta hände för cirka en månad sedan. I det senaste tel.samtalet kallades jag obstinat och att det skulle ha blivit en "principsak" att vägra acceptera deras avtal och försäljningsmetoder. senast idag kom ännu en faktura vilken returneras med "bet.ansvar saknas pga hävt avtal.Självklart blir det en principsak av en sådan här upplevelse.Att värva kunder med rena lögner och gangstermetoder är föga seriöst.
Nåväl Till Alla lurade företagare: HÄV ERA AVTAL
Ni har full rätt att göra detta (Se avtalslagen).
Jag kommer att fortsätta rapportera här vad som händer!! Låt oss börja trassla till det lite grann för Qall,det

Hej

Maila mig på peter@qall.se så ska vi lösa detta.

2012-10-10

VARNING!

Varning för detta företag. Erkänner att jag lurades via en telefonförsäljare att teckna avtalet. När jag väl fick apparaturen fungerade det inte och fick ringa och talade om att det inte gick att ringa. Lovades tre fria månader, men efter en månad kom fakturan ialla fall. När jag väl påpekade det, lovades 2 månader fria månader, men sen kom fakturan i alla fall igen. Tröttnade till slut och väntar nu bara på att bindningstiden skall löpa ut så att man kan skaffa en fungerande telefon. LURENDREJERI!

2012-10-16

Hej

Det låter inget vidare. Kontakta mig på peter@qall.se

2012-10-09

Mikael

Varning

De ringde häromdagen och lurade min sambo att teckna abonnemang med dem. Abonnemanget står på mig så det är rätt konstigt att min sambo kunde teckna abonnemang i mitt namn med dem.
Kollade min nuvarande faktura och såg att det var billigare att ringa med mitt nuvarande bolag än att ringa med Qall. När jag ringde förra veckan för att häva köpet var det en väldigt typig person som svarade. Jag ville att de skulle skicka skriftlig bekräftelse på detta. Han svarade att de skulle göra det…

Fick idag ett brev från Qall (trodde det var bekräftelsen om hävning av köpet) men där det stod att de skulle flytta över mitt nummer till dem den 8:e oktober - alltså igår! När jag ringde upp dem igen hade de ingen anteckning om att jag ringt och hävt köpet redan förra veckan.

Problemet nu blev att jag blev tvungen att själv ringa upp mitt nuvarande bolag och hämta tillbaka numret och där var jag tvungen att på nytt binda mig för ett år. Tidigare var jag utan bindningstid...

Varning för ett riktigt jävla skojarföretag! Håll er undan från detta företag!

2012-10-06

richard

fick hjälp

Fick snabbt hjälp efter ett missöde efter 6 månader som kund. Tycker de skött sig bra. Jag mailade den som skriver hör på sidan PETER@QALL.SE. sen gick allt snabbt. Nu är jag övernöjd.

2012-10-06

jesper

nöjd

Är nöjd med pris och bemötande. Får fortsatt förtroende

2012-10-04

Marie Clausen

Hur oseriöst kan ett Företag vara(Qall)???

Blev uppringd av en säljare för Qall, Presenterade sig så att man skull e tro att det var Telia som ringde... Bara det!!! Gick på hela grejen med inspelning och allt, och så fort vi lagt på luren... Då förstod jag vad jag hade gjort... Och så fort första brevet kom från Qall, ringde jag upp och förklarade att jag ångrat mig, och blir då kopplad vidare till en kille som enträget ville få mig att stanna kvar som kund... Tyckte att jag hade stort tålamod, men det är nog den mest envisa försäljare jag råkat ut för... Han lyssnade inte alls på mig! Och nu har vi fått ett Tackbrev från Telia, där dom tackar av oss som kunder!!! TROTS att jag ringt direkt till Qall och sagt upp avtalet, bara ett par dagar efter det blev till... Är nu skitförbannad... Hoppas att Qall läser detta och fixar till, rätt ska vara rätt!!!

2012-10-05

Hej Marie

Det här låter inget vidare. Maila mig så löser vi detta då jag inte kan hitta dig i systemet. Peter@qall.se

2012-10-02

Varning för Qall Telecom

Ytterst oseriöst företag som ringer upp privatpersoner och sedan tecknar avtalet på någon annan i hushållet som har firma.
Jag har tipsat teveprogrammet plus och uppmanar fler till detta.

2012-09-27

Ha inte med dessa idioter att göra.

Stor varning. Påstod att vi tecknat avtal hos dom, vi fick aldrig se/höra detta avtal. Vi fick faktura och saker för ip-telefoni hemskickat skrivet till min mamma som är egenföretagare. När vi pressade dom att få höra avtalet så sa dom att en man tecknat avtalet, något som är rättsligt omöjligt, du kan inte teckna i annans namn. Vi bestred fakturan och returnerade det vi fick och har hotat om polisanmälning ifall vi får höra från dom igen. Har inte hört från dom på 4 dagar i alla fall, hoppas dom slutar trakassera oss. Ha inte med dessa idioter att göra....fy fan.

2012-09-18

anonym

NEJ NEJ NEJ!!!

