Flattinge Smådjurskremering AB

Bilder på Flattinge Smådjurskremering AB

Omdömen om Flattinge Smådjurskremering AB

2014-04-10

Lillemor Bergkvist

Ett värdigt avslut för min lilla Dres-Ma.

Fick komma med kort varsel. Ringde dig och fast du inte va hemma, så löste det sig på bästa sätt. Fick ett mycket vänligt bemötande. En jättefin urna med Dres-mas namn ingraverat.Vill med det varmaste rekommendera Flattinge Smådjurskremering. Tack. Lillemor

2013-08-12

Carina Elm, Theis Vahl

En värdig avslut för var lilla Zack

Hej Flemming,
tack så hemsk mycket för ditt bemötande och din lugnt och fina sätt hur du har hanterad vår situation. Tack också för den fina urna och dikt vi fick av dig!

2013-06-15

Rolf

En verdig avslutning

Da vi måtte skilles fra vår lille dronning pga alder og sykdom ville vi ha separat kremering. Urnen og certifikatet vi fikk tilbake fra djursjukhuset var mye over forventningen. Du kan se Whiskys historie her: http://www.heroslekt.no/whisky/whisky_1.htm.
Tusen tack till Flattinge Smådjurskremering AB !

2013-03-24

Helén o Anders

Bamse

Vår älskade hund nästan 12 år fick vi ta bort igår efter ett par månaders nattvandrande p.g.a. värk i fotleder. Efter medicinering förstod vi att detta var enda utvägen.
Vi fick ett jättefint mottagande när vi kom ut till Flattinge!
Så seriöst med stor förståelse och empati!
Vi är så glada för den respekt du visade både oss och vår vän, du var noga med att informera om allt.
Fantastiskt att du tog hand om Bamse direkt - vi fick hämta hem hans aska i en liten trälåda redan efter ett par timmar. Där fanns också ett Kremerings Certifikat med en vacker vers - mycket genomtänkt.
Vi vill varmt rekommendera alla djurägare att lämna sitt djur hos dej Flemming.
TACK!

2013-03-11

Karin o Lars-Göran

Fleur

Vår älskade katt, Fleur, blev påkörd och dog omedelbart. Vi tog kontakt med Flattinge Smådjurskremering och fick komma redan morgonen efter. Vi blev bemötta med stor vänlighet och fick ett mycket värdigt avsked av vår lilla katt. Vi rekommenderar Flattinge Smådjurskremering som på detta sätt var till stor hjälp för oss. Tack Flemming!
Karin o Lars_Göran

2013-02-19

Jan Kollevik

Våran Bettan

Tack Flemming för ditt varma mottagande. Vi fick komma med kort varsel en Söndag eftermiddag, med vår älskade hund Bettan. Vi fick ett mycket värdigt omhändertagande av er.
Vill med det varmaste rekommendera Flattinge Smådjurskremering
Familjen Kollevik

2013-01-23

Henrik

Tack

Tack för det finns ett ställe som det här. Ett ställe jag med bästa samvete kan lämna mitt älskade djur. Dette är ett ställe med stor empati, unik och personlig behandling i lugn och vacker omgivning. Detta ger mig lugn i själen när jag ska ta avsked mitt i min sorg, för jag vet att Flemming tar hand om allt med stor proffsighet....Tack Flemming.

2012-11-21

Kerstin och Gösta

RONJA

Vi fick komma med mycket kort varsel och blev erbjudna att åka iväg ett par timmar för att få med vår älskade Ronja hem direkt. Då allting hände mycket fort var det skönt att kunna klara av allt detta på en gång. Mycket lugnt och värdigt bemötande av Flemming. Varmt tack för det.

