Svenska Resegruppen AB

Bilder på Svenska Resegruppen AB

Omdömen om Svenska Resegruppen AB

2014-01-14

Milan R.

lurad av reseguiden och supersaver att betala mer

Jag sökte flera gången samma resor mellan Stockholm och Belgrad. När jag skulle köpa höjdes priser från 5500sek till 7181sek. Jag trodde att de biligaste biljetterna var sålda och köpte. Några timmar senare var samma resa för pris jag hade när jag sökte och innan jag gick till betalningen. Supersaver indeed. UNDVIK reseguiden.se eller supersaver.se. Sök inte för mycket och lägg av om det öker priset under sökningen. Undrar om der är laglit att göra vad de gör.

2013-12-18

Pelle H Pelle H

Vedervärdigt företag!

Det här ännu ett vedervärdigt företag i raden av vedervärdiga företag.

Själva så bokade vi en resa via SEAT24 och upptäckte två timmar efteråt att vi hade begått ett misstag på datumen.
Vi försökte då direkt kontakta dem men då det som sagt är extremt dåliga telefontider så skickade vi omgående ett mejl.
Inget svar kom på mejlet och efter ett par dagars påtryckningar så fick vi äntligen kontakt med dem via telefon. Svaret blev det att om vi hade hört av oss inom 24 timmar så hade de kunnat boka om resan utan kostnad, nu skulle det istället kosta 1495:-/person, alltså 3000:- (hela resan kostade c:a 4.300:-).

Vi påtalade att vi hade hört av oss inom 24 timmar men fick då som svar att man måste ringa eller chatta. Mejl går inte!
Ingenstans på sajten står det att man INTE kan skicka mejl men personen i telefon visade ingen förståelse för det.

Vi skickade ett mejl som vi ville skulle vidarebefordras till någon chef där vi berättade det här. Idag efter c:a 10 dagar kom så äntligen ett svar från någon som hette Marie H. (känns ju seriöst att inte skylta med efternamn. Med all säkerhet är hon inte heller någon chef).

Hon svarade bara att man måste höra av sig inom 24 timmar men inte via mejl eftersom de kanske inte läser den dagligen. That's it!
Något som vi alltså redan visste och det var ju precis det som vi hade frågat om: varför stod inte denna information någonstans på sajten, att man inte kunde mejla men däremot ringa (de få t

2013-11-29

Bengt Mattsson

Undvik sv Resegruppen!!!!!

Hej
Har bokat biljetter på flyg vid två tillfällen genom Supersaver- vid senaste tillfället kom aldrig någon bekräftelse på resan -bara att pengarna inbetalts.Att sen försöka få personlig service är HELT OMÖJLIGT!!!!!! Ringer du som privatperson-"många som ringer nu försök senare" i det oändliga-tom efter stängnigsdags!!!

2013-08-20

Ramazan

Skamligt bolag i högsta grad!!

Dåligt service, man kan inte ringa och kontakta företaget.
Långa telefonköer, man tröttnar till slut,De äter upp dina pengar. Jag rekommenderar att inte köpa någon biljett från detta bolag...

2013-08-16

Niclas W

Ändrar befintlig bokning utan information

Köpte via Travelstart och det var nog en miss.
Svenska resegruppen har på eget bevåg tidigarelagt tiden för hemresa utan att kontakta mig. Har jagat dem men precis som flera andra skrivit är de omöjlga att nå.

2013-08-13

simon

skitföretag

Urusel service, man kan inte ringa och kontakta företaget.
Långa telefonköer, man tröttnar till slut, jag rekommenderar att inte köpa någon biljett från detta bolag

2013-08-11

Bondfångeri

Synd att man inte kan ge minus i betyg till Svenska Resegruppen.

Jag rest med detta företaget till New York. Aldrig mer igen. Hur fan kan man behandla kunder på det sättet? Med facit i hand hade vi tjänat massor på att boka resan av flygbolaget eller en resebyrå från början.