Har jobbat som konsult inom telefoni i ca 18 år. Dock inne i en annan bransch nu.
Satt med chefen som skulle få Qall på besök.
In kommer en kille med en bil för 800 000kr, en klocka för 75 000kr och en kostym för 15 000kr.
Han drar en urusel säljpresentation och när jag ställde svåra frågor, blev han bara svettig och irriterad och kunde inte svara. Han utlovade enorma besparingar trots att vi på plats kunde räkna ut att det snarare skulle bli 40% dyrare. Vi skulle få hyra en skitlur som kostar 600kr ny utan abonnemang, för 200kr/månad i 36 månader och dessutom få betala loss den efter den tiden...
Man ska inte döma hunden efter pälsen men med avtal som det han erbjöd, förstår jag hur han kan ha råd med alla de dyra sakerna han hade.

2012-09-15

Fick rätsida på problemen

Jag skrev ett omdöme (värsta blufföretaget) för några dagar sedan.

Jag tog tag i det på en gång dagen efter och tog reda på vem som egentligen sålde abonemangen åt Qall. Det visade sig att det är ett fristående bolag SSG sales group AB i Norrköping som säljer åt Qall i mitt område och som hade grundlurat mig totalt. Det är ju synd för dom att de fick de här problemen den här gången, men jag fick kontakt med en Johan på reklamationsavdelningen på Qall och som ordnade upp alla problem och fakturor som jag hade fått. En verkligen serviceinriktad kille som jag ger all eloge för i mitt ärende. Verkligen bra blev det och jag är verkligen nöjd över det!! Tackar allra hjärtligast för det!! MEN -det är ju tragiskt att en på Qall ska sitta med såna här ärenden och försöka släta över och fixa och trixa pga att deras samarbetspartners i det här fallet SSG som hade lurat mig så gravt. Jag tycker att ni på Qall ska se över era samarbetspartners och i framtiden sälja abonemang själva. Det kommer bli en mer "direktverkande" följd av ris och ros och ni kommer att tjäna på det!

Jag har varit upp till SSG och stoppat upp fakturorna under näsan på den säljaren som sålde abonemangen och som jag litade helt och hållet på.
Han hävdade att det var missförstånd och på den vägen skyddade sig, men jag tror att innerst inne så bet det i hans sätt att sälja i framtiden. Jag hoppas innerligt det iallafall.

Jag litar aldrig mer på det företaget hädanefter och vill inte ha ett

2012-09-13

Agneta

Qall säljare ljuger och luras

Blev uppringd av en säljare från qall som sa att vi kunde prova fritt i 1 månad samt att dem hade landets lägsta priser. Men när fakturan kom så fanns det ingen prövotid och priset var högre än mitt gamla abonnemang. Man ser på inläggen att folk är upprörda över deras bluff. Sen att Svea driver deras inkasso visar att även dem är med på bluffen. Fy bubblan för Qall

2012-09-14

Hej Agneta. Har vi lovat en provmånad så ska du ha det såklart. Maila mig så ska du få det och lite till plus att du kommer spara pengar med vår prisgaranti. Spar du inte pengar får du lämna oss.

2012-09-12

Dennis

samma bluff hände mig

Säljaren ringde och lurade min fru, jag har en enskild firma och dem fick henne att teckna ett abonnemang och under inspelningen så sa dem andra villkor än som tidigare sagts. Och sen skickades fakturan i mitt namn. Helt fel. Vi har inom 8 dagar påpekat detta skriftligt, muntligt och via mail. Men fakturorna fortsätter att komma med hot från inkasso. Jag kommer med driva till sin spets. Men dem sitter väl och skrattar åt alla lurade kunder som inte kan försvara sig. Ta upp Qall på plus och låt folk få reda på denna bluff.
Jag har 700 vänner på facebook som ser detta, hoppas alla lägger ut dem där så vi får stopp på dem

Hej

Du har såklart ångerrätt om vi sagt det, och ingen som kontaktar oss om fel står utan hjälp. Maila mig på peter@qall.se

Värsta blufföretaget!!!

Jag är en företagare som har varit väldigt noga med vilka företag jag vill samarbeta med och har alltid sagt nej till företag som jag inte trott på. Men!! Den här gången var det så otroligt förtroendegivande så jag sa jag till en säljare som ringde från Call. Jag har aldrig varit med om nåt liknande!! Det är fel abbonemang, fel kostnader, alltså det är fel genom hela företagets riktlinjer!! Jag fick just idag en faktura på drygt 11 000 kr som jag skulle betala för att jag själv sagt upp det inom bindningstiden, men som aldrig skulle ha varit med och som dessutom jag har stått och betalat dubbla avgifter för eftersom abbonemanget var kvar hos min gamla leverantör. Säljaren lurade mig så fatalt och fick mig att skriva under på avtal som jag trodde på med det han sa, men stämde inte för 5 öre!!! AKTA ER OCH SÄG BARA NEJ TILL QALL TELECOM!! Jag kommer att driva det här till sin yttersta spets! Kommer jag att behöva betala deras blufffakturor då ska jag se till att de kommer ut ordentligt i media!!

Om ni på Qall läser detta, kom för fan med rättelser!!! Jag har börjat min process idag.

Hej Anders

Jag tror vi löste ditt ärende i dagarna. tack för ditt mail.

