Bredband2 i Skandinavien AB

Omdömen om Bredband2 i Skandinavien AB

2014-04-11

Conny A Conny A

Lurendrejeri

Jag blev uppringd av en försäljare i vintras som ville att jag skulle ta ett mobilt bredband också. Då kom vi överens om att jag skulle få grejorna till april för att det skulle passa bra till våren. Nu i efterhand så börjar jag begripa att det var bara ett sätt så att man inte ska kunna säga upp abonnemanget eller kunna ångra sig eftersom ångertiden då har försvunnit! Ringde kundtjänst men fick till svar att ångertiden löpte ut sex dagar innan jag fick simkortet! Anser att ni verkar vara ett bluff företag som bara försöker pressa ut pengar! Kan inte vara så svårt för er att bara ta bort abonnemanget. Ni verkar ha ett märkligt sätt att bemöta era kunder! Blev förövrigt lovad en dongel som jag skulle kunna ha till min surfplatta. Jag påpekade att surfplattan bara går me Wifi. Men enligt försäljaren kunde man lösa det med en dongel. Tydligen sa han aldrig det när han rabblade upp kontraktet snabbt som bara den. Sitter nu här med ett abonnemang som tydligen är låst i två år. Kul att betala det abonnemanget i onödan!

2014-04-09

Johnny

Missnöjd21

35 minuter kötid och avblockerings avgift på 295kr och inkasso avgift. Kund vård.

2014-04-08

Wille

Okompetent2

Fick ett mail igår kväll där dessa okompetenta rufflare talar om att dem skickat ett mail där dem säger att felet är i min dator. Dem har inte skickat ett sådant mail. Jag har testat med tre olika datorer, samma dåliga resultat. Idag sade jag upp avtalet och tecknade nytt med en annan. Knappt en timme senare har det nya bolaget höjt min download från 8(dagens downspeed) till 93 utan att komma hit, utan att prata skit och utan att jag har reparerat mina fungerande datorer. Detta är ett bluffbolag, akta er för dessa inkopetenta idioter.

2014-04-08

Kai

Varning för detta bolag är oseriöst hela vägen

Jaha då har man försökt ringa faktura avdelningen och varpå detta numret går ej nås??va e detta för skojjar bolag?
Att man sedan uppmanas skicka in en kompensations blankett för störningar i tjänsten,jotack ja gjorde detta 26 Februari och fortfarande idag inte ett svar tebax på denna ansökan??snart gått 2 månader,och hör o häpna ja hade ruskiga problem med bredbandstjänsten exakt i 8 veckor 1/5 del av utlovad hastighet och en ping som va lika hög som på ett mobilt bredband,detta bolag borde förbjudas bedriva företag,bara dribblar med sina kunder o pratar rent skit.
Så ni som funderar på detta bolag bespara er problemen som detta bolag bjuder på o sök er till något annat bolag.

2014-04-07

Wille

Okompetent

Deras reklam var ju lovande. Men det var allt.
Jag beställde 100/100 men fick 17-19 ner och 97 upp. Satt över en timme i telefonkö. Den trevliga tjejen lovade fixa detta. Inget hände. Någon dad senare mailar jag, får ett automatsvar, senare ett mail från supporten som påstår att det är skickat till reparatör. Inget händer. Skickar nytt mail med info till dem. Några grannar har haft samma problem, en trasig converter. Talar om att det kanske kan vara felet. Fortfarande inget svar. Blir förbannad och skickar mail igen med frågan om dem vill ha kunder eller klagomål. Inget svar och fortfarande knappt en femtedel av önskad hastighet. Om inget hänt tills imorgon så bryter jag avtalet.

2014-04-01

Oseriöst bolag.

Mitt bredband fungerade klockrent under ett par år och jag förstod inte alls varför min bekanta var så enormt besvikna på Bredband2. Sen bytte jag hastighet: Det skulle ta "några dagar" så efter ett par veckor tänkte jag att det kommer nog snart igång. Nästkommande faktura var dock på den nya dyrare hastigheten. Ringde deras kundtjänst men det var en timma kö. Vid det här laget tyckte jag lite synd om dom, kön borde vara förorsakad av nåt större avbrott. Ringde nästa dag, samma kötid. Skickade ett mail, fick ett autosvar, hörde sen ingenting på ett par veckor. Mailade igen, inget svar alls. Satt tillslut i den där långa kön som för övrigt inte alls var "45 minuter lång", jag väntade över en timma innan jag fick möjligheten att bli uppringd. När dom ringer tillbaka efter två timmar kunde jag inte längre ta emot samtal, kanske lite mitt fel men ett seriöst bolag lämnar ett direktnummer eller försöker igen.

De kronor jag sparat på att välja den här lite billigare leverantören är inte nästan värt lika mycket på hur mycket tid, och frustration, jag lagt på ett helt vanligt litet ärende.

Hej,

Jag vill börja med att tacka för din kritik men också att beklaga och be om ursäkt för om det varit svårt att komma i kontakt med oss. Vårt mål är såklart att vara så tillgängliga som möjligt. Det är svårt för mig att här diskutera just ditt specifika här men rent generellt tar en uppgradering av hastighet inte mer än en till tre arbetsdagar. Fungerar det bra för dig nu? Om ni debiterats en hastighet ni inte kunnat nyttja vill vi gärna se över ärendet för en eventuell korrigering. Vi vill därför gärna komma i kontakt med dig för att diskutera ärendet vidare. Eftersom vi saknar kontaktuppgifter ber vi dig kontakta oss per e-post (faktura@bredband2.se) eller per telefon 0770-811000.

2014-03-18

Skåningslöst

Inkompetent support.

För ca en månad sen slutade mitt Fibernät att fungera helt plötsligt. Efter att ha köat i 90 minuter för att komma fram till någon och lägga ett ärende fick jag veta att tekniker slutat för dagen men skulle titta på ärendet så fort som möjligt. OK tänkte jag, det är inte deras fel att jag ringer efter deras arbetstid! Efter någon dag får jag ett sms i telefonen som säger att mitt ärende nu är åtgärdat och jag tänke att wow vilken bra support, det gick ändå rättså snabbt. Kommer hem och upptäcker att det fortfarande inte fungerar, får åter igen köa 45 minuter för att rapportera att ärendet inte alls var löst. Ytterligare några dagar passerar och jag får samma sms och det är åter igen samma visa det fungerar inte. Ringer upp supporten efter lunch och får prata med en tekniker som inte kan hjälpa mig. Dom lovar att ringa upp vilket dom faktiskt gör efter jag kommit hem, felsöker med hjälp av en tekniker och kommer fram till att tjänsten är kopplad mot fel fiberkonverter. Tekniker lägger ett ärende till stadsnät och jag tänker att äntligen blir mitt ärende löst. Men icke, efter någon dag får jag åter igen ett sms (Trots att jag nu uprepade gånger bett bredband 2 ringa mig när dom "löst" ärendet så att jag slipper stå i kö varje gång). Detta sms ber mig testa med en annan kabel eller dator för att tekniker tror att detta kan vara problemet. Jag vet inte om det finns någon gräns för inkompetensen för den person som skickade iväg detta smset, det är för mig helt ofattbart. Denna his

Hej,

Jag vill börja med att beklaga om hanteringen av ert ärende signalerat att vi inte lyssnar. Det är ju en av dem, om inte den, viktigaste egenskapen en kundtjänst kan erbjuda. Det är uppriktigt tråkigt att höra att supporten inte levt upp till förväntan. Hur fungerar det för dig nu? Har du sökt kompensation eller prisvadrag för tiden tjänsten inte var brukbar? Vi vill gärna diskutera ärendet vidare. Eftersom vi saknar kontaktuppgifter för att kunna kontakta dig får vi be dig att kontakta oss. Om du vill att vi kontaktar dig per telefon ber vi dig skicka in sådan begäran per e-post (faktura@bredband2.se).