Företaget heter inte egentligen inte Svenska Resegruppen AB. Företaget heter European Travel Interactive (förkortat Etraveli). I företaget ingår i Sverige följande varumärken

Supersavertravel
Seat24
Travelstart
Flygvaruhuset
Travelpartner
Budjet
Travelfinder

Så blir Du illa behandlad av kund av Travelpartner, så kanske Du bokar nästa gång hos Seat24 för att inte begå samma misstag igen. Det är just Du som kund som är lurad. Men det är just det som är Etravelis tanke. Listigt?

Ägarna av Etraveli är naturligtvis ett riskkapitalist företag. Det företaget heter Segulah. Segulah köpte Etraveli av Nordvestor för 3 år sedan. Nu vill Segulah sälja företaget för mer än de köpte Etraveli för. Segulah är inte det minsta intresserade av kunderna, bara pengarna. Dom äter upp dina pengar...

Etravelis kundtjänst är en icke existerande kundtjänst. Bara så ni vet. Mitt förslag är att ringa om Ni inte kommer fram till kundtjänst eller känner Er illa bemötta. Ring några av följande bodfångare.
A) Segulah växel och vill prata med någon av styrelseledamöterna i Etraveli.
B) Någon i Etravelis ledningsgrupp.

2013-08-01

Oscar

Flygvaruhuset har funkat bra

Har köpt flygbiljetter ett flertal gånger de senaste fem åren genom Flygvaruhuset. Jag har aldrig stött på några problem och priserna har varit lägre än på flygbolagens egna sajter - det har fungerat utmärkt med andra ord!

Dock har jag inte haft behov av kontakt med kundtjänst vilket många som skriver på denna sajt verkar ha problem med.

2013-06-29

Bosse

Omöjligt att få kontakt med supporten

Urdålig hemsida. Krångligt att skicka till supporten. När man ringer så får du vänta i timmar om du huvud taget kommer fram. Dessutom ringer du till ett 08-nummer så du får betala väntetiden på din telefonräkning. Kommer aldrig att boka via Svenska Resegruppen igen.

2013-06-24

lena

SKIT FÖRETAG

Undrar Varför SEB har avtal med dessa skojare? Har betalat biljett till Vietnam, fick ingen beräftelse från dem men pengarna är avdragna efter 1 min (!) från kontot!!! Kommer kontakta SEB om detta. Och eventuellt polisen.Mycket märklig sammarbete mellan SEB och Svenska Resegruppen....undrar hur dem gör affärer tillsammans?!!!

2013-06-12

Jens

Varning

Kan bara instämma i kritiken.
Oacceptabelt nonchalant att först ta betalt för service (295 kr) och sedan inte ge den. Omöjliga att få fatt i. Har spenderat 6 timmar i deras telefonköer fär en skitsak.
Mitt tips är att ringa VDn. På så vis fick jag till slut kontakt.
Det absolut sämsta jag upplevt när det gäller kundservice.

2013-04-23

Misan

Oseriösa och luriga. Sista gången!

Supersavertravels sajt och bokningsprocess är en enda slingrig väg genom att luras in i dyra tillägg och kostnader. För att få priset de visar måste man betala via banköverföring och de har inte ens med alla banker! Annars lägger de på 150 kronor, som de kallar för rabatt i det fall man betalar enligt nyss nämnda sätt. Men i själva verket är det ett påslag som tillkommer deras underleverantörs priser. På ex hotels.com kostar ett rum 500 kr. När supsersaver köper in och säljer det vidare kosar det 650 kr, såvida du inte betalar via en av deras anslutna banker.
Själva påstår de att det inte finns något påslag mellan leverantörernas och deras priser, men de kan heller inte förklara hur ett ordinarier pris hos dem kan kallas för rabatterat (dvs du slipper påslaget).

Uruselt!

2013-04-14

Jonas

Varning för skojare!!!!!

De har, med obefintlig personlig kontakt och med hot om att vi inte skulle få någon plats om vi inte accepterade deras förslag, mejlledes pressat fram en sämre flightändring än vad det visade sig fanns när vi efter det hela kollade med Lufthansa. Och då vägrade de byta då trots att det var OK med Lufthansa. Efter alla turer och timslånga telefonköer kan jag bara konstatera: En totalt onåbar och oseriös skojarfirma. Vad ni än gör - ta era pengar och gå någon annanstans än Travelstart. Håll er utanför Resegruppen!

