Vi värmer Sverige AB

Omdömen om Vi värmer Sverige AB

2014-04-22

Oskar, Lidingö

5 plus

Tack för en trevlig dag idag. Borrat och klart på en dag. Tack för att ni hjälpt oss också. Tack också Nisse som tipsade mig om killarna på vi värmer Sverige.

2014-04-17

Maggan i Stocksund

Glad påsk och tack för hjälpen!

Tack för er hjälp idag med att laga vår trasiga bergvärme. Skönt att ni direkt visste vad som var problemet. Fick tips om er av grannen som också fått snabb hjälp. Glad påsk

2014-04-16

Nina, Stockholm

Lägsta pris och mycket bra

Här kommer ett tips till er alla som vill ha hhjälp med er värmepump. Fick för någon vecka sedan ett erbjudande om service för 995 kr. Det såg intressant ut, men jag ville stämma av om något annat företag erbjöd samma sak. Ringde runt och det var svårt att hitta företag som hjälpte till med det. De hade inte kunskapen sa det. Fick dock tag i ett i Danderyd (pris 2 895 kr), ett i Täby (pris 2 495 kr), ett i Väsby (pris 1 995 kr). Beslut var lättfattat. Nu har Joakim varit här och vilken service!. 5 stjärnor, trevligt och protokoll på allt. Tackar. Kan rekommenderas, alltså.

2014-04-14

Carina, Stora Essingen

Vi tycker också ni har ett Mycket bra arbete

Hej !
Har av vår dotter fått info att det är viktigt att på dessa sociala medier informera när något görs bra eller dåligt. Här kommer ett beröm till Vi värmer Sverige för vår nya värmepump. Tackar och trevlig sommar.

2014-04-07

Ajafri

Mycket bra !

Otroligt bra bemötande. Bra utfört arbete, allt inom offert och tidplan !

2014-03-27

Lars Andersson, Stockholm

Världsklass

Fick igår kväll problem med min ivt värmepump. Ringde dem i morse och i eftermiddag kom teknikern och bytte en givare. Tack och bock

2014-03-26

Ingemar Lönndahl, Södert

Trevliga och effektiva

Hej !
Jag vill passa på att tacka grabbarna som varit här för ett mycket trevligt och fantastiskt arbete.

2014-03-25

Sture Magnusson, Tullinge

Tack för snabb hjälp

Tack för er kanonservice. Snabbt, kunnigt och effektivt.

2014-03-22

Lena med familj, Lidingö

5 solar av oss på Lidingö

Vi var verkligen oroliga för vad som skulle hända med vårt tomt och hus när vi skulle installera bergvärme. Nu klart och tack för ert lyhörda arbetssätt. 5 solar från oss.

2014-03-21

Åsa Eriksson Bromma

Tack

Tack för snabb och trevlig hjälp idag med min värmepump som larmade.

2014-03-19

Anna N Anna N

Undvik Vi Värmer Sverige AB

Vi har ett drygt år efter kontakt med Vi värmer Sverige fortfarande inte löst våra mellanhavanden. Vår bergvärmepump fungerar idag, men det tog lång tid att få allt klart med dålig kommunikation inom företaget och oklar projektledning under processen. Vi fick ligga på och hävda vår rätt i otalet mail och telefonsamtal under sommaren och hösten. Bland annat så var systemet inte klart när de skickade oss sista fakturan. Och till slut var det en annan rörfirma som fick göra en snabbfix för att vi skulle få värme i hela huset under en kall hösthelg. De extrakostnader som vi haft för att de inte färdigställt installationen vill vi ha kompensation för. Men företaget svarar inte på mail utan fortsätter att skicka påminnelsefakturor med hot om inkasso. Vi har som tur är inte betalat sista fakturan, utan håller på den tills vi fått svar på våra frågor och krav.

2014-03-14

Ulla Olsson, Tungelsta

Tack för ett fint utfört arbete hemma hos oss.

