Vincents Bike Shop

Omdömen om Vincents Bike Shop

2014-04-14

E Hansson

Vincents sålde min husbil

Bra och proffsigt utfört jobb! Dom testade, värderade, ställde rätt frågor och gav ett mycket proffsigt intryck redan från första kontakt. Jag fick information om läget under hela försäljningstiden. Priset hamnade på rätt nivå. Efter avslut sker en mycket snabb redovisning. Ett trevligt bemötande av all personal.

2014-04-01

Åke C

Bra jobbat Vincents!

Fick ett kort i brevlådan från Vincents om mc förmedling. Jag bor på ostkusten, så det kändes lite långt till Varberg, men jag hade tänkt sälja och ringde upp. En kille som heter Micke svarade och jag fick ett mycket trevligt och proffsigt intryck av honom. Det slutade med att han mailade över ett förmedlingsförslag som jag dagen efter accepterade. Det som gjorde detta var att jag tyckte att förutom trevligt bemötande så hade man ett strukturerat och kvalitetssäkert, kontraktsbundet arbetssätt Två dgr efter så kom en kille och hämtade mc:n, lika trevlig han. 4 dgr senare hade man en köpare och efter ytterligare några dagar var affären klar och pengarna på mitt konto. Jag är imponerad och kan verkligen rekommendera Vincents som en seriös, strukturerad och förtroendeingivande mc-förmedlare.

2014-03-19

Hans H Hans H

Bra MC-köp

Har köpt en MC av Vincents Bike Shop,Varberg i slutet av 2013. Är 75 år och har haft ca 12-15 MC:ar under åren. Alla MC:arna har jag provkört och kontrollerat. Bor i Göteborg så jag skickade mail till dem ang mina önskemål. Dom var mycket
tillmötesgående med att ha att göra. Fastnade för en MC,men dom var ärliga och skickade foton på skavanker som dom trodde att jag inte skulle gilla. Så det blev ingen affär med den MC:n för mej. All kontakt oss emellan gick per mail (inga telefonsamtal då jag har stämbandsförlamning).
Dom kom med ett nytt förslag till MC,som var nyinkommen och inte utannonserad,som full mej helt i smaken. Det gjordes service och MC:n be-
siktigades på bilprovningen samt levererades till mej i Göteborg. Innan jag bestämde mig för att köpa MC:n fick jag ett prisförslag,som var så bra att jag inte brydde mig om att försöka pruta på
priset. MC:n är ett fynd för mej och jag har redan i år kört ca 15 mil med den. Den går alldeles ut-märkt,precis så bra som jag hoppades på.Detta var första gången som jag köpte en MC, som jag
inte provkört eller kontrollerat själv. Kunde lita på
personalen på Vincents till fullo,allt stämde som
uppgivits. Vill med detta med det bästa rekom-mendera Vincents Bike Shop i Varberg. Har man inte möjlighet att besöka företaget så rekommen-
derar jag att skicka mail till dem. Ni får garanterat
mycket ärliga och kunniga svar. Prova gärna man blir inte besviken !

2014-01-29

Allt är inte positivt

Tyvärr kan jag inte instämma i den positiva skarans lovord..
Har rekommenderat Vincents till 5 vänner, varav 3 försäljningsuppdrag.
Hojarna har visserligen blivit sålda, men säljarna har känt sig lite överkörda "ner-snackade" till ett lägre pris än vad man kommit överens om.
Ingen av köparna kom till avslut, dessa två killar kände att det bara gällde att sälja hojar till varje pris, och med flummiga löften.
Vincents är jävligt duktiga på att kränga hojar, det skall dom ha kredit för, men när köpare och säljare liknar det med en snudd på hästhandlarfasoner, kan jag tyvärr inte ställa upp på att rekommendera detta företag igen till vänner, sorry!

2014-01-31

Det var tråkigt att höra att du eller kanske ni är besvikna men jag hoppas reda ut lite här, ring eller maila mej gärna.

Försäljning handlar om att sälja rätt produkt till rätt person och till rätt pris.

Rätt pris, vad är det? Jo, vad kunden är beredd att betala och ingen är vinnare i ”för lågt pris” men en produkt skall inte säljas till för högt pris heller utan skall balanseras på rätt sida kring marknadspris och under vintern kan det vara på andra sidan än under högsäsong.

Varje affär i en förmedling handlar om att balansera prisbilden, när skall man tacka ja eller nej till lägre pris? …och det är trots allt upp till ägaren att tacka nej om priset är för lågt.

Vi anser att det är bra att framföra skäliga bud men undviker det när buden är för låga. Vår prisbild skall ligga någorlunda rätt från start men kan ändras under säsong.

Flummiga löften är aldrig bra och vi gör allt för att vara tydliga när vi gör order på affär. Allt går inte att få på papper innan klar affär.