2013-03-21

Ann-Lo

Omöjliga att få kontakt med - nu ännu svårare.

Mejlade supersaver häromdagen men fick som svar att man numera ska använda deras formulär på hemsidan. Väl där står det "tryck på knappen skriv till". Men ingen knapp finns synlig. Nej, för att hitta en sådan måste man först läsa igenom deras redan ställda frågor och konstatera att man inte hittar svaret, för att en knapp ska dyka upp. Telefontiderna är katastrofala, 40 minuters väntetid för att sedan kopplas bort i rymden. Förstår inte att de får kunder med denna undermåliga service.

2013-02-19

Tomas

Kokar av ilska - INGEN borde använda de här!

Sämst kundservice. Trevliga initialt vid samtalet, men så fort man börjar fråga lite mer om hur deras tillägg fungerar, samt försäkringar som inte tycks gälla så blir det skakigt, och man får samma svar (utan innehåll) upprepat gång på gång tills de hänvisar till någon annan. Tar INGET ansvar för felaktigheter som begås av dem själva. Skulle vilja varna hela världen för denna oseriösa resebyrå.

2013-02-15

Mst

Kan man ge minus?! Oseriöst och snudd på olagligt!

Sämsta tänkbaka service. Bolaget gör ALLT för att glida på linjen till det olagliga gällande marknadsföring och prissättning. Har "rabatter" som egentligen är ett påslag på normalpriset som de genom vissa betalsätt (ej möjligt för alla, omfattar endast vissa banker) tar bort och kallar rabatt och "bästa pris". Skulle alltså vara billigare att gå direkt till originalresebyrån. Oerhört lurigt företag som man verkligen bör hålla sig ifrån. Aldrig mer!

2013-02-14

Peter Liljeqvist

Travelstart urusel kund support

Inget är bra vad gäller support till sina kunder. 2-3 dagars väntan på mail svar. Bett dom ringa mig men inget samtal kommer. I mitt fall blev retur flight cancellerad med följd att anslutningsflight med samma bolag inte gick att flyga. Då svarar dom att vi bara får 203 kr tillbaka för den första flighten som äär cancellerad! Fick själv boka annan flight för 1.900 för att komma hem. KATASTROF DÅLIG SUPPORT. Detta er en del av Svenska Resegruppen AB.

2013-02-13

Katja T

Ojojoj - vad ni än väljer, välj några andra!

Har förstått att detta är en koncern med diverse lågprissajter under sig. Jag har använt supersavertravel, men kommer aldrig någonsin att göra det. Enormt luriga och lever förmodligen på folks blåögdhet och bristande ork till att gå vidare och reklamera/anmäla alla missar som det här företaget underlåter att rätta till eller stå för.

2013-01-09

d

lurendrejeri!

vi köper en tur-retur biljet.
vi betalar.
vi flyger en väg.
flygbolaget GULF AIR ställer sedan in returfärden! hela rutten försvinner!
vi erbjuds ersättningsdatum 2 månader fel i tiden eller pengarna tillbaka!
vi köper en ny biljett av annat bolag.
pengarna ska komma inom 8 veckor.
inga penhar kommer.
travelstart skyller på flygbolaget.
till slut kommer hälften av pengarna!
vem f-n kan köpa en one-way-ticket för halva priset av en enkel!
ALDRIG MERA TRAVELSTART
anmälan till allmnna reklammationsnäömnden kommer! dommhar stullir flera tusen kronor för en blijett vi måste boka om och köpa ny!
ALDRIG MER! DETTA ÄR KRIMINELLT RAKT AV!

2013-01-07

Michael P Michael P

Dåligt!!! varning!!!

Mycket svåra att nå då man vill ha info! Mycket upprörd. Satt i telefon kö i 40 min utan att någon svarade. Hade #46 när jag startade efter 40 min hade jag # 29!!! Fy aldrig aldrig mera detta "företag".uselt!!

2012-12-12

Andreas

Parasiter!

Aldrig mer en resa med travelstart.se
Vilseledande information av detta företag blev till utpressning.