Nu har vi också bergvärme. Tack alla ni för att ni hjälpt oss att få borrat och installerat. Smidiga och trevliga tycker vi att ni alla är.

2014-02-28

Margareta O, Lidingö

Effektivt och bra

Proffs och kan rekommenderas till alla. Vi fick problem i januari med vår gamla oljepanna. Vi värmers tekniker informerade att tanken var trasig och vi bestämde oss då för bergvärme. Veckan efter installerade de vår bergvärme på el, så vi fick värme och varmvatten tills kommunen gav oss tillstånd för borrning. Nu har vi väntat klart på kommun och 3 dagar senare har deras borrkillar borrat och rörmokare slutinstallerat. Proffsigt, som sagt.

2014-02-14

Roger i Älvsjö

TACKAR

Hej !

Fick problem i onsdags med min gamla frånluftsvärmepump. En tekniker kom ut och sa att kompressorn behövde bytas på min 17 år gamla trotjänare eller att det lämpligast nog var dags att byta till en ny och effektivare värmepump. Ringde runt och fick både hjälp och lägsta pris av Vi värmer Sverige. Idag är den på plats och åter varmt inne. Strålande och tackar. Faan vad bra gjort.

2014-01-25

Majsan

Tack för er experthjälp

Hade dålig värme från min 5 år gamla värmepump. Fick då tips av grannen om Vi värmer Sverige. Ringde i veckan och samma eftermiddag hade de lagat vårt problem. Tydligen en givare som visade fel. Tack för hjälpen.

2013-12-28

Marie-Louice R Marie-Louice R

Bergvärmepump

Hur får man jourhjälp när pannan stannat, verkar smått omöjligt. Inge svarar när man ringer.

2013-12-25

Familjen Oscarsson

Vi är också helnöjda

Vill informera andra som går i bergvärmetankar att vi är jättenöjda med hur Vi värmer Sverige hjälpte oss med vår bergvärme. Hjälpsamt och trevligt. Tack och lycka till.

2013-11-30

Nyström Västerort

Helnöjda

Nöjda kunder
Väldigt trevlig och kunnig personal. Helnöjda!!

2013-11-27

Monika Andersson

Tack

Välkommen kalla vinter. Nu har även vi bergvärme och står oss väl rustade inför vinterns elräkningar. Tack alla som hjälp oss. Vi tycker ni varit duktiga och trevliga.

2013-11-11

Kinmanssonvägen

Bravo

Tack alla ni på Vi värmer Sverige. Proffsigt och snyggt. Nu har vi också bergvärme. Sannolikt de sista i området.

2013-10-24

Familjen BertilssHuddinge

5 solar när vi summerar våra första 2 år

Före beslut av installatör träffade vi fyra olika installatörer som alla hade långvarig erfarenhet av att både installera och serva värmepumpar. Val av installatör blev vi värmer Sverige. De viktigaste skälen var att de är stora, erfarna och inte använder sig av externa underentreprenörer. Nu har anläggningen varit igång i drygt två år. Här kommer vår bedömning av er. 5 solar. Installation och besparing blev som vi avtalade. Dessutom fick vi snabbt hjälp med läckande kallvatten rör. För info har jag rekommenderat er till våra grannar.

2013-10-23

Greta i Danderyd

Här kommer en till kund som är mycket nöjd

Hej !

210 m borrhål och en 10 kW Nibe bergvärmepump har vi just fått hjälp med. Skönt oxå att den gamla elpannan nu är borta. Tackar och jag kan absolut rekommendera Vi värmer Sverige. Bra pris,smidigt och allt i tid.

