Bilder på Key Code Security AB

Omdömen om Key Code Security AB

2014-04-14

Pernilla

Terroriserar en på mobilen

Har ring mig VARJE dag i 2 veckor snart trots att jag i tidigare samtal klart och tydligt sagt att jag inte är intresserad . SLUTA RING !!!!

2014-04-12

Anna Karin Skog

Bra!

Jag har haft spärrtjänsten i 1 år och nyckelbrickor i 3 år. Haft turen att få tillbaka nycklarna när jag tappade dem så känner mig jättenöjd!

2014-04-12

Nisse

Tur att nätet och rejta finnes :)

Tur att rejta finns....

Fick samtal tidigare i veckan från Key code av en säljare, var okoncentrerad och svalde allt med hull och hår , tyvärr.
Givetvis när man kom hem så sökte man på rejta och google och då fick se alla klagomål om denna tjänst/företag så igår fredag fick jag ringt key code (väntade i en kvart), fick pratat med en tjej och jag tog min ångerrätt och hon frågade varför och jag bara svarade att jag hade läst på nätet om klagomålen och hon sa inte så mycket mer.
Passade även på att sätta upp mig på deras interna spärrlista.
(Hoppas verkligen detta funkar nu)

2014-04-09

bedragen

Kass

Skall ni ha nyckespärr vänd er till ett mer seriöst företag Key codes kundtjänst är under all kretik dom är egenmäktiga ock tål ej kretik samt skall ha betalt för ett abonnemang som har sagts opp det kallas bedrägeri.

Kia

Anmäl Key Code Security till konsumentverket!

Jag har NIX på mobilen sedan länge, ändå ringer försäljare från Key Code Security AB nästan varje dag. Jag har till och med mailat deras kundtjänst och förbjudit dem från att kontakta mig och spara mina personuppgifter. Men de ringer ändå. Jag har därför anmält dem till konsumentverket, jag hoppas verkligen fler anmäler dem så att konsumentverket får upp ögonen för företaget och kan sätta stopp för dem. Såhär ska det inte gå till!

Göran Bergqvist

lurendrejare

skickar "orderbekräftelse" och "tack för din beställning" trots att jag upprepar gång på gång att jag inte vill ha någonting alls från keycode.

Reine

AHLA

bästa keycode!!

2014-04-04

Katia

Känns inte helt seriöst

Ringde upp mig på mobilen. Sa att det gällde min nyckelbricka. När jag ifrågasätter det hela och säger att jag inte har någon nyckelbricka och aldrig har haft säger tjejen i andra änden "nä hä, har du inte kvar den då, då får jag tacka för samtalet" och sen la hon på....

2014-04-03

Buster

Bedragare

Hemsk kundservice som slänger påluren i örat på en när man försöker få hjälp med en faktura som felaktigt tar ut en avgift för en nyckelbricka jag returnerat och sagt upp avtalet för.

2014-04-02

Erik

Kass

Ringer hela tiden fast jag sagt att jag inte vill ha nåt och min mobil är NIX-registrerad.

2014-03-31

Kajsa Kanin

Kajsa kanin

Jag tycker i alla fall att tjänsterna är bra och smarta.

2014-03-27

Jan Berglund

Varning

De är helt omöjliga att bli av med. När man försöker avsluta tjänsterna kör de konsekvent med fördröjning så att det hinner bli för sent, så att man binds upp för ytterligare ett år. Dessutom avslutar de bara en tjänst i taget, så jag har hållit på i snart två år för att bli av med de två tjänster jag tydligen hade (trodde att det bara var en).
De skulle få -5 solar av mig om det gick.

2014-03-26

Under all kritik!

Det går inte att komma ur detta elände. Kundtjänst har inga befogenheter och är otrevliga. Du måste betala annars blir det bara dyrare för dig. Jag har aldrig beställt tjänsten, jag har förra året ifrågasatt varför jag fått detta och sagt att jag inte vill ha deras tjänster. Ny faktura i år och de kan inte se att jag gjort någon uppsägning. Riktigt lurendrejeri!

2014-03-25

HA

Säljare skrek IDIOT

En säljare ringde upp och frågade vilket erbjudande jag önskade, "inget" svarade jag. Då skrek hon IDIOT och bröt samtalet. Aldrig Key Code !!
önskar jag kunde sätta MINUS 5 solar

2014-03-20

Varning!

Vill varna för detta bluff-företag!
Blev häromdagen uppringd av en telefonförsäljare som ville skicka nya nyckelbrickor då mina gamla inte längre gällde, och ville bekräfta mina uppgifter.
Jag sa då att jag inte var kund hos dem.
Hon tyckte det var konstigt och att hon då måste ha fått fel uppgifter. Men frågade då om jag inte var intresserad av att bli kund?!

ENDA möjligheten för dem att ens fått tag i mitt nya mobilnummer är genom någon mobillista som de köpt någonstans. Inte för att jag är, eller någonsin varit, kund hos dem.

Otroligt oseriöst företag!!

2014-03-12

ML

Telefonterror

Killen som ringde sa först att han ville erbjuda mig skydd mot identitetsstöld, eftersom det har blivit så väldigt vanligt. Jag sa att jag inte var intresserad. Då sa han att det blir bra mycket dyrare när nån kapar mitt kort, och det vill jag inte. Jag sa att jag fortfarande inte var intresserad, då sa han att det var min skyldighet. Då la jag på. Ett par timmar senare ringer en till från samma nummer och vill sälja något annat. Att ringa när man bett om att inte bli uppringd, att skrämmas och hotas. Det kan bara inte vara lagligt.

Jag har tidigare försökt med att inte svara, men de bara ringer upp igen några dagar senare.

2014-03-10

Karl

Tvivelaktiga sälj & marknadsföringsmetoder

Slutar inte ringa, är med i nix och har rakt ut sagt till dom att sluta ringa. Trevlig säljare som försöker lura en.

2014-03-04

Otrevliga

Jag bad dom återkomma eftersom dom ringer en när man är på jobbet. Då fick jag ett väldigt otrevligt svar och luren slängd i örat.

2014-02-28

Eleonor

Djupt förvirrade säljare

Blev uppring av en säljare. Hade ingen koll, skulle sälja höbalar. Jag sa"du har nog ringt fel"- Han skrattade och la på.

Om ni som företag vill framstå som seriösa så bör ni se över hur er personal frontar er mot kunderna.

2014-02-24

clas ohlsdon

Hur kan man nå detta företag???

Omöjliga att nå fram till!!! Hur skall man kuna avsluta sin tjänst om man inte kan nå dom??timmar i telefon utan svar och mailat om det går bättre? Ett mycket dålugt företag som bara skickar fakturor för någit jag inte vill ha!!!

2014-02-21

Björn

Oetiska!

Trots flera påpekanden att jag inte vill ha med dem att göra fortsätter de att ringa! Tycker synd om de som måste arbeta där!

2014-02-13

Jonas

Olagligt

Är med i Nix och dessa ringer, har aldrig haft något med dem att göra tidigare så de har absolut ingen anledning att ringa.

Marknadsföringslagen:
Enligt Marknadsföringslagen är en marknadsförare skyldig – med vissa undantag – att kontrollera om en privatpersons telefonnummer finns i NIX-Telefon innan samtal i marknadsförings-, försäljnings- eller insamlingssyfte rings till denne.

2014-02-12

Bodil L Bodil L

Sagt upp avtalet för över ett år sen och skickat in brickorna!! NU ringer det en snubbe och säger att vi BARA skickat brickorna, inte sagt upp avtalet!!!
Jag skickade kopia via mail, på uppsägningen, idag kommer BEKRÄFTELSE på nytt avtal!!!!! Hur seriösa är dom egentligen!!!! Jag ska gå till botten med det här, firma Ruffel & Båg!!! Som tur är finns ju konsumentombudsmannen!!

2014-02-11

Daniel

Abonnemang går ej att säga upp!

Fick en påminnelse från Gothia som tar över fakturor från KeyCode och Spärrlinjen innan de skickas till inkasso (det är hotet på fakturan i alla fall).
Då jag redan för ett år sedan sa upp detta (tyvärr inte via mejl så jag har inte någon bevisning) så går det inte säga upp det utan jag är nu tvingad att betala över 500:- för något jag inte vill ha!
Tack för ett genomruttet bemötande.

Det roligaste är nog i mejlet jag fick från er idag om min uppsägning. Där skriver ni "Uppsägningen kommer då att räknas ha inkommit den 2099-12-31" Tycker ni det är roligt så är avslutningen roligare.
"Vi hoppas vi får se er som kund vid ett annat tillfälle."
GLÖM DET!!!

2014-02-10

Lotten

Falsk information i samtal

Jag blev just uppringd av en försäljare som hävdade att jag var kund där förra året och det var dags att förnya avtalet. Jag blev överrumplad och gick med på att de skulle skicka nya avtalet. Men nu har jag kollat och jag har inte anlitat dem på flera år. Dålig stil! Nu har jag mejlat och hoppas företaget lyssnar

2014-02-10

I

Övertalad att gå med igen.

Fick för några årsen en nyckelbricka via min sons fotbollsförening. Den låg i lådan hemma då jag glömde att hänga dom på nycklarna. nu 4 år senare ringer en kille me den grövsta göteborgsdialekt som jag hört och säger just att jag är gammal kund hos företaget. Christoffer eller va han nu hette..

Kan ärligt säga att ja avskyr telefonsäljare.. men jag lyssnade och han var ju trevlig mot mig.. Han förklarade att kortbedrägerier o idstölder osv hade ökat, och det är ju ingen hemlighet direkt.. blev erbjuden deras spärrtjänst för kort o mobiler och så.. hur ofta blir man av med plånboken? mycket sällan, men o andra sidan så är ju inte 450 kr för alla i familjen nått o bråka om.. så jag tog skyddet. Anledningen till att jag inte ger 5 stjärnor är för att ja läst massa negativt här inne.. så jag hoppas att jag blir nöjd med köpet och att det inte blir nåra problem. För funkar tjänsten när man behöver det så är det ju guld. Och hoppas att det inte blir problem med att säga upp sen när jag vill avsluta. Trevlig säljare i alla fall.

2014-02-09

Mathias L Mathias L

Blåsning!

Någon av era säljare ringde alltså upp mitt svagt svensktalande ex. Fick henne att ta emot något hon inte hajade vad det var. Hon struntade i välkomstpaketet, förstod inte vad det var. Måste varit ett jävligt informativt samtal ni haft!

Nu ligger det en påminnelse här på en adress hon ej bor. Som vanligt med skräpbolag kör ni väl direkt vidare till inkasso för att hota med betalningsanmärkningar & annat. Vi hörs i veckan!

2014-01-27

O Olsson

BESVIKEN

Hur kan man vilja ha en affärsidé som bygger på telefonförsäljning där man kör över kunden och luras. Hur kan man vilja vara anställd hos ett sådant företag och köra detta spel. Skulle man själv acceptera ett sådant förfarande? Ringa och ljuga om att man har avtal och när man ber att få en kopia av det underskrivna avtalet så säger personen att jag skickar räkningen på 299 kronor och du har ett års uppsägningstid. Jag säger skicka inga brickor och då blev försäljaren riktigt hotfull och samtalet slutade med att han slängde på luren. Vad tycker ni? Är det så här man ska jobba? Är det på ett fult sätt kunder ska tvingas?

2014-01-17

Angelica

Dryg, otrevlig säljare!

Fruktansvärt pinsamt av ett företag att hålla på med denna typ av försäljning. Köra skrämseltaktik. Förlöjliga sina potentiella kunder. Hitta på egna sanningar. Tror tyvärr många går på dessa lögner. Usch och fy! Både för företaget och säljaren arbetar på detta sätt.

2014-01-17

J.K.

Sluta med telefonförsäljningen, irriterande! Jag är förövrigt med på NIX, respektera det!

2014-01-16

Åke A Åke A

Oseriös verksamhet

Blev uppringd av en kvinnlig säljare i mellandagarna. Hon ville bekräfta att allt stämde i vårt avtal beträffande nyckelbrickor. Jag sa att det fanns inget sådant. Vi har avtal med BRÅ och polisen sedan många år men det sa hon det var inget bra för det täckte inte byten av lås och anskaffning av nya bilnycklar mm. Det var för sent att säga upp avtalet för det skulleha gjorts för tre (3) månader sedan påstod hon. Vi har ett avtal om spärrtjänster för värdehandlingar som löper till juni 2014 (som jag sagt upp via e-mail). Så läste hon upp vad vi kommit överens om, adress telefon osv. men inte att jag hade två veckors ångerrätt! För det visade sig att det var ett rent säljsamtal!
Ett par dagar senare kom det en Orderbekräftelse,
Tack för din beställning!
Grattis till ett bra val - Nu är du skyddad.....
Jag skickade omedelbart ett e-mail att jag ville utnyttja den ångerrätt som jag enligt lag har när det gäller hemförsäljning. Passade samtidigt på att säga upp avtalet om Spärrtjänster. Fick ganska omgående ett svar. Det var den 2 januari och sedan dess har det varit tyst. Har skickat flera påminnelser och försökt ringa till kundtjänst men det vet jag ju nu att det är lönlöst efter som man satt telefonköväntan i system för att få kunderna att tröttna.

2014-01-08

Besviken

Keycode skiter i Nix register

Detta oseriösa företag teleterroriserar mig på mobilnummret fast numret är med i Nix registret sedan lång tid tillbaka.

Vissa dagar upp till 3 ggr per dag,jäkligt trött på dem

2013-12-19

Ann-Sofi

Omöjligt att slippa ur medlemskap

Andra året jag sitter fast i KeyCodes garn. Tackade ja till tjänsten 2012 och försökte säga upp den när fakturan för 2013 kom men då var det för sent. Lovades på telefon att det inte skulle komma fler fakturor men det gjorde det igår. Ringde igen och sa att jag inte är intresserad av tjänsten men det är för sent att säga upp den, igen, och nu får jag betala för 2014. Ingen logg finns om att jag sade upp tjänsten förra året. Jag är så arg. Dessutom en aggressiv och otrevlig person på kundtjänst som i princip hotade mig med att min identitet skulle kapas om jag inte behöll tjänsten. Fy fan för sådana här företag som profiterar på människors rädsla och dessutom gör det omöjligt att ta sig ur skiten.

Mariette

FÖRSÄLJARNA MÅSTE LYSSNA PÅ OSS!!!!!

