Binero AB

Omdömen om Binero AB

2014-03-19

Tobias

Riktigt bra

kvalité till en bra peng, haft min domän hos dom ett tag nu och både support och kvalite är bra.

2014-02-24

Staffan

Väldigt nöjd

Vi har använt Binero för domänhantering, domänköp, DNS o.s.v. i flera år. Vi har aldrig haft några problem och deras webbportal är superbra!

2014-01-27

Dålig support

Supporten sa att mina domäner inte var aktiverade på grund av utebliven betalning. Jag betalar fakturan online med VISA-kort. Det går flera dagar och domänerna är fortfarande inte aktiverade. Supporten säger därefter att jag betalat för mycket i ett mail, men de aktiverar fortfarande inte mina domäner. När jag ringer dem så berättar de att jag inte betalat fakturan inom kampanjperioden och att jag måste betala mer. Jag skriver till marknadsansvarig som bekräftar att jag måste betala in fullpris för mina domäner. Förvänta er ingen bra support när problem uppstår. Jag valde att inte betala och flyttar istället alla mina domäner till ett annat webbhotell, såsom en bra konsument ska göra vid missnöje.

2014-01-28

Hej Fredrik,

Vi beklagar om du upplevt dig illa behandlad.

Våra domänkampanjer är tidsbegränsade, oftast ca en månad, och vi är i våra kampanjmaterial tydliga med att för att få det lägre priset måste man se till att betalningen finns på vårt konto innan kampanjen är slut. Eftersom vi säljer domäner till självkostnadspris har vi tyvärr inte möjlighet att ge rabatt längre än kampanjperioden.

Jag ska dock tala med supporten och ta reda på om något fel gjorts i kommunikationen med dig och i så fall se till att det inte händer igen.

2013-12-12

Sandra

Det bästa jag gjort

Alltid snabbt och trevligt bemötande ifrån supporten oavsett problem jag haft (problemen har berott på min okunskap). Det bästa jag gjorde när jag valde webbhotell var att välja Binero!

2013-12-06

Janne

Klockrent!!

Har alltid som kund fått snabb och kunnig hjälp av er support.Antingen via mejl eller per telefon.Vill härmed ge supporten en eloge för fint arbete.

2013-12-05

Lina

Nöjd kund!

Jag har bara positiva saker att säga om Binero, jag är nöjd som kund! Snabb hjälp via mejlsupport och trevliga människor i telefonen!

2013-12-05

Dennis

Superb!

Alltid superb support! Och snabbt! Roliga låtar i telefonsupporten också fast jag föredrar mailen!

2013-12-03

Kalle

Hade problem med min hemsida som jag hade hos Binero. Supporten hjälpte snabbt. Smidigt som hittills lyckats leverera allt jag behöver

2013-11-20

Alexander

Tålmodig och snabb service

Snabba svar och tålmodiga med den som är trög. Smidigt och flexibelt system som hittills lyckats leverera allt jag efterfrågat. Väldigt prisvärd leverantör!

2013-10-15

Stefan

Leverar en vettig tjänst för en vettig peng. Personligen gör deras otroligt dåliga kundservice att jag inte kan ge mer än 2/5. Jag hatar att bli bemött som att jag är efterbliven när jag som betalande kund vill ha svar på en fråga eller hjälp med ett problem.

2013-10-18

Hej Stefan,

Vi beklagar om du upplever att du inte blivit bemött på ett bra sätt. Vår support hanterar en stor mängd ärenden med kunder på de mest skiftande kunskapsnivåer man kan tänka sig. Oftast fungerar det väldigt bra, det är inte ovanligt att kunder hyllar vår vänliga och hjälpsamma support. Men i enstaka fall kan det ha blivit fel. Jag har inte lyckats lokalisera ditt ärende och kan därför inte säga något om det, men maila gärna din feedback till marknad@binero.se så ska vi ta reda på var vi brustit och rätta till det för framtiden.

2013-10-10

Mycket bra support

Hade problem med min hemsida som jag hade hos Binero. Mailade in vad jag hade för problem (hela hemsidan låg nere och den gick inte att få upp genom de vanliga metoderna). Någon timme fick jag svar, några timmar senare efter det var min hemsida upp och rullande!

Helt fantastiskt!

2013-10-04

Simon

Inget att klaga på!

Jag testade binero lite kort och har inget att klaga på. Allt funkade bra och gick väldigt smidigt. Deras support var mycket hjälpsam trots att jag krånglade med småsaker. I slutänden valde jag en webhost som accepterar betalning med bitcoins då jag vill vara anonym. Jag fick snabbt och enkelt tillbaka pengarna från Binero. Har man inte anonymitet som ett krav rekommenderar jag dem! 5 av 5 stjärnor!

2013-09-17

Detta var droppen, nu byter jag webbhotell

Än en gång ber jag Bineros support om hjälp, med flytt av domän och webbplats denna gången. Jag får helt motstridiga besked om hur det ska gå till, vilket kostar en massa tid och arbete. Jag är så trött på en support som inte kan hjälpa till med mer än det mest basala och knappt det. Nu flyttar jag.

2013-09-18

Vad tråkigt att du upplever att du inte fått den hjälp du behöver.

Tyvärr kan jag inte lokalisera ditt ärende, därför kan jag inte kommentera specifikt.

Det finns olika sätt att flytta en domän. Man kan flytta den till sig själv hos annan registrar, man kan överlåta den till annan ägare (hos oss eller hos annan registrar) och man kan låta den ligga där den är men peka den någon annanstans. Beroende på vad du vill ha blir beskeden således lite olika.

Nyligen införde vi dessutom en ny funktion i kontrollpanelen som ger dig möjlighet att själv sköta överlåtelser.

Vi är ledsna om det blivit någon miss i kommunikationen.

MVH Christer

2013-09-04

Lisen

Binero är bäst

Binero är inga utsugare, de har ett koncept som man kan känna sej helt trygg med. Snyggt och lättnavigerat dessutom. Dock kan jag reta mej på att det inte går att ta bort gamla domänman man inte vill ha kvar.

2013-08-28

marcus

Kanon.

Jag måste säga att jag förstår inte vad folk menar i alla sura kommentarer..
Mitt företag har haft binero i över 3 år nu och har haft problem i max 1H vid 3-4 tillfällen. Helt underbart bra tycker jag.
Har behövt hjälp vid ett flertal tillfällen (p.g.a. okunskap från mitt håll) och alltid blivit bra bemött av kundtjänst & fått den hjälp jag behöver inom några minuter..

Keep up the good work!

2013-09-02

Tusen tack för berömmet, det värmer verkligen!

2013-08-25

Elisabeth

Vad händer Binero?

Binero ligger nere – igen. Får ständigt mail från läsare numera som inte kommer in på sidan. Mycket dåligt för affärerna. /Missnöjd :(

2013-08-30

Vad tråkigt att dina kunder inte kommer in på sidan, vi beklagar det. Jag har försökt leta upp någon störning dagen du skrev om detta, men våra maskiner ser ut att ha fungerat klockrent.

Exakt vad problemet med din sajt beror på kan jag tyvärr inte svara på eftersom jag inte kunnat lokalisera vilken sajt det rör sig om. Men vår support är väldigt duktiga på att lösa strul och gör det gärna.

MVH C

2013-08-19

Mikael Andersson

Binero är nere igen

Verkar bara vara högskolestuderande utan erfarenhet som styr denna site. Alla webbservrar är nere igen!!! Köp inte plats på denna server!!

Hej Mikael,

Det datum du gjorde din kommentar var vi under attack. Det var en överbelastningsattack, en så kallad DDoS. Detta informerade vi om i sociala medier och på vår driftblogg, binerodrift.se (allt finns arkiverat där också).

Det rörde sig alltså inte om något fel med vår utrustning eller våra system, utan en massiv attack utifrån. Våra tekniker avvärjde attacken så fort de kunde och alla tjänster fungerade klockrent efter det.

DDoS-attacker är tyvärr något som drabbar hela branschen då och då. Vi gör allt vi kan för att skydda oss mot dem och för att snabbt hantera problemet när attacken är ett faktum.

Vi beklagar att du drabbades av DDoS-attacken.

2013-08-02

Under all kritik

Att försöka automatisera era sidor som privatkunder - GLÖM det 240 sekunder är maxgränsen ett cron jobb får gå. Löjligt dåligt! Dom försöker via detta att tvinga privatpersoner att köpa företagspaket. Rena rama gangstermetoder. Sämre än sämst!

2013-08-21

Vi beklagar att du inte är nöjd med tjänsten.

Vi har två olika webbhotellpaket, dels privatpaketet för 69kr/månad och dels företagspaketet för 138kr/månad. Inget av dem är dyrt och vi ger mycket kraft för pengarna.

Någonstans drar vi en gräns mellan de olika paketen, och den drar vi där vi tror att den passar de allra flesta. Behöver man mer kraft och funktioner än de vi har i vårt privatpaket kan man uppgradera.

Våra paket ger mycket kraft för pengarna. Men för att kunna hålla det låga priset på 69kr/månad för privatpaketet måste vi ha en övre gräns.

Vi beklagar om du upplever den gränsen negativt.

2013-07-19

Joakim G.

Oerhört dåligt

Jag blev rekommenderad Binero av en webbyrå för företaget. Vi litade på det. Vi visste inte då att Binero hade växande problem - vilket uppenbarligen inte hindrade dem från att ta in nya kunder som belastar systemet.

Mailen fungerar dåligt fortfarande. Har hänt flera gånger att mejl inte kommit fram trots att de stått som "skickade" men framförallt har det varit svårt att ens logga in. Det är antingen långsamt eller omöjligt - vilket händer flera gånger i veckan.

Vi har inte så mycket trafik på vår lösenordsskyddade hemsida, men den har också gått ner under korta perioder.

Jag kan inte fatta att Binero kräver betalt för den skada de åsamkar sina kunder just nu. Vi kommer definitivt lämna så många negativa kommentarer vi kan i vårt sociala och yrkesrelaterade nätverk för att undvika att Binero växer som företag.

Allt vi har fått som ursäkt var ett patetiskt mejl från högste chefen, ett allmänt utskick, där han fokuserade på sina plågor över problemen. Det är så egocentriskt att det gränsar till stötande. Någon kompensation har inte utgått.

Hej Joakim,

Vi ber om ursäkt för de problem du fått uppleva med våra tjänster. Strulet har berott på ett fel i firmware till vår lagringslösning från leverantören. Vi arbetade dag och natt för att lösa problemet tillsammans med leverantören men lyckades inte. Parallellt arbetade vi med att få till en ny lagringslösning från en annan leverantör. Det är ingen lätt sak att byta lagringslösning, men vi lyckades. Natten till den 15/7 driftsatte vi en ny lagringslösning från en annan leverantör.

Första veckan med ny lagringslösning drabbades vi av en massiv överbelastningsattack, en s k DDoS. Det är en typ av attack som är nästan omöjlig att skydda sig mot på förhand och under sommaren har nästan hela branschen drabbats i omgångar.

Sedan DDoS-attacken avvärjdes har våra system dock fungerat klockrent.

Vi beklagar att du upplevde brevet från Anders Aleborg negativt. Det syftade till att beskriva läget, vad vi gör åt det och betona att vi är seriösa och känner stark sympati med våra kunder.

2013-07-12

Hasse

Värsta skiten jag varit med om!

Inte värd en enda sol! Alltså... Jag har en webbsida för ett hotell/vandrarhem hos Binero. Varje timma går sidan ner i en till två minuter. Känt fel men inte känd orsak bakom det enligt Binero och de kan inte göra något. När jag jobbar med siten så är det alltid strul. Ligger ner, seg, krångel än hit och än dit. De migrerar till ny server och inget fungerar. Då menar jag fan inget!! Länkar fungerar inte, sidan laddar inte... Fan sicket jäkla skit säger jag bara. Binero borde fan betala oss i stället för att ta betalt men nu kollar vi oss om efter ett annat webbhotell och skiter i Binero. Supporten är trevlig och försöker göra ett bra jobb men deras serverpark är av så undermålig kvalité att det inte spelar någon roll hur mycket supporten försöker.

Felet med server som går ner tänker de inte göra något åt säger de. Vi har levt med det där problemet i evigheter känns det som nu och inget händer! Vi förlorar säkert en hel del besökare till vår site pga skit Binero!

Ärligt... Om ni använder Binero idag så är min rekommendation... Byt webbhotell! Om ni funderar på att gå till Binero... Tänk om! Vilken annan host som helst är bättre än Binero!

2013-08-21

Vi ber om ursäkt för de problem som varit. Det du beskriver har att göra med vår tidigare lagringslösning som hade ett fel i firmware från leverantören. Lagringslösningen är den enskilt största delen av vår utrustning och därför inget vi kan byta ut snabbt och lätt.

Efter att ha jobbat för ett byte under en period lyckades vi till sist och natten till den 15/7 tog vi en ny lagringslösning från en annan leverantör i drift. Sedan dess har vår utrustning fungerat klockrent.

Vi är genuint ledsna för de problem som varit, och nu när vi slipper dem ska vi återigen satsa framåt och utveckla och förbättra våra tjänster.

2013-07-05

Margareta Ölwe

Nu är det strul IGEN! Mitt i semestern!

Nu fungerar inte vår hemsida igen!!!!!! Era "migreringar" orsakar stillestånd för oss och ni tar inget ansvar? Alla våra formulär slutar fungerar och vi får massor av mail och samtal från folk som undrar vad som händer! MITT I SEMESTERN! Bra planering! Vi hade problem i nästan en månad i slutet av mars till mitten av april! DET KOSTAR PENGAR! Ber supporten ringa upp, händer INTE! URDÅLIGT! Jag har skickat en faktura för våra omkostnader sist och för stillestånd, dvs förlorade intäkter! Bifogade underlag i form av all mailkorrespondens med supporten samt Anders Aleborgs medgivande om strul samt kopia på fakturan från vår datatekniker som fått arbeta med återställning. Fick följande svar: "Hej, Vi har mottagit en faktura av er, #79758. Då denna faktura inte är baserad på någon order eller något avtalat så anser vi det är en bluff faktura och bestrider därmed den bestämt. Med vänlig hälsning Binero AB" Binero måste ha en företagsförsäkring som kan täcka för all skada de orsakar sina kunder! Min verksamhet har inte råd med det här längre! Jag varnar alla för Binero nu!

Hej Margareta,

Vi beklagar att du fått uppleva problem. Migreringen från gamla Binero till Binero 2.0 är avslutad sedan månader tillbaka, så att formulären felar nu har troligen inte med det att göra. Det verkar som att den uppdaterade fil support hjälpt dig med att installera har skrivits över med en gammal, ej uppdaterad variant. Support@binero.se hjälper gärna med felsökning igen.

