Hotell Bergsmannen

Omdömen om Hotell Bergsmannen

2014-02-06

Christian Wennberg

Härlig restaurang och boende

Först måste jag säga att omdömet nedan måste bero på den tidigare ägaren. Den nuvarande har tagit emot mig på ett vänligt och professionellt sätt. Jag åtnjöt en fantastisk middag på restaurangen, ört och vitlöksmarinerad lammytterfilé med chevrebakad potatisgratäng. En rätt som kan låta mer än den smakar. Men icke, en av de bättre måltider jag haft! Besökte också restaurangen för lunch dagen därpå och noterade då att restaurangen var nästan full. Ett gott betyg i sig. Boendet var helt okey för prisklassen. Tack för ett trevligt dygn.

2013-12-05

Minna

Duktiga kockar!

I samband med att restaurangen har fått ny kockpersonal så har maten blivit så mycket bättre! Nu för tiden är helgerna fullbokade. Detsamma gäller lunchen. Dessutom har restaurangen fått ett helt nytt utseende. En rust som blivit mycket bra.

2012-08-06

Anders Hansson

Hotell Bergsmannen REKOMENDERAS EJ!

Efter att jag, min fru och våra två barn åkt runt i Hofors med min Mamma och Pappa några timmar (detta för att titta på ställen där min Pappa är uppväxt)
är det dags för en bit mat. Vi åker ner till Centrum och ser där Hotell Bergsmannen.
Kanon tänker vi och går in. Då det är helt tomt på stället så säger jag till en av två av personalen i receptionen " Hej, kan man äta här?"
Svaret jag får tillbaks är surt " Det var den dummaste frågan jag hört. För att ha rättigheter måste man servera mat, det är svensk lag på det".

Oj tänker jag. Jag bor på Hotell ca 100 dagar om året då jag har ett jobb som kräver det.
Jag har ALDRIG fått detta svar någonstans tidigare.
Min Mamma vände direkt i dörren samtidigt som kvinnan bakom disken verkade förstå hur dumt det hon nyss sagt lät.
Hon blev betydligt mildare och hämtade menyerna.
Jag själv kände att jag ville se vad dom hade att erbjuda. Menyerna såg precis ut som förväntat.
Att stället var helt tomt är nu i efterhand föga förvånande.
Med detta bemötande mot gäster så lär det vara svårt att få dit folk.

Jag kan och kommer ALDRIG rekomendera någon att varken sig äta eller bo på Hotell Bergsmannen i Hofors.

H/

Anders H.