2014-03-17

Ola

Små problem

Begärde månadsfaktura i Januari...fortfarande inte åtgärdat och kommer nog inte heller bli. De begär att jag ska betala för 4 mån t.o.m. Juni nu och ingen kundservice så långt ögat når. Tog även 2 extra dagar innan mitt bredband flyttades p.g.a. bristande kompetens från deras kundtjänst åter igen. Hade varit i kontakt med dom ca. 8 ggr innan jag flyttade och endast hört att allt är ok och att allt ska funka. Får ändå inget bredband inkopplat och månadsfaktura verkar vara omöjligt med detta företag. Tillslut får jag svar på mina mail och svaren handlar mest om att de försvarar sig, att jag "bara" har varit i kontakt med dom ca 3 ggr, och verkar inte vilja hjälpa mig. Sanslöst dålig kundtjänst.

Hej Ola,

Att faktureringsintervallet var fyra månader låter som att det kan var den första fakturan du fick från oss? Eftersom vi fakturera i förskott kan den första fakturan, beroende på registrerat faktureringsintervall, även komma att avse debitering av abonnemang för innevarande månad eller till och med från förgående månad. Samtidigt beskriver du en flytt vilket också kan påverkar faktureringen. Vi vill absolut hjälpa dig! Finns det något sätt vi kan kontakta dig på? Om du vill att vi ringer upp dig behöver vi kontaktuppgifter. Har du möjlighet att mejla dem till faktura@bredband2.se?

2014-03-15

Freddn

Herregud, Varför?

Tänkte att jag skulle uppgradera mig till stadsnätet. Kollade runt lite, hamnade på B2s hemsida där man blev lovad "bäst i täst"
Sweet tänkte jag, mer fart mindre räkningar.

Får igång nätet hemma, går in på BBK och kikar, får ut knappt tio av åtti. Stoppar in en nätverkskabel, får ut exakt samma hastighet. Har mejlat support om detta, och dom vill att man ringer upp deras kundtjänst. Men som alla andra säger, finns fan inte tid att vänta deras helt orimliga tider i telefonen, mejlar igen. Inte ett svar fick jag.

Det tog mig ungefär 2 dagar innan jag sa upp skiten. HÖG PING, med kabel och utan. KASSA HASTIGHETER, får inte ens ut 10% av utlovad fart.

Ni som funderar på denna leverantör, tänk om och bespara er en jävla massa krångel.

Hej Freddn,

Det låter inte bra att du bara får ut en hastighet på 10Mbit/s när du är direktkopplad om du beställt 80Mbit/s. Har du möjlighet att återkomma med det ärendenummer som skickas som ett automatsvar på inkommande mejl till oss? Det här ärendet vill vi se över omgående.

2014-03-14

Gustav Forsblad

fyfan för kundsupport.

Fler än en person som svarar i kundsupportstelefonen vore ett plus.
Ringde in för en timme sedan och hamnade på plats 8. Nu har det gått 58 minuter och jag ligger på plats 4.. Hurra! Eller?

Hej Gustav,

Vi ber om ursäkt för om kötiden inte levde upp till förväntan. Vi jobbar naturligtvis för att ha så låga svarstider som möjligt. När trycket ökar på linjerna beror det oftast på till exempel en driftstörning i ett större område. Fick du hjälp i ärendet eller önskar du bli kontaktad?

2014-02-27

Goran

Byte

Lurar med 3 månaders fakturering då även det står uppsägningstid 1 månader får man vänta tre månader. Dem fick felaktig dubbel betalning av mig men hade jag inte upptäckt detta efter 3 månader skulle jag aldrig få pengar tillbacka, samt tog 50 kr återbetalnings avgift.

Hej Goran,

Rent generellt gäller att man, beroende på när avtalet tecknades, har antingen en kalendermånads uppsägningstid tillsammans med den fakturerade perioden som löptid eller tre kalendermånaders uppsägningstid. Har man valt att faktueras via e-faktura eller autogiro framgår vid ansökningstillfället att faktureringsintervallet är tre månader (alltså att man faktureras kvartalsvis) och att det kan komma att påverka uppsägningstiden (detta beroende på vilket avtal man har).

Vi tar naturligtvis till oss av din kritik gällande om detta på något vis var otydligt.

2014-02-23

Kalle Banan

Uppdatering av ärende.

Säger bara så här nu har de gått över 7 veckor och problemet med dålig hastighet samt hög ping inte löst än,de är skamligt,och företaget vägrar kreditera fakturorna o kräver att man skall betala 3 månader i förskott fastän Bredband2 inte ens levererar det man beställt,hela företaget är oseriöst och inkompetensen visar sig direkt vid kontakt med detta bolag,dom kan inte ens avtalsrätt dom har inte en siffra rätt mot sina kunder utan käbblar om sitt avtal hit o dit o man minsan måste betala annars så skickar dom inkasso och kronofogden på dig som kund??är detta ett seriöst betende mot sina kunder som har uppenbara fel på sin bredbandstjänst??NEJ,så här gör bara dåliga bolag som skiter i sina kunder.
Så ni som läser detta omdöme,håll er borta från detta bolag.Att man höjer priserna med motiveringen att vara bäst i test??jadu de gick inget vidare med detta då min tjänst på 100/10,lyser med sin frånvaro och jag får endast ut 10-20 Mbit kvällstid o helger och de är trögare än ett trådlöst 3g eller 4g bredband.
SÅ VARNING FÖR BREDBAND2,hade man kunnat sätta minus hade de blivit 5 minus av 5.

Hej Kalle,

Vi vill verkligen inte uppfattas som om vi inte bryr oss om våra kunder. Tvärtom! Det är tråkigt att höra att tjänsten inte levt upp till dina förväntningar. Tanken är såklart inte att man, med en direktkopplad dator, ska gå ned i hastighet så som du beskriver. Fungerar det bra för dig nu? Har du skickat in en kompensationsansökan för perioden du upplevt problemet? Rent generellt gäller att eventuella avdrag för avbrott i tjänsten sker när ärendet klarrapporterats och efter det att vi mottagit begäran om prisavdrag enligt gällande rutin. Detta eftersom vi behöver en redogörelse för vad som varit fel för att i ett nästa steg ta ett så korrekt beslut i frågan som möjligt.

2014-02-14

Irriterad

När man klagat på tjänsten blir den bara sämre

Nu vet jag inte hur man ska hantera detta bolag längre,då man klagat så verkar dom på helt jävelskap göra tjänsten ännu sämre.
Supporten har inte ett svar o ge,5 veckor och tjänsten blir ännu sämre o inga tecken på att detta ska åtgärdas,ni som ska ha Internetet till o spela,akta er för denna Leverantör pingen är på 150ms på kvällar o helger och hastigheten är 1 tiondel av utlovade 100 Mbit.Nu säger ja upp skiten.