Att supporten inte ringer upp beror helt enkelt på att de har telefonsamtal, mail och chattar att svara på. Uppringning är generellt inte en tjänst vi har i dagsläget, utan det sker i mån av tid. Vi har tre olika kanaler för support, mail, telefon och chatt.

2013-06-19

Kalle

Binero = Kass

Har haft Binero nu i ca 2 år och det har varit superstruligt. Flera gånger så har våra sajter legat nere för att Bineros system inte fungerar. Ingen skugga skall dock fall på Bineros kundservice, de verkar kunniga och hjälpsamma. Det är nog snarare att man har för kassa system som gör att man inte kan leverera.

Hej Kalle!

Det är helt riktigt att vi haft tekniska problem, med vår lagringslösning i första hand. Vi har sedan december förra året arbetat för att kunna få till ett byte av lagringslösning (det är både tekniskt komplicerat och en stor ekonomisk satsning). Vi kan med glädje berätta att bytet nu pågår. För någon dag sedan flyttade vi över mailen till den nya lagringslösningen och nu pågår kopiering av kunddata för webbplatser. Inom en snar framtid kommer vi att kunna leverera vad vi tror blir en av de stabilaste webbhotelltjänsterna i landet.

Vi ber om ursäkt för de problem du fått uppleva, och vi tackar för det tålamod du haft.

Dobromir N Dobromir N

Ärlighet betalar sig i längden

Jag bytte till Binero för ca två veckor sedan och tyvärr, oavsett problem med lagringslösningar etc och att det eventuellt blir åtgärdat om en vecka eller två, så är det inte acceptabelt att det får fungera så här uselt.

Framförallt borde ni inte ta emot nya kunder just nu. Jag känner mig enbart lurad och hade hellre hört att ni avrått mig från att göra bytet just nu och väntat tills allt var ok. Nu förlorar jag mitt levebröd och jag kan aldrig ta in det i efterhand. Agera ärligare! Supportkillarna har jag inget ont att säga om, tvärtom.

Binero kan säkert få igång allt och vara bra eller t o m lysande, men just nu alltså: Jag känner mig mäktigt lurad.

Det är helt tokigt att vi befintliga kunder ska sköta jobbet med stark avrådan till nya kunder. Kolla nu vilken extra stor snyting ni får pga detta.

2013-07-09

Vi beklagar att du känner dig lurad, det har aldrig varit vår avsikt.

Vi har öppet redovisat våra problem i vår blogg, på vår facebooksida, twitter samt i vår driftblogg Binerodrift.se. Nu är vi i full färd med att flytta till en ny lagringslösning (mailen flyttades nyss) som kommer vara betydligt mer stabil.

Vi ber om ursäkt att du drabbats av problem, det vi vet är att inte alla kunder drabbats av återkommande problem, förutom de större störningar som vi på sistone lyckats avvärja till större delen.

Hör gärna av dig till marknad@binero.se så vi kan se vad vi kan göra för att du inte ska känna dig lurad.

2013-06-14

Olga Thorsen

skit!

Man kan inte komma in på egen mail, hela tiden deras inloggning hänger...trött på dem!

Hej Olga!

Vi beklagar de problem du upplevt. I helgen utsattes vi för en DDoS-attack (överbelastningsangrepp), vilket gjorde att en mängd kunder hade svårt att komma åt sina tjänster. Problemet är nu löst.

Vi ber om ursäkt för besväret.

2013-06-14

Förtjänar inga kunder!

Binero förtjänar inte att ha några kunder. Lägg er sida på nån laptop i garderoben med mobilt bredband istället, det kommer gå MYCKET snabbare och framförallt stabilare.

Oavsett vad driftstatistiken säger på deras sida så är det kortare avbrott flera gånger varje timme. Om man som företag har en hemsida hos Binero så naggas ens förtroende direkt då sajten är oerhört seg eller är nere hela tiden.

Har varit kund i ett år nu och driver en verksamhet som är beroende av vår hemsida. Vi förlorar kunder och intäkter och ser inget annat val än att slösa massa tid på att byta leverantör.

INGEN annan verksamhet kan under ett halvår ha en katastrofal tjänst och så gå ut offentligt och gnälla över att det är underleverantörens firmware som är problemet. SÅ LÖS PROBLEMET handlingsfattiga människor, det är så man gör på alla andra företag.

Hej Linus!

Vi ber om ursäkt för de problem du upplevt. Tyvärr är det saker som kan härledas till felet i vår lagringslösning. Vi har en längre tid arbetat för att byta ut vår lagringslösning (en svår och kostsam process). Nu har det blivit klart att vi i början på veckan efter midsommarhelgen får en helt ny lagringslösning levererad. Installation inleds omgående och våra tekniker kommer göra allt de kan för att slutföra bytet så fort som möjligt.

2013-06-12

Jesper

I början var Binero bra på både prestanda och support, nu suger de fett. Segt som sirap och de svara aldrig på telefon. Vad sker? Styr upp!

2013-06-13

Hej Jesper!

Det är tråkigt att du uppfattar oss så. När det gäller supporten är den fortfarande grym. Igår hade vi dock tyvärr underbemanning på grund av en miss vid byte av arbetspass. Det är förklaringen till att väntetiden var lite längre än normalt. Vi ber om ursäkt för det.

När det gäller tekniska problem är den bakomliggande orsaken ett fel i firmware till vår lagringslösning. Trots intensivt arbete tillsammans med leverantören har vi inte lyckats undanröja felet. Därför har vi också sedan en tid arbetat med att helt byta leverantör och lagringslösning, vilket kommer ge oss bättre prestanda och stabilitet. Processen att byta lagringslösning är nu inne i sina slutfaser och vi arbetar för att det ska gå så fort som möjligt.

Vi ber om ursäkt för de problem du upplevt.

2013-05-29

Alawiii

Problem var enda dag. VARNING!

De har störningar hela tiden. Och då menar jag hela tiden. Antigen är det mailet eller så är det själva hemsidan.
Sidan är nere varje timme i flera sekunder, 15:00, 16:00,17:00,18:00 osv.
Jag rekommenderar verkligen ATT INTE teckna något hos Binero!!!

Hej Alawii,

Vi ber om ursäkt för de problem du fått uppleva. Som du kanske känner till är den bakomliggande orsaken ett fel i firmware till vår lagringslösning. Våra tekniker har arbetat mycket intensivt med att försöka undanröja problemet i samarbete med vår lagringsleverantör, men bara lyckats stabilisera det hela något. Vi är naturligtvis inte nöjda med detta, därför har vi en tid arbetat med sikte på att helt byta leverantör och lagringslösning. Den processen är nu i slutfaserna, så vi kan se fram emot en period inom en snar framtid då tjänsterna blir stabilare och vi kan rikta in oss på att skapa fler och bättre tjänster i högre utsträckning än idag.

Vi är verkligen ledsna över de problem du fått uppleva och vi gör vårt yttersta för att lösa allt så fort det bara går.

2013-05-08

Tomas

Varning för Binero för tillfället!

Har haft Binero en längre tid och varit helt nöjd. men dem sista tre månaderna har varit mycket struliga. Har främst drabbats av en mycket seg epost. Tar extremt lång tid att ladda eller att den avbryts.
Binero verkar har valt att inte gå ut öppet med att detta strular då det inte står i deras driftinfo.
till en början var det även falskspel när dem inte sa att det berodde på dem utan troligen på annan orsak, då i min dator...

Hej Tomas,

Vi ber om ursäkt för de problem du drabbats av. Bakomliggande orsak är ett fel i firmware till vår lagringslösning från leverantören. Våra tekniker har arbetat tillsammans med leverantören för att lösa problemet och lyckats skapa viss stabilitet, men inte tillräckligt för att vi ska vara nöjda.

Därför har vi under en tid arbetat med målet att helt byta lagringslösning och leverantör. Den processen går nu in i sina slutfaser. Inom en snar framtid kan vi alltså se fram emot ett stabilare webbhotell.

All information vi haft har vi gått ut med när vi kunnat. Tekniker är av naturen fokuserade på att lösa problemet, inte på att informera om det, och vi på marknad är inte tekniskt kompetenta att tala om vad felet är. Vi har i möjligaste mån informerat om störningar så fort vi kunnat, men vi kan bli bättre. Detta är något vi diskuterat internt och vi är överens om att vi alla prioriterar att informera kunderna öppet om vad som sker om tjänsterna strular. Något mörkande har vi aldrig sysslat med.

2013-04-21

Joakim

Ständigt strul med Binero nu

Ständiga nertider runt 1 timme eller mer... Just nu sitter jag och väntar på att min sida ska bli tillgänglig igen efter snart 2 timmar... Och mailen är ju helt F#cked up! Jag får mail ifrån 3 timmar sedan efter mail som jag just skickat för 2 minuter sedan....!? Lite lagg??

Hej Joakim,

Det är sant att vi haft problem med störningar. Den bakomliggande orsaken är ett fel i firmware till vår lagringslösning. Tekniker har arbetat tillsammans med leverantören för att helt undanröja problemet och lyckats stabilisera systemen något men inte fått bort orsaken.

Därför arbetar vi sedan en tid utifrån att vi helt ska byta lagringslösning och leverantör. Den processen är nu inne i sina slutfaser. Vi kan således se fram emot en mycket bättre stabilitet inom en snar framtid.

2013-04-15

Nardi

Värdelösa!

Har binero anställda själv skrivit de positiva omdömen eller?

Ni kan inte svara ett supportärende i 5 dagar!

Hej Nardi,

Vi ber om ursäkt, på grund av de stora störningar vi hade fick supporten en extremt stor mängd ärenden att besvara. Nu har vi sedan ett tag jobbat ikapp detta och alla kunder får svar, snabbt.

2013-04-15

Besim

Katastrof!!!

Allting är dåligt på Binero, förstör inte hur kan säga att de är prisade för goda support.
Ni har ingen support alls KILLAR!

Värdelösa!

Hej Besim,

Vi beklagar att du upplevt vår support som otillräcklig. Våra killar och tjejer i supporten jobbar på allt de kan för att hjälpa alla kunder så fort som möjligt. Tyvärr hade vi en period i samband med några stora störningar som ledde till en ovanligt stor mängd ärenden att besvara. Detta har vi jobbat ikapp och nu får alla bra support, snabbt.

2013-04-12

Per Lindgren

Värdelösa

Har nu väntat över två veckor på att får svar från deras "support". De skickar fakturor på domäner de ej ska fakturera som jag har oss andra leverantörer. AKTA ER FÖR BINERO

Hej Per,

Vi ber om ursäkt om du fått en felaktig faktura. Att support tagit lång tid på sig att svara beror på att vi hade väldigt många supportärenden att hantera när vi hade stora störningar och en tid därefter. Vi beklagar detta. Nu är support helt i fas och de allra flesta får svar samma dag de mailar, ibland nästan direkt.

2013-04-07

M

Support svarar ej

Supporten är under all kritik, skapade ett support ärende 2013-03-27, fick svar den 2013-04-02 att det bad om ursäkt för att svaret dröjde och att de skickar mitt ärende vidare till registry-avdelningen. Än idag har jag inte fått något svar på min enkla fråga om ändring av administrativa uppgifter för mina domäner så att jag kan beställa en auktoriseringskod. Av någon anledning registrerar Binero .com-domäner i sitt namn och inte kundens vilket medför när man beställer en auktoriseringskod för .com adresser under kontrollpanelen skickas koden till dem och inte mig som ägare av domänen.

Hej M,

Vi ber om ursäkt, under en period hade vi längre handläggningstider på grund av störningar som gav ett ökat antal supportärenden.

Idag har vi betydligt kortare hanteringstider på supportärenden och också en ny registrymanager som hanterar den backlogg av ärenden som skapades också på registryavdelningen under tiden vi hade akuta störningar.

2013-04-03

Calle

Nu har jag suttit en timma i telefonkö

Och den jävla musiken tar livet av mig! Sveriges ovänligaste webhotell som fortsätter med skiten.

Hej Calle,

Vi ber om ursäkt för den långa väntetiden. Under en period var det många som både ringde och mailade om problem till vår support. Tyvärr gav det längre väntetider än normalt.

Musiken har varit populär bland många, av nostalgiska skäl. Men att byta ut den ligger i pipeline. Vi ber om ursäkt för det obehag du upplevt.

Max

Katastrof

Vi har inte haft några större bekymmer under 2012 och har flyttat över en del kunder förra året till Binero. Vi gillar det nya gränssnittet och tjänsterna som ingår.

Men nu är det 2013. Vi håller på och förbereder ett event kommande helg så nu blir det tyvärr rena chansningen att ligga på Binero. En stor investering i tid och pengar kan gå åt skogen för vem vet om de här tjänsterna är uppe eller nere till helgen.

Lägg ner den förbannade psykomusiken i er väntkö. Tror ni att vi är korkade? Den är enbart med där för att man inte ska orka hänga kvar i kön. Tror ni att det här hjälper er på något sätt? Vi blir ju bara mer pissed off på er än vi var innan.

En firmware-uppdatering som gick åt skogen pratas det om. Varför har ni inte provkört denna nya firmware i annan utrustning innan ni går live? Varför har ni inte en annan utrustning att falla tillbaka på när det skiter sig? Att backa tillbaka den hårdvara som man uppdaterar med firmware är inte det enklaste så därför gör man inte en sån typ av uppdatering utan reservlösningar redo. Eller så chansar man och låter kunderna ta smällen om det skiter sig. Det visar på STOR oseriösitet att agera på det här sättet. Installera en uppdatering utan att veta hur det kommer att gå och utan att ha någon reservlösning redo. Det lyser igenom att vi kunder inte var så viktiga.

Ni har gjort bort er rejält med strulet som varit sista tiden. Nästa kund kommer vi inte att lägga hos er och vi får fundera på att

Hej Max,

Ursäkta sent svar. Roligt att du uppskattar vårt gränssnitt och de tjänster vi har i Binero 2.0.

Vi ber om ursäkt för de problem du fått uppleva. Orsaken är mycket riktigt ett fel i firmware från vår leverantör av lagringslösning. Felet tog sin tid att manifestera sig och märktes därför inte i vår testmiljö. Våra tekniker har arbetat intensivt tillsammans med leverantören för att åtgärda felet, och vi har sett en viss stabilisering, men det bakomliggande felet har inte kunnat undanröjas helt. Därför har vi en tid arbetat efter linjen att vi helt ska byta lagringslösning och leverantör. Den processen kan jag glädjande nog berätta går in i sina slutfaser nu. Inom en snar framtid kommer vi alltså att ha en annan lagringslösning utan det fel som vållat problemen.

