A.N.N. Entreprenad

Omdömen om A.N.N. Entreprenad

2012-12-22

Klara V.

Mycket nöjd

Vi totalrenoverade vår hela lägenhet , alla rum , kök och 2 badrum. Efter en tid vi letat efter ett företag som ska ta hand om hela entreprenaden hittade vi ANN. Det här företaget kan vi varmt rekomendera till alla som letar efter en firma som tar hela ansvaret. Vi fick ett fanstastiskt resultat. Super fina badrum och kök. Jag står och stirrar bara ibland så fint det blivit. ANN har duktiga hantverkare på alla fronter. Bra pris och tidsåtgången för arbeten enligt det avtalade. Rekomenderas varmt.

2012-11-26

Anna M

Superbra

Mycket duktiga, trevliga och flexibla hantverkare som ändrade på smådetaljer tills vi var helt nöjda. Otroligt serviceinriktade. Pga yttre omständigheter drog arbetet tyvärr ut på tiden vilken är anledningen till 4 stjärnor istället för 5 men jag har redan tagit in fler offerter från företaget då jag gärna jobbar med dem igen!

2012-11-14

Malin Gruvesäter

HELT NÖJD

Jag fattar inte hur långt kan någon gå att smutskasta ett företag. Jag tycker att Rejta inte borde tillåta kommentarer av någon som inte vågar skriva sitt namn utan vill bli typ " anonym ". Uppenbart ett försök att smutskasta ett företag. Jag är 100 % nöjd med deras arbete liksom 11 personer till i vår förening där A.N.N. utförde renovering av badrum i samtliga lägenheter . A.N.N. Killar är fantastiska, inga språkliga problem här, fattar inte bara vad den personen med kommentaren nedan menar med att det är typ halvutbildade hantverkare som inte fattar nyanser i det svenska språket. Gänget som jobbade hos oss var blandat ( typ svenskar, finländare och så några jugoslaver ) men alla som inte var " rena svenskar" som han i kommentaren syftar på har inga problem med det svenska språket och alla har sina licensieringar och behörigheter i med att vår BRF krävt detta innan arbeten påbörjats. Sådana påhopp är så rasistiska och kränkande att jag spyr nästan. Innan A.N.N. påbörjat arbeten i vår förening så har vi kollat upp alla deras referenser och ingen hade något ont att säga om detta företaget. Vi kommer att anlita dem här igen och vill bara rekommendera alla nya potentiella kunder till A.N.N. att strunta i såna här vidriga smutskastningsförsök utan ta och kräv deras referenslista på utförda jobb istället och där kommer ni att få det rätta svaret. Jag står bakom vartenda ord jag skrivit och döljer mig inte bakom "anonym" namnet. Önskar all väll till A.N.N. killar . malin.gruvesater

Svar från A.N.N. Entreprenad
2012-11-14

HEJ MALIN,
ETT STORT TACK FRÅN HJÄRTAT. TACK VARE VÅRA NÖJDA KUNDER ( OCH SOM VI KAN SE SÅ ÄR DU EN AV DEM PÅ DEN LÅNGA NÖJDA KUNDER REFERENSLISTAN ), SÅ KAN INGEN MED SINA ELAKA SMUTSKASTNINGS FÖRSÖK FÖRSTÖRA VÅRT FÖRETAGS GODA ANSEENDE OCH GODA RYKTEN. DET SKULLE INTE ÖVERASKA OSS OM "ANONYM" OCH "LARS ANDERSSON" ( SOM VI INTE ENS KÄNNER TILL ) NEDAN ÄR EN OCH SAMMA PERSSON , ELLER SÅ ÄR DET KANSKE NÅGON FRÅN KONKURRERANDE FÖRETAG SOM VILL VINNA PÅ DET SÄTTET ÖVER OSS I BRANSCHEN. KONKURRANSSEN IDAG ÄR HÅRD I VÅR BRANSCH OCH DÅ ÄR DET TYVÄRR SÅ ATT MÅNGA ANVÄNDER SIG AV SMUTSIGA METODER ATT VINNA. VÅR METOD ISTÄLLET ÄR FLERA NÖJDA KUNDER SOM KAN BEVITTNA OM VÅR KOMPETENS OCH KVALITET ( PRECIS SOM DU GJORDE ). VI HAR HUNDRATALS RENOVERADE OCH NYBYGGDA BADRUM BAKOM OSS OCH ANDRA RENOVERINGS ARBETEN SÅ ATT DET HADE FLÖDAT AV MISSNÖJDA KUNDER BÅDE HÄR PÅ REJTA ELLER HOS REKLAMATIONS NÄMNDEN OM DET VAR SANT NÅNTING AV DETTA "ANONYM" SKRIVER I HANS KOMMENTAR NEDAN. DET ÄR SÅ LÅGT SÅ DET INTE LÅTER VERKLIGT. EN SAK HAR DU SKRIVIT FANTASTISKT, VI VILL MED DETTA HÄR BE ALLA VÅRA NYA OCH POTENTIELLA
KUNDER ATT KONTAKTA OSS FÖR EN REFERENS LISTA DÄR NI SJÄLVA KAN KONTAKTA VÅRA GAMLA KUNDER OCH BE DEM OM OMDÖMEN.
VÅRT FÖRETAG FINNS OCH KOMMER ATT FINNAS KVAR FÖR VÅRA KUNDER. MVH A.N.N. ENTREPRENAD HB

