Elgiganten

Omdömen om Elgiganten

2013-12-27

missnöjd

mellandagsrea?

Konstigt att man skickar ut annonsblad med ett pris som personalen inte känner till i butiken. Kollade även på nätet och de skulle ha 100+ i butik. Visade sig att de hade en som de inte hittade. De hade rea på dammsugare som personalen inte vill tro på och att det tar hundra år för dem att kolla upp saker!!! Annonsblad, hemsida och butik verkar inte ha något samarbete överhuvudtaget! Tio pers i kön och alla undrar vad personalen håller på med. Oj oj oj...

2013-09-29

Boknings S Boknings S

ALDRIG MER EL GIGANTEN

Väldigt dålig personal, dom ljuger försöker sälja på dig saker du INTE behöver.
Samma sak från kundtjänst som som har sin bas i Jönköping ,ringde dom när produkten gick sönder så ville dom inte ersätta. Efter mycket om och men så gick dom med på ersättning per telefon och sedan när jag ringde tillbaka och frågade när dom skulle sätta in pengar så ljög dom ihop en historia.
Dom sa att jag hade missuppfattat . HUR SKA JAG MISSUPPFATTA EN KOMPENSATION ?????
Aldrig mer El Giganten !!

Väljer MEDIA MARKT, SIBA och alla andra el varuhus !!

ALDRIG MER.

2013-03-14

Johnny

Antydan på stöld...

Fick hjälp från tele2 disken och fick ett nytt simkort eftersom jag köpt en ny telefon (på elgiganten) som krävde det. Det tog någon minut, men dem va trevliga och sa att jag skulle kunna börja använda simkortet inom 2 timmar. I kassan frågade jag snällt dem om de behöver skanna simkortet eller om jag bara kan gå förbi. Då kom någon som verkade vara jour för dagen och betedde sig som om jag hade snott simkortet från tele2 disken. Han lyssnade inte på mig när jag sa att jag fått den av deras tele2 personal eftersom jag köpt en ny telefon i butiken som krävde nytt simkort. När han fått hävda sig klart började han prata om att jag skulle betala 100kr för simkortet. Men jag sa att jag pratat med tele2 och att ett nytt simkort vid köp av ny mobil skulle vara gratis svarade han... "aja vi löser det här... vi bjuder på den..." , men ingen ursäkt fick jag. Tele2 killarna va jättetrevliga och jag kunde börja använda simkortet nästan direkt, men jouren kan behöva gå en kurs i kundbemötande.

2012-10-27

Claes S Claes S

De vill bara ha pengar!

Jag har köpt en dator och en smartphone, inget inköp är jag direkt nöjd med.

De sa att man kunde lägga till en längre garanti för 700kr, istället fick jag ett trygghetsavtal som inte går att använda (tack så mycket för det). De sa också att Packard bell (min dators modell) var bra som "arbetsdator", dock har jag nu läst på många forum, bloggar, ect att Packard bell är en skamfläck inom datavärlden.

När jag köpte min smartphone så föreslog en försäljare att skaffa Tele2 LOW abonemang för gratis surf med 2Gb, 300minuter/SMS i månaden för 89kr månaden (+ 1000kr rabatt vid inköpet av smartphonen).

Rabatten, fri surf och de 300sms/minuterna ingick (de kan i alla fall något) men sen så står det på kontraktet att det är 1Gb surf och kostar 189kr i månaden.

Tack för skiten, nu köper jag ingenting utan att fråga mina programmerar vänner först.

2012-10-15

Jane M Jane M

Mycket billiga varor att väla på, vitvaror, TV m m. Trevlig personal!

2012-10-07

Thomas W Thomas W

Bästa butiken i Stan

Ja ska man gå och handla elektronik ja då ska man verkligen besöka Elgiganten i Kungens Kurva för det är Sveriges bästa butik och personalen är kunnig och trevliga samt att Elgiganten har de bästa priserna .

Fler företag i Kungens kurva