Musiken i telefonkön har varit mycket populär, den har ett nostalgiskt värde för många. Men vi ska byta ut den inom kort.

Vi ber än en gång om ursäkt för de problem som drabbat dig. Vi gör vårt yttersta för att förhindra att något liknande ska kunna ske igen.

Gurcan

Skärp

Ljuger om precis allt.
Deras driftsida säga nöst intill 100% uptid i Mars medans samtliga kundsidor inkl epost har varit mer nere än uppe. När de konfronteras så skyller de bara på alla sina leverantörer. De gör tydligen inget fel själva på Binero. UNDVIK BINERO WEBBHOTELL

Hej Gurcan,

Binerodrift mäter vi inte själva, det är en tjänst som tillhandahålls av pingdom. Vi kan inte göra så mycket åt den, annat än lägga till poster där vi informerar om pågående störningar och vad vi gör åt dem.

Vi har säkert gjort fel många gånger. De störningar vi haft den senaste tiden beror dock på ett fel på firmware till lagringslösningen direkt från leverantören som gör att den inte fungerar optimalt i vår miljö. Vi har nu lyckats stabilisera systemet och arbetar med alternativ.

Vi ber om ursäkt för problemen.

Helt värdelöst

Binero är ett skämt. Vår verksamhet som ligger på Bineros skräpservrar har legat nere under prime-time flera gånger i veckan under 2013. Totalt oacceptabelt och en oseriös verksamhet som inte förtjänar några kunder.

Men är väl såhär det blir då alla vill ha billigt skräp. Finns inte så mycket annat än såna här pajastjänster att välja mellan om man inte ska behöva hyra en serverplats själv.

Ta in några konsulter som får lösa skiten åt er nu!

Det borde finnas en överkryssad stjärna att välja som betyg..

Hej Linus,

Vi ber om ursäkt för de problem vi haft. Vi anser inte heller att det är okej med den här mängden problem som vi haft. Nu är systemet stabiliserat och vi använder tiden till att jobba med alternativ lösning.

Bakomliggande orsak till problemen är ett fel från leverantör på firmware till vår storagelösning.

Vi beklagar än en gång de problem vi haft.

Carl

Inget jag rekommenderar

Binero är ett webbhotell som växt för snabbt och nu inte kan ta hand om sina kunder. Extremt mycket nertid och dålig support. Inget jag rekommenderar!

Hej Carl,

Vår tillväxt har inte med problemen vi haft att göra. Orsaken ligger i ett fel i firmware i vår lagringslösning som har orsakat nedtid. När folks hemsidor går ner vill de självklart ha hjälp att få upp dem igen, vilket lett till att vår support blivit överbelastad eftersom störningarna var stora.

Systemet är nu stabiliserat, vilket gör att vi kan jobba vidare med en alternativ lösning.

Vi ber om ursäkt för de problem som drabbat dig.

Cody

E-posten nere igen!

Återigen ligger e-posten nere, nu har den legat nere i 4 timmar enligt deras egna dirftblogg.
Varje vecka samma sak, tycker även att min webbplats blivit mycket segare att komma in på senaste tiden. Man får ingen information eller ursäkt för strulet.
Byter leverantör idag.

Hej Cody,

Vi beklagar problemen som varit och att vår information inte nått dig. Vår VD, Anders Aleborg har i vår blogg gått ut med en öppen ursäkt och förklaring till vad som hänt.

Vi har också i ett mail till alla våra webbhotellkunder förklarat vad vi står inför nu. Hela tiden har vi löpande informerat och bett om ursäkt i sociala medier.

Vi ber verkligen om ursäkt för de problem som varit. Systemet är nu stabiliserat vilket ger oss möjligheten att jobba vidare med alternativ lösning.

2013-03-21

Kornelia

Är det här ett skämt?

Servern är nere HELA TIDEN och det finns inget man kan göra! Förstår ni egentligen hur mycket vi missar nu?!

Hej Kornelia,

Vi beklagar de problem som varit, vi tycker det är lika frustrerande med nertid som du.

Vi har nu stabiliserat systemen och tittar på alternativ för en permanent lösning.

Vi beklagar verkligen de problem som varit och gör allt vi kan för att undvika att de upprepas.

2013-03-21

Oscar

Migreringstrubbel

I samband Bineros migrering vid årsskiftet klappade vår hemsida ihop. En migrering som vi inte skulle märka av enligt dom själva vid samtal innan migreringen. Då vi själva inte har möjlighet att lösa problemen har vi i flera omgångar bett Binero att fixa det som de ställt till med. Gensvaret från supporten är klent, de svarar bara på enstaka frågor och vid flera tillfällen har svar uteblivit. Dessutom låååång väntetid innan man kommer fram till telefonsupporten, som oftast inte kan ge några raka svar.

Vi kan ha viss förståelse för att problem uppstår ibland. Men i ett läge som detta tycker vi att det blir konstigt och nonchalant. När man sänker en kunds hemsida tycker vi att de kanske bör göra en insats för att ställa allt till rätta igen och ge tydlig återkoppling.

Vi har nu varit utan en funktionell hemsida i snart 3 månader och vi vet inte vad vi ska göra. Vi är i allra högsta grad beroende av vår hemsida för att sälja våra tjänster.

Avråder andra från att använda Binero.

Håller dessutom med föregående personer om att de bör skippa musiken i telefonkön...

Hej Oscar,

Vi beklagar att det blivit problem med er hemsida. Migrering är en komplicerad men nödvändig engångshändelse som kräver kundens aktiva medverkan. Därför skickar vi ganska många mail med instruktioner under processens gång. Men visst har det hänt att saker gått snett. Då försöker vi lösa problemen så snabbt vi kan. Eftersom migrering är lite komplext är det inte alla i supporten som kan hjälpa med de problemen, utan vi har en särskild migreringsavdelning.

Om dina frågor fallit bort på något sätt är det naturligtvis allvarligt, alla mail ska besvaras så fort vi kan.

Hör gärna av dig med ärendenummer och feedback till marknad@binero.se så ska vi se över det hela.

Johan P Johan P

Oseriöst

Att som företag tvingas vara utan sin mail flera timmar varje vecka innebär fruktansvärda kostnader.

Vem fan bryr sig om det är Sveriges Vänligaste Webbhotell så länge det är det sämsta?

Byter leverantör på Måndag.

Hej Johan,

Vi ber om ursäkt för de problem som drabbat dina tjänster hos oss. Som du säkert känner till vid det här laget handlar det om ett fel på firmware till vår lagringslösning, från leverantören.

Vi har nu lyckats stabilisera lagringen och tittar vidare på alternativa lösningar som ska förhindra att liknande situationer ska kunna uppstå igen.

J

storage system problem!

Problemen med ert storage system är inte alls lösta. Bara denna morgon har bland annat webmailen legat nere i snart 3 timmar!

Instämmer med föregående inlägg från Benny.
Fixa "skitsystemet" nu eller byt ut det.

Om detta inte löses inom kort kommer jag att säga upp mina tjänster hos er.

Hej J,

Vi beklagar störningarna du drabbats av. Systemet är nu stabiliserat, men den bakomliggande orsaken arbetar vi fortfarande på att lösa. Samtidigt arbetar vi nu med alternativa lösningar.

Vi kommer att leverera de stabila tjänster du och våra andra kunder förtjänar och vi är genuint ledsna att vi inte lyckats förhindra de störningar som varit.

Benny T Benny T

Problem det storagesystemet

Jag har vart glad och nöjd kund i flera år, men efter de installerat ett nytt lagringssystem för webb och mail så har det vart ständiga strul.

För mig så har det både varit allehanda driftstörningar till och från sommaren 2012, som har eskalerat katastrofalt under 2013.

Fixa det där skitsystemet nu eller byt ut det mot något annat som fungerar omgående, jag orkar inte vara glad och nöjd kund om detta ska fortsätta.

Att under senaste 9 månaderna kalla detta för "tillfälliga" problem är ju bara strunt.

Att kalla 99.96% upptid för bra är ju långt från bra, det innebär faktiskt att Binero står stilla 15 dygn per år (350 timmar). Allt annat än
Jag håller med A.Mar nedan, att jag som företagskund sitter på samma system med samma förutsättningar som privatpersoner, vare sig prioriterad trafik eller prioriterade system gör företagskontot av klart tveksamt värde.

Hej Benny,

Vi beklagar verkligen de problem du drabbats av. Lagringen höll sig relativt stabil fram till en uppdatering från leverantören i början på 2013. Efter en tid visade det sig att uppdateringen eskalerade problemen.

Nu har vi lyckats stabilisera lagringen något och vi tittar på en permanent lösning.

Vi ber än en gång om ursäkt för problemen.

2013-03-08

Jason

Worst ever email service in 15years

I work for a company that has had an enormous amount of email outages in the past week.

Right now I only receive a few of the mails sent to me for the last 4 days.

The online support is almost non existent and telephone support unable to give any support.

I have not had such a bad experience in my last 15 years of using email.

And no we don't like the bloody annoying game music either, get rid of it and get serious about what you do.

2013-04-04

We're truly sorry for the problems we've had. As you probably know by now it has to do with our storage. While we have not yet eliminated the underlying cause entirely, we have now managed to stabilize our services and are looking at permanent solutions for the problem.

We are working very hard to give you the stable services you deserve.

Best regards

2013-03-06

Marcus

Tyvärr väldigt dåligt nu...

Tyvärr upplever jag stora problem med bineros support just nu. Det är i princip omöjligt att komma fram på supporttelefonen. Det finns en chattfunktion på hemsidan där det alltid står Online - men det är ALDRIG någon som svarat när jag försökt nå chatten. När man skickar ett mail får man i bästa fall svar efter några dagar - Men ingen historik så det är omöjlgt att följa konversationen eller se vilken fråga svaret gällde.

Tyvärr för dåligt!

Hej Marcus,

Vi ber om ursäkt. Den senaste tiden har vi haft ett par större störningar. Det skapade tyvärr en anstormning av supportärenden som vi inte lyckades beta av i samma takt de kom in.

Våra grymma supporttekniker har dock arbetat bort den backlogg vi hade och nu ska trycket i chatt, mail och på telefon vara nere på mer normala nivåer.

J

storage system

Fixa problemen med ert storage system nu.
Det har varit för mycket problem med det under den senaste tiden.

Hej J,

Vi håller med. Därför lägger vi också precis alla resurser vi kan på att arbeta tillsammans med storageleverantör för att permanent lösa den bakomliggande orsaken.

Vi ber om ursäkt för det strul du upplevt.

staffan

Strul, nertid, mailproblem

Känns som väldigt mycket strul hela tiden på sistone. Har bytt webhotell 3 gånger och bytte till Binero för att jag hörde att dom skulle vara bra och ha minst nertid. Har strulat väldigt mycket på senaste tiden och är inte OK tycker jag. Betalar mer pengar till binero än jag gjort med de två andra webhotellen trots att det krånglar mer här. Även mailen krånglar otroligt mycket. särskilt i internet explorer. blir fel hala tiden så man får logga in och ut. Kommer garanterat byte webhotell igen om dom inte skärper till sig! Idag krånglar det otroligt mycket , bineros sidan ligger nere så kan inte ens kolla mailen och det har strulat i flera timmar nu. så snälla binero skärp till er för gillar binero annars med bland annat kundtjänsten etc.

Hej Staffan,

Det är sant att vi haft en del problem den senaste tiden (som alla kan se på www.binerodrift.se ). Vi ber om ursäkt att du behövt uppleva det. Bakomliggande orsak är nu dock identifierad till att vara ett fel i firmware från vår storageleverantör. Vi arbetar mycket intensivt tillsammans med leverantör för att helt eliminera det problemet. Tills vidare har vi nu en tillfällig lösning på plats. Vi beklagar verkligen de problem som varit.

A.Mar

Varning för binero!

Vi som ligger på företagskonto har lika mycket problem som alla andra har med Binero, dvs HELA TIDEN med ALLTING. Dvs t.ex Wordpress sidor (php), ASP sidor (windows), mejlen (imap/pop3), deras egen sida ligger nere OFTA, kontrollpanelen svara inte. Bra support men värdelös tjänst.

2013-03-12

Vi beklagar att du upplever problem med våra tjänster.

Vi har den senaste tiden haft ett par störningar vars bakomliggande orsak är ett fel i firmware från vår storageleverantör. Vi har en tillfällig lösning på plats och arbetar intensivt tillsammans med vår leverantör för att permanent eliminera problemet.

2013-02-28

Fotograf kimhoglund.se

Helt värdelöst just nu

De har problem och strul hela tiden. Min mail ligger nere flera gånger i veckan. Så vet inte hur mycket jag förlorar.

Det är nu dags att flytta allt från Binero till någon annan leverantör.

Hej Kim,

Vi ber om ursäkt för de problem du upplevt. Vi har haft problem med vårt storagesystem som vi nu arbetar intensivt på att lösa permanent tillsammans med leverantören.

2013-02-28

Lini

Vänta, va?

Krångligt och osmidigt med ständiga serverproblem - och när jag säger ständiga, menar jag STÄNDIGA! Servern är nere flera timmar om dagen några dagar i veckan. Blir att flytta över mina mail till Google Mail igen. Besviken.

2013-03-12

Vi beklagar att du upplevt problem med våra tjänster. Tyvärr har vi haft ett par störningar de senaste veckorna. Detta ber vi om ursäkt för och vi arbetar hårt för att förhindra att det händer igen.

Alla våra störningar redovisas öppet på www.binerodrift.se

2013-02-27

Tomas Alsbro

Rekommenderas varmt

Jag har nu använt Binero sedan 2004, och upplevt den utveckling som Binero genomgått. Jag kan inte annat än säga att det är ett topphotell att använda. Innan har jag använt tre andra webbhotell, men inte varit nöjd.
JAg kan alltså varmt rekommendera Binero AB som webbhotell.

2013-02-19

BO

Kontrollpanelen (är fortfarande i den gamla) är bedrövlig! Den fungerar uruselt i andra webbläsare än IE 8/9.

Telefonsupporten är ännu värre. Har hittills aldrig fått hjälp med de ärenden jag haft utan har istället fått lösa problemen själv. I mitt senaste ärende bollade jag med en av deras tekniker i över 2 VECKOR med ett fel som fanns i deras .net-kod i kontrollpanelen som jag sedan själv tillslut löste. Svaren jag fick av supportteknikern hos Binero var i princip att "Det fungerar för mig" - utan att bry sig om att ställa en enda fråga till mig.

