AllTele Allmänna SvenskaTelefonaktiebolaget

Bilder på AllTele Allmänna SvenskaTelefonaktiebolaget

Omdömen om AllTele Allmänna SvenskaTelefonaktiebolaget

BENGTSSON

Tack men nej tack!

Svarar inte i telefon eller på mail. Men skicka räkning det kan de, och dessutom på dubbla beloppet. Bara att betala då. Suckar över Alltele. :((

Anna

VARNING!!!!

Fick höra av kundtjänst arbetare på Alltele att jag skulle få "betala ett högt pris" när jag invänt mot en felaktig faktura. Första gången jag blivit hotad av ett telebolag.

Emil Åkerlind

Uruselt Alltele!

Fick två fakturor på över 20.000:- för mobila bredbandet. Fel i deras system, men de rev inte fakturorna omgående. Vi fick ett par sömnlösa nätter. Tack... Nu snittar vi 0,5 Mbit (om vi kommer ut på nätet) men betalar för 64 Mbit. Trots det så får vi inte reklamera skiten. Alltid otrevliga och snuskiga i Kund tjänst hos Alltele. Riktigt jävla bedrägeri bolag.

2014-04-14

Dante

Uselt företag, usel kundservice, undvik!

Ett riktigt genomuselt företag med totalt obefintlig kunskap kring tjänsterna de marknadsför. Marknadsför sitt mobila bredband som om det gick i Telias nät, när det i själva verket går i Telenor nät. Vid beställning av mobilt bredband så får man bara ett SIM-kort som saknar täckning, ingen support, men betalt ska de ha för en tjänst som de varken kan eller vill leverera. Mobila bredbandet har genomusel täckning. Kundtjänst totalt obefintlig, svarar ej i telefonen eller på mejl och de få gånger de svarat så har informationen varit felaktig. Därtill är företaget utlandsägt vilket försvårar rättsliga påföljder. Nej undvik detta företag som pesten, de har bara medfört problem och merkostnader.

2014-04-07

Struntar helt kunderna

Otroligt usel kundtjänst, usel service och noll ansvar! Verkar som de tar emot felanmälan och slänger den i papperskorgen. Veckorna går, ingen återkoppling, inga åtgärder och inget internet!

2014-04-01

Marcus

Inte alls bra

Kom till dessa när Boxer lade ner sin tele och bredbandstjänst. Fungerade ett litet tag, sedan gjordes de en uppgradering av systemet som gjorde att det slutade fungera för alla (?) boxer-kunder.
Fick nytt modem efter nån vecka, med fel info om modemet på en lapp.
När jag väl fick igång det via supporten (så det var ju bra iaf) så fungerar det 5-10 minuter i taget, sedan får jag starta om...
Vilken jävla tur att man inte blev låst till dem i alla fall. Det är de enda positiva jag kan komma på.

2014-03-28

Örjan W Örjan W

Vilket skitföretag

Beställde ett telefonabonemang den 7 feb jag har fyra gånger fått nytt datum för leverans, men det händer inget och nu är det 27 mars

2014-03-27

Jakob Ekman

Oanonnserad prishöjning.

För mig har Allteles bredband fungerat bra och stabilt. Vad som fick mig att byta operatör var att de utan förvarning höjde månadskostnaden med 40 kronor utan att meddela. Hade jag inte slängt ett öga på internetbanken hade jag aldrig märkt det! Antar att det var det de hoppades på!

2014-03-26

Ylva Norén

Sämsta service

Av alla tele/internetbolag jag prövat slår All-tele rekordet när det gäller dålig service. Besvarar inte mail och nonchalerar problemen vecka efter vecka.
Hos andra har jag fått kompensation när de inte klarat att leverera, men inte hos All-Tele. Jag är så glad att jag får fiber snart, hallelujah!

2014-03-20

Petra

Ett skämt till företag

1.6 i betyg säger det mesta. Önskar att jag hade läst här innan.

2014-03-12

Mikael Edman

Aldrig mer Alltele!!!!