2013-10-20

Familjen Lindmark Tyresö

Blandad kvalitet och logistik

Efter trevligt första besök med bra offert som höll hela vägen ut noterade vi dock en del brister. Rörinstallatör kom på utlovad tid. Fick dock vänta in såväl elektriker som de som skulle montera ned den gamla pannan. Ledde till att vi fick stanna hemma längre än förväntat. "Rivarna" tre till antalet kom och gjorde ett snabbt arbete. Kommunikationen hade dock inte fungerat till "rivarna" att vi hade sålt den gamla pannan och det var endast sekunden från att de borrat sönder pannan för avluftning. När de satt in den nya frånluftvärmepumpen jobbade elektriker och rörmockare på bra. Tyvärr slarvades det med tätning av frånluften som strömmade ut mellan frånluftslang och värmepump. Dessutom var en av vattenslangarna böjd så även detta fick göras om. Åtgärdades bra efter påpekande. När en av räkningarna innehöll felaktigheter påpekade vi detta i mail. Tyvärr uppmärksammades det inte och påminnelse sändes ut. Många inblandade och vill därför ge en liten varning för logistiken. Eloge till den som utförde ventilations injusteringen.

2013-10-15

Ingalill i Stockholm

Tack från oss också

Fick hjälp av Vi värmer Sverige med bergvärme efter vi tagit in 5 olika offerter. Lägst pris och många referenser var skälen till valet av dem. Bra beslut tycker vi nu när de är klara.

2013-10-15

Berndt i Huddinge

Önskar också som alla andra tack för ett gott jobb

Hej !
Kalaskillar är ni och vad enkelt det verkade för er att hjälpa oss.. Nu har jag bergvärme och redan i september har jag sparat 1200 kr. Hälsningar Berndt

2013-10-01

Rolf och Carin, Stenhamra

Tack alla trevliga borrkillar

Har precis fått in bergvärme. Vilka trevliga och duktiga killar. Nu kan vintern komma. Vi har det varmt och skönt.

2013-09-18

Jonssons

1 dag, fantastiskt

Vill passa på att sprida mina goda erfarenheter av rörkillarna på Vi värmer. Jag behövde byta min gamla bergvärmepump som tjänat mig väl mot en ny. Allt klart på en dag !. Dessutom snyggt och proffsigt. Tackar. Fortsätt så här så får ni många nöjda kunder.

2013-09-14

Fredrik i Danderyd

Magi från start till slut

Installerade bergvärmepump nu i september månad. Genom en väl upparbetad struktur underlättade man och tydliggjorde hela processen. Allt har kännetecknats av en stor portion lyhördhet, flexibilitet och tydlighet. Till detta har man gjort en otroligt snygg installation, haft bra folk som kommit i tid, varit otroligt trevliga och hållt vad de lovat. Självklart ska ni använda Vi värmer AB som entreprenör i er kommande installation.

2013-08-22

Fam Nicklasson i Täby

Biiligt och bra

Tackar för ett proffesionellt utfört arbete. Vill passa på att tipsa andra intresserade villaägare om killarna på Vi värmer. Billiga, urproffsiga och snabba.

2013-08-02

Polhemsvägen

Tackar så mycket

Hej ! Nu är vi klara. Tack för er hjälp. Snabbt, snyggt och kul. Nu har vi bergvärme, och vi har bytt alla el-element till vattenburna element. Välkommen kalla vinter. Nu är vi förberedda.

2013-07-15

Erik L Upplands Väsby

Önskar tacka alla trevliga och duktiga borrare

Hej, jag önskar tacka Ludde och de andra som hjälpt mig att få bergvärme. Snyggt, trevligt och spännande. Toppenjobb, tyckler jag. Nu kan vintern komma, så jag får börja tjäna tillbaka investeringen,

2013-07-12

Love Oskarsson

Duktiga rörmokare

Jag önskar tacka Håkan och Simon för ett snyggt rörmokeri arbete.

2013-07-04

Sollentuna

Tack och bock

Nu är vi klara med vår bergvärme. Snyggt och trevligt. Vill verkligen rekommendera dessa killar till er andra som önskar bergvärme.

2013-06-26

Christina Svalnäsvägen

Snabb och kompetent service

Tack Daniel för att du så enkelt hjälpte oss med vårt bergvärmepump. Ringde imorse och redan klar. Tack. Rekommenderas vid problem.

