Munkebäcks Biltvätt AB

031 - 25 94 00, Kaggeledsg. 41, 416 74 Göteborg

Lägg till bild Visa alla bilder

Omdömen om Munkebäcks Biltvätt AB

2014-03-02

Chevvy

Bästa stället!

Kul med ett ställe som denna biltvätt.... Alltid nöjd

Hej Chevvy!

Tack för ditt omdöme!

Välkommen åter =)

Bluewave Bilvård.Cafe - Biltvätt Göteborg

2014-02-12

Nina

Honda-Service

Fick en bra service-deal för min Honda med stämpel och garanti. Väldigt nöjd med allt. Tack för gratistvätten!

Hej Nina!

Tack själv för att du valde oss för att serva din bil!

Med vänliga hälsningar,

Bluewave Bilvård.Cafe - Göteborg Biltvätt

2014-01-29

Peter Lundgren

ren bil

Åkte in för en stortvätt och blev nöjd med tvätten. tog sin tid men bilen blev renare. Så slipper jag göra det själv!

Hej Peter!

Tack för ditt omdöme. Det glädjer oss att du var nöjd med tvättresultatet. Vi ursäktar att det tog lite längre tid än vanligt.

Med vänliga hälsningar,

Bluewave Biltvätt Göteborg

2014-01-11

Inger

Kanonbra!

Blev rekommenderad av min mamma att ta min sketiga bil in för spa på bluewave rekond. Är väldigt nöjd. Helt ok priser och gott kaffe!

Kan även starkt rekommendera hallonpajen.

Hej Inger,

Tack så mycket för din trevlia kommentar. Ska meddela meddela din kommentar angående pajen till vårt Cafebiträde!

2013-12-30

Mattias

Väldigt nöjd

Fick tid omgående för bilservice och rabatt på reservdelar. Bra tvättresultat för under 300kr. Tack!

2014-01-04

Hej!

Tack så mycket och välkommen åter!

2013-12-16

Kent Andersson

Fortsättning på skitig bil

Att jag inte kommer ihåg exakt pris på vad jag betalade på den så kallade tvättdagen hindrar inte att jag hoppade över dom billiga programmen för att vara säker på att få en ren bil men fick tillbaka en skitig och ert eviga tjatande som en tjattrande papegoja om att ta upp ert ständigt återkommande slarvarbete på plats är ju naturligtvis till för dom kunder som hinner med detta och det hinner inte jag då jag är en strängt upptagen person samt min avsaknad av kommatecken och punkter har att göra med att internet är en snabbskrift för meddelande och inte något som skall gå i tryck samt därför enligt skrivande ej heller nödvändigt så lär er i stället att tvätta bilar och behåll era mindre belevade kommentarer för på dom märks med största tydlighet vilka ni är.

2013-12-13

Kent Andersson

Skitig bil

Tvättade bilen med det dyra programmet när bilen levererades så var den fortfarande skitig och än värre var det med rutorna trotts att jag påpekat att jag var extra noga med dessa dom såg nästan ej tvättade ut hit åker jag aldrig igen och jag rekommenderar verkligen ingen annan att göra det heller samt 250 kronor för det skitjobbet är ett rån!

2013-12-16

Hej "Kent".

Antar från din stavning utan punkt eller kommatecken att du är ett troll. Den så kallade "dyra" tvätten kostar inte 250 så det kan ju inte vara den du påpekar att du valde. För det andra så har vi en nöjd-kund-garanti. Ingen kund åker iväg om man inte är nöjd.

Sluta slösa din tid på internet. Har du klagomål tar du det direkt på plats, som normala kunder gör. Om du nu är en riktig kund det vill säga.

2013-08-24

Filip

Tack

Jag åkte in för att få bilen tvättad förra veckan. Jag var med familjen och var oroad för att vi skulle vänta för länge. Vi fikade medan bilen var inne för tvätt och det dröjde inte mer än 35min!

Trevlig personal i kassan och cafet och ett bra utfört arbete.

Vi kommer tillbaka!

2014-01-04

Hej Filip!

Tack så mycket! Du är välkommen att besöka oss igen!

2013-07-26

Emelie

Bra service!

