Avanza Bank AB

Bilder på Avanza Bank AB

Omdömen om Avanza Bank AB

2014-01-27

Alexander

Avanza uppfyller bara ibland sin tjänst

Det går exempelvis idag inte att komma åt mina pengar/värdepapper på deras sida. "Webbtjänsten är tyvärr inte tillgänglig.
Vi beklagar det besvär detta kan innebära för dig och ber dig försöka igen lite senare.

Tack för din förståelse,
Avanza Bank"

Min förståelse, hur svårt kan det vara att tilhandahålla en stabil sajt med det kapitalet de drar in. Näe blir att byta sida till nordnet, en vacker dag när börsen rasar ligger mina pengar på havets botten, tack vare avanza omöjliggör försäljningar vid hög belastning på sin sajt !

2014-01-27

Hej Alexander!

Vi upplevde tyvärr driftstörningar på sajten under morgonen. För vissa kunder avvärjdes problemet relativt fort och vissa kunder har haft fortsatta problem med exempelvis långa svarstider.

Vi jobbar ständigt för att ha så hög upptid som möjligt och beklagar givetvis att problem som idag uppstår trots detta arbete. Vår högsta prioritet är att tekniken ska fungera korrekt för dig. Vi ser väldigt allvarligt på de problem som uppstod idag och gör allt för att hitta felet som orsakade nedtiden så att vi kan undvika att samma fel uppstår igen.

Vid sådana här situationer har du alltid möjlighet att ringa till våra mäklare på 08-562 250 00 och knappval 1 om du önskar sälja eller köpa så hjälper de dig gärna.

/Hanna, Avanza Bank

2013-12-27

Hampus

Ärendet löst

Nu har jag fått mitt lösenord och lyckats logga in. Tack för hjälpen Daniel.

2013-12-19

Hampus

Jag vill bara komma åt mina pengar

Avanza Bank omöjliggör för mig att logga in på deras hemsida. De kommer med lösningar som inte fungerar. Skyller på min Windowsversion (Windows . Min e-legitimation fungerar inte att använda. Hemsidan (som från början ej var tillgänglig ALLS för mig) meddelar mig att det inte finns något konto till mitt personnummer. Mina inloggningsuppgifter fungerar inte och de vill ha betalt för att skicka nya till mig. När jag häromdagen skickade ett klagomål/en förfrågan om ett lösenord fick jag svaret att jag MÅSTE VARA INLOGGAD för att ställa en sådan fråga. De skriver i sina e-poster att de försökt ringa mig. Jag har inte ett enda missat samtal från dem. När jag berättar vilka tider jag kan vara tillgänglig är det såklart "off hours" - så då finns det ingen som kan hjälpa mig. På direkta frågor via e-post om instruktioner hur jag skall göra för att logga in svarar de goddag yxsskaft. Jag har nu snart en veckas lång mailkorrespondens utan att de löst problemet. Jag vill inte vara en "internetgnällare", jag vill bara komma åt mina pengar/värdepapper. Tillslut e-postade jag VDn. Då får jag ett autosvar att han är på semester. Han hänvisar till en annan person i sitt automatsvar. Gissa vad den personen har för automatsvar. Semester. Är detta stöld, är jag oresonlig? Kan man inte kräva av en bank, i Sverige, att de skall kunna lösa sitt IT-problem så sin kund kan komma åt sina pengar?

2013-12-23

Hej Hampus!

Vi beklagar verkligen att en lösning på ärendet har dröjt. Det verkar som att du stött på en del olika problem på vägen vilket förmodligen har rört till det lite.

Att du inte har några missade samtal från oss beror säkerligen på att ditt telefonnummer som finns registrerat hos oss inte längre är det du använder. Anledningen till att vi försöker ringa upp en kund är oftast när det inte går att lösa ärendet utan att vi kan identifiera kunden (som vid exempelvis lösenordsutskick), detta är något som behöver ske via telefonkontakt (banksekretessen hindrar oss från att göra det via mail i oinloggat läge).

Att hemsidan inte säger att du har ett konto hos oss när du skriver in ditt personnummer är något som kan ske om man är Mini-kund och försöker logga in på www.avanza.se. Mini-kunder är nämligen registrerade på www.avanzamini.se, så det är den sidan du behöver använda för inloggning om så är fallet.

Vi förstår verkligen att det kan vara frustrerande när man inte kan logga in, vilket alltså kan ske av olika anledningar. Jag vill dock understryka att vi alltid försöker hjälpa till så gott vi kan, på grund av just banksekretessen så är det dock lite knepigare att återställa lösenord än det är hos en vanlig e-handelssajt. I detta fall verkar det vara just den uteblivna telefonkontakten som gjort att ärendet dröjt, vi ber verkligen om ursäkt för detta.