Varför kom inte köparna till skott? För att de inte fick ”rätt pris” eller av annan anledning. Det kan finnas många anledningar varför en affär inte blir av, pris kan vara en av dem. Men lika gärna önskemål som inte går att infria. Ibland får varken vi eller köparen ihop det, anledningarna kan vara många och vi är inte mer än människor, även vi kan göra fel eller glömma.

Skulle gärna få mer kött på benen för att klargöra, skriv gärna ett mail till oss, vilket kan vara anonymt, så tar vi reda på mer fakta.

Man ska inte vara rädd heller att göra ett misstag då och då eller att få konstruktiv kritik. Tack för det… och visst, ”allt är inte positivt” men genom din feedback och vårt genuina mål att överträffar våra kunders förväntningar, så är detta det absolut bästa sättet på hur man kan lära sig att bli ännu bättre.

/Rolf Almqvist, Säljansvarig
//Vincent, VD

2014-01-19

Mikael Stam

Mycket nöjd

Fick en fantastisk service hos Vincents som ställde upp till 100% när det visade sig att en bromsskiva var defekt på den BMW R 1200 GSA som jag köpt där.
Tack för en fantastisk service.
Kan varmt rekommendera Vincents

2013-12-15

Alex S.

Nöjd kund

Affären sköttes snyggt och smidigt; säljaren Micke var väldigt serviceinriktad och efter ett par dagar var min motorcykel såld. Kan varmt rekommendera Vincents.

2013-12-11

Staffan Lago

Åter en nöjd kund!!!!!!

Affären sköttes snyggt från början till slut. kom och hämtade min HD på ett proffsigt och säkert sätt. Micke ringde efter några dagar och sa att en köpare fanns . efter någon vecka var affären klar, och pengarna sattes in på mitt konto. Snyggt jobbat,,,,

2013-12-04

Kenth Carlström

MC

Från hämtning till försäljning funkade allt kanonbra.Trevligt bemötande från alla jag hade kontakt med (Micke som säljare).Jag rekommenderar Vincents varmt .

2013-11-07

Ivan Oskarsson

Andra gången

Nu är det andra gången jag är helnöjd med Vincent. Nu var det Carina, med den trevliga rösten, som sålde min HD.
Och om du inte är intresserad av att höra "sista pris kompis" när du satt in en annons på blocket så vill jag verkligen rekommendera Vincents.

2013-11-03

Kerstin Åkesson

Vi åkte från Ystad till Varberg för en dryg månad sedan med min Kawasaki Er6n och kom hem med en fin svart Honda CBF1000.
Vi blev väldigt vänligt bemötta uppe hos er och har fått mycket bra support efteråt och dessutom fick jag Rail med tillbehör som saknades till hojen hemskickat till mig i veckan. Tusen tack!
Vi känner en hel del motorcykelåkande personer och vi kommer med gott samvete att rekommendera er!
Än en gång, tack Micke och Viktor!

2013-10-13

Per-Inge Johansson

Försäljning av Husbil 2013-09 27

Vi vill tacka Bengt och hans medarbetare för ett mycket gott mottagande när vi lämnade vår husbil en Adria Coral 660 till försäljning.Vi kände direkt med denna proffsiga genomgång och ordning och reda på alla punkter att vi valde rätt förmedlare.Så vi kan varmt rekommendera Vincents.Så tack Bengt för en snabb och bra affär.

2013-10-10

Bergaeus

cb1300

Kan varmt rekommendera vbs. Köpte en cb1300 som det visade sig hade halvdåligt batteri.. Inga som helst problem trots ingen garanti på batterier. En av säljarna som bor i Gbg tog med sig ett nytt så jag slapp åka o hämta det i Varberg. Det är Service

2013-09-30

Lasse

pro supercharger xvs1100

Hittade en annons på blocket som endast var hämta i butik. Tyvärr så bor man lite långt från butiken men det löstes enkelt genom en snabb faktura på mailen och sakerna på posten direkt.
Bra kundservice och snabba svar på mailen samt att produkten var som beskrivet i fint skick och nästan finare. Kan varmt rekomenderas

2013-09-21

Henrick Jansson

Snabba ryck!

Från VBS hämtning av min Fjr1300 tills pengarna fanns på mitt konto tog det exakt 3 veckor! Kan man säga annat än fantastiskt? Är supernöjd så klart. Jag hoppas fjärren nu får röra på sig lite mer än när jag hade den. :-P
Jag tackar och bockar VBS, och skall definitivt rekommendera er för andra. Jag lär med all säkerhet återkomma om jag köper hoj igen.

2013-09-12

Martin

MC Förmedling

Lämnade min Super Tenere till Vincents för försäljning. En vecka senare var den såld. Detta var första gången jag provade att sälja en hoj på detta viset och lite nervös för att lämna ifrån mig hojen var jag i början, detta var dock obefogad nervositet.
Allt gick som vi planerat och jag har även varit i kontakt med köparen som verkade nöjd med sin nya hoj. Han fick en kanonfin och väl omhändertagen hoj. Så summan blev tre nöjda parter. Det känns som Vincents tänker långsiktigt så att man vill komma tillbaka och göra fler affärer med dom.
För några år sedan köpte jag även en CB750 av dom även den var i det skick som utlovades.

