Kategori: Medieförmedling, -försäljning

Lägg till bild Visa alla bilder

Omdömen om Rejta.se

2014-04-15

Lennart Andersson

Tar bort omdöme

Ni tar bort negativa omdöme om företaget som blivit bedömt önskar det...va sjutton är det?? Så denna sida fyller egentligen ingen funktion alls med andra ord...

2014-04-15

Hej Lennart, vi har precis svarat dig via mail.

Företag kan naturligtvis inte själva "välja bort" negativa omdömen, men omdömen som strider mot våra riktlinjer plockas naturligtvis bort vid granskningen. Det är inte tillåtet att skriva ett omdöme i syfte att skada, vi kan t ex inte publicera påståenden om olaglig verksamhet som "svart betalning" eller andra lagbrott.

Enskild firma har däremot möjlighet att helt välja bort att kunna rejtas.

2014-04-13

per

rejta är orättvist

Vi hade en kund som krävde orimliga saker på den begagnade bil han köpt. Han var något av en bilhypokondriker som trodde bilen hade fel som inte fanns. Han hotade med rejta om vi inte gjorde som han tyckte. Vi tyckte det var lika bra att köpa tillbaka bilen till fullt pris för att slippa honom. Ändå går han in på rejta och kallar sig "LiseLott" och skriver att vi inte står för våra garantier. Vi som aldrig varit i konflikt angående garantier tidigare! Jag har anmält kommentaren 2ggr och det har gått 2 dygn utan att vi ens fått svar. Med tanke på vilka konsekvenser oriktiga negativa omdömen kan ha så är det rejtas ansvar att se över detta snabbare om man vill betrakta sig som seriösa och rättvisa! (bilen är nu undersökt av oberoende expert som intygar att den är felfri. När man kör i cirkel med en fyrhjulsdriven bil och gasar tuggar den lite pga att differentialerna inte hinner med)

2014-04-14

Hej Per,

Du nämner inte i texten vilket omdöme det gäller, men vi kan se att detta är det tredje negativa omdöme du skriver om oss, där du bland annat kritiserar rejta för att företag rejtar sig själva. Du har även lämnat 5 st väldigt positiva omdömen om en bilfirma, som vi förmodar är den du representerar.
Det är inte tillåtet att rejta sitt eget företag, därför har vi valt att ta bort de omdömen du skrivit.
Angående det senast lämnade omdömet från "Lise-lott", så har man enligt rejtas riktlinjer rätt att rejta anonymt eller under alias/psedonym, och detta är ju kundens egen upplevelse av sin kontakt med er. Man kan inte förtala ett företag, enligt svensk lag.
Ni har alltid möjlighet att bemöta kritiken genom funktionen "Företaget svarar".

2014-04-10

Kjell

Varför inte tilåtas svara på företagets god dag yx

Jag fick inte replik på eniros god dag yxskaft svar! Inte bra och borgar för låg kvalitet på REjTA

2014-04-11

Hej Kjell och tack för ditt omdöme,

Man kan bara rejta ett och samma företag vid ett tillfälle.
Dessutom måste det tydligt framgå i omdömet att du själv har varit i kontakt med företaget du rejtar, och/eller att du har använt deras tjänster.
Vårt säkerhetssystem avvisar automatiskt omdömen skrivna från samma användare, om du nyligen skrivit ett omdöme om företaget du rejtar.

2014-03-03

lust att rejta

företag försvinner

vissa företag som tidigare funnits med flera kommentarer är plötsligt helt bort, ej rejtbara. Varför försvinner vissa företag från rejta?? Det gör att det känns orättvist och opålitligt.

2014-03-04

Hej och tack för ditt inlägg,

Om man t ex har en enskild firma, så har man möjlighet att välja bort omdömesfunktionen helt, och då går det inte att rejta det företaget längre.
I andra fall kan omdömena ha tappat kopplingen med företagsuppgiften på Eniro.se, om den har uppdaterats. I dessa fall kan vi lägga tillbaka omdömena, de finns alltid kvar i vårt system.
Om du saknar omdömen som du tror kan ha försvunnit pga detta, maila oss gärna på omdome@rejta.se så kikar vi närmare på det.

2014-02-27

Micke

Värdefull sajt

Mycket bra sajt och ännu bättre skulle det bli om fler använde Rejta. Önskar att det skulle finnas möjlighet för nätföretag att länka till Rejta i samband med köp så att kunderna direkt kan lämna ett omdöme (jämför Prisjakt och Pricerunner). Detta skulle sannolikt öka antalet omdömen om nätföretag i alla fall.

Bra också med moderering av samtliga inlägg så inläggen hålls på en acceptabel nivå.

2014-02-27

Hej Micke och tack för din feedback!

Roligt att höra, fortsätt att rejta!

2014-02-19

André

Rejta ägs av Eniro

Då det inte går att svara på företagens svar, försökte jag lägga in ett nytt omdöme om Eniro. Detta valde Rejta att inte lägga in med hänvisning till deras policy. Såg sedan att Rejta ägs av Eniro, de kände tydligen att det var för mycket negativ publicitet för moderbolaget…..

2014-02-19

Hej André och tack för din feedback!

När man rejtar ett och samma företag mer än en gång under kort tid, känner vårt säkerhetssystem av detta och avvisar omdömet som en dubblett.

Angående ditt omdöme du skrivit bör du kontakta Eniro på synpunkter@eniro.com, så hjälper de dig med ditt ärende snarast möjligt.

2013-12-13

HA

Svagt Rejta

Lämnar man en bedömning här på rejta som företaget sedan svarar på så har man ingen möjlighet att kommentera företagets svar. Detta innebär att företaget kan ljuga sig blå i sitt svar utan att man har möjlighet att ge en replik. Väldigt dåligt av Rejta. Detta innebär att företag som är dåliga kan ljuga sig ur sitt dåliga uppförande utan möjlighet att bli kommenterad. Inte riktigt vad som förväntas av en sådan här sajt. Det innebär i en förlängning att alla som "klagar" kan idiotförklaras av företaget som då framstår i bättre dager. Lägg era kommentarer på t ex prisjakt istället. Det fungerar bättre på så sätt.

2013-12-17

Hej H.A och tack för ditt inlägg!

Man kan bara samma företag vid ett tillfälle,
därför blev dina efterföljande omdömen (svar på Företagssvaret du fick) avvisade.

Du kan alltid ta bort ditt första omdöme och formulera om det,
i samband med det kommer även företagssvaret att försvinna.

2013-12-02

V.D

Rejta är har falska omdömet!!!!

Rejta publicerar falska omdöme till och med från samma kund som efter godkänd besiktningen inte har betalad och dom vi skickade kunden till kronofogden och tingsrätten. Rejta har tagit bort vara positiva omdömen och har redan skadat otrolig mycket varan företag!!!! Nu har vi anlitat advokat mot Rejta efter dom dem inte svarar skrivliga på vara reklamationer och lyssnar inte när vi ringer.

2013-12-02

Hej och tack för ert omdöme!

I detta fall har vi mottagit flera anmälningar om att positiva omdömen skulle vara kopierade från andra byggföretags rejtningar. Om sådant missbruk av rejtas omdömestjänst upptäcks tar vi naturligtvis bort de omdömena.

Ibland händer det att företag låter sina nöjda kunder rejta dem på plats, från tex en
dator i företagets reception/lounge, vilket dessvärre inte fungerar,
eftersom det blir "omdömen från samma källa" i vårt admin, så de omdömena upptäcks av oss
förr eller senare, och tas bort.

När man anmäler ett omdöme via rejta.se lämnas ingen återkoppling, då det ska vara möjligt att anmäla omdömen anonymt, och ingen e-postadress krävs.
Våra moderatorer har inte heller tillgång till mailsupport dygnet runt.
I ert fall har vi kontaktat omdömeslämnaren per mail och bett denne bekräfta att det negativa omdömet stämmer.
Detta har ni även fått mailbekräftelse på från oss.

Niklas

Det är intressant att man inte får ha namn när man kritiserar men ni låter alla positiva omdömen vara kvar, även alla där namn förekommer. Okej, jag köper att mitt blev saxat om man inte får ha åsikter om hur man tror deras positiva kommentarer blir till, visst. Men det här handlar inte om mig det handlar om över 40 st kommentarer som ni bara har på ett bräde dragit ner från sidan och det är inte troligt, inte seriöst, att påstå i efterhand att ALLA inlägg bröt mot reglerna. Kommentarerna var redan godkända och inte dubbelposter som ni själva skrev i mail till mig:
"Vi har nu tittat närmare på samtliga omdömen om företaget, men hittar inga dubbletter skrivna från samma användare.". Sorgligt.

Hej igen Niklas,

som du märker så avvisade vi inte ditt omdöme trots att du redan har rejtat oss en gång.

När man lämnar ett omdöme godkänner man samtidigt våra villkor, och rejta garanterar inte att inlägget blir publicerat

eftersom alla omdömen eftergranskas.

Gällande företaget du mailat oss om har vi förstått att det förekommit upprop på olika forum på nätet som uppmanat andra att "rejta ned" företaget på bland annat rejta.se

Det finns säkert ett stort antal sidor där sådana "anti"-inlägg passar bättre in än här på rejta.se
Här kan man skriva om sina användarupplevelser, det måste alltså tydligt framgå att man själv har varit i kontakt med företaget man rejtar.

Niklas

Rejta raderar helt legitima kommentarer på företaget Mix Gold AB som går från rating 2,3 till 4,3 på bara en dag. Alla positiva inlägg sparades självklart hur onyanserade de än var. Rejta ljög i mail till mig om att samtliga raderade kommentarer bröt mot deras regler (40 st redan godkända kommentarer) när det i själva verket inte finns en tillstymmelse till regelbrott i inläggen då man granskar det i efterhand (har allt sparat). Jag kommer sprida ordet om hur rejta bedriver sin verksamhet till så många jag bara kan... men jag blir väl censurerad av rejta

2013-11-27

Hej Niklas och tack för ditt omdöme,

De omdömen som du syftar på är avvisade pga att de strider mot våra riktlinjer, som exempel får personnamn ej förekomma i negativa omdömen, eller på annat sätt pekas ut.
Vi publicerar inga dubbletter skrivna från samma användare, vilket förekommit i detta fall,
och det är ej heller tillåtet att rejta ett företag i syfte att skada.

Det är tillåtet att rejta anonymt, och vi lämnar inte ut några användaruppgifter om andra omdömeslämnare.
Alla som har fått sitt/sina omdömen avvisade och som har lämnat en korrekt e-postadress, har naturligtvis fått ett avvisningsmail, med avvisningsorsak.

Utdrag ur ditt avvisade omdöme:
"Tro inte på detta bluff-företag som ljuger för utsatta människor och skriver alla sina positiva rejtings själva"

Tyvärr kan vi inte publicera det.
Det måste tydligt framgå i texten att du själv har varit i kontakt med företaget du rejtar, och/eller att du har använt deras tjänster.
Vi kan heller inte publicera antaganden om att företaget skulle rejta sig själva.

Självklart har du alltid möjlighet att skriva ett nytt omdöme eller formulera om texten.

www.rejta.se/villkor

2013-11-21

Patric M Patric M

ej kund svartar ner oss..

en ej kund skriver skit om oss, och det har redan tagit 4 dagar utan att omdömet har försvunnit,, mycket dåligt. Har redan skrivit till er 3 gånger minst. Långsamma och det kostar oss kunder,..

2013-11-22

Hej Patric och tack för ditt omdöme,

ditt inlägg liknar mer ett ärende för vår support.

När man anmäler ett omdöme via rejta.se lämnas ingen

återkoppling, då det ska vara möjligt att anmäla omdömen

anonymt, och ingen e-post behövs lämnas där.

Våra moderatorer har ej heller tillgång till mailsupport dygnet runt.
Men naturligtvis tittar vi alltid närmare på anmälda omdömen och gör en ny bedömning, om omdömet ska stå kvar eller tas bort.

Du har ej angivit vilket företag det gäller.

Maila oss på omdome@rejta.se så ska vi försöka hjälpa dig.

2013-11-08

Sven Jansson

Oseriöst

Att vem som helst kan skriva vad som helst i syfte att svärta ner ens företag är skamligt. Än skamligare är att rejta.se tillåter detta. Vad ni gör är att ni tvingar småföretag till ett merjobb utan dess like. Jag är beredd att kalla det förtal!

2013-11-08

Hej Sven och tack för ditt omdöme!

Riktigt så är det inte, man kan inte skriva vad som helst, vi granskar samtliga omdömen.
Är det något som strider mot våra riktlinjer tar vi naturligtvis bort det.

Många företag uppskattar möjligheten att bemöta kritik, negativ som positiv, genom vår funktion "Företaget Svarar".

Du har inte hänvisat till något specifikt omdöme här, men är det något du vill att vi tittar närmare på går det bra att maila oss på omdome@rejta.se

Som företagare hittar du förhoppningsvis svar på eventuella funderingar i länken nedan:

2013-10-13

Dea L Dea L

Grymt

Har hittat många bra ställen tack vare rejta! Speciellt pizzerior.
Bra att man måste skriva en motivation och även bra att man kan som företag svara.
Ända nackdelen är att inte fler personer använder rejta :)

2013-10-14

Hej Dea och tack för ditt omdöme!

Kul att höra, för det är ju syftet med rejta.se!
Tipsa gärna dina vänner och bekanta om oss,
era åsikter är värdefulla för oss!

2013-10-12

Solen Solen

Det är bra att man kan tjäna pengar på sitt bloggande! fixa problemen med sidan dock.

2013-10-14

Hej Solen och tack för ditt omdöme!

Roligt att höra!

Om du upplever problem med sidan får du väldigt gärna maila oss på omdome@rejta.se så tittar vi närmare på det.

Lycka till med bloggandet och rejtandet!

SLUstudent

Dåligt!

Jag tycker att det är riktigt dåligt att ni har helt olika krav vilka inlägg ni godkänner när det gäller positiva och negativa inlägg här (när man rejtar ett företag).

När det är positiva betyg krävs det inte mycket i kommentarsfältet för att kommentaren ska gå igenom, men är det en negativ betyg då ska man behöva göra utläggningar och komma med ”positiv kritik”. Detta leder naturligtvis till att det blir fler positiva poäng som slipper igenom än negativ =poängen säger inget om företaget i fråga.

Och varför räcker det inte bara med att rösta? -Det är väl bara medpoängen ändå som kan vara intressant.

/SLUstud

2013-10-09

Hej och tack för ditt inlägg.

Anledningen till att dina omdömen blev avvisade beror på att du redan har rejtat företaget.

Man kan bara rejta samma företag vid ett tillfälle.

per

sjävrejtning

Har lagt märke till att det är vanligt att vissa rejtar sig själva. Speciellt märks detta med att när man fått en etta kompenserar man detta själv med en eller flera femmor. Om rejta vore seriöst skulle de kräva att mailadressen som anges får en länk där man, när man gått in på sin mail, aktiverar inlägget. Som det är nu är det ju bara att hitta på en mailadress, typ anton342@gmail.com eller nästan vad som helst. Rejta är helt enkelt orättvist!

2013-10-09

Hej Per och tack för din synpunkt!

Självklart förekommer det att företag försöker rejta sig själva, men det upptäcks relativt enkelt av oss här på redaktionen.