Vad Ni än gör så ge Er inte in i ett avtal med detta företag. Jag hade ett avtal med Kramnet som fungerat bra i många år, strax efter att de blivit upp köpta av Alltele så slutade internet att fungera. Jag kämpade med support, felanmälan och att bit för bit gå igenom mina egen dator. Ingen av alla jag talade med på Alltele hade kometens till felsökning. Efter 3 månader utan internet ringde jag Telia och bad om hjälp. En vecka senare var jag uppkopplad igen. Vilken service och kompetens.

2014-03-12

Hampus

UNDVIK DETTA SKIT FÖRETAG

I två månader har vi fått vara utan telefon. Allt är vår internet leverantörens fel. Kompetensen hos deras personal är skrämmande låg då de verkar läsa ur färdiga mallar. Vissa är rent av riktigt otrevliga. Värsta fallet var då man bara la på luren utan någon förvarning.

I fall det fungerar så kan det vara bra, men om problem skulle dyka upp så lär du inte få hjälp.

2014-02-18

Camilla Duvenfelt

Pinsamt dåligt

Vårt företag gick över från Telia till Alltele - det blev bara ett enda kaos. Dålig täckning, ingen ordning på fakturor. Gick tillbaka till Telia för snart ett år sedan. De fortsätter att skicka oss fakturor trots att alla nummer är porterade. Får inga svar när jag mejlar kundtjänst...så oprofessionellt det bara kan bli, sorgligt.

2014-02-12

Krull96

Extraordinärt!

Internet och telefoni av världsklass. Billigaste och bästa i Sverige!

Krullmachine

Som att födas på nytt!

Beställde deras 100/10 för en månad sen. Har aldrig haft över 5 ping, aldrig legat nere. När jag bytte från Telias skit-internet föddes jag som en ny människa. Rekommenderar starkt.

Andrej

Som att skjuta sig i foten

Med denna sega uppkoppling är det ett under att jag ens lyckats tagit mig till den här hemsidan. Allteles personal sa att det va fixat men än så sitter jag här med 0,3 Mbit.

André Norberg

Skamligt!!!

Riktigt dåligt!!! Förstår inte varför jag bytte från telia :(

Per Kele

nej, vadfan är det här egentligen?!

Vadå vad tyckte du vad bra? INGENTING var bra. Så fort jag surfar ut på nätet så kraschar modemet, eller så flyger min ping upp i 4000. Det funkar dock på min mobila telefon, men jag måste stå bredvid modemet (som förövrigt också är köpt hos AllTele) om det ska funka. Och inte ens då går det bra, det tar för bövelen 10 minuter att gå ut på google!!!!

Joakim Skoglund

Riktigt nöjd.

Bäst Internet. Bäst kundtjänst. Bäst allt! Rekommenderar detta till precis ALLA!

2014-02-06

Daniel

Undvik!!!!

Bredbandet nere. 20-45 min telefonkö. Har ringt 8 gånger och fått 8 olika förklaringar till varför det inte fungerar. Allt från att jag inte är kund till att någon annan surfar på mitt internet. Nu senast säger de att omvandlaren som är 1,5 månad gammal är defekt och måste bytas. Äntligen tänker jag tills jag får höra att det är jag som måste betala för omvandlaren, servicetekniker samt administrativ avgift. Aldrig. Betalar hellre 10x så mycket till ett seriöst företag för att slippa dem. Dock ser det ut som att jag är fast med dem i 1 år. Dvs antingen betalar jag eller också har jag ingen möjlighet alls att få internet via fiber eller adsl på ett år. 99.9% negativ feedback här på rejta också. Fattar inte hur föreningen kunde välja dem. Ska ringa allmänna reklamationsnämnden och se om de ens får göra så här.

2014-01-28

Sophie

Skitsupport!

Hamnade som kund hos AllTele för att Boxer sålde sina bredbandstjänster till dem. Internetet har slutat funka och jag kan inte få en förklaring på varför och inte heller kan de skicka en tekniker. Supporten säger att de ska höra av sig, men gör aldrig det. Supporten är inte tillmötesgående över huvudtaget!
Skit helt enkelt! Inte alls kul att bli överflyttad som kund hos dem!

2014-01-28

Bengt J Bengt J

Uselt bolag

Går inte att komma i kontakt med, svarar varken på mail eller telefon trots att vi är kunder via kollektivanslutning för husets alla lägenheter.