Det ringer igen, jag svarar och meddelar att jag inte är intersserad av er, men han bara fortsätter att tjata på. Man blir upprörd när dom inte lyssnar på en. Säger flera gånger att jag inte är intresserad men han bara fortsätter, till sist blir man ju förbannad på allt tjat. Han poängterar att jag har varit kund hos dom fast jag aldrig har det och kommer alllllldrig nånsin bli det efter detta samtal. Hoppas att dom aldrig mer ringer, vi har NIX men det hjälper inte tydligen på dom. Fattar dom så jäkla trögt?Minus 10 om det vore möjligt

Diana Diana

Uppsägning Key Code

Det är tydligen näst intill omöjligt att avsäga sig medlemskap hos Key Code. Dom har så mycket ursäkter och vägrar göra något för att hjälpa till.
Tappade mina nycklar och fick inte tillbaks dom. Så jag ville säga upp abonnemanget. Ringer till kundservice och handläggaren frågar då mig" Men satt bricka på nycklarna då?" Ok...är det här en ny teknik? Att bli dumförklarad av handläggaren??
Nu dröjer det ett år innan jag blir av med mitt medlemskap och fakturan måste jag betala. För jag sa upp det en månad för sent. Efter vad jag läser nedan så verkar det vara deras taktik. Dom måste tjäna en jäkla massa pengar på att jobba på det sättet! Så akta er. Blir ni en gång kund där, så tar det minst ett år att bli av med medlemskapet! Och dom erbjöd sig att skicka ut en ny bricka till mig.
"Men jag vill inte ha eran produkt". Nej med det är vad vi kan erbjuda dig: svarar handläggaren.
Oseriös företag!!

Varning för Key Code

Jag har varit medlem hos Key Code sen 99. Tappade mina nycklar som hade deras bricka på men hade fortfarande inte fått tillbaks mina nycklar efter 4 månader. Samma sak hände min son. Så jag bestämde mig för att säga upp abonnemanget. Kanske bli kund vid ett senare tillfälle. Så jag ringde till dom och sa att jag vill säga upp mitt medlemskap. Då skulle jag skicka in det skriftligen enligt handläggaren. Gick bra även med mail. Så jag mejlade till företaget och skrev att jag ville säga upp det. Hörde inget ifrån dom tills jag fick en räkning. Jag avvaktade med den och förväntade mig ett svar från Key Code. När påminnelsen kom så mejlade jag dom igen. Fick då svaret "
Hej,
Vi har mottagit er uppsägning av tjänsten Nyckelsäkerhet.
Dessvärre inkom uppsägningen för sent för att kunna verkställas omedelbart.
Avtalet ska sägas upp senast 1 månad innan avtalsperioden löper ut.
Det innebär att er tjänst löper ut 2014-11-10 och att vi ber er betala utestående faktura för perioden.
Vi bekräftar att tjänsten är uppsagd och vid avtalsperiodens slut ska brickorna returneras till oss.
Vid utebliven retur faktureras ett engångsbelopp 61 kr/bricka. (Observera att jag skrev att jag hade TAPPAT min bricka)

Ert avtal avser 1 stycken brickor.
Har ni invändningar ombedes ni inkomma med dessa inom 10 dagar.
Vi tackar för ert förtroende under den här perioden.

Så självklart hade jag invändningar. Så jag skickade ett svar och frågade hur jag sk

2013-11-18

Niklas

Försäljaren använde sakliga och goda argument för att motivera mig som kund att skaffa ett abonnemang för att kunna skydda identitetsstöld, men eftersom jag inte vill hoppa på abonnemang direkt över telefon med prövotid som man aktivt måste avsluta och enbart få all information muntligt på invirat i alla positivt laddade argument utan tid och möjlighet för eftertanke, tackade jag vänligt nej. Det kunde inte försäljaren godta utan var väldigt dömande och berättade att jag tydligen inte fattade vad det handlade om och inte tog det på allvar, vilket jag berättade att jag visst gjorde. Det fortsatte med att jag blev fördummad och provocerad, vilket gjorde att företaget fick all min misstro. Tillåt kunder att läsa innan man går med på prövoperioder och allt tack!

2013-11-12

Jon Gorder

Märkligt samtal

Blev uppringd av detta Företag efter att dom ringt mig ett tiotal gånger under hösten och frågan gällde kortbedrägerier vilket jag redan har försäkring emot.
förklarade det och då slänger säljaren på luren och bryter samtalet efter typ 10 sekunder.
Kändes oseriöst och skulle inte förvåna mig om en bluff faktura dyker upp.
Läst på flera sidor om företaget och det finns mycket som pekar åt det oseriösa hållet tyvärr.

2013-11-12

Mia, Uppsala

Oförskämd telefonförsäljare

Ikväll ringde det en försäljare från keycode och efter att ha lyssnat 1,5 minut tackade jag och sa att jag inte var intresserad. Han accepterade inte detta utan fortsatte komma med argument och frågor om varför jag inte behövde tjänsten och det kändes helt omöjligt att få honom att sluta prata. Jag stod på mig, tackade nej 2,3 och 4 gånger, försökte ha tålamod och sa att jag inte var intresserad utan att han kunde ringa nästa person. Till slut rekommenderade jag honom att lära sig lyssna på och acceptera ett nej. Då blev han riktigt sur, otrevlig och riktigt oförskämd och svarade istället "eller så får du lära dig att lyssna på mig...". Jag har själv jobbat som telefonförsäljare, fick ordentlig utbildning där A och O var att aldrig vara oförskämd mot potentiella kunder. Det hjälper definitivt inte ert rykte.

Och jag kommer aldrig använda mig av, eller rekommendera era produkter.

(Ps skulle vilja sätta 0 poäng men det går inte)

2013-10-29

Malin

Går ej att säga upp

Har blivit uppringd av säljare från keycode då jag meddelar att jag INTE vill ha något fortsatt avtal med dem. Detta var 2012.
Igår damp det ner en påminnelse från Gothia (har dessutom inte ens fått en faktura!)
Försökte ringa till kundservice som säger att en säljare inte kan ta emot en uppsägning (vilket säljaren jag pratade med glatt gjorde) det finns INGEN logg alls på att de har kontaktat mig, vilket också är sjukt konstigt med tanke på att de ringt mig säkert 5 gånger senaste åren!

Fakturan måste jag enligt kundservice betala & de kan inte be någon ansvarig ringa upp (för det kommer aldrig att hända) seriöst Keycode! Verkligen!
Blufföretag deluxe?

2013-10-26

Carin B Carin B

Lurar sjuka!!!

Är nybliven god man åt en man som är sjuk och lätt att lura. När jag fick alla hans brev och papper så hittade jag en faktura från Keycode om spärrtjänst. OBS! Inte en avisering om avtalsförlängning utan en faktura, utskickad för sent för att hinna bryta avtalet! Det visade sig att någon skicklig försäljare inte bara hade lyckats sälja en spärrtjänst, utan också t.ex. hade lyckats att sälja ett virusskydd åt en man som aldrig ägt en dator och en id-spärr åt samma man trots att han inte kan ta krediter pga. betalningsanmärkningar. Jag ringde kundtjänst bara för att först vänta i 15 minuter och sedan bli bortkopplad. Ringde igen och kom fram faktiskt och bad om att Keycode skulle stoppa nästa period av spärrtjänsten, men icke! Jag ringde en vecka för sent! Det kom inte på fråga att stoppa något avtal och jag fick absolut inte prata med någon ansvarig. Mailade två gånger utan att få något svar alls, ringde igen och bad om att få prata med ansvarig. Fick höra att det skulle jag inte få och att jag inte kunde räkna med något svar på mina mail?! Så fick jag se här att fler fått räkningar utan att få besked om avtalsförlängning. Det visste jag inte att man skulle få! Tittade igen i posten. Det fanns inget! Så jag sällar mej till raden av dom som säger att Keycode inte är något annat än skojare! Är det för att mannen jag är god man åt är lättlurad som Keycode nu har skickat en faktura till honom utan att skicka avisering om avtalsförlängning?? Hur kan man sova gott när man lurar sjuk

Pontus

!!!VARNING!!!

Haft nyckeltjänsten i många år och det har fungerat. Jag har fått hem mina nycklar en gång då jag hade tappat dem. Jag är mycket missnöjd med hur de lurar på en nya produkter och att det är extremt lång väntetid hos kundtjänst. Ringde igår och kom fram efter ca 13min. Ringde idag och var tvungen att lägga på efter 15 minuters väntan. Dessutom tar de betalt i förskott för en produkt som jag aldrig tackat ja till. Trodde antagligen att jag betalade för nyckeltjänsten förra året när jag i själva verket betalade för Norton antivirus av misstag och sen var helvetet igång. Fick faktura för ett tag sedan för just Norton och tänkte att det inte är av intresse och trodde det var ett erbjudande om en tjänst. Jag slängde fakturan och tänkte inte mer på det. Nu har jag fått påminnelse från Gothia på Norton gällande både mig och min fru. På kundtjänsten säger de att jag betalt in förra året och då gick tjänsten igång. Jag har alltså betalat fakturan i tron att det gällde nyckeltjänsten och haft antivirusskydd som jag inte har haft en aning om. Nu hotar de med Inkasso... Fy fan säger jag!!! Dessutom kan man väl glömma att få tillbaka de pengar man betalat för den oönskade tjänsten även om man nu lyckas säga upp den. Riktiga banditfasoner.

Hej Pontus!

Det var verkligen tråkigt att höra att du känner dig missnöjd.

Vi skickar ut erbjudanden till våra kunder på de olika tjänsterna som vi har. Det framgår tydligt att det är ett erbjudandena och de har ett inbetalningskort längst ner för att kunden enkelt ska kunna ta del av erbjudandet. Vill man ha tjänsten betalar man helt enkelt in beloppet och vill man inte ha det så betalar man helt enkelt inte in.

Väljer man att ta del av erbjudandet gäller det under 1 år och inför nästa period skickas en avisering ut i god tid innan fakturan skickas ut, så man ska ha möjlighet att ta ställning till om man vill fortsätta med tjänsten eller ej.

Om man upplever att det är telefonkö så kan man maila till oss på info@keycode.se eller faxa på 031-491302. Vi svarar så fort vi kan, ca 3-5 arbetsdagar.

Johanna, Key Code Security AB

2013-10-15

Susanna Sefyrin

Otrevlig försäljare

Jag har haft keycodes spärrtjänst i ca 4år och faktiskt fått tillbaka en plånbok som min dotter tappat men idag bestämde jag mig för att säga upp mitt avtal...

Det ringde en försäljare till mig på em...
Hon sa att mina nyckelbrickor var avaktiverade (?) och att jag måste teckna om avtalet och att det så fiffigt nu även ingick låsbytesgaranti som det inte gjort förut.
Hon sa att de ringer runt till alla sina kunder för alla brickor är avaktiverade och alla ska få den nya garantin.

Jaha sa jag, det var ju bra. Jag var ju väldigt trött och hade inte i huvudet vad som ingick i mitt abonnemang hos dem vilket jag sa också... Hon började läsa upp vårat "nya avtal" och då stoppade jag henne och frågade varför jag ska teckna ett nytt avtal nu om jag i januari betalat för ett år?
Hon visste inte men så var det! Hon blev väldigt irriterad över mina frågor och otrevlig på tonen. Hon började åter prata om att de var avaktiverade...
Jag kom på att några nyckelbrickor har jag aldrig haft och frågade om vad som ingick i mitt abonnemang och efter lite tjafsande kom det fram att jag har spärrtjänsten för 499 per år och nu ville hon att jag skulle teckna ytterligare för nycklarna för 299.
Jag sa att jag aldrig haft nyckelbrickor och fick då som svar att " jag har ju ditt kundnummer här, tror du jag ljuger?!" i väldigt otrevlig ton. Jag sa att jag inte förstår varför jag ska betala ytterligare 299 kr och tyckte det var otrevligt av henne att på detta sä

Hej Susanna!

Vi ber så väldigt mycket om ursäkt för det inträffade. Som kund skall man alltid bli bemött med respekt. Alla säljare på Key Code Security AB får utbildning i hur man bemöter kunder och vi arbetar dagligen med att kvalitetssäkra samtalen för att kunderna ska bemötas på rätt sätt. Att säljaren ger dig information som inte är korrekt är också fel.

Självklart kommer vi att ta hand om din uppsägning och du kommer att få en bekräftelse via E-post.

Johanna, Key Code Security AB

2013-10-07

Ida K

NIX och blir ändå uppringd

Jag hat sedan drygt en månad sedan gått med i NIX och blev ikväll uppringd av en telefonförsäljare. Ser att jag inte är den enda med NIX som blir störd av dem.

2013-10-08

Hej Ida,

Key Code ringer inga NIXade nummer. Alla nummer (både fasta nummer så väl som mobila nummer) tvättas mot NIX-registret. Vid enstaka tillfällen kan man hamna i kläm om man just anmält sig till nix och företaget just köpt in nummer att ringa. Dessa får man ringa under 3 månader innan de igen tvättas mot registret.
Johanna Key Code Security AB

2013-10-02

Evelina Sparv

Fortsatta samtal

Jag har mailat er och bett om att få bli borttagen ur era register. Jag bor utomlands och har enbart kvar mitt svenska nr för de tillfällena jag åker till Sverige. Varje gång jag startar min svenska mobil har jag flera missade samtal från er, 6 st bara de senaste 2 dagarna.
Ta bort mig ur era register, era tjänster är inte av intresse.

2013-10-03

Hej Evelina!

Vi har sökt på ditt namn,som du har angett här som signatur, i sin mailbox och kan inte hitta något mail från dig. Men det är ju inte säkert att vi hittar mailet genom att söka på ditt namn.
Jag sökte även på Eniro och fick fram ett telefonnummer på ditt namn som nu är spärrat. Vi sökte även på det numret i vår mailbox och kunde inte hitta något mail innehållandes det.
Hoppas på att rätt nummer är spärrat.

Om så inte är fallet ber jag dig att återigen kontakta Kundservice med ditt namn och det telefonnummer du vill spärra.
Email till kundservice är info@keycode.se

2013-09-27

Marco paulsson

Nix på mobilen men det hjälper tydligen inte!

Blev uppringd av er 27 sep av en otrevlig försäljare som slängde på luren när jag sa att jag inte var intresserad. Jag har varit med i nix för mobil redan första dagen som det blev aktiverat. Sa till försäljaren att jag var med men han hörde nog inte. Eller så ville han inte höra. Riktigt dåligt!! Funderar att anmäla till DM-nämnden.

2013-10-01

Hej Marco!
Vi ber om ursäkt för att du råkade ut för en otrevlig säljare. Som kund ska man alltid bli bemött med respekt. Alla säljare får utbildning i hur man bemöter kunder. Vi arbetar dagligen med att kvalitetssäkra samtalen för att kunderna ska bemötas på rätt sätt.

Key Code tvättar alla telefonnummer mot NIX-registret. Det är svårt att säga vad som kan ha gått fel i ditt fall. Du kan maila in ditt telefonnummer och ärende till Kundtjänst på info@keycode.se så kan vi undersöka närmare vad som har hänt i just ditt fall.

Johanna, Key Code Security

2013-09-18

Inga

Nöjd och glad

Jag är kund sedan fler år och många gånger frågat mig själv om jag verkligen behöver nyckelbrickstjänsten... Tills förra veckan, då jag tappade mina hemnycklar och var utom mig av oro.
Men 2 dagar senare ringde Key Code med glada besked! Mina nycklar var återlämnade. Jag är evigt tacksam.

Hej Inga!

När vi kan hjälpa en kund så känner vi oss extra stolta. Det är precis så här vår nyckelbrickstjänst ska fungera.

Tack för att du delar med dig!