Hej,

Vad tråkigt att höra att du inte är nöjd med tjänsten. Vi är naturligtvis måna om att den ska fungera enligt utlovat. Finns det något vi kan göra så som ärendet ser ut idag?

2014-02-14

Missnöjd

DÅLIG

Väntade 3 månader på att flytta ett nr och fortfarande inte löst, flyttade till en annan leverantör fungerar med engång, skärp er om ni ska ha kunderna kvar.

Hej,

Det är svårt för mig att kommentera vad som hänt i just ditt fall men rent generellt brukar man ha tre månaders uppsägningstid. När man beställer hos oss med fullmakt brukar vi registrera inkoppling av tjänsten till tre månader framåt i tiden för att undvika att man som kund debiteras eventuella bryt- eller uppsägningsavgifter.

2014-02-13

Kalle Banan

Bredband2 VARNING

Bättre??för de första så tycker jag detta bolag ska fixa problemen som dom får fel anmälda,men ikke....de har nu gått 5 veckor med samma problem,en ping som är så hög så ja åker ur spelservrar då jag laggar ner deras spel,samt en hastighet som är ca 20 Mbits och jag har beställt 100/10,dom ber mig skriva till deras kundombudsman??aldrig vill inte ha mer med detta bolag att göra,har anmält mitt ärende till ARN denna veckan jag är måttligt road av att detrta bolag som Bredband2 får hålla på o joxa med sina kunder utan att får skit för detta,så alla som funderar på att ta Bredband2 som Internetleverantör se er om ett annat bolag för detta bolag stinker lång väg,dom löser inte problemen som uppstår utan förväntar sig att dom löser sig självt,sämre internet får man leta efter.

Hej Kalle,

Vi har svarat på ditt ärende i den uppdatering du gjorde 2014-02-23.

2014-01-08

AntiB2

Sämst

Har jobbat inom IT världen i 14 år med olika ISP men fick för mig att använda mig av bredband2 privat istället. Vilket jag ångrar stort idag.
Följande är mina upplevelse kring mina tjänster.
Jag har idag både bredband och telefoni via fiber från B2.
Redan första dagen upplevde jag att hastigheten inte var det som jag hade beställt.
Ringde B2 support. 0770811000, "numret finns inte", "numret går inte nå för stunden", "det är många som ringer oss nu" var första 10 försök i att komma i kontakt med supporten.
Väl framme fick jag prata med en som registrerade ärende som trotts att jag beskrev mitt problem bad hon mig att göra saker som inte hade med mitt problem att göra.
Hon sa att hennes kollega på supporten skulle ringa mig. Det dröjde nån vecka innan någon hörde av sig, tyvärr sa personen samma saker. Att starta om min dator, starta om samtliga utrustning och köra datorn direkt i väggen. Ärligt talat så kunde min son på 2,5år tänkt ut detta.
Dagen efter ringde jag supporten igen och efter återigen 45 min i kö kom jag fram till en väldigt trevligt person som verkligen fick mitt förtroende och här kände jag hopp. Han sa att jag skulle köra ett par andra tester och maila in dessa till honom.
Vilket jag gjorde och inget händer. Efter några veckor kontaktade jag supporten igen. Kö tid ca 1h.
Återigen ber de att jag ska skicka in mina testresultat och när jag informerar de om att jag har redan skickat in dessa blev det tyst i telefonen.
"jaha.

Hej,

Vi ber om ursäkt för de kötiderna ni upplevt. Vi strävar efter att hela tiden ha så låga kötider som möjligt. Ökade tryck på våra linjer kan bero på till exempel driftstörningar men jag förstår att ni reagerar när ni beskriver att ni många gånger mötts av dessa kötider. Fungerar det för er som det ska idag? Har ni sökt ersättning/prisavdrag för tiden tjänsten inte varit brukbar?

2014-01-08

stellan

Bluff och båg

Ingenting var bra med kundtjänsten på Bredband2. Har t ex suttit i telefonkö i 49 minuter. Efter cirka 45 minuter kom en röst som sa att jag kunde bli uppring och jag skulle behålla min plats i kön. Först tyckte jag att jag kunde vänta kvar eftersom jag stod i kön på plats 6. Efter ytterligar 4 minuter ändrade jag mig och tryckte på någon siffra så jag skulle bli uppringd. Efter 3 TIMMAR ringde en fullständigt inkompetent person (min personliga upplevelse). Jag var då riktigt förbannad och frågade hur det ens kunde vara möjligt att de 5 samtal/kunder som var före mig i kön kunde ta 3 timmar att besvara. Eftersom det vid nytecknadet av abonnemanget helt klart meddelades att abonnemanget skulle upphöra vid nyår var var det förvånande att ruffelfirman BREDBAND2 skulle ha betalt för januari månad...trots att varken lägenhet eller möjlighet att använda abonnemanget fanns kvar. På grund av det mycket dåliga bemötandet tyckte jag att de kunde kreditera januari månad. Dt skulle inte gå att göra enligt deras kundtjänst. Jag bad då att bli uppringd av en chef som hade befogenhet att besluta i detta ärende. NÄR DENNA CHEF RINGDE EFTER 27 DAGAR hade jag först glömt vad det handlade om (kanske förträngt). Jag påminde mig dock ganska snart om vad det gällde och tyckte mig ha ännu er fog för mitt önskemål om att de skulle kreditera struntsumman för januari månad. Jag talade också om att jag tänkte berätta för så många som möjligt om Bredband2:s kundtjänst och deras bemötande av kunder samt

2013-12-20

Krystian K Krystian K

Fakturabluff!

Hade avstängd tjänst i över 2 veckor och trots min anmälan skickade Bredband2 faktura på totalbeloppet. När jag bestred fakturan vände dom sig vidare till inkassoindrivning och ärendet är nu på väg mot tingsrätten. Vidare faktura betalade då tjänsten var aktiv igen men pga av att den tidigare fakturan var under utredning så stängde dom av mitt internet helt och utpressade mig på fullskaligt belopp. Nu har mitt internet varit avstängt en längre tid trots det fortsätter dom skicka fakturor och hänvisar till sina rutiner då man själv ska fylla i en blankett under vilken period internet inte fungerat. Konstigt med tanke på att det är dom som stängt av det.

Hej,

När du beskriver att vi stängt av din tjänst är det svårt att veta vad som har hänt, utan tillgång till dina kunduppgifter.

Vi stänger aldrig av tjänster om inte fordran på faktura förfallit, eller om brott skett mot våra avtalsvillkor.

Är det istället så att du är drabbad av ett avbrott och behövt felanmäla detta är vi givetvis angelägna om att du skall ha en fungerande tjänst.

Återkom gärna med dina kunduppgifter till kundombudsman@bredband2.se så tittar vi på ditt ärende!

2013-12-19

Lp

Värdelöst!!!