Vi tittar på flera kriterier vid granskningen, inte enbart på e-postadressen. I nuläget vill vi att man ska kunna rejta anonymt eller under alias/psedonym, dock måste man alltid ange en mailadress när man skriver ett omdöme. Mailadressen visas naturligtvis inte i det publicerade omdömet, men är bra för oss att ha, i de fall vi behöver kontakta omdömeslämnaren. Det kan t ex vara för bekräftelse av kontakt med det företag de har rejtat, i vissa fall följer vi upp ett omdöme, om en anmälan skulle inkomma, eller om några som helst tveksamheter om sanningshalten i texten förekommer.

Om du hittar något du misstänker vara en "självrejtning" får du väldigt gärna använda funktionen "anmäl omdöme", så kikar vi närmare på just det omdömet.

Tack på förhand för värdefull information!

2013-09-05

Johan

Rejta fungerar bra

Jag gillar Rejta.se det är en bra sida för att jämföra olika företag mellan varandra och snabbt hitta vad man söker.

Hade gärna sett en funktion att söka efter kategori också då många gånger då jag tex söker "AC , Målare mm" så dyker de upp lackerare för bilar när man egentligen söker en målare för bostaden.

Oavsett är de en bra site. I överlag bra utförliga betygsunderlag och de e något jag hoppas ni fortsätter sporra användarna med också så de blir rätt och inte bara en gnällvägg till sida. Kanske med mer riktade frågor per respektive stjärna. Vad var bra? "var något bra?" mm

Tack för mig o fortsätt med bra arbete.

2013-09-04

Pelle

Världens sämsta Rejting sajt

Bara att man överhuvudtaget kan få publicerat vilka uttalanden som helst utan någon som helst sanning eller relevans/bevis... FRUKTANSVÄRT!!

2013-09-05

Hej Pelle,

Även om detta omdöme är omotiverat och saknar hänvisning till ett specifikt inlägg, så kan vi kan se vilket företag du representerar, genom den e-postadress du lämnat.

Man måste acceptera att man inte enbart kan få positiva omdömen, det bästa du kan göra som företagare är att bemöta kritik genom funktionen Företaget svarar, och istället använda Rejta till något positivt, genom att be sina nöjda kunder att rejta er.

Är det något av era omdömen som ni anser inte stämmer, eller att det på något sätt skulle strida mot rejtas riktlinjer, så går det ju bra att klicka på "anmäl omdöme" och skriva en rad till oss, så tittar vi närmare på just det omdömet.

I vissa fall har vi kontaktat omdömeslämnaren och bett denne bekräfta kontakt med företaget, i form av kvitto eller liknande.

Tack för att du tog dig tid att rejta oss.
Dina synpunkter är viktiga för oss.

2013-08-29

Johan

Kul sida. :)

Har haft mycket hjälp av denna bla att söka bilverkstad, elektronik kedjor etc.. Tack för det!

2013-08-28

Lennart

Det fungerade att ge omdömme

Det fungerade att ge ett stort företag saklig stark negativ kritik, när rejtas regler följdes. Omdömmet togs INTE bort.

Bra !

2013-08-26

Stefan

Omöjligt att bemöta negativa omdömen

Det finns säkerligen skäl att siter som rejta.se ska existera. Däremot finns det ingen anledning att någon ska kunna lämna ett omdöme under signatur utan att man har möjlighet att a. se om personen verkligen är/har varit kund hos företaget. b. ges möjlighet att se vad som verkligen skett c. är omdömet i linje med av kunden godkända köp-/leveransvillkor.
Vem som helst kan skriva vad som helst utan grund och lägga upp det. 10 personer i "samma grupp" kan utan bekymmer svartmåla ett företag genom olika e-mail utan att den som läser det senare förstår det.
Det här är ett sätt att "tvinga fram" mer diskussioner och att driva besökare till sidan och kanske sälja annonsplatser, eller liknande, på ett ganska tråkigt sätt. För att lämna ett omdöme måste man även godkänna att rejta.se lägger en cookie på datorn. Är det en tracking cookie kanske?

2013-08-22

Tagill

censurering på rejta

varför censuerar rejta negativa omdömen om dem själva? långt ifrån alla finns med här, eftersom det jag skrivit förut ej kom med. skandal!

2013-08-22

Hej "Tagill",

Man kan bara rejta ett företag vid ett tillfälle,
vi har redan besvarat ditt inlägg 16/7 -13, då du använde signaturen "Aktiv".

2013-08-21

hasil

Trevlig personal

Väldigt trevligt bemötande från redaktionen. Kompetent personal.

2013-08-21

Hej Hasil och tack för ditt omdöme!

Roligt att höra att du tycker så, det värmer.
Vi gör vårt allra bästa.

Ha en fortsatt bra dag.

2013-08-14

Anna

Vilseledande

Systemet med sk toppbloggare förstör jättemycket. När jag var inne och kollade på tex restauranger i vår stad var det flera av era sk toppbloggare som lämnat påhittade, ointressanta och felaktiga omdömen. Förstår nu att ni har en tävling där flest omdömen vinner pengar men det förstör ju bara när de hittar på för att vinna. Nu kan jag ju inte lita alls på rejta.se. Ni har verkligen misslyckats i den här satsningen. Fortsätter ni så här så har ni bara en sajt med fejkade blogg-omdömen som ingen vill läsa. Lycka till, säger jag...

2013-08-15

Hej Anna och tack för din synpunkt!

Vi har ett samarbete med siten Bloggerfy.com.

Vi tittar extra noga på dessa omdömen och är medvetna om att
det inkommer väldigt många omdömen från vissa av bloggarna.

I vissa fall har vi tagit kontakt med omdömeslämnare och bett
dem bekräfta sin kontakt med företaget ifråga, i form av kvitto, mailkonversation
eller liknande.

Vi ser allvarligt på missbruk av rejtas omdömesfunktion och skulle
missbruk förekomma stänger vi naturligtvis av den bloggaren, så att
fler omdömen ej inkommer från denne.

2013-08-05

Janne

Bra sida.

Denna sidan gillar jag skarpt då den faktiskt visa bra och intressant info.

2013-07-17

Palle Vestergaard

Dåligt

Urlöjligt av Rejta.se att inte ta in två negativa omdömen om Skruvat när skruvat gjort samma miss två gånger i rad. Är Rejta köpta av skruvat..troligen.
Urkasst agerande av Rejta.

2013-07-17

Hej Palle,

vårt säkerhetssystem sorterar automatiskt bort dubbletter, man ska bara kunna rejta ett företag en gång.

2013-07-16

Aktiv

Rejta, oseriöst?

Jag har kontaktat rejta via mail och även försökt nå dem via telefon, men får inget svar. Skälet är att en privatperson skrivit och bluffat om vårt företag på rejta.se Detta förtal ska naturligtvis tas bort, när görs det?

2013-08-19

Hej,

vi kan inte se att vi har fått något mail av er, vi kan däremot se att ni har anmält ett omdöme 5/7, vid anmälan via vår hemsida lämnas dessvärre ingen återkoppling, då det ska vara möjligt att anmäla anonymt, och ingen e-postadress behöver lämnas.

Men naturligtvis tittar vi alltid närmare på det anmälda omdömet och gör ytterligare en bedömning om inlägget skall tas bort eller stå kvar.

Man kan enligt svensk lag inte förtala ett företag, ingen person pekas ut i texten , ingen masspostning eller annat missbruk av rejtas omdömestjänst har förekommit, därför ser vi ingen anledning att ta bort omdömet.

Vi kan inte neka en person att skriva om sin användarupplevelse/kontakt med företaget. Det är rejtas syfte.
Vi hänvisar till funktionen Företaget svarar, där ni kan bemöta kritiken.

Ert svar publiceras efter granskning av oss, i en ruta intill omdömet på rejta.se.

Vi rekommenderar er naturligtvis att hänvisa era nöjda kunder
till rejta.se.

2013-07-14

Björn S Björn S

Konstruktiv kritik hur Ni kan bli ÄNNU bättre!

Egentligen så tycker jag att rejta.se är jättebra! D els för att man som konsument ju har möjlighet att berömma & kritisera företag som man varit i kontakt med och därmed vägleda och ibland varna andra konsumenter för företag som inte bemöter sina kunder seriöst & riktigt. Och dels som egen företagare så ges ju mina kunder möjlighet att tycka till om ens företag och ens tjänster. men kan Ni förklara för mig varför Ni inte ger utländska engelskspråkiga/tyskspråkiga internetbesökare som är ens kunder möjlighet att skriva omdöme på Er hemsida? i Ert formulär på Er hemsida så står beskrivningen hur man fyller i formuläret "rad för rad" endast på svenska! skulle Ni inte kunna göra detta även i en engelsk/tysk variant där de utlandstalande förstod HUr dom skulle fylla i detta formulär? oerhört korkat anser jag i dessa tider då många av oss företag ju har kunder som inte talar eller skriva svenska - boende i Sverige eller utomlands - som gärna vill betygsätta våra företag! håller ni inte med mig? på detta sätt så "tappar ju vi företag möjligheten att få våra företag och/eller våra tjänster betygsatta av kunder utomlands eftersom dom "inte förstår vad där står och hur man fyller i formuläret"! (Jag har hört av mig till Er per mejl och telefon ett antal gånger om detta, men Ni verkar "hålla med mig" men gör inget åt situationen!) Vidare så är jag inte nöjd med att Ni bl.a. skapat "Topplistor" gällande vissa branscher längst ner på sidan! personligen så har jag t.ex. en skivaff

2013-07-16

Hej Björn och tack för din feedback!

Rejta.se är under ständig utveckling och vi uppskattar både bu och bä, och tar naturligtvis till oss dina synpunkter.

De branscher som hittas i Topplistor är helt enkelt de företagsbranscher som rejtas mest.

Söker man däremot på specifikt område, som i detta fall "musik", eller "skivbutik", så hamnar ert företag överst i träfflistan:

Det är bara att lyfta på hatten och gratulera!

2013-07-14

Lena

En nödvändig tjänst idag

I dagens läge när affärsmoralen är på rekordlåg nivå hos många företag är sådana här sajter helt nödvändiga. Både för oss konsumenter och för de seriösa företagen (särskilt de små). Jag försöker utnyttja rejta alltmer, både för negativa och positiva omdömen. Fler borde göra det, så kanske fiffel och båg lönar sig lite sämre och ärlighet samt ett gott utfört arbete lite mer.

2013-07-15

Hej Lena och tack för kloka ord!

Det är precis rejtas syfte!
Ha en fortsatt fin sommar.

Bästa hälsningar

2013-06-28

Hans Israelsson

Skapligt men "ryckigt"

Ett omdöme kan publiceras nästan direkt eller så kan modereringen ta ca en vecka, eller det hela bara försvinner utan ens ett mail från Rejta. Vad beror det på? Ibland är modereringen också tveksam och man måste fråga sig om allt går rätt till. Dvs vad kan det finnas för kontakter med vissa företag, fungerar Rejta opartiskt och objektivt. Jaghar nyligen upplevt det sämsta hittills vad gäller internetbutiker, optikbutiken.se men där tycks Rejta inte vilja ta tag i modereringen, inget händer. Detta gör att man hellre söker sig till en annan omdömes-portal.

2013-07-05

Hej Hans och tack för ditt omdöme!

Dessvärre har vi haft kraftiga driftstörningar i vårt system, och därför har det dröjt innan omdömena granskats och man har ej heller kunnat lämna Företagssvar under dessa dagar.
Nu ska allt fungera som vanligt igen.
Vi beklagar fördröjningen och tackar för ditt tålamod.

Filippa M Filippa M

Jag tycker att rejta är en sjukt bra sida om man till exempel besöker en ny stad och funderar på att testa t.ex. en restaurang man aldrig varit på. De anonyma omdömena kan man säga vad man vill om, själv väljer jag inte att läsa dom. Men när ett account är kopplat till en facebook känns ändå omdömet trovärdigt varese det är ris eller ros, eftersom att man ändå vet att det finns en person som står för detta tycke. Så Rejta har faktiskt hjälpt mig när jag varit i okända städer!

2013-06-11

Hej Filippa och tack för ditt omdöme!

Roligt att höra, och roligt att så många använder sin Facebook-koppling i omdömena.
Lycka till med rejtandet och ha en fortsatt mysig sommar.

Jesper

Usel sajt ingen sajt för den seriösa

Verkligen den sämsta sajten att vem hos helst kan skriva vad som helst mer eller mindre är ur uselt framförallt att man kan vara anonym stackars alla företag som inte kan försvara sig mot falska människor som inte ens finns mot konkurrenter som är avundsjuka LÄGG NER SAJTEN SNART KOMMER EN BRA SAJT MOT ENIRO OCH REJTA KOLLA BARA ERA EGNA BETYG 2.3 AV 5.

2013-06-10

Hej och tack för ditt omdöme,

vi har naturligtvis tittat närmare på de omdömen du lämnat och försökt hitta en orsak till din frustration,
tyvärr kan vi inte publicera de positiva omdömen du har försökt lämna om ditt eget företag, det vore inte trovärdigt av oss att publicera "egenrejtade" positiva omdömen.
Men tack ändå för att du tog dig tid att rejta oss.

Andreas Wickström

Missvisande!

Hej, mitt företag har drabbats av en missnöjd kund (sånt händer även den bästa). Jag fick då ett negativt inlägg om oss hur jävla dåliga vi är och att som kunden skrev "som man kan tro en pundare på plattan hade rekondat". jag som äger företaget får ingen information om att vi fått ett inlägg på Rejta/Eniro. Varför? om denna sida ska fungera på ett seriöst sätt så måste väl den drabbade få chansen att kommentera ärendet, eller vad tycker ni? jag sitter sällan eller aldrig och söker på mitt eget tele nummer på Eniro. I detta fall fick jag reda på av en kund att vi fått, inte bara ett utan två negativa inlägg från samma person. Personen som skrivit inlägget hade som tur var kontaktat mig via mail så jag kunde då lösa problemet till kunden. kunden som skrivit det berörda omdömet om oss ångrar det han skrivit då han vid tillfället varit arg. Det är oftast så att folk blir väldigt tuffa bakom en datorskärm men mellan 4 ögon så blir det lite annat. Hur går nu denna kund till väga då det ej går att ta bort omdömen, ska han skriva ett tredje omdöme och be om ursäkt eller plockar ni då bort ursäkten då han redan lämnat två omdömen? Jag har inga problem med att bli omdöme men det måste ske på ett sätt där informationen blir riktig! och inte en massa smutskastande. jag anser att om man nu ska lämna ett seriöst omdöme som man står för måste man även kunna stå för det med sitt namn! Det som står i meddelandet i omdömet stämmer inte och det vet kunden. Tycker ni borde tänka om i er strateg

2013-06-10

Hej Andreas och tack för ditt omdöme!

Vi har nu lagt in er mailadress för RSS-funktion i Rejtas adminsystem.
Varje gång ett nytt omdöme inkommer om ert företag kommer ett mail att skickas till er, med en länk till det publicerade omdömet på rejta.se.

Omdömet du har anmält har vi valt att ta bort, tack för informationen.

2013-06-09

Jan

NYTT OMDÖME OM REJTA.SE

Fick bra kontakt med Rejta.se och fått info.hur det fungerar med omdömen m.m förstår bättre nu och begriper varför neg.omdömen tas bort ibland m.m
Rejta.se är bra för både företagen och vi kunder.
Jag är inte sämre än att be Rejta om ursäkt.