Glada hälsningar

2013-09-16

Marcus

Ringer på mobil och NIX

De måste ha köpt en ny omgång mobilnummer i "god tro" då de envist fortsätter att ringa både på mobil och NIX:at hemnummer. Och nej, jag tänker inte meddela att jag inte vill bli uppringd då jag redan gjort ett aktivt val för detta genom NIX och genom att inte ange mitt mobilnummer någonstans

2013-09-20

Hej Marcus!

Föreningen NIX-Telefon har beslutat att spärregistret NIX ska gälla all telefoni, oavsett vilken typ av nät den tillhör. Alltså innefattar registret även mobiltelefoner.

Key Code ringer inga NIXade nummer. Alla nummer (både fasta nummer så väl som mobila nummer) mot NIX-registret. Vid enstaka tillfällen kan man hamna i kläm om man just anmält sig till nix och företaget just köpt in nummer att ringa. Dessa får man ringa under 3 månader innan de igen tvättas mot registret.

Du kan alltså nixa dig eller meddela säljaren som ringer från Key Code direkt att du vill få ditt nummer blockat i våra system, så ringer inte vi dig igen. Observera dock att du själv måste nixa dig, vi kan bara ta bort dig ur våra system.

2013-09-14

Utmärkt service

Den 10 september fick jag ett brev från Key Code där jag upplystes om att nästa abonnemangsperiod påbörjas den 16 november. Jag hade då en dryg månad på mig att säga upp avtalet. Jag ringde upp Key Code, kom fram direkt utan någon väntetid. Pratade med en trevlig serviceinriktad kille och det var inget problem med att säga upp abonnemanget han gjorde det direkt fast det egentligen ska göras skriftligt. Jag fick en kvittens på uppsägningen direkt via E-post. Cirka en timme senare blev jag uppringd av en lika trevlig tjej som ville meddela att abonnemanget på "spärrtjänsten" var uppsagd men att "nyckelsäkerhetsabonnemanget" skulle sägas upp via henne och att jag skulle skicka in nyckelbrickorna. Jag tycker företaget är professionellt och kan inte tänka mig en bättre service. I avtalet står att man har 1 månads uppsägningstid. Jag undrar om de som misslyckas med sina uppsägningar inte läst avtalet ordentligt utan varit för sent ute.

Hej kära kund!

Tack för att du delar med dig av din erfarenhet från Key Code. Det är precis så här det ska fungera. Och precis som du ställer vi oss undrande varför det inte fungerar av de fall att döma här på Rejta.
Att säga upp sig från våra tjänster är inte några som helst problem. Det finns flera olika sätt att göra det på och man kan göra det närsomhelst.
Har man skickat in uppsägning per email eller brev får man alltid en bekräftelse och ringer man in får man det när man begär det.

Välkommen åter som kund!
Hälsningar

2013-09-12

Marie-Louise

Urdåligt

Har i 2 års tid försökt bli av med abonnemanget, men icke. Idag kom ett nytt brev om ny avtalsperiod. Skickat mail igen, hoppas verkligen det fungerar denna gång

Hej!

Det ska inte finnas några som helst problem med att säga upp tjänsten.
Man kan säg upp på något av följande sätt:
- ringa Kundtjänst på telefon 031-758 61 00
- skicka e-post: info@keycode.se
- skicka oss ett brev eller fax

Detta kan du göra när som helst under året.
Om man säger upp sin tjänst skriftligen skickar Kundtjänst alltid en bekräftelse, och säger man upp via telefon får kunden det om man begär det.

Du bör få en bekräftelse inom kort, skulle det mot förmodan inte ske ber jag dig kontakta Kundtjänst igen och be dem skicka en bekräftelse igen via email eller post.

Har du sedan tidigare något underlag på att du sagt upp tjänsten ber jag dig skicka in det till Kundtjänst via email, brev eller fax så kommer de Kundtjänst korrigera om ett misstag har skett.

2013-09-06

Dennis

Avtalsbrott

Keycode är ett skojarföretag som lurar folk. Dom påstår att dom informerar i god tid om ny avtalstid så man har tid på sig att säga upp avtalet. Det är bara bluff. Jag har varken fått mail,sms eller brev. Då anser jag dom begår avtalsbrott. Det enda jag fått är en ny faktura som kom så sent att det inte gick att avsluta tjänsten. Har varit i kontakt med dom både via telefon och mail men lönlöst. Ringer man kopplas man från kundtjänst till fakturaavdelningen, blir satt i kö, sen efter 15-20 minuter bryter dom linjen. Patetiskt. Dom ska ha in pengar för ett år till. Jag VARNAR alla er som har en tanke på att köpa deras tjänster. AKTA ER dom gör allt för att det inte ska gå att avsluta deras tjänster. Ska anmäla dom till konsumentverket. Det måste ju va nåt fel med dom. Alla andra 99% och jag kan ju bara inte ha fel. Eller?? OBS sprid detta till alla era kompisar och vänner så dom slipper råka ut för samma saker som vi andra gjort.

2013-09-09

Hej Dennis!
Jag kan garantera dig att Key Code skickar ut aviseringar i god tid innan fakturan skickas ut så du ska ha möjlighet att ta ställning till om du vill fortsätta med tjänsten eller ej. Detta lagras i våra system och du kan kontakta kundtjänst som kan verifiera att en avisering skickats ut och till vilken adress. Om det visar sig att ingen avisering gått ut, så tar vi självfallet bort fakturan eller återbetalar beloppet.
Hade vårt system inte fungerat hade vi blivit anmälda och fällda för detta, vilket vi inte har. Key Code följer de lagar och praxis som gäller och är du inte nöjd med vårt agerande kan du vända dig till Konsumentverket eller ARN, vi följder deras rekommendationer.
I fakturaärenden samarbetar vi med Gothia Financial Group. Det är självklart inte ok att stå i kö i 15-20 minuter och sen faller samtalet bort. Därför provade jag nu själva att ringa 9/9 kl. 13:20 och tryckte fakturaärende, jag kom fram inom 1 minut. Gjorde ytterligare ett test 14:16 och kom igen fram inom 1 minut. Verkligen irriterande om man står i kö länge och samtalet trillar bort, så det får jag be om ursäkt för, men förhoppningsvis var det ett tillfälligt problem.
Jag föreslår att du kontaktar Key Codes kundtjänst på något av nedan sätt, så kan de kolla upp när och på viket sätt du fick din avisering (tryck då inte fakturaärende 5 så du blir kopplad till Gothia, utan 4 för att komma till Key Codes kundtjänst).
- Du kan ringa 031-758 61 00. Kundtjänst är på plats vardagar mellan 9:00-15:00.
- Du kan maila på e-post: info@keycode.se
- Du kan skicka brev till: Key Code Security AB, Box 12116, 402 42 Göteborg
- Du kan faxa på: 031-491302

2013-08-29

Mattias

Hopplöst att komma ur abonnemang!

Har under 6 månaders tid försökt lämna keycode och deras brickor men det är omöjligt att få kontakt eller något vettigt svar eller bekräftelse.
Antar att dom försöker förhala det 5 månader till så man sitter med 1 års abonnemang till.
Sen är det ytterst dåligt att man när man får nästa årsräkning har passerat årsförfallodagen.
Detta är inget annat än ett rent blufföretag!

2013-08-30

Hej!
Det låter mycket märkligt att du inte kunnat få kontakt med oss under 6 månaders tid.
Det finns flera olika sätt att ta kontakt med vår Kundtjänst:
- Du kan ringa 031-758 61 00. Vår kundtjänst är på plats vardagar mellan 9:00-15:00.
- Du kan maila på e-post: info@keycode.se
- Du kan skicka brev till: Key Code Security AB, Box 12116, 402 42 Göteborg
- Du kan faxa på: 031-491302

Du kan när som helst under året säga upp din tjänst genom att ta kontakt med oss på något av ovanstående sätt. Om man säger upp sin tjänst skriftligen (via brev, e-post eller fax) skickar Kundtjänst alltid en bekräftelse, och säger man upp via telefon får kunden en bekräftelse om man begär det.
Vi skickar alltid ut en avisering med information i god tid innan fakturan skickas ut så du ska ha möjlighet att ta ställning till om du vill fortsätta med tjänsten eller ej. Detta lagras i våra system och du kan kontakta Kundtjänst som kan verifiera att en avisering skickats ut och till vilken adress.

Mycket tråkigt att du upplever att vi är ett bluff-företag. Jag kan garantera dig att vi är ett ytterst seriöst företag. Vi har funnits i branschen sedan 1983 och har därmed 30 års erfarenhet av säkerhetstjänster. Branschen är strikt reglerad och Key Code följer de lagar och praxis som gäller för dessa områden i varje given situation. Är du inte nöjd med vårt agerande kan du alltid vända dig till ARN, vi följder alltid deras rekommendationer i tvister.

2013-08-27

Tord P Tord P

Bluffmakare

Vad ni gör gott folk akta er för Keycode Security som skickar bluffakturor om virusskydd, enligt dem beställde jag Norman Antivirusskydd förra året av dem och ska nu betala en årsprenumeration, jag bestrider naturligtvis fakturan, de som känner mig vet nog två orsaker, Norman? Aldrig!!! jag kör ju Mac, såvida jag inte fått ett spel i hjärnan (Norman finns enbart i PC-variant!) Efter bestridandet skickar de det till inkasso, Gothia Group som lägger på en slant och så är karusellen igång!

Kan tänka mig att de flesta betalar för att bli av med problemet,
de har en väl utvecklad taktik för att trötta ut en, med mail som skall bestridas, telefonsamtal, inkasso bl.a bl.a, men de flesta såna här företag skickar aldrig vidare till KF, för det lönar sig inte för dem, och lönsamhet är enda anledningen till att de håller på med sin "Hustle-verksamhet", så betala aldrig det du aldrig beställt!

Dessa skojare har inte ens angett när, hur eller var jag skulle ha beställt detta Antivirus-erbjudande! trots alla mina bestridanden.

Keycode Security i Göteborg kan glömma att jag viker mig för såna metoder! Bedragarnas webbadress är http://www.keycode.se/

Fler med samma erfarenhet borde också anmäla deras metoder, till ARN t.ex

2013-10-01

Hej Tord!

Det var verkligen tråkigt att höra att du känner dig missnöjd.
Jag vill börja med att förklara mer generellt hur våra erbjudanden funkar, sen gå in på din situation och slutligen försöka lösa det här så du blir nöjd!

Key Code skickar inte ut bluffakturor, däremot skickar vi ut erbjudanden till våra kunder med ett inbetalningskort längst ner för att kunden enkelt ska kunna ta del av erbjudandet. Vill man ha Antivirustjänsten betalar man helt enkelt in beloppet och vill man inte ha det så betalar man helt enkelt inte in. Som kund hos oss får man ett mycket förmånligt pris och betalar endast 299 kr för Antivirustjänsten mot ordinarie pris 499 kr.

I vårt system kan jag se att du fick erbjudandet om antivirus skickat till dig den 4:e augusti 2012 vilket du betalade in den 27 aug 2012. Den 11 juni 2013 fick du en avisering via brev med information att tjänsten ska sägas upp innan den 16 juli. Den 13 juli har vi skickat en faktura till dig.
Som jag förstår det så har du ingen användning av Antivirustjänsten, det vi skulle kunna göra är att byta ut den tjänsten mot en annan som du finner mer värdefull.
Vi har t.ex. spärrtjänst där du med ett enda samtal kan spärra alla dina värdehandlingar eller så har vi UC-Min Bevakning där du får ett sms/email när något i din kreditupplysning ändras, då kan man ligga steget före bedragaren och stoppa id-kapare. Kontakta Key Codes kundtjänst på info@keycode.se eller 031-758 61 00 så hjälper de dig.

2013-08-26

angelica

Mycket trevlig säljare

Jag blev nyss uppringd av en Linda/Lina minns inte exakta namnet. Men hon var otroligt trevlig, proffsig och kunnig om produkten.
Nu blev det tyvärr ingen affär för hennes del.
Jag köndecatt efter jag har läst omdömena här inne så behövdes Linda/Lina lyftas fram. Hon gjordecett otroligt bra jobb.

2013-08-30

Hej Angelica!

Tack för din positiva feedback. Jag har framfört den till Linda som blev väldigt glad!

2013-08-22

Martina

ytterligare en missnöjd !

Hur kommer det sig att ni bara har antingen "skitförbannade" kunder eller supernöjda kunder ? jag tillhör kategori ett!
fick ett Erbjudande via post om att skaffa Keycode med en medskickad faktura. När jag inte ville ta del av detta erbjudande så slängde jag alltihop. men döm om min förvåning då det kommer en påminnelse på detta jag inte tackat ja till! inte nog med det, efter att ha kontaktat Keycode så fick jag ett inkasso, dum som jag var betalade jag detta för att kostnaderna inte skulle dra iväg till KF och kontaktade Keycode igen som sa: i och med att du betalt inkassot så har du tackat ja till tjänsten! hu får det gå till så här!!!! jag har nu ett halvår senare fortfarande inte lyckats få stopp på detta utan får en faktura med jämna mellanrum på nu tre olika tjänster som jag INTE beställt. Så mitt råd till er som funderar, HÅLL ER UNDAN!

2013-08-23

Hej Martina!

Det var verkligen tråkigt att höra att du känner dig missnöjd.
Då jag bara har ditt namn och inte vet närmare vem du är kan jag inte gå in och titta på just dig som kund.
Vad jag dock vet är att vi ALDRIG skickar ut påminnelser på de erbjudande vi skickar ut. Det är som sagt ett erbjudande och väljer man att inte betala in så händer ingenting.
Det låter som det är en vanlig faktura du har fått. Om du mailar in ditt fullständiga namn, personnummer eller kundnummer till info@keycodese kan Kundtjänst titta närmare på vad som har hänt dig.

Det låter mycket märkligt att du inte kan få stopp på detta som du skriver. Vi skickar ut fakturor årsvis och aviserar i god tid innan så man har en chans att välja om man vill fortsätta med tjänsten eller inte.
Skulle man inte vilja ha tjänsten är det mycket enkelt att säga upp genom att ringa Kundtjänst på telefon 031-758 61 00 eller e-post: info@keycode.se. Det går självklart också bra att skicka brev om uppsägning.
Detta kan du göra när som helst under året.

Om du ringer in igen för att säga upp så föreslår jag att du begär en bekräftelse så har du ett bevis på din uppsägning.

Hoppas du känner dig nöjd med mitt svar!

2013-08-01

Sussie

Nöjd

Mycket bra tjänster mot tex idkapning.
Jag känner mig också trygg med nyckelbrickorna.

2013-08-05

Hej Sussie!

Tack för din positiva feedback. Roligt att höra att du känner dig nöjd med våra tjänster.

2013-07-25

Jonas Eriksson

Negativ, som alla andra...

Historian är densamma, uppringd av telefonförsäljare, tiden går, faktura kommer, ringer för att säga att jag inte vill ha tjänsten men blir upplyst att ångerrätten löpt ut och att jag måste betala, passar på att säga upp för nästkommande period i alla fall när jag ändå är i kontakt med dem. Så långt relativt lugnt...
Men, nu - ett år senare, ny faktura, nytt samtal -"nej, jag kan inte se här att du varit i kontakt med oss, jag behöver ett underlag från din teleoperatör som visar att du varit i kontakt med oss då för att kunna makulera fakturan"
Man blir bara så trött....

