Stockholmshem, AB

Omdömen om Stockholmshem, AB

2014-01-08

Onöjd hyresgäst!

Sämsta hyresvärden, någonsin!

Har nu bott hos dessa kvacksalvare sedan 1999. Till en början nöjd, men dem senaste åren har all gammal personal bytts ut, till robotlika människor utan varken socialkompetens eller empati- Listan min kan göras lång i vad dem brister i. Under 3 år levde vi med en knarkare, med allt vad detta innebar i störningar. Störningsjouren tog inte vårt parti, överhuvudtaget, utan vi tvingades att leva i den kaos vår granne skapade i hela vårt kvarter, med lagning av droger, uteliggare som tuppat av i trappuppgången etc, etc. Tillslut lyckades vi byta vår lägenhet (dock till en mindre), men tyvärr samma hyresvärd. Vi har dock fått det lugnt nu, som tur är. Trots detta fortsätter Stockholmshem med sin nedlåtande ton, ljuger om allt möjligt, åtgärdar inte dem problem vi har i vår lägenhet (har nu väntat i 3 månader på hantverkare)- Nej, om Ni har chansen så välj bort denna hyresvärd. Värre en den värsta privatvärd, någonsin!

2013-10-27

Sofia

Dryga och snåla

Otrevligt bemötande, tycker man skall göra allt själv (kunde lika gärna ha bott i eget hus) och misstänker diskriminering - se: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=5659136

Skulle aldrig valt dom som hyresvärd om jag kunde välja.

2013-03-09

Lili

Otrevliga & ohjälpsamma

Håller med föregående. En riktigt dålig hyresvärd, som inte är det minsta mån om sina hyresgäster. Dom som arbetar där är i total avsaknad av social kompetens från kundtjänst till chefer, riktigt otrevliga dessutom. Bara för att bostadsbrist råder i Stockholm har dom inte rätt att bete sig hur som helst mot sina hyresgäster. Dom verkar ha glömt bort, att det trots allt är hyresgästerna som betalar deras lön i slutändan. När jag väl har hittat ett annat boende kommer jag aldrig att återvända som hyresgäst till Stockholmshem. Dom kan nog med lätthet vinna titeln "Sveriges sämsta värd" utan större konkurrens.

Fler företag i Stockholm