2012-11-06

Missnöjd

A.N.N. bygg och kakel / (nytt namn nu Entreprenad!)(konkurs?) framstår på hemsidan (som nu är borta) som seriöst och refererar bla till Bauhaus som samarbetspartner. Min uppfattning är att bolaget bygger på ett antal personer som är mer eller mindre duktiga på att snickra. De flesta saknar hjärta för sitt arbete och hade innan de kom till Sverige arbetat med något helt annat i sitt hemland.
Fördelar:
- De kom och gick nästan alltid i tid
- De var vänliga och trevliga
- De utförde arbetet i tid
Nackdelar
- Tveksamma fackkunskaper inom området både när det gäller materialval och byggnationens utförande. Om ni anlitar bolaget så råder jag er till att fråga om snickarnas enskilda utbildning och certifieringar inte bara bolagets.
- De planerade inte sina inköp vilket resulterade i många extra inköpsresor.
- De saknade egna idéer och kom sällan med förslag.
- Mycket dålig kommunikation mellan snickarna och elektriker/rörmokare vilket resulterade i att man fick göra om flera gånger.
- De var försiktiga med arbetsområdet men inte det som låg utanför den zonen, vilket resulterade i många småskador.
- Det var svårt att kommunicera med många av dem då de inte förstod nyanser i svenska språket.

Summeringen blir att vill du komma undan billigt men inte bryr dig om det går helt rätt till så är bolaget OK, i annat fall råder jag er att höra med fler entreprenörer.

2012-08-20

Jonas

2st Badrum+nya VA-stammar med säkert vattenskåp mm

Efter 7 offerter så valde jag ANN-Bygg. Dom tog sig tid, kom med idéer och bra lösningar och skötte allt med hög service och kompetens från början till slut, och dessutom till en lägre kostnad än många andra.

Jag kommer anlita dom igen, rekomenderas varmt.

2012-07-16

Magnus C Magnus C

Bra firma att lita på !

A.N.N. totalrenoverade mitt badrum nu i Juni 2012 och jag är helnöjd. Prisvärda och ansvarsfulla, rekomenderar dem varmt !

2012-07-04

Frank Bellony

En firma att rekomendera

A.N.N. var och total renoverade vår musik och dans studio, inklusive två badrum och reception. Bara fina ord om de här killarna. Resultatet blev fantastiskt. Vi är glada över våra nya lokaler nu.

2012-05-02

Ola Attman

Bra firma!

Renoverade vårat badrum i radhuset. Kan verkligen rekommendera denna firma då de; kommer i tid, gör ett bra jobb, lätta att få tag på, städar föredömligt efter sig, prismässigt helt acceptabelt.

2012-03-15

Lars Andersson

Missnöjd

Dom var sena med arbetet, dåliga på att meddela sig. Blev mycket dyrare än offerten.

Svar från A.N.N. Entreprenad
2012-03-21

Lars Andersson känner vi inte till, vi har ett fast pris med avtal på för varje bygge så dyrare än offerten kan vi inte vara. Detta är ett förtal och försök att smutskasta oss, eller så har snubben tagit fel på företaget. För någon Lars Andersson känner vi inte till.. Vi ber Rejta undersöka detta och ta bort kommentaren.

Fler företag i Mölndal