2013-08-05

Hej Jonas!

Det verkar som något har gått snett här.
Då jag inte har dina fullständiga uppgifter kan jag tyvärr inte bemöta kritiken detaljerat.

Vi skickar alltid ut en avisering med information i god tid innan fakturan skickas ut så du ska ha möjlighet att ta ställning till om du vill fortsätta med tjänsten eller ej. Detta lagras i våra system och du kan kontakta kundtjänst som kan verifiera att en avisering skickats ut och till vilken adress.

2013-07-22

Olof

Svarar inte på Mail!

Jag blev lurad av deras telefonförsäljare för ett år sedan. Jag blev lovad att jag skulle få ett mail där jag kunde tacka ja eller nej till hennes erbjudande. Jag fick aldrig mailet utan en rad räkningar istället. Jag försökte kontakta dem på info@keycode.se som de ger ut på sin hemsida men utan resultat.
Jag fick inte ens ett svar. När det kom ett inkassokrav betalade jag av ren uppgivenhet. Nu, ett år senare, fick jag en ny räkning. Då deras växel endast är öppen då vanliga människor jobbar har jag återigen försökt ta kontakt per mail men utan resultat. Jag har inte aktiverat eller använt deras tjänst en enda gång och jag har bett åtskilliga telefonförsäljare som ringer att sluta samt att säga upp mig från deras tjänster men de hänvisar bara till en mail som inte fungerar.
Jag avråder därför alla starkt från att överhuvudtaget lyssna på detta blufföretag!

Då jag ser att Keycode har svarat på några inlägg här ber jag er öppet nu att svara på detta inlägg, hur ska jag kontakta er om jag inte har möjlighet att ringa samt hur ställer ni er till mitt fall, ska det gå till såhär?

/ Olof

Hej Olof!
Mycket tråkigt att du upplever att du inte fått kontakt.
Kundtjänst har telefontid mellan 9-15 varje vardag, och telefonnumret är 031-758 61 00. Eftersom du inte har möjlighet att ringa under dessa tider har du gjort rätt som har skickat email.
Nu under sommaren kan det dröja något innan man får svar via email p.g.a. av semestertider. Men Kundtjänst besvarar alltid alla mail i turordning.
Också tråkigt att höra att du känner att du har blivit lurad. Då jag inte har all information om dig som kund har jag svårt att bemöta med ett svar exakt vad som hänt och vad som eventuellt kan ha gått snett. Men jag kan beskriva hur det går till efter en beställning.
Vid alla försäljningar har man som kund 14 dagars ångerrätt. När en beställning läggs får man som kund alltid en orderbekräftelse via email eller post. Via kundtjänst kan man också se till vilken e-post adress bekräftelsen skickats till och även om den har kommit fram. Man kan också se vilken adress bekräftelsen skickats till om det skedde brevledes. Dessvärre har vi inget sätt att se om brevet verkligen kom fram då det är postens ansvar.
Vid all försäljning via telefon spelas en ljudfil in där man kan höra att kunden accepterar villkoren. På detta sätt kan vi kontrollera att försäljningen gått rätt till. Hör man t.ex. att kunden bara vill acceptera information, så är inte det ett korrekt sätt att sälja på och då makuleras ordern och fakturan.
Dessutom skickar vi alltid ut en avisering med information i god tid innan fakturan skickas ut så du ska ha möjlighet att ta ställning till om du vill fortsätta med tjänsten eller ej. Detta lagras i våra system och du kan kontakta kundtjänst som kan verifiera att en avisering skickats ut och till vilken adress.
Det bästa är så klart om du kan ringa in och prata med Kundtjänst direkt via telefon och reda ut det som du upplever har blivit fel. I annat fall får du beskriva per email och invänta svar. Som jag nämnde innan behandlas ärendena i turordning.

2013-07-18

Veronica

Otrevlig säljare

Vi blev automatiskt kunder hos Key code via en mäklarfirma vid ett lägenhetsköp. Helt ok med nyckelbrickorna. MEN, som kund har de rätt att ringa upp en hur mycket som helst och otrevliga är de! Ingen bra säljtaktik...Jag har tidigare svarat och tackat nej till UC-tjänsten och trots det har de senaste veckorna ringt varje dag 1-4 gånger. Idag fick vi nog. Min man svarade och tackade nej och fick luren i örat. När jag svarade och förklarade att jag redan avböjt erbjudandet fräste kvinnan att "jaha, så du tycker att det är ok att folk går bakom ryggen på dig??". Efter ytterligare någrs otrevliga meningar lade hon på utan att säga hej då. Blev jag sugen på att köpa? ? Nej, tvärtom överväger vi att säga upp nyckelbrickorna och söka oss till ett mindre otrevligt och aggressivt företag.

Hej Veronica!

Positivt att höra att du gillar nyckelbrickstjänsten.
Väldigt negativt att höra om dina andra upplevelser.

Vi vill absolut inte förlora dig som kund och jag hoppas jag kan hjälpa dig.

Som kund hos oss kan man naturligtvis blocka sitt nummer för att inte bli uppringd om andra tjänster.
Det gör du på något av följande sätt:
- Svara och meddela säljaren att du vill blocka ditt nummer, så gör vi det med en gång.
- E-maila Kundtjänst på info@keycode.se, så tar de bort ditt nummer.

Angående otrevliga säljare får jag verkligen be om ursäkt. Som kund ska man alltid bli bemött med respekt. Vi arbetar dagligen med att kvalitetssäkra samtalen för att kunderna ska bemötas på rätt sätt. Alla säljare får dessutom utbildning i hur man bemöter kunder. Det är dock många anställda och svårt att hålla koll på alla samtal.
Om du har möjlighet så ber jag dig kontakta Kundtjänst med numret du blev uppringd på och dag då det skedde så kan vi ta reda på vem säljaren är och tillrättavisa.

Kundservice är jätteviktigt för oss och jag hoppas vi kan göra dig till en nöjd kund.

2013-07-17

Jonas

Helt värdelöst

Värdelös tjänst som dessutom är omöjlig att ta sig ur. KÖP INTE!
Om du gjort det utnyttja din ångerrätt!

Det är företag som dessa som gör att man inte litar på telemarketing.

Hej Jonas!

Det var tråkigt att du upplever Key Codes tjänster som värdelösa. Vi har väldigt många nöjda kunder.
Bara i år har vi återlämnat totalt 5848 nycklar. Vi har även spärrat 1415 värdehandlingar. Jag är övertygad om att dessa kunder inte tycker tjänsterna är värdelösa.

Jag ställer mig frågande till hur det är omöjligt att ta sig ur? Detta får du gärna maila mer information kring till info@keycode.se
Som kund har man alltid 14 dagars ångerrätt på din beställning.

Har du fortsatta frågor eller vill framföra synpunkter är du som sagt välkommen att kontakta Kundtjänst på 031-758 61 00 eller email info@keycode.se

Vänliga hälsingar

2013-07-16

U.T

Lögnare

Keycode security är fällt ett antal gånger i DM-nämnden för att de inte respekterar det etiska reglerna för direktmarknadsföring.

När de fått skit för detta ljuger de utan att skämmas ihop en historia om att de "köpt telefonnummer i god tro" Och det var f-n i mig det dummaste jag hört! Det här är uppenbart ett företag med noll j-vla koll!
Vi som blivit utsatta för deras terror är inte idioter allihopa. Naturligtvis vet de vad de gör när de ringer hej vilt. Att någon konsument skulle anförtro dem något så viktigt som säkerhet kring nycklar är svårt att tro. Låt detta skitföretag dö ut.

Hej!

Det var tråkigt att höra att du har så negativ uppfattning om oss. Jag kan garantera dig att vi är ett seriöst företag. Vi har dessutom funnits i branschen sedan 1983 och har därmed 30 års erfarenhet av säkerhetstjänster.
Vi köper in alla telefonnummer vi ringer av PAR som alltid matchar mot NIX registret.

2013-07-16

Barbro Westerlund

Bondfångeri... Man måste trots att man varit kund i 13 år säga upp abonnemanget 1 månad före det går ut annars måste man fortsätta ett helt år!!! De säger att de skickar ut avisering 2 månader innan men hur kan jag bevisa att det inte har skett! Däremot får man reklam om nya tjänster 2 månader innan. Det är ju inte lätt i denna djungel av säkerhetstjänster att veta vilkka man har till slut. Tummen ner

Hej Barbro!
Det var tråkigt att höra att du känner dig missnöjd.
Det är så klart svårt för dig att bevisa att du fått aviseringen 2 månader innan. Men vi har allt sparat i våra system. Du kan alltid ringa Kundtjänst och fråga om en avisering verkligen skickats ut till dig.
Om du känner dig osäker på vilka tjänster du har så kan även Kundtjänst hjälpa dig med detta.
Du når dem vardagar 9-15 på 031-758 61 00 eller via email info@keycode.se

2013-06-26

U.T

Telefonskojare

Företaget har ingen som helst respekt för NIX-registret. Man ringer vem man vill när som helst. Ett nej betyder för Keycode security hej. I DM-nämnden så har dessa skojare blivit anmälda, och fällda, av ett stort antal konsumenter. Låter som ett seriöst företag?

2013-07-04

Hej!

Beklagar att du upplever oss som oseriösa. Branschen är strikt reglerad och Key Code följer de lagar och praxis som gäller för dessa områden i varje given situation.

Vi respekterar absolut NIX-registret. Vi köper in telefonnummer från PAR och då är alla som är NIX:ade borttagna.
Anledningen att vi har blivit anmälda till DM-nämnden är att vi ringt mobilnummer. Enligt branschregler får man endast ringa mobilnummer om man har ett godkännande. Dessa nummer hade vi köpt i godtro av vår leverantör som uppgett till oss att dessa mobilnummer samlats in via tävlingar och därmed har man rätt att ringa på dem.
Vid närmare efterforskning var så inte fallet och vi har avbrutit detta samarbete.

2013-05-24

Pajsasfasoner

Ringde en försäljare och skulle skicka mer information över mail. Dagen efter har jag en orderbekräftelse i mailen. Har mailat och sagt nej, får väl se om det kommer någon faktura...

Hej Fredrik!

Det verkar som det har blivit något missförstånd.
Du gjorde helt rätt som kontaktade Kundtjänst och sa att du inte hade beställt.

Hoppas att allt har löst sig, annars är du välkommen att kontakta oss igen.
Kundtjänst har telefon 031-758 61 00 och e-post info@keycode.se

2013-05-23

Solweig

Värdelösa

Har sagt upp mina nycleringar men det var ju förstås försent. Ingen påminnelse utan räkningen kommer precis när den tiden gått ut. Dessutom ska nyckelringarna återsändas annars får man betala 32:-/st. Det sa man minsann ingenting om när de sålde tjänsten. Otrevliga är de dessutom! Fy f-n!

Hej Solweig!

Vi skickar ut en avisering med information i god tid innan fakturan skickas ut så du ska ha möjlighet att ta ställning till om du vill fortsätta med tjänsten eller ej.
Detta står beskrivet i villkoren och det står även där att när man säger upp avtalet ska man återsända brickorna och att vi om så inte sker tar ut en avigt per bricka som motsvarar brickans kostnad.

Har du ytterligare synpunkter är du välkommen att kontakta Kundtjänst på telefon 031-758 61 00 eller e-post info@keycode.se

2013-05-03

anonym

telefonterror

dom ringer varandra dag..först svarade jag inte ens..men idag när jag svarade ingen pratar med mig.... värklingen vad är det för en företag som bara ringer helllaaaaa tiden....vet någon hur jag kan blockera deras nummer ...

Hej!

Vi ber om ursäkt om du upplever att vi har ringt upp dig för ofta. Vi har begränsningar hur ofta vi ska ringa upp kunder.

2013-05-02

Micke

Bedrövligt företag

Ville säga upp enl ångerrätten. men dom bara säger att dom har skickat brev tidigare, för att få dom 14 dagar man har på att försvinna fortare. Så i slut ändan kom mitt besked om ånger in 1 ! dag försent . som att det tar veckor att få svar på Mail. Jätte seriöst NOT.

Hej Micke!

Vi är ledsen att du upplever att du inte fått svar via e-mail. Vi försöker att alltid svara kunderna så fort vi kan. Man bör räkna med 3-5 vardagar. Vi enstaka tillfällen kan det dröja längre beroende på belastningen av inkommande e-mail.

Vi följer distanshandelslagen och du har alltid rätt till ångerrätt inom 14 dagar från att du tagit emot orderbekräftelsen.
När vi skickar orderbekräftelse via mail räknar vi alltid med att det tar ett par dagar innan brevet kommer fram och därefter är det 14 dagar.

Har du ytterligare sypunkter ber jag dig kontakta Kundtjänst igen per telefon 031-758 61 00 eller e-post info@keycode.se

2013-04-08

Joachim

Ruffel företag

Dom säger att de skickar ut en påminnelse om att avtalet kommer förlängas innan detta händer. Detta är helt fel. Jag har aldrig fått någon påminnelse utan en faktura kommer efter att det är försent.

Hej!

Vi skickar alltid ut avisering med meddelande om att din tjänst kommer att förlängas i god tid innan fakturan kommer gå. Då får du chansen att välja om du vill fortsätta med tjänsten eller ej.

De kan kolla upp i systemen att en avisering faktiskt gått ut till dig.

2013-03-27

Patrik

Trött på Keycode...

.. efter att ha tappat bort alla mina nyckelringar med åren bestämde jag mig för att ringa till dem för att få nya. Efter 15 minuter i kö med noll (0!) personer före ändrade jag mig och sade upp det istället! Att killen som till slut svarade var en riktigt störig knöl gjorde inte mitt beslut svårare precis..

På 2010-talet är snabb kundservice a&o för att få nöjda kunder.

Bättring Keycode!

Hej Patrik!

Vi ber verkligen om ursäkt för det inträffade och jag kan inte annat än att hålla med dig. Dock har jag svårt för at veta exakt vad som hände den dagen.

Tråkigt att höra att du inte vill vara kund mer. Nyckelbrickan är en bra tjänst om nu oturen skulle vara framme och man tappar nycklarna. Hela 97% får tillbaka sina nycklar inom 48 timmar.
Vi samarbetar med världens största säkerhetsföretag G4S.

Ångrar du dig är du välkommen tillbaka som kund!

2013-03-21

ola mårtensson

Varning

Om de ringer till er tacka omedelbart nej till alla deras tjänster, annars finns risken att ni få ödsla tid på att bestrida helt felaktiga fakturor , Ett rent skit företag !

Hej Ola!

Det var tråkigt att du har en sådan negativ bild av Key Code.
Vi har många väldigt bra säkerhetstjänster som kan hjälpa folk om oturen är framme och man tex. blir av med plånboken och måste spärra alla sina värdehandlingar. Vi har också nyckelbrickor där 97% av användarna får tillbaka sina nycklar inom 48 timmar. Och vi har ett samarbete med UC - Min Bevakning där man snabbt kan få stopp på id-kaparna. Förra året var det 65 000 bedrägerier med id-kapning.