2013-09-03

Lasse och Anita

Novisa blev utbildade!

Vi besökte Vincents i dag och vill bara tipsa om den duktiga säljaren som lärde oss allt om husbilar och campinglivet. Han lade ned mycket energi på oss och vi kommer därför att återvända till Vincents så snart vi hittat vår bil!

2013-08-28

Lasse o Carina

Befriade !

Ja så kan man väl säga, köpte en H-D super glide utan att provköra den (inte hos vincent) vilket var otroligt dumt.
Eftersom jag har både artros och ständig värk i lederna, kom jag inte mer en ca 6 mil innan kroppen värkte så jag höll på att smälla av.
Firman där jag köpte den tog inte tillbaka den så nu stod man där med en moppe som man inte kunde använda.
Vad gör man? jo ringer till Vincent i Varberg och dagen efter står dom på gårdsplanen med sin buss redo att lasta (34 mil t/r) visst förlorade jag en slant men ser det som en läropeng.
Allt har bara flötit på dom fixade allt och pengarna står på kontot.
Även hustrun är supernöjd som köpte en vn 800 hos er i julas.
En liten fråga bara, hur i h-lvete orkar ni med att alltid vara så trevliga och glada där på Vincent?

2013-08-29

Hej!

Tack för trevliga ord.

Att vara trevlig är aldrig något problem och med kunder som du som har förståelse för att vi måste sätta "rätt" pris på produkten som du själv blivit lurad på, där ingen varudeklaration eller säljare meddelat dej att motorcykeln var i sämre skick än förväntat på en -12 års modell.
En varudeklaration skall ALLTID peka på brister och skador och så får kunden som är intresserad ta beslut om att köpa eller inte.
Vår kund som köpte din MC vet idag att den är delvis omlackerad, har vissa skrapmärken och märke i styrstopp efter vurpa i urspungslandet England där den importerats från.
Rätt info är A och O.
Marknadspriset baseras på skick, miltal, årsmodell och intresse.
Vår kund har fått mycket MC för pengarna men är samtidigt medveten om bristerna, då är det rätt åt båda håll men samtidigt tråkigt att du förlorat en del pengar p.g.a dålig info vid ditt köp.
/R

2013-08-09

Roger H

Fantastiskt!

Köpte en Yamaha Dragstar Classic i juli 2013. Hade inget körkort då, men den blev levererad till dörren. Mycket bra kundbemötande! Proffsigt...allting jättebra! Köpte även kläder mm då. Kvinnan som hjälpte till var också mycket serviceinriktad. Outtröttligt hämtade hon olika jackor och byxor, fixade lite här och där. Åkte till och med iväg och hämtade byxor i en annan storlek på ett ställe en bit ifrån! Mycket bra ställe!!!

2013-08-12

Tack Roger!
Alltid kul att kunna hjälpa till och få det rätt från början. Hoppas du får många glada mil.
//Carina

2013-07-02

Smidigt !!

Fantastiskt smidigt, snabbt och ett proffsigt bemötande, använder gärna Vincent´s igen !

2013-05-09

Gunnar o Leela Pettersson

Försäljning av Husbil

Sålde just vår Burstner husbil genom Vincent´s. Alltid trevliga och riktigt proffsiga också på Husbilar mycket tack vare Bengt Lambert. Kan varmt rekommendera Vincents och skulle vi någonsin handla husbil ingen kommer vi tillbaka.

2013-04-20

Åke M

Bra bemötande.

Jag köpte en honda gl1500 sent i höstas så det enda jag hann köra innan vintern var hem från Varberg ca 20 mil.Nu när jag skulle ha igång den i vår så ville den inte,jag letade igenom den,ringde till varberg och kollade om de kunde skicka reservdelar.De svarade ok med detsamma och delarna kom nu i slutet av veckan och allt är fixat.

2013-04-08

Perfekt service

Köpte min första hoj en Suzuki Bandit 650 och var i början i kontakt med Micke Hugo och han berätta i detalj allt om hojen och fick all info hemskickat till mig och efter detta slog jag till!
Fick hojen levererad till mig idag och den var i suveränt skick och allt var precis som utlovat så kan bara tacka och bocka för underbar service och allt var som utlovat
Rekommenderas varmt från Anders i Kolmården

2013-03-26

Jack H

Otroligt

Hade ett försäljningsuppdrag via Vincent's och blev väldigt proffsigt bemött av både Micke o Rolf. De hämtade hojen i Göteborg och ordnade allt. Tre dagar var hojen såld!!! Även snabb utbetalning efter utfört uppdrag. Kanonkvalite på allt hos Vincent och de får toppbetyg i allt. Rekommenderas!