2013-06-04

jan

Rejta.se mkt.dåligt

man får inga svar eller hjälp hur man raderar omdöme.
Rejta.se struntar totalt i begäran

2013-05-29

Torbjörn Borgström

Märklig sajt som inte har någon som helst koll

Ni tar in omdömmen som i många fall inte har någon som helst verklighets förankring och låter dessa stå publicerade på nätet. Det gäller såväl negativa som positiva uppgifter det kan vara företaget själva som talar om hur bra de är eller någon som vill misskreditera någon konkurrent. Ni måste väl om ni ska driva något liknande ha någon form av kontroll av vad ni publicerar för allmän beskådning Något som absolut inte finns hos er. Anmäler man sedan ett omdömme så händer ingenting. All trovärdighet är helt borta för Rejta

2013-05-30

Hej Torbjörn och tack för ditt omdöme!

Det negativa omdöme som fanns lämnat om ditt företag har vi nu valt att ta bort, då vi anser att det är osakligt. I samband med det kommer även ditt företagssvar där att försvinna.

Vi har säkerhetssystem som sorterar bort dubbletter, i och med att man bara ska kunna rejta ett och samma företag vid ett tillfälle.

Vid anmälningar ges ingen återkoppling, då det ska vara valfritt att anmäla omdömen anonymt.

Däremot går vi alltid in och granskar ett anmält omdöme och undersöker källan/omdömeslämnarens övriga omdömen.

Visst händer det att företag försöker rejta sitt eget företag, men det upptäcker vi ganska direkt, så de omdömena plockas naturligtvis bort.

2013-05-22

Alfred

Oseriösa

Ni är enormt oseriösa plockar bort negativa betyg hur som helst... Får ni betalt för posetiva omdömen? Får ni minus för negativa ?

2013-05-23

Hej Alfred och tack för ditt omdöme!

Vi tittade naturligtvis på de omdömen du lämnat och fått avvisade.
Du refererar till en tidningsartikel, och har själv inte haft kontakt med företaget du rejtar.

Om du läser våra riktlinjer så ser du att ett omdöme ej får vara skrivet i syfte att skada ett företag, det måste dessutom innehålla en självupplevd händelse.

Visst reagerar människor starkt på mediaartiklar och tv-program som tex Uppdrag granskning eller Plus, men omdömen som inkommer med anledning av något man sett på tv eller läst om i tidningen, kan vi tyvärr inte publicera.
Det måste framgå i texten att man själv har varit i kontakt med företaget man rejtar.

freefox

Mer information under Vanliga frågor

Rejta blir inte bättre än kvaliten på de omdömen som lämnas. Seriösa svar ger ju en fingervisning om vad det är för företag också. Jag skulle vilja att ni på Rejta la till mer information under vanliga frågor. Några exempel på vad jag vill veta: Vad kan jag anmäla? Har företag samma regler att rätta sig efter i sina kommentarer? (Inga personliga påhopp, etc...) Hur lång tid tar det innan ni bedömer/åtgärdar en anmälan? Vad gör jag om jag inte blir nöjd med ert beslut? Etc...

Hej Freefox!

Samma regler gäller naturligtvis för Företagssvar.
Det företag du har rejtat och fått svar från har skrivit ut ditt namn i sitt svar, men det måste vi godkänna, då du själv har skrivit ditt namn som avsändare i det negativa omdöme du skrivit om dem.
Om du inte hittar den information du söker under "Vanliga frågor", kan du alltid maila oss på omdome@rejta.se

2013-05-15

Rejtarn Rejtarn

Kul tjänst, erbjuder folk att tjäna pengar vilket är riktigt bra!

2013-05-16

Hej Rejtarn och tack för ditt omdöme!

Ja vi har sett ett stort intresse bland våra bloggare på Bloggerfy, väldigt roligt och uppskattat samarbete!

Läs gärna vårt inlägg om samarbetet på vår Rejtablogg.

2013-05-03

Verkligen Sämsta hemsidan!!!!

Vem som helst kan skriva om vilket företag som helst och kalla sig vad som helst. Vad är tanken med en så rutten hemsida som rejta?? Hur vet man att det som står stämmer egentligen?? Hur vet man om personen är en konkurrent eller en seriös spekulat vilket jag personligen har svårt att tro att en seriös spekulant skulle använda sig av en värdelös sida som rejta LÄGG NER ENIRO O REJTA BOJKOTTA ENIRO OCH REJTA...

2013-05-06

Hej Peter,

svårt att bemöta ditt inlägg då du inte nämner ett specifikt omdöme.
Rejta är till för alla, kunder/användare och företag.
Tips och synpunkter från vänner och bekanta har alltid varit en viktig del av köpprocessen. Traditionellt har tipsen gått från mun till mun, och ofta mellan bekanta. I och med nätet så växer möjligheten att både tipsa andra och att själv läsa tips och omdömen. Dessutom är man inte längre begränsad till sin egen bekantskapskrets.

Idag tillåter ett stort antal tjänster användargenererade omdömen och kommentarer. Både Amazon och ebay är tydliga exempel på när användarna får komma till tals. I Sverige finns t ex Rejta som enkelt låter användare skriva omdömen om alla företag. Rejtas unika databas med omdömen används i sin tur av ett flertal tjänster så som Eniro.se, 121.nu, Servicefinder.se m.fl.

Visst har vi säkerhetssystem för att undvika missbruk av omdömesfunktionen. Det är till exempel inte tillåtet att lämna mer än ett omdöme om samma företag per gång.

Hör gärna av dig om du har några frågor gällande ett specifikt omdöme så kikar vi närmare på det. Du mailar oss på omdome@rejta.se

2013-04-22

Förbannade företagare

SVARAR inte låter folk skriva vad som helst

FYFAN vad dåligt Rejta svarar inte låter folk skriva osanning och hjälpa till med osanning och förtal genom att inte bry sig om att svara ,måste vi gå till polisen för att anmäla er?Ni läser säkert inte detta heller men hjälper till att sprida skit.Får se om ni svarar på detta direkt men inte på det vi skickade till er för över 1 vecka sedan ska bli intressant att se.Kund som skrev skit om oss hos er har förstått att han ej blev blåst som han trodde han blivit och allt är okey och affär ordnad.Han ska sedan även ha kontaktat er men inget händer.

2013-04-23

Hej,

Vi fick in ert ärende idag och det är nu löst.
När man anmäler ett omdöme via vår hemsida så lämnas ingen återkoppling, då det är frivilligt att anmäla anonymt.

Alla frågor gällande rejta hänvisas till mailadressen omdome@rejta.se

Även om ett företag mailar oss och ber oss ta bort ett negativt omdöme kan vi inte ta bort det, om det inte strider mot våra riktlinjer. Vi tar aldrig bort ett omdöme utan att personen som skrivit det meddelar oss och ber oss ta bort det.
Vi kan inte neka en person att beskriva sin användarupplevelse.

Vi rekommenderar alltid företag att använda funktionen Företaget Svarar.

2013-04-14

Michael

Rejta-Oseriös sida för oseriös annonsverksamhet

Jag har i några månader följt inlägg i min bransch. Drygt 150 inlägg har gjorts. 4 av dem verkar som riktiga kund inlägg. Övriga är konkurrerande företag som smutskastar varandra och anställda som lovordar sitt egna företag. Rejta granskar inget före det läggs ut, vilket innebär att smutskastningen kan fortsätta. Skärpning rejta om ni önskar uppfattas som seriösa. Ett förslag är att läsa det som skrivs före det läggs ut och att även låta det smutskastade företaget få svara er för att bedöma riktigheten. Samt att tvinga alla att skriva vem avsändaren är. Detta är riktat till rejta och min epost adress finner ni som avsändare. Seriös verksamhet är lönsamt. Lycka till med er produktutveckling.

2013-04-15

Hej Michael,

Som representant för ett företag kan du alltid bemöta kritik, positiv som negativ, genom Företaget Svarar-funktionen, vilket vi ser att du tidigare har gjort.

Vi kan också lägga in er mailadress i vårt adminsystem, så att ni får ett mail varje gång ett nytt omdöme inkommer om ert företag.

När vi kikar på de omdömen som finns om ert företag hittar vi inga dubbletter bland de negativa omdömena, de kan vi se att de kommer från olika användare.

Däremot är vi tvungna att ta bort de 19 st positiva omdömen som du har lämnat om ditt eget företag, där du har skrivit din e-post som avsändare, då man ej kan rejta sitt eget företag.

2013-04-12

Dagge

Rejta?

Hur ska man kunna rejta något när ni först tar bort mitt omdöme för att ni inte tycker att det passar sig, och sedan inte låter mig rejta företaget igen?

2013-04-15

Hej Dagge,

Om ett omdöme av någon anledning blir avvisat finns det alltid möjlighet att omformulera texten och lägga in omdömet på nytt.
Ditt senare omdöme ska finnas publicerat.

2013-04-06

anna

Uselt

Yttrandefrihet - jo tjena. Alla negativa inlägg tas bort. Ni skriver nedan att ni tar bort dem som innehåller personangrepp. Jag skrev ett inlägg utan att uppge några namn. Ändå är inlägget raderat! Varför en tjänst där man ska skriva omdömen där det bara tycks vara de bra som godkänns? Rena skiten. Tacka vet jag google, där man kan recensera och där folk faktiskt kan läsa sanningen då det inte tas bort. Aldrig mer Rejta!!

2013-04-08

Hej Anna,

Självklart värnar vi om yttrandefrihet. Men i de omdömen som du har lämnat framgår inte att du själv har varit i kontakt med företaget du försökt rejta.

När det skrivs i media om företag i blåsväder, i program som Fuskbyggarna, Uppdrag granskning och liknande, så får vi nästan alltid in omdömen där människor som berörts av programmet uppmanar till bojkott av företaget ifråga.
Naturligtvis berörs man när (som i detta fall) djur far illa,
men vi vill inte vara ett verktyg i den debatten, det är inte syftet med rejta.se.
Om du själv har använt ett företags tjänster och är missnöjd, så ska det framgå i texten, och självklart publicerar vi då din användarupplevelse.
Men det du har skrivit är inget omdöme, utan snarare en arg reaktion, således valde vi att ta bort det. Allt enligt de villkor du godkände då du använde rejta.

Ditt omdöme måste baseras på dina egna, självupplevda erfarenheter av företaget och vara sant, ärligt, fullständigt och motiverat.
Det inte är tillåtet att skriva negativa omdömen om andra företag för att skada. Vi är restriktiva med negativa omdömen där det finns risk för personligt utpekande.
Du får inte föreställa en annan person eller företagsrepresentant eller på annat sätt avge osanna uppgifter som fullständiga personnamn eller personnummer.
Du får skriva omdömen så länge innehållet inte är olagligt, stötande, hotande, kränkande, uttrycker hat eller gör intrång på information som är skyddad av upphovsrätten.
Det inte är tillåtet att göra reklam, publicera länkar till konkurrerade verksamhet, massposta omdömen eller erbjuda tjänster.
Rejta förbehåller sig rätten att utan föregående varning avlägsna omdömen som har kommit till Rejtas kännedom och som enligt Rejtas bedömning står i strid med svensk lag, villkoren för användning av den aktuella tjänsten eller som kan utgöra grund för ansvar för eller kritik mot Rejta.

2013-04-06

Lena

Bluff !

Det enda ni gör att tillåter bra reklam, och precis alla negativa inlägg raderas bort. Avskräckande beteende, och absolut INTE tillförlitligt. Varför ens ha en tjänst som i grunden enbart ljuger i sina omdömen ?? Nej tack, en stark varning för Rejta och deras friserade verklighet!

2013-04-08

Hej Lena,

ser att även du har försökt rejta samma företag som Anna (omdömet ovan). Se vårt svar där.

2013-03-25

Rehnstrand

Publicerar bara positiva omdömen

Kring Rejta.se finns inget gott att säga. Negativa omdömen tas omedelbart bort och endast positiva omdömen publiceras av skojarna på Rejta. Åsiktsfrihet finns inte i Rejtas värld och Rejtas omdömen är inte att ta på allvar när de censurerar bort sanningen om sina kunder. Tack vare Rejtas "sakliga" "omdömen" riskerar många att råka illa ut. Nej, en stark varning för Rejta och deras friserade verklighet!

2013-03-26

Hej Rehnstrand,

Anledning till att de senaste omdömena du skrev avvisades beror på att "person pekas ut" i texten, vilket inte är tillåtet. Är ett negativt omdöme riktat till ett företag är det en sak, men i dessa fall har det handlat om kritik riktat till en person, är det lätt att kritiken kan uppfattas som direkt personangrepp, vilket vi inte kan publicera. Du kan alltid omformulera texten i omdömet, så publicerar vi det.
Och visst publicerar vi negativa omdömen, dina andra omdömen blev ju godkända, eller hur...

2013-03-20

Hans Israelson

Skyddad verkstad

Använd inte portalen den är lika korumperad och dåraktigt skött som de sämsta instanserna vi har i samhället, dvs åsikten är INTE fri i detta sjuka system som Rejta har visat sig vara.
Man skyddar eller är rädd för att publicera omdömen om vissa samhälls-instanser men varför finns då möjligheten att lämna omdöme?
På det sättet tillför man givetvis ingenting av godo utan det hela blir ett stort hyckleri.
Lika uselt skött som Eniros "passagen debatt" som enl. utredande poliser är det sämsta vi har på nätet.
Eniro tycks vara = inkompetent famlande numera.

Sätt er på grundvux rejtaianer.

/ Hans

univ. lektor

2013-03-21

Hej Hans!

Rejta.se värnar om yttrandefriheten men syftet med sajten är att göra det enklare för konsumenter att fatta beslut när man ska köpa produkter eller tjänster. Som framgår av våra villkor är vi därför noga med att omdömen inte lämnas i avsikt att skada företag. Sakliga och relevanta omdömen som avser att hjälpa andra konsumenter vid sitt val av leverantör publicerar vi dock gärna!

Anledning till att det senaste omdömet du skrev avvisades beror på att "person pekas ut" i texten, vilket inte är tillåtet.

2013-03-01

Erik

Reklamen!?

Hur tänkte nu när nu publicerar de sponsrade länkarna här till höger?
Den ena är "Stoppa Bluffakturorna NU!" och under den är en annons på en sida som har "Fakturamallar, Enkelt". Lite dubbelmoral där.

2013-02-16

Rejta

Bra sida där man kan dela med sig av sina erfarenheter av olika företag. Bra betalt av Bloggerfy också för varje inlägg vilket alltid är trevligt. :)

2013-02-14

Charlotta E Charlotta E

Kanoners!

Gillar rejta, jag hoppas dock att dom kan öka på potten lite bättre hos bloggerfy och gör så att det man rejtar just den sekunden,det får man direkt,utan att det sjunker eller ökar!

2013-02-15

Hej Charlotta!

Härligt att se att rejta.se flitigt används av så många bloggare!
Alla omdömen granskas. De omdömen som blogg-potten avser är naturligtvis bara de godkända omdömena.

Lycka till med rejtandet och bloggandet!

2013-02-13

Thommy S Thommy S

Visst är det bra att rejta finns men nu är det så att man tjänar pengar och ja utbetalningen funkar ju inte så jag vet inte riktigt vad jag ska tycka o tänka om detta. Har krånglat ganska mycket.

2013-02-13

Hej Tom!