Jag hoppas att ärendet nu är löst, om inte så är du alltid välkommen att höra av dig till oss via 08-562 250 00. Vi har öppet mån-tors 08:30-20:00 samt fredag 08:30-17:30.

Vänligen,
Daniel, Avanza Bank

2013-12-01

Medelålders

Kaos men ingen vägledning från s k supporten

Då en kanadensisk aktie jag hade på min depå hade låst sig på skärmen och jag inte kunde se rörelserna , ringde jag Avanza för hjälp att kunna se vad som händer med aktien. Men de kunde inte ge något tips om hur jag skulle få fram denna info om min aktie i nuläget.

Sen ringde jag och informerade dem om att Vantagewire.com finns som visar dessa utländska aktier. Men inget gensvar och då jag ringt flera gånger senare har jag inte heller fått något tips om hur jag ska se någorlunda aktuell kurs hos
t ex amerikanska eller kanadensiska aktier.

Avanza ger inga tips och de verkar inte samarbeta eller lära av varandra på kontoret. Man undrar om de anställer vilka låga personer som helst.

2013-12-02

Hej Medelålders,

Det är tråkigt att höra att du upplever vår support på det sätt du beskriver. Det är svårt att veta vad som kan ha hänt i ditt specifika fall men det verkar som om du har fått bristfällig service från vår kundsupport, vilket vi ber om ursäkt för. Vår högsta prioritet är att alltid försöka hjälpa dig som kund med ditt ärende.

Om du fortfarande upplever att din depå har låst sig får du jättegärna höra av dig till oss igen, om du vill kan du fråga efter mig när du kommer fram.

Många utländska aktier går att hitta på Yahoo Finance där kan du bland annat se kursutveckling. Yahoo Finance hittar du här: http://finance.yahoo.com/

Jag vill även passa på att tacka för att du delar med dig av dina synpunkter och din feedback. Det hjälper oss framåt i vårt arbete mot att bli en bättre bank.

/Hanna, Avanza Bank

2013-10-09

johan

so far mycket nöjd

Jag uppskattar att banken är tydlig med att inte ta ansvar för ens egna köp, i kombinationen med fristående rådgivning det är ärligt och korrekt. Har inte upplevt något negativt so far,

2013-10-07

Martin Udd

Märkliga omdömen!?

Jag har aldrig blivit otrevligt eller nonchalant bemött när jag ringt kundtjänst. Deras sida har inte krånglat så att jag förlorat pengar. De gånger jag förlorat pengar har enkom varit för att JAG köpt värdepapper dyrt och sålt billigt. Fondutbudet är bra och cortaget är definitivt bland det billigaste. Jag tror att nöjda kunder inte rejtar utan snarare att missnöjda kunder rejtar. Men är man inte nöjd är det ju bara att byta till det som man tror är bättre.

Happy trading

2013-08-06

Mikael Jenkler Mikael Jenkler

Varning för dålda avgifter!

Mitt lösenord har slutat funka och som man gör med alla andra tjänster på nätet så ber man om ett nytt. Problemet är bara att när jag hade skickat iväg förfrågan om nytt lösen så ser jag att de ska ha betalt för det? (Liten finstilt text) Detta måste vara olagligt. Fick ingen bekräftelse som fråga om man vill betala 29kr för ett nytt lösen utan den bara gick iväg. Detta är otroligt oseriöst och jag hoppas att detta går att lösa. Jag vill bara varna alla andra så ni inte faller i samma skit som jag. / Mikael

2013-10-07

Hej Mikael!

Anledningen till att vi behöver ta betalt för att skicka ut nytt lösenord är att vi endast får skicka lösenordet till din folkbokföringsadress via vanlig post då det är en uppgift som är belagd med banksekretess. På grund av detta så uppstår en administrations- och portokostnad som givetvis inte skulle uppstått om man hade fått skicka ut detta via vanlig e-post.

Jag vet dock inte om jag håller med om att vi döljer denna avgift som du beskriver. Vi skriver tydligt ut detta på sidan där du beställer nytt lösenord (och texten är faktiskt inte mindre än övrig text på sidan). Om du beställt lösenord på annat sätt (kanske via telefon eller meddelande) och anser att du inte blev tillräckligt informerad så vill jag dock givetvis gärna ersätta dig för detta.

Hör av dig med ett meddelande i inloggat läge och hänvisa till detta inlägg så kan jag bjuda dig på ett gratiscourtage som plåster på såren.

Med vänlig hälsning,
Daniel, Avanza Bank

2013-06-12

Andreas

Bra priser, bra site

Deras trading platform fungerar bra. Mycket konkurrenskraftiga priser, och väldigt enkelt att samla sitt sparande. Tummen upp!