Kaj

Qall vägrar lyssna

Jag har suttit i kö i timmar för att nå deras support, när man äntilgen kommer fram och påpekar att beloppet på fakturorna är fel så lovar dem att ändra det. Men nästa faktura kommer samma felaktiga belopp samt med inkassokrav. Trött man blir, sätta sig i två timmar lö igen, suck. Passa er, ett väldigt lurigt bolag

Hej Kaj

kan du snälla maila mig på Peter@qall.se så ska vi lösa det som är fel.

2012-08-20

Lena

Varning för QALL telekom

Hej

Vill bara varna alla för qall telekom. Vi blev uppringd av deras säljare som lovade det ena och det andra. Jag har aldrig känt mig så lurad. Varken pris eller avtal stämmer.

2012-08-13

Qall lurade oss totalt

Min sambo blev uppringd av qall telecom och blev helt grundlurad av två telefonsäljare. Dem turades om att övertala henne tills dem lyckades. Först sa dem en sak, sen när samtalet skulle spelas in sa dem något helt annat, fast så snabbt att det inte hördes.

Deras kundtjänt lyssnar inte och fakturorna fortsätter komma fast vi bestridit allt. Qall lever precis på gränsen så dem slipper hamna på svartalistan, dem vet precis hur långt dem kan gå och vem dem kan övertala. Lägg på luren när qall ringer.

Qall telecom lurade oss genam att:

Säga att vi har ångerrätt inom 8 dagar - fick vi inte!
Uppge priset där moms tillkommer, fast dem sa att moms ingick.
Säga felaktiga uppsägningstider.
Lämnar inte ut avtalatet.
Fortsätter skickar påminnelser med inkassokrav.

Dessutom tar deras kundtjänst flera timmar på sig att svara när man ringer, dem hoppas väl att man tröttnar på sitta i kö.

Vi har bestridit avtalet genom att ringa, skicka e-post och vanligt brev.

Det värsta är att det aldrig tar slut och att dem håller sig precis inom gränsen på vad som är lagligt men väldigt oetiskt.

Så här mycket har jag aldrig skrivit om något företag, det säger en del om hur lurade vi känner oss.

Jag misstänker även att dem gör egna inlägg här för att jag tror inte någon skulle ge dem 5 i betyg.

/Anders i Lund

Hej Anders i Lund

det låter som om något gått snett här. Maila mig på peter@qall.se så ska vi lösa det här

2012-08-10

Richard

Över 1 år för att bli av med Qall som operatör.

Det har tagit över ett år för att bli av med Qall. De lurade på min mor ett företagsabonnemang både mobil och fast. Dessutom skickar fick de henne att köpa en "nya" mobil, som i det här fallet var en utgående modell reda när hon fick den. Dessutom hittade jag grova porrfilmer på den mobilen rakt ur förpackningen!!! Den fick hon betal många gånger om eftersom det var lika många avbetalningar som avtalets längd, 36 månader. Samma sak med hemtelefonen som också var en telefon av sämre kvalite som hon har betalat många gånger om. Det hade kostat lika mycket att köpa den på Rusta som en månadsavbetalning. Till saken hör att hon driver ett mindre jordbruk, ett utmärkt offer eftersom det är svårare att ta sig ur ingångena avtal om man inte är privatkund och det går ju har längre bindningstid. Äntligen har vi lyckat med gemensamma krafter ta henne ur det snåriga avtal som hon fastande i hos Qall. Så alla som ändå överväger qall läs deras villkor grundligt innan. De har till exempel 1 års automatisk förlängning av avtalet om man inte säger upp det 3 månader innan avtals slutdatum. Kanske ändrat nu men det gällde att vara på hugget så man inte missade dagen D. Annars har de på kundtjänst varit trevlig om än motvilliga att vara behjälpliga med att säga upp avtalet. Hellre sälja mer och binda längre......
Jag tycker de balanserar på gränsen av vad som är morliskt och vad som är tillåtet i avtalsrätt. Men vad vet jag, jag är ju ingen jurist. Jag är bara nöjd att vi sluppit ur deras kl

2012-08-09

Lars Eriksson

VARNING ortoligt inkompetenta

Jag har aldrig varit med om ett så struligt företag. Jag tecknade ett privat abonnemang för min fasta telefon. De lockade med ett fördelaktigt pris och uttalanden som "du tror väl inte att vi skulle lura dig".

Därefter: De skickade ingen information på 6 veckor därefter skickade de meddelande om överflyttning av mina två mobiltelefoner! De ena var inte ens registrerad på mig utan på min arbetsgivare. De erkände direkt att det var fel och intygade att inget mer skulle hända, allt skulle vara avslutat. Nu har det gått 2 månader till och det kommer fortfarande fakturor som jag måste ringa in och be dem makulera. Jag har säkert ringt dem 15 gånger vid det här laget. De säger att de ska ringa upp men ingen ringer, de säger att allt ska vara klart med det kommer fler och fler fakturor. De har nu lovat 4 gånger att "allt ska vara avslutat och inga mera fakturor ska komma"

Jag brukar sällan tacka ja till telefonförsäljare och efter detta kommer jag inte att göra det igen. Som sagt VARNING!!!!