Roligt att så många bloggare använder Rejta.se på sin blogg.
Vi har svarat dig på mailet du skickade, vi rekommenderar dig att kontakta Bloggerfy.

Susanna

Hälsningar till Nisse Hult

Rejta.se är jättebra och där finns många företag som har fått bra omdömen. Men jag kan tänka att har man dåligt samvete så tar man det som Nisse Hult. Varför gömma sig bakom Nisse Hult

Jake A Jake A

Bra att Rejta finns!

Kanon bra för jag har blivit utsatt på ett helt horribelt sätt av ett snickeri med både förtal och klandervärdigt utfört arbete. Företagen får nog börja tänk mer konsument inriktat innan man säger att vanligt folk förtalar dem. Nä mer av Rejta behövs på fler ställen på nätet.

Ylva Sanning

Rejta raderade omdömen.

Nu har Rejta raderat ca 10 negativa inlägg om Mediaview senaste halvåret. Att Mediaview inte håller sig spelreglerna förvånar oss inte. Men att Rejta inte håller sig neutrala och springer i någons led koppel är förvånande och kommer att synliggöras på högst nivå idag, inklusive alla mediekanaler i Sverige om inte alla inlägg återförs.

Hej "Ylva Sanning",

Vi har valt att flytta ditt omdöme från Mediaview till rejta.se, eftersom det är oss du kritiserar.
Om du anger en giltig e-postadress när du rejtar så får du alltid en bekräftelse när omdömet blir publicerat, alternativt avvisat.
Då har du alltid möjlighet att lägga in ett nytt, omformulerat omdöme, så publicerar vi det.

En Kommentar ska baseras på Användarens egna, självupplevda erfarenheter av Objekt och vara saklig, sann, ärlig, fullständig och motiverad.

Familjen Johansson

TAR BORT INLÄGG

Har skrivit om Vardia Färsäkring 2ggr och rejta har tagit bort alla inlägg. och inläggen har inte stridit mot deras riktlinjer då jag har varit i kontakt med min jurist, ett bra svar från er ska jag ha, annars kommer jag att hänga ut er på rejta till press och media. sen är jag ganska säker på att bolaget betalar er för att få bort inläggen SKURKAR!

Hej Familjen Johansson!

Anledningen till att ert omdöme togs bort var båda gångerna att ni hade länkat till en annan site, med bolagsinformation om företagets ekonomi, vilket är irrelevant information, och ej tillåtet.

Om ni angav en giltigt e-postadress så meddelades ni direkt om varför omdömet togs bort.
Ni kan alltid omformulera texten och skriva in ett nytt omdöme.

2013-02-08

Sofia H Sofia H

Rejta

Jag har bara bra ervarenheter. Jag tycker att det funkar bra. Jag tycker det är synd att folk skriver så mycket negativt, så jag försöker skriva bra och positiva saker, blir ju mycket roligare att läsa. Desutom tjänar man ju lite extra pengar, är ju aldrig fel. Jättebra sida jag är glad att jag hittade hit.

2013-02-02

Nisse Hult

Läs detta innan du skriver

Allt som skrivs på rejta är nästan bara negativt för dom som är nöjda skriver inget och hur seriöst är rejta som inte kräver namn så företagen får en chans att veta vem som åtminstonde skriver massa skit om dom hur vet rejta att folk talar sanning dom skriver i varenda svar att om det inte strider mot deras riktlinjer vilka är dom som ska setta upp riktlinjer för alla företag i Sverige och vad grundar dom det på Eniro som äger rejta är väl ett av företagen som har mest klagomål och så ska dom bedriva denna sida, rejta är ett SKÄMT och oseriöst dom är bara ute efter antal besökare på deras sida innehållet skiter dom i dom som tror att dom ska få ett sjysst bild av det företag man ev ska göra affär med är rådet att besöka denna firma och bilda en egen uppfattning, slutligen till er alla som inte behöver uppge namn utan kan vara anonyma uppge en falsk mail adress inte överhuvudtaget vet vart det företaget som ni skriver om ligger fortsätt att rejta.......... HOPPAS ATT DETTA INLÄGG INTE STRIDER MOT REJTAS KALLE ANKA REGLER.

Hej "Nisse Hult",

Tack för din feedback. Vi kan med glädje berätta att mestadels av omdömena här på rejta är positiva. Läs gärna vår rejta-blogg där vi skrivit om detta:

Naturligtvis släpper vi inte igenom vad som helst, vi ser till att funktionen inte missbrukas i form av masspostning av omdömen om samma företag osv.
Men alla ska kunna rejta och lämna sin användarupplevelse här.

Rejta.se är inte unikt i att publicera användares upplevelser och betyg om företag, det finns flera liknande sidor med användaromdömen på nätet, såsom reco.se och servicefinder.

När vi kikar på vilka omdömen du har lämnat så hittar vi 3 st omdömen om ett och samma företag, du har använt 3 olika namn som alias, Kjell, Per och Simon. Vi har valt att ta bort 2 av dem, då man bara kan rejta ett företag en gång.
Och som i ditt fall, så är det fritt fram att rejta under psedonym eller helt anonymt.

2013-01-27

My A My A

Tycker det funkar bra, men förstår mig inte riktigt på topplistan, kan stå att jag har 48 men i själva verket har jag över 100 rejtningar. Men hitintills bara bra erfarenheter :)

2013-01-26

Afrodite E Afrodite E

har aldrig haft nå krångel med sidan och det är härligt att man kan tjäna egna pengar genom att göra något så enkelt som och skriva omdömen!

2013-01-23

David

Vilken bra service!

Otroligt bra service!
Hade några omdömen som var fullständiga lögner, kontaktade rejta.se och de löste det utan några problem!

2013-01-24

Tack David för fina ord!

Alltid roligt med positiv feedback.

2013-01-21

Emma L Emma L

Grymt bra!

Jätte bra sida, otroligt glad att jag hittade er. Tack vare er så tjänar jag lite pengar helt själv. Det är enkelt att förstå instruktioner etc, och dom flesta företag finns här!

D

Lögnaktiga svar publiceras

Företag kan ljuga i sina svar, och den som blir ljugen mitt uppe i ansiktet kan inte bemöta företagets lögn. Exempelvis finns det ett företag som vägrar svara i telefon – och omintetgör nödvändig kommunikation. De förtalar människor och ingen hjälp har man av Rejta när företaget kan försvara sig... med ännu en lögn.

Hej igen "D" ,

se vårt svar nedan.

D

Oseriöst att censurera omdömen som följer reglerna

Oseriöst att radera omdömen för att knepiga företag kräver det. Omdömena är till för att hjälpa andra, och så stryks det utan meddelande. Så går det när heltokiga företagare lindar Eniro runt sitt finger.

Hej D,

så länge ett omdöme inte strider mot våra riktlinjer så tar vi naturligtvis ej bort det.

När man skriver ett omdöme måste det framgå att man har varit i kontakt med företaget man rejtar.

Man kan inte skriva ett inlägg enbart i syfte att skada ett företag.
Ett omdöme ska beskriva en användarupplevelse, inte information om ett företags dåliga ekonomi eller liknande.

I och med att du valt att inte ange en giltig e-postadress då du rejtar så får du heller inte vårt bekräftelsemail, där det framgår varför omdömet är borttaget.

2013-01-13

Jill J Jill J

Det blir ju lite av att folk endast nämner dem negativa delarna, och skriver inte så djupgående i sina kommentarer och upplevelser..

2013-01-08

Liv

Censur av negativa inlägg

Har skrivit en del negativa inlägg om ett företag där jag blivit illa behandlad. När jag sett att mitt och även andras negativa inlägg försvunnit har jag provat igen. Varför springa dåliga företags ärenden och censurera? Men jag ser att de positiva kommentarerna skrivna av företaget själva får vara kvar. Har företaget bett om detta?

Hej "Liv"!

Anledningen till att vi valt att avvisa det omdömet är dels att du redan rejtat företaget, och dels för att det ej är tillåtet att lämna negativa kommentarer i syfte att skada företag.
Du påstår att de ljuger och att de inte har några nöjda kunder, samt antyder att de har skrivit sina egna positiva omdömen.

Ett företag kan alltid anmäla ett omdöme som man tycker är orättvist, men vi tar aldrig bort omdömen om de inte direkt strider mot våra riktlinjer, vilket det gjorde i detta fall.

2013-01-07

Charlotte

Varför kan man inte ge 0 i betyg?

Jag tycker rent och slätt att det är dåligt att man inte kan ge 0 i betyg till ett företag.

Hej Charlotte!

Betygsystemet med solar tycker vi är klockrent!
Skalan går från "dåligt" till "världsklass".

Företaget du lämnat en sol på har ett betyg-genomsnitt på 1.35 just nu, så du är inte ensam om din åsikt ;)

Tack ändå för din feedback och god forsättning på det nya året!

2013-01-04

Göran

sämsta hemsidan någonsin

VEM SOM HELST KAN SKRIVA OM VILKET FÖRETAG SOM HELST OCH VAD SOM HELS SJUKT DÅLIGT LÄGG NER HEMSIDAN

2013-01-09

Hej Göran och tack för ditt inlägg!

Nja, riktigt så enkelt är det inte.
Vi är restriktiva med negativa omdömen och tar bort det som strider mot våra riktlinjer.
Man kan alltid anmäla ett omdöme som man inte tycker är rättvist, då går vi naturligtvis in och kikar närmare på det.

I ditt omdöme nämner du inget specifikt, därför är det svårt att veta precis vad du syftar på.

Att läsa omdömen, andras referenser, kring det användaren söker hjälper dem i deras köpbeslut och är en funktion som har efterlyst. Idag finns ett flertal sajter och tjänster på internet som erbjuder omdömestjänst.

2013-01-02

Rani

Super skit och dålig service!!!

Det finns en kund som har skrivit på oss sin recension om rejta men först och främst har vi inte haft denne kunden. Det andra vad är det för lag som tillåter folk att skriva dumma ord. Vi kontaktar rejta mer än en gång. För att de måste kontrollera denna översyn men ingenting händer verkligen super dum och dålig service från dem. vi frågade dem, inget svar från dem på den översyn för att ta bort vår rejta eftersom vi inte accepterar sådana falska rejtningar (dumt), även inget svar, och detta är vår rättigheter som vi inte accepterar. Vi vill ta bort detta! men inget händer,
(döva öron) har dem som ej tar sin tid och lyssnar på deras kunder.
Super Super Super Super Super Super skit och dålig service!!!

ALL GSM SERVICE I Skåne

Hej Rani!

Vi ser ingen anledning att ta bort ett omdöme, så länge det håller sin inom våra riktlinjer. Personen som skrivit omdömet är inte anonym, och har en facebook-koppling till sitt inlägg.

Naturligtvis har vi kikat närmare på omdömet, men hittar inget som tyder på att det skulle vara skrivet av en konkurrent eller liknande. Ej heller förekommer något personnamn eller annat påhopp i texten. Personen beskriver sin användarupplevelse, vilket är helt tillåtet.

När man anmäler ett omdöme via vår hemsida lämnas ingen mailbekräftelse på detta, då det är valfritt att anmäla anonymt.

Rejta.se är en sajt där användarna framförallt tipsar om sina favoriter och vi baserar alla våra sökresultat på att visa högst rejtade företag överst. Men, vi vill också att användarna ska kunna varna andra om företag som de inte tycker har levt upp till förväntningar eller liknande.
Rejta.se lyder under lagen för elektronisk anslagstavlor även kallad BBS-lagen (lag 1998:112 om ansvar för elektroniska anslagstavlor).

Ni har naturligtvis möjlighet att bemöta kritik, positiv som negativ, genom funktionen Företaget svarar.
Företagssvaret publiceras efter granskning intill omdömet på rejta.se.

Läs gärna vår information ABC för företag.

www.rejta.se/abc-for-foretag

2012-12-30

Thommy S Thommy S

Bra att man kan läsa om företag och att man kan tjäna en liten slant. Kan vara lite krångel ibland.

2012-12-17

Krister

Sluta ta bort inlägg!

Ni kan ju sluta ta bort negativa inlägg(Tar ni betalt för denna tjänsten?).
Ex, www.rejta.se/omdome/678585
Flera missnöjda inlägg borttagna(Finns dock på googles cachade sidor), Kan inte se att de bryter mot era regler).

2012-12-17

Hej Krister!

Vi tar endast bort omdömen som strider mot våra riktlinjer eller när vi kan se ett missbruk av omdömestjänsten, tex dubbletter som är skrivna från samma användare.
Det måste även framgå i ett omdöme, att man själv har varit i kontakt med det företag man rejtar.

2012-11-30

Mattias Pettersson

reklam för en konkurrerande verksamhet

Jag gjorde tydligen reklam för en konkurrerande verksamhet när jag försökte framföra kritik mot en online-shop. Hur jag gjorde denna reklam har jag inte någon som helst aning om. Känns lite som att det här inte riktigt fungerar om man faktiskt inte får sina omdömen publicerade och de fattar beslut på någon väldigt snedvriden mall någonstans? Eller kanske på vilka som betalar mest till dem? Vad vet jag. Detta är mitt 2:a och sista omdöme på denna site i varje fall. Det första fick jag inte publicerat.

2012-12-03

Hej Mattias!

Ditt omdöme finns publicerat.
Företag kan absolut inte "köpa" bort negativa omdömen. Däremot kan de bemöta kritiken genom funktionen "Företaget Svarar".

2012-11-22

roger

Köper folk bort omdömen?

Marknadseffekt Sverige AB

hade 10 tal 1 st stjärninlägg nu är allt borta?

Förklaring?

Köper de bort dålig reklam?

2012-11-22

Hej Roger!

Visst finns omdömena publicerade. Dock har vi valt att bara publicera ett av de fyra negativa omdömen du har skrivit om dem, eftersom man bara kan rejta ett företag en gång.

Dock har vi valt att publicera de tre omdömen du har lämnat om oss.

Många företag försöker lägga in positiva omdömen om sitt eget företag, men det genomskådas ganska snabbt av oss, så där är förklaringen till att en del omdömen plockas bort.

Tack för att du tog dig tid att rejta oss, hoppas att detta gav svar på dina funderingar.

2012-11-21

Magnus

Besviken men med ett förslag

Ni kanske ska haka på trenden och dra ett strå för Sveriges demokrati. Vi kommer nog kämpa länge o väl, iaf jag, då detta känns extremt viktigt för mig och landets framtid.

Fattar inte att dessa politiker och Aftonbladet o Expressen mm kan ha fått hålla på och vinkla, cencurera och hjärntvätta folk i fasiken minst 20 år nu. Nu är det slut med det!

Till tipset.

Haka på vettja! Starta en rejtingsida lika enkel o smidig som denna men med funktion för att rejta t ex hur företaget beter sig mot personal eller som i detta fallet helt odemokratiskt och mot våra grundlagar.

Ni kan ha de olika omdömmena bredvid varandra på samma sajt kanske, denna alltså. Rejta olika saker. Går det att tjäna pengar på för er?

Haka på oss! Jag kan känna via mitt nu överenergiska engagemangshjärta att ni vill! :)

Christian

Christian här igen...

Hej Rejta!

Läste ert svar nedan och vill börja med att ge er en eloge för att ni vågar vara öppna med era ståndpunkter. Det är bra.

Med det sagt har det från min sida nu uppstått lite frågetecken angående ert svar och hur det ska tolkas. Ni har ju varit föredömligt tillmötesgående hittills så jag har stora förhoppningar om att det upprepas även denna gång.