2013-01-04

Lasse

Hemsidan nere igen

Har försökt komma in hela kvällen utan att lyckas. Såg till slut på Twitter att man lagt upp en ny hemsida, och att denna skulle vara klar nu. Men inte ens den går att komma in på.

Förutom missade affärer på USA marknaden, har jag nu slösat bort en massa tid på att försöka ta mig in på Avanza-depån.

Man kunde ju åtminstone förvänta sig att Avanza skulle lägga ut en informationstext på sin startsida att man har tekniska problem, så att kunderna slipper slösa bort en massa tid på att komma in.

Samma kommunikationspolicy som SJ?

2013-01-10

Hej Lasse! Under morgonen den 4:e januari så hade vi dessvärre problem med åtkomsten till vår sajt. Detta startade kring 08.30 och höll på fram till 09.20 (en enskild server gjorde dock att vissa kunder kunde nå sajten först 09.47). Det är givetvis beklagligt och något vi jobbar för inte ska inträffa.

Det ska dock inte ha varit några problem med åtkomst kvällstid senaste veckorna. I de fall vi har någon form av tekniskt problem så meddelar vi detta genom ett systemmeddelande på vår sajt (precis under menyn i en stor gul ruta).

Nya sajten håller vi och bygger på för fullt (http://www.avanzabank.se/nya) men den är inte klar ännu, vi släpper löpande nya funktioner och beräknar ha det mesta på plats till sommaren. I de fall det är något tekniskt strul på den gamla så kan man alltid testa att nå den nya då den troligtvis kommer vara uppe.

Hälsningar,
Robert
Avanza Bank

2012-09-29

Bara bra

Har använt Avanza som spar och investering plattform i 4 år och tycker att service och priser är bra och rimliga. Ligger på framkant när det kommer att samla sitt sparande!

2012-09-22

nisse

amatörmässigt

ta reda på vilken omsättning kunden har och hur mycket courtage han drar in innan ni talar med honom. Vårt möte resulterade i att andra firmor nu får chansen ! Personalen borde gå en ABC kurs i hur man bemöter en kund.

2012-07-17

Don P

Avanza, riktigt, riktigt usel

Föutom att jag vid ett flertal tillfällen haft problem med sajten - bland annat vid orderläggning - så har jag varit i kontakt med Avanza personligen. Vilket kan sammanfattas med: dåligt bemötande, arrogant ton och överlägsen attityd. Detta är ett företag som jag verkligen vill varna för. De kanske har hyfsade priser, men kunderna är fullständigt ointressanta för Avanza. Den i säklass sämsta bank jag stött på.

2012-02-29

Carl

Bäst i branschen!

Har varit kund hos Avanza och handlat aktier där under en längre tid. Jämfört med andra nätbanker är de överlägsna. Priset är det bästa man kan få, servicen kan inte jämföras med andra och man får alltid ett vänligt bemötande, något som storbankerna kan lära sig ifrån.

Sedan kan man tycka att det är fel med att de inte har kontor på ens ort, men tycker att den service man får via mail eller om det brådskar telefon kompenserar för detta.

Till sist vill jag även tipsa om deras kundsupport som kan förklara sakerna på ett vettigt sätt och om ni får tillfälle gå på något av deras event som ordnas runt om i landet.

2012-01-11

jek

Långsam service

Jag har använt Avanza i ca ett år för aktiehandel mm, och det har funkat bra, och till ett konkurrenskraftigt pris. Och även om siten inte kommer upp i toppbetyg, så tycker jag den fungerar okej i det stora hela (är betydligt mer orolig för den nya som är på gång). Där hade det kunnat bli 4 stjärnor, men allt brukar ju vara bra när man inte behöver assistans...

Efter att inte kunnat handla ett visst värdepapper under några dagar kontaktade jag kundtjänst via "internmailen". Jag fick snabbt ett svar, men ingen förklaring utan bara rekommendationen att jag skulle ringa för att lägga order. När jag blev lite sur på det, så fick jag dock ett svar där dom förklarade felet och att dom trodde det skulle vara avhjälpt dagen efter. Så även om man hade uppskattat om förklaringen kommit redan innan man blev sur, så var betyget fortfarande ganska bra, så långt.

Men det fungerade inte dagen efter heller. Och när det efter en vecka fortfarande inte funkade, och ingen hört av sig så kontaktade jag dom igen, igår, och undrade om status på felet.

Men nu har halva dagen passerat och jag har fortfarande inte fått något svar på det mailet heller, och då är jag ändå s.k. platinumkund, som dom säger ska ha prioriterad mailsupport.
Så nu är jag helt klart missnöjd, därför får ni, för er så kallade prioriterade email-support, bara två stjärnor.
Skärpning!

Fler företag i Stockholm