Sämsta skit jag varit med om!! Skulle få bredband2 inkopplat via stadsnätet den 1:a december!! Idag är det den 19:e och har fortfarande inget internet!!
Har efter flertalet samtal till deras support blivit hänvisad runt som en jävla studsboll!!
Otrevlig och okunnig personal i supporten som dessutom i princip är omöjlig att komma fram till, kan få sitta timmar i kö!
I söndags vart jag lovad att bli uppringd dagen efter av någon "högre" person i ärendet men har fortfarande inte hört någonting!!
Dessutom fick jag till svars att jag får allt ta och betala månadens faktura trots att internet inte har fungerat!!!
Vad ni än gör skaffa inte bredband2!! Sämre skit får man leta efter...

Hej,

Tråkigt att höra om din upplevelse. Vi kan inte se vad som hänt i ärendet, men hjälper dig gärna om du fortfarande upplever problem. Hör gärna av dig med dina kunduppgifter till kundombudsman@bredband2.se

2013-12-10

MW

URUSELT, helt enkelt!

Otroligt otrevlig kundtjänst som dessutom verkar vara inkompetent. Upptääckte att jag betalar 30 kr mer i månaden för mitt abbonemang än om jag tecknar ett nu och ville självklart ha en justering neråt (har varit kund i 6 år). Kundtjänstarbetaren var så urbota dum så slut fick jag be att få prata med hennes chef. Och inte ens då verkar hon riktigt förstå vad jag ville utan frågar -Så du vill alltså prata med min chef? Jag undrar efter detta samtal: Kan det verkligen vara första gången det har hänt? Ja, jesses! Två veckor sedan nu och fortfarande inget samtal, nu går jag in och säger upp mitt abb - OBSERVERA 3 månaders uppsägning...

Hej,

Tråkigt att höra om din upplevelse. Vi vill gärna följa upp ditt ärende för att se om vi fortfarande kan hjälpa dig på något vis. Tyvärr framgår här inga kunduppgifter. Hör gärna av dig till oss på kundombudsman@bredband2.se

2013-10-11

Sven-Olof Karlsson

Ang. driftsstörningar

Ang. driftsstörningar
Sedan den 5 augusti har det inte gått att använda den s.k. vanliga fasta telefonen. Jag har vid ett flertal tillfällen anmält felet till er kundtjänst. Där får jag beskedet att felet ligger hos Telia som äger fiberkabeln, vi kan inte göra något åt detta. Man får ett beklagande och så är samtalet avslutat.
På er hemsida kan följande läsas: ”För närvarande är det problem för våra kunder med IP-telefoni i Telias Öppna Fiber-nät. Problemet uppenbarar sig i brus, "burkigt ljud" samt i vissa fall bortfall av ljud från ena parten i samtalet. Tekniker arbetar för att lösa problemet”.
För övrigt kan jag inte vända mig till Telia som anser att jag inte har något abonnemang. Det är således omöjligt att göra felanmälan till dem.
Jag har skrivit brev till företagsledningen och mejlat tekniska avdelningen i ärendet. Varje seriöst arbetande företag svarar på brev och mejl. Bredband2 tiger som muren. Att inte kunna ge besked eller laga ett fel på mer än två månader saknar motstycke.
Jag är mycket beroende av den fasta telefonen och anser att felet måste åtgärdas snarast. Så vitt jag kan förstå är ansvaret ert eftersom ni köper fibertjänsterna av Telia.
Emotser omedelbar åtgärd omgående.

Hej,

Felet du beskriver löstes slutgiltigt den 18:e Oktober 2013, efter ett omfattande felsökningsarbete tillsammans med Telia.

Det är helt riktigt som du skriver att ansvaret är vårt, eftersom du är kund hos oss. Man skall alltid kontakta sin tjänsteleverantör. Vi har endast förklarat att felet ligger hos stadsnätsleverantören i ditt område, vilket i det aktuella fallet var Telia.

Även andra IP-telefonioperatörer i samma nät drabbades av liknande fel då Telia använder en unik transportlösning.

Vi kan bara beklaga att det tog så pass lång tid att komma fram till en lösning på felet.

2013-10-05

Hasse

Varning!!

Har nu varit utan Internet i 2 veckor, Bredband2 har skött det hela väldigt dåligt, med rena lögner till sina kunder om när allt ska fungera igen. När andra leverantörer fixar sina nät så ligger fortfarande Bredband2s nät nere, och datumet när allt ska funka flyttas fram hela tiden.

Hej,

Förmodar att du var drabbad av de omfattande problemen inom stadsnätet i Stockholms söderort.

Se gärna vår FAQ som förklarar bakgrunden till felet:

Vi förstår olägenheten kabelbranden skapade för våra kunder och kan bara beklaga att avbrottet varade så länge som det gjorde.

2013-10-02

Mick

Otrevliga och dryga!!!

Inget internet i åtta dagar nu. Bor i söderort som det har varit strul med internet pga brand i någon tunnel. Det konstiga är att grannar som har fiber i samma hus men en annan internelevernatör får det att fungera. Ok om de hade erkänt fel. Kontaktat kunderna och erbjudit nån sorts form av ersättningsinternet men nä. Telefonköer i över en timme, samtal som kopplas bort men det värsta av allt: OTROLIGT OTREVLIG KUNDTJÄNST!!!!! De vägrar svara på frågor, skyller bara på andra, standardiserade svar, hänvisar till högre chefer man inte kan prata med osv. Vad ni än gör VÄLJ INTE bredband2.

Hej,

Avbrottet inom stadsnätet i Stockholms söderort i höstas var av osedvanligt svår karaktär. Vi lade tidigt upp en FAQ på vår hemsida, och den finns fortfarande kvar för att belysa bakgrunden till felet:

Det är samtidigt så att du självfallet alltid skall kunna förvänta ett gott bemötande från vår kundtjänst, och vi tar till oss dina synpunkter om du upplevt annorlunda.

2013-09-30

Jocke

Sämsta tänkbara skojare till ledning

Om man tycker det är OK med en leverantör som är i världsklass på dålig kundhantering så fungerar Bredband2.
Som andra vittnar här kan man bli omkringkopplad i en jätte circus för att sedan inte få relevant hjälp alls.
Jag hade problem med eposten via deras relayer. De tyckte det var bättre att jag sade upp mitt abbonnemang som jag har haft i många år istället för att hjälpa mig med att gå till botten med vad som orsakade problemet.
De kan med andra ord bara stänga er epost relaying permanent och be er byta leverantör om det inte passar dem.
Jag tycker det är så skamlöst att de borde skämmas och inte få finnas till som företag, måtte folkets dom bli hård på dem.

2013-09-26

barbro

Liza iz Pariza

Jag har erfarenhet av ca 5 st. bredbandsföretag (som jag hade valt ganska noggrant) inklusive Bredband2, och kan inte påstå att ngn av Dessa har varit värst, utan det fanns (irriterande) brister med varenda av De abonnemang, utifrån min (så klart subjektiv) uppfattning, men å andra sidan fungerade internet mer än hälften av tiden. Egentligen är det svårt att mäta deras brister eftersom varenda en hade ngn resten saknade, vv. Så på ett sätt håller de varandra för händer o fungerar som en sub. eko system.

2013-09-19

Hasse

Hantering av fel

Anmälde den 11/8 att bredbandstelefonin inte fungerade som skulle. Våra röster förvrängdes så att det lät som om man satt under vattnet när man pratade.