2012-08-10

Hej Lars

Vi har haft ett tekniskt missöde som gjort att vissa avslutade kunder fått faktura. Det ber vi om ursäkt för. Hoppas allt slutat gott nu trots allt.

2012-07-29

erik

tvivelaktig kundtjänst

Qall fick min 75åriga pappa att byta opertör. Jag ringde sedan och åberopade ångerrätten men kundtjänst ändrade då abonnemangsvilkoren och priset. Men nu har vi fått fakturan med gammalt pris plus en anslutningsavgift plus moms på hela klabbet. Dessutom har den gamla opertören lagt på tremånaders uppsägningsavgift. Imorgon ska jag prata med kundtjänst som får ordna upp detta. Skamligt bedrägligt av qall. Tydligen gör man vad som helst för att få in pengar och abonnenter.

2012-07-30

Hej Erik.

Det måste ha skett något fel i samband med att du fått fakturan. Det kommer vi att lösa. Maila mig på peter@qall.se så ska vi lösa det direkt.
Vi ersätter såklart även för uppsägningsavgiften.

2012-07-24

Anja Jansson

Varning, varning varning!!!

Nu har de börjat med att påstå att nära anhöriga har tecknat nya abonnemang medelst fullmakt! Kan man polisanmäla eller hur i hela friden ska man göra, deras bandupptagningar är ju "sekretessbelagda"!
Alla femstjärninga bedömningar utgår jag kommer från anställda på Qall.

2012-07-30

Hej Anja.

Här verkar det ha gått snett. Det finns inga sekretessbelagda ljudfiler utan det ska du klart få tillgång till. Kan du maila mig så reder vi ut detta.

2012-06-26

Nöjd

Jag har haft Qall i snart 1 år av mina 3 år och är nöjd. Viss strul hade jag i början men det var pga att min gamla operatör (Telia) vägrade släppa mig som kund.

Om något strular (vilket alla operatörer har ibland) så löser Qall detta.

De flesta här klagar på bindningstid och massa annat strul men säljaren som pratat med mig och två av mina väninnor upplever att de varit tydliga i telefon med 36 månader, inträdesavgift och fraktavgift. 3 iphone för 199:- i frakt är inget att klaga på.

Jag rekommenderar varmt detta företag men jag tycker det är tråkigt att vissa smutsiga kommentarer svärtar ner företagets rykte som på bara 4-5 år har över 50000 kunder.

Trevlig sommar alla.

2012-06-18

Sven

Nöjd

Mycket nöjd med snabba svar och bra tjänster

2012-06-16

Tipsarn har rätt

Vi småföretagare måste lära oss mer om hur telefonförsäljare arbetar,"Mycket mer" sen kanske vi kan svara bättre? men har vi den tiden?

2012-06-13

Tipsarn

Lyssna noga istället

Jag tycker det är kul att läsa om alla kommentarer om att vi inte nämner bindningstid, att det är ex moms osv för det handlar om att lyssna! Ni kan inte ge oss skit för att ni bara lyssnar halvt. Har jobbat inom telefon försäljning i flera år och skulle aldrig jobba så länge om det var bluff företag eller ett skitjobb!! Så ett tips lyssna på vad som sägs (anteckna ner samtidigt också) så behöver det inte blir några onödiga missförstånd :)

2012-06-03

Micke

Qall,värsta telefonbolaget jag tyvärr råkat ut för

Måste först av allt varna alla för detta telebolag om du inte orkar läsa allt. OBS Lägg på luren direkt!!

Skulle få obegränsat fri surf på alla mobilerna och det mobila bredbandet.
Några veckor går...
Blir kontaktad av Qall när surfkostnaderna börjar skena iväg. Då visar det sig att någon "missat" lägga dit fri surf på våra abonnemang.
Nu har INTE surffunktionen fungerat dom senaste månaderna, men ändå finns det med på fakturorna.

Har även enligt fakturorna ringt utlandssamtal med en fax som det inte finns någon telefonlur till.

Jag har nu kontaktat bolaget ca 10 gånger att deras reklamationavdelning ska kontakta mig så att vi kan reda ut detta. Kan ju förstå att den avdelningen har väldigt mycket att göra eftersom jag nu vet att det är många fler än vi som blivit drabbade av detta bolag. Hörde av Qall finansbolag att det är många missnöjda kunder.

Hoppas inte fler blir drabbade av detta bolag.

Säljaren talar aldrig om att fakturorna kommer från olika håll. Abonnemang som faktureras av Qall själva och telefoner som faktureras från finansbolaget. Det talas heller aldrig om den totala månadskostnaden, utan telefoner för sig och abonnemang för sig allt för att vilseleda.

OBS! VARNING! LÄGG PÅ LUREN DIREKT NÄR DOM RINGER.

2012-06-07

Hej Micke.

Det låter som det gått snett någonstans. Kan du maila mig på peter@qall.se så kommer allt att lösa sig.

Bejram

Bra täckning

Bytte från telenor och märker stor skillnad på täckning och pris. Prisvärt!