Avtalen för våra tjänster löper normalt under en 12 månaders period. Våra avtalsvillkor säger tydligt att senast 1 månad innan periodens utgång ska vi ha en uppsägning annars tolkar vi det som att kunden vill att det löper vidare. Kunden aviseras i god tid före fakturan kommer för att hinna ta ställning till om man vill avsluta eller fortsätta.

Dessvärre har jag inte all information jag behöver för att titta på ditt specifika fall, men du är välkommen att kontakta Kundtjänst via info@keycode.se och beskriva mer i detalj vad du är missnöjd med och be dem vidarebefordra det till Marknadschefen.

2013-03-18

Mattias Gustafsson

Oseriösa

Otrevlig och aggressiv säljare som när man påpekar att det bryter mot telemarketingbranschens regler att ringa upp mobiler utan tillstånd säger att det de gör inte är olagligt.

Hej Mattias!

Du har helt rätt i att det finns bransch regler.

De mobilnummer vi ringer har vi erhållit genom avtal med PAR, Postens adressregister. De har uppgivit att mobilnumren insamlats i samband med olika tävlingar där abonnenten samtidigt givit tillåtelse att deras mobilnummer kan användas i marknadsföringssyfte.

Då det är tillåtet att kontakta konsument i marknadsföringssyfte om denne aktivt valt att ange sitt mobiltelefonnummer för kundkontakt har vi således gjort så för att marknadsföra våra tjänster.

Om en konsument uppger att de inte vill bli kontaktade så respekterar vi givetvis detta och har en rutin för att plocka bort dessa mobilnummer, precis som för den fasta telefonin.

Skulle du bli uppringd igen kan du meddela säljaren att du inte längre vill bli uppringd så blockar de ditt nummer. Du kan även kontakta vår Kundtjänst på telefon 031-758 61 00 eller e-post info@keycode.se

2013-03-12

Lars B

Fel vara/tjänst levererad

Eftersom vi redan har spärrtjänst, så var jag bara intresserad av skydd mot ID-kapningar för mig och min fru. Därför blir jag mäkta förvånad när 4st spärrpaket dyker upp med posten. Med fakturan följer ett erbjudande om skydd mot ID-kapningar för ytterligare 249 kr/person, men bara om man redan är kund!?!

Hej Lars!

Vi ber om ursäkt för det inträffade. Självklart ska du kunna köpa tjänsten UC-Min Bevakning och skydda dig mot ID-kapning även om du inte redan är kund hos Key Code sedan tidigare.

Kontakta Kundtjänst på 031-758 61 00 så hjälper de dig.
Just nu har vi dessutom ett specialerbjudande som gäller hela 2013. Du får UC-Min Bevakning helt GRATIS i 3 månader.

Gör så här:
1. Gå in på www.minuc.se
2. Klicka på Beställ under Min Bevakning
3. Klicka i Beställ min bevakning (12 mån) 295 kr
4. Ange kampanjekod: keycode2013
5. Beställ valfritt antal
6. Abonnemanget är helt gratis och avslutas automatiskt efter 3 månader
7. Därefter får du ett specialerbjudande om du vill fortsätta med tjänsten.

2013-03-11

Trött och grinig

Nu får det vara nog.

Lägg ner TM och sök kunder på annat sätt. Erat varumärke om ni nu har ett som ni själva vill värdera högt tar oerhörd skada när man ser alla dessa kommentarer. TM hör nittiotalet till. Förnya säljmetoderna och sluta terrorisera mobilabbonenter

Hej!

Tråkigt att höra att du är nöjd med att vi ringer.
Vi tycker vi har väldigt bra säkerhetstjänster som kan hjälpa våra kunder då oturen är framme och man tex. tappar sina nycklar, plånbok, mobil eller om id-kaparen är framme.

Om du inte vill bli uppringd av oss, ordnar vi det enkelt. Om en konsument uppger att de inte vill bli kontaktade så respekterar vi givetvis detta och har en rutin för att plocka bort telefonnummer.

2013-03-08

Bengt-Göran Svensson

OSERIÖSA

Finns inget gott att säga om detta företag som balancerar på gränsen till vad som är tillåtet. Alla företag som anväder sig telemarketing har en osäljbara produkt. Hela strategin går ut på att man lurar sina kunder in i avtal som inte går att tas sig ur. Ett tips är att alltid spela in sina samtal eftersom många telemarketingföretag spelar själva in samtalet och använder det emot sina "kunder"

Hej!

Det var tråkigt att du upplever Key Code som oseriösa. Branschen är strikt reglerade och Key Code följer de lagar och praxis som gäller för dessa områden i varje given situation.
Vi skickar inga avtal till kunden om det inte finns en inspelad ljudfil där man kan höra att denne har accepterat avtalet. Ljudfilen finns till för att skydda både företaget och kunden. I ljudfilen kan man höra vad man kommit överrens om. I de fall säljaren inte säljer på ett korrekt sätt, kan vi höra det och makulera fakturan för kunden. Vi ger också säljaren feedback på hur de kan vara mer tydliga.
I avtalet står klart och tydligt vilka villkor som gäller för tjänsten. Avtalen löper på 12 månader och i god tid innan nästa års faktura skickas en avisering ut och kunden kan i lugn och ro ta ställning till om de vill fortsätta med tjänsten eller ej.

2013-03-07

Mattias Gustafsson

Ringde upp och lade på

Jag blev precis uppringd av detta företag på min mobil (utan mitt medgivande). När jag svarade lade de på. Det kanske jag ska vara glad för.

Hej Mattias!

2013-03-02

Lars

Bryter mot etiska regler för telemarketing

SWEDMA och Svenska Callcenterföreningen skriver i sina etiska regler för marknadsföring att samtal till mobiltelefon i marknadsföringssyfte ej får ske.
Ändå ringer dett företag mig flera gånger på mitt mobilnummer trots att jag varje gång tackat nej. Keycode verkar helt oseriöst och jag uppmanar alla som blir kontaktad av dem att tacka nej till erbjudanden.

Hej Lars!

2013-02-21

Urusel försäljare

Blev uppringt, och ställde en del kontrollfrågor bara för att klargöra syftet. Då blev hon, försäljaren, förnärmad och bad om ursäkt och förklarade att hon inte ville tala med mej samt la på luren. Och jag som vara trevlig ;-)

Hej!
Vi ber om ursäkt för det inträffade, så ska det naturligtvis inte gå till.
Vi instruerar alla våra säljare att bemöta kunderna med respekt och följer upp detta genom att lyssna på hur de bemöter kunderna och ger feedback.

Har du ytterligare synpunkter, vänligen kontakta vår Kundtjänst på 031-758 61 00.

2013-02-15

Per Löfgren

Fruktansvärt oseriösa

Jag tyckte spärrtjänsten verkade ok och ville ha mer information via mail. Något mail fick jag aldrig, därmot startpaket och inbetalningskort. Tiden för ångerrätt hade givetvis passerat när jag fick startpaketet. Har under två månaders tid försökt dem att förstå att vi ej ingått något avtal, och att dem brustit i sitt åtagande i.o.m att de ej mailade mig uppgifter. Fakturor fortsätter att komma med krav om inkasso. Be dem dra åt h...e om de ringer er.

2013-07-04

Hej Per!

Det var tråkigt att höra att du känner dig missnöjd.
Vi skickar alltid ut en orderbekräftelse, antingen via e-post eller brev. Via kundtjänst kan man också se om e-post bekräftelsen kommit fram och till vilken adress det gått.
Vid all försäljning via telefon spelas även samtalet där kunden accepterar villkoren in, så att vi kan kontrollera att försäljningen gått rätt till. Hör man t.ex. att kunden bara vill acceptera information, så är inte det ett korrekt sätt att sälja på och då makuleras ordern.

Jag kan inte gå in på specifika detaljer på detta forum, då jag inte heller säkert vet vilken kund det gäller. Men efter Kundtjänst kontrollerar alltid om en orderbekräftelse gått ut och lyssnar på ljudfilen om kunden är missnöjd. Därefter görs bedömningen om det är ett korrekt sälj. Hade det inte varit det hade fakturan makulerats.

Har du ytterligare synpunkter ber jag dig ta kontakt med Kundtjänst igen. Är du inte nöjd med vårt agerande kan du alltid välja dig till ARN, vi följder alltid deras rekommendationer i tvister.

Hälsningar

2013-02-14

Reijo

Terrorister!!

Kan dom aldrig fatta att om man inte svarar så behöver det inte betyda att man inte är hemma utan att man ser på numret att man INTE VILL ha med dom att göra! Ringer för fan VARJE dag och jag svarar aldrig men det STÖR!

Hej!

Vi ber om ursäkt om du upplever det som störande när vi ringer dig för att upplysa om våra säkerhetstjänster.

2013-02-14

Yrzlan

Mycket otrevlig försäljare

Uppringd idag av en mycket otrevlig försäljare från Keycode, nästintill aggressiv och hånfull. Frågade om jag visste vart jag skulle ringa om jag mistat id/körkort. När jag svarade "ja" så sa försäljaren att då visste jag att det kostade 95 kr att ringa UL. När jag inte visste detta, så började det hånfulla: "Jasså, det visste du inte..men du sa ju att du visste allt?" Sen började hon pusha på och när jag svarade att jag inte var intresserad, så blev försäljaren ännu mer otrevlig. Såg en notis nedan om en som var mycket nöjd. Gratulerar i så fall! Jag kan berätta att du har kunnat få det billigare via annat ställe. JAG VARNAR i alla fall för dessa försäljare. Efter att ha läst om flera kunder som i alla fall fått faktura, fast de tackat nej, så misstänker jag att det är detta min mor blivit påtvingad faktura. Ska kolla med henne idag och sen ska jag kolla upp det här företaget.

Hej!

Vi ber om ursäkt om du har upplevt oss som otrevliga. Som kund ska man alltid bli bemött med respekt. Vi jobbar ständigt med att kvalitetssäkra samtalen för att kunderna ska bemötas på rätt sätt.

I alla avtal som ingås per telefon spelas en ljudfil in där man kan höra kunden och säljaren. Om du upplever att du fått en felaktig faktura kan du ringa Kundtjänst på 031-758 61 00 och be dem lyssna på ljudfilen. Är tjänsten felaktigt insåld makuleras fakturan.

2013-02-12

Kenneth Svensson

Otrevlig säljare

Dessa ringde mig idag, sa att de skulle skicka information till min epostadress. Jag gav dem den, sen sa hon att jag kan återkomma inom 14 dagar om jag undrar om något, varav jag frågade henne. "Menade du att jag binder mig menar du?" och hon svarade "Nej, du binder dig inte, du kan säga upp" och jag svarade "Nej, jag har aldrig beställt något av dig utan ville bara ha mer information så NEJ tack, jag vill inte beställa något" och hon svarade "Men då kan jag skicka information på din vanliga postadress" och jag sa "NEJ, jag vill inte ha något från er, jag vill inte beställa utan var intresserad av mer information" och därpå *KLICK* hon lade på luren direkt.

Hej!

Vi ber om ursäkt för det otrevliga bemötandet.
Vi instruerar säljarna att bemöta alla kunder med respekt och arbetar dagligen med att kvalitetssäkra samtalen vi har.

2013-02-05

Maflo

Key code security

Ringde mig idag och det var det otrevligaste telefonförsäljaren hittills. La på i örat på mig efter att ha fräst att jag skulle ha sagt Nej tack i början av samtalet och inte väntat tills hon gått igenom allt hon skulle säga.
Precis som om man skulle fått en syl i vädret...! Fruktansvärt aggressiv taktik

Hej!
Vi beklagar att du haft oturen att ha en otrevlig kontakt med oss. Vi är har många anställda och arbetar dagligen med att kvalitetssäkra samtalen vi har.

2013-02-04

Maggan Lööw

Dryg otrevlig säljare

SWEDMA och Sveriges Callcenter Förening har tagit fram etiska regler för telemarketing till konsumenter. Enligt dessa är telefonsamtal i marknadsföringssyfte till mobiltelefonabonnemang som huvudregel inte tillåtna.

Säljaren påstod fräckt att det minsann inte fanns någon lag som sa att han inte fick ringa till mitt mobilnummer. Blir man mer intresserad då, eller? Betyg -1

Hej!

Du har helt rätt i att dessa etiska regler finns och det informerar vi säljarna om.
Det verkar som om den här säljaren gett dig felaktig information.

2013-01-29

Borås

Otrevlig säljare

Har aldrig lämnat ut mitt mobilnummer men dessa säljare ringer i tid och otid. För första gången så svarade jag idag och får då veta av säljaren att jag är dum som inte är rädd om min identitet och att jag kan utsättas för identitetskapning. Att jag blev utsatt för kränkning av henne hade ingen betydelse tydligen. Man kan väl inte ragga kunder med attityden att kunden är dum!!!!Krävde att få mitt nummer raderat, vilket jag inte alls tror blev gjort.

Hej!

Först och främst vill jag be om ursäkt för om du har upplevt säljaren som otrevlig. Vi instruerar personalen att alltid bemöta kunden med respekt och följer upp detta genom att lyssna på säljarna och ge dem feedback.

Vi köper in telefonnummer via PAR och har på så sätt fått ditt nummer.

2013-01-28

Tony Essberg

telemarketing

det här nummret ringer mig alla tider på dygnet. nåväl inte mitt i natten men väl så sent som kl nio på kvällen. Jag vet inte hur dom fått mitt nummer. Jag svarar aldrig men dom verkar inte ge sig.

Hej Tony!

Vi ber om ursäkt om du upplever att vi har ringt upp dig för ofta. Vi har begränsningar hur ofta vi ringer upp kunder.

2013-01-28

Christina A

Oseriöst

Har inte ingått avtal men får faktura och påminnelser på denna. Inga svar på mina bestridanden. Går inte att komma fram på telefon trots evig väntan! Oseriöst företag enligt min bedömning. Många andra är av samma åsikt när jag kontrollerar saken.

Hej Christina!

Det är tråkigt att höra att du inte är nöjd.
Under en tid i början av året hade vi underbemanning och därför blev det lång väntetid i telefonväxeln och det kunde dröja innan man fick svar via e-post. Vi har bemannat upp och kommit tillrätta med problemet.
Vi spelar alltid in samtal när kunden godkänner en order via telefon. Kundtjänst kan då gå in och lyssna så allt gått korrekt till, annars stryks fakturan.

Hoppas att du fått hjälp i ditt ärende. Annars är du välkommen att kontakta oss igen. Du når Kundtjänst på telefon 031-758 61 00 eller e-post info@keycode.se

2013-01-23

Anders Pettersson

Omöjliga att bli av med

Varning, detta är ett bolag som verkar vara omöjligt att bli av med. Även om man säger upp sitt abonnemang så fortsätter de att skicka fakturor. När man kontaktar dom så säger de att de inte fått någon uppsägning. Det går ej heller att få någon bekräftelst från dem beträffande uppsägning. Har flera bekanta som råkat ut för samma sak

Hej Anders!