En och en halv månad senare hade jag fortfarande inte fått något svar eller information från Bredband2 och skickade därför ett email och undrade vad som hänt. Fick då följande svar

"Hej Ursäkta det sena svaret. Vi misstänker att det är något fel på denna förbindelsen då ni inte är de ända som har felanmält detta. Vi ber er avvakta då tekniker arbetar med att lösa ärendet."

Ytterligare en månad senare har jag fortfarande inte fått någon som helst återkoppling i ärendet. Jag är tydligen inte ensam om problemet. Funderar nu på att säga upp min ip-telefoni.

2013-09-16

Michael

Nybliven och nöjd fiberkund

Jag kanske har haft tur som nybliven kund och jag känner inte igen mig i andra omdömen.

Det var problem med inkopplingen men det var inte Bredband 2:s fel. Byggherren hade kopplat in A kabeln istället för B till routern. Doh!
Bredband2 sökte mig flera gånger för att hjälpa mig med ärendet så jag uppfattar deras support som hjälpsam.

Får några dagar sedan låg nätet nere några timmar (3-4?) på dagtid. Just denna dag råkade jag vara hemma. Trist men skit händer.

Det som är lite på minussidan är att de flesta i supporten låter lite väl less i telefonen. Kanske beror på att de konstant får ta tuffa ärenden från lessna kunder, vad vet jag.

2013-09-09

Bajsbullen

Helt värdelösa

Allt är dåligt och allt kan göras bättre... Nätet ligger nere mer än uppe, värdelös kundtjänst och värdelösa avtalsvillkor. Håll er långt borta.

2013-08-01

Mikael P Mikael P

rötna

Inget Internet trots att jag beställde i god tid. Deras tekniker ska titta på problemet, deras tekniker verkar ligga i koma.

hur som helst så verkar det som jag måste pinas i 3 månader.

2013-06-25

Fredrik

Uppsägningstiden är inte 1 månad utan 3!

När jag skulle säga upp bredbandet visade det sig att uppsägningstiden var 3 månader istället för 1 månad eftersom de redan skickat en faktura för de ter kommande månaderna.

2013-06-25

alex

VARNING! Använd ej som företag!

Bedrövlig support och tjänst! Så fort avtalet var klart lämnades vi med en katastrofal telefoni. Nu väntar vi bara på att bindningstiden skall gå ut så att vi kan skaffa en fungerande tjänst! Har gett oss dåligt rykte bland kunder, som tex. "Har ni slutat med telefoni helt".
Varning varning varning! Undvik detta företag!

2013-04-30

frida

Varning: urusel kundtjänst

Jag känner mig lurad och frusterad efter mitt förhoppningsvis sista samtal med Bredband2. Kundtjänsten är under all kritik. Jag bollades runt till olika personer och slösade massor av tid i telefonköer under ett par månaders tid då det strulat till sig med fakturering och min internetuppkoppling, utan att det resulterade i fungerande internet. Den logg som kundtjänsten har verkar bara innehålla ytterst sporadisk info som inte är till någon större nytta i nästa samtal utan man får dra allt från början. Mycket tröttsamt. När till slut en person på kundtjänst hittade problemet ville jag inte fortsätta ha Bredband2 som leverantör. Personen jag pratade med försäkrade mig då jag frågade under detta samtal upprepade gånger att abonnemanget nu var avslutat och att jag inte behövde göra något mer eller skriva under något. Döm om min förvåning då Bredband2 ett par månader senare har dragit pengar på autogirot igen. Jag ringde och fick prata med en inte så hjälpsam person som sa att jag inte var uppsagd och att han inte kunde hitta samtalet där jag sagt upp abonnemanget i deras logg. Att visa lite god vilja och lita på att man som kund inte skulle ljuga om detta, och sätta tillbaks den felaktigt dragna avgiften på 38 kr var det inte tal om. Jag avråder alla från att teckna abonnemang med Bredband2 som jag upplever vara ett lurendrejarföretag.

2013-04-11

Lawin

Värdelösa!!! :@

fick varken bekräftelsebrev eller att jag kunde börja internet eftersom det inte fanns nån hårdvara i huset så nån tekniker skulle komma och fixa det. internetern suger, går upp och ner, personalen är skit otrevliga, lyssnar inte på vad man säger till dem och skickar en vidare till en större idoit som sen klickar en utav nått vettigt svar på min fråga. antingen felanmälan som inte ledde nån vart eller uppsägningstid på 3 månader..!!!?? fyfaaan va man blir förbannad, oseriösa!! och så är dom så snabba på att skicka faktura när man inte har fått något annat brev från dem!

2013-04-08

Simeon

Inkompetent kundtjänst

Bytte adressen och internet fungerande inte på den nya adressen. Datorn reagerarade inte alls när sladden anslutades till bredbandsuttaget. Det var klart att det inte kom någon signal från uttaget. Ringde ca 7 gånger till kundtjänsten och berättade för dem det men fick samma svar om och om igen - att jag skulle kolla min utrustning - sladd, dator, webbläsare, o.s.v. Så det gick 15 dagar (!) innan de bestämde att skicka tekniker. Det visade sig att det var en sladd i datarumet som inte var kopplad. Sa upp mitt avtal med dem omedelbart. Fattar de inte att de förlolar många kunder på grund av så dålig tjänst?

2013-03-25

Pelle P

Oseriösa !

Om man har tur svarar dom på mail,Men var beredd på att vänta 1-8 veckor.Gynna inte ett sånt här oseriöst företag.Det finns andra som är bättre.

2013-03-10

Michael Granzell

Kvalificerat bondfångeri

Skickligt att sälja in bredband med upp till 100 mbit för rimlig kostnad lockar man många bostadsrättsföreningar att skriva på. Tyvärr är det en formulering som gör att leverantören kan komma undan rättsligt efterspel, att de oftast levererar 40 mbit och irriterande ofta under 1mbit!!! utan att ge någon kompensation till kunden tyder på inte helt rent mjöl i påsen.

2013-02-21

Patric

Skojare

Har haft Bredband2 i en månad och har fått en faktura på 4593 kr.Har ringt kundtjänst dom kan inte kreditera fakturan utan skickar en ny på samma belopp igen.Försöker nu att avsluta med dom

2013-02-09

Markus

Opålitligt

Kunde man ge noll i betyg hade jag gjort det. Bredband2 fungerade hyfsat fram tills för 5 månader sedan då mitt internet var nere i en vecka! Jag fick ingen kompensation för enligt bredband2 är det först efter 10 dagar man kan kräva detta. Mannen jag talade sa att det självklart går att ha en diskussion om kompensationen. "Då vill jag ha en diskussion" svarade jag. "Nu!?" "Ja NU!" insisterade jag. Ett oförståeligt pladder om att han inte kan göra nåt eller ens kunde koppla mig till någon som kunde fick mig att ge upp. Efter detta har mitt internet dött nån helg/dag här o där. Jag får inte mycket hjälp av dryga kundtjänsten heller. För er egen skull skaffa en annan leverantör...