Ola Gustafsson

Uselt

Min dotter blev uppringd på mitt hemnr av nån försäljare hos Qall och det slutade med att ett abonnemang tecknades i mitt namn ? hur faen tänkte ni där ? okej hon talade om för mej vad som hänt när hon kommit hem från Norge och jag tog kontakt med supporten hos Qall, där svarar en tjej att abonnemangs-avdelningen hade slutat men dom skulle kontakta mej. Nån kontakt från dom gjordes aldrig och jag fick hänga på supporten igen där en kille svarade, jag krävde ett skrivet papper om uppsägning av det så kallade abonnemanget. Fick hem pappret dan efter ca och fick ännu en dag senare ett papper från Telia ( där jag har både tele och bredband) att mitt tele abonnemang var uppsagt.... ärligt idioter på Qall....sitter nu med en massa problem och tycker ni är ett skitföretag.
Så fixa nu tillbaka mitt tele hos telia, för det är ju ni som gjort otillåtna (enl juridiken) saker.

Jörgen stoltz

Billigt

Priset är världsklass!
Verkligen.
Kunde svara snabbare i telefon. En minut hinner jag göra mycket på

2012-05-30

Johani Karonen

Qall Telecom bluffar med moms och ångervecka

Se upp med Qall telecom för de verkar inte ha känsla för affärsetik. De berättar inte att priserna är utan moms. Det får privatpersoner komma på själv. De förutsätter att alla som svarar är företagare för de anser att ångervecka inte är en självklarhet vid distansköp. Det krävs övertalning för att komma ur ett muntligt avtal och försäljarna slingrar sig som slemmiga maskar. Usch för sådana affärsmetoder.

2012-06-01

Tack Johani Karonen för din input!

Jättetråkigt att du känner så men bra att du säger vad du känner. Vi kommer såklart att ta till oss detta och se till att fler inte känner så.

I just ditt fall kan se att vi låtit dig ångra dig och att du också tecknat detta på ditt företag där numret på flera ställen står om kontaktnummer. Vi låter självklart alla ångra sig precis som du fick. Om du som kund inte vill prova oss, så får du såklart avvakta.
Det viktiga att känna till är att om du nyttjar abonnemanget som företag, så ringer du inte billigare eller bättre någon annan stans.

Qall arbetar uteslutande med företag, och de som säger att de ska ha abonnemanget privat kan få det, och då informerar vi om priser inklusive moms. Även Privatpersoner kan spara mycket pengar, men vi fokuserar på Företag då de behöver en operatör som arbetar för just dem.

Moms är inget som företag skall betala så därför är det inget som redovisas i priserna utom att vi säger att alla priser är Ex moms.

Hoppas nu att du ändå fått en bra lösning till slut och önskar dig en trevlig dag.

Qall Telecom är en företagsoperatör som erbjuder små och medelstora företag Sveriges bästa priser och den enda riktiga prisgarantin. Se mer på www.qall.se

Missa inte heller vår nummerupplysning. Fastpris för obegränsat med frågor

2012-05-28

Nöjd med allt

Har ringt med er i ett år nu. Allt fungerat mycket bra. Ville bara skriva det då jag gav er en chans och ni tog den.

Lorenz

Snabb service

Mycket snabba på att svara och åtgärda problem

2012-05-25

Tack för feedback, vi fortsätter arbeta hårt för att tillgodose alla kunders behov.

2012-05-24

Greger Svanström

Bluffföretag

Efter att jag har bytt bolag visar det sig att dom vill har en brytavgift på 299kr, då har man ändå sålt in sitt koncept med att man inte har någon bindningstid... Bluff och båg, håll er borta från dom

Hej Greger.

Qall har ingen brytavgift så länge man inte flyttar numret innan uppsägningstiden på 3 månader.
Om du fått det trots att du fullföljt uppsägningstiden så är det felaktigt och jag ber dig maila mig på peter@qall.se så ska du omgående få rättelse.

Qall Telecom arbetar både med och utan bindningstider, och inga avgifter utom de avtalade tillkommer. Uppsägningstiden är bara 3 månader.

Qall erbjuder små och medelstora företag en kundtjänst som svarar snabbt och kunnigt och produkter som är mycket prisvärda och enkla. Prova gärna vår nummerupplysning. Obegränsat med frågor för ett fast pris. 0771-18 08 18

Vill ni veta mer om Qall ring gärna 0771 400 100 så svarar vi snabbt.

2012-05-21

Klas

Mycket bra och trevlig telefonförsäljare, allt funkar som utlovat. Dock framkom det inte att priserna var ex. moms innan det muntliga avtalet. Men blir ändå ganska mycket billigare. Bra kundsupport också.

2012-05-21

Mahmoud

Imponerad

Blev imponerad att en ny operatör kunde vara så mycket mer serviceminded än de större. Hoppas ni fortsätter så och inte blir som alla andra.

2012-05-16

Bra service

Glad att få uppleva bra service av någon operatör äntligen.

2012-05-09

Nån bara !!!

QALL OCH PHONERA ÄR EXAKT LIKADANA !

dom är exakt likadana samma priser samma avtal !