Ett marginellt stavfel på en av våra 4 biljetter gav en mer kostnad på 1300:-
Enligt finnair skulle denna rättelse kosta 25 euro vilket jag accepterat.
Finnair meddelade att det måste gå via resebyrån du köpt biljetterna av.
Men det skulle inte vara några konstigheter utan är väldigt smidigt meddelar dom.

Efter många kontakter med resebyrån ringer en person upp mig och berättar att min biljett är ogiltlig och måste ändra namn mot en kostnad på 1300:-.

Dom meddelar att jag måste göra det omgående och läsa upp mitt kortnummer per telefon.

2012-12-07

Mio

Tar ut olaglig kortavgift

Företaget lägger i sista bokningssteget på 100 kronor i olaglig avgift, men kallar det rabatt.

Trots lång brevväxling vill de inte kreditera avgiften och hävdar att de läst Konsumentverkets information och att avgiften enligt den inte är olaglig.

Avgiften blev ett påslag om 7,2% på originalpriset.

Anmälning till Konsumentverket nästa.

2012-11-27

Johan

Ljuger om EU-regler

Flyget till min destination blev inställt p g a flygbolaget lade ner linjen. Enligt EUs regelverk skall jag då som passangerare få välja med att bli ombokad på likvärdiga villkor eller återbetalning. Detta skriver även flygbolaget på sin hemsida. Travelstart, alias Svenska Resegruppen, erbjuder dock bara återbetalning. En ny biljett kostar minst dubbelt så mycket som biljetten jag tidigare köpt.

2012-11-20

Yemesrach

Missnöjde

Höjde priset med 100 kr när jag bokade då var de inte längre billigast. Vägrade betala tillbaka när jag krävde pengarna.

2012-10-16

Sune

Helt omöjliga att nå!

Har suttit som en tok o ringt på alla möjliga personer som står på deras hemsida, men ingen verkar vilja svar!

2012-10-15

daniel

håller inte med dom andra

inga problem. bokade om och fick hjälp på telefon. inga problem. trevligt bemötande i telefon. tummen upp.

2012-10-08

Rasmus

AKTAS

Så fort det uppstår problem så är denna företagskoncern väldigt bra på att skylla ifrån sig. Det är alltid lätt att skylla på flygbolaget istället för att försöka hjälpa kunden. Mer info kommer senare i annat medium.

Intressant att det även enligt deras hemsida är 3månaders svarstid på klagomål. MEN att ens meddela om att ens resa blivit inställd klarar de inte av.

Jag kan skriva väldigt mycket om detta fall och en hel del andra men det blir ett senare projekt just nu säger jag bara akta er för hela denna koncern (Svenska resegruppen AB som i sin tur ägs av koncernen European Travel Interactive - eTRAVELi)

2012-09-09

ändrar tider, håller inne pengarana

Svåra att nå per tel och e-mail

2012-08-11

Vendela

Oklara avtalsvillkor vid hotellbokning

Bokat och betalt för en hotellvistelse i Miami sedan 4 månader tillbaka. Kontaktade supersavertravel.se alias Sv. Resegruppen och ville omboka till ett annat hotell. Efter luddiga svarsformuleringar från kundtjänst (pga oklarheter i villkors policyn) fick jag tillslut svaret: "Det är tyvärr inte återbetalningsbart" enligt vår leverantör. Man använder sig alltså av en underleverantör, som man inte ens nämner vid namn på sin egen hemsida. Först hänvisas man till hotellets avbokningspolicy och när man motbevisar att det inte stämmer, försöker man friskriva sig ansvaret genom att hänvisa till regler som finns på underleverantörens hemsida. Inte ens bokningsbekräftelsen är tydligt specificerad med vad som gäller OCH då har jag ändå tecknat extraskydd i form av återbetalningsskydd och reseförsäkringstillägg! Har anmält dem till KO och när jag fått svar från dem väntar ARN.
Till er som drabbats av detta oseriösa friskrivande företag:
Sätt en blåslampa i häcken på dem! Anmäl dem!

2012-07-19

Ola Windahl

Konstig konstellation.