2013-02-07

A.A

Håll er borta - oseriöst företag

Föreningen har (förmodligen blivit bestickade) gratis bredband från dessa i hyran. Har under 1månads tid försökt få hjälp av de då mitt bredband kommer upp i högst 1,5Mb vid nedladdning trots att jag har 100/100, utan någon support som helst. Är det ens någon hemma??? Detta är väldigt störande då jag jobbar (försöker) hemifrån och får handskas med tunga filer regelbundet. Har som bäst fått ett mail efter !!2!! veckor om att jag ska ringa bredbandskoll.nu och höra med de ifall detta stämmer. PINSAMT! Ska göra ett seriöst försök att kuppa ut dessa clowner från föreningen då deras service/tjänst är långt ifrån vad man betalar för.

2013-01-28

Ulrica S Ulrica S

drift ok. Uppsägning av abonnemang inte ok!

Själva bredbandet fungerade bra. När jag skulle säga upp bredbandet slutade det med att jag fick betala för 2 månader extra istället för 1 månad. Jag vill ha fakturan via email och fick 1 faktura till min email och resten per post. Detta resulterade i betalningpåminnelse och inkassokrav på sista fakturan, eftersom jag flyttat från adressen till vilken jag haft bredbandet. Supporten kunde inte göra något åt påminnelseavgiften.
Jag är nöjd med driften men inte med uppsägningen.

2013-01-17

Daniel K Daniel K

VARNING FÖR Bredband2

Droppen var nådd då deras kundtjänst ringde upp och hotade med att om jag inte slutade att ringa dem så skulle de stänga av mitt bredband bara för att jävlas! Upplyste henne om att det var för att bredbandet inte fungerade som jag ringde dem..
Det hela började med att bredbandet en dag slutat fungera. Jag ringde deras kundtjänst som svarade efter ca 1,5h i kö. Ett antal standardfrågor senare konstaterade han att det var fel i ett skåp ute på gatan och han skulle göra en felanmälan. Dagarna gick och inget hände.. Kontrollerade mot Borlänge energi om de fått in felanmälan men de hade de inte fått. Får nu ringa om och om igen till Bredband2s kundtjänst (väntetid mellan 45-80minuter) och de säger att de inte kan felanmäla innan vi provat diverse olika saker som tex. byte av router som vi redan bytt samt ominstallation av mitt Windows!! De lovar flera gånger att undersöka och sedan ringa upp men hittils har de aldrig ringt förutom en sen kväll efter ca en vecka utan bredband då någon från deras kundtjänst ringer upp och hotar med att stänga av bredbandet som inte ens fungerar om jag inte slutar ringa dem.
Vi vill nu byta bredbandsleverantör och jag skickar in en anmälan om detta samt beställer nytt från en annan leverantör. Nu till det roliga, jag får ett brev tillbaks om att vi har 3månaders uppsägningstid trots att det står en månad på deras egen hemsida där vi beställt, deras kundtjänst säger en månad och även på Borlänge Energi´s hemsida säger 1månad för Bredband2s u

2013-01-17

Yvonne Offneby Arnberg

Lurendrejeri

Har läst ett inlägg från en fd kund. Och jag förstår inte vad ni håller på med. Om det står 1 månads uppsägning så är det väl ändå det som gäller. Detta verkar inte vara ett seriöst företag. Har även hört från andra att det är stora problem med er. Varför ser ni inte till att göra kunderna nöjda ? Jag vet att jag inte har med detta att göra. Själv har jag ett annat bolag. Tack o lov. Och där är det absolut inget strul. Tycker ni verkligen borde skärpa till er. Egentligen så vill jag att ni ska ha minus för detta. Men tyvärr så går det inte att sätta det. Så jag är tvungen att sätta 1 men det gör jag motvilligt. Se till att ni även har minus med för det är nog många som skulle vilja sätta det.

2013-01-03

Håkan

Bredband2 håller ej vad de lovar

Har sagt upp min gamla leverantör för Bredband2. Eftersom det var uppsägningstid på mitt gamla abonnemang, sattes inkoppling av Bredband2 till årsskiftet 20121231, vilket inte skulle vara något problem enligt kundtjänst (jag räknade ändå med viss nertid pga nyår). Att ännu inte leverera 2 dygn efter utlovat datum är dåligt, men visst kan det strula ibland. Eftersom jag ingår i en bostadsrättsförening som har avtal med Bredband2 (ca 600 kunder) så kollar jag på Bredband2 driftinfo, där står det att det är störning sedan 20121227 men beräknad klartid eller ytterligare info finns ej - dåligt! Lägger ett ärende per mail 20120101, detta ger inte mig något svar (förutom ett automatgenererat ärendenummer) Ringer 20130102 till kundtjänst, första gången 30 i kö, ber att bli uppringd. Efter 2 timmar blir jag uppringd, EN signal sedan lägger de på, jag hinner inte svara. Provar att ringa en gång till, nu 80 i kö, väljer att bli uppringd, visst de ringer upp, EN signal igen, sedan lägger de på, hinner inte svara nu heller - är detta ett skämt eller? ( angav två olika uppringningsnummer, men det var alltså bara EN signal Bredband2 låter gå fram på båda dessa nummer). Efter kl 17 är det kort kö ca 10 st, jag väntar kvar. Talar med en tjej som inte verkar ha svar på något alls. Först frågar jag om hon vill ha mitt ärendenummer. - Nej det behövs inte! blir svaret (redan här anar man kaos...) Jag undrar om hon kan ge någon information om vad som händer med inkopplingen av Internet hos mig. In

2012-12-18

Sur

Dåligt!!

Skickat in påskriven blankett för autogiro, får trots det faktura med faktureringsavgift, månaden efter får jag en påminnelse på en faktura som jag inte har fått. Mailat några gånger men svar lyser med sin frånvaro. Dåligt!!

2012-11-13

Nils

Samma misstag 2 gånger

Tecknar mina avtal via kommunicera.eu (öppna nätet i Umeå). Via kommunicera tecknar man alltså sina avtal, säger upp desamma och alla ens kontaktuppgifter hanteras därifrån. Skaffade bredband2 igen efter att ha kört med en annan ISP ett tag, bredband2:s deal var helt enkelt mycket billigare! Kunde för mitt liv inte begripa varför jag bytt en gång i tiden tills jag första fakturan kom: en betalningspåminellse, gick igenom räkningar för att se om jag missat något, kollade internetbank och e-post. Men, någon räkning att få påminnelse på stod inte att finna! Tills jag kom ihåg att när jag hade deras bredband för 4 år (!) sedan hade jag haft en annan e-postadress.. Mycket riktigt, där låg naturligtvis fakturan. Värt att ange är e-posten på kommunicera inte är den de fakturerat till.. Kom så äntligen ihåg varför jag bytte till den dyrare ISP:n: Som framgått är Bredband2:s faktureringsrutiner helt uppstrulade, de var det för 4 år sedan - de är det än idag.

2012-10-23

Telefoni

Jag har haft ip-telefoni nu i ca en månad hos Bredband2 och det har funkat från det jag koppla in det tills nu,,funkar helt perfekt...