2012-05-07

Stojjan

Klart godkännt

Ger dem klart godkänt efter mina första 2 månader. Mkt hjälpsamma!
Och Smart med nummeruppl till fast pris

2012-05-04

Evald

Bra service

Fått hjälp på ett bra o proffsigt sätt. Nöjd

2012-05-03

Ahmoud

Trevlig och bra service

Har bara gott att säga om quall. Trevlig personal som vet vad de pratar om. Håller med om de nedanstående att nummerupplysningen verkligen bra

2012-05-03

Torbjörn wiren

Egen företagare

Hade en öv om 18 månaders kontrakt ,de försöker att tvinga mig att betala 24 mån ock dom har skickat till kronofogde trots jag bestridit faktura ca 3500:- för mycket ,återkommer inte ,kollar inte ,SE upp det kan bli mkt dyr erfarenhet Torbjörn Wiren

2012-05-16

Hej Torbjörn
Kan du maila mig tack på peter@qall.se så ska vi se om vi kan hitta en väg tillsammans.

2012-04-30

Stigsund

Stor eloge till qall

Satt fast med skittäckninged telenor. Äntligen någon som kunde lösa ut mig. Tack!!

2012-04-29

Stern

Ordnade upp allt bra

Hej
Jag har aldrig varit med om så snabb Lösning på ett problem som uppstod. Qall lyssnade, och hjälpte till utan att tjaffsa. Höll vad de lovade. Jag är förvånad med tanke på alla struloperatörer. Fortsätt så ... Och hjälp även ulrica nedan så även hon blir nöjd!

2012-04-28

Ulrica

Lurendrejeriföretaget #1

LURENDREJERIFÖRETAGET NUMMER 1.

Världsmästare på att föra så kallade kunder bakom ljuset med säljare som undviker att svara på bindningstidsfråga och efter flera frågor om hur lång bindningstiden är svarar 3 månader. När sedan avtalet skall spelas in så säger de att bindningstiden är 24 månader.

När man frågar om avtalet skickar de över en ljudfil där man tydligt hör 3 månader som information och när de "drar avtalsförutsättningarna ändrar man till 24 månader. Ja jag märkte inte det vid inspelningen eftersom jag fått svaret 3 månader då jag frågade, KLANTIGT av mig men VÄLDIGT OÄRLIGT från QALL:s sida.

Dessutom anger de att abonemanget kostar 159:- men när fakturan kommer står det att fakturabeloppet är 159:- PLUS moms, eftersom man är företagare.

VI HAR INGET FÖRETAG ELLER ENSKILLD FIRMA!!!!

NÄR MAN PÅTALARE DETTA SÄGER DE ATT MAN MÅSTE HÅLLA KOLL PÅ SINA FAKTUROR!!!! -Visst dålig koll från min sida men detta verkar vara en stående bedrägerimetod man kör med och hoppas att kunderna inte skall märka detta.

Det kan man ju läsa på fler inlägg på nätet.

Efter genomfört "samtal" lovar de att en kopia på avtalet skall komma i posten men det kommer ALDRIG!!!

Som sagt LURENDREJERIFÖRETAGET NUMMER 1.

VARNING!

SVARA INTE NÄR DE RINGER eller AVSLUTA SAMTALET SÅ FORT DET GÅR!!!!

HAR PRATAT MED PLUS IDAG OCH DE VAR VÄLDIGT INTRESSERADE AV ATT TA UPP DETTA I KOMMANDE PROGRAM.

OM QAL

2012-04-28

Hej Ulrica

Tack för din feedback.
Självklart svarar vi här. Om du inte fått fullgod information så gäller inte avtalet. Och eftersom du är privatperson har du också full ångerrätt. Är det så att du sagt till säljaren att du inte har företag skall detta automatiskt läggas på 159 kr inklusive moms. Men något kan ha gått fel. Maila mig snarast så löser vi det här. Maila på peter@qall.se

Qall med alla underbolag

Jättebra att ni äntligen förstår att jobba på lång sikt o inte bara vara bondfångare för småföretag med 1-10 anställda. Hoppas jag har rätt !!

Mycket billigt

Nyttjar deras fria nummerupplysning ofta. Rekomenderar den mycket gärna till andra

2012-04-25

Marie

Egen firmatecknare

Qall Telecom är inget bolag att lita på. Har blivid grundlurad av detta bolag och har bestämt mig för att aldrig mer någonsin tacka ja till något via telefon.

Är faktiskt mer arg på Telia som låter ett bolag som Qall att fortsätta hålla på lura kunder på det här sättet.

Pratade med en bekant som arbetar inom denna bransch. Han sa till mig att enda anledningen till att Telia låter dom hållas är på grund av att Qall levererar så mycket i volym (abonnemang) till Telias kundstock. Så ledningen måste vara glada för detta eftersom Telia kan bara hänvisa missnöjda kunder till Qall eftersom det inte är Telia själva.

Detta är ingenting mot det dom har gjort för säkerhetstjänsten utomLand

Hej Marie

Ledsen om du uppfattar att du blivit lurad. Kan du maila mig på peter@qall.se så ska vi se till att du får upprättelse om så är fallet.

Vad gäller det andra du skriver om Telia och Säkerhetstjänst är det svårt att bemöta då jag inte vet var det kommer ifrån. Maila mig gärna hur du menar.