Jag beklagar att du inte är nöjd.
Hoppas att ditt ärende löst sig. Om inte är du välkommen att kontakta Kundtjänst igen på telefon 031-758 61 00 eller e-post info@keycode.se

Om man vill säga upp sin tjänst kan man kontakta Kundtjänst genom att ringa, e-maila, faxa eller skicka brev. Vi skickar bekräftelse per automatik när kunden har sagt upp via brev, fax eller e-mail.
Har kunden ringt in skickar vi en bekräftelse om kunden ber om det.

2013-01-18

Gunnar Nilsson

Trevliga säljare

Pratade med en jättetrevlig säljare på Keycode igår. Köpte dock inte deras tjänster nu, men jag kommer göra detta när ekonomin tillåter. Tack för mycke trevligt bemötande, det gör att jag fått upp ögonen för ert företag! Sen hade jag ingen aning om att det fanns heltäckande spärrtjänster, o det är ju världens vettigaste tjänst om man tänker på det, så den kommer jag skaffa. Och jag bryr mig inte om vad alla skriver.. Alla ska bilda sin egen uppfattning! Även om säljaren inte fick ett sälj så var han trevlig rätt igenom o jag e glad o tacksam för infon!

Hej Gunnar!

Vad trevligt att höra dina åsikter.
Spärrtjänsten är en jättebra tjänst att ha när oturen är framme och man förlorar eller blir bestulen på plånbok, värdehandlingar eller mobil.
Då ringer du ett nummer och spärrar allt. Numret är gratis och du kan även ringa dygnet runt även från utlandet.
Jag vill även passa på att tipsa om tjänsten UC-Min Bevakning som skyddar dig mot ID-kapning.
Just nu har vi ett specialerbjudande som gäller hela 2013. Du får UC-Min Bevakning helt GRATIS i 3 månader.

Gör så här:
1. Gå in på www.minuc.se
2. Klicka på Beställ under Min Bevakning
3. Klicka i Beställ min bevakning (12 mån) 295 kr
4. Ange kampanjkod: keycode2013
5. Beställ valfritt antal
6. Abonnemanget är helt gratis och avslutas automatiskt efter 3 månader
7. Därefter får du ett specialerbjudande om du vill fortsätta med tjänsten.

Konsument

Luren drejeri företag

Inget bra, de ringer upp en i tid och otid. Mycket obehagligt!

Hej!

Vi ber om ursäkt om du har upplevt att vi ringer och stör dig. Hoppas att du redan fått hjälp med ditt ärende. Om inte förselår jag att du gör något av följande:

Björn

Etiska Regler!

Påringning till mobilabonnemang är ej tillåtet med undantag av de tillfällen då Konsumenten aktivt har valt att ange sitt mobiltelefonnummer för kundkontakt eller vid kundförhållande.

Hej Björn!

2013-01-15

VARNING!!!! MYCKET OSERIÖST FÖRETAG!!!!

Jag gick på (dum som jag var) erbjudandet om nyckelbrickor för drygt två år sedan. När ett år gick och jag fick en faktura så ville jag säga upp detta abonnemang. Men det kunde jag inte då jag måste säga upp abbonemanget minst 1 månad innan ny period startar.
Det roliga är att de skickar ut en ny faktura exakt det datum som man måste säga upp abonnemanget, varpå när man får fakturan så är det redan försent att göra något åt det hela och man får betala för en tjänst som man inte vill ha ett år till.
Ett seriöst företag skickar ut ett brev om fortsatt abonnemang i god tid innan det är dags för ny periodstart!!!!!!!
De har påtalat att de skickat mig mejl om detta, vilket jag inte fått och vilket jag är övertygad om att de inte skickat.
Återstår att se om de verkligen har raderat mig från detta abonnemang, som jag bett om.

Nu till nästa stora bluffaktion från detta företag.
I december 2012 fick jag ett brev från dem, med en inbetalningstalong i brevlådan (trots att jag bett dem radera mig från deras listor då jag inte vill ha med dem att göra). Med var ett informationsbrev om "STOPPA KAPAREN" som går ut på att skydda sig från fakturor som på varor jag inte beställt. I detta fall handlar det om någon som använt sig av din identitet.
Är det någon som ser skämtet i detta??

På eget bevåg skickar de ut detta brev, samt licensnyckel och länk till min e-postadress (jag har inte sett detta mejl heller) och säger att om jag använder detta så ha

Hej!

Hoppas att detta ärende redan har löst sig för dig. Om inte ber jag dig kontakta Kundtjänst igen.

Detta står beskrivet tydligt i villkoren och vi efterföljer detta.
Anser du att du inte har fått denna avisering ber jag dig kontakta Kundtjänst på telefon 031-758 61 00 eller e-post info@keycode.se De kan kolla upp i systemen att en avisering faktiskt gått ut till dig så som det ska.

Vi skickar ibland ut erbjudanden till våra kunder för att upplysa dem om bra säkerhetstjänster. För enkelhetens skull följer en faktura med så man enkelt kan betala in om man vill beställa tjänsten. Vill man inte ha den så betala man helt enkelt inte in. Det går aldrig ut någon påminnelse på det här erbjudandet.
Det verkar som det blivit någon missuppfattning med beställning här och upplever du att du inte har beställt tjänsten så är det bara att kontakta Kundtjänst och påtala detta så hjälper de till att reda ut vad som har hänt.
Har man blivit uppringd av en telefonförsäljare finns alltid en ljudfil sparad med godkännandet.
Du når Kundtjänst på 031-758 61 00 eller e-post info@keycode.se

2013-01-14

Får se var detta slutar?

Har haft dessa nyckelbrickor i familjen i många år! Har haft turen att INTE tappa bort dessa nycklar! Men nu fick min sambo en påminnelse av en tjänst (Uc-minbevakning) typ av bedrägeri tjänst. Har sagt upp tjänsterna så nu väntar vi med spänning på om de uppfyller vad de lovar

Hej!

Hoppas att du fick den hjälpen du önskade.
Annars är du välkommen att kontakta Kundtjänst på telefon 031-7586100 eller e-post info@keycode.se

2013-01-07

Richard N Richard N

kass...

Blev uppringd av en stressad säljare och frågade var han fått mobilnumret från. De köps från PAR sade han utan att ha koll på de etiska regler som gäller för samtal till konsument i marknadsföringssyfte (mobiltelefonnummer är EJ tillåtet)
När jag antydde att jag läst om företaget på dessa sidor tände han till och drog en lång harang om hur folk som inte vill betala blir missnöjda när de fått inkassokrav är fullt naturligt och inget de som företag kan göra något åt. Sista meningen var typ tackförattjagfickstöraochönskarenfortsatttrevligdag*klick*
Nej, detta företag sysslar inte med någon seriös verksamhet.

Hej Rickhard!

Det stämmer att vi köper in mobilnummer av PAR, . De har uppgivit att dessa mobilnummer insamlats i samband med olika tävlingar där abonnenten samtidigt givit tillåtelse att deras mobilnummer kan användas i marknadsföringssyfte.

Vi bedriver en seriös business och följer de lagar som finns. Ingår man ett avtal med oss får man i god tid en avisering så man kan ta ställning till om man vill fortsätta med tjänsten eller ej. Därefter kommer fakturan.

2012-12-22

Key Code

Detta är ett företag som håller på med rent bedrägeri. Fick faktura från dem utan att någonsin gått med på något abonnemang, rena fantasier. Förstår inte hur folk tänker som vill att försvunna hemnycklar skall skickas till ett företag som när man googlar på dem så handlar alla träffar om hur företaget sysslar med bedrägerier och hur de blir fällda i hovrätten.

2012-12-17

Marie J Marie J

Oseriösa! De får minus 25 stjärnor i betyg

Jag hatar telefonförsäljare. Även om man har hemligt nummer så hitter de en på mobilen. KeyCode - Spärrlinjen, passa er för dem om de ringer till er. De är bara ett gäng tjuvar och banditer allihop. De säger att man har 14 dagars ångerrätt men det stämmer inte. Vad man än gör så godtar de inte det.

2012-12-17

Anna Nilsson

Spärrtjänsten

Jag tycker personligen att detta är en bra tjänst! Ett nummer så spärras allt. Grymt när man är ute i hetsen i stan o handlar. O sen förstår jag inte folket som skriver här nere? vadå omöjlig o säga upp? Det är ju 1 månads uppsägningstid, 31 dagar man har på sig.. man får ju ändå ut ett brev i tid.. Jag har aldrig upplevt nått problem med detta, Tjänsten är inte bara bra i 1 år.. utan hela livet. Borde va ett måste.

2012-12-14

Per Persson

Spam

De bara ringer å ringer å ringer
Säljer värdelösa spärrtjänster.
Låt bli å svara

2012-12-14

Marcus

Ringer och ringer och ringer och..

Ringer hela tiden trots man säger till att det inte är intressant.
Har sagt det via telefon och via flera mail, de fattar inte!

De ligger spärrade i Truecaller i telefonen nu, så de får bara upptaget.
Trots detta ringer det dag som natt, flera gånger om dagen!

SKITFÖRETAG

Detta företag är nog det mest icke kundvänliga företag som jag har stött på.
Har mailat ca 10 mail och forfarande inte fått svar. Eftersom mail är ju tydligen det enda som är bindande, då jag ringde förra året och sa upp avtalet, då jag skulle flytta utomlands. Men helt plötsligt har jag fått en faktura. (faktura kom sent fram till mig, tar ju lite extra tid när posten ska till MellanÖstern) Så nu ligger jag hos Kronofogden ...
Tack Key Code det gjorde ni jävligt bra.
Kommer på alla sätt och vis svartmåla er som företag.

Pelle

STAY AWAY !!!

Riktigt skitbolag som genom att köra rena bonnfångarmetoder tvingar folk att betala för tjänster de inte beställt eller vill sluta använda. Och skickar fakturorna till kronofogden men vändande post. Om Ni nödvändigtvis MÅSTE ha "nyckelbrickor" så finns det flera mycket mer seriösa företag att använda. Och jag upprepar: STAY AWAY !!!

Varning !!

Jag kan bara hålla med alla nedan ... Stort VARNING för detta företag !!!

Sa upp mitt abonemang förra året då jag skulle flytta utomlands.
För 4 veckor sen fick jag en faktuan (lite fördröjning, då jag som sagt inte bor i Sverige)
Har en mailkonversation med dom till sist så betalar jag fakturan. Då jag inte vill hamna hos kronofogen.
Sen igår får jag en Delgivning av Kronofogden (detta då jag som sagt INTE bor i Sverige längre)
Fattar ni.. de skickar in en till Kronofogen trots att man har en pågående mailkonversation!!
Under all kritik!!
Detta är ett företag som man absolut INTE ska ha med och göra. Jag kommer varna alla och ser jag min mäklare som ska sälja min lägenhet gör reklam för dom så kommer jag förbjuda dom att göra detta vid försäljningen av min lägenhet!!

Är så arg så det är bäst jag sluta skriva nu!

Skitförbananad företagare

VARNING För riktiga lögnare

De säger att de skickar ut i god tid så man hinner säga upp om man så önskar... Pyttsan.
jag sa upp omedelbart när jag fick fakturan men se det var försent för vi var ett företag och då var det vå månader innan och inte bara en som för privatpersoner. Jag fick alltså inte min faktura i så god tid att jag kunde säga upp skiten. Blev så förbanand att jag var rysligt otrevlig mot hon i andra ändan men det bjuder jag de gärna på. Jag är nu tvungen att betala ett år till och hade alltså inte möjlighet att sluta det nu för det var inte två månader till min förfallodag när jag sa upp. sen kan jag ju tillägga att jag mailade dem uppsägningen och det tog 13 dagar innan de läste mitt mail. Hur seriösst och stort är ett företag som bara läser mailen varannan vecka. Nä fy fan för såna här telefonsäljare som ska pracka på en onödiga saker som man sen inte kan bli av med.

Arg

Blockerat

Blockerar genom att ge specifikt nummer signalen "tyst" samt ingen vibration och namnet "keycode -svara ej". På eftermiddagen kan jag räkna hur många gånger de ringt och kommer anmäla för trakasserier om de inte upphör.

hans

Sluta ring ni stör bara

inget, sjukt irriterande att de ringer. Jag vill inte ha med dem att göra

2012-12-11

helge3

telefon terror

ringer de dynget runt eller! har de ingen skam i kroppen har blockerat detta nr!. igenom true caller.

2012-12-11

skapligt missnöjs

telefonterror

detta skitföretag ringer mig 1-3 gånger dagligen och har gjórt det i ca 3 månaders tid men när man lyfter på luren är det ingen som svarar. Detta skitföretag borde dömas för telefonterror

2012-12-05

Birgitta Jonsson

Telefonterror!

Jag har själv inte aktivt valt Key Code som leverantör utan hamnat i deras register via en mäklare. Kommer aldrig någonsin att välja Key Code i framtiden då de agerar oseriöst med bl a uppringningar flera gånger om dagen!

2012-12-02

KB

Riktigt oseriöst!!

Detta låtsasföretag blåser dig, ingå ALDRIG ett avtal med dem!!!

2012-11-21

oscar

Omöjligt att säga upp?

Jag har försökt säga upp deras tjänst vid ett flertal tillfällen. Det verkar omöjligt

2012-11-21

Farshid

Extremt oseriöst, i två år har jag försökt säga up

Efter två år lyckades jag säga upp min abonnemang någonting som jag blev påtvingat genom en säljare som sa att jag fick prova denna gratis men sen visade det sig att det var rent lögn. Jag har fått inkasso krav också från det här företaget och det kändes droppen verkligen. Jag kommer göra en polisanmälan efter det här och jag uppmanar alla att göra det som har varit i liknande sits.

2012-11-20

Ludvig Bergstedt

Pajas

Har sagt att jag inte är intresserad, ändå ringer de mig flera gånger i veckan men ingen i luren.

Pernilla

Har försökt säga upp abonnemanget i 2 år

Ingenting är bra med detta företag i ju med att dem arbetar som dem gör!!!
Har trots uppsägning i 2 år nu, fått ännu en faktura på en bricka jag inte skickat tillbaka!!!
Ursäkta mig, men betalade m an inte för den första gången man ingick abonnemang?
För det andra fick jag inget första brev av dem utan en pååminnelse istället från gothia! SKICKAD TILL FEL ADRESS!
Ringde kundtjänst, som var fruktansvärt otrevliga och sa att jag kunde få tillbaka mina pengar om jag skickade tillbakabrickan!!!
Fy fasen, vilket lurendrejeri...
Vi får väl se om det skall ta 3 år kanske att bli av med dem???

eva

går ej att säga upp avtalet på ett helt år

På min nya faktura stod inget om uppsägning 1 månad i förväg. Nu får jag betala för ett helt år till trots att min nya avtalsperiod inte påbörjats.
kan man verkligen få göra så här?

Lena

Jaha?

Blev precis uppringd av 031-7586193, en kvinna från Key Code. När jag sa att jag inte var intresserad, sa hon surt nähä och la på luren i örat på mig. Seriöst? Nä, men hur får vi bort alla dessa otrevliga försäljare? Fy f-n.

2012-11-12

Åsa

Omöjligt att säga upp. Försökt går ur sedan 2009.