2014-01-22

Pontus

Oseriöst företag, bluffakturor och usel kundtjänst

Vi fick ett brev i höstas, där det stod att AllTele skulle sluta att leverera sina TV-tjänster till vårt område. Mycket riktigt försvann abonnemanget i slutet av december.

Problemet är dock att de har fortsatt att sända oriktiga fakturor till oss för både januari och februari.

Vi har ringt deras, förövrigt urusla, kundtjänst 4-5 gånger senaste månaden och får alltid samma svar: "Jag måste titta närmare på detta och återkommer till dig så fort som möjligt!" De har aldrig ringt tillbaka.

Ena gången var killen på kundtjänst dessutom riktigt dryg och otrevlig och sa bara till oss att vi måste betala dessa fakturorna.

Vi har även provat att mejla dem 3 gånger, men har aldrig fått något svar.

AllTele har alltså visat sig vara ett riktigt skojarföretag som sysslar med bluffakturor och vi har därför behövt vidta vidare åtgärder. Får vi ingen respons i dagarna kommer vi att behöva polisanmäla AllTele för bedrägeri avseende bluffakturor.

2014-01-10

Dålig service efter övertag av boxers kunder

Kontaktade kundtjänst och bad om licensnyckeln till antivirusskyddet som ska ingå i abonemanget , men tydligen så kan dom ej lösa detta

2014-01-08

Glada Skåningen

Klockrent

Har haft internet hos dom i över 2år och har aldrig strulat, har även varit i kontakt med deras kundservice och är alltid glada och skämtar.
Lite problem med autogirot men det löste sig.

Rekommenderar dom starkt.

2014-01-07

Patrick

Totalt oseriöst utan tro på sina egna produkter...

Då vår fastighetsägare har bytt huvudleverantör av kabel-tv till Alltele har jag precis avslutat ett telefonsamtal med deras kundservice angående tecknande av ett abonnemang.

Det börjar bra, kundservicemedarbetaren är trevlig och hjälpsam. Kanalpaketen ser hyfsade ut och prisnivån är ca samma som hos alla andra.

Jag tänker att detta kommer nog att fungera. Det är trots allt bara tv.

Men så kommer kallduschen, minsta möjliga bindningstid är 24 månader!

Det finns inga vanliga, tillsvidare, löpande abonnemang överhuvudtaget.

Ojoj, alla varningslampor tänder sig på en gång: om man som företagare måste binda sina kunder på detta sätt har man ingen tro på sin produkt...

Om företaget inte tror på sin egen produkt, vad ska då en kund tro?

Som konsument ger man upp all sin makt om man går med på ett abonnemang som Allteles.

Nej tack, samtalet avslutades snabbt och trevligt. Kundservicemedarbetaren var förstående.

Nu blir det nog Boxer eller Telia istället, kanske inga perfekta leverantörer de heller men de kan i alla fall leverera en produkt som de tror på.

2013-12-27

Livia

AllTele svarar inte på mejl

Jag har fyra gånger mejlat till Alltele angående oriktig fakturering men de svarar inte. Ett inkompetent bolag som lurar kunderna med otydligheter.

2013-12-19

Mårten E

Skitföretag

Lägger på 39kr i fakturaavgift utan att förvarna. Skall säga upp abonnemanget så fort som möjligt. Får se hur det går. Jag antar att det är krångligt.

2013-12-18

Kenneth Jerleke

Bedräglligt Företag

AllTele uppger sig ringa från Tele2 och sedan lurar de abonnenter att förlänga avtal med 24 månader
för bl.a. fast telefoni. Först när bekräftelsen på det ingångna avtalet kommer förstår man att man blivit förd bakom ljuset (eller hellurad om man så vill). Företag som AllTele borde inte få verka ostörda i Sverige. -

2013-12-18

Mahmut B Mahmut B

Helt seriöst kaos

Har aldrig varit med om sån företag.Fördet första får man knappt tag på dem.Fast man har betalat räkningen så nekar dem att man har gjort det.Hände typ 3ggr.Det va droppen så jag sa upp mitt internet och ip telefoni från dem.Plus att mina föräldrar och mina bröder plus 2 kusiner har sagt upp sitt abonemang ifrån dem.Så glad så jag har inga ord att säga.