2012-04-25

kennet

snickarn

vilka jävla luredrejare kundtjänst finns det plötsigt damp det ned en räkning 7000 på en mån ringer lite bad dom förklaring fick ingen telefonen mam fick i avtalet skit sen skulle dom avsluta tidigare abonemang det skulle inte bli krångel kostade mej 1000 lappar att gammla abonemang inte fixas a qall som dom lova fy fan kommer polisanmäla dessa skojare har drivit företag i 20 år det här är det värsta fy fan

2012-04-19

Familjen Nils Jonsson

Bluff-företag!!

Qall har ringt och sålt ett abbonemang till min 75-årige Far trots att han har Nix-telefon och aldrig varit kund hos Qall tidigare.
Han fick en första räkning på 580kr trots att man sa att det skulle kosta 159kr/månad+en startavgift på 199kr viket i min miniräknare blir 358kr, inte 580kr menmen det tillkom tydligen lite extra...
Vi har begärt att utnyttja ångerrätten/öppet köp innan abbonemanget skulle träda i kraft i Mail till Qall för att säga upp abbonemanget som dessutom är skickad till min Mor trots att Qall aldrig ens har pratat med henne vilket väl knappast kan vara godkännt?
Vi avvaktade svar om uppsägningen men tvingades betala den första räkningen då ett kravbrev kom redan efter 3 dagar med 50kr påminnelseavgift utöver de 580kr som räkningen var på då vi betalade dessa 630kr totalt.
Vi fick två mailsvar från Qall den 2 april samt senast den 10 april där man då skrev citat:
"Hej, Tack för Ert mail, givetvis skall Ni få hjälp.
För bästa hjälp med detta, har jag lagt ärendet vidare till vår abonnemangsavdelning som kommer att kontakta Er för en lösning." -Slut citat.
Detta senaste var som sagt den 10/4 2012 men ännu har vi inte hört någonting ikväll den 19/4 och ännu en månadsräkning har kommit som enligt uppgift nu skulle kosta 159kr enligt Qalls försäljare men fakturan är ändå på 278kr då man "glömde" att ange att 159kr i månaden inte inkluderade momsen som man borde veta självklart ska uppges inkl moms för privatpersoner!
Utöver

Hej

Tack för din feedback och får börja med att be om ursäkt.
Det är olyckligt att vi inte lyckats stoppa ordern. Men jag ser vi våra loggar att vi gjort makkulering av ordern i början av veckan. Om du inte redan fått bekräftelse om detta så får du det i dagarna.
Ibland blir det tyvärr fel men vi ser alltid till att rätta till det så ni behöver inte vara oroliga.

Maila mig gärna på peter@qall.se så hjälper jag gärna till mer och det ger mig en chans att prata direkt med er.

Återigen ber jag om ursäkt om detta skapat oro i er vardag.

2012-04-17

Fungerar bättre

Har haft qall i 3 år nu och det går framåt. Förlängde mina abonnemang nu och vill tacka för att ha fått ett bättre abonnemang och en mycket bättre lösning.
3 nya år att se om ni kan bli ännu bättre

2012-04-08

Agneta

Mycket vänliga

Fick bra och trevligt bemötande av kundtjänsten. Bra betyg

2012-04-07

Åke

Grymt

Sjukt bra med gratis nummerupplysning. Alla mina anställda ringer qalls nummerupplysning istället för eniro. Sparar tusentals kronor i månaden.

Grymt!!

2012-04-06

Rutan

Nöjd överlag

Jag fick hjälp med att lösa ut mig från ett avtal som Ringia lurat på mig. Är mkt glad jag fick detta löst smidigt. Tack snälla Hampus som hjälpte mig.

2012-04-04

John Doe

Grymt bra

Billiga och bra. Rekomenderar dem till andra företagare!

2012-04-03

per

3600 :- per timme

Att byta till Qall är det sämsta och dyraste jag har gjort. Med min förra operatör så har vi frisurf på mobila bredbandet och det skulle vi få hos qall också men först fick vi bara 5 GB vilket gjorde att vi fick en räkning på 6000:- Efter att detta strukits och vi uppgraderats till 20 GB så lyckas min 5-åring klicka bort varningen och surfa upp för 3600:- på en timme innan vi upptäcker att också dessa 20GB övertrasserats. Jag vet att man inte ska lämna en 5-åring vid datorn men det var därför vi hade frisurf hos våran förra operatör. Spara era pengar och ta nån annan operatör

2012-03-23

Jag skulle ha skrivit detta för ett par år sen, men jag har aldrig blivit så lurad som av detta företag.

Medger att jag var blåögd eftersom jag inte kollade upp detta företag innan jag tackade ja, men jag trodde ju ändå gott om dem i början.

Qall Telecom är helt klart ett av Sveriges dyraste, falskaste och sämsta företag i branschen där du får betala skyhöga priser för någonting du kunde ha köpt för en bråkdel av i butiken. Och jag kan ju tillägga att min telefonräkning blev enormt mycket dyrare än den operatör jag hade innan!!! Ett varningens ord till alla

2012-03-13

Jonas

JR

Detta så kallade Telekom företag är nog det mest oseriösa företag jag varit med om, man ringer till alla även om man är Nix sedan tecknar man avtal även om det inte är den som står för abonemanget, lämnar tel nr: som inte finns ljuger om att man pratat med någon annan i familjen tidigare...... Listan kan göras hur lång som helst. Passa er

2012-02-16

Staffan Magnusson

Respekterar inte Nixade telefoner.