2013-06-19

Tarmo Vårsta

Bergvärme

Installerade bergvärme nu och vill säga att det fungerar bra. De synkade allt på ett bra sätt och grabbarna, (bara grabbar+Sussie), har ett bra bemötande. Uppstår något så går det att lösa, de ställer upp. Tack allihop. nu återstår att se hur driften blir efter installationen.

2013-06-18

Kicki och Gunnar i Tumba

Vi värmer sverige vill jag rekommendera alla

Hej, jag har just instellerat en Nibe bergvärmepump och är mycket nöjd med att tidplan hölls och allt blev som vi kommit överens om. Tack alla killar, och Ludde som kämpade på extra myclet med borrningen.

2013-06-17

Brudarna i Nacka

Snyggt och noggrant skött.

Nu har vi åter varmvatten. Skönt. Gud, vad smidigt ni fixade vår nya värmepump.

2013-06-17

Häggvik

Trevlig personal och smidig installation

Nu är det klart. Borrning och installation på 2 dagar. Önskar tacka extra mycket för så trevlig personal.

2013-06-13

JuHa Sollentuna

Proffsigt

Nu bergvärme. Tidigare olja. 210 m borrhål och en Nibe bergvärme på 11 kW. Nu 25 kWh per dag i elförbrukning tidigare 4 m3 olja och 60 kWh. Kalas. Tackar också för att ni anpassade er till våra önskemå. Jag kan verkligen rekommendera er till andra som ösnkar liknande hjälp.

2013-06-04

Svalnäs, djursholm

Tack, det här gjorde ni bra.

Tack för er hjälp. Snabbt och snyggt. Fick tips av granne om er och nu förstår jag varför. Vilka hantverkare. Bra jobbat. Ringer om jag behöver lite VVS hjälp i källaren.

2013-06-03

Skurusundet

Nu har vi också bergvärme

Tack Tomas för att du så snyggt installerade vår bergvärme och dessutom lagade de element som fungerade dåligt. Kul att se en så duktig yrkesman. Nu har vi också skaffat bergvärme. Känns som vi nästan är sist på gatan. Elmätaren snurrar numer mycket långsammare.

2013-05-31

Kille på landet

Mycket nöjd!

Jag vill börja med att säga att jag själv bedriver ett ventilationsföretag mot samma slutkunder som Vi Värme Sverige. Jag har noggrant läst igenom samtliga recensioner nedan och tycker synd om Vi Värmer Sverige.

Problemet är att smutsiga konkurrenter kommer hit och skriver dåliga recensioner om företag som är seriösa och lyckats. Som Michael (VD´n) skriver; han kan inte hitta dem som skrivit en dålig recension i deras kundregister. Varför? Jo, det är falska inlägg. Jag vet av egen erfarenhet att det är på detta sätt, då mina konkurrenter gör likadant med mig.

I detta fall anlitade jag Vi Värmer Sverige som konsument och valde det företag som jag tyckte verkade mest seriöst. Jag valde bland ca 5 olika Stockholms företag.

Man får en bra kontakt med samtliga inblandade i bolaget och både säljaren och teknikern visste vad de sysslade med.

Fick korrekta uträkningar för värmebehov och dyl. till mitt hus och en luft/vatten pump som passade som handen i handsken. Allt fungerade perfekt från första rivningsdag av pelletspannan till igångkörning och genomgång av nya pumpen. Pumpen har gått i snart ett år nu och det har inte uppstått några problem.

Då jag har varit entreprenör i byggbranschen mot konsumenter i nästan 10 år vet jag precis hur ett företag skall bete sig för att lyckas mot konsument kunder.

Vi Värmer Sverige gör allt rätt!

Blir bara så j*vla förbannad på recensioner och inlägg utförda av "icke kunder" som svär

2013-05-31

Glanshammarsgatan

Ny värmepump, lägre elräkning och varmare inne

Önskar rekommendera fler här på Glanshammarsgatan idén att installera en värmepump. Smidigt, billigt och bra installatör.