2013-03-26

Hej Jack!
Tack för omdöme 100...

Jo det gick fort men du hade också en väldigt fin MC vilken du inte nämner.
Den här Hogtech choppern var väl värd sina pengar och ett riktigt fint (och dyrt) bygge.
Det visar att det finns köpstarka kunder som faktiskt vågar spendera en bra bit över 200,000kr OCH köpa osett för senare leverans.
Många tack och hör gärna av dej om du hittar någon båge hos oss som kan vara av intresse.

2013-03-19

Christian S Christian S

Positiv

Väldigt bra kundbemötande och telefonkontakt. Köpte min Kawasaki zx12r genom Vincents Bike och fick den igår. Köpte hojen osedd och blev mycket nöjd över skicket. Tyvärr går det inte att provköra ännu men med 1 års motor- och växellådsgaranti känns det tryggt. Tack för professionellt bemötande samt bra service. Rekommenderas starkt!

2013-03-13

Fredrik N

Toppen!

Sålde min MC genom Vincent's. Fungerade klockrent, de hämtade i Göteborg, ordnade med allt och sålde den mitt i smällkalla vintern på mindre än 2 månader. Mycket nöjd kund som återkommer igen, fast för att köpa den gången!

2013-02-14

Per-Olof Weréen

Proffsig försäljning

Jag skulle sälja min Honda Transalp. Allt som jag kom överens om med Vincents sköttes till punkt och pricka. Och snabbt dessutom. Trevligt bemötande

2013-01-29

Pekka Topelius

nöjd kund

Fick sålt min Superglide gm Vincents,Varberg.Den hämtades i skåne, allt sköttes av dom. Kan varmt rekommenderas för säljuppdrag, Proffsig och vänlig säljare (Rolf). Helt nöjd.

2013-01-10

Lasse o Carina

Frugans första hoj

Kan bara säga vilket otroligt trevligt bemötande av personalen, det var värt var enda mil att ta sig till Varberg och handla mc "vn 800"

2012-12-17

Jan Holm

Kundmottagande

Fick proffsig hjälp, med stort kunnande. Och ovanpå allt detta fick jag min Harley.
Jag är mycket nöjd och kan verkligen rekommendera denna firma.

2012-11-16

Göran

Köp av mc

Såg Runes hoj på nätet som såldes genom vincents.Ringde om info ,kom överens om pris
körde i från skåne .handslag och hojen blev köpt.
Mycket trevliga grabbar att göra affär med korrekt och riktigt fin service Precis som det skall vara.

2012-10-27

Thomas Lundqvist

Försäljning av MC

Ett mycket bra bemötande. Tydliga avtalsvillkor. Proffsig annonsering och mycket kort försäljningstid. Jag trodde inte att det gick att sälja en Mc på hösten men Vincents Mc visade att det gick alldeles utmärkt.

2012-11-01

Tack Thomas för fina ord!

Din XL 883R Sportster var i ett riktigt gott skick och är också en modell jag som säljare gillar skarpt, det gör inte mitt jobb svårare direkt när det gäller att förmedla produkten.
Den kommer rulla i Göteborg igen vad det lider också med en jätte trevlig tjej bakom rodret.

Kommer du på andra tankar och vill åka båge igen, tveka inte att höra av dej, vi har mycket att erbjuda.

/Rolf, säljare (f.d Göteborgare)

2012-10-03

Rune

MC-förmedling

Jag bestämde mig ganska sent på säsongen, slutet av augusti, för att sälja min ena hoj, trots det så har hojen idag bytt ägare.
Jag hade inte lust att sätta ut den på Blocket då det inte är helt ovanligt att det kommer "oseriösa" kunder som egentligen bara vill provköra "en riktig hoj". Bestämde mig istället för att anlita Vincents i Varberg vilket jag idag på inget sätt ångrar.
Första kontakten var mer än positiv, då jag fick upplägget presenterat för mig. Upplägget med att de gör en varudeklaration av min hoj samt fixar en WiseBiker återförsäkringsgaranti gör ju att båda jag som säljare och kommande köpare får en trygghet som är något utöver det vanliga. Det märks att Vincent's är måna om sina kunder, både säljare och köpare.
Jag kan varmt rekommedera att nyttja deras MC-förmedling, både som säljare och köpare

2012-09-27

Ingela

Tjejdagen i Falkenberg - 22 september

Stort tack för er medverkan på tjejdagen - Falkenbergs Motorbana.

Jättebra att ha tillfälle att inte bara köra, utan att också att kunna kolla på och köpa mc-utrustning.

Riktigt fina goodiebags och med trevligt och personligt brev från dig, Carina.

Jag vill också berätta att jag är så nöjd med hjälmköpet - min svarta Schubert World hjälm är toppen.