Var precis och tvättade bilen och kan absolut rekommendera att åka dit. Tog en Medium Plus för 399 SEK och fick bilen perfekt städad och tvättad! Förutom en liten miss med en riktigt stor "fågelspillning" där det var lite kvar. så 4/5 i betyg!

2013-08-02

Hej Emelie!

Det glädjer oss att du var nöjd med din tvätt! När det gäller fågelspillning så kan det hända att det har börjat oxidera in i lacken (speciellt om bilen har stått i solen ett par dagar).

Kommer du in med bilen när du kan så provar vi med lite specialmedel för att få bort det snabbt, utan extra kostnad självklart!

Mvh,

David

2013-04-13

Erik

Kanonbra service

Tvättade här igår då Statoils tvätt var ur funktion. Tvättresultat var helt okej! Lite missade de mellan dörrarna men inget stort. Snabbt och trevlig personal.

Jag blev väldigt nöjd och återkommer.

2013-08-02

Hej Erik!

Tack för ditt omdöme!

Vi ser fram emot att se dig hos oss igen =)

2013-03-24

Per

Tappat kvalité!

När jag upptäckte detta ställe för två år sen kanske, så var service och resultat suveränt, men på senare tid har detta försämrats avsevärt! Senaste två gångerna är bilen inte ens ren när jag får tillbaka den. De missar under dörrlister och andra ställen där man får anstränga sig för att nå. Det är slarvigt torkat men vad som är värst är att när bilen torlkat har jag upptäckt mängder med repor. Ibland har de extremt mycket att göra och tyvärr verkar de inte ta hand om trasor och svampar. Många av reporna ser ut att kunna poleras bort, men är otroligt tråkiga att titta på. En gång är ingen tänkte jag när jag såg de första reporna. Men efter andra tvätten med samma resultat har jag bestämt mig för att inte återvända.

2013-03-27

Hej Per,

Tack för att du tog din tid att söka oss på internet och framföra dina klagomål här, än att berätta för oss på plats eller via telefon/email. Vi ber även om ursäkt för att du har blivit missnöjd men tycker att det är synd att du inte brytt dig om att tala om det för oss!

Det är inte en konstighet att det alltid är kö hos oss, vi erbjuder en suverän service! Vi erbjuder även något de flesta företag inte gör; nöjd-kund-garanti. Du åker inte iväg om du inte är helt nöjd!

Så om du har åkt iväg, två gånger enligt dig, utan att ha kollat bilen eller sagt varför du är missnöjd, så kan vi tyvärr inte hjälpa dig.

Om du nu besöker oss igen trots allt, och detta gäller alla våra gäster, så ber vi er att stå på plats och se på hur personalen handtvättsr bilen!

Personalen

2013-03-17

Andrias

rekommenderar

Blev rekommenderad av en granne och kan konstatera att bilen blev väldigt ren för under 200kr. Jag fick vänta totalt 30min.

Bra att ni tar kort.

2013-03-27

Hej Andreas!

Vi tackar och hoppas att få tvätta din bil snart igen!

2013-02-23

Christopher

Tyvärr överskattat

Förut kom jag alltid hit och tvättade bilen, det var snabbt, bra och billigt. Har nog lämnat bilen minst 30 gånger, och de gjorde min "vårstädning" av bilen tidigare som jag var supernöjd med.

Nu när det har blivit så populärt har priset på in+utvändig tvätt höjts med 80 kr, och senaste gångerna har jag blivit missnöjd med tvätten, sist var jag så missnöjd att jag tvättade bilen själv igen direkt efteråt. De slarvar med tvätten för att hinna med flera, tråkigt.

Kul att det blivit så populärt, men "den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket"...

Kära kund,

Tack för att du tog din tid att skriva om oss. Vi uppskattar alla omdömen och använder oss av det för att bli bättre.

Vi är väldigt populära i Göteborg och är en av de största bilvårdsanläggningar i Sverige! Detta har vi uppnått genom att erbjuda en proffsig service och genomföra ett bra arbete till rimliga priser.

Vi är ledsna över att du inte är nöjd med våra priser. Våra priser ligger fortfarande under en automat-tvätt och vår konkurrent Mjuk Biltvätt. Att priset har gått upp sedan 2009 är bara naturligt enligt marknadens nivåer. Vi har också fått betala mer i hyra och drift.