Bifogar ett av alla mina mail till key code som ej besvarats:

Hej!
Förutom begäran om uppsägning som gjordes 2009 som du fick i tidigare email bifogar jag begäran om uppsägning som gjordes 2011 (nedan).
Nu gör jag även en begäran om uppsägning 2012.
Jag har skickat in nycklarna (IGEN eftersom ni har skickat tillbaka dem till mig) - jag har betalat fast jag önskat utträde sedan 2009.
Nu kräver jag ett definitivt avslut.

Jag har blivit lurad under lång tid.
Hur långt ska du gå för att håva in 198 spänn ytterligare ett år från ytterligare en besviken kund?

Det är väl ingen överraskning att ni har ett större antal kunder som har liknande erfarenheter som mig.
Förmodar att du har lite koll på webben. Mycket skrämmande läsning. Jag förstår att mitt mail är ett i mängden.
Jag trodde uppriktigt inte att sådant här skulle kunna pågå i Sverige.

Jag ber dig att seriöst fundera på hur du kommer hantera mitt ärende under dagen.

2012-11-06

Maktlös som kund hos KeyCode

Sa upp avtalet förra året men det var då försent. Sa upp det i samtalet med kundtjänst och trodde allt var som det skulle. Vid mejlfråga i höstas om vart jag skulle skicka nyckelbrickorna så meddelar de att det inte är uppsagt. Fulltständigt maktlös. Kundtjänst har i samtalet förra hösten tagit emot min uppsägning men det finns inte antecknat hos KeyCode. Så nu får vi snällt betala ett år till. Trots mejl- och telefonkontakt går inget att ändra. Har varit kund i 20 år! Var finns fingertoppskänslan? Bra kund antar jag, har heller inte behövt använda deras tjänst för ett 25-tal nyckelbrickor. Hoppas att era övriga kunder är nöjda med era tjänster och ert bemötande. Jag känner mig oerhört besviken och hoppas att ni ändrar ert sätt mot kunden, kunden som föder er.

2012-11-05

Sonny S Sonny S

jävla skit företag

när man svarar så blir det bara tyst och sen lägger dom på varför ringer dom då om de inte har något att sälja eller jag säger bara jävla skit företag.

2012-10-31

Ingen där när man svarar

när jag svarade var det först tyst och sedan började det spelas "väntemusik". Väntade 30 sekunder och lade på luren...

2012-10-26

Otrevliga ......

Inget de säljer. Mycket otrevliga om man säger NEJ jag är inte intresserad. Ni kan inte se detta för då SLUTADE ni DIREKT med att ringa och vara otrevliga.

2012-10-25

Sjukt otrevlig säljare!

En kvinnlig försäljare ringde och pratade på om identitetsstölder och skydd mot det. Hon blev otrevlig när jag sa att jag inte är intresserad av deras tjänster.

2012-10-17

PK

SLUTA RING

OM NI INTE KAN SVARA NÄR NI RINGER SÅ MÅSTE NI SLUTA RINGA ,SLUTA RINGA ,SLUTA RINGA OM OCH OM IGEN

2012-10-16

Jane M Jane M

Jag har bara bra erfarenheter av Key Code. Inga problem när jag ringde och ville ha en dublett på det jag uppgett, så jag kunde skriva in det på datan.

2012-10-10

Rolf

Key Code AB

Jag tackade ja till ett erbjudande om spärrtjänst, för 4 år sedan.
Men kände att jag inte ville lämna ut mina kort nummer.
Betalade för det året. sedan har jag i 3 års tid försökt att säga upp detta avtal. Via mejl brev och telefon samtal.
att ringa dit går inte fick kontakt med dom när deras samarbets partner Gothia kopplade mig via deras växel. Det står i deras avtal att man ska få ett föhandsbesked så man kan säga upp avtal i god tid. Det har jag aldrig fått?
Detta företag skall man inte befatta sig med.
Nu har jag äntligen fått en bekräftelse och en bunt med inbetalningar från Gothia som i sin tur har skickat räckningar om lott tror inte mina ögon eller öron när man har kontakt med dessa typer.
Nästa steg är nu en anmälan till allmäna reklamations nämnden. rekomenderar fler att göra det. Och de e åtminstånde gratis. Roffe

2012-09-27

Otrevlig säljare

Blir uppringd av en kvinnlig säljare som blir otrevlig när jag inte är intresserad. Hur förtroendeskapande är det egentligen?

2012-09-26

Stadsbon

Otrevlig!

Blev nyss uppringd av en synnerligen osympatisk kvinnlig säljare, hon ringde från samma nummer som anges nedan (031-7586193). Blev genast otrevlig och avig när jag sa att jag inte är intresserad av deras tjänster. Usch för såna säljfasoner och företag!

2012-09-25

svårt att säga upp abonnemang

Svårt att säga upp abonnemang, med tanke på att de förlänger dessa 1 år om man inte sagt upp abonnemanget innan ny faktura skickats ut

2012-09-19

Extremt otervlig kvinnlig försäljare!!

Ringde en extremt otrevlig kvinnlig försäljare idag 2012-09-19 från Key Code Secyrity AB
"hon borde nog gå en charmkurs"
telenr hon ringde på är följande 031-7586193

2012-09-07

Eva

Otrevligt bemötande

Blev precis uppringd av en försäljare, som när jag sa att jag tyvärr inte var intresserad, direkt slängde på luren. Inte särskilt imponerande uppförande. Har varit kund tidigare, men tror att jag väljer en annan leverantör nästa gång.

2012-09-06

Mattias Göransson

Oseriösa

Dom har bombat ut erbjudanden om virusskydd över vanlig post efter att en väldigt okunnig säljare försökte sälja virusskydd till mig över telefon.

Pga det missade jag två fakturor då dom förlänger det hela ett år utan att direkt säga till och det står inte på hemsidan eller när man beställer. Jag mailade direkt och skulle säga upp båda mina nyckelbrickor till nästa år. Dom sa upp ena så jag måste göra om det med andra tydligen.

Lär finnas bättre företag med nyckelbrickor så använd dom istället.

2012-08-16

SweNoc

Oseriösa

Ringer trots att man är med i Nix och säljaren börjar ljuga om att dom köper minsan in sina telefon listor från Nix som dom ringer. Påstår sen även att man måste förnöja Nix var tredje månad annars blir man borttagen (vilket inte är sant). Varför inte bara be om ursäkt att dom missat detta och sen lägga på istället för att fortsätta tjabba. emot.

2012-08-16

Henric Lundgren

Omoraliskt avtal

Keycode är ett företag som på ett ojust och oetiskt sätt låser in kunden (tvingar kunden) ytterligare förlängning av kontrakt - mot kundens vilja. Genom en avtalskonstruktion så låses kunden fast till ytterligare ett års abbonemang - mot sin vilja (men helt enl avtalet!!?)
Genom att två månader innan avtalets utgång sända ut en skrivelse i vilken det (enl Key Code) skall klargöras att man måste säga upp kontraktet skriftligt minst en månad innan utgång - annars förlängs det automatiskt.
När fakturan kommer (den vanligaste "triggern" för en vanlig familj) så är det för sent att säga upp tjänsten och man tvingas att betala för ett helt år till - även då detta utspelas under semestertid.
Förhandlingsvilligheten och förståelsen från Key Code är fullständigt obefintlig.
Detta leder till att ett kunder tvingas kvar ett år - mot deras vilja.

2012-08-14

Henrik R

Dubbelt bedrägeri!

Keycode har en abonnemangsform med inlåsning av kunden som strider mot konsumentlagen! Keycode och det inkassoföretag som driver in avgift trots att du försöker säga upp abonnemanget (Gothia Financial Group AB) har blivit fällda i domstol, både Svea Hovrätt och Göta Hovrätt har fällt företaget eftersom den avtalsformen är lagvidrig.
Att någon påstår att de får hjälp av Keycode är svårt att tro, när jag ringde det samarbetsbolag (G4S) som du ska anmäla förlust till så visste de inte vad de skulle göra med min anmälan, jag fanns inte i register eller hade någon instruktion vad de skulle göra.
Keycode är ett blufföretag som endast försöker tvinga in personer i abonnemangsformer på ett lagvidrigt sätt och driva in pengar utan att kunna erbjuda de tjänster de påstår de utför.

2012-07-20

Philip G

sjukt oseriöst

var bortrest månader innan ja fick fakturan därmed fick jag aldrig reda på de skulle förlänga, sen skickade de direkt till gothia inkasso några dagar efter försening då gick fakturan upp 56%. håll er långt borta från dessa bedrägerier om ni kan. De går ej att få tag på heller via telefon.

2012-07-05

Eva G

Fattar trögt!?

Ett företag som inte ger sig! Ringer gång på gång trots att man varje gång påminner om att jag aldrig förnyat något avtal efter att ha haft gratisabonnemang som jag blev pådyvlad. Sände tillbaka nyckelringen, som jag aldrig använde. Ser nu fram emot att dom slutar ringa, det är ju så störande!!

2012-07-02

jk

Bedrövligt

fick ingen avisering av förlängning av avtal med motiveringen att jag gick från gratis abonnemang till betalabonnemang och då ges ingen avisering. på så sätt säkerställer dom ju antagligen att de alltid får betalt för minst ett år. Så att det alltid ges avisering, som keycode anger nedan, stämmer inte utan är lögn.

2012-06-18

Ulf

Varning, varning för KeyCode

Ett riktigt oseriöst företag utan tillstymmelse till kundservice eller förståelse.
Skickar ut förlängningar av avtal med så korta förfallotider att du inte hinner säga upp avtalet i tid.
Jag ringde dem samma dag jag fick förlängningsfakturan - som anlände till mig 27 dagar före förfallodag.
KeydCode hänvisade då till uppsägningstiden på 30 dagar! Bara att betala 3 år till...
Ingen flexibilitet och helt oseriösa metoder.

De lämnar inte ut telefonnummer till ansvariga. Ansvariga ringer inte upp...företaget har inte ens en växel!

Undvik att teckna avtal med dem!!

2012-06-13

bluffbolaget

bluffbolaget

Dom försökte kränga på min fru ett a abonnemang. Hon sa att hon ville ha information men fick istället hem en sats nyckelringar. Dom sa att hon hade svarat ja på frågan om hon ville bli kund. Det hade hon inte och då ringde jag KO. Dom sa att vi hade rätt att höra på det inspelade samtalet sim skulle vara bindande kontrakt. Men det ville dom inte. Då säger dom att allt står i mailet som dom skickade till hennes adress. Ok sa jag vilken adress är det då?? Då uppgav dom en felaktig men trovärdig adress. Då sa jag att vi nog kan reda ut detta. Och häva köpet.. Ni har skickat till fel adress. Ok sa dom vilken är den rätta då? Jag vill häva köpet sa jag..

Ok sa dom..

Nu idag ett år efter ringde dom igen. Fast då svarade jag. Vi vill prata med din fru?. Vad gäller det? Nyckelringar svarade hon. Vi vill inte ha några.. Då slängde hon bara på..

Skitföretag!!!!!!!

2012-05-16

Emil

Idioti

Bluff företag som ber folk ta hem och "prova" och drygar ut med försändelsen så det går över deras "14" dagars period. ren idioti, vänta er en påringning av konsumentverket, kunde löst sig imorse men icke, kanske pratade med fel person bara men men.. dåliga skriverier är väll bara bra för callcenter antar jag ..

2012-05-11

Jan Yfver

Lögnare och bedragare

Har flertalet gånger blivit uppringd av detta företag då de vill sälja sina tjänster. De påstår att jag varit kund hos dem vilket jag aldrig har varit, vilket skulle berättiga dem att ringa, trots nixspärr. De har även tidigare skickat räkningar på tjänster som jag skulle ha tecknat, under en tid som jag befann mig i Afrika, efter en påringning från en av deras säljare. Detta nummer som de skulle ha ringt hade jag vid tillfället inte, vilket var ett kontantkort som inte fungerade utomlands. Så se upp med detta företag. För att när jag flertalet gånger har frågat efter underlaget för denna påstådda försäljning, går den givetvis inte att få fram.

2012-05-08

-449:- & 1 lärdom rikare

Ångerrätt

Snacka om oseriöst företag, till detta skall man lämna alla sina mest känsliga uppgifter, hahaha....!

Dom har verkligen tänkt på allt.
En person ringer till en och man hoppar på tåget, sedan dröjer det minst 14 dagar innan man får någon form av bekräftelse på att man har tecknat ett avtal eller en produkt.
Lägger man inte namnet på minnet så har det gått över den tiden som gäller vid ångerrätt.

Läser man i konsument köplagen så står där att man har 14 dagar från det att man får hem "varan", Keycode har även tänkt på det då det är ingen "vara" man har beställt utan en "tjänst" så då är det när man talade med försäljaren på telefon.

Smart av Keycode, naivt av mig att inte lägga namnet på minnet vid telefonsamtalet!

PS. passade dock på att avsluta direkt, tack alla för den informationen DS.

2012-04-27

Annette Pietrzak

Otydlig information

Förra året råkade jag ut för en ofrivillig förlängning av abbonemang hos Key code. Jag pratade med kundtjänst för att säkerhetsställa att detta inte skulle hända igen. Fick ingen information om att detta skulle ske skriftligt. Ja, det står säkert i villkoren men när man talar med kundtjänst i telefon så förutsätter man som konsument att man får fullgod information. Samma sak händer i år. Jag får en faktura som, i mina ögon, framställs som ett förlängningserbjudande.

Det är tydligt att Key code gör vad de kan för att "hålla kvar" sina kunder, inte genom att erbjuda en bra produkt eller god service utan genom tveksamma metoder som automatisk förlängning utan flexibilitet.

Det jag försöker säga är att tydligheten i Key codes kommunikation är extremt bristfällig! Vilket inläggen på denna sida otvivelaktigt visar.

Att följa lagar och "praxis" räcker idag inte för att generera nöjda kunder. Det är något som Key Code borde ta till sig!

2012-04-19

Mattias Berntsson

Mattias Berntsson

[Varning] Företaget skickar ut fakturor som dom inte har belägg för, Telefonförsäljare som binder upp en till ett avtal trotts att man inte har givit sitt samtycke. Dom binder dig vid ett muntligt avtal men för att säga upp avtalet måste det ske skriftligt(för din säkerhets skull). För guds skull ha inte med detta företaget att göra dom bedriver bluffverksamhet.

2012-04-16

L

Tröttsamt

Orkar inte med all denna telefonförsäljning. Hur många gånger ska ni ringa egentligen????

2012-04-16

Jennie

Trakaserad

ringer flera gånger varje månad... spelar ingen roll att jag säger att jag inte är intresserad av deras tjänster, ytterligare ett respektlöst företag som tror sig veta vad jag behöver och som inte kan ta ett nej...

2012-04-07

Reidar Nordin

Maffiaverksamhet!?

