Bauhaus Bäckebol

Bilder på Bauhaus Bäckebol

Omdömen om Bauhaus Bäckebol

2014-03-25

Smått irriterad

Helt eländiga på att svara i telefon

Man kan sitta timvis i telefonkö men ingen svarar. Kundservice hänvisar bara till att fortsätta försöka

2014-03-19

Annika Andersson

Rosor till butikschefen

Jag blev för första gången riktigt tråkigt bemött av en kassapersonal,kontaktade butikschefen som verkligen visade på otroligt fin service och rättade till och redde upp situationen.

2014-02-20

Björn

Värdelöst..

Försökte komma i kontakt med en hantverkare som kunde installera ett par grejer i badrummet. Nu har det gått över 2 veckor och inte ett enda mail har svarats på.

2013-07-02

Glenn

Bra service, dåligt sortiment

De har inget av det jag vill ha.

De har inte muttrar och skruva i tumgängor. Det hade inte kostat så mycket att ta in detta i sortimentet men hjälpt kunderna väldigt.

De har inte reflexfritt plexiglas eller kan ta in på beställning.

De har inte metallprofiler i stora storlekar eller kan ta in på beställning.

Ett så dåligt sortiment hade jag förväntat mig hos en prispressare men inte här! Ska man behöva åka till Tyskland om man vill bygga något? Här finns mycket terräng för konkurrenter att hämta in på!

Ett stort plus dock att man kan fråga personalen om råd, det gör att man accepterar att de har högre priser än många andra.

2013-04-06

Anders Petersson

Kundtjänst -attitydproblem

Hyrde en maskin - inga problem egentligen. Men killen i kundtjänst var en katastrof i kundbemötande vid återlämnandet. Verkar som om kunderna mest var ett problem för honom. Synd att en person kan så helt förstöra relationen med Bauhaus bara genom sitt uppträdande - tycker inte de har råd med det utan rekommenderar lite "jobbrotation" här - det finns ju ställen att jobba på där man inte träffar kunder.

2013-01-15

Ljugeri!!

Anlitade Badrumsvärden på Bauhaus Bäckebol under hösten 2012. Fick till en början bra service och ett gott bemötande. Allt gick enl planen och killarna som var inhyrda var trevliga och kunninga. Sen började problemen komma, allt som var diskuterat hade nu samordnaren på Bauhaus glömt, ex flytt av brunn ( denna fick göras om på rätt ställe), golvet skulle vara anpassat för ev dusch om badkaret senare skulle plockas bort. Fick fel dusch, byggde in rör där de inte hade koll om det behövdes en lucka för gängorna nedtill. Sedan började även byggkillarna slarva, ingen riktig städning, omjämt vid kakelkanter. Ej våtrum vid de inbyggda rören, moterade möbler ligger ej helt i våg, det samlas en liten vattenpöl ca 5cm bredvid brunnen. Allt detta har påtalats för samordnaren som hela tiden säger att "han ska kolla upp detta" men inget händer. Nu spricka i en fog över handfatet, MMS bilden till honom men ingen respons. Ena luckan på underskåp ligger inte i fas med lådan ovanför och hela tiden glömmer han vad som är bestämt. Nä ingen kompensation eller dyl..men ändå är deras högsta önskan att kunden ska vara nöjd..not..! Nä ljuga kan de tills deras stackars kunder inte orkar tjata mer..tips till alla andra är att sköta all kontakt på mail..för att ha bevis på hur olika diskussioner går..

2012-12-20

Mats

Vad är service???

Hade köpt en julgrans belysning fyra dagar inne den sattes upp i granen, och där fungerade den ca 10 min då hade 65 lampor slocknat av 80 och jag tog med mej den och skulle reklamera den. Det Första svaret jag fick då vid disken va att den skulle skickas in på reklamation och dom skulle höra av sig om vad leverantören sa. Det kan man inte kalla service och den tjejen som stog bakom disken va enormt snorkiga och menade på att jag hade använt den, ja i ca 10min. Är det så man kallar service på hög nivå???. Jag lämnade den där och bakom bad dom skänka den 100-lappen till välgörenhet för jag kommer aldrig sätta min fot hos det företaget igen

2012-12-20

Mats

Vad är service???

2012-09-05

Robert

Varning för obefintlig service och ansvar

Lämnade in vara för en månad sedan på garantireparation och nu visar det sig att varan är borta. Dom skulle återkomma men det har ännu inte skett. Jag har ringt 10-tal ggr sen dess.Detta gäller Bauhaus Malmö.