2013-05-28

Per i Tumba

Viessmann högsta kvalitet

Jag har bytt ut min gamla elpanna mot en Viessmann luft/vatten. Synd att jag inte gjort detta tidigare. Det var mycket smidigare att göra än vad jag trodde. Dessutom var både Niklas duktiga på kylbiten och rörmokare duktig poå sin del. Tackar. Plus är även att elräkningen är lägre.

2013-05-27

RN

17 000 kWh har vi hittills sparat sen december

Fick info av grannen om denna sida och önskar tipsa andra om vilken fantastisk besparing vi gjort med bergvärme. Sen december har vi sparat 17 000 kWh !!. Tack alla runt som Thomas som fixat detta.

2013-05-25

Familjen Oskarsson

Tack för god service

Vår familj önskar tacka för god service av vår bergvärmepump. Kvickt lagat och smidigt.

2013-05-24

Olympiavägen i Enskede

Snyggt och bra

Tack alla på Vi värmer Sverige som hjälpt oss att få vår bergvärme. Nästan 150 m borrat och en Nibe panna ska nu bli min viktigaste sparbössa. Extra tack till rörisen.

2013-05-21

Staffan och Lotta, Älta

Nibe bergvärme. Världsklass.

Jag har nyligen installerat bergvärme istället för elpanna. Ringde Nibe och fick tips av dem om Vi värmer Sverige. Mycket lyckat tips. Har nu haft bergvärme sedan i december och vi har bara lovord att sprida om både Vi värmer och Nibe.

2013-05-21

Idrottsvägen Sollentuna

Mycket nöjd

Tack för hjälpen med vår nya värmepump. Snabbt och smidigt. Dessutom i tid.

2013-05-16

Pia i Bromma

Trevligt bemötande och tack för snabb hjälp.

Ringde runt i morse till servicefirmor för hjälp med min trasiga värmepump. Grannen tipsade mig om Vi värmer. Ringde dem och de har redan fixat igång värmepumpen. Tack för proffsig hjälp.

2013-04-29

Sampa i Älvsjö

Bra servicetekniker, slarvig administration

Lät utföra en service av bergvärmepumpen och fick smidig, bra och trevlig hjälp av serviceteknikern. Ett par månader senare fick jag dock påminnelse på redan betald faktura. Ringer för att uppmärksamma dem om det. Ekonomiavdelningen svarar inte efter 5 påringningar. Till slut svarar en ur ledningen på företaget och uppträder aggressivt och obehagligt i telefon. Skum kundhantering. Kommer inte vilja ta in Vi värmer Sverige till mitt hus igen.

2013-04-17

Gamla Magelugnsvägen

Tack för ett bra arbete

Vi har i många år värmt huset med olja, vilket har varit bra men dyrt. Fick genom bekant tips om Vi värmer när vi skulle byta till bergvärme. 1 dag tog det att borra och installationen gick nästan lika snabbt. Det blev ju bra det här. Tack för hjälpen.

2013-04-14

Nathalie i täby

Trasig värmepump fixad på en söndag

Värmen försvann i lördags när vi hade gäster hemma. Panik. Började att ringa runt direkt imorse. Inga svarade till jag genom bekant fick tag på jocke på vi värmer. Han hjälpte oss direkt över telefon. Gratis och trevligt. Vilken service. Tack och jag lovar att jag ringer dig även om jag får problem igen.