Och inköpet av en ny buff - Cold Killers var fantastisk att ha på hemresan. Det var ju faktiskt riktigt kallt.

Hade jag också bytt mina däck hos er i sommar hade årets körupplevelse förmodligen varit än bättre.

Ser fram emot fler tjejdagar och möte med er i butiken.

2012-09-24

Henrik Göransson

Seriösa och duktiga

Min hoj är nu hos försäljning hos Vincents och trots att den ännu inte är såld känns det som jag redan nu kan ge företaget i stort en full pott. Då jag arbetar i närliggande bransch kan jag snabbt avgöra hur förtroendeingivande en organisation inom försäljning är och att de är duktiga på sin sak, nämligen motorcyklar! Att de följer marknaden och är insatt i vad som är "bästa" möjliga pris till så kort lagertid som möjligt är kanske en av de största utmaningarna i försäljning av kapitalvaror i dag. Jag tvivlar inte det minsta på att de lyckas skapa en god affär för samtliga parter, och i deras fall handlar det ofta om tre parter: Säljare, Köpare och det egna bolaget. Jag tycker Vincents skall ta till sig av de positiva bedömningar de får på denna sajt och fortsätta verka för positiv anda och höga volymer i Motorcykelbranschen. Det gynnar oss alla som har motorcyklar som passion och intresse, då ett gott utbud är det bästa som finns när bytessuget slår till :)

2012-09-16

Börje

Bluff

Håller med Eddie. Skulle sälja min mycket välvårdade HD Heritage Softail.Vill inte ge mer än ca:115.000.Tänker sedan sätta ut den till 145-150.000.Det var den ena pålagan efter den andra,utan att cykeln behövdes göra så mycket med,och seda MARKNADEN,MARKNADEN är sådan idag var förklaringen. Om den är så dålig, varför ge sig in i den då som företagare, och säga sig vilja hjälpa andra ?

2012-09-17

Svar till missnöjd kund!

Vi tycker det är hemskt tråkigt att du tycker att vårt sätt att hjälpa dig och andra skulle vara en bluff.
Vill få chans här att besvara dina synpunkter men hade tyckt det skulle vara allra bäst över telefon om du är intresserad av fortsatt dialog.
Hela proceduren hur förmedlingen går till finns på vår hemsida i en bok som går att bläddra, vi kallar det 8-stegs metoden.

Vårt företag säljer mellan 350-400 motorcyklar om året och en väldigt stor del av dessa är just förmedlingsuppdrag, där de flesta är väldigt nöjda.

Självklart kan det kännas att kunden får "lite för lite" i sin plånbok, och precis som med din känns detta extra jobbigt när fordonet endast haft en ägare och du betalt ett högt pris från start.

Uppgifterna du lämnar är inte riktigt i linje med verkligheten.
Vårt mål är alltid att få ut så mycket pengar som möjligt i ett förmedlingsuppdrag, det är vi vinnare på allihop och vi vill att du skall tänka på oss som första företag om du i framtiden vill köpa annan motorcykel. Detta gäller så klart alla våra förmedlingstagare.

Som säljare måste man ställa förmedlingstjänsten i relation med vad man kanske fått ut vid privat försäljning, om man ens lyckas att sälja idag, så stor kan skillnaden vara.

Säljaren i en treparts affär är lika viktig som köparen och det finns ingen vinnare i att dumpa priserna, rätt marknadspris är viktigt!
Vi som företag hade inte haft någon större vinning i att lova dig ca. 115,000kr ut och sedan höja utpriset till 145,000-150,000kr som du skriver.
Vår provision grundas i procent ifrån försäljningspriset och du hade varit vinnare i att sälja dyrare så klart, men det är också här snacket om MARKNADEN kommer in och tiden på året försäljningen skulle ske.
De senaste 3 åren har säkert fem, sex handlare i MC branschen lagt ner eller kursat, så visst är marknaden svår.
Det har ALDRIG funnits så mycket begagnade MC till salu som nu och köparna är något färre och då gäller det att göra ett ännu bättre jobb som handlare.
Att höja priset till 145,000-150,000kr, en bra bit över vad vi tror är marknadspris, var för försöka klara det du önskade som minsta summa ut efter avklarad försäljning.
Vissa förmedlingstagare vill göra så men i de flesta fall resulterar det bara i att det inte kommer några intressenter eller att vi i alla fall tvingas sänka priset senare för att få motorcykeln såld.
Det är således bättre med "rätt" pris från start och i det här fallet tror vi på 135,000-140,000kr som försäljningspris och behoven på din MC är en stor del till att ersättningen efter försäljning ser låg ut.

Vi målar inte heller upp guld och gröna skogar och tappar hellre en förmedlings MC från start, än att vi lovar massa mer ut till ägaren än vad som kanske blir kvar. Det känns liksom seriösare så.