Stycket "syftet med sajten inte är att ge utrymme för en politisk debatt utan att göra det enklare för dig som konsument att fatta beslut när du ska köpa produkter eller tjänster" (citat från ert svar) får mig att önska ett närmare klargörande. Får omdömen överhuvudtaget innehålla politiska ståndpunkter eller anser ni att det är att "ge utrymme för en politisk debatt"?

Jag vill hävda att för att er affärsidé ska fungera krävs det opartiskhet. Betvivlas detta betvivlas även vilket förtroende man kan ha för er. Som jag skrev innan uppfattar jag det som att företagen själva väljer att föra in politik i marknadsföringen när de väljer att ha reklam i anslutning till opinionsbildning och således bör jag som konsument också ha rätten på min sida att lämna omdömen om dessa utifrån politiska ståndpunkter. Detta förutsätter självklart att jag formulerar min kritik sakligt och tydligt så att de som har en annan politisk åskådning än jag själv har möjlighet att avgöra om det finns grund för bojkott eller om företagets politiska ställningstagande snarare ska räknas till företagets fördel. Påhittade ne

2012-11-21

Hej Christian,

Tack för ditt svar och vår målsättning är att ha en sajt som är till gagn för konsumenter som letar efter leverantörer av bra tjänster och produkter – det finns idag andra sajter som erbjuder forum för diskussioner.

mvh

OLIRC

Sakligt?

Hur ska ni kunna veta vilka omdömen som är sakliga? Bara dom som är positiva eller?

Och hur vet ni att den som klagar är kund hos det företaget? För det kan ni inte. Nä väldigt subjektivt förhållningssätt som gör att man undrar vad ni lever på?

Hej!

Så länge ett omdöme inte innehåller grova påhopp eller pekar ut person, så publicerar vi det om det håller sin inom våra riktlinjer.

Ett omdöme ska baseras på användarupplevelsen.
Det har hänt att vi kontaktat personer som skrivit ett negativt omdöme och bett denna bekräfta sin kontakt med företaget ifråga.

På Rejta.se vill vi självklart att alla omdömen som skrivs ska vara ärliga och korrekta för att ge en så korrekt bild av företaget som möjligt.

Det finns en uppsjö av användaromdömen att hitta på nätet, i olika forum osv, så just rejta är inte unikt i sig att publicera kunders åsikter om företag.

Tack för ditt inlägg.

Olle Persson

Kan man ens lita på era omdömen nu?

Ni menar alltså att sidor där konsumenter går in och skriver dåliga omdömen kan ni släcka ner för att de inte ska få dåliga omdömen? Får ni betalt av företag för att påverka omdömen?

Hej Olle,

Vad vi menar är precis som vi skrivit om tidigare, omdömen som strider mot våra riktlinjer (http://www.rejta.se/villkor) tas bort direkt.

mvh

Charlotte

skriver man dåligt så tar dom bort är dom mutade?

Tror dom mutas av företag att ta bort dåliga omdömen, köpte en sak som var trasig som jag skrev här nu finns inte mitt omdöme kvar.

Hej!

Visst finns ditt omdöme om Resia publicerat, kika en gång till så hittar du det!

Petter

katastrof

Den här sidan är en ren katastrof. Man får inte ens säga vad man tycker.. skandal

Hej Petter,

Det är klart du får göra det, men
- ditt omdöme måste baseras på dina egna, självupplevda erfarenheter av företaget och vara sant, ärligt, fullständigt och motiverat.

- det inte är tillåtet att skriva negativa omdömen om andra företag för att skada. Vi är restriktiva med negativa omdömen där det finns risk för personligt utpekande.

- du får inte föreställa en annan person eller företagsrepresentant eller på annat sätt avge osanna uppgifter som fullständiga personnamn eller personnummer.

- du får skriva omdömen så länge innehållet inte är olagligt, stötande, hotande, kränkande, uttrycker hat eller gör intrång på information som är skyddad av upphovsrätten.

- det inte är tillåtet att göra reklam, publicera länkar till konkurrerade verksamhet, massposta omdömen eller erbjuda tjänster.

Mvh
Rejta.se Redaktionen

Maggan

Åt helvete med denna jävla skitsidan. Kommer aldrig besöka den igen. Prisjakt.se och Pricerunner.se är mycket seriösare.

Hej Maggan!

Tråkigt att höra att du inte uppskattar vår sida.
Kom gärna med idéer och feedback på hur vi kan förbättra oss, för att bli så användarvänliga som möjligt.
Tack ändå för att du tog dig tiden att rejta oss.
Hoppas att du får en fortsatt trevlig dag.

Viera

Varför togs mitt omdömme bort?

Jag är inte del av någon som helst politisk kampanj, vilket skrevs nedan. Änndå togs mitt omdömme bort??? Varför? Mitt omdömme tyckte jag var viktigt! Jag blir både ledsen och besviken på er!

Varför gör ni ingenting när företagen själva skriver massor med fejk omdömmen för att höja sin "rejting"

Blir faktiskt riktigt ledsen när en godkänd, helt adekvat och ärlig rescention plockas bort.

Hej Viera!

Omdömet du lämnat var på ett av de företag vi valt att tillfälligt släcka ned Rejta-funktionen på.

Om omdömet är sakligt och ej strider mot våra riktlinjer kommer det naturligtvis att synas när vi väljer att tända upp omdömesfunktionen där igen.

Jörgen

Håller med Christian

Otroligt att ni är emot det fria ordet, är det så vi ska ha det i Sverige? Varför finns denna sidan om man inte får uttrycka sina åsikter?

Hej Jörgen!

Se vårt svar till Christian nedan.

Christian

Varför tas inte alla omdömen på allvar?

Jag har blivit otroligt besviken på ett flertal företag eftersom de reklamfinansierat politiska aktiviteter som jag uppfattar som antidemokratiska. Jag har därför lämnat omdömen på Rejta vilka Rejta beklagligt nog tog bort innan företaget ifråga fick möjlighet att besvara omdömet. Varför?

Jag tycker det är lite tråkigt eftersom politik självfallet är en lika bra grund att kritisera ett företag som något annat. Att behandla sina anställda som slavar är politik och borde få bemötas på Rejta. Detsamma gäller företag som öppet finansierar politik i vissa frågor, t.ex. abortmotstånd, rätten till fri sexuell läggning med mera. Som jag ser det är det företagen som drar in politik i deras affär och då måste de också kunna få bedömas på dessa grunder. Således är det med stor sorg som jag inser att Rejta inte delar denna syn. Eller är det kanske så att Rejta bara tar bort de omdömen som inte ligger i linje med ägarnas politiska åskådning?

Lågt betyg får ni av mig i alla fall.

Hej Christian!

På grund av den massiva anstormningen av omdömen gällande vissa företag det senaste dygnet, som vi förstår föranletts av en uppmaning till bojkott på nätet, har vi blivit tvungna att tillfälligt släcka ned omdömesfunktionen för dessa företag. I vår roll som tillhandahållare av en omdömestjänst är vi ansvariga för att säkerställa att de omdömen som publiceras är i enlighet med lag och följer våra villkor. När en stor mängd omdömen inkommer under en kort period måste vi dessvärre stänga ned omdömesfunktionen för att ha en praktisk möjlighet att uppfylla de krav som lagen (lag 1998:112 om ansvar för elektroniska anslagstavlor, den s.k. BBS-lagen) ställer på oss.

Rejta.se värnar givetvis om yttrandefriheten men vi vill understryka att syftet med sajten inte är att ge utrymme för en politisk debatt utan att göra det enklare för dig som konsument att fatta beslut när du ska köpa produkter eller tjänster. Som framgår av våra villkor är vi därför noga med att omdömen inte lämnas i avsikt att skada företag. Sakliga och relevanta omdömen som avser att hjälpa andra konsumenter vid sitt val av leverantör publicerar vi dock gärna!

Rejta.se kommer inom kort att aktivera omdömesfunktionen igen och publicerar då de omdömen som vi anser är i enlighet med lag och Rejtas villkor.

2012-11-19

Sandra F Sandra F

Bra

Jag tycker Rejta är riktigt bra, man kan hålla koll på olika företag, läsa tips från människors egna tankar om just de företaget.

2012-11-18

Elin

Rejta.se är otroligt missvisande av samma anledning som många andra påpekat, samma person skriver flera inlägg under flera olika alias. Har själv upplevt samma person som under två års tid fortfarande är i gång med sina jävulskap.

2012-11-15

Illuminati

missvisning

Hej

Denna sida är missvisande, på grund av att samma person ofta skriver en negativ grej flera ggr. från olika IP nr och mail adr.
Men tyvärr kan man inte göra nått saken som företagare.
man kan ha 1000 nöjda kunder som inte skriver på Rejta och 1 kund som är missnöjd eller en konkurent som skriver hela tiden.

Så ni som läser på Rejta, ta detta med en nypa salt och gör är egen bedömning istället.

OBS. sorry för min Dansk svenska

2012-11-15

Hej!

Vid försök till missbruk av omdömestjänsten så tar vi naturligtvis bort omdömen. Det händer att företag försöker skriva negativa omdömen om sina konkurrenter och samtidigt rejta sitt eget företag positivt. Det genomskådas ganska snabbt av vårt säkerhetssystem, och dessa omdömen plockas bort.

I detta fall kan vi inte se något samband mellan de negativa omdömen er salong har fått.
Därför hänvisar vi till Företaget Svarar-funktionen, som vi kan se att ni tidigare har använt.

Man kan inte alltid ha nöjda kunder, uppmana istället era nöjda kunder att rejta.

2012-11-12

Julia H Julia H

Jag tycker att denna hemsida är jättebra då allt funkar som det ska och man får den sanna och nödvändiga informationen om företaget. Om företaget själv sitter och rejtar och hissar så är det ju ingen större idé...

2012-11-06

Susanne R Susanne R

Jag tycker rejta är toppen. Det är lätt att hitta företag för att se vad andra har för erfarenheter och vad det tycker och tänker. Detta kan göra t.ex. Inköp så mycket lättare. Tack för att ni finns!

2012-11-02

bibi

Bra med vägledning

Det är bra att man kolla rejta innan man anlitar någon eller likn. Då det ger en någorlunda bra bild av hur bra/pålitliga firmorna etc är.

2012-10-30

Ronja J Ronja J

Bra sida och perfekt för att tjäna pengar på bloggerfy!

2012-10-28

Elise-Marie

Bra?

Jag kan inte låta bli att kopiera svaret från Rejta på en annan först:
Svar från Rejta.se 2012-10-24
Hej Peter,
Tack för din feedback. Tyvärr händer det ibland att det skrivs omdömen som strider mot våra riktlinjer, så fort detta uppdagas avvisas dessa. Vi arbetar proaktivt med detta och jobbar ständigt med att förbättra tjänsten.
Vänlig hälsning
Jag har vid två tillfällen (och för ca 2 minuter sedan för tredje gången) anmält ett inlägg om företaget Badrumsrenoverarna i Järna AB. Personen som skrivit omdömet var vid tillfället anställd på företaget och ger naturligtvis full poäng till företaget. Eftersom jag har en annan bild av företaget och dessutom insåg att den enda person som lagt ett omdöme på Rejta.se om företaget och att denna person inte är den han utger sig för att vara så anmälde jag inlägget (nu för tredje gången) med bevis i form av e-mail adress till personen, hans riktiga och fulla namn, IP-adress m.m. som ju lätt bör kollas upp av Rejta.se. Inget har hänt. Jag har inte fått något svar, ingen reaktion och 5-poängaren ligger fortfarande kvar. Ska man ha en Rejta.se som man kan lita på måste man verkligen också se till att de omdömen som läggs ut är riktiga. Man kan naturligtvis utgå från det då de flesta som lägger ut sina omdömen är seriösa. Får man då en anmälan om att något är fel så måste man ta itu med det. Och man måste svara personen som gjort anmälan och förklara varför man inte tar bort omdömet om man väljer att inte ta

2012-10-27

E

Bra att rejta rejta

Här kan man alltså rejta rejta. Det är seriöst. Kollar man dessutom på alla inlägg här så verkar det vara många företagare som klagar. Det behöver ju inte betyda att de har fel men sidan är ju en konsumentvägledande sida i första hand. Så det omvända hade inte jag gillat i.a.f.

Men det verkar finnas lite skydd emot att företagen rejtar sig själva som guds gåva till konsumenten eller rejtar konkurrent som den andres gåva men det går ju att ordna. Rejta kan göra som imdb mfl gör och lägga in en "var den här kommentaren hjälpsam i ditt val"-funktion. En rejta rejten eller gilla/dissa, typ. Då måste de oseriösa företagen lägga tid på det med, vilket de i slutändan inte har tid med.
Slutligen återstår det där med allt klagande. Hur får man den nöjda konsumenten att rejta? Det verkar vara lättare med gnällspikarna. Lös det så har Rejta.se fem solar.

2012-10-23

Ny

Verkar vara ganska intressant just nu är dock ny här, kanske inte borde svara då men nu gjorde jag det för och visa att jag är här.

2012-10-23

Peter Degerman

Totalt oseriös hemsida!

Hur kan det vara möjligt att man ger utrymme för företag och enskilda att smutskasta andra företag anonymt? Dessutom kan man sitta och hissa sitt eget företag anonymt detta helt oavsett om det är sant det man skriver eller osant! Det finns uppenbarligen ingen kontroll över vad som skrivs och det finns ingen moderator som svarar på mail. Riktigt dåligt!

2012-10-24

2012-10-21

Hanna M Hanna M

Super:)

Jag gillar rejta. Ser inte nåt större fel på er:) kanske bara att det kan finnas er indelningar i kategorier, men annars en toppensajt:) Inte helt fel med lite extrapengar i fickan som den fattiga student man är:)
Tipp topp!:)

Martin

Rejta.se svara inte på anmälningar

Mycket osriöst hur denna sida drivs. Går inte att få bort omdömmen från konkurrenter som är endast till för att skada och är tydligt bluffomdömmen. Rejta.se svarar helt enkelt inte på mail ....

Hej Martin!

Vi har ingen automatisk återkoppling vid anmälan via rejta.se. Vi kikar dock alltid extra noga på ett omdöme som anmäls. Det omdöme du har anmält strider inte mot våra riktlinjer och har således inte tagits bort.

2012-10-14

Helena B Helena B

Kanon

Jag tycker att Rejta är super. Det bästa är att man får betalt för detta. Det är kanon, för då lägger folk ner lite energi och skriver vad de tycker och tänker om företaget. Jag brukar alltid kolla upp omdömen om jag ska någonstans jag aldrig varit. Hoppas dock bara inte folk utnyttjar detta och hittar på, då försvinner hela idén.

2012-10-11

Besviken

Besviken !!

Hej!! Varför tar ni bort vad man skrivit för omdöme ?? När man tycker att en frisör är oseriös ( saks) är det för man har blivit illa behandlad ,man vill ju inte att andra ska råka ut för samma sak som jag gjorde!! Så varför tar ni då bort inlägget ?? Är det inte därför ni finns ?!!

Hej Besviken!

Anledningen till att vi valde att inte publicera ditt omdöme var att det stred mot våra riktlinjer.

Man kan inte skriva ett omdöme enbart i syfte att skada
ett företags verksamhet. Det får ej heller peka ut person.
Omdömet beskrev heller inte företagets tjänster, vilket ju är syftet med användaromdömen.