Bråkade med KeyCode för upp emot ett år sedan. Mina barn hade då för länge sedan tappat bort sina nycklar inkl. säkerhetsbrickorna. Jag fick en faktura men ville inte betala den, dels pga att brickorna inte fanns kvar, dels att tjänsten inte fungerar osv. Efter mycket bråkande och tjafsande visade det sig att de vägrade hjälpa mig på något sätt förutom att skicka nya brickor mot att jag betalade fakturan. Jag gjorde det, fick nya brickor. Nu plötsligt långt senare kom en faktura utan förvarning avseende ej återlämnade brickor!? vad är detta?? jag har inte blivit ombedd att lämna tillbaka något? Key Code Security AB och deras brickor är rena bluffen och verksamheten liknar en traditonell maffiaverksamhet. Betala för något som inte behövs, det är ett påhittat behov, dessutom fungerar det inte som det är tänkt! Det har visat sig att det är omöjligt att ta sig ur deras abonnemang. De har en total ovilja att hjälpa till med avslut! De skickar fakturor lite hur som helst. Nej håll er borta från Key Code Security AB när det gäller säkerhetsbrickor! Sätt på egna brickor med namn och adress på det fungerar minst lika bra!

2012-02-28

Henrik

Felaktig information

Jag blev uppringd av en säljare från Key Code, som hänvisade till att jag tidigare fått nyckelbrickor i present med 2 års gratis tjänst. Jag har aldrig använt mig av dessa och hade för länge sedan slängt dem. Han övertalade mig att ta emot 4 nya, och jag accepterade endast pga att jag kunde säga upp tjänsten genom att kontakta kundtjänst. Nyckelringarna kunde jag kasta. När jag nu kontaktar kundtjänst, så måste jag skicka in de nya, oanvända, nyckelbrickorna. Detta är inte enligt den information som säljaren gav mig. Värdelöst Key code!!!

2012-03-05

Hej Henrik,

Jag vet inte var jag ska börja. Att vi skulle ringa upp en kund. Övertala honom att ta emot en tjänst som vi ger bort GRATIS och sedan uppmanar honom att KASTA bort sakerna låter så orimligt att jag har svårt att ta det på allvar. Vi driver en affärsverksamhet. Hela tanken med just brickorna är att de ska användas på dina nyckelknippor. Som konsument får du alltid en orderbekräftelse med tydliga avtalsvillkor. Det framgår att nyckelbrickorna faktiskt är en värdehandling som ska returneras om/när avtalet avslutas. Båda parter i en avtalssituation har ett ansvar att tillgodogöra sig vad avtalet innebär för respektive part. Att acceptera ett avtal innebär förpliktelser åt båda håll. Om du inte utnyttjade din ångerperiod under de 14 dagar du hade på dig så träder avtalet i kraft och du är bunden till det enligt villkoren.

2012-02-22

Patrik Söderberg

Svarar inte på frågor via E-post

Tycker att det är märkligt att Ni vägrar svara på E-post som skickas till Er men här på en publik hemsida svarar Ni? Önskar då svar på följande:

-Varför använder Ni Er fortfarande av negativ avtalsbindning trots att kunden enligt hovrätten inte har något att tjäna på ett sådant upplägg?

-Varför är Era avtal minst 12 mån trots att hovrätten ifrågasätter en sådan lång bindningstid på en produkt som saknar värde för kunden?

-Varför använder Ni Er fortfarande av en Word svarsmall som skapades 2009-04-03 kl 10:30 och vars Word licens är utställd på företaget Spärrlinjen AB? Mallen är avsedd att skickas ut till kunder som har sagt upp avtalet "försent" och har redigerats i 3764 minuter när Ni skickade mallen till mig?

Om Ni nu tycker att rättsväsendet formar samhället till det bättre varför använder Ni då denna mall som hovrätten förkastar som oskälig i en dom mot Spärrlinjen AB/ Gothia Finans AB 2009-10-05? Förtydligande måste göras här. Hovrätten förkastar uppsägningstiden eftersom det inte är i kundens intresse att ha någon uppsägningstid!

Varför säger Ni inte upp avtalet direkt i samma sekund som kunden begär det? Har Ni skickat ut en ny Iphone eller något av värde till mig som jag inte vet om?

Är det Er uppfattning att strunta i hovrätten och fortsätta med negativ avtalsbindning, (inte ens byta ut mallen som Ni skickar till alla upprörda kunder) är positivt för samhällsutvecklingen?

- Är det Gothia Finans AB som s

2012-03-05

Hej Patrik
Vi hanterar dina frågor och har besvarat vartenda mail du skickat till oss. Att vi kompletterar med att svara i öppna forum beror på att en handfull konsumenter väljer detta forum för att ställa frågor till oss. Om informationen blir tydligare att ta till sig här än via våra ordinarie vägar så ser vi det som ett bra komplement.

2012-02-21

Olov

Uselt

Telefontrakasserar sina kunder utan att någon finns i andra änden. Min fru blir uppringd 10 ggr per dag utan att det finns någon där som pratar. Avtalet sägs upp - och du är därmed varnad för oseriöst företag.

oserösa

skickar faktura så man inte hinner säga upp avtalet!

Hej,
Två till tre månader innan avtalsperioden löper ut skickar vi en avisering om detta till alla våra kunder. Man har då minst två månader på sig att agera om man inte vill fortsätta som kund hos oss. Man kan kontakta oss via både telefon 8:00-17:00 eller via mail.

2012-02-14

Patrik Söderberg

Patrik

Key Code Security AB är ett mycket oseriöst företag som inte kan acceptera att man inte längre vill vara kund hos dem. Trots att jag sagt upp avtalet så vill de ha betalt för ytterliggare ett helt år? När jag bestred fakturan blev jag ombedd att skicka min bestridan och synpunkter till ett annat företag (Gothia Financial Group AB). Tydligen har de sålt/överlåtit både avtalet och faktureringstjänsten till en annan juridisk person? Mitt betyg stannar på 1 för detta företag eftersom de ligger i gråsonen av ren kriminalitet!

Hej Patrik,
Våra tjänster är abonnemangstjänster precis som många andra services vi använder i vår vardag. Avtalen löper normalt under en 12 månaders period. Kunden aviseras i god tid för att hinna ta ställning till om man vill avsluta eller fortsätta. Våra avtalsvillkor säger tydligt att senast 1 månad innan periodens utgång ska vi ha en uppsägning annars tolkar vi det som att kunden vill att det löper vidare. I ditt fall så skickades en avisering ut första veckan i november 2011 där vi meddelade dig om att abonnemanget var på väg mot sitt slut och om du önskade avbryta så skulle du höra av dig senast 15 januari 2012. Du hade därigenom tio veckor på dig. Nu hörde du av dig först den 3 februari och då har ditt abonnemang automatiskt förlängts ett år till. I och med att du nu har sagt upp det så kommer det att upphöra 2013-02-15.

2012-02-12

Eva

Fruktansvärd försäljare

Blev just uppringd av en komplett idiot från Key Code Security som jag efter en lång diskussion insåg försökte sälja antivirusprogram. Hon insisterade på att hon måste fråga mig en massa frågor om hur många datorer jag har etc. Jag vägrade svara på dessa frågor och när jag slutligen frågade om hon försökte sälja något sa hon bara "tack i alla fall" och lade på. Hade ingen åsikt om detta företag sedan tidigare men i fortsättningen kommer jag ta avstånd från dem. Oschyssta säljtekniker är det värsta som finns.

2012-01-26

Upprörd

Samma bluffföretag bara fortsätter

Fast domen http://www.konsumentverket.se/Nyheter/Pressmeddelanden/Pressmeddelanden-20091/KO-valkomnar-dom-i-Gota-hovratt/

Så fortsätter de att per automatik förlänga avtalen. Den nya fakturan kommer även så sent att det inte går att säga upp avtalet i tid, fast man inte ska behöva det. Är totalt missnöjd med de och framförallt deras kundtjänst som hänvidar till KO om man inte tycker om deras faktura!!!!!

Hej,
Vi arbetar med försäljning av konsumenttjänster via telefon. Detta är områden som är strikt reglerade och där regelverk och praxis ständigt prövas och om,-utvärderas. Key Code följer de lagar och praxis som gäller för dessa områden i varje given situation. Att frågor regelbundet prövas i rättsväsendet är en verklighet som alla företagare lever med och som driver utvecklingen framåt för alla parter. Det är också ett betyg på att vi har ett fungerande samhälle.

2012-01-23

MAFFIA metoder

Blev uppringd av detta företag. Meddelade att jag ej var intresserad av att beställa, men ok att de skickade information. Gav dem mejladressen för att få information. Fick en orderbekräftelse iställer för information!
Otrevlig skit företag

Hej,
Det är olyckligt att höra om din negativa upplevelse. Vi skickar inga avtal om kunden inte i en inspelad ljudfil har accepterat avtalet. Jag får be dig kontakta oss så så vi kan utreda vad som gått fel. Vi behöver namn och telefonnummer för att söka upp det aktuella samtalet.

2011

2011-12-22

Johan

OTREVLIGA

KÖP INGET AV DETTA FÖRETAG. JAG UPPREPAR KÖP INGET. OTREVLIGA PÅ ALLA PLAN!!

Hej Johan,
Vi beklagar att du haft oturen att ha en otrevlig kontakt med oss. Vi är ca 160 anställda och arbetar dagligen med att kvalitetssäkra samtalen vi har. Men nu är det människor vi arbetar med i alla led och ibland blir det dessvärre fel. Vi ber om ursäkt för detta. Att dra slutsatser om företaget och dess tjänster baserat på en persons dåliga uppträdande känns däremot lite orättvist. Vi har över 1 300 000 användare av våra tjänster och hjälper dagligen ett hundratal med olika typer av problem.

2011-12-22

Anders

Seriös??

OM nu tjänsten är så bra och de i alla fall funderar på att bry sig om sina kunder. VARFÖR måste avtalet med dem sägas upp innan fakturan för nästa period kommer, dvs minst en månad innan den nya avtalsperioden börjar gälla. Det handlar BARA om att kunderna MÅSTE betala ett år till. Skulle du acceptera samma förfarande på vanliga försäkringar - tror inte det.

2011-12-15

Mark

Mark

försäljaren ringer och börjar läsa innantill.Då jag inte uppfattar korrekt vad han vill sälja coh har mycket att göra så ber jag honom att skicka informationsblad eller maila till mig så jag får se vad han säljer.Efter några dagar kommer startkitet som jag uppfattar som ngn reklam,klister m.m.Efter några dagar kommer det en faktura!!Jag har ju inte beställt ngt.Då jag ringer kundtjänsten så säger de att jag visst har gjort det och lovar att säljaren som ringde upp mig (*) kommer att ringa till mig.Ringde han?Nix.Nu istället av att ägna mig åt mitt jobb försöker jag bli av med ännu en skojare.Och du emmelie skriv inte det du inte vet ngt om.Även om du inte beställer och inte tackar ja till ngt i telefon kan få hem en faktura.

2011-12-01

Carl Zide

Bedräglig evighetstjänst utan kundtjänst

Min fru ringde och sa upp tjänsten för ett år sedan i samband med förra årets faktura. Vi var tvungna att betala, men blev lovade att inga fler fakturor skulle komma. Vad händer då förra veckan, jo en ny faktura dyker upp. Min fru ringer upp igen. Då berättar den sura tanten i kundtjänsten att man måste göra uppsägningar skriftligt. Bedräglig avtalspolitik i kombination med en dålig kundtjänst. Ingen guldstjärna direkt.

2011-11-30

Urusel kundvård och lurendrejare

Efter att ha sagt upp mitt abonnemang fick jag inte någon faktura för kommande period, trots att jag sade upp den 19 dagar för sent. BRA FÖRETAG, tänkte jag! Icke, sa Nicke!! I november fick jag en påminnelse på fakturan för 2012. Vid påpekande om att jag sagt upp och inte fått någon faktura så blir jag uppmanad att betala enligt krav.

Dessutom, när de nu har bekräftat min sena uppsägning så uppmanar de mig att skicka tillbaka brickorna. Saknas någon så ska jag betala 44 kr per bricka. För något de kastar! För de skickar knappast ut mina repade brickor till nya kunder.

Teckna inga tjänster med detta företag. De är riktigt kundfrånvända och drar sig inte för att lura av dig pengar för tjänster som du inte beställt och lägga pengar på att ksicka något de inte behöver.

2011-11-24

Lina

Nedringd

8e samtalet ikväll av deras automatiska telefonuppringare. De har ringt flera kvällar i rad. Är fruktansvärt trött på dem!!

2011-11-22

Anna

Världens sämsta företag

Detta företag bara lurar kunder. Jag har tagit över bokföringen för ett företag och fick en faktura på ett årsavtal på nyckelbrickor. Då företaget inte behöver dessa ringde jag för att säga upp avtalet. Det visade sig då att man måste säga upp det två månader innan. Jag tyckte detta var dåligt men sade upp avtalet och betalde för ett år. Nu kom det en faktura till på service avtal. Jag ringde igen och sa att jag ju sagt upp avtalet och inte ville betala. De säger då att de är olika kundnummer och att jag även måste betala detta för ett år. Jag försöker då förklara att den skriftliga uppsägningen jag gjorde var för mer än två månader sedan och skulle gälla allt. Enligt den sura personalen på key Code måste man säga upp varje kundnummer för sig.

2011-11-10

Sofia

Nej tack!

Otroliogt påstridig säljare som inte avbröt sin innantillläsning för att svara på frågor jag ställde. Jag bad att det skulle återkomma för jag ville fundera på saken(läs googla företaget) erbjöd han sig att skicka ett mail/brev med info. Jga sa tydligt då att jag inte ville ingå något avtal och inte ha några kostnader bara info. Då fick jag veta att de bokade en order och att jag sedan kunder avbeställa inom 14 dgr. Och då sa jag nej tack och la på. Skumt företag!!! Intressant att omdömena på Rejta antingen är 1 eller 5...

2011-12-15

Klart att man kan ångra sig, enligt distansavtalslagen så har man alltid 2veckors ångerrätt, det har man med allt :) det är ju bara en bra sak om man skulle ångra sig. Tex, köper du en tröja, så kan du alltid lämna tillbaka den om du ångrar ditt köp.
Mvh Sara

2011-11-07

Damir

Patetiskt företag som borde läggas ner

Försöker tvinga en att vara kund utterligare ett år för deras värdelösa tjänst. De måste lära sig att om kunden inte vill ha tjänsten så ska de inte ta betalt för det... Framförallt när de hotar med ett dåligt skrivet avtal som de själva inte följer...
Urkasst!

2011-10-31

perfekt!

billiga och bra service. kommer att använda dem länge!
jag tror att många blandar ihop Key Code Security och Secure A Key. de sist nämnda har det varit stora problem med och de byter namn ofta. hette senare SpärrsService och nu MySafety. och kom ihåg att de anlitar telefonförsäljare men är såklart inte bra för dem att folk blir irriterad på försäljarna.

2011-11-25

Tack så jätte mycket, du förstår innebörden med hur bra tjänsten är.
Keycode har alltid hetat keycode :) Och Secure A Key, spärrservice mm blandas ofta ihop ja.
Fördelen med Keycode är att du blir kopplad till en riktig larmcentral vilket har lett till att vi stolta är ett utav de största säkerhetsföretagen idag.
Mvh Sara

Fler företag i Västra frölunda