Vi är en liten kund men har iaf ca. 70 domäner registrerade hos Binero. Jag har nog aldrig väntat mindre än 15 minuter i deras telefonkö med den irriterande loopande Zelda/Tetris/Mario-musiken i bakgrunden med massa sprak. Kundservicen är av lägsta nivå, har hittills inte fått hjälp första gången utan måste alltid ringa tillbaks och "påminna" och återigen vänta ca 20 minuter i kö. Jag sitter i deras telefonkö just nu och försöker skriva samtidigt som deras Tetris-musik viner i mitt öra. Har väntat i 39 minuter och 41 sekunder i skrivande stund.

Missnöjd! Se till att anställa mer folk, vettiga supporttekniker med teknisk kompetens, värna om era kunder, stäng av kömusiken och satsa på att sänka era supportköer!

2013-02-21

Hej BO och tack för din feedback!

Vi beklagar att du upplevt problem med vår äldre plattform. Vi är medvetna om att den inte är optimal för dagens krav, vilket också är en del av anledningen till att vi infört Binero 2.0 som är framtidssäkrad i mycket högre utsträckning.

Vi beklagar att du upplevt att du måste påminna om dina ärenden. Ibland kan ett problem ta tid att lösa, det betyder inte att det inte jobbas med det.

Vår genomsnittliga kötid för telefonsupport ligger vanligtvis strax under tio minuter. Visst kan den bli längre vid arbetstoppar eller driftstörningar och vi beklagar att du drabbats av det. Vi har också chattsupport som fungerar mycket bra.

Vi uppskattar din feedback och vi anstränger oss naturligtvis att bli ännu bättre. Vi beklagar att du upplever att du inte fått den support du och vi anser att du har rätt till.

2013-02-19

JN

Har vid flera tillfällen blivit bortkopplad från chatten, får då istället skriva ett mail.
Får sällan ett svar inom ett dygn även om det gäller en enklare fakturafråga.

Ofta driftstörningar och seg e-post. Nej det känns inte ok längre Binero.

2013-02-21

Hej JN
Vi beklagar att du upplevt att du inte fått den support du (och vi) anser att du har rätt till som kund hos oss.

Vår chattsupport fungerar generellt mycket bra, om du blivit bortkopplad eller uppfattat dig som bortkopplad kan bero på flera omständigheter. Men naturligtvis jobbar vi på att göra vår chattfunktion bättre, för den händelse att det skulle finnas en bugg som i enstaka fall kopplar bort kunden.

De allra flesta mail besvaras inom ett dygn. Tyvärr är det så att vi inte alltid lyckats med den ambitionen, vilket vi ber om ursäkt för.

Driftstörningar har vi haft. Men under 2012 hade vi en upptid på 99,96% enligt extern granskning. Hittills i år är den ännu bättre. Vi vill naturligtvis att den siffran ska ligga på 100% och arbetar kontinuerligt med att utveckla och förbättra våra system för att vår tjänst ska vara maximalt stabil. Vi beklagar att du upplever problem med våra tjänster. Vi tar gärna emot mer detaljerad feedback till marknad@binero.se så vi kan titta på det och undersöka vad vi kan göra bättre.

Malin

Ta bort bakgrundsmusiken i telefonkön!

Varför har man bakgrundsmusik i telefonkö? och när man har ett tv spel som spelar i 30 min när man väntar är inte underhållande!! Vanligt tut och en röst som meddelar var man är i kön ist.

Samt att när man kommer fram säger att man kan maila till dom och när man säger att man gjorde det för 9h sedan är dom oförstående att man inte kan vänta på svar, har ni mail support måste man svara på den inom ca60 min.

Binero 2.0 kontroll panelen är en mardröm och seg som sirap.. byt till cpanel! ist föra att utveckla själva.

2013-02-11

Många av våra kunder uppskattar den musik vi spelar under väntetid i telefonkön. Vi beklagar om du upplever den som störande.
Vi har i dagsläget en genomsnittlig svarstid i telefon på cirka tio minuter, vi beklagar om du haft oturen att hamna efter ett komplicerat ärende som krävt mer tid. Det inträffar tyvärr ibland, men är inte vanligt.
Mailärenden strävar vi efter att besvara inom ett dygn, för mer brådskande ärenden rekommenderar vi att man använder chatten där man oftast kan få hjälp genast.
Vi har inte utvecklat kontrollpanelen själva, men vi har bedömt att den är den bästa på marknaden och den enda som möjliggör all den funktionalitet vi vill ha. Det är tråkigt att du upplever kontrollpanelen som seg, vi har inte sett samma problem och det är svårt att uttala sig om utan närmare detaljer. Hör gärna av dig till marknad@binero.se med din feedback så ska vi titta på det på en gång.

2013-01-22

Gabancho

Ett skämt

Satt nyss i telefon kö till deras kundtjänst i 50 minuter. Sen lägger dom på när man är nr1 i kön.

Vilka clowner, och vilket cirkus företag.

2013-01-30

Vi beklagar att du fått vänta. De senaste veckorna har vi en uppmätt genomsnittlig kötid på cirka tio minuter. Ibland kan det tyvärr hända att man hamnar bakom ett tekniskt komplext ärende som tar extra tid, det är ovanligt och därför något som är extremt svårt för oss att gardera för.

Vår support arbetar mycket hårt för att alla ska få den hjälp de behöver så fort som möjligt. Vi jobbar kontinuerligt med att förbättra och effektivisera vårt arbete och vi är ledsna att du inte blivit nöjd.

2013-01-10

Fredrik Karlsson

Upplever det som att det ofta tar längre tid att hämta mail från mailklustret som nu används till "Binero 2.0"
Det tar betydligt längre tid att få svar från supporten nu för tiden. Detta inkluderar även chatten som finns. Bättring tack!

2013-01-30

Vi beklagar om du upplever en skillnad i mailhämtningen, vi har inte lyckats uppmäta någon sådan skillnad. Men vi ska naturligtvis se över det igen.
Supporten har en genomsnittlig svarstid i telefon på cirka tio minuter och oavsett vilken kommunikationsform strävar vi alltid efter att kunden ska få rätt svar så snart som möjligt. Vi beklagar att du inte upplevt det så.

Kim

ingen bra kontrollpanel

Riktigt riktigt Dålig kontrollpanel.

Och dessa håller på med översälj som Citynetwork. Det finns ingen som kan leverera 100GB utrymme för det priset..

2013-01-10

Hej Kim,

Många uppskattar vår kontrollpanel väldigt mycket, eftersom den är enkel, stabil och erbjuder många funktioner samlade så att man lätt får överblick.

Vi beklagar om du upplever vår kontrollpanel som dålig. Du får gärna maila dina synpunkter på vad du vill ska vara annorlunda till marknad@binero.se så tar vi med oss det i arbetet med att vidareutveckla kontrollpanelen.

Jag vill också passa på att säga att översälj sysslar vi absolut inte med. Vi har ett system som är helt inriktat på att ge varje kund precis det vi lovat och det kunden betalar för. I det syftet använder vi CloudLinux (du kan själv läsa mer här: http://blogg.binero.se/2011/06/battre-sakerhet-prestanda-fler-funktioner-med-cloudlinux/ ). Hos oss får man alltid det man betalar för, och lite till.

Binero Marknad

Lars Eriksson

Inte helt jämna men bra

Jag använder Binero för mina enklar webbplatser, där det inte behövs sådana saker som t.ex. externa MySQL-anslutningar och där det inte gör så mycket om det hickar till.

Hade nästan alla mina webbplatser här, men det funkade lite dåligt ibland så jag flyttade några till ett annat hotell som svarar lite snabbare och där man får mer möjligheter.

Gillar deras automatiska upplägg och en hel del annat, men det blir inte toppbetyg längre...

2013-01-08

Fredrik Johansson

Inget att klaga på

Jag har haft Binero ett antal år nu och i början var det lite problem med den server jag låg på och sedan kändes det som om Binero blev lite väl poppis och växte ur sin kostym. Men det/de senaste åren så tycker jag det har fungerat fint. Det pratades länge om binero 2.0 och nu har jag till slut flyttats över, inga problem där heller.

2013-01-08

Peder

Bedrövlig hantering

För andra gången blir min hemsida nedstängd på grund av Bineros inkompetenta ekonomiavdelning som inte kan registrera en fullt normal betalning för domänen. Automatisk avstängning utan ett ord, sedan tar det upp till ett dygn innan man rättar till felet som är deras helt och hållet. Urdåligt och sabbar min verksamhet!

Hej Peder!
Tyvärr har det uppstått någon form av missförstånd i kommunikationen mellan dig och oss.

Vi har inte stängt ner din sida. Det var ett fel med din .htaccess-fil som orsakade problemet. Tekniker har lagat det åt dig, så sajten fungerar nu som den ska.

Vår support har också svarat dig mer utförligt i ditt supportärende.

Vi beklagar att vi inte varit tydligare i vår kommunikation.

Med vänlig hälsning
Binero Marknad

2012-12-18

Linda

Tillförlitlig webbhosting och jättebra service!

Bra webbhotell med rimliga priser. När jag blev kund hade de tagline "Sveriges bästa kundservice" eller något liknande, och det stämmer verkligen. Man får hjälp med både lätta och svåra frågor, trevligt och snabbt!

2012-12-17

Jon Klarström

Nöjd kund.

Jag tog mitt pick o pack från loopia när greenpeacedoningen var och flyttade över mina domäner till binero. Deras kundportal tilltalade mig som har lite rörig hjärna, så jag flyttade också min hotellbit dit från oderland.

Binero är lite billigare än oderland och just svårigheten för cPanel och otydlig struktur gör kaos med min hjärna, så bineros egen variant passade bra för mig.

ftp-uppladdningen är lite långsammare än den oderland har, men då jag inte laddar ftp i mängder så bekommer det mig inte.

Supporten är mycket bra anser jag. Och både Binero och Oderland är föredömliga att öppet erkänna när det brister, för sådant händer. Att lägga locket på och låtsas som ingenting gör en bara frustrerad. Binero redovisar öppet sina bekymmer, de är få, men när de är så är information allt. Titta på SJ bara. Eller Telia, som när de sa några kunder drabbats med datatrafik. Så var det en halv miljon kunder som inte kunde göra något. Transparens är något som kommit med sociala medier och Binero beter sig inte som gamla stofiler som företag och försöker dölja allt hela tiden.

Det är förhållandevis billigt så det känns som man får valuta för pengarna.

2012-12-16

Niclas B

Bästa webhotellet, alla kategorier

Har alltid fått utmärkt support de tillfällen jag behövt kontakta supporten. Tydliga fakturor, bra villkor, priser och en personlig prägel ger full pott!

Staffan

Funkar bra!

Jag valde Binero eftersom de var ensamma om ett trovärdigt arbete med miljöfrågan. Dessutom var de prisvärda. Att support sedan fungerar över förväntan gör att jag stannar och kommer köra en sajt till.

Anahita Ghazinezam

Kvick chattsupport, användarvänligt hotell!

Vi kontaktade Binero för att vi sökte ett webbhotell till gatutidningen Vasaplan i Umeå. Inte endast fick vi den gratis av Binero, utan blev stort imponerade över all hjälp vi fick via mejl och chattsupport! Kundvänligt minst sagt!

Petter

5/5

Support, Användargränssnitt, Smidighet. Har jag någonsin haft ett problem på Binero så är det löst fortare än kvickt!

2012-12-12

Peter A Peter A

Tack för svaren.

Nu när jag börjar förstå saker och ting bättre så hakar man upp sig och stampar på samma fläck.
Blir irriterad på att man inte kan.

Enkelt att då fråga supporten som ännu inte blivit arg på mina frågor,inte så jag hört det : )

Det kommer att bli mer frågor det vill jag lova.

Jag är nöjd!

2012-12-11

Oscar Holst

Imponerad!

Jag har tidigare testat 3-4st olika webbhotell och aldrig blivit riktigt nöjd. Och när jag fick tipset om Binero för en dryg månad sedan var jag faktiskt lite skeptisk. Men efter ett samtal med deras support valde jag att testa och kände mig omedelbart som en viktig kund! Flyttade genast över mina sajter dit och har även utan att tveka en sekund köpt ca 60st domän till hos dem kanske främst pga deras vassa .nu rea.

Varit i kontakt med supporten flera gånger i olika ärenden och har alltid blivit väl bemött av professionell personal och rekommenderar nu Binero varmt till alla nära och kära!

Och att deras support är lätt tillgänglig alla dagar i veckan är ett oerhört stort plus i kanten!

Tack Binero!

Erland B

Toppklass!

Mitt företag hade inte gått utan killarna på Bineros support! Bra verktyg, bra support och låga priser - jag är mer än nöjd!

Elin H

Supersnälla

De har hjälpt med allt från start till hemsida till epost med installation av WordPress och allt. Att föredra framför andra webhotell jag haft.

Robin Ek

Nöjd kund

Jag har inte haft några problem med Binero. Och jag har använt mig utav de i flera år nu. Det finns givetvis saker som kan bli bättre (det kan det alltid), men i på det stora hela.

Så är jag mycket nöjd med deras tjänster och support.

Madeleine

Binero är prisvärt

Bra kundtjänst och sällan några problem med underhåll för server etc. kring sajten.

Martin

Bra och snabb support till bra pris. Saknar dock möjligheten till e-postlistor (funktionen finns som beta men fungerar inte) och schemaläggningar. I övrigt toppen

Anders

Kanonhotell

Bra hotell till bra pris. Kontrollpanelen kan dock krångla ibland, men supporten är inte långt borta. Rekommenderas! Även Bloggen är bra.

Haris T.

Binero är bara att rekommendera

Under drygt femton år har jag använt eller testat ett antal svenska och utländska (Danmark och USA) webbhotell och kan varmt rekommendera bara Binero med sina rimliga priser och en väldigt trevlig och professionell support.

Andreas K

Bästa Webbhotellet inom Sverige!

Binero är både Trevliga och bra priser, med många evenemang och bra tips på deras blog. Det syns verkligen att de bryr sig om både kund och drift!

Absolut bästa Webbhotellet!

Binero har otroligt bra support, de är trevliga och har bra priser. Är hur nöjd som helst med mitt webbhotell där!

Linus

Bästa webbhotell, alla kategorier!

Binero är grymma på supprt, har enormt bra driftsäkerhet och levererar alltid deras tjänster i toppklass!

Lite enkelt kan man säga att Binero helt klart är bäst!

Kim G.

Sveriges bästa support

Binero har aldrig gjort mig missnöjd. Har det någonsin varit problem, så har den oerhört vänliga supporten varit där och hjälpt mig. Jag rekommenderar Binero varmt!

Daniel

Sveriges bästa webbhotell!

Även om det går att hitta billigare webbhotell så är Binero det jag definitivt anser ger mig mest för pengarna. Supporten är grym, snabb och kunnig. Servicen är på topp och tjänsterna som erbjuds både stabila och välutveckalde.