2013-12-17

Bengt

Tyvärr den sämsta support jag mött alla kategorier

Tyvärr finns det inget bra med deras iptelefoni, den har inte fungerat för mig, opålitlig,dålig hänvisning till uppringare när telefonin legat nere och detta har pågått under hela min kundtid hos alltele ca 5 år. Nu har jag sagt upp mitt tele ab hos företaget. Supporten urdålig har fått ringa upp om samma fel ett flertal gånger blivit lovad rättelse som inte genomförts. Supporten är verkligen varierad och som man i samtalet fått höra "jag ändrar på det här därför att jag är snäll"!! Vad har det med kund och företags relation att göra?

2013-12-12

Johan

MER ÄN USELT!

Inte nog med att man får en usel hastighet jämfört med utlovad. Utan att det dör ca. 20- 25 gånger var enda kväll! Jag har även ringt kundtjänst upp emot 10 gånger och varje gång så har de skyllt på att vår utrustning har varit dåligt, då vi har bytt ut det 2 gånger det senaste året men ändå inte hjälp. Dom är nästintill ett scamföretag. Ser du detta innan du köper deras tjänster så tacka gud för detta är ett helvete. FY!

2013-12-12

Anon

Störningar på kvällar. Usel kundtjänst

Otroligt mycket störningar i trafiken, särksilt på kvällar. Ibland försvinner även anslutningen helt. Extremt frustrerande när man sitter i diverse spel. Vid kontakt med kundtjänst får man höra att "det har varit lite dippar i ditt område, men det är åtgärdat", eller "vi kan inte se några problem i vårt system, är du säker på att ert nätverk och datorer är korrekt konfugrerade".

2013-12-03

Tomas Lindberg

Osannolikt dåligt!!!

All Tele är det garanterat mest bisarra företag som jag över huvud taget haft kontakt med. Alla branscher och kategorier inräknade. Om man kontaktar deras kundtjänst går det, efter 6-8 telefonsamtal, flera omgångar av webchatt osv - inte ens att få en tydlig prisuppgift om vad oiika abonnemang kostar. Det är helt enkelt skrämmande vilka fullständiga nollor och amatörer som befolkar All teles kundtjänst - vare sig dom sitter på Madeira eller svarar någonstans i Baltikum.
Det värsta är All Tele - uppenbarligen - inte ens låter utbilda dessa stackars männir i sin "kundtjänst". Mina erfarenheter av All Tele är på så fullständigt frustrterande nivå att jag verkligen vädjar till alla och envar som läser dessa rader: UNDVIK ALL TELE. Välja annan leverantör för er egen skull!!! Boxer? Telia? Telenor? osv...

2013-12-03

Krister

Usel kundservice

Vår router gick sönder och vi blev lovade en ny av supporten. Trodde han skulle skicka en men efter många samtal med olika människor var fortfarande ingen skickad. De till och med sa att de hade skickat. Efter 3 veckor skickades en men då hade vi redan tröttnat och lagt ut massvis med pengar och tid på detta eländiga företag. Undvik dessa skojare.

2013-11-15

Roger

Håller inte vad de lovar

Blev lovad av försäljaren vid dörren att det inte var bindningstid på telefoni. Nu helt plötsligt är jag bunden i 2år. Skaffa aldrig alltele.

2013-11-13

4G funkar bra

Beställde deras 4G-abonnemang som var ett av få jag kunde hitta utan bindningstid. Visade sig att de kör på Telenors nät och när jag jämförde fick jag samma hastighet som med mitt Telenor/BBB-sim. Var dessutom billigare månadsavgift och dubbelt så många GB per månad.

Har mailat supporten en gång och fick svar tre timmar senare.
Har ringt supporten en gång och fick sitta i kö i ca 10 minuter, vilket jag tycker är normal kötid oavsett vilket företag man ringer till. Dessutom fick man hela tiden info om vilken köplats man hade.

Det enda jag kan klaga på är att jag inte fick någon bekräftelse via email efter att ha lagt beställningen på 4G-abonnemanget. Å andra sidan tog det inte mer än max två dagar innan avin för sim-kortet kom i brevlådan.