Skyller bara på att man har ett företag registrerat på numret. Osunt beteende!

2012-01-26

Daniel

Udanhåller info om kostnader, till avtal gjorts!

Jag blev uppringd av en säljare som påstod att han kunde sänka mina samtalskostnader. Jag hade ett abonnemang med fria samtal oc fri surf för 659:-/mån. Vilket är rätt högt pris tycker jag! Säljaren erbjöd samma sak för 528 kr/mån då skulle också en ny mobil ingå samt att de skulle betala slutfakturan från förra operatören. Vad som inte framkom förrän avtal skrevs var att det skulle tillkomma kostander för samtal utanför Qalls nät samt att surfen var begränsad! Ringde rätt snart tillbaka och var rätt upprörd. Då erbjöd en annan säljare en lösning att ge abonnemenget fastpris för 599 kr/mån + 100kr mån för mobil men ingen ersättning för slutfakturan. Så nu sitter man på ett abonnemang för 699kr/mån i 36 månader med bara fria samtal utan ny mobil, de tog iaf slutfakturan från förra operatör. Jag skulle inte rekommendera att ingå avtal med Qall!

2012-01-27

Hej Daniel

Maila gärna mig på peter@qall.se om du känner att vi undanhållit information. Så skall du inte känna

2011

2011-12-26

De lurar 80-åringar att teckna telefonabonnemang.

De ringde till min pappa som är 80 år gammal. Han har inget telefonabonnemang men då tog de hans frus abonnemang och ändrade det från Telia till Qall. De hade inte ens pratat med henne. Sedan fick vi ett brev från Telia där det stod att någon hade sagt upp hennes abonnemang. Hela tiden lovar de att de ska rätta till felen de har gjort. Vi ringde inom 14 dagar efter telefonsamtalet från säljaren och ville häva det eventuella avtalet och de lovade att ta bort abonnemanget. Efter ett tag kom ändå en faktura på 4 988 kronor. I det senaste samtalet lovade de att riva fakturan. Men eftersom de ljuger hela tiden har jag svårt att tro att de tänker riva fakturan.

De säger upp abonnemang för personer som de inte har pratat eller haft kontakt med. Skamligt gjort av detta företag att ringa upp svårt sjuka 80 åringar och lura dem på det här sättet.

Här är regler som tydligen Qall ska följa enligt deras chef men de följer inte ens deras egna regler.

"Så som rutinen ser ut så ska vi inte ringa till äldre personer eller privatpersoner, men ibland händer det att vi gör ett misstag. Samtliga våra avtal är en muntlig överenskommelse mellan Qall och kund, skriver Jonas Lindgren. Alla säljsamtal spelas in. Innan en beställning godkänns lyssnar man igenom samtalet. Men bolaget får inte erbjuda det till dem som är över 80 år. Vad gäller äldre personer så rensar bolaget sitt ringmaterial på alla som är födda före 1940. Detta för att inte ringa personer som är äldre än c

2011-12-15

Mike

USLA!

Min mormor som fyllt 74år blev uppringd av en qall säljare som skulle sälja fast telefoni, hon kan knappt höra, när jag ringer till deras kundtjänst så kommer jag fram till en kille som hävdar att hon har tecknat ett 24mån avtal och går inte att bryta.

REKOMMENDERAR ABSOLUT INTE DETTA USLA FÖRETAG!

2011-12-11

Claudius

Inte helt galet

Flexibla att ha att göra med (undantag: Se nedan). Rättar snabbt till eventuella fakturafel. Förhandlingsbara vad avser abonnemangskostnader ("lägsta pris -garanti").
Stenhårda vad avser bindningstid. Så passa er så ni inte råkar ut för 24 eller 36 månaders bindningstid!
Kundtjänsten blivit mycket bättre på att svara i telefon (kortare väntetider) det senaste halvåret.
Kan tänka mig att fortsätta efter de 24 månaderna...

2011-12-05

Jimmy

Passa er!

Vart uppringd av en säljare.
Skulle få 3500 min/mån för 399kr.
Jag skulle få "fri surf".

Det visade sig sen att det att surfen bara var gratis i 3 månader.
Och "fri surf" = 0,5GB/månaden.
Läser man dessutom på deras hemsida så skulle jag få sänkt hastighet efter 0,5 GB och dessutom få betala 3,90kr/mb.
Och det kallar dom "fri surf".

Tänk på att allt dem erbjuder i form av telefoner, gps mm, kommer du att få betala på ett eller annat sätt!

Nä, passa er för alla telefonförsäljare, speciellt Qall. Den bästa dealen gör man garanterat i butik.

2011-11-13

Berit

Lägre pris

Dom höll vad dom lovade, och när första fakturan kom så var den billigare än mina tidigare.
Lite lång kö till kundtjänsten tycker jag, därav 4 stjärnor.

Fler företag i Nacka