Angela

Bra och snabb service !

Kunniga supportpersonal och man får bra och snabb support både via telefon och email.

Maria

Stabilt och lyhört webbhotell

Varje gång jag stött på problem har de blivit lösta, jag har både domäner och webbhotell och när något ibland blir galet blir det alltid justerat. Uppskattar alla elektroniska fakturor liksom information om förändringar. På så vis behöver jag inte hålla mig uppdaterad konstant.

Ola

kanon hjälp

De har gett mig super hjälp när jag behövt med min sida.

Katrin

Binerodrift är en marknadssida utan sanning

Er driftsida ljuger.
Mina sidor var nere en hel helg pga fel i ert disksystem men ni skröt med 100% upptid på sidan för att locka nya kunder. Uruselt gjort av er och så himla fult agerat av er.

Hej Katrin,
Beklagar att du fått denna upplevelse, det låter som du har haft en extrem otur angående störningen. Binerodriftssidan har vi alltid varit väldigt tydliga med att den monitorerar större störningar på servernivå automatiskt, aldrig enskilda sidor. Se t.ex. vår blogg idag för mer om det. Om dina sidor ligger nere bör du kontakta vår support omgående för hjälp, det kan du göra via chatt, tel eller mail alla dagar så får du hjälp. Vi har driftjour 24/7.

Stefan

Är inte alls nöjd med supporten.

Dålig Support. Långsam Support. Missnöjd kund. Otroligt störande med långsamma responstider. Svar på mailsupport kan ta upp till 48 timma vilket naturligtvis är helt oacceptabelt.

Hej Stefan,
Beklagar att du råkat ut för detta. Våra responstider är generellt inte långsamma för delad-hosting-miljöer, det kan du verifiera genom flera externa övervakningssidor. Vår support hjälper dig gärna med råd och dåd för att få dina sidor snabbare. Mailsvar över 48 timmar ska inte förekomma, men givet tusentals ärenden med olika svåra frågor så kan vi inte helt garantera att det inte kan inträffa någon gång. Du är varmt välkommen att återkomma till marknad@binero.se om detta, vi vill gärna följa upp vad som kan ha inträffat.

2012-12-04

Bra svenskt webbhotell

Ett bra webbhotel som strävar att ständigt förbättra sina tjänster. Finns självklart saker som kan bli bättre men överlag kan man vara trygg med att få hjälp när problem uppstår!

Dålig Support / Personal

Är inte alls nöjd med supporten. Svaren via mailsupport tar allt som oftast mer än 24 timmar att få svar på, överlag okunnig personal med luddiga svar. Supporten är så långsam att jag har bestämt mig för att inte fortsätta med deras webbhotell längre. Jag föredrar hostgator.com trots att deras servrar ligger i USA.

Ett plus för Binero är att dom har fina och stabila servrar.

Hej Peter,
Vi beklagar att du fått denna upplevelse. Webben är ett oerhört spritt och brett kompetensområde där det är svårt för alla att kunna svara på allt direkt och då tar svaren längre tid. Det är en mycket liten del av svaren som tar mer än ett dygn att få svar på - men det är inte bra. Vi har därför rekryterat mer personal som vi håller på att utbilda. Vi kommer också att införa kunskapsprov för att kvalitetssäkra hela supportstyrkan, i förhoppningen att helt få bort kundupplevelser som dina. Kul att du noterat våra servrar, Binero är ett av få webbhotell i världen som kan erbjuda delad hosting på ett tillförlitligt, lastbalanserat system.
Erik Arnberg

Magnus Jonasson

Allt gott!

Stabila tjänster, en riktigt vass backend och en vänlig och kompetent supportpersonal gör att mina erfarenheter av Binero är rakt igenom goda.
Visst finns det billigare webbhotell men man får vad man betalar för. Har du krav på prestanda och tillgänglighet så är Binero ditt val.

Rekommenderas!

2012-11-28

Max

Varning håll er borta från det här företaget

Mycket okunnig support som ofta inte är tillgänglig under ordinarie öppetider (t.e.x fredagen den 23e november 2012). Chatten får man starta ungefär 5-10 gånger innan man får tag på någon. När chatten väl har startat tar de 5-10 minuter för support agenten att skriva en mening. Löften som ges av supporten bryts. Supporten ger fel svar och när man påpekar det så är ursäkten från dem "jag är trött och seg i huvudet idag". Man kan undra vad det är för krav för att bli anställd av binero?

VARNING: om du gör en backup på din sql databas i deras webverktyg mylittleadmin så läggs backupen publikt tillgänglig på Internet där du inte ens har rättigheter att plocka bort den själv!
Och du kan gissa på hur lång tid det tar innan du får supporten att göra det? jo 3 dagar!!! och då har de öppet 365 dagar om året enligt deras hemsida.

Jag har påpekat detta för supporten att backupsen läggs publikt men har fått följande till svars:
"Jag har lagt in en förfrågan hos våra tekniker ang. hur myLittleAdmin sköter denna hantering i framtiden. Tills vidare kan vi inte göra någonting mer." så där ser vi hur binero ser på säkerhet. Listan skulle kunna göras ännu längre om varför du inte skall välja binero som webhotell!!!

2012-11-28

Hej Max.
Jag beklagar att du upplevt problem med oss på supporten och vår chatt. Det är inte vår mening att en kund någonsin ska känna att dom har problem med oss eller våra tjänster.

Du ska definitivt inte känna att chattsupporten tar tid, om en agent måste ordna med något så ska dom självklart göra dig varse om detta så att du vet att det kan dröja. Att du måste starta chatten flera gånger innan du kommer fram är inte heller rätt och vi ska se vilka steg vi kan ta för att göra ändringar där.

Jag vill dock inte hålla med dig om att vår support är okunnig, webben är ett otroligt spritt kompetensområde där det är väldigt svårt att kunna allt om allt. Om det är något vi inte kan på rak arm så tar vi reda på det så snart som möjligt och återkommer via en överrenskommen kanal.

Om supporten gör ett löfte till dig så ska det självklart hållas också. Tyvärr så händer misstag, annat kommer emellan och man kan råka komma av sig och det verkar som att ditt ärende råkat ut för detta och vi ber hemskt mycket om ursäkt. Ser att det blivit löst sedan i efterhand.

Mylittleadmin-backuperna får slumpade URL:er med över trettio tecken som ligger ute under begränsad tid. Det är inte något som vi upplevt varit ett problem tidigare, att någon annan skulle kunna komma fram till rätt URL är extremt osannolikt.

Jag ber om ursäkt för de upplevda problemen, såväl Produkt- som Supportansvarig har tagit del av ärendet och vi ser över våra rutiner ang. chattar och givna svar.
Erik Arnberg
Marknadsansvarig

2012-11-27

Fritjof A Fritjof A

100% nöjd! :)

Konkurrensen mellan webhotell handlar inte längre om ren teknik, det handlar om upplevelsen för mig som kund. Smidighet, kundtjänst och inställningen från webhotellet till att hjälpa mig som kund göra det jag vill. Snabbt.

Binero levererar till 100% på det här. Jag har varit kund i över 5 år och kommer som det ser ut nu aldrig någonsin att byta.

PS. Bara det faktum att när jag för ett tag sedan skickade en fråga till supporten efter kl 21 på kvällen och fick ett svar (som dessutom löste hela mitt problem) på _två minuter_! Well, det säger allt :)

2012-11-26

Emil

Superbra!

Väldigt bra och stabilt. Köpte då det kostade 60 kr för 1 år webbhotell. Har just nu 4 stycken domäner och webbsidor. Kanske blir en till då dom säljer just nu .nu domäner för 9 kr! Kommer forsätta med Binero. Hade tidigare ett annat webbhotell för cirka 15 kr i månaden, men då mina sidor blir allt större i utrymme samt trafik och med fler domäner/sidor så är Binero det bättre alternativet.

2012-11-26

Johan

Klockrent

Varit kund hos dem i 3 år funkar klockrent! Riktigt bra support också de få gångerna man behövt!

Micke S Micke S

Fingerspitzengefühl

Har jobbat med webb i drygt femton år och kan med säkerhet säga att Binero har greppat det här med hosting och domännamnshantering. De kanske inte är det billigaste webbhotellet, men man får definitivt med råge vad man betalar för. Prylarna funkar, personalen vet vad de håller på med (alla talar svenska!) och är ruggigt responsiva.

Kim

Kund och är riktigt nöjd!

Måste faktiskt säga att binero är det enklaste och det företaget som jag haft bäst service hos. Många tror kanske man skriver så för att "fjäska" men har faktiskt aldrig haft problem med någon av deras tjänster. Samt att servicen är riktigt bra! Söker ni ett bra ställe att hosta eller fixa domän på så är binero the shit.

Hax M Hax M

Binero, Binero, Binero. Vart ska man börja?
Ett företag som inte bara snabbt tar tag i frågor kunder har, utan även erbjuder stabila webbhotell, har skön och trevlig personal.
Har provat på en del webbhotell och Binero har den bästa kontrollpanelen enligt mig. Den är enkel, så att nybörjare lätt kan förstå och hitta omkring, men även tillfredställer den avancerade användare.

Anders L Anders L

Weltklasse!

Bineros support är nog bland de bästa jag någonsin upplevt i den här branschen. Grymt snabba både på mejl och telefon. Att dom är väldigt aktiva på sociala medier och supertrevliga gör ju inte saken sämre.

Är det något webbhotell jag rekommenderar så är det Binero.

En otroligt nöjd kund!

2012-11-22

Calle S Calle S

Överraskar alltid

Jag har aldrig varit missnöjd med Binero:s service - Tvärt om, de överraskar alltid genom att serva en med det lilla extra.

Extra plus i kanten för att de finns tillgängliga på Twitter.

Mycket nöjd!

Johan Hebbe

Grym support!

Riktigt bra support med snabbt svar, flexibla och väldigt hjälpsamma. Smidigt administrationssytem för flera sidor och bra servrar. Stort plus att både Linux och Windows servrar finns att använda och flera versioner av php.

Kim Lidberg

Grymt!

Snabba svar, enkelt att använda, trevliga, serviceminded!

Jimmie J Jimmie J

Alltid grymt bra support

Det är få företag som har så bra support på twitter och email.

Snabb respons inga undanflykter och "Det är kundens fel". Inga frågor är för dumma man får svar ändå.

Rekommenderas alla dagar i veckan.

2012-11-18

Klara

Riktigt bra

Grym support, billigt och bra. Dessutom har de generösa öppettider, och är alltid tillmötesgående - oavsett problemet. Funderar du över vilket webbhotell du ska välja, så kan jag verkligen rekommendera Binero - även om man inte kan ett dugg så blir det enkelt!

2012-11-15

Mycket bra

Bästa svenska webbhotellet, och jag har testat alla. Perfekt för alla mina små webbprojekt och bloggar, och allt är smidigt att konfa med deras webbpanel.

Bra och trevlig support som kan sin sak. Rekommenderas!

2012-11-10

Thorbjörn

Riktigt nöjd

Man kan bara buga sig för deras support och deras trevliga sätt som gör att man trivs mycket bra hos dom.

2012-11-09

Jenny

Kundfokuserade, lätta att ha att göra med och kreativa!

Jag har dock inte hunnit utforska den fulla potentialen och sätter därför 4

2012-11-09

Julia

Supernöjd

Jag har flera konton hos både One och Binero, Binero är dock mycket mer lättnavigerat samt att intstallera wordpress tar 2 sekunder, hos One får jag göra det separat via en FTP-klient. Jag gillar Binero!

Daniel Johnsson

De är riktigt snälla.

De har bra lösningar på allt och bra upplägg. Bra supportsida och alltid väldigt trevliga. de har verkligen hjälp otroligt mycket med mitt projektarbete med en schysst deal när man inte har så mycket pengar att jobba med

Get Toned UF

Riktigt nöjda!

Bästa servicen någonsin! Snabba svar på det man behöver hjälp med samt att det finns svar på det mesta på supportsidan!

Riktigt bra webbhotell!

Lisen Sundgren

Engagemang

Min domän stängdes av pga olyckliga omständigheter och det tog ett tag innan jag och Bineros support lyckades klura ut varför, och mitt tålamod rann ut på vägen innan allt var återställt. Jag är tacksam nu för supportens engagemang och tålamod med en teknikanalfabet som fick panik! Vi fick ordning på det hela till slut och jag är supernöjd.

2012-11-07

Härligt att höra. Tack för din rekommendation och återkom gärna vid behov.
Binero - Sveriges vänligaste webbhotell

Petter

Grym support

Snabb support och bra student erbjudande! Skulle inte byta för allt i världen!

Patrick

Toknöjd!

Jag har haft flera olika leverantörer och Binero har en fantastisk service!!! En parantes som de flesta kanske inte bryr sig om är att de skänker pengar till Naturskyddsföreningen och de datahallar de använder och deras kontor använder endast Miljövalsmärkt el...Jag ställde frågan.
/Miljönissen

2012-11-03

Madde

Bästa supporten

Helt klart den bästa supporten.
Alltid snabba svar

2012-11-02

Emelie

Stabilt samt snabb och hjälpsam kundservice

När jag skulle byta webbhotell hade jag flera frågor och Binero svarade snabbt och hjälpsamt på dessa. Jag upplever att servicen är stabil och att kundtjänst är oerhört snabba med att svara och hjälpa till.
Är det några problem vet jag att hjälpen inte är långt borta!

2012-11-01

Toni L Toni L

Bäst på det jag vill ha!

Jag har varit aktiv internetanvändare under hela 2000-talet, så väl privat som i mitt yrkesliv. Något som jag snappat under den tiden är att det finns få saker som är så nerverande som att tjänster inte fungerar, och webbhotell har varit något som man irriterat sig över många gånger. För några år sen bytte jag för femte gången i ordningen webbhotell till Binero i hopp om att hitta rätt, och som jag gjorde det.

På Binero så har jag hela tiden fått rätt förutsättningar att få ut det som jag vill ha ut av mitt webbhotell. Bortsett från de som man kräver av ett webbhotell, att det funkar som utlovat, så får jag den bästa och snabbaste supporten på marknaden, oavsett om problemen inträffar fredag eftermiddag eller måndag morgon. Jag behöver inte oroa mig för utrymme för det utrymme som ingår i kontot räcker mer än väl till 10 webbplatser om så skulle behövas.

Binero har helt tiden som jag varit kund där utvecklats, och det åt rätt håll. När man i somras migrerade till en ny version så tog man ytterligare ett steg i sin utveckling och seglade ifrån konkurrenterna ännu mer.

För 69 kr/mån får jag precis allt jag behöver, och lite till. Jag kan fortfarande tänka mig att byta bilmärke, el-leverantör, TV-leverantör och vårdcentral, men mitt Webbhotell kommer jag aldrig att lämna för det finns helt enkelt ingen annan som är bättre.