I vårt fall är vi nischade på förmedling och i en marknad där vårt pris inte är mycket högre än vid privat annonsering väljer köpare att titta in till oss istället, där av god försäljning.
Vi kan hjälpa till med kreditansökningar och fram för allt kan vi ta ett inbyte, något vi till motsats till många andra MC företag gör även mot förmedlingsuppdrag.
Men för att sälja en produkt, oavsett om det är en -04 Heritage med en ägare eller en tyskimporterad Virago 535 gäller det att börja på rätt pris och det priset anser vi att vi är duktiga på att hitta.
Rätt pris är en förutsättning för att konsumenten skall vara intresserad och höra av sig.

Du ifrågasätter varför ge sig in i marknaden om den är så dålig.
Vårt företag grundades för 12 år sedan och har vuxit sig starkt i branschen och att bara sitta och vänta på att "det skall vända", det går inte.
Vi jobbar hårt varje dag med att hitta nya infallsvinklar för att även i framtiden kunna driva ett framgångsrikt företag, något som våra köpare också har vinning av, vi finns kvar för dem som behöver vår hjälp, oavsett om det gäller att få hjälp att sälja, köpa, reklamera eller bara serva sin MC.
Vi lägger inte ner för att det blir svårt, vi jobbar hårdare men måste också se verkligheten i prisbild, vad är nästa års pris?

När vi har räknat på summan du skulle kunna tänkas få ut har vi utgått från marknads värde, dragit av provision, varudeklarationskostnad, tilläggsförsäkring för motor och växellåda (vilken också är en försäljningsmorot) men också tagit hänsyn till behov av service då motorcykeln inte var servad sedan länge hos verkstad samt att där fanns troligt behov av att byta båda däcken pga av 1200 mil och 8 år gamla.
Vi kan inte utgå från Bilprovningens uppgifter, däcken måste vara så bra att köparen inte rackar ner på dem och att vår varudeklaration inte underkänner dem.
Service och däckbyte är inget vi kan ta betalt av köpare, det åligger så klart ägaren att stå för dessa kostnader (när behov finns).
Är motorcykeln klar för leverans behöver vi så klart inte ta något betalt för arbete på motorcykeln vilket resulterar i mer pengar ut så klart.

Vårt mål är att fortsatt ha många nöjda kunder, både på försäljning sidan och förmedlingen.

Förmedling har kommit för att stanna och om det inte hade funkat så bra som det gjort för oss hade vi aldrig tagit steget till att utveckla till att göra samma sak med husbilar, något vi startade bara för några veckor sedan.

Ett företag som bluffar, ljuger och gör ett dåligt jobb blir inte långlivat.
Vi ser framåt, med långt perspektiv och beklagar att du inte känner dig nöjd med de siffror du fått.
Prova gärna någon annan handlare som är duktiga på samma sak, skulle inte vara förvånad om du hamnar i ungefär samma sits.
Ändrar du dig hjälper vi gärna, det låter som en fin motorcykel att få in.
Vi säljer i år ca. 120 beg H-D.

/Micke och Rolf, säljare

2012-09-03

Bertil

Nöjd

Snappt och enkelt för oss som inte har tid att sälja våran hoj.

Hälsning Bertil

2012-07-26

Nils-Olof Kronvall

Mycket nöjd

Hej,jag glömde att ge stjärnor givetvis ska det vara alla 5.
Tack ännu en gång..

2012-07-12

Kristian

Nöjd kund!

Jag måste tacka Vincents säljare för ett mycket bra jobb, från början till slut! Ärlighet att hojen kunde vara lite svårsåld...raka puckar och sen fortlöpande info om intresset på den. Sen att vi delade glädjen när den såldes. Många tack!!! Ser med tillförsikt fram mot fler trevliga möten, TACK!!!

2012-06-28

Magnus J Magnus J

Kalas!

Tusen tack för en bra och smidig affär Och ett stort tack till Rolf för att han verkligen bemödade sig om att fixa till en deal som jag blev nöjd med. Kan varmt rekommendera Vincents Bikeshop. Raka puckar och inget försäljarsnack. Det är sånt jag uppskattar. Under affärens gång har jag hela tiden blivit uppdaterad av Rolf via mail vilket också är bra.

Från mitt håll blir det Tummen Upp!

//magnus

2012-06-12

Daniel O

Mycket nöjd

Kan varmt rekommendera Vincents Bike Shop.
Köpte min första Harley utav dem. Vänligt bemötande och genuint trevliga!

2012-06-06

Charlie

Toppen förmedlare!!!!

Tackar Vincent o Micke för ett vänligt bemötande i min svåra stund då jag måst skiljas ifrån min hoj på grund av allvarlig sjukdom. Stor och varm medkänsla men ändå professionellt förmedlande och en snabb affär hjälpte de båda till med. Jag kan på det varmaste rekommendera Vincents Bike Shop i Varberg!

2012-05-28

Martin Svensson

Tack till VBS för ett seriöst bemötande och en snabb försäljning av min hoj. Kan varmt rekommenderas och ni blir dom första att besöka om jag nån gång ska köpa hoj igen.