Sedan när det gäller tvättresultatet som du blev missnöjd med ber vi starkt om ursäkt för. Vår nöjd-kund-garanti talar för sig själv. Är du inte nöjd ber vi dig skriva ett snabbt mail till oss och vi sköter resten. Bara för er egen information så tvättar vi över 30, 000 bilar per år. Av dessa är det endast 0,012% som inte är helt nöjda med tvättresultatet!

Vi ber om ursäkt och ser fram emot att tvätta din bil igen!

www.tvattabilen.se

2012-12-18

Gunilla

Mysigt café och trevlig personal

Jag arbetar i närheten och lunchar gärna här medan bilen går igenom tvätten. Bra jobbat och lycka till med det nya caféet!

Mvh, Gunilla

Tack Gunilla!

2012-11-12

David

Ruskigt bra!

Riktigt bra tvätthall. Inte konstigt att det är kö. Sedan har de café också. Trevligt!

2013-02-26

Tack för ditt omdöme David!

2012-06-13

DK

tvätt av bil

Helt okej men ibland för lång väntetid.

2012-05-29

Brian

Medium Plus handtvätt

Lika fin bil varje gång. Jag blev rekommenderad att välja Medium plus med lackbehandling för tjära för 399kr. Bra priser och bra resultat betyder att jag kommer tillbaka!

2012-04-15

däck

däckbyte

fick 50kr prissänkning vid tvätt in och ut med däckbytet. bra pris för under 400

2012-03-11

Andreas

Suverän service

Jag vill bara säga att jag är en återkommande kund, och är alltid lika nöjd med den fina servicen som ni erbjuder på tvätten. Är det något som jag inte är hundra procent nöjd med brukar ni lösa detta på plats utan tjafs. Jag rekommenderar alla mina väner hit.

2012-02-14

Maria Dalhsten

Riktigt njöd

Jag tvättade bilen idag hos Munkebäck biltvätt och jag var super nöjd efter deras service och deras arbete. Jag beställde biltvätt med large + vax och när jag fick se min bil så var den ren och fin. Är glad att jag valde Munkebäckbiltvätt.

2012-02-14

Noona

Bra

Fick reklam på bilen utanför ica. Bilen var skitig så jag tänkte se hur bra det är att tvätta bilen här. Det var en lång kö men det tog inte längre än tre kvart totalt. Jag tvättade bilen utvändigt och betalade extra för vaxtvätt som de sa håller ungefär 3-4 dagar.

2012-01-30

Klas Nygren

Bra, men ett bokningssystem krävs!

Har aldrig problem med tvättresultatet och jag skippar repor från tvätten på automaten, men snälla Munkebäck, skaffa ett bokningssystem på hemsidan så man kan boka tvätten lätt via en smartphone eller datorn! Ser jag kö utanför brukar jag köra tillbaka för att försöka någon annan gång.

2012-01-25

Stefen Adelsson

Biltvätt

Sveriges bästa biltvätt.
Jag tvättade bilen som jag ville och den blev tvättad.

2012-01-21

Catharina

Biltvätt

Valde Munkebäcks bitvätt då dom angav 100% handtvätt. Några dagar senare var jag med bilen hos vår mekaniker som sköter den sedan många år. Han frågade vad jag gjort med bilen. Lacken på backspeglarna var rejält skadad samt på bilens dörrhandtag. Han sa också att bilen såg matt ut. Jag sa att det enda jag gjort var att tvätta den på Munkebäcks biltvätt och att den var handtvättad. Den har dom använt högtryckstvätt på sa han detta är typiska skador när man använder högtryck. Eftersom vi ska sälja och byta bil måste vi nu lackera om backspeglarna och dörrhandtagen. När jag klagade på biltvätten så möttes jag av en mycket aggressiv person som påstod att våran mekaniker åstadkommit skadorna. Nu anmäler jag till allmänna reklamationsnämden. Vill verkligen varna alla för Munkebäcks biltvätt - dom är inte så rädda om bilarna som dom anger på sin hemsida.

2012-01-25

Kära kund,

Vi tar ert klagomål väldigt seriöst och beklagar ett dåligt bemöttande, men blir även väldigt frustrerade av det som ni påpekar om vår tvätt.