2013-04-13

Johanna Bromma

Tack

Bra service och tack daniel. Ringde i veckan för jag hade inget varmvatten. Redan före lunch var det fixat. Skönt med varmvatten igen. Tack

2013-03-23

Björn

Okunniga

Jag sökte hjälp av dem för att min värmepanna tappade trycket. Jag beskrev mitt problem och de skickade ut en av sina killar som skulle ta itu med problemet. Han lyssnade vad jag hade att säga, tittade lite, klappade på pannan och sa att jag med mina kontorsskills skulle felsöka mer själv. Detta debiterade de 2000 kronor för. Missnöjd tog jag kontakt med en annan allmän röris som kunde utifrån min förklaring höra vad pannans problem var. Ett trasigt expansionskärl. Denna är nu bytt och pannans tryck är nu stabilt.
Jag kan tycka att har man värmepannor som område borde man listat ut en sån sak, speciellt när det är väldigt vanligt med värmepannor med några år på nacken
Innan Vi Värmer Sverige-killen drog tyckte han jag skulle teckna ett årsabonnemang på service på pannan. Frågan är om problemet hade hittats då?
Mina spontana reflektioner till andra människor, välj en annan firma. De är okunniga i branchen

2013-03-23

Thomas i Huddinge

Super nöjd !!!

Hade funderat länge på bergvärme eftersom oljan har blivit så dyr tog kontakt med Vi värmer Sverige och fick hjälp med allt borrtillstånd ut med oljepanna och oljetank och installation av bergvärme. Nu ca 1 år efter installation åkte jag in till deras kontor med datan från min bergvärme och det visade sig att min pump hade gått 20% bättre än utlovat från Nibe jag och frugan är jätte nöjda och kan rekommendera bergvärme och Vi värmer Sverige.
Med vänlig hälsning, Thomas

2013-01-04

roger welander

Bra service

Efter offerten så tackade vi ja sen fungerade allt planenligt allt flöt på vart hela tiden info m av varje steg från dom körde av riggen tills dom var klara totalt 1&halv dag inget förstört på tomten kan starkt rekommendera deras tjänster Roger&fam Vällingby Råcksta

2012-12-14

Michael W

Undvik Vi Värmer Sverige AB

Okunniga säljare, de är säljare och kan inte leva upp till vad de lovar utföra. Vår installation har kantats av problem, än idag snart 6 månader efter utlovad klardatum är arbetet inte klart. De har inte utfört saker enligt avtalet. Svarar inte på besvären. Enda sättet att få dem att utföra vad som lovats blir att driva ärendet till tingsrätten. Avråder alla att anlita dem.

2012-12-17

Hej !
Olyckligt om vi inte levererat det som du beställt. Jag söker kunskap i ärendet och försöker nå dig för att förstå vad som inte är levererat och om något är fel åtgärda det. Vänliga hälsningar Michael, Vd, Vi värmer Sverige

2012-11-30

Lotta i Spånga

Jätte Nöjd

Kl.7 var dom på plats varje morgon. Efter 2 och en halv dag var allt installerat och klart och gammalt bortforslat. Muntlig genomgång av nya. Funkade klockrent förutom en radiator som inte riktigt ville. Ringde och på morgon efter kom en kille och fixade detta. Är kanon nöjd med personal och nya luft-vatten systemet. Rekomenderas varmt.

2012-11-26

Thomas, Sollentuna

Bra service

Fick problem med min 16 åriga bergvärmepump och sökte hjälp. Ringde runt men ingen hade tid före jag kom fick tips om Vi värmer. De kom redan efter 2 dagar och veckan efter 2 var allt bytt. Snyggt och trevligt. Tackar. Kan rekommenderas.

2012-11-21

Linda

1.600:- för 25 min

Beställde en genomgång av vår luft/vattenpump så vi skulle lära oss den (den fanns redan där när vi flyttade in i vårt hus). Bestämde tid men killen dyker upp en timme försent, vilket resulterar i att han får stress-gå igenom displayen med mig medan jag försöker klä på barn etc. Helt värdelöst. 25 min senare var jag tvungen att sticka iväg. Fakturan var däremot inte försenad, 1600:- ville de ha för besöket. När jag ringer kontoret och frågar ifall de kan tänka sig halvera fakturan för förseningen vill de inte prata med mig. De hänvisar till teknikern som var ute på plats hos mig och meddelade att han skulle ringa upp. Vilket han aldrig gjorde. Känner mig grundlurad. Rekommenderas ej.