2012-11-01

Robin Ek

Binero är nr 1 i Sverige

De svarar i stort sätt ALLTID på mail inom 24timmar (alla dagar i veckan). Och när de väl gör det, så svarar de verkligen på ens frågor.

Och de gör verkligen vad de kan för att hjälpa en. Oavsett typen utav IT relaterade problem. Jag har sparat mycket tid, pengar och energi tackvare Bineros kundtjänst.

Så utav mig så får de högsta betyg!

2012-10-31

Tobias K Tobias K

Prisvärt alternativ

Kanon bra webbhotell. Många sätt att komma i kontakt med dem. Både när det gäller sociala media och andra vanliga sätt. Rekommenderar Binero i alla läggen och har inga planer på att byta webbhotell.

2012-10-30

Kenneth Karlsson

Seriöst, prisvärt och enastående service

Tack Binero för enastående support vid flytt och etablering av företagets hemsida i wordpressmiljö. Jag kan utan vidare rekommendera era tjänster till alla, företag som privatpersoner!

2012-10-30

Anders K Anders K

Grymt bra service!

Binero är grymt duktiga på det dom gör, dels har dom riktigt bra support och hjälper gärna till när något blir fel och sen för egen del älskar jag att dom i många fall finns snabbt tillgängliga på sociala medier. Grymt bra!

2012-10-29

@fieramente

Utmärkt kontaktbarhet

Har aldrig haft några problem med mina domäner men har dock haft en del frågor som blivit besvarade kvickt oavsett om jag ringt, mailat eller bara gjort en fråga via mention på Twitter.

2012-10-29

Daniel Johannisson

Bra support

Svarar snabbt när man behöver hjälp, Både på twitter och på mail. Även på helger fick senast hjälp på en söndag kväll vilket var väldigt uppskattat.

2012-10-28

Andreas

Bra och stabila, alltid svar oavsett vart du vänder dig - twitter eller mail.

2012-10-26

Andreas Wahlberg

Kanon, mycket nöjd!

Supportern svarar mycket snabbt, enkelt användargränssnitt och tar ej betalt per WP installation. Är mycket nöjd och kan starkt rekommenderas!

2012-10-26

David Svensson

Fantastisk support

Läser kommentarer om utebliven kontakt, har enbart upplevt raka motsatsen.
Låg innan på annat webbhotell, med många restriktioner - bestämde mig för att göra en serverflytt av mitt väldigt aktiva forum.
Frågade Binero på Twitter om lite tekniska specifikationer, fick svar inom 10-15 min.
Gjorde flytt av domäner + sida. Gick oerhört smidigt, tydliga verktyg hos Binero!

Fått uppfattningen (och erfarenheten hittills) att Binero är väldigt dynamiska, sånt uppskattas.

Johanna

Nöjd kund!

Jag har varit kund hos Binero i ett par år nu och är väldigt nöjd. Visst finns det billigare webbhotell, men de erbjuder sällan samma service som Binero. Vid flera tillfällen har jag behövt hjälp när jag har klantat till det på mitt utrymme och varje gång har de tålmodigt hjälpt mig utan att debitera en krona. Sånt gör att jag känner mig väldigt trygg som kund.

2012-10-23

Håkan Gustavsson

Svarar aldrig på supportmail

Man tog betalt för att registrera 5 domäner. Jag betalade online. 4 registrerades men 1 är fortfarande inte registrerad efter flera dagar så den kan tas av vem som helst. Måste nu registrera på annat håll trots att jag betalt domänen!
Betalade förlängning 10 år men Binero förlängde bara 9.
Svarar aldrig, måste nu byta. Synd ty tekniskt har det fungerat bra.

Hej Håkan,
Vi beklagar men alla ärenden är inte enkla. När vi inte hann svara inom ett dygn skulle du så klart fått ett meddelande om att vi jobbade på det - men det innebär knappast "Svarar aldrig". Ditt ärende är utrett, besvarat, domänen är säkrad och supporten har erbjudit dig vidare hjälp.

2012-10-23

Anders S Anders S

Ett bra webbhotell. Och vänligt!

Binero är ett vänligt webbhotell och har snabba svarstider som oftast. Man lyckas fånga upp både ris och ros på Twitter. För mig blev Binero det webbhotell jag landade hos och där jag ligger med mina domäner.

2012-10-22

Johan H

Erbjuden eller blåst - får inget svar!

Jag försöker här då - har sett att Binero svarar på synpunkter här, men när jag skriver direkt till dem så ger de mig inget svar.
Jag har köpt och registrerat ett par domännamn hos Binero för mina båda företag. Kort därpå såg jag att man i ett samarbetsprojekt som kallas "Ditt Företag Online" erbjuds bl.a. gratis domän och hemsida under första året hos Binero. Då borde jag lätt få haka på det erbjudandet, istället för att behöva betala 188 kr + 125 kr + 69 kr per månad - bara p.g.a. att jag inte fått nys om "rätt" anmälningsformulär från början!
Men min nyanmälan tas inte emot, och jag har inte fått något svar på detta när jag skrivit till Binero.

Hej Johan,
Det är definitivt inte så att vi inte svarar. Däremot så beklagar vi men marknad som du mailat har ibland inte samma krav på låga svarstider som support utan andra prioriteter. Det rör sig inte om samma tjänst utan en betydligt mera begränsad sådan. Du har fått svar i ärendet.

2012-10-19

Kenneth

Bra support och väldigt enkelt gränssnitt för administration. Kan bara säga positiva saker om Binero!

2012-10-11

Per E Per E

Bra tjänster till bra priser.

Har haft Binero i stort sett sedan de bytte namn från Binero till Aleborg, med några månaders glapp. Bra svarstider, mycket trevlig support och bra priser.

Däremot har de haft en del problem med nedtid under åren men detta verkar ha fixat sig. I åtanke får man ha att det man betalar är en mycket låg summa för en mycket rejäl tjänst, då kan man inte förvänta sig att supporten svarar efter 1 minut klockan 05.00 på natten.

Utvecklar man affärskritiska applikationer eller driver siter som tjänar ens levebröd så bör man titta på andra lösningar för att få ett SLA som gäller. Men driver man ett forum, en hobbysite eller behöver en plats att testa sina siter innan de går live så är Binero perfekta.

2012-10-10

Kicki Norman

I nöden prövas vännen

Visst är det (frustrerande) tekniska problem även på Binero. Och just när något går snett ser man som kund vad ett företag går för. Under tex driftstopp finns Binero till hans med svar på frågor bla på Twitter och ger alltid tydliga svar. Det är bra!

2012-10-09

Sven

Modernt webhotell med rätt sinne.

Nyttjar Binero både i arbetsliv och privat och är så nöjd. Bra bemötanden från alla och öppen och konstruktiv kommunikation.

David M David M

Trevlig, kundnära och sjukt professionella

Jag är helnöjd som kund. Enkelt admingränsnitt, tydligt och snyggt. Känns som det bästa hosting och driftföretag i Sverige. Mycket trevlig och kunnig support.

Det har hela tiden varit felfritt, jag har aldrig märkt några driftstopp och alla DNS inställningar har varit sjukt snabba.

Tyvärr svarar de för fort på Support, jag vill fortsätta höra 8 bitars-musiken.

Robin

Jag är en sjukt nöjd kund, bra plattform för utveckling och produktion, extremt trevlig och bra support. Jag rekommenderar alltid Binero till vänner och kunder.

Gabriel

Trevlig och grym support

Bineros support är fantastisk! De lägger verkligen tid på att försöka hitta problemen och även om ett fel inte beror på dem så försöker de hjälpa till att lösa det. Till exempel så råkade jag nyligen ut för att jag fick mailproblem, problemet visade sig dock bero på en felinställning hos mig (på Gmail som jag använder för alla mina mailadresser). Trotts att detta inte var Bineros fel, så hjälpte Bineros tekniker mig med att hitta en lösning och förklara hur jag skulle göra för att fixa det.
Hur många andra företag ställer upp så för sina kunder? Själv är jag van vid att supporter generellt bara bollar iväg en, om de anser att det inte är deras fel.

2012-10-05

Sofia

Grym online support!

Jag har testat Bineros online support flera gånger nu och den är fantastiskt bra! Snabb och trevlig.

2012-10-03

Torbjörn Ungvall

Kvalitet och proffsigt bemötande

Proffsigt och snabb restore av backup av blogg. Kvalitet!

2012-10-02

Veronica Halléus

Veronica Halléus

Snabbt och proffsigt. Supernöjd! Dessutom suveräna i sociala medier. Allt gott!

2012-10-02

Kia

Snabb och proffsig support

Lugnt bemötande med en attityd som genomsyrade kundservice, kvalitet och intern kommunikation. (anstå de två personer jag pratade med under två olika tillfällen på dagen om samma ärende, pratade med varandra direkt, inget " jag ska höra med min kollega, har du tur ringer jag tillbaka" utan, håll i luren så hör jag med min kollega.

Problemet som jag orsakat rektifierades omedelbart och utan att man kände sig besvärlig.
Killen i luren hade en attityd som lugnade mig och fick mig att känna mig mindre besvärlig.
Tack! Förstklassigt!

2012-09-28

Angelica

En perfekt webbhotell för en bloggare.

Jag hostade min blogg hos one.com innan jag bytte till Binero och jag har aldrig varit så missnöjd. Min site låg jämt nere och supporten var väldigt dålig.

Under min tid på Binero har min sajt snurrat felfritt och jag har alltid fått bra feedback på hur servrarna mår m.m.
Den support jag behövt har svarats på snabbt och på bästa sätt.
Jag är verkligen supernöjd!

2012-09-28

Root B Root B

Urkass support.

Jag har haft Binero i snart 3år nu och ibörjan då dom var ett mindre företag hade dom bra support och jag var glad över det jag fick.

Det senaste året har varit värdelöst, Jag håller på att utvecklar webbapplikationer och när det kommer till lite mer komplicerade koder än vanlig markup kod (HTML) så KAN inte binero svara på mina frågor. Dom kommer med bortförklaringar att det skulle vara något fel i min ände och sen är det bra med det.

Om det nu skulle vara så att det är fel på min kod så hade jag för de första sätt det och för det andra så kunde Binero's svar på mina frågor var lite mer utvecklade än "det funkar fint, ha det bra!"

Jag ska byta illa kvickt.

2012-09-27

Carro Carro

Bästa webbhotellet!

Jag har använt Loopia för domäntjänster i många år. Kände i somras att jag ville utöka med webbhotell och insåg hur dåligt uppdaterade Loopia var (.NET 3.5 utan planer på att uppgradera till 4:an som släpptes för över 2 år sedan). Hittade till min glädje Binero istället och lyfte över mina domännamn dit! Blev ännu mer bekräftat som bra val häromveckan när dom uppdaterade till .NET 4.5 mindre än en månad efter dess release!
Jag är jättenöjd och har rekommenderat Binero till flera kompisar som också är toknöjda! Jättebra kontrollpanel och support!

2012-09-27

Ann

Jag är så nöjd!

Jag har varit kund hos Binero i flera år och aldrig blivit besviken.
Fortsätt så!

2012-09-24

John A John A

Webbhotell. Sluta leta!

Sluta leta webbhotell. Binero har allt! Supporten världsklass. Nuff said :-)

2012-09-24

Peter G Peter G

Kompetent och trevlig support

Tack Binero för en fantastisk support! Simon W och Daniel E är inte bara mycket kompetenta, de är också oerhört trevliga i sin skriftliga kommunikation. Det sistnämnda möter man inte alltid i sin kontakt med andra supportavdelningar. Ni får lätt fem Facebook-tummar av fem möjliga! Ha en härlig fortsättning på veckan och låt gärna Simon och Daniel ta del av berömmet :D

2012-09-22

Mathias Landefjord

Riktigt, riktigt schyssta

Binero har alltid varit riktigt reko, även när jag själv fallerat. Kunnig och hjälpsam kundtjänst och support, knappt märkbar nertid. Flera års relation kommer att fortsätta.

2012-09-20

Marko Pekkanen

Mycket nöjd!

Jag har inte varit kund hos er så länge men är så här långt mycket nöjd!Väldigt trevlig och kunnig support.:-)

2012-09-19

Dåligt!

Säger sig vara Sveriges vänligaste webbhotell, ha snabb support och vara öppna med information.

Men för att sammanfatta kort (egna erfarenheter som jag även delar med andra):

1. Svar via mail tar flera timmar, ibland dagar. Aldrig fått svar på under två timmar senaste året.

2. Support via telefon tar alltid minst 30 min att komma fram på, oftast närmare eller över en timma. Plats ett kan man utan problem ha 40 minuter.

3. Chattsupport, funkar ibland men räkna med att bli utslängd några gånger innan du lyckas komma fram.

4. Mycket nedtid, långa svarstider. Hänt att sajten är nere korta stunder upp till 20 gånger på ett dygn.

5. Nu senaste hade backup av databaser inte fungerat på över en och en halv vecka. Ingen information till kunder om detta. Osäker på om det fortfarande fungerar.

6. Virusattacker och hack av olika slag är vanligt förekommande. Råkat ut för flera. Nedtid eller märklig kod som dyker upp i alla filer. Ingen info till kunder och trots att problemen ska vara lösta så händer det igen.

7. Två miljöer, 1.0 och 2.0. Migrering fick man meddelande om skulle ske inom tre månader på ett vykort. Efter ett och ett halvt år migrerades mitt första konto. Andra är fortfarande kvar i gamla miljön som supporten ibland inte alls har koll på.

8. Filer kan plötsligt migreras från ett konto till ett annat utan att någon vet varför. Filer hamnar i mappar där dom inte alls hör hemma, ingen vet varför.

David

Tycker Binero är super. Supporten har varit bättre, men de har hittills alltid gjort gott för sig!

2012-09-19

Hej David, jättekul, tack. De jobbar hårt och din feedback uppskattas! Vänliga hälsningar, Erik/Binero

Johan Nordberg

Ständiga problem, slö support

Jag har varit kund hos Binero under ett par år och var i början nöjd. Bra priser och allt ingår. Ganska unikt att så mycket utrymme och fritt antal MS SQL-databaser ingår i standardpriset.

Jag har haft både privata projekt och kunders sajter hos Binero. Det har varit både PHP och IIS.

Men nu kommer jag lämna Binero för samtliga privata projekt och inte skapa några nya kundprojekt hos Binero.