2012-10-22

Uppsägning

Jag skulle säga upp mitt bredband, som när jag beställde det fick veta hade 1 månads uppsägningstid. Först kommer jag inte fram i telefonkön (plats 27 i kön), så jag lämnar mitt nummer för att bli uppringd, men de ringer inte upp. Mailar sedan att jag vill säga upp mitt bredband - inget svar. Ringer kundtjänst igen och tar mig genom kön till slut. Då får jag veta att jag måste betala för 3 månader framåt, fastän de endast sagt 1 månad när jag beställde det. Har du ett val, välj inte bredband2

2012-10-21

Magnus Bergenlid

Uppsägning

Precis som flera har skrivit tidigare har jag stött på problem när jag önskat säga upp mitt avtal. Deras tolkning och egna uppfattning vad gäller fakturaperiod är för kunden helt obegriplig och dessutom utom kundens kontroll. Sade upp mitt abonnemang 12/10 och vill att mitt avtal avslutas 30/11 (fortfarande inte fått ngn bekräftelse). Bredband2's fakturapersiod startar den 8e varje månad vilket inte återfinns i avtalet. Detta gör att om man säger upp avtalet efter den 8e sista betalda månaden åker man automatiskt på 3 till. Blir alltså 4 månader om man betalar via autogiro. Varning, företag som detta ska man helt enkelt hålla sig borta ifrån. Kundtjänsten, som många andra nämner, är den sämsta jag har varit i kontakt med och är direkt oförskämd.

2012-09-09

Victor

Funkar fint

Beställde först 10mbit men kände att det inte räckte till. Mailade och fick svar efter en dag och hjälp med uppgraderingen.
Får ut 90+ i båda riktningarna på en 100mbit tjänst och det får ses som mycket bra.

Jag har inget att klaga på, 1-2 dagars handläggningstid på ett mail känns bra.

Jag hoppas att det fortsätter i samma stil!

2012-08-13

Daniel Andersson

Ingen ip-adress

Efter nästan en månad med Bredband2 i min nya lägenhet tilldelas jag fortfarande ingen ip-adress varannan gång eller båda gångerna, den växlas två gånger per dygn. Visst, på natten kan jag väl fördra det då jag ändå sover då, men när den också försvinner på dagen är det inte lika roligt. Men givetvis ska det fungera dygnet runt, året runt.

Att det ö h t blir två solar beror på att supporten har en återuppringningsfunktion och att det oftast går att få tag på någon inom en halvtimme.

Initialt fick jag den gamla vanliga "hjälpen", dvs att felet ligger i kundens utrustning. Den frasen ingår helt säkert i den massiva halvdagsutbildning supportpersonalen troligtvis får.
Efter att ha ställt lite besvärande tekniska frågor som låg långt över supportens kunskap försvann det argumentet lyckligtvis.

Felet sades efter tre veckor slutligen vara en DHCP-server i stadsnätet, vilken byttes ut och jag fick besked att felet var löst för evig tid.

Det höll två dagar, sedan försvann ip-adressen igen. Ärendet pågår fortfarande. I alla fall från min sida.

2012-08-10

Robert

Klart bäst

Har nu gjort slag i saken och bytt till Bredband2 och kan bara säga att det var ett mycket bra beslut, bättre hastighet till samma pris som tidigare leverantör och mycket bättre svarstider och support.

2012-06-19

Sara

Hemska

Signa inga avtal med bradband2! Visst deras internet har jag inget att klaga på men de har dubbelfakturerat oss för att sedan inte skicka ut några fakturor alls(vaken, elektronisk, autogiro eller papper, eller på mina sidor hos dem), men de är snälla och ge oss betalningspominnelser och skicka oss till inkasso fast vi har haft kontakt med dem och påtalat bristen på faktura! Och inte skicker de några nya fakturor heller! Som tur är så är dom så otrevliga, dryga och nonchalanta i kundservicen så att man undviker att kontakta dom.. Vid senaste samtalet så lade de på i örat på sambon då de insåg att de handlat fel, men ingen rättelse av deras handlande eller korrigering av deras fakturor har gjorts!! UNDVIK DETTA BOLAG!!!!

2012-04-11

Helena

VARNING

Skaffa inte bredband genom detta bolag! Deras kundtjänst är kass, personen i andra änden kan lova/säga vad som helst som sedan inte gäller nästa gång du ringer. Har liksom flertalet nedanstående drabbats av längre uppsägningstid än vad som sagts från början. Skitföretag, är så jäkla förbannad!

2012-03-31

Leon

Samtalen bryts hela tiden om man ringer ut, ej in

Min kompis har detta skitbolag, och alltid när han ringer så bryts samtalen lite hipp som happ, ibland får han ringa upp 5-6 ggr innan vi pratat klart. Men när jag ringer så bryts det inte alls. Så varenda gång han ringer nuförtiden så får jag försöka ringa tillbaka istället för att kunna prata utan att samtalet bryts flera ggr. Tyvärr så har han bundit sig och har typ 18 månader kvar, fast problemen har redan vart i typ 2 år =/

2012-03-24

Micke

Mycket nöjd

Har haft både Bredbandsbolaget samt andra stadsnätsoperatörer och har nu Bredband2 och har aldrig varit så nöjd som nu, att byta till Bredband2 har varit det bästa jag gjort på länge. Enkelt, proffsigt, snabba och har inte haft några som helst problem sedan jag bytte.

2012-03-07

joanna

Katastrof

Sämsta bolaget någonsin , har under ett års tid försökt att få min telefon att funka men dom har inte lyckats, fick vänta i ett halvår på telefonidosan! Försökte få tag i supporten i ca 3 månader via mail eftersom att jag inte hade en telefon som fungerade, men dom hävdade bara att jag skulle ringa! Jättelätt utan hemtelefon och med ett mobilnät som bara fungerar att sms med pga av dålig täckning. Därav är det viktigt för mig med en fungerande telefon! Jag kommer att avråda alla i min närhet att ej anlita bredband 2!

2012-02-27

Klacke

Oseriöst!

Tecknade ett abonnemang för bredband under förevändningen att det inte fanns något bindningstid (1 månads uppsägningstid). I svepet erbjöd de IP-telefon till specialspecialpris och jag tänkte, well, jag kan väl prova. Vad de däremot ”missade” att upplysa om var att det är 24 månaders bindningstid på telefonin OCH den ta-ta-ta är kopplad till bredbandsabonnemanget, vilket gör att bredbandet också har 24 månaders bindningstid. Så jävla fräckt. Att bygga sin verksamhet på det här sättet är fanimej sanslöst.

2012-01-22

Uppsägning

Jag ringde för att säga upp mitt abonnemang eftersom jag skulle ut och resa några månader. Frågade i kundtjänst om det istället gick att pausa sitt abonnemang under tiden vilket inte skulle vara något problem. Killen i kundtjänst lovade att jag inom kort skulle få en bekräftelse via post. Då jag efter 2 veckor ännu inte fått något brev ringde jag åter till kundtjänst. Killen jag får prata med då berättar att det absolut inte går att pausa abonnemanget och att det måste blivit ett missförstånd(?). Eftersom det nu gått några dagar in i den nya "kalendermånaden" tvingades jag betala ytterligare en månadsavgift vilket jag sluppit om jag blivit rätt informerad första gången. Det värsta är dock att Bredband2 utgår ifrån att jag ljuger. Personen jag pratade med i kundtjänst andra gången sammanfattade Bredband2:s sätt att se på bevisbördan bra: "Jag kan ju inte veta om du faktiskt ens ringde första gången och även om du kan bevisa det med en samtalslista så vet jag inte vad ni pratade om". Om jag nu hade haft en inspelning av samtalet skulle heller inte det räcka utan jag skulle vara tvungen att bevisa att personen jag pratade med arbetar på deras kundtjänst. Således blir det helt omöjligt att någonsin sluta ett muntligt avtal med dem. Jag fick även prata med en högre chef som konstaterade att handläggaren jag pratat med hade gjort allt rätt. Jag kan tillägga att konflikten handlade om en summa på under 150 kr.