2012-08-16

Okunnig personal,

Min son hjälper mig att renovera mitt förråd. Han köpte virke och grundfärg på Bauhaus. Efter att ha grundmålat all panel visar det sig att den färg han fått av personalen på Bauhaus var grundfärg för inomhusbruk. All färg måste med stort arbete slipas av så gott det går. Ny grundfärg måste köpas in. På Bauhaus får han inte ett öre i kompensation för detta stora misstag från deras sida. När jag ringer till Bauhaus för att uttrycka min förvåning över deras usla service och okunniga personal svarar ingen i telefonväxeln trots lång väntan. Jag ringer då till själva avdelningen för färg där ingen personal svarar heller. Finns det inga krav från Bauhaus ledning att deras personal ska veta något om de varor de säljer? Finns det heller inga ambitioner att det ska gå att nå personal per telefon?
Sist min son köpte något på Bauhaus fick han delar till en kran som inte var kompatibla. Inte heller på den avdelningen hade de kunskap om de varor de sålde.

2012-08-07

Linda

Inte att rekommendera

Personalen är okunnig och har ingen serviceanda för 5 öre! Flertalet ggr vid olika besök har man försökt få hjälp utan resultat. Idag stod jag i 20 min och vänta på hjälp men ingen kom trots att jag bett personal på andra avdelningar att ringa på dom. Var nästan tomt i butiken och ingen fanns på avdelningen jag var på. Kommer aldrig mer åka dit!

2012-07-31

Kalle Andersson

Aldrig igen!

Otrevlig personal som var helt inkompetenta, kunde inte ett skit! Ville inte ens hjälpa till och visste inte ens ifall virket var tryckt eller inte..tog 25 min att få betalt 6.6 meter trall även fast det bara var en bil framför som inte hade ett skit på.

Vill ni slösa massa tid på att vänta, så åk dit vett ja!

2012-05-23

M

Betala o kom helst inte tillbaka!!

Först o främst trodde kan man ju tänka att personal borde ha lite service känsla, inte bara se upptagen ut samt inte kunna något samt vara otrevliga när man frågar något!!
Köpte en stuga betalade o såg glad ut kommer hem och det saknas bräder åker och frågar o dom säger det tar en vecka så får du dom. En vecka!! Köper ju en sak komplett så får dom väl fixa det med en gång. Men nej vi kan ju inte bryta en förpackning för då kanske inte den blir såld!! Men nästa gång jag ska betala säger jag oj hade inte 5000 nu men du får 4000 så kommer jag med 1000 om en vecka!! Säkert. Nä som konsument har man inget o säga till om

2012-04-04

Ingen att fråga

Finns aldrig någon att fråga när man behöver hjälp. De stackare som finns där och som man får tag på efter ca 30 min letande bollar runt en och lyckas inte lösa de frågor man har. Ingen hjälp alls att tillgå och det man behöver är dessutom alltid slut i lager. Inte är de så speciellt billiga heller, vad gäller en hel del varor så finns det betydligt bättre kvalitet billigare att tillgå ute på marknaden, tex när det gäller isolering mm mm. Nej, nu bojkottar jag detta "bajshaus".

2011

2011-12-27

(F.d!)kund

Okunnig personal

Personalen behövs utbildas inom de områden de arbetar i samt inom kundbemötande.

2011-12-26

Stefan

Skitservice!

Skitdålig service, dålig och otrevlig personal!!

2011-11-27

Joel

Snälla lägg ner

Bolag med denna typ av servicenivå ska inte finnas på svenska marknaden. Tyska bolag brukar ju förknippas med ordning och reda, men Bauhaus är en katastrof. Snälla lägg ner verksamheten och lämna Göteborg!

2011-10-30

Servicen är obefintlig

Möjligtvis bra priser och ett stort utbud, men servicen är helt borta. Det känns som att du får be om ursäkt för att du råkar välja att handla här. Att det är glest med personal och att man får vänta lite på hjälp är en sak, men otrevliga säljare som vägrar att hjälpa till är något helt annat.

2011-10-28

Emma Thulin

Rejta.se en klagomur?

Verkar ju som om det endast är folk som är missnöjda som söker sig till denna typen av sidor, jag tycker däremot att det alltid är lika trevligt o ta en sväng in på bauhaus bäckebol! Som i alla andra gigantiska varuhus liksom detta får man vara beredd att vänta ett ögonblick på hjälp om man kommer mitt i rusningen eller på helg. Har man hemskt bråttom bör man kanske kollat upp innan vad man ska ha? Tack för en butik med stort sortiment och bra priser! /Emma

Fler företag i Hisings backa