2013-04-13

Hej ! Har försökt komma i kontakt med dig. Har inte lyckats. Kontakta vår serviceavdelning och räta ut ev. frågetecken. Hälsningar Serviceavdelningen

2012-04-25

S&O

Nöjda kunder!

Nu har vi bervärmen installerat och allt gick bra! Kan rekommendera! Både pris och service va bra! :)

2012-03-06

Jonas Skäcklingev Tumba

Varför ????

Har Svenskar bara ork till att klaga ? Googlade på Vi värmer Sverige och klickade fel och kom hit och ser att dom som lägger ner sin tid här bara klagar och spyr galla typsikt svenskt beteende. Jag har köpt en bergvärme pump av Vi värmer Sverige som dom kom och gjorde års service på i förra veckan, inte gratis men det visste jag eftersom jag har tecknat ett service avtal, har haft bergvämepumpen i 3 år och spar mer än vad dom utlovade, Innan jag köpte av Vi värmer Sverige kollade jag upp om dom hade betalnings anmärkningar, hur stora dom var osv ( kollade även upp dom andra företagen som lämnade offert ) Vi värmer omsatte mer än dom andra tillsammans men fram för allt har dom funnits ett antal år med stadig ökad försäljning och inga betalnings anmärkning . Offerten skrev jag under på deras kontor och såg att där gick levande människor. Jag jobbar själv med konsument försäljning och det är bara att inse att Svensken bara vill bara ha med inte betala ett skit varken i pengar eller tid utan tror att man hjäper andra genom att klaga. Skall du köpa bergvärme som kostar 140-150 tusen lägg ner tid före ditt köp besök dom företag som du skall köpa av så ser du snabbt vad som finns bakom fina hemsidor och billiga priser.( vem köper en bil hemma vid köksbordet ???) Det känns som dom som skriver negativt på rejta har glömt bort sitt eget ansvar i köpet. Jag kan rekommendera vi värmer Sverige som installatör har också gjort det till grannen ! Blir det affär så kanske vi värmer kan skicka

2012-02-14

Per Olsson

Vi värmer Sverige bör absolut ej anlitas!

Vi har anlitat Vi värmer Sverige för bergvärmeinstallation. Det har i samband med detta uppstått en rad problem. de kommer inte på övereskommna tider. Svarar inte på mail eller telefon. Stressad personal som utför slarviga arbeten.

Till att börja med så ändrades tiden då de skulle komma för att borra tre gånger. Den tredje gången fick jag skynda hem från mitt arbete för att möta borrarna på kort varsel mitt på dagen. Man borrade sedan till klockan 21:30 på kvällen varpå borraren knackade på och sa att borrningen och slangsätttningen var klar. I själva verket hade slangarna tappats ned i borrhålet och fick fiskas upp med specialutrustning 2 veckor senare. Detta maskerades för oss eftersom man monterade två slangbitar i det lock som sitter på foderröret. Steg två var själva leveransen av bergvärmepumpen som utfördes av en annan yrkesgrupp på detta företag. Steg tre innebar att en ensam bergvärmeinstallatör på 2 dagar skulle installera ny bergvärmepump samt koppla denna med vår befintliga varmvattenberedare. Mannen i fråga hade inte fått information om att vi i samband med denna installation även skulle utföra upprensning av gamla rör i pannrummet samt koppla in golvvärmeanläggning. Installation av pump gjordes mycket slarvigt med märken i vägg samt trasigt klinker, anslutning hanns inte med eftersom det var mer arbete med detta än Vi Värmer sverige trots all info från vår sida förstått. Steg fyra innebar att vi efter otaliga kontaktförsök fick löfte om att anslutning

2011

2011-12-28

Daniel, Tyresö

Undvik Vi värmer Sverige!!!

