Elon - Mats Åke på Teg

Bilder på Elon - Mats Åke på Teg

Omdömen om Elon - Mats Åke på Teg

2011-10-27

Usel service

Blev lovad leverans av kylskåp och tog därför ledigt från jobbet för att plocka ur det gamla och ta emot det nya. En halvtimme före leverans ringer firman. Jag hinner inte svara, men ringer upp direkt. Den som svarar vet inte vad saken gäller. Jag säger att jag väntar på ett skåp och att jag blivit uppringd. Den jag pratar med säger att det nog bara var budkillarna som ringde. Vi plockar ur kyl och frys, flyttar undan en hylla m.m. En halvtimme efter avtalad tid har firman inte dykt upp. Jag ringer upp och får då veta att det inte har något skåp att leverera! De skyller på allt möjligt och vill boka tid nästa dag. Jag frågar om de kan garantera leverans då. Då ändrar de sig och föreslår dagen därpå, vilket vi bestämmer. Vi fyller upp skåpen igen, flyttar tillbaka hyllan m.m.
Två dagar senare ringer de vid den avtalade leveranstiden. De har fått något strul så de har bara en kille som kan köra ut skåpet. Trots tidigare strul har de alltså inte prioriterat denna leverans. Killen frågar om jag kan hjälpa till att bära upp skåpet. Tja, vad ska jag säga? Alternativet är ju att inte få något skåp idag heller. Jag informerar om att vi bor tre trappor upp.
Leveransen kommer. Killen nämner inte ett ord om strulet, ingen ursäkt av något slag. Han har också av någon anledning fått för sig att vi bor tre TRAPPSTEG upp. Jag hjälper honom att lyfta skåpet uppför trapporna. Där har han problem att få in skåpet i utrymmet, och han har inga hjälpmedel för att få in det. Därför måste j