För er information så är ett högtryckssystem installerat för tvättanläggningen. Högtrycksslangsrna är kontrollerade för ett tryck som vi garanterar inte skadar någon lack eller gör att bilar blir matta som din mekaniker påpekar. Den är installerad av en återförsäljare som är proffs inom bilvård för hela skandinavien.

Hade en högtrycksapplicering skapat dessa problem hade vi tillsammans med alla tvättanlhgningar slutat använda det för längesedan. Vi är ganska säkra på att våra flera hundra privat -och företagskunder inte hade varit nöjda med det. Dessutom vill vi påminna er om att varje bil är försäkrad så fort den körs in hos oss!

Din bil högtrycksspolas för hand (ej automattvätt) innan schamponering då vi måste få bort salt, sten, grus, smuts mm. Detta görs på varje biltvätt i hela världen.  Vi använder inga borstar, och byter svampar regelbundet!

En bil blir inte matt i lacken av en enstaka tvätt. Det tar ofta flera år med sol, trafikfilm och automattvättar innan man märker att lacken blrjar se trött ut.

Vi förstår att ni ska sälja bilen och att den måste vara så fräsch som möjligt, men att påpeka att vårt högtryckstvätt gjorde lacken på bilen matt är oerhört fel enligt bevis på våra tusentals tvättar sedan våra dörrar öppnades 2010.  Det är dessutom förvirrande för oss att ni inte berättade om någon eventuell skada direkt efter tvätten utan väntade tills en mekaniker påpekade detta.

Tycker ni trots detta att vi har fel, så ber vi er att skicka ett brev till oss med vad exakt ni tror att vi har gjort fel tillsammans med bilder så vi kan skicka in det till vår försäkring. Det är viktigt att göra rätt för oss och att kunden blir nöjd, men det är även viktigt att vi försvarar oss själva när vi vet att vi inte har gjort något fel som ni säkert förstår.

Munkebäcks Biltvätt

Walle

Dåligt Dåligt

Riktigt dåligt!!! Oärliga, ansvarslösa och amatörsmässiga!!
Skulle byta till vinterdäck. Killen som bytte drog av en hjulbult av misstag på min nya Saab. Efter ovanligt lång väntan kom en sk chef och frågade mig varför JAG hade dragit av en bult. Och "det var så när du kom med bilen" när jag sa att så var det inte förut, "det måste varit personen som bytte hjul före oss" sa chefen och viftade bort mig.
Inget kvitto fick man heller så det finns inga bevis på att man varit där. Amatörer och svartjobbare!!
Men jag glömmer inget...

2012-01-24

Hej Walle,

Först och främst vill vi ursäkta en horribel erfarenhet som ni gick igenom. Vi är starkt oroade över din erfarenhet vid detta tilfälle. Vi tar ditt anklagande väldigt seriöst och vill gärna att du skriver till oss på info@tvattabilen.se med datum för tjänsten så vi kan kolla djupare in på detta.

Förklara gärna även vad som hände till slut och om problemet löstes på plats. Vi strävar för kvalitet och ärlighet, så ni kan garanteras en bra erfarenhet.

Munkebäcks Biltvätt

2012-01-16

jesper

tvätt

bruka tvätta här och allt funkar bra. synd att man inte kan boka tvätt.

Hej Jesper!

Tack för att du väljer att tvätta din bil här! Vi har gjort små undersökningar med kunder som visar att en drop-in policy fungerar bättre än förtidsbokning av biltvätt.

Däremot rekommenderar vi alltid kunder att ringa oss för att se om det är någon eventuell väntetid. Med plats för många bilar och en tvätt-tid på mindre än 45min hoppas vi att alla våra kunder blir nöjda!

2012-01-12

volvo

lackförsegling

köpte en lackförsegling med glasbehandling och textilimpregnering.
garantibevis och ett bra jobb verkar det vara som.

2012-01-19

Hej och tack för betyget!

Vi är glada att du var nöjd med din lackkonservering och hoppas på att ni besöker oss snart igen!

2012-01-06

Jasmine

Alltid lika bra

Har fyllt mitt bonuskort med 10 tvättar och fick den tionde tvätten gratis. Alltid lika nöjd. Tack killar!

Hej Jasmine!

Tack för betyget och tack för att ni har tvättat så ofta hos oss!

Fler företag i Göteborg