Man tar ledig från jobbet för att det skall borras för bergvärme, man gör som det står i arbetsplan, ingen kommer, ingen ringer, efter tre timmars jagande så får jag till svars att deras lastbil inte startar så dom kan inte komma, vi bestämmer nytt möte två dagar senare, ingen kommer, efter FYRA timmars jagande så får jag tag på killen som skall borra. DÅ SKA LASTBILS HELVETET IN PÅ SERVICE!!!! Visste man inte det två dagar innan? Borrning i fasad för att rören skall in till pannan kan inte utföras då borraren kommer med borr som inte ens kan penetrera en träplanka pga att dom är så slutkörda, Ny borrkille kallas in ett par dagar senare, som kag för övrigt får en faktura på på 3300sek för extra borrning!!!!!!!!!!!!
Allt installeras men hälften glöms bort, bara den lilla detaljen att ingen fyller på kylmediet i systemet!!!! För er som inte vet så är det blodet som hjärtat pumpar runt! Rör arbetet tattigt utfört, kunde gjort det bättre själv å då e jag inte ens någon hemmasnickare. Sedan tar det ytterligare tre dagar att få den igångsatt så det blir direktverkande el till 220 kvadrat uppvärmning....
Man måste jaga dom för att få en genomgång på maskin så man vet hur den funkar (två veckor senare) Kontentan är att detta är ett struligt företag där ingen verkar ha koll på det andra arbetsteamet eller det tredje.... så ingen kommunikation inom företaget utan man förlitar sig tydligen på att kunden skall ringa och berätta när teamen är klara.
Tre semesterdagar åt helvet

2011-12-22

Herbert Saak

Proffsig!

Hej Clas!
Du höll det du lovade, och - trots mina naiva frågor - åtgärda problemet med vår nya Nibe luftvärmare. Kan varmt rekommendera denna man. Kunnig och snabb. Du borde få löneförhöjning.

2011-11-22

Hörde aldrig av sig

Efter en grundlig genomgång av våra förutsättnigar, där jag tog ledigt från jobbet några timmar, så återkom aldrig företaget. Ringde och mailade, fick ett mailsvar, automatsvar, när jag mailade kontoret att hon var på semester åter måndag, mailade igen utan svar.
Bättre att säga ifrån sig uppdrag, tacka nej än att helt strunta i att svara.
Värmepumsinstallationer är ofta en stor investering där man behöver bra kontakt med installatören, är glad att jag slapp detta företag.

2011-12-14

Hej !
Vad synd om du uppfattar att vi inte varit tillgängliga. Du nämner att en kvinna inte återkommit. Det konstiga är att vi tyvärr inte har någon kvinna som utför varken besiktningar eller projekteringar av värmeanläggningar. Kan det vara så att det är något annat företag du tänker på? Vänligen kontakta mig omgående så ska vi nog räta ut dina frågetecken och så kommer vi åter igång. Vänliga hälsningar Michael Bergdahl VD, Vi värmer Sverige AB PS Tyvärr har du aviserat att du är anonym i ditt omdöme, varför jag inte vet vem du är eller kan ringa dig direkt.

2011-11-15

Anders på Pilkrogsvägen

Blev aldrig färdiga

Vi beställde ny bergvärme då vår gamla började bli gammal. Säljaren gjorde mycket bra intryck och var seriös rakt igenom. Värre blev det när det var dags att leverera. Det kom olika arbetsteam och gjorde sin sak, men ingen verkade prata med varandra. Nur har det gått tre veckor sedan dom skulle ha varit klara med sin totalentreprenad, men dom är fortfarande inte klara. En kille var ute efter mycket om och men för 10 dagar sedan för att inspektera allt dom glömt. Efter det har det varit tyst från dom fast jag sökt dom. Ringer varken tillbaka eller svarar på mail.

Jag rekommenderar inte att ni väljer Vi värmer Sverige.

2011-11-19

Hej !
Vad tråkigt att höra att du inte är nöjd med vårt arbete. Vi kontaktar dig direkt för info om vad som är fel och åtgärd. Vänliga hälsningar Michael Bergdahl VD, Vi värmer Sverige AB

Fler företag i Hägersten