2012-05-12

Tomas N

Yamaha XJ 900 Diversion

Vill tacka gänget på Vincents jättemycket för väldigt hjälpsamt och proffsigt bemötande vid mitt köp av min första hoj. Eftersom jag inte vet så mycket så ställde både Micke och Rolf upp på att berätta och förklara så att till å med en gröning som jag fattade. Verkar vara en kanon fin cykel. Nu är det bara kortet som fattas. Håller tummarna för att det snart ska "bågas". Rekommenderar varmt Vincents i Varberg.

2012-05-14

Alla våra många och långa samtal ger ett resultat.
Vi har sålt en jättebra motorcykel och du fått rätt vägledning i ditt val vilket minskar risk för "felköp" och extra kostnader.
Hoppas på att möta dej på vägarna snart...

2012-04-29

Joakim G

Honda XL 1000 Varadero

Kan med glädje rekomendera Vincents Bike Shop, fick mer än vad jag förväntade både när det gäller service, kvalité, bemötande och rätt MC.
Kommer garanterat återkomma den dag det är dags att byta MC.

2012-04-24

Kicki

Dragstar 1100 -04

Trevligt mottagande och snabba ryck!
Som grädde på moset så blev det en snabb försäljning och min separationsångest dämpades lite.

2012-04-20

Bengt Magnusson

ST1100

Mycket nöjd med mitt köp och och allt runt omkring. Tack!

2012-04-12

Michael Rydman

Världsklass

Hej Vincents.
Köpte min allra första hoj för några veckor sedan.
Ett litet tekniskt missöde men som Ni hjälpte till med på ett oerhört kundvänligt sätt.
Hos Er känner man sig välkommen och att Ni besitter kompetens i världsklass och har en kundvänlighet i toppklass är till grund för mitt betyg 5 av 5.

Min Honda VTX 1300 är nu hemma och ska rulla många mil i vår/sommar.

Stort tack för all hjälp!

2012-04-10

Johan Hj

Dragstar 1100 Classic -02

Kanonbra bemötande och service!
Hojen känns som ett riktigt kap än så länge. Har dock bara fått 13mil med den ännu.
Kan rekommendera Vincents bike shop det varmaste!
Garantier, service och en kanonverkstad!
Jag blir garanterat stammis hos er!

2012-03-24

Mia Dahl

Tackar Micke för oerhört trevligt bemötande. Bra information - inga frågetecken där. Min hoj fixades till i toppskick så jag kan känna mig trygg med en nöjd köpare. Det enda "negativa" var att jag aldrig hann se den på nätet :-) Den såldes direkt ! Jag rekommenderar alla som vill sälja sin hoj att ringa och prata med Micke. Ni blir garanterat nöjda !

2012-03-08

Lars Bjurström

Två sålda och ett köp: Mycket bra bemötande.

Ville bara berömma Vincents Bike Shop I Varberg. Har köpt en hoj och sålt två. Mycket proffsigt och smidigt bemötande. Jag bor i Spanien så har lite svårt att komma till. Men Rolf och Micke sköter allt väldigt fint. De har hållit kontakten hela tiden. Det är värt massor för mig. Kan varmt rekommendera Vincents.

2012-03-09

Hej Lars!
Du har varit en god samarbetspartner men måste rätta dej lite...
Vi har faktiskt sålt 3 av dina hojar.
2 st KTM och en H-D.

Välkommen upp på kaffe när du är i Sverige.
/R
Hoppas din nya 1200 GS rullar på fint nere i Spanien.

2012-03-01

Robban Elmenhoff

KTM SuperDuke R.. Ready to race!!

Tjena. Byta in min Ducati 749S i slutet av förra året mot en KTM SuperDuke R. Och bytet var relativt smidigt. Bemötandet var bra. Sagt och gjort så var pappersexercisen klar och KTMén stod i bussen för hemtransport. I tidens press och stressen att komma hem en fredag så gjorde jag bara en visuell kontroll av mitt nyförvärv. Väll hemma och dags för att skrämma liv i den så var batteriet sten dött. Två dagar senare stod det ett nytt batteri i hallen med direkt leverans från Vincents. Sen var det bara att kicka igång besten!!

Kort och gott, bra service och imponerande respons på mitt kassa batteri.

2012-03-07

Tack Robban för goda ord.
Det är aldrig roligt när det börjar med att strula och just batterier har en förmåga att göra så.
Vi har nu köpt en ytterligare bättre testapparat så vi skall slippa dessa problem framöver.
Att byta batteri är inte heller något man vill göra i onödan.
Batterier är dyrt idag och där finns ett miljötänk i att inte byta förrän det är slut.
Om alla MC åkare köpte en bra laddare, tex C-tech skulle vi slippa byta batterier mer än när de blivit "gamla", för man skall kunna räkna med att använda ett batteri många år.
I det här fallet hade förra ägaren kört väldigt lite mil under 2-3 år och kanske inte laddat ordentligt.
Hoppas att du får många sköna mil framöver!

