ÖrebroBostäder AB

Bilder på ÖrebroBostäder AB

Omdömen om ÖrebroBostäder AB

2013-09-11

Idiotiska prioriteringar.

Jag får som nyanställd i Örebro inte förtur i bostadskön då det endast är en provanställning på 6 månader, minst 2 år fast anställning krävs, detta är idiotiskt då Örebro kommun tjänar pengar på att låta folk arbeta hos dem.

2013-07-07

Åsa

Hur funkar öbos trygghets jour? kommer efter 30 min då grannar däckat och sen åkt då de vaknar till liv igen... inte kul att framställas som gnällig alt. lögnare..

2012-10-07

Penny B Penny B

BEROR PÅ AVDELNING

Jag tycker mycket bra och dåligt ang ÖBO, jag har fått mycket hjälp och mycket skit av dom så jag antar att det beror på VEM och VILKEN avdelning/område man har att göra med.

I den lägenhet jag bor nu skulle jag egentligen inte fått hyra pga tidigare hyresskuld dock ingen jätte stor skuld men ändå en skuld MEN fick ett avtal om att betala hälften av skulden och inom en månad hade jag och min dotter en ny lägenhet :)

När jag bodde med föredetta sambo så hade vi en bovärd som inte var riktigt klok, han ville vräka oss för att min släkting hade haft mycket fester hemma hos sig, och för att vi var släkt så fick inte jag dom chanser som alla hyresgäster borde få utan dom var redan förbrukade av någon släktning... wierd i know!

Och för att inte tala om hur sega dom är på att få igång värmen, vi fryser ihjäl här hemma :(

2012-08-03

Kurdson

Sämsta hyresvärden i Sverige

Har bott hos öbo i snart 13år .Det har funkat sådär
Men nu är jag riktigt trött på dem .larvar med nästan allt nu .jag skrev på ett kontrakt ang altan 2011 mars månad .Dem skulle börga bygga min altan 2012 mars månad .Mars månad kommer och ingeting händer ringer till dem dem säger att det finns andra förre så det blir april för din del .Jag sa inget och bara vänta till nästa månad .det blir april inget händer fortfarande ringer igen till dem nu till det roliga !!! Dem säger att jag har inte skrivit på något kontrakt då vart jag arg som fan då börja jag och skrika på dem att dem har slarvat bårt kontraktet och säger till mig att jag inte har skrivit på kontraktet .och då kan dem inte göra något altan till mig efter som det inte finns något kontrakt så jag måste skriva på nytt och vänta ytligare ett år till på ett jäkla altan ...

NR 2

Jag Hade tvätt tid föra fredagen kl 21-24.går dit kl 21 med min tjej och min dotter slänger in kläderna i tvättmaskinen och drog hem sen går min tjej tillbaka för att lägga kläderna i torkskåpet .Sen när hon kommer hem efter hon har fixat det så seger hon att de var något kånstigt med städerna som var där och städa !!jag ba nej det är du som är trött eller redd .ja sen går vi vid kl 23:50 för att hämta kläderna kommer in i tvättrummet det var kläder på golvet och massa andra kläder som är borta samt tvättmedlet .ingen kan gå in i rummet för utom stedarna när jag har det rummet bokat för dem har nycklar .ringer till polisen

2012-02-15

Joakim

Otrevlig kundtjänst

Otroligt dåligt bemötande på kundtjänst. Jag försöker förklara att jag inte tycker att hemsidan fungerar bra men får höra att det är jag som gör fel och att det är min dator och att jag gjort fel. Sedan förklarar jag att det är omöjligt att det är min dator då jag använt flertalet datorer och samma fel uppstår. Då klämmer tjejen ur sig att "Jaa..jag kan egentligen ingenting om datorer.." Okej? Men det är jag och min dator som det är fel på. Tack för expertutlåtandet!
Sitter själv i kundtjänst och vi skulle aldrig komma på tanken att bemöta våra kunder på det sättet. Men det är klart, vi måste ju måna om våra kunder då vi annars inte har några kvar och företaget går under. Öbo vet att de inte har något att frukta i sitt monopol.

2011

2011-12-17

stefan P

Sveriges i särklass sämsta hyresvärd

Omöjliga att ha att göra med, noll förståelse för hyresgästerna och tar sinnessjukt giriga. Har du något som helst val, undvik ÖBO till varje pris!