Vi vill poängtera att företag inte har möjlighet be oss att "plocka bort negativa omdömen".

2012-10-10

Katastrof sida

Jag har hört via vänner som skrivit om ett företag i Umeå att Rejta tar bort inläggen. Trots att det inte strider mot rejtas regler. Sen tillåter ni att företag skriver omdömen om sig själva. Dåligt

2012-10-11

Hej,
Vi tar självklart allvarligt på denna typ av anklagelser. Mejla oss på omdome@rejta.se vilket företag det gäller så att vi undersöka vad som hänt. Det är inte tillåtet för ett företag att skriva omdömen om sig själva.

2012-10-07

Emmy L Emmy L

Här kan man skriva vad man vill om vilket företag som helst utan att kunna ha en enda aning om vad företaget gör, säljer osv. Det tycker jag är dåligt. Skulle vara enklare om kategorierna var enklare att hitta i!

2012-10-08

Hej,
Tack för feedback. Vi jobbar givetvis på att bli bättre på kategorisering av företag. Man måste oavsett detta ha egen erfarenhet av ett företag/produkt för att skriva ett omdöme om företaget på Rejta.se

Gustav Borg

2012-09-28

Martin Johansson

Oseriösa

Då det är så lätt att lägga in ett omdöme om någon firma utan att ens behöva uppge en riktig kontaktuppgift så tycker jag detta liknar mer en sida för eventuell smutskastningssida !! / Martin

2012-10-05

Hej Martin,
Tack för feedback. När du skriver ett omdöme på Rejta.se ska du lämna ett korrekt mejladress. Om du gjort detta får du veta om företaget svarat på ditt omdöme. Rejta har även i vissa fall direktdialog med omdömeslämnaren.

2012-09-26

Mark J Mark J

Rejta.se är mycket bra!

Rejta.se är jätte bra. Jag är glad att jag och min kille hitta hit. Har finns det mycket kul att göra. sedan kan man tjäna lite pengar, som aldrig är fel. Toppen betyg till Rejta. Hit borde flera vända sig till. Om man vill ge råd eller kolla vad andra skrivit för omdömmen av olika företag eller myndigheter.

2012-09-26

Lina A Lina A

skönaste sidan ju!
om man är osäker på något, speciellt internet sidor, då är det ju bara checka här vad folk tycker! :)

2012-09-19

Johanna B Johanna B

Intressant att se hur olika folk tycker och tänker om saker och ting.

2012-09-18

Petra L Petra L

Rejta

Är väldigt glad att jag hittat hit. Kul och läsa alla olika omdömen om butiker, restauranger mm. Och att man kan tjäna en liten slant är aldrig fel!

2012-09-18

Custice

Tack rejta.

Tack rejta.

Allt fixat och det tackar vi för.
Skulle fortfarande vilja ha en kontakt ang en annan sak men snyggt hanterat trots att det tog tid.

// Custice

2012-09-17

Jon // Custice

Fantastiskt dåligt!

Har varit i kontakt med Rejta flertalet gånger samt även skickat två meddelanden i deras "kontakta oss" formulär. Blev lovad att de positiva omdömen som försvunnit skulle läggas upp samma dag efter eller som allra senast dagen efter. Har nu nästan gått en vecka utan åtgärd och utan kontakt trots att jag sökt rejta och bett om en kontakt igen. Usel hantering av kundtjänst!

2012-09-16

Sandra P Sandra P

Bra!

Har tjänat en del pengar på det här, dessutom är det väldigt roligt! :D

2012-09-15

Emma G Emma G

Bra sida!

Om man behöver lite extrainkomster så är detta en bra sida att tjäna lite fickpengar. Har själv tjänat en bra summa. Jag är väldigt nöjd över att jag blev medlem här!

2012-09-15

Sara S Sara S

Bra sida, finns också en app vilket är väldigt praktiskt. Mycket uppskattat när man ska iväg till en restaurang så kan man kolla vad andra tyckt till om det stället.

2012-09-14

Mio

Så bra att jag hittade hit.Mycket bra sida.
Här kommer jag att titta in ofta och läsa omdömen,
om olika företag,och ge + eller -.

2012-09-11

Öser N Öser N

Ett bra sätt att tjäna lite pengar då och då!

2012-09-11

Camilla S Camilla S

Jättebra sida att skriva omdömen och ge tips genom! Är väldigt glad att jag är med på denna sida. :)

2012-09-09

Tommy N Tommy N

Riktigt bra sida att se och skriva sina omdömen på och med bloggerfy-tjänsten där man kan tjäna en slant på det är det riktigt underbart att man kan förena nytta med "nöje".

2012-09-08

Björn A Björn A

Bra omdömessida!

Jag har sett rejta.se som en grym möjlighet att både få bra info om andras ömdömen om företag och tjänster samt att man själv som skribent kan tjäna en liten hacka på att hjälpa företag uppåt på rejta.se det är kanon!

2012-09-01

Danielle S Danielle S

Rejta

Riktit bra ! Man skriver omdömen om olika butiker o sidor. Plus så kan man tjäna pengar på det :D

2012-08-27

Lanja Lanja

skriver ett omdöme till, ni kan ta bort det andra

Appen krachar allt för ofta, det går inte att logga in med fb på den. Varför alla dessa buggar?!

2012-08-25

Jenny W Jenny W

Grymt att kunna tjäna extra pengar

2012-08-25

Johanna

sämsta hemsidan

Får mail att mitt omdöme tas bort för reklam för konkurrerande verksamhet?
Hur de läste in det har jag ingen aning om, men om man inte kan skriva att ett företag är bättre än ett annat företag, vad ska man då jämföra med?
T.ex att Willys är billigare än Ica Maxi men Ica har bredare sortiment, de är väl knappast reklam för konkurrerande verksamhet?

Dennis

Ingen kontroll

Här kan vem som helst gå in och skriva skit om ditt företag utan att behöva registrera sig eller stå för vem man är.
Skitkasst.

Lars Almlöf

Akta er för att kritik mot Eniro. Jag försökte tala om att det fanns andra bättre aktörer men de fick man inte namnge enligt rejtas regler så de tog bort mitt imdöme. Reglerna är bara till för att skydda eniro som ligger bakom rejta, Ynkligt!

Hej Lars,
Våra riktlinjer är samma för alla företag, vi gör alltså inga undantag om omdömet (som i ditt fall) gäller Eniro. Klicka på länken i avvisningsmailet och ta bort konkurrentens namn så visar vi gärna ditt omdöme.

Rejta.se-redaktionen

2012-08-22

Fatima S Fatima S

as bra!

Rejta är jätte bra, haR tjänat massa pengar tack vare den genom att skriva omdömen på ställen och företag! Man borde kunna se hur mycket man har tjänat på varje omdöme, men annars älskar allt som det är! :D 5/5 lätt!

Ni tar bort historik

Ni har tagit bort all historik på tex Phonera som hade 50-60 omdömen. Vad beror det på? Nu har de bara 3.

2012-08-21

Hej Peter, tack för din input!
Detta beror på ett systemfel. Alla tidigare omdömen om Phonera kommer synas inom kort.

Tanken är god, men

verksamheten fungerar inte när företag som t ex Allhjälpen tillåts fortsätta med sina särskrivna positiva inlägg så de negativa inläggen försvinner i mängden av positiva. Tydligen lyckas vissa företag skriva inlägg om sig själva ifrån olika IP-adresser, men någon form av inloggningsfuktion som inte kan missbrukas borde väl kunna införas för att förhindra missbruket? Ni borde också lägga mer tid på utredningar, om t ex alla andra städföretag fått tre (positiva) omdömen är det helt orimligt att ett annat företag har nästan 60 omdömen och nästan alla positiva. Detta är vanligt logiskt tänkande och borde få er att ta ett allvarligt samtal med de företag det gäller.

Hej,
Stort tack för feedback! Vi kommer att väga in dina synpunker i vidareutveckling av sajten. Vissa företag uppmanar kunder att ge dem ett omdöme på exempelvis en orderbekräftelse. De är oft orsaken till att ett företag har betydligt fler omdömen än andra i samma bransch.

2012-08-15

Sol N Sol N

Låter mig tjäna riktigt bra med pengar på att rejta företag jag har haft med att göra. :) Rekommenderas till alla bloggare!

2012-08-13

A

Borttagna omdömen

Tanken är god men vissa inlägg tas bort. Jag och flera vänner har gett dålig kritik till ett företag som vi har varit missnöjda med och endast ett omdöme står kvar. Företaget ringde upp mig och anklagade mig för att ha skrivit alla och har tydligen övertygat någon på rejta.se om samma sak. Mycket dåligt!

2012-08-07

roger P

Dålig sida

Rejtat 3 företag imorse alla borttagna.......trots allt jag följt era regler & jag förstår folks frustration då ni verkligen förtjänar att skrivas ner med diverse negativa saker.

Underligt att ni inte polisanmäls för det ni åsamkar företagare som bedriver seriösa verksamheter & som ni förstör med att kunder kan skviva anonyma inlägg.

Fy skäms

Hej,
Då alla tre omdömen behandlade samma FD företag så identifierade vi det som dubletter. Vi har tagit en ytterligare diskussion kring detta och nu publicerat dessa omdömen.

2012-08-06

Linus L Linus L

2012-08-08

Tack, kul att du gillar den!

2012-07-31

David

Helt oseriöst!

Trots att någon under falskt namn skrivit rena (och uppenbara) lögner om vårt företag har Rejta inte svarat på några anmälningar på över tre veckor.

Ingen källkontroll, ingen kundrespons.

Sidan borde förbjudas!

Hej,
Vi har varit i kontakt både med dig och den som skrev omdömet. Uppenbarligen är kunden missnöjd med ett arbete som ni utfört och har därför skrivit ett negativt omdöme. Ni har möjlighet att bemöta kritiken genom att svara på omdömet.

2012-07-30

Örjan Johansson

Oseriöst!

Jag hittar ett omdöme om mitt företag Risetrade som är negativt. jag kan inte härleda det till någon som skull e vara missnöjd och jag anstränger mig för att göra kunden nöjd. Dessutom betonas det att vi har höga priser, vilket inte alls stämmer utan vi torde vara en av de billigare på nätet generellt sätt. Det verkar vara helt gripet ur luften från någon som bara vill snacka skit! Jag har tidigare påpekat recensionen för Rejta utan respons dessuom. Vad är detta??

Hej Örjan,
Omdömet strider inte mot våra riktlinjer. Vi rekommenderar alltid att man som företagare svara på omdömet.

2012-07-20

Tore Lund

Värdelöst

Tycker att det är en fruktansvärt oseriös jämförelse site där man efter fritt bevåg kan prata illa om konkurrenter.

Själva grundkonceptet är vettigt men varför krävs det inte obligatoriska inloggningsuppgifter så man kan se namn och ev. vilket företag man representerar när man sitter och spyr galla över sin leverantör? Det, det hade varit mer seriöst!

Hej Tore
Tack för feedback! Vi kommer ha din input i åtanke när vi vidareutvecklar sajten under hösten.

2012-07-20

Nathalie S Nathalie S

Nöjd

Bra för den som har lust att tjäna ett par kronor i månaden.

2012-08-08

Det är många som skriver omdömen och tjänar pengar genom vårt samarbete med Bloggerfy.
Kul att det uppskattas!

Mats S Mats S

Falska omdömen. Mina omdömen raderas

Många företag har uppenbart skrivit sina egna omdömen, men dessa låter man vara kvar även om man anmäler.
Mina negativa omdömen om samma företag försvinner spårlöst utan att jag blir underrättad.

Hej Mats
Om vi kan spåra att företag skriver omdömen om sig själva avvisar vi självklart dessa. Vi kan se att vi valt att avvisa två av dina omdömen. Ett av dessa är avvisat pga att det ser ut som att samma person (du) har skrivit två omdömen om ett företag gällande samma sak. Vi plockar då bort ett av dessa och låter ett stå kvar. Vi ska alltid skicka ut en mail till epostadressen som lämnats med anledning varför omdömet blivit avvisat och där användaren har möjlighet att ändra omdömet genom en länk. Hör gärna av dig till omdome@rejta.se för att följa upp tråden ytterligare.
Tack för att du använder Rejta.se
Mvh

2012-07-12

Hans

Oseriös jämförelsesajt Stäng ner!

Konkurrenter kan lägga in oseriösa inlägg, dessutom så kan man om man annonserar mycket hos Eniro bestämma vilka inlägg som ska synas eller tas bort. Som sagt en oseriös jämförelse sajt.

Hej Hans,
Det är högst beklagligt att företag ibland försöker ge konkurrerande verksamheter dåligt rykte istället för att lägga energin på att själva få nöjda kunder. Vi försöker följa upp alla omdömen där konkurrerande verksamhet misstänkts ligga bakom ett omdöme. Det går inte att på något sätt köpa bort omdömen på Rejta.se

2012-07-11

Falska omdömmen

Konkurrenter och ägare är de som står för majoriteten av inläggen. Vilseledande!

2012-07-11

Peter

Har ett eget företag och drabbas av falska omdömen då och då från konkurrent. Rejta kollar inte upp dem som lägger in ett inlägg och hör inte med företaget som drabbas innan dem skriver något.

2012-07-10

Kul att se hur olika personer har uppfattar olika företag.

2012-07-10

stabilt

finns många företag att plugga in

2012-07-08

Anette E Anette E

fungerar bra och man kan tjäna några extra kronor på sin blogg men tyvärr försvinner pengarna snabbt och man blir lite besviken då man rejtat en massa och sedan så står kontot nästan på noll igen.
Men som sagt det fungerar det är lätt och bra att det finns.

2012-07-07

Jennifer S Jennifer S

Perfekt om man vill tjäna lite extra pengar på sin blogg och inte vill lägga ner för stor energi på det. Går supersnabbt och är enkelt. I början var man dock lite lagom förvirrad över varför pengarna försvann helt plötsligt, men när man frågade om det så fick man snabba och bra svar. Har inget dåligt att säga!

2012-07-05

Danny

Oseriös

För få användare, för lite betyg och en app som måste vara byggd på mitten av 80-talet.

Ännu en gren som Eniro borde släppa. Reco är bättre.

2012-07-05

Roger Markusson

Vilseledande

Har själv eget företag och drabbas av falska omdömen då och då. Använde naturligtvis inte denna sajt när jag anlitade takläggare i våras. Vill jag få hög ranking kan jag skriva egna fina inlägg via vänners datorer ... vill jag orsaka problem för konkurrent går det säkert fint !

2012-07-03

POOS

Jag blev medlem för två dagar sedan och jag tycker hittills att det fungerat superbra.
Jag gillar att man kan tjäna pengar genom att få framföra åsikter samt att få läsa andras erfarenheter och åsikter :)
Tummarna upp!

2012-07-03

Toppen!

Rejta är superbra att ha när man ska prova en ny restaurang, butik eller liknande.

Censur

Rejta censurerar tydligen bort omdömen som företagen tycker är för känsliga att svara på.

Dom går alltså inte konsumenternas väg utan företagens.

Bra att man fick veta det.

Då får man starta en egen sida UTAN censur istället.

Tack för ordet.

Ratar rejta.

Trots att det är en väldigt bra idé så fungerar det inte i praktiken. Till skillnad från recencenter som har en konsekvens åsikt hur saker ska vara så blir det inte så bra när en massa personer ger betyg - speciellt eftersom de flesta inte är helt kvalificerade(inkl. mig). Trots att vissa företag gynnas av detta kommer de flesta missgynnas eftersom man hellre kritiserar än prisar.