2012 har sett ut ungefär så här på IIS-sidan:

Kvartal 1: Sajter nere flera gånger i veckan i allt från 5 till 60 minuter åt gången. Binerodrift.se svarar att det inte finns några problem, trots att flera sajter på flera olika konton bevisligen är nere. Mailar support. Får sällan svar inom 6 timmar och då alltid svaret "öhhh konstigt, kan du skicka loggar...". Skickar loggar. Hör inget mer. Detta upprepar sig ett par gånger i veckan under större delen av början av året.

Kvartal 2: Binero inser att de faktiskt har problem med sitt system. Får ständiga svar att nu ska det vara löst och de jobbar med sina underleverantörer. Det blir bättre, men fortfarande för mycket nedtid för att vara acceptabelt.

Nutid: Fortfarande problem. Mail till supporten om möjligt ännu långsammare. I helgen har jag haft tre öppna ärenden som samtliga tagit över 48 timmar att få svar på.

Här är några av problemen:

* Databasbackuper flyttas inte till FTP-kontot. Oklart om det över huvud taget finns backuper för de senaste 6-7 veckorna. Svar från s

Joel N Joel N

Smidiga, prisvärda och en fantastisk support...

... jag är helt enkelt väldigt nöjd med Binero!

2012-09-18

Härligt att höra, Joel! Tack för dina ord, vi ska göra vårt bästa för att fortsättningsvis förtjäna ditt förtroende. Vänliga hälsningar, Erik

2012-09-17

Anders

Exceptionell service och bra priser

Mycket trevliga och hjälpsamma! Lägg till bra priser och jag är en mycket nöjd kund! Världsklass!

2012-09-18

Hej Anders, mycket roligt och motiverande för oss att läsa. Stort tack.

2012-09-16

Ann

De är himla bra

Binero har hjälpt mig mer med hemsidan än någon annan

2012-09-17

Hej Ann, jättekul att höra. Grym support har alltid varit viktigt för oss.

Usel support

Har försökt komma i kontakt med Er sedan kl 13:30 idag. Blev lovad att Per-Gunnar skulle ringa upp under eftermiddagen. Kl 16:45 hade det fortfarande inte hänt. Kontaktade Er via chatten och då plötsligt gjorde han ett försök att ringa. Tyvärr hade jag dålig täckning just då så han lämnade ett meddelande om att han skulle försöka igen. Skrev att jag skulle vara hemma 17:10.

17:45 hade fortfarande ingen ringt så jag ringer till supporten. Hamnar på plats 5 i kön (hamnar alltid på plats 5 btw). Tiden går och jag flyttar långsamt fram tills jag får plats 1 i kön. Den platsen behåller jag i 35 minuter utan att något händer.

Provar då att ringa med en annan telefon och får direkt plats 1 i kön. Nu sitter jag alltså med plats ett i telefonkön på två telefoner men kommer inte fram.

Efter 1 timma och 14 minuter bryts samtalet i första telefonen med att "Vi kommer tyvärr inte kunna ta emot ditt samtal (eller något liknande, var svårt att höra). Ytterligare ett par minuter senare bryts även det andra samtalet, då bara av ett pipande. Klockan hade blivit 19 och då stänger ni ju på fredagar och vill tydligen inte ta de samtal som finns kvar i kön.

Har ringt till supporten fyra gånger den här veckan, aldrig kommit fram fortare än efter 40 minuter och alltid börjat på plats 5.

Försöker man via chatten får man hålla på ett tag då den bryts konstant så att man får börja om ett antal gånger. Ibland blir den plötsligt bara offline även om man står

Hej Fredrik,
Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för köerna och chattproblemen du råkat ut för. En extrem situation har uppstått där vi har inte kunnat få in ytterligare personal fort nog (flera kommer in de närmaste veckorna) samtidigt som vi drabbats av sjukdom - vi har dock som sagt flera bra tekniker på ingång. Chatten är en helt ny funktion som vi ska se över ordentligt, det är helt klart inte minst nu efter att ha pratat med dig per telefon. Vi ber om ursäkt och ber att få återkomma imorgon på utsatt tid enl ök.

Nils Andersson

Bra och snabb kunttjänst

Bra och snabb kunttjänst, som svarar på frågor man har även om de inte rör just Binero-tjänsten.

2012-09-13

Härligt Nils! Stort tack, uppskattas!

Anna Herrman

Serviceminded

Bra och lättillgänglig service. Finns det ingen tid för hjälp eller att problemet är så pass enkelt, så skickar Binero en s.k vägledning på hur man själv kan lösa det.

Hej Anna,
Kanonbra! Tack för din rekommendation! Uppskattas!

Benjamin Andréasson

Sveriges vänligaste webbhotell...

... är Binero helt klart, de är även de absolut bästa jag har haft att göra med. Varit kund i några år nu och kvalitén och servicen gör att vi inte kommer byta. Det är precis såhär ett webbhotell ska fungera!

Stort tack Benjamin!
Din feedback sporrar oss!

Mattias A Mattias A

Support över gränserna

Efter flytt till ny och snabbare server fick vi problem med vår webbplats. Vi fick utmärkt service och det med råge då supporten löste delar även på sin fritid. Vi på Mandoly Reklambyrå är extremt nöjda med Beniro och kan varmt rekommendera dem till samtliga konsumenter och företag som är i behov av webbhotell med extra allt.

2012-09-13

Härligt Mattias! Stort tack!
Vänliga hälsningar, Erik

Christher L Christher L

Sveriges bästa webbhotell!

Har varit kund hos Binero sedan dom hette Aleborg och är mycket nöjd. Deras support är grymt bra och trevlig, även fast jag inte behövt använda dom så ofta, vilket är ett gott tecken på ett driskt webbhotell med kunden i fokus.

Hej Christer,
roligt att se att jag har dig kvar som kund :)
Tack för det fina omdömet!

Mvh
Anders Aleborg

2012-09-11

Grym!

Nöjd, tillräckligt sagt :) fortsätt med er service

Hej Daniel,
Kul att höra! Tack det uppskattas!

Anders L. Hansson

Kvalitet till bra pris

När vi i våras bestämde oss för att förverkliga http://www.rimligtsocial.se så föll valet på Binero. Det finns billiga webbhotell som är bra. Binero är inte billigast - men långtifrån dyrt. Tvärtom så får man väldigt mycket för pengarna tycker vi. Det som betytt mest för Rimligt Social är den fantastiska integrationen mellan Bineros webbhotell och Wordpress-programmet - den superenkla one-click-installationen underlättar enormt! Vi tycker också om den vänliga servicen och den tid Binero lägger ner på att gräva fram tips och råd som alla kan ta del av på deras blogg. Bloggen visar att Binero vet vad de gör - och därmed tror jag Binero har förutsättningar att fortsätta utveckla smarta lösningar som underlättar livet för oss som sysslar med internet.

Hej Anders!
Oj! Härligt! Jättestort tack - och jättekul även att ni uppmärksammar bloggen! Uppskattas!

Millan M Millan M

Helt klart bäst!

Jag har använt mig av Binero i några år nu och det har bara varit positivt för min del. Bra kundservice och bemötande. När något gått fel eller man behövt hjälp med något så har det löst sig väldigt snabbt! Ni är fantastiska!

2012-09-10

Tusen tack Camilla! Uppskattas!

Bästa kundservicen

Bineros kundservice är exceptionellt snabb och bra. Det här är nog den bästa kundservice jag fått av något företag.

Hej Peter!
Kul att du tycker så! Uppskattas!

Malin S Malin S

Sveriges bästa webbhotell - utav tvekan!

Binero tar alltid väl hand om sina kunder, via Twitter får man alltid snabbt svar på sina frågor och eventuella felmeddelanden. De tar även initiativ och visar dig vad du kan göra för optimera din hemsida eller blogg. Jag är otroligt nöjd med Binero och kan varmt rekommendera dem!

2012-09-10

Tack för den fina rekommendationen, det uppskattas verkligen!

Emil Jansson

Bra service

Hej Emil!
Stort tack, detta uppskattas!

Kim H Kim H

I mina ögon, sveriges bästa.

Jag har haft många olika webbhotell genom åren, men sen jag började använda Binero i slutet av 2009 har jag inte slutat, Binero är bäst enligt mig, deras support är vänlig, snabba och snälla, allt på Binero är enkelt att använda.
Det jag dock kan vara lite negativ på är driftstörningarna sen dem uppdaterade sitt system och att dem inte har andra språk än ASP.NET & PHP, dem borde skaffa support för lite andra språk också, lite nyare, som Ruby/RoR eller Node.js.

Men oavsett så är Binero fortfarande det bästa webbotellet i sverige enligt mig, snabbt, enkelt & tryggt, keep up the good work Binero!

Hej Kim!
Tusen tack för dina fina ord! Uppskattas! Vi har haft RoR och då upplevt låg efterfrågan men får vi många förfrågningar som denna så får vi naturligtvis kolla på det.

Karl L Karl L

Believe the hype!

Jag har hunnit beta av tre webbhotell under mina år, och Binero står sig faktiskt bäst till hittills - supporten är helt fenomenal, där jag bland annat fick svar inom bara ett par minuter när klockan var kring 22:30.

Fortsätter Binero på samma vis kommer jag att förbli en extremt nöjd kund!

Hej Karl,
Jättekul att höra! Tusen tack!
Mvh, Erik

2012-09-05

Hans

De är superbra

Deras gränssnitt service har varit super. Deras nya e-post är jättebra.

Hej Hans!
Roligt att höra! Webmailen är bara en del av överraskningarna i höst, det kommer mera!

Marcus

Funkar för det mesta bra

Bra support & relativt bra driftssäkerhet, men har varit nere lite för många gånger för att de ska få betyg 5.

Anders Karlsson

Prisvärt webbhotell

Något slött kanske men med tanke på priset och att man kan ha i stort sett obegränsat med webbplatser på ett och samma konto, gör att jag finner Binero mycket prisvärt. Kundtjänsten är bra och jordnära. Binero slår Loopia anyday!

2012-08-24

Tack för din recension, Anders! Hör gärna med support@binero.se ang slöheten - kanske en flytt litespeed till apache, el annan åtgärd kan hjälpa.

Niklas

Driften har arit värdelös den senaste tiden.

Jag kan lungt säga att driften har var kass dom senaste veckorna. Det känns som sidan har strulat mer än att den har fungerat korret. Man känner sig hopplös och besökarna bara flyr från sidan till konkurrenter. Jag funderar verkligen på att flytta sidan till ett annat webbhotell men vet för tillfället inte vart.

Hej Niklas
Vi ber om ursäkt om du fått en sådan upplevelse. Ett fåtal kunder har drabbats av störningar, vilket vi motarbetat såväl med extra resurser som med felsökning ihop med leverantör. I första hand bör du kontakta oss för felsökning om problemen mot förmodan skulle uppstå igen – vi hjälper gärna till med detta. Du ska absolut inte ha någon anledning att flytta – skulle du sedan trots allt välja att göra det så har vi inga bindningskrav, tvärtom kan du kontakta ekonomi@binero.se och få pengar åter för utestående tid.

William Honk

Inge vidare

Sega servrar, långa svarstider på supportärenden och ingen vidare kontrollpanel

Hej William,
Vi ber om ursäkt om du fått en sådan upplevelse. Ett fåtal kunder har drabbats av störningar, vilket vi motarbetat såväl med extra resurser som med felsökning ihop med leverantör. Därav har vi också ibland haft en hög belastning i supporten på sistone. Jag kan tyvärr inte hitta ditt namn vare sig bland kunder el supportärenden, men hör av dig till marknad@binero.se så hjälper vi dig gärna. Vi tar också mer än gärna emot mer specifika synpunkter dit så vi kan bättra oss.
Mvh, Erik Binero

2012-07-28

Kristian

Grym support

Det som utmärker Binero en grym support som ger snabba svar samt att deras kontrollpanel är väldans nice (uppdateras fortlöpande). Om man är hyfsat ny på hemsidor är Binero ett bra alternativ då man kan räkna med supporten. Om man har varit med längre i gamet är Binero bra då man har tillgång till många databaser och kan köra både Linux och Win.

Det jag hoppas att Binero kan erbjuda i framtiden, är möjligheten för användarna att "pimpa" sitt konto med ytterligare CPU och Ram.

2012-07-24

Daniel Hansson

Enkelt och stabilt

Enkelt att sätta upp, och utan krångligheter. Bra webbhotell för de som inte är såvärst tekniskt bevandrade lik väl för de som vill göra mer avancerade saker.

2012-07-14

Britta S Britta S

Supersnälla

Jag tycker deras system är väldigt bra och om nåt strular så räddar kundservice alltid mig. Så mycket bättre än andra företag jag testat.

2012-07-11

Lilith D Lilith D

Högsta betyg

Jag har under åren provat en hel del webhotell men alltid bytt för att jag inte varit nöjd. Men hos Binero stannar jag. Stabila servrar, bra pris och en otroligt bra kundservice.

2012-07-11

Alexander

Katastrof verkligen

Våra erfarenheter av Binero har varit katastrofala. Mail som våra kunder har skickat till oss har vidarebefordrats till andra personer vars e-mailadrasser jag eller dem själva aldrig tidigare varit i kontakt med. Vi har inte fått någon lösning på problemet och Binero vet själva inte hur dem ska lösa det. Kunder har skickat e-mail till oss som aldrig nått fram. Binero har kostat oss så jäkla mkt då folk får en oseriös uppfattning om vårt företag som resultat av att våra kunders mail sprids till folk som verkligen inte har med konversationen att göra och uteblivna svar.

Kan starkt rekommendera att ni väljer ett annat företag - vad man får i betyg av tidningar speglar inte alltid verkligheten.

Robin från supporten ska dock ha en eloge för de gångerna jag har varit i kontakt med honom.

2012-07-13

Hej Alexander,

Först av allt vill jag å Bineros vägnar verkligen beklaga de problem du upplevt. Tyvärr känner jag inte till ditt ärende i detalj men jag vill gärna be dig mejla marknad@binero.se, så vi kan utreda på djupet vad som gått fel.

När det gäller e-post ska den naturligtvis gå till den adress som skrivits in, och följa de vidarebefordringar som angetts. Inget annat är acceptabelt, vare sig för oss som webbhotell eller för våra kunder. Självklart underhåller och uppdaterar vi våra system kontinuerligt, och det är många faktorer att ta hänsyn till, inte minst den mänskliga.

Återigen, jag beklagar de problem du upplevt, och vi gör allt vi överhuvudtaget kan för att något liknande aldrig ska drabba vare sig dig eller någon annan.

Med vänlig hälsning

2012-06-18

Ola S Ola S

Prisvärt

Jag har haft Binero ett tag nu och är riktigt nöjd.
Funktionerna och supporten man får det priset är riktigt prisvärt. Har provat ett flertal webhotell genom åren men Binero är utan tvekan det bästa.