Jag har sedan dess sett många klagomål och det tycks snarare va

2011

2011-12-16

dado12

Bredband2, deras villkor och bemötande av uppsägni

Den 1/12 ringde jag Bredband2 och sade upp mitt abonnemang. När jag studerar de allmänna villkoren jag skrev under vid tecknandet ser jag att det enbart är 30 dagars varsel uppsägningstid och där står det inget om att uppsägning mitt i en eventuell kalendermånad skall avrundas uppåt. Villkor finns här: http://www.bredband2.com/sites/www/files/document/bredband2-allmanna-villkor1.pdf man kan läsa detta under punkt 10.
Dokument är senast uppdaterat 2010/07/01 och där ändrade dem villkor om uppsägning vilket jag aldrig accepterade eller fick veta om. Dem ändrade priset och jag visste om det men jag visste inte om villkor ändring.
Nu avslutar dem min abonnemang sista januari 2012 och följer inte sina egen villkor utan skickar till mig avtal för kunder som tecknade abonnemang efter 2010/07-01.
I själva verket har dem uppsägnings tid 2 månader och inte 1 månad.
Här kan man skriva till annat också:
1. Okunnig kundservice ( det var en som frågade om uttag är parallell eller serie kopplad och det handlar om stadsnät och inte om adsl hm:)
2. Bemötande av kundservice är lika med noll!
3. Lång väntetid på svar från kundservice
4. Ändrar sina fakturerings rutiner (en månad framåt)
5. Det kostar 19 kr för att skicka e-post faktura
6. Har en vilseledande marknadsföring och dem tycker att dem kan göra som dem vill bara för att dem är stora.

Vid kontakt med stadsnät fick jag information att alla leverantörer kan lika hastighet. Det spelar ingen

2011-12-20

Utan tillgång till kunduppgifter kan jag förstås inte kontrollera exakt vad som hänt och sagts i ärendet och svaret måste därför av nöden bli något generellt och spekulativt.

Vår gängse uppsägningstid är en kalendermånad, inte två månader.

Gällande vilka villkor som gäller kan jag se tre möjligheter. Antingen har vi helt enkelt gjort fel i att gå efter de nya villkoren, i vilket fall ett påpekande till supporten om detta bör lösa saken, eller så har en avtalsförändring gjorts sen 2010-07-01. Som står angivet på vår hemsida gäller de nya villkoren för "dig som tecknat tjänst eller gjort avtalsförändring fr o m 2010-07-01". En sådan förändring kan bestå i en upp-/nedgradering, byte av faktureringsintervall, etc.. Den tredje möjligheten är att det förelåg tjänstespecifika villkor som styrde uppsägningstiden, i enlighet med punkt 10.2 (se nedan) i de gamla villkoren.

"10.2 Kunden har med undantag för vad som sägs i punkt 10.6 nedan, rätt att säga upp Avtalet till upphörande med 30 dagars varsel eller den längre uppsägningstid som framgår av Tjänstespecifika villkor."

Som svar på övriga punkter:
1. Den frågan gällde utan tvekan huruvida router var inkopplad eller inte. Det är alltid det första vi kontrollerar då dessa är en av de vanligaste problemkällorna.
2. Det är inte vår upplevelse.
3. Svarstid överstiger sällan fem minuter på telefon och vi har även både chatt och kan nås via Facebook/Twitter. Allt för att vara så tillgängliga som möjligt för våra kunder.
4. Detta har gjorts vid ett enda tillfälle och meddelades då i förväg, som sig bör.
5. E-faktura eller autogiro är däremot gratis.
6. Vi är fullkomligt tydliga i våra erbjudanden och agerar alltid utifrån avtal och svensk lag.

Mvh
Kundombudsman, Bredband2

2011-12-06

Pelle

Största jävla skitbolaget

De är riktga lurendrejare, tecknar bunda avtal men vägrar att säga upp det även om de inte kan leverare när någon flyttar. Det ska väll vara självklart de ska kunna levera!

2011-11-28

Jenny

Blir inte av med dem!!!

Hade inga problem med bredbandet och behövde aldrig vända mig till deras kundservice. Tills det var dags att säga upp abonnemanget. Deras reglar säger 1 månads uppsägning och att abonnemanget avslutas efter att redan faturerad tid gått ut. Så när jag har ca en månad kvar av min bindningstid och ingen faktura att betala så mailar jag dem för uppsägning. Och får som svar att om ca 4 månader kommer ditt abonnemang att avslutas. Varför? Jo, de har redan påbörjat nästa faktura (detta är i början på oktober, nästa fakturaperiod ska gälla nov-jan). Så nu sitter jag med skiten, har anmält det till ARN och är tacksam att jag faktiskt inte behövde ha med deras så kallade kundservice att göra förrän jag faktiskt skulle säga upp det. De är inte roliga att ha att göra med och vad har man att säga till om som kund...?

2011-11-03

Samuel W

VARNING!

VARNING! Jag tänkte också varna för Bredband2! Jag har aldrig stött på så mycket problem under en så kort tid. De på supporten är också oerhört oförskämda.

Efter en oerhörd otrevlig upplevelse och konversation med en viss Niklas (som inte ville uppge sitt fulla namn) på Bredband2 angående en felaktig faktura valde jag att säga upp mitt abonnemang.

Jag är väldigt besviken på den behandling jag har fått. Inte bara samtalet (ovan) utan också den okunskap som finns deras egna erbjudanden och det merarbete jag utfört/utstått som kund inom en kort period; att jag fått fyra felaktiga fakturor (även efter två uppsägningar(!)), skickat flertalet mail, och tvingats ringa många samtal, inte bara till dem utan också till Opennet som är deras samarbetspartner för att reda ut allt krångel på Bredband2.

När jag krävde bli kopplad/få kontaktuppg till en ansvarig på Bredband2 efter Niklas bemötande blir jag vägrad detta, med anledning av att "de har bättre saker för sig". Vad är detta för svar? Jag jobbar själv på ett globalt företag med försäljning inom B2B och förstår inte alls vad en mellanchef kan ha för sig som är viktigare än att skapa business/PR/få nöjda kunder, särskild en mellanchef inom kundtjänst! Ännu en sak som jag undrar över är varför denna Niklas (som ansåg att allt gick rätt till) inte kommenterade "Kampanj Halva Priset" i fakturan som verkar komma från ingenstans. Och varför kunde inte han ska stå till service att kontakta Opennet själv, utan

2011-10-27

Varning BREDBAND2 SKOJARE

Hej,

Jag valde er som levrantör för att uppsägningstiden var en månad samt att priset var 249 kr i månaden.
samt att faktura avgiften var 0 kr om man betala med autogiro.

1.priset höjdes efter två månader till 275 kr
2.Första räkningen gick ej att betala med autogiro