Otilia T Otilia T

bra sida som visar vad alla tycker om olika företag

2012-06-29

Josefin L Josefin L

riktigt bra!

riktigt bra sida där man kan få information på olika företag innan man beställer något även om man vill dela med sig av sina egna erfarenheter!

2012-06-29

Bra Bra

Ena bra sida där man kan få info innan man handlar

2012-06-28

Noshad

Grymt!

Grym sida!! Med rejta kan man se vilka butiker/företag som ger bäst service.

2012-06-26

Rikard K

Oseriöst

Vänligen lägg ner er verksamhet. Rejta.se missbrukas av användare som skriver påhittade både bra och dåliga omdömmen om företag och därmed förlorar den sitt syfte. Det är ert ansvar att se till så att informationen är 100% korrekt. Var är er moral? Gör om, gör rätt eller lägg ner skiten.

2012-06-25

Håkan Lundström

Stäng !

Stäng ner rejta.se.
Urusel s.k. bedömningssejt som godtyckligt censurerar sanning och konsekvens bakom ett företag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

2012-06-26

Hej Håkan!

Vi har tittat på de omdömen du har lämnat.
Du har skrivit fem omdömen om ett och samma företag och två omdömen om oss på rejta.se.
Det är bara tillåtet att rejta ett företag en gång.
Enligt våra riktlinjer måste ett negativt omdöme motiveras. Tips: Beskriv vad som har hänt och vad som var dåligt.

2012-06-20

Petter R Petter R

Bra sida!

Bra att få veta folks reflektioner över saker de har köpt och har erfarenhet av, så man själv kanske inte går i samma fälla, alternativt gör samma, grymma investering!

2012-06-19

Ismet Ö Ismet Ö

Bra sida med bra omdömen, jag kan se mina vänners omdömen på mobilen, finns också en app. Mycket uppskattat när man ska handla något eller liknande.

2012-06-18

Anna S Anna S

Jag tycker att Rejta.se är bra då man kan hitta omdömmen av olika företag som deras kunder har gjort... Känns bättre att veta saker om ett företag om det är första gången man ska testa det...

2012-06-18

Sarah K Sarah K

Kul att kunna läsa andras versioner av företag m.m. Rejta är en väldigt bra sida som ger en möjligheten att kolla upp till exempel vad som skrivits om frisörsalongen som du ska besöka. Jätte bra!

2012-06-16

Nils

Fruktansvärd sajt.....

Ni är en hop misslyckade personer som startad denna sajt för att få osämja i många branscher. Folk kan skriva vad fasiken som helst och ni bara godkänner detta utan att veta egentligen om det finns någon sanning bakom.
Stäng ner rejta.se

2012-06-10

Jona

kanon bra

Att man kan se omdömen innan man handlar.

2012-06-09

anonym anställd

skitsajt som bryter mot lagen

Ni tillåter folk att förtala anställda. När man kontaktar er tar ni inte bort det. Behövs fler som tycker samma för att myndigheterna ska vakna.

2012-06-11

Hej,
Enligt våra riktlinjer är vi restriktiva mot omdömen där personnamn nämns. Allt som kan ses som förtal mot person plockas bort. Anmäl omdömet via anmäl omdöme knappen som du hittar under omdömet. Följer det inte våra riktlinjer tas det bort.

2012-06-09

Tommy

Om man är missnöjd på ett företag så borde man väl först ringa dit och klaga? Vet företag som får kritik på "rejta" om att dom fått kritik och varför överhuvudtaget??
Jag förstår överhuvudtaget inte varför man klagar på internet genom rejta, ringer rejta upp och talat om för företaget att "Nisse" var lite missnöjd eller vad händer sen? Borde inte rejta ringa upp/maila/ta kontakt med företaget innan det läggs ut på Eniros sidor, och rejtas också för den delen.
Det verkar ju vara många som bara svartmålar, betygskalan tex, det som är 1 stjärna för mig är ju kanske 5 för någon annan, om det däremot står 2 (se rejtas eget omdöme) så blir man ju misstänksam om vad detta är för företag.
Nej detta här är bara löjligt, vem som helst skriver vad som helst om vem som helst. Hur seriöst är detta????
Kan man tjäna pengar på Rejta???
Några skriver det på sidan, hur och varför isåfall...

2012-06-11

Hej,
Det var många frågor i ett omdöme. Att skriva omdömen på nätet handlar framför allt om att ge andra möjlighet att ta del av rekommendationer, tips etc. Kom ihåg att de som skrivs på nätet ofta kan vara en persons enskilda erfarenheter/åsikter, vilket som du är inne på inte behöver stämma överens med alla andras erfarenheter/åsikter. Rejta ringer inte upp företag som får omdömen. Alla kan dock prenumerera på omdöme genom att använda vår RSS funktion. På Rejta kan man inte rejta "vem som helst" utan bara företag. Vi har ett samarbete med bloggnätverket Bloggerfy där bloggare kan tjäna pengar på att publicera sina egna omdömen i sin blogg.

2012-06-08

Wendela K Wendela K

BÄST!

Superbra att man kan skriva omdömen om saker och tjäna pengar på det, asbra helt enkelt!

2012-06-02

Anonym förstås, eller

Hur sjukt som helst

Att det är tillåtet anonymt att förtala andra människor på detta skitsajt förvånar mig mycket.
Gör nu en anmälan till Datainspektionen
Hur kan man lägga in omdömen som "den djälva kärringen" om en seriös företagare som försöker försörja sig på sitt företag och gör ett lagligt jobb, dvs att följa lagarna som Reita.se inte gör

2012-06-01

Alex

Gör ett bra jobb!

Hej alla!

Var lite missnöjd i början åt den firma vars vägnar jag arbetar åt pg.a. man i princip kan skriva vad som helst här utan konsekvenser!

Men med lite engagemang från vår sida och en i alla fall hyffsad kontakt med rejta har vi lyckats få bort mycket av de fejkade inlägg från konkurrenter som vi även bevisat har skrivit. Det är riktigt bra att rejta kan spåra ip-adresser och har hårda regler angående fusk från både företag och privatpersoner. Det vi däremot skulle vilja se är att de personer som skriver (framför allt med kritik) på något sätt kan bevisa deras besök hos ett företag, dvs göra inläggen mer trovärdiga. I nuvarande läge kan många personer posta fejkade inlägg för egen vinning eller baserat på rykten. Men det kanske skulle göra tjänsten rejta för svår att använda.
Men i det stora hela gör rejta ett bra jobb och ett tips till alla internetanvändare är att inte svälja allt med hull och hår då många personer är fanatiska, vill hämnas eller rent utav idioter i deras sätt att överdriva eller fejka inlägg.

Mvh Alex

2012-06-01

Hej Alex!
Vi arbetar med att ständigt försöka förbättra oss. Tack för mycket bra och konstruktiv feedback!

2012-05-28

TrainShop AB

Ett skämt!!!

Har ringt Eniro som sedan har kopplat mig till Rejta, utan att lyckas. 3 försök med 25-30 signaler varje gång utan att ens komma tillbaka till växeln!
Säger det mesta om detta bolag. Vårt problem är att vi fått ett hämndomdöme från en person som inte ens är kund hos oss som dessutom är snyltparkerare på våra privata P-platser!

Det är besynnerligt att personalen på REJTA inte har bättre insikt på vad en kund är!

Rejta

Rejta är nog den bästa sidan just nu, älskar sidan nu! Skapade igår och är redan besatt, enkelt sätt att tjäna pengar också. Tumme upp!

2012-05-18

Härligt att du gillar sidan. Tumme upp för ditt omdöme!

2012-05-16

Madelene F Madelene F

Rejtar Rejta.se

Jag har bara använt rejta över dagen, men jag är nöjd. Jag har kunnat se små som stora företag och fått en chans som konsument att påverka, vilket jag tycker är något stort för varje enskild individ. Ännu har jag mest bara kollat runt, gjort några få "rejtningar" men avvaktar för att se mig omkring. Jag ger Rejta.se några + i kanten. Sidan verkar realistisk, ärlig och oändlig. Gött!

2012-05-18

Tack! Vi uppskattar ditt omdöme. Det är ni som användare som gör den bra.

2012-05-06

Majken C Majken C

Rejta är smarta däremot.
Nu lyfter som sig ett rejält snäpp när dom får flera bloggare att kommentera å lämna sina åsikter. SMART! Fler klick, fler medlemmar.

Tack!
Samarbetet funkar toppen. Alla är nöjda och glada!

2012-05-04

Fd rejtare

värdelöst

Jag vill bara säga så här till alla handverkare/företagare som har att säga någotom våra omdöme inkl rejta, Om man är seriös företagare då får man bra omdöme om man jobbar på ryktye och mycket rekomendationer . År man sämst av alla och kan tillhöra nästa program för tex fuskbygge så kan jag säga så det är rätt att Ni ska rensas från marknaden,helt är ni duktiga så stanar Ni på rejta och eniro för då bryr Ni er inte om omdömen. Rejta plockar bort mycket på dåliga omdöme och vill inte bli av med kunder som betalar för annonser på eniro,och det är faktum Det är fusk och inget annat Det har jag precis diskuterat med kundtjänsten och rfedaktionen på Rejta. Dem är så oseriösa att dem vill inte alls lämna något nam på den ansvarige som administrerar publiseringen av dem. Dem gömer sig backom noreplay.se/ mailet och vill inte ta ansvor för det dem säger eller står. Har skrivit omdöme om en företagare och dem publiserar min ömdome sen när han ringer eller mailar dem och vissar sin missnöje . Då plockar dem bort mina omdöme. Sådana företagare ska bort från eriro,rejta dem ska gå i konkurs allihopa. och då kanske stänger man när även oseriös Rejta med sina omdöme men först bort med alla oseriosa företagare,inkompetenta utan behörighet.Varför Rejta och Eniro kollar inte upp dem först om dem verkligen har sina behörigheter ,istället vem som helst kan komma på eniro ochrejta, och dem sälger annonser om företaget som inte lever upp till det dem lovar. Det gör er okså oseriösa. Nu är jag fan

Hej,
Anledningen till att vi tagit bort vissa av dina omdömen är att du exempelvis skrivit 4 negativa omdömen om samma VVS firma. Detta är inte ok enligt våra riktlinjer, därav står endast ett av dina omdömen kvar. Det finns ingen koppling mellan en köpt annons på Eniros företagssök och omdömen på Rejta.se.

2012-05-03

stig fröling

golvkillen

Jag är skitförbannad på rejta,,o tycker skiten skiten skall skrotas omgående,, Jag har ett litet företag som gör golvarbeten, jag får så gott som alla mina arbeten via rekommendation,,jag har minsta lilla annonsen som kan köpas hos eniro, endast för att gamla kunder skall första att jag fortfarande verkar o för att personer som känner till mig skall kunna hitta mitt telefon nr,
Häromdan ringde säljare från eniro för förnyelse på min lilla annons, då upptäckte jag att en person skrivit en skit taskig kommentar om mig och mitt företag,, då jag kontaktade rejta angående att jag inte överhuvudtaget vill att någon kommenterar mitt företag var dessa helt oförstående till detta,,eftersom rejta ägs av eniro blir kontentan följande: jag betalar eniro dyra pengar för en skitannons, deras dotterbolag rejta handhåller med plats där knäppskallar kan svartmåla mig och mitt företag,,detta är helt åt helvete,,jag har på stående fot sagt upp min annons hos eniro o kommer inte så länge rejta agerar som de gör köpa någon ny,,

Hej Stig,
På Rejta tillåts konsumenter att skriva omdömen om företag, positiva som negativa. Alla företag kan enkelt svara på sina omdömen och på så vis ge feedback till både Rejtas användare och till den specifika kunden som lämnat omdömet. Ditt företag har övervägande positiva omdömen, men det näst intill omöjligt att alltid ha 100% nöjda kunder.

2012-05-03

Bloggerfy

Jag började skriva omdömen pga. bloggerfy. Jag har skrivit 6 stycken men 2 av dem kunde inte skickas. Varför?

2012-05-04

Under gårdagen hade vi ett litet problem med en uppdatering. Det är sådant som händer ibland. Vi hoppas att vi löst problemet och att allt funkar som det ska nu. Hoppas du har överseende. Tack för att du Rejtar!!

2012-05-01

Patrik K

Är så tacksam

att det finns en sida som denna, där man kan ge konstruktiv kritik till företag. Tror och hoppas detta gynnar alla i förlängningen oavsett om man är konsument eller företagare.

2012-04-29

CB

Funkar för mig

Skulle kolla upp en flyttfirma. Fick bra tips pluss att företaget hade svarat bra.

2012-04-28

Erica H Erica H

Great, greater & greatest

I love it! The idea of a cooperate with Bloggerfy is great.

Maria

Sanna omdömen tas bort!!!

Har skrivit ett flertal omdömen om ett slakteri som varit uppe i tingsrätten OCH BLIVIT DÖMDA för vanvård o svartslakt. Detta skånska slakteris ägare är nu även föremål för djurförbud av åklagaren. Nu vill jag varna för att de tar emot hästar som sällskapshästar på livstid men som istället går rakt in i slakten fastän det finns kontrakt med de förra ägarna att detta inte får ske. Slakteriet har även varit uppe i TV4:s program "Uppdrag Granskning" så det är inga osanningar som ska fram. Det är ett mkt OSERIÖST företag o vi är ett flertal som skrivit in omdömen om företaget, även de som blivit hotade till livet av ägarna (polisanmält & radioprogram finns om detta) har skrivit omdömen. Varje gång är det bortplockat o inte får vi mail om att de plockas bort. Nu undrar jag hur vi ska göra för att varna folk från detta slakteri? Ska vi skicka med domen från tingsrätten för att få in ett omdöme i Rejta?

Hej Maria!

Syftet med rejta.se är inte att skriva den typen av "varningar"
om företag, även om din tanke är god. Texten du skrev beskriver bara dina åsikter om företaget, ingen egen
upplevelse av tjänsten, eller att du skulle ha varit i kontakt med företaget ifråga.

2012-04-20

Hasse

Sämst

Rejta är urdåliga skrivit flera mail och bett om kontakt med några av deras chefer men aldrig fått något svar.
Har försökt få bort vårt företag härifrån eftersom en konkurrent skriver dåliga omdömen om oss hela tiden.
Värdelös sajt!

2012-04-19

kakan

värdelöst

Dåligt: man låter företag skriva positiva omdömen om sig själva, men man publicerar inte inlägg som påpekar detta.

Vad kan göras bättre: allt. mycket oseriös sida som inte fyller någon funktion alls eftersom man inte kan lita på vad som skrivs.

Hej kakan!
Texten du skrivit är inget omdöme, utan mer en åsikt om rejtas omdömestjänst, därför valde vi att ta bort det. Inget i texten beskriver en egen upplevelse av företagets tjänster, eller att du skulle ha varit i kontakt med företaget ifråga.

Med vänlig hälsning Rejta.se redaktionen

2012-04-14

Johnny

Raderar.

Som rubriken lyder.
Rejta raderar bort omdöme.
Beklagligt samt en oseriös sida.