2012-11-05

Vår fine kattvän Elvis

Stort tack för ett mycket trevligt och vänligt bemötande när vi lämnade vår älskade kisse "Elvis" 21 år gammal.Lugn och trygg info om hur allt skulle gå till. Medan vi väntade fick vi sitta i ett minnesrum och ta ett sista farväl.Det kändes så skönt och värdigt att få ett sånt avslut.Vi rekommenderar med det varmaste Flemminge smådjurskremering AB för er som förlorat en kär vän. Varma hälsningar Ann o Göran Nilsson

2012-10-14

Iris Keers

Vår stora lilleman Kalle

Från första kontakten till att vi fick hämta hem vår käraste Kalle kändes allt så rätt med Flattinge Smådjurskremering även om det var i moment av stor sorg. Flemming svarade mycket snabbt på mail och hjälpte oss ta de rätta beslut i denna svåra tid. Flemming är den rätta mannen för detta uppdrag med hans omtanke, empati och förståelse för den stora sorgen som man känner när man har förlorat en familjmedlem! Flemming kunde även tillgodose våra önskemål som vi hade för urnan. Omgivningen där smådjurskremeringen befinner sig och Flemmings bemötande på plats - med bland annat tröstande ord - bidrar till att den svåra stunden upplevs något lättare. Tack för att du finns, Flemming!

2012-09-04

Familjen Cöster

Tack för vänligt bemötande, tillgänglighet trots kort varsel och värdig hantering vid kremeringen av vår hund 21/8.

2012-07-16

Patrick och Annelie

Vår bästa Benji

Vi vill tacka dig Flemming för din omtanke och empati när vi hastigt förlorade vår schäfer Benji i söndags. Det fanns aldrig någon tveksamhet från din sida att hjälpa till trots att det var söndag och med kort varsel. Mitt i all sorg stod du stadig och tog hand om oss förvirrade själar. Vi kände att du behandlade Benji med värdighet och det var otroligt viktigt för oss. Vi hade många frågor kring hur kremeringen gick till och du tog dig tid att svara och även visa oss utrustningen. Vi var kvar hos dig tills kremeringen var klar och fick med oss askan hem. En hemsk stund blev något lättare när vi kände trygghet i att allt gick till "på rätt sätt". Vi kan med mycket gott samvete rekommendera Flattinge Smådjurskremering.

2012-07-14

Anna Karlsson

Vår Älskade Lilleman

Tack Flemming, för att du tog emot oss en lördag när vi förlorat vår underbara Lilleman. Det är så svårt att lämna ifrån sig någon man älskar så mycket, men hos dig kändes det tryggt och rätt. Du visade stor förståelse och empati i vår sorg och det kommer vi aldrig att glömma. Vi vill också tacka för allt fint du gjort när vi hämtade hem Lilleman. Det blev ett vackert och ljust minne.
Vi rekommenderar varmt Flattinge smådjurskremering AB för dig som förlorat en kär familjemedlem.
Anna Karlsson och Johan Carlsson

2012-05-18

Birgitta

Min älskade Tova.

Tack för ett mycket vänligt bemötande när jag lämnade min älskade Tova till dig, respekten du visade när jag hämtade urnan, tack för att du finns, hälsningar Birgitta.

2012-05-12

Camilla & Tommy

Vår älskade vän "Geddon"

Ett stort varmt tack till Flemming för att han hjälpte oss med vår älskade vän hunden "Geddon". Vi fick direkt förtroende för dig Flemming när du svarade tillbaka på vårt mail en söndag och ringde upp då och visade stor förståelse och vi fick direkt känslan av att du var en god människa.Vi kände stor trygghet att veta att vår "Geddon" var hos dig. Vi fick ett vänligt lugnt och fint bemötande när vi kom för att hämta hem vår vän. Flemming på Flattinge smådjurskremering du var det enda riktiga stödet mitt i vår svåra sorg.Vi önskar dig allt gott.

2012-04-04

Kristina

Hundägare

Vi tyckte att vi blev väldigt väl bemötta och eftersom vi var ledsna så kändes det bra att träffa dig. Det kändes tryckt att lämna hunden!

2012-03-19

Micael Svedlund

Flattinge Smådjuskremering

Första gången jag var på Flattinge smådjurskremering, i minneslunden träffade jag ägaren som var MYCKET förstående och trevlig!
När jag varit där ett antal gånger påpekade jag behovet av ett sopkärl. Detta löstes på en gång!!
Ett STORT tack till ägaren Flemming!!

Fler djurkremering i Vittaryd