2012-06-18

Robin

Så här ska en tjänst skötas!

Har varit kund hos Binero i flera år nu och får alltid hjälp snabbt och smidigt i deras support. Trevliga individer som ger Binero ett bra ansikte ut mot kund. Klockrent!

2012-06-11

Andreas S Andreas S

Bäst

Binero sköter sig alltid professionellt och är trevliga. Att de engagerar sig via sociala medier och visar sina ansikten vid olika event gör detta knappast sämre. Man märker att de både bryr sig om sina kunder och brinner för vad de håller på med. Eventuella driftstopp, de få som varit under mina år som kund, har snabbt åtgärdats.

2012-06-09

Bättre och bättre

Jag tycker att Binero har blivit bättre och bättre med tiden! Superbra kontrollpanel med bra översikt och enkelt system. Mail-programmet är toppen och de har relativt låga priser för både webbhotell och domäner. Rekommenderar Binero till alla som läser detta!

2012-06-06

Anders Åhlund

Grym support!

Har varit kund hos Binero sedan drygt 3 år tillbaka. har alltid fungerat bra. Har provat flera webbhotell under åren, och jag måste säga att de har en support som är outstanding. Otroligt snabba och tillmötesgående via såväl mail som twitter.

2012-06-05

Kristofer R Kristofer R

Binero är fantastiska och vänliga!

Jag har förbrukat en hel del webbhotell i många olika varianter de senaste 10 åren. Jag placerade min första webbsajt hos Binero för lite mer än tre år sedan. Nu ligger alla mina webbsajter hos Binero.

Det finns mängder av bra webhotell där ute som fungerar jättebra, Binero är ett av dem. Det finns få som har Bineros flexibilitet och vänliga personal/kundtjänst.

Jag rekommenderar Binero till alla mina vänner.

För de som läst boken om det amerikanska företaget Zappos kan jag säga såhär: Binero har "wow:at" mig tusen gånger om!

2012-06-05

Sebastian

Stabilt med bra support.

Driftsäkert och stabilt. Supporten är verkligen i världsklass, snabb och tillmötesgående. Har snabbt fått hjälp med extrasaker utan att behöva betala för det.
Att de även svarar snabbt på twitter är ett stort plus.

Kan varmt rekommendera Binero.

2012-06-02

Linda Persson

Förstaklassig support!

Har fått väldigt bra support både genom mail och twitter. På twitter har det inte tagit många minuter innan jag fått svar och även på mail kom svaret väldigt fort. Webbhotellet är väldigt lätt att förstå sig på även om man är nybörjare.

2012-05-23

Joakim B Joakim B

Ett helt suveränt webbhotell!

Vi har nyligen varit i kontakt med Binero ang en flytt av samtliga domäner inom organisationen. Snabba svar och snabb support vilket uppskattas enormt i dessa bråda tider. Dessutom extremt snabba på Twitter vilket många andra IT-företag inte är.

5 solar till Sveriges vänligaste webbhotell ;-)

// JB

2012-05-23

Magnus A Magnus A

Helt klart bästa webbhotellet och supporten!

Har varit kund i något år nu och är supernöjd!
Finns ingen bättre support och upptiden har varit mycket bra. :-)

Var kund till en annan stor konkurrent innan men deras support var ett skämt och Binero tog tillvara på det och tog in mig som kund - genom Twitter. :-)

2012-05-22

Jan E Jan E

Binero fixar det mesta

Har drivit mina Bloggar hos Binero ett stort antal år, och aldrig blivit besviken, snabb service trevligt bemötande och flexibilitet är verkligen led ord jag känner funkar för Binero det tillsammans med hypertrevlig personal

2012-05-22

Stefan E Stefan E

SUPER BINERO

Efter flera år av sökande av ett webhotel som inte pratar ettor och nollor - hittade jag Binero. De är vänliga och pratar inte teknik språk utan lösningar. Ett leende kostar inget extra för supporten men tyvärr är det just det alla andra verkar fattas - le mot kunden och de ler mot andra kunder. Kan varmt rekommendera Binero pga att när de ler mot mig som kund så ler jag tillbaka och mot andra kunder.

2012-05-21

Victoria Wagman

Proffsiga, Kunniga, Trevliga och har shyssta villk

Världsklass är att när jag ringer in och ber om hjälp med något så löser de ofta uppgiften direkt, eftersom den som svarar faktiskt är tekniskt kunnig (inte ngn random 16årig prao, eller tekniker wannabe...). De har ett välutvecklat automatiserat system som gör att allting är lätt och smidigt! Det är lätt att ändra om i en faktura och plocka bort domäner du inte längre vill ha. Obegränsat antal databaser, vilket är suveränt, speciellt för mig med så många idéer som jag vill testa. (massagemotorn.se, mcflickan.se, victoriawagman.se, bradspelsdelar.se, alisso.se och många fler!) Allting "bara funkar" hos Binero. :)
Har också hjälpt andra kunder som haft hemsidor uppe hos andra leverantörer som t.ex. tagit betalt för att jag som webbutvecklare ska kunna skapa ytterligare ett separat FTP-konto, absurt(!) och för varje gång jag har med annan leverantör att göra (när jag hjälper kunder uppdatera deras hemsidor) så uppskattar jag Binero ännu mer! :D

Summa sumarum: För samma pris som konkurrenterna tar får du så mycket mycket mer inklusive toppen support!

Deras nya användargränssnitt (administrationspanel) är rätt så enkelt för nybörjare/ovana användare, jag bara hoppas att jag får vara kvar i deras gamla system länge till, eftersom jag upplever att det är mycket bättre utvecklat för mig som webbutvecklare.

2012-05-21

Carl S Carl S

Sveriges vänligaste webbhotell!

Har varit kund hos Binero i ca 4 år. Möts alltid av vänlig och trevlig support som verkligen gör allt för att hjälpa till om något strular.

Priserna är väldigt bra, kontrollpanelen en fröjd att logga in till.

Binero lever verkligen upp till sitt rykte som Sveriges vänligaste webbhotell och ett av de bästa!

Har idag 4 sajter på Binero och kommer till hösten att flytta över ännu en!
Sedan är det bra att de är aktiva både via sin blogg, via Twitter, G+ och Facebook!

Rekommenderar Binero varmt!
//Carl

Marcus Österberg

Hygglig hastighet och enkel kontrollpanel

Blev förvånad över prestandaskillnaden mellan Binero och en annan leverantör placerad i Västerås.
Kändes som att just Wordpress/MediaWiki rullar mycket bättre hos Binero, nåt mer har jag inte testat.

Joachim N Joachim N

Sveriges bästa?

Har innan min registrering fram till att webhotellet blev aktivt fått svar på alla mina tekniska frågor, grymt snabb support när jag missat en sak i kontrollpanelen, ännu snabbare manuell handpåläggning när jag pekade om min domän.

Väldigt imponerad av den personliga och snabba service jag fått!

Johan Nilsson

Super support

De har alltid gett mig jättebra hjälp, både att komma igång och sedan hjälpa mig med frågor. Super telefonsupport. Bra värde för pengarna.

2012-03-20

Niklas T

Binero har gått från 100 till 0

Binero är tyvärr ett praktexempel på ett bolag som inte klarat av att växa så snabbt som de gjort.

Supporten är arrogant och tar lätt på problem som är kritiska. Är man en gammal och trogen kund så ligger man troligtvis kvar på deras gamla numera undermåliga plattform som är påtagligt långsam.

Har haft ~20 webbplatser och ~50 domäner hos Binero men håller just nu på att fasa ut dessa och har bara enstaka kvar.

Under all kritik.

2012-07-04

Hej Niklas,
Vi ber om ursäkt för att du fått denna upplevelse. Vi följer gärna upp fall där kunder inte är nöjda med vår support och vill be dig maila marknad@binero.se med detaljerna. Angående vår tidigare plattform så migrerar vi så fort vi kan, fyra femtedelar av kunderna är nu på den moderna 2.0-plattformen.

2012-03-14

Evangeline Fjord

Binero the Best! Binero den Bästa Webbhotell!

Efter att ha fått otroligt bra service och hjälp från Bineros support och marknadsavdelningen vill jag bara tala om för alla att Binero är den bästa Webbhotell som finns över hela Sverige.
De vet hur man ska hantera alla sorters kunder vare sig privat eller Business.
Det är helt underbart att få hjälp av de.
Jag rekommenderar alla som är intresserade att öppna sitt webbhotell att registrera sig här för att man får verkligen den rätta hjälpen för att komma igång! Lycka till!

2012-03-09

Carl P Carl P

Otroligt inkompetenta och dåligt kundbemötande!

Under den senaste tiden har vår webbplats drabbats av virusattacker, nedstängd server och kraschad mail. Bara den senaste veckan har vår hemsida legat nere (flera timmar) två gånger, vilket har kostat oss enormt mycket pengar. Lägg till att det tar minst 10 minuter varje gång att komma fram i telefon. Dessutom vanhedrar de Nintendo med sin blotta uppenbarelse, genom att spela klassiska Maria Bros- och Zelda-låtar. Nej, Bineros betyg blir en mycket skändad geting. Riktigt illa, använd inte om ni vill ha en fungerande verksamhet.

2012-07-04

Hej Carl,
Vi beklagar verkligen din dåliga erfarenhet, det låter extremt oturligt. Om du har exempel på dåligt kundbemötande så får du gärna återkomma till marknad@binero.se så följer vi upp det.

2012-03-05

JP

Sämst!

Sega databaser, seg epost och seg kundtjänst.Urkass kontrollpanel, otrevlig personal och tveksamma avtal. Se upp med Binero.

Alla positiva omdöme = ni jobar för Binero ...eller hur.

2012-03-02

Underbar support

Binero är ett webbhotell som jag använt mig av i 2 omgångar. Denna gången funkar sakerna bättre än på den gamla panelen, dock så är det smågrejer som fortfarande är problem med.

Men den stora anledningen till att jag använder Binero är att man får support dag som sen kväll eller natt, och att dem alltid är trevliga att ha och göra med.

2012-02-29

Bra support

Bra support, det kan dock dröja ett tag innan man får svar. Trevlig personal däremot. Helt okej kontrollpanel och sajt.

2012-02-21

Driftstörningar hela tiden! Varning

Tyckte tidigare att Binero var ett bra webbhotell men på sista tiden har allt gått åt helvete. Nu letar vi ny miljö och jag rekommenderar ingen att välja binero. Det kommer att stå er dyrt i slutändan!!

2012-02-02

Kalas!

Haft binero snart 2år.
Supporten varit kalas bra, snabba svar trots att man mailar in på kvällskvisten.

Små strul har det varit, dock från min egensida som inte läste på ang ÅÄÖ i domänamn och epost adresser.

2011

2011-12-27

Björn Mellquist

Helnöjd.

Kunde sen tre år. Bra support, vänliga, löser alla konstiga frågor jag kommer med. Rekommenderas varmt!

2011-12-23

Jens

Absolut toppklass!

Jag har testat många svenska webbhotell men Binero är i särklass bäst. Ett plus för den mycket trevliga supporten.

Mattias

2 år och fortfarande nöjd

Har varit kund hos Binero i ungefär 2 år nu och har bara positivt att säga. Prisvärt, FANTASTISK support och bra tjänster. Topp!

2011-12-19

Malin J Malin J

Sveriges bästa webbhotell

Snabba, trevliga och värda att rekommendera. Aktiva på Twitter och kan hjälpa till med enklare frågor.

Mailade supportern en kväll efter åtta och efter 30min hade jag fått svar och mitt problem löst.

2011-12-19

Birgitta

Usch va dåliga ni är

Har bett om hjälp en längre tid men er support bara viftar undan mig hela tiden. Är jättebesviken på er support och er attityd. Har nu bytt bort er.

Hej Birgitta,
Vi beklagar. Detta är absolut inte det vår support det senaste decenniet gjort sig kända för - att erbjuda Sveriges bästa support. Om du vill maila marknad@binero.se med detaljerna så uppskattar vi det och följer upp det så att vi kan bli bättre.

2011-11-21

Andreas

Först ska man ta hand om sina befintliga kunder

Jag har ett flertal domäner hos Binero, vilket gör att det känns besvärligt att byta webbhotell. Eftersom jag ofta får magsårskänslor när jag använder deras tjänst, så hade jag annars bytt.

Först: Jag upplever supporten som både trevlig, snabb och kompetent.

Men... Binero har problem. Jag har ofta problem med brutna länkar när jag är inloggad, det har blivit fel när jag har registrerat domäner, och framför allt; kontrollpanelen laddar otroligt långsamt. Så har det varit länge. Jag vet att det ska göras en migrering till ny plattform och sen ska allt funka bättre, och jag har även förstått att det ska göras före årsskiftet. Men som sagt, det har varit segt länge, länge.

Binero lanserade nyligen ett samarbete med Google (https://www.binero.se/dfo), vilket fick mig att reagera: Som befintlig kund till Binero vet jag att dom har mycket som borde ha fixats till för länge sedan för att tjänsten ska fungera tillfredsställande för mig som befintlig kund. Binero är förmodligen inget stort företag (dom måste prioritera bland begränsade resurser), och jag noterar vilka prioriteringar dom gör: Öka nykundsintaget medan tjänsten inte funkar ok för befintliga kunder. Ett säkert sätt att tappa position på marknaden.

Hej Andreas!
Vi beklagar. Fel som ovan och en sådan användarupplevelse är inte normen och ska absolut inte förekomma. VG maila marknad@binero.se med detaljerna så belönar vi dig dels för det, dels undersöker vi varenda klagomål.

2011-11-01

Nicklas

Oseriösa

Skickar fakturor på domäner jag ej har hos dem och på webbhotellspaket jag sagt sedan länge.
Blir sedan idiotförklarad av deras kundtjänst efter 45 minuters telefonkö. Sveriges otrevligaste webbhotell.

2011-11-22

Hej Nicklas!
Vi beklagar om nåt sådant inträffat och vill be dig höra av dig till marknad@binero.se med detaljerna. Vi följer alltid upp fel och i synnerhet alla fall där kunder upplevt att supporten inte hjälpt dem på ett riktigt bra sätt.

2011-10-24

Magnus

Oslagbart bra!

Har använt mig av flera leverantörer av webbhotell tidigare. Men när jag hamnade hos Binero insåg jag hur enkelt allting kunde vara.
Hos Binero fungerar allting, nästan hela tiden. I de få fall något går snett, då finns det en otroligt hjälpsam och kompetent support att vända sig till.

Jag har varit kund hos Binero i 2 år nu, och det ska mycket till för att jag ska byta. Bra priser, grym kundservice och webbhotellet fungerar precis så bra som jag vill att det ska göra.

Fler webbhotell, serverhotell i Kista