Man får aldrig klart för sig från vem man köpt resan. Jag trodde att jag handlade med Supersavertravel. Sedan fick jag mail från Svenska Resegruppen. Ingen med angivelse av e-mailadress och med telefoner som betjänas av telefonsvarare som talar om att man snart tar emot ditt samtal.
Jag fick välja mellan en massa flygresor till Estland och valde ut en billig. Ingen upplysning om att det skulle tillkomma 1.200:- kr för att få med två resväskor (2 personer). På ett mail som jag fick står det att man per person fick ta med en väska max. 20 kg free of charge när man åker Economy Class, men detta gällde inte när jag checkade in.
Alltså betalade jag 50% mer än vad som angivits i jämförelsen med övriga bolag. För övrigt fungerade resan utan bekymmer.

2012-07-09

Ola Windahl

100% oseriös.

Jag försökte ringa supporten och väntade i 30 min. utan annat svar fran en tel.svarare, att man även kunde ga in pa hemsidan och fa svar! Adressen till hemsidan angavs ej. Man kunde ocksa maila. Mailadressen angavs ej. Gick in pa "hitta" för att söka efter ett annat tel.nr. Där fanns dom inte ens registrerade. Jag betvivlar att dom har en supportservice och att dom över huvud taget har en telefon. Alltsa inte specillt seriösa!
Köper aldrig mer en resa där Svenska Resegruppen är inblandad.

2012-06-26

Hans Hällblad

Förjävligt

Finns ingen som svarar varken på kundtjänst eller mail hur i helskotta kan ett så oseriöst företag få existera VARNINGSFLAGG!!!!!!!!!!!!!!!

2012-06-25

Linda A Linda A

Katastrof!

Hur ska man kunna nå er när man får sitta i telefonkö under hela eran telefontid ärligt tror jag att ni inte har några anställda på att svara på våra frågor har aldrig varit med om något liknande .Vart vänder jag mig till när man inte får sitt bagage har nu varit utan i 1 vecka var vänligen o svara på det här denna väg!

2012-03-26

Dum

Varning!!!!

Hur f-n kan de fortsätta driva denna "resebyrå" på samma sätt efter all dålig kred?
De måste ju fatta att de måste ha en kundtjänst värd namnet, utöka telefontiden och ha tillräckligt med anställda så de kan svara.
Pinsamt dåligt! Jäv-a SK-TFIRMA. Stay away!!!

2012-03-25

VP

Katastrof

Gjorde ett misstag. Skrev namnet på fel rad på biljetten. Ringde till S.Resegr. medetsamma för att göra en rättelse satt hela em för att försöka komma fram, kom fram nästa dag. Då svarar en kvinna att du skulle ha ringt igår...
Nu är det så att detta går inte att ändra på, så det innebär att du måste betala avbokn. avgift, ca 2000 och kanske blir ni tvungna att betala biljetten en gång till. Vi blev väldigt upprörda, då lägger hon plötsligt på luren. Man kan ju undra var dom hittar dom här människorna. Allt klarade dock upp sej då vi ringde direkt till berörda flygbolag,(ingen kostnad), inga problem.
Undrar om de där pengarna går direkt ner i fickan, eller kanske är det kaffe pengar.
Skandal, akta er. 20 minus minst

2012-02-10

Husref

Tänk ,förren du handlar

Jätte dåliga passa er.
Fick inte mina pengar vid konkors av Malev, fast jag ska resa om en månad. Deras förklaring är bara tyvärr. Köpte biljet genom internetbank så har inga möjliget att venda mig till någon.
Aldrig mer att köpa hos dem.

2012-02-09

Ulf

Omöjliga att kontakta

Att man inte kan ringa in hursom helst kan jag ha viss förtåelse för men det är ju helt hopplöst att försöka komunicera med dem på annat sätt heller !
mail, chatt osv,

2012-02-06

Conny

Idioter kort och gott

Hade jag kunnat ge minus så vore det på sin plats... Jag orkar inte bemöda mig att skriva mer men - 20000 på kontot och nu ska 1000 människor på facebook snart veta! Drömresan är
long gone

2011

2011-11-01

Kalle Liberger

det värsta jag upplevt

priset fel. inget svar på telefon.
jag ville skjuta på resan pga översvämningarna i Bangkok. ../. Kalle

Fler företag i Uppsala