2012-04-17

Hej Johnny! Tack för att du använder rejta.se
Tyvärr kan man inte rejta sitt egen företag, vilket vi ser att du har försökt göra. För att visa att vi är seriösa så raderar vi förstås "egna rejtningar" av denna typ. Hoppas att du förstår. Ha en fortsatt bra dag. Med vänlig hälsning Rejta.se-redaktionen

2012-04-04

kim

Fortfarande fritt fram för mygel

Det är hyfsat tråkigt som seriös företagare med mycket hårt arbete bakom sina goda omdömen att se hur Rejta gång på gång trots att det påtalats här ser mellan fingrarna när företag skriver mängder med omdömen om sig själva. Hela poängen med denna sida förstörs när ni inte bryr er om er egen trovärdighet. Alla omdömen som lämnas bör lämnas med ett unikt telefonnummer, och sms-kontroll genomföras samt personlig intervju ifall fusk misstänks. Trovärdigheten för Rejta ökar ju hårdare ni blir mot fuskarna. Påtalade detta problem redan för ett år sen men tyvärr har ni inte gjort ett dugg eftersom ni inte tycks se problemet med att era kunder vilseleds.

2012-03-07

Prinsgården

Prinsgården vandrarhem ?

Hej
Vi från Prinsgården vandrarhem i Mora tycker att Rejta.se är en mycket bra omdömes sida både för oss som företagare samt för våra gäster.
Men nu när vi skulle länka rejta till våran hemsida så hittar vi inte Prinsgården vi har mailat och försökt få tag på någon som kan ge svar på vad som har hänt utan resultat där utav så försöker vi få svar här igenom.

Tack på för hand önskar Prinsgården

2012-03-09

Hej,
Kul att ni gillar och använder vår sajt. Vi har varit i kontakt med er och ni finns nu återigen med på sajten.

2012-02-24

Therése

Köper företagen sig till goda omdömen?

Gång efter gång har jag upplevt att kritiska omdömen jag har lagt in om företag har plockats bort. I samtliga fall har det varit efter att någon person på företaget i fråga har upptäckt mitt omdöme och försökt bemöta det. I samband med att detta händer får jag också veta att mina omdömen plötsligt (ofta efter att ha legat ute i flera veckor) "strider mot Rejtas riktlinjer" och därmed ska tas bort utan vidare förklaring. När jag ställt en direkt fråga till Rejta om exakt vilka riktlinjer jag går emot får jag ingen förklaring utan bara ett kort svar om att Rejta har rätt att ta bort omdömen hur de vill.

Jag kan inte tolka det här som annat än att Rejta är köpt av företagen och frågan är om det ens är meningsfullt att skriva vad man tycker här, eftersom allt ändå verkar censueras till företagens bästa. Jag verkar vara långt ifrån den enda med denna erfarenhet av Rejta.

Nu har jag också förstått att Rejta hör till Eniro och mina erfarenheter som företagskund där är att Eniro är ett av Sveriges absolut sämsta företag vad gäller kundbemötande, så att Rejta gör samma sak är egentligen inte överraskande.

2012-02-28

Hej "Therése",
Har tittat lite närmare på de omdömen du lämnat, och de omdömen vi valt att ta bort är dubbletter. Man kan bara rejta ett företag vid ett tillfälle. Tack för att du använder rejta.se

2012-02-21

O

Censur?

Varför tar ni bara bort mina meddelande?
Är ni köpta eller rädda?

Jag har lagt in 2 olika meddelande om ett företag som vill framstå som seriöst.
På nätet har företaget massor av klagomål men i stället för att lösa grundproblemet försöker de dölja och försvara sina fel.

2012-02-29

Hej "O",
Vi har tittat närmare på de omdömen du lämnat, men som vi valt att ta bort.
Texten du skrev beskriver bara dina åsikter om företaget, ingen egen
upplevelse av tjänsten, det framgår inte att du själv skulle ha varit i kontakt med företaget ifråga.

2012-02-12

Besviken f.d kund

Hela Technogarden i Göteborg har försvunnit !!!

Kom inte och skyll på tekniken, när ni tar bort hela företag på grund av deras dåliga kritik!
Tro bara inte att vi konsumenter är så dumma att vi går på en sådan nit, vem som helst kan väl räkna ut hur sådant går till...

2012-02-13

Hej "Besviken f.d. kund" och Knut!
Vi kan inte ta bort företag från rejta.se. Vi har funktionalitet för att blockera användare från att lämna omdömen till företag, men vi kan inte ta bort dem.
Ett företag som vi blockerat visas fortfarande på rejta.se, men utan möjlighet att lämna omdöme.
Det företagsdata vi visar kommer från Eniro och vi har (som tidigare nämnts) haft lite strul på sistone i dataöverföringarna och då har vissa företag helt enkelt temporärt inte varit sökbara på sajten. Det är förstås jättedåligt, men vi jobbar stenhårt på att styra upp det hela.

Technogarden ger 3 träffar när jag söker på det. Är det fortfarande någon träff du saknar? Skicka ett mail till omdome@rejta.se så ska vi titta närmare på saken!

Gällande möjligheten att kunna köpa sig fri från omdömen, så gäller fortfarande att "nej, det går inte". Om någon anmäler ett omdöme och kan visa på att det inte stämmer, så försöker vi få kontakt med omdömesskrivaren för att höra dennes version. Det hela slutar ibland med att vi tyvärr blir tvungna att ta bort omdömet, men i de allra flesta fall låter vi omdömen stå kvar.

2012-02-07

Knut

Företag köper sig fria från dåliga betyg

Får ett företag för mycket dåliga betyg, med all rätt, så helt plötsligt försvinner företaget från Rejta.se. Men företaget ligger kvar med adress och telefonnummer på Eniro.se.

En del företag verkar kunna köpa sig fria från dåliga betyg? Då faller hela idén med Rejta.se och det är lika bra att sajten läggs ned.

2012-02-06

Ann

Publicerar godtyckligt

Rejta godkänner och raderar omdömen godtyckligt, även om sig själva. Har tidigare skrivit omdöme om denna tjänst och hur den fungerar, men jag gissar att eftersom mitt omdöme var likt detta så raderades det illa kvickt. Jag tycker att om man startar en tjänst som rejtar andra företag, så måste givetvis också kunna bli rejtade själva. Med anledning av detta upplever jag tjänsten som mycket oseriös.

2012-02-05

Ozzy

Lägg ner sidan

hur kommer det sig att företag försvinner från rejta när man skall läömna omdöme

2012-02-06

Hej Ozzy!
Tyvärr har vi haft lite tekniskt strul med dataöverföringen från Eniro den senaste veckan. Vi jobbar stenhårt på att lösa det och så fort det funkar igen så kommer ditt omdöme att synas (det är publicerat och godkänt).

Tack för att du använder oss!

2012-01-05

Stephan

Oseriöst

Får mail att mitt omdöme tas bort för reklam för konkurrerande verksamhet?

Så ni får väl rejta själva framöver, men det kanske ni gör redan.

2012-01-11

Hej Stephan!
Våra moderatorer har fått instruktionen att vara kritiska så fort konkurrerande verksamhet nämns, även om det i detta fall delvis stämmer som du säger och är mer av en jämförelse. Dock kommer vi inte att publicera ditt omdöme, då du även antyder att konkurrenterna skulle syssla med kriminell verksamhet. Detta är ett brott mot våra riktlinjer.

Vi kunde nog ha varit tydligare i motiveringen till varför vi inte publicerade ditt omdöme och det ber vi om ursäkt för, men jag hoppas att det inte hindrar dig från att använda Rejta i framtiden!

2012-01-03

Stylist

Oseriöst

Jag anser inte detta vara en seriös sajt för fem öre! Folk kan lägga in hur många omdömen som helst och i olika namn. Sen vill jag veta varför ni inte lägger in det jag har skrivit?!

2012-01-11

Hej Stylist!
Här på rejta.se tillåter vi, mycket riktigt, omdömesskrivaren att vara anonym. Anledningen till att dina omdömen om ditt företag inte har lagts upp är att de inte är just omdömen, utan mer att tolka som företagssvar. Använd knappen "Företaget svarar" bredvid det omdöme du vill svara på, så publicerar vi det som ett företagssvar istället!

2011

2011-12-28

Albert

Tack för svar!

Jag fick nu ett personligt mail från rejta med en förklaring varför de har tagit bort mina tidigare inlägg. Mycket bra!

2011-12-23

A

Fristad för kriminellt (inkompetenta) företagare?

Urbedrövligt att man inte kan varna andra kunder för företag som har satt i system att så fort det går dåligt, att gå i konkurs för att sedan starta nya företag med samma "tvivelaktiga" affärsmetoder/koncept. Enligt ett svar nedan så måste tjänsten utvärderas och inte företaget. Om tidigare företag försvinner och de startar nytt hur ska nya kunder då kunna varnas av samma skojare? Ena nuvarande kritik jag kan ge är att de har genomfört ett mediokert arbete, till överpris och att arbetet drog ut på tiden. Det är bara toppen på isberget av den kritik man skulle kunna ge.

Skulle någon av er seriöst kunna lita på företagsansvariga till ett nytt företag som sen tidigare har haft flera konkurser bakom sig, personliga ärenden hos kronofogdemyndigheten, en av ansvariga suttit i fängelse för grova ekobrott, anmälda för bedrägeri, ärenden hos konsumentverket, haft notis på råd och röns svarta lista och att de har haft flera tidningsnotiser om sig? Har varit i kontakt med ett sådant företag och det är ingen lätt information att få fram på förhand. Har nu försökt varna men kommentarer tas bort trots att jag har länkat bevis. Att hänvisa till deras tidigare bolag i kommentarerna för andra av deras bolag går inte heller trots att man med lite detektivarbete kan se de klara likheterna i bla företagsnamn och notiser om dem på internet.

Rejta behöver seriöst se över sin publiceringspolicy samt att ni har personal som kan se över ärenden kring ett sådant företag jag har nämn

2011-12-23

Albert

Rejta ljuger

Rejta har två gånger tagit bort mitt omdöme om en bilverkstad. I tidigare inlägg om Rejta så svarar de att de mailar personen vars inlägg de har tagit bort och förklarar varför. De har aldrig mailat mig om detta. Jag kan inte begripa varför de har tagit bort mina inlägg så en förklaring skulle vara på sin plats. Snälla, maila mig och förklara. Gör ni inte det så är ni definitivt oseriösa.

2011-12-28

Hej Albert!
Jag hittar tyvärr inte det första omdömet du skrev, men efter att ha sökt på din epostadress och ditt IP-nummer i våra system så hittar jag enbart publicerade omdömen. Ett kommer jag dock att avpublicera, eftersom det är snarlikt det su skrev precis innan.

Martin på rejta

2011-12-20

Peter Nilsson

REJTA TAR BORT SINA EGNA OMDÖMEN

Nu undrar jag över sanningshalten i Rejtas rejtningar, när ni gallrar bland era egna omdömen.
Ni svarar inte på mail och går inte att få tag i på något sätt. Mina goda kunder har fått sina kommentarer borttagna, men ni låter negativa kommentarer med veka sanningshalter ligga kvar.
Skärp er.

2011-12-20

Peter Nilsson

MISSVISANDE och RIKTAD MARKNADSFÖRING

Detta företag är ren bluff och båg. Jag har i dagarna pratat med ett flertal av mina kunder som påstår sig ha skrivit goda omdömen till mitt företag. SAMTLIGA är borttagna från REJTA.

Det verkar som om Rejta bara vill godkänna DÅLIGA kommentarer. Vem vill ha DÅLIG reklam? Vem bestämmer vilka kommentarer som skall visas och vilka som INTE skall visas?
Efter att en kund påpekade att hans kommentar försvunnit från Rejta, undersökte jag med ett flertal nöjda kunder som sagt att dom skall rejta oss och samtliga av deras kommentarer är borta.

Ateljé Marie Fotostudio AB, Göteborg

2011-12-22

Hej Peter!
När jag ser över de omdömen som givits för Ateljé Marie Fotostudio AB, så är samtliga inkomna omdömen sedan 2009 publicerade utom ett, som kommer från samma IP-adress som de inkomna företagssvaren har. Detta omdöme är borttaget.

Det är tråkigt att höra att du haft problem att få tag på oss. Om du har omdömen som du vet om och som du saknar, så hör av dig till omdome@rejta.se, så svarar vi så snart vi kan!

2011-12-13

Mia

Rejta inte att lita på

Jag har skrivit en mängd dåliga omdömen om bla skojarföretag som köper guld. Samtliga har tagits bort efter någon halvtimme. Ett av företagen har sida upp och sida ned med 5 solar; bara lovord, inte ett enda negativt omdöme. Jag mailade Rejta och ifrågasatte detta, men de bara slog ifrån sig att företagen kan köpa sig fria. Jag skrev mycket sakliga omdömen, så de kan inte ha tagits bort för att de var olämpliga. Så alltså är Rejta ingen tjänst du kan lita på. Förresten tas väl detta omdöme också bort.

2011-12-19

Hej Mia!
Att dina omdömen togs bort beror dels på att vi bedömde det som att de inte beskriver tjänsten som sådan utan mer är varnande information; dels anklagade ett av dem företaget för bedrägeri, vilket också går emot våra riktlinjer.

Företag kan INTE köpa sig fria från omdömen på rejta.se. Vem som helst kan klicka på länken "Anmäl" i anslutning till varje omdöme och då lusläser vi omdömet en gång till. Även om företag hör av sig till oss så är vi noga med att vi måste kunna hänvisa till att ett omdöme bryter mot våra riktlinjer för att kunna ta bort det. Om omdömet inte bryter mot våra regler så låter vi det stå kvar, oavsett vem eller vilka det är som klagar.

Martin på Rejta red.

2011-11-16

Mycket irriterad

Ett skämt!

Fattar inte hur ni kan bedriva denna verksamhet på en så oseriös nivå. Ni inbjuder ju till pajkastning och mer eller mindre förtal. Kunderna som söker info på rejta.se bör ju tydligt visas ert eget betyg för att kunna bilda sig själva en uppfattning om informationen ni förmedlar är trovärdig eller inte.

2011-11-12

Hobbyjuristen

Seriositet

I det fall en privatperson skulle framställas negativt via denna hemsida, så är det min åsikt att ni är åtalbara för det som skrivs, oavsett sanningshalten. Ni kanske bör ta bort möjligheten att kommentera personer med personnamn hos företag i recensionerna.

2011-11-14

Hej Hobbyjuristen!
Vi tar bort omdömen där negativ kritik antingen kan härledas till en enskild person eller där personnamn nämns. Men om du har hittat ett omdöme där vi har missat, så vill vi gärna veta vilket!

Klicka på "Anmäl omdöme" bredvid omdömet eller skicka ett tips till omdome@rejta.se, så blir vi glada!

Tack på förhand!

Rejtaredaktionen

2011-11-03

Ulla Danielsson

Raderar

Dåliga är att ni raderar inlägg och detta fast man hållit sig till era allmänna villkor.

Har under den tid som ni hållit på sett detta ett flertal ggr.

Eniro köper jag aldrig mer annonsering hos.

Skamligt

2011-11-04

Hej Ulla!
Du får gärna förtydliga vilka omdömen du menar. I de fall vi är tvungna att ta bort ett omdöme så motiverar vi det i ett email till användaren, förutsatt att en emailadress är ifylld.

Skicka ett exempel eller två till omdome@rejta.se, så ska vi förklara hur vi menar!

Med vänliga hälsningar
Martin på Rejta