Har använt 4G-abonnemanget i en vecka. Hittills är jag nöjd.

2013-11-10

Sms kan dröja flera dagar

Skickade sms kan dröja flera dagar unnan dom kommer fram. Man har ingen aning om mottagaren fått messet eller inte, vilket gör messandet helt hopplöst.

2013-11-08

Mr Bister

Alltele - ett företag utan fungerande kundtjänst

Jag bor i en hyreslägenhet där värden, utan förklaring bytt från Comhem till Alltele. Inför operatörsbytet har jag försökt få kontakt Alltele angående ett antal mycket elementära frågor. Detta har misslyckats. Två samtal till deras kundtjänst gav direkt konstiga och motsägelsefulla svar. Jag fick den ppfattninhen att dom som svarade inte hade ens elementär kunskap om Allteles tjänster eller hur abonnemangen fungerar. På den grunden skrev jag ett personlig mail till Allteles marknadschef. Detta är två veckor sedan. Inget svar! Ingen respons, ingen kommentar!
Ja, men då så. Då skiter jag i Alletele och rekommenderar andra att göra det samma. (Läs alla recensioner här på Rejta så har ni argument nog). Och komi noga ihåg att det finns alternativ till Alltele även om Comhem skulle upphöra: Boxer och Telia är två exempel som i så fall bör undersökas och prioriteras.

2013-11-06

Bella

ETT SKÄMT!!!

Alltele är ett förbaskat skämt!!
Min far gick bort i början på september.
Jag är enda familjemedlemen från hans sida, han var mitt allt. Genom den tuffaste perioden i mitt liv var jag tvungen att ta mig igenom otaliga timmar med att fixa begravningen, alla papper, bodelning, tömmning av hans lägenhet, helt själv, bara jag, ingen hjälp.
Fakturorna kom en efter en, när jag prata med dom på banken och fråga vad jag skulle göra så sa dom att dom spärrar hans autogiro samt att jag ska komma in med alla räkningar och få dom betalda. Tiden fanns bara inte.
Jag ringde ena bolaget som var snabba på inkasso och förklara situationen och dom tog bort inkasso kravet bara jag betalade räkningen så fort som möjligt.
MEN så ringde jag Alltele. En faktura på 147kr hade blivit 388kr.
Jag ringde, efter en kvart i kö klicka dom av mig. Ringde igen, efter 20min i kö svara en grabb med munnen full med mat.
Jag förklara situationen och bad om han kunde ta bort inkasso.
Hans svar; (iskallt och väldigt nonchalant) Detta är från ett dödsbo ser jag..nä men ni är ju sena med betaltningen så det kan jag inte.
VAFAN skojar du!!
Jag i nära tårar för när någon nämner dödsbo blir jag gråtfärdig.
Jag bad honom snäll igen..
NEJ de går inte, SYND svarar han!
Fy fan alltså!!

Vi snackar om småbarn som sitter på ett kontor i Portugal och lever loppan, dom bryr sig inte ett jävla smack om oss och våra känslor som köpare.
Så jag kan med hela mitt hjä

2013-10-30

danne

värdelös

värsta support jag vart med om, blåste min morsa i ett år igenom överdebitering på telefonräkning, när man frågar om vad dom håller på med, säger dom bara "oops, blivit lite fel här, inget vi kan göra, hejdå" ingen kompensation erbjudes som svar på deras blunder, bara tyvärr, hejdå...helt sjukt

2013-10-24

johannes

OTROLIGT MÅNGA NEGATIVA OMDÖMEN PÅ REJTA ???

Supporten är totalhavererad ser att andra fått luren påslängd i örat, hände mig i går kväll efter 30 minuters väntan. Har även jag blivit lovad att bli uppringd utan att de gör det. Svarar ej på frågor på hemsidan och sparsamt via mailen. Bredbandet fiber och tv:n är bara skit laggar slås ut mm. Skall söka mig bort från denna inkompetenta leverantör. Är hellre utan än har strul hela tiden.

2013-10-21

Carolina

1 timmes väntetid i telefon på support.