Tack och välkommen 5 maj då vi har öppet hus.
kaffe finns alltid varmt i kannan.

2012-02-22

Nils Norrström.

H-d Lowrider

Jag har funderat i ett par säsonger på att sälja min H-D, men kännt mig osäker på själva försäljningen, provkörning,garantier,pris osv.Jag säger bara kontakta "Micke" PÅ Vincents MC ! En mera genuin-kunnig-ärlig- positiv person har jag aldrig tidigare träffat på trots mina 62 bast.

2012-02-22

Hej Nils ! Tack för ditt värmande omdöme. Jag försöker att alltid vara den Micke-Hugo/HD-Hugo som jag alltid varit, och det är heller inte svårt att vara en "genuin-kunnig-positiv" säljare när man har med positiva människor att göra! Att sedan din H-D Lowrider-02 var i otroligt fint skick skall du ha ära för Nisse..det gjorde den lätt att sälja och den nya ägaren är helnöjd. Tack själv Nils ! / >Micke-HDHugo / Vincents bike shop

2012-01-21

Thomas Belmén

Lyclig FXDWG ägare

Positivt omdöme är tyvärr bara förnamnet! Kan tyvärr inte ge högre än detta fast jag vill! Började med en förutsättningslös diskussion men slutade med att jag blev lycklig nyägare med 2 st
bytescyklar! Det du! Känner mig dessutom väldigt nöjd med mellanpriset! Ja: bemötandet: ni förstår väl själva? Få en snål Västgöte att öppna plånboken överhuvudtaget:-)) bara det kräver en hel del. Ni därute: Dra er inte för en diskussion med detta gänget på Vincents, de hittar nog en lösning på era drömmar precis som de gjorde för mig. Tack, Micke! Nästa gång jag byter cykel kommer jag inte ens att fundera på vart jag vänder mig! Givetvis kommer jag tillbaka! Hoj på er:-))

2011

2011-12-16

Dag

Köpt BMW R1200RT

Vill bara ge gott betyg till Vincents vid mitt köp av en BMW under november månad. Mycket trevligt och avslappnat bemötande av Rolf vid första mötet och sedan av Micke som tog mig vidare på ett proffesionellt och personligt sätt och genomförde köpet. Allt fungerade perfekt och ordnades snabbt trots kort varsel och mycket att stå i. Tack till personalen i verkstaden som stack emellan med leveransservice. Jag njuter fortfarande av att vara ute och köra trots en vecka till julafton.

2011-12-03

Gunnar Jonsson

Moto Guzzi California 1100

Rolf/Vincents - bra & seriöst arbete vid förs av min Moto Guzzi!

2011-11-29

Mirjan Lindvall

Hjälp att sälja 2 st BMW 800 ST

Hej
Vill tacka för mycket trevligt bemötande, både vid telefonsamtal vid första kontakten, när jag ville kolla om ni kunde/ville hjälpa oss att sälja våra BMW.
När sedan Rolf kom till Göteborg och hämtade våra hojar fick jag ännu större förtroende för Vincents.
Det tog endast ett par dagar innan ni hade sålt min MC, det hade jag inte trott vara möjligt i detta gråa regniga november. kan bara säga tack. Mirjan

2011-11-18

Sören

Goldwing-98

Tack för bra bemötande , resan hem gick fint//Sören

2011-11-15

Göran

Honda VFR 1200 2010

Var hos Vincents på eftersommaren och fick där provköra några mc-modeller på ett generöst sött. Inget köptryck kändes från personalen.
Senare på hösten bestämde jag mig för att byta till en VFR 1200.
Bytet genomfördes av den eminente Rolf Almqvist. Även Vincent själv, Jonas, Micke och Kim bidrog till en nöjd Hondaägare.
Vincents Bike Shop har en avslappnad atmosfär. Är man inte mogen för en storaffär är det OK och när man väl är det så genomförs dessa på ett proffsigt sätt.

2011-11-18

Hej Göran!

Vi kan bara tacka och buga för fina ord.

Du har precis förstått idén vi har i vårt arbetssätt.
Vissa kunder är mogna till köp genast medan andra behöver lite tid på sig och då är det viktigt att inte "skrämma bort" kunden genom att vara för pushig.
Tack också för att du nämner mina kollegor.
Vi gör tillsammans ett bra jobb för att kunden skall känna sig trygg och ibland är det så att det är mekanikerns ord som väger tyngst, inte säljarens.
Rätt produkt till rätt kund är ledord!

Jätte roligt att du är nöjd och kan bara säga att ditt inbyte i form av FJR 1300 också var vad du utlovade och mycket välskött.
Byter gärna in VFR´n någon gång i framtiden...

Tack!