Efter 1 timmes väntetid svarade någon att de skulle ringa upp. Det gjorde de aldrig. De hade tittat på mitt problem och just då hade jag haft nät. Ingen feedback alls och en irritation när jag hörde av mig några dagar senare och undrat varför ingen ringt tillbaka.

2013-10-16

Monika Gunnarsson

Anslutits mot min vilja och utan min bekräftelse

Värsta jag varit med om! Fick idag en bekräftelse på att jag nu är kund hos Alltele. Jag har INTE flyttat vårt abonnemang, inte mottagit något telefonsamtal ifrån dem, inte svarat på något brev, inte bekräftat någon flytt.... faktiskt inte ens hört talas om detta företag.

Har återanslutit oss till telia och telias kundtjänst varnade mig för att Alltele kan skicka en "avslutsfaktura".

Ett TOTALT bedrägeri!!

2013-10-08

sten

UNDVIK!!!!!

kundhanteringen är usel!!!!!SVARAR ALDRIG PÅ MAJL!! 1-2TIM TELEFONVÄNTETID!!

2013-10-02

Inget svar

Man förväntar sig att någon av 180 anställda orkar svara på ett mejl. Men inte då. Att man inte kommer fram på telefon idag eller någon annan dag blir för mycket. Blir till att sluta betala då brukar de vakna.

2013-09-30

Göran

Utan Bredban i en vecka

Har haft en anslutning via fiber i en Stockholmshems fastighet. Det fungerar inte sedan i tisdags och nu är det måndag - en vecka! På hemsidan växlar informationen och som vanligt tror de att man inte har annat för sig än att starta om Fiberkonvertern och Routern och samma skit, fungerar inte. Kundtjänst, om man kommer fram så får man inget besked där, nu har de lagt till på telefonsvararen att de skall jobba med problemet hela helgen, men det är måndag idag. Försökte nå kundtjänst idag men gav upp efter en kvart, blev tvungen att göra en annan sak...
Jag förstår att man kan ha tekniska problem.
Men inte att man hanterar de och kunderna så nonchalant...
Byter gärna bolag så snart jag kan.

2013-09-16

Emil

SKITFÖRETAGS HELVETE

Har problem med mitt ADSL 8 mbit/s det är helt ostabilt, ringde supporten dom kasta lurn i öra på mig! Det är så jävla idiotiskt att man bara har dom som enda Internetleverantör.

2013-09-12

Stefan Karlsson

Ingen kontakt

Tecknade ett mobilabonnemang via deras hemsida för fyra veckor sedan. Har ännu inte fått någon bekräftelse varken via epost eller fysisk post. Har skrivit två mail till dem om att få det bekräftat men de svarar inte. Är ändå glad att de redan nu visar brist på kundssupport. Mailade idag att jag inte längre är intresserad av att vara kund hos dem. Skulle dock inte förvåna mig att jag får en faktura en dag där de vill ha betalt för ett abonnemang.

2013-09-10

Peter

6 månader och än ingen Ip telefoni!!!

Kortfattat, Bor i Skogen, dålig mobil täckning- företagare- lösning- hemtelefon.
Alltele har efter 6 månader ännu inte levererat oss vad vi beställt och betalt för! Ingen respons på mail och bortkopplad vid påringning till kundtjänst.
Skandal!!

2013-09-10

Eva

AVTALSBROTT!!!

Inget är bra med detta företag. Bedrövligt att man tvingas ha dem. Fick i april en faktura där de stod att detta företag tagit över mitt KRAMNET AB. nu i aug när jag vill säga upp tv biten pga allt strul hävdar de 3 mån uppsägningstid. Då jag som kund hos KRAMNET AB hade 1 mån och ingen bindningstid. ANMÄL FÖRETAGET PÅ KONSUMENTVERKETS HEMSIDA!! det har jag gjort.
Riktigt urkass på service o funktion...

2013-09-07

Mikael F Mikael F

Alltele är ett bedrägeriföretag

Jag beställde canal+ max av alltele. Sa upp canal+ max i slutet på dec 2012, detta skulle vara borta när hockeyn slutar (elitserien) För att vara på den säkra sidan så meddelade jag alltele igen, i slutet på januari om att canal+ max var uppsagt & skulle tas bort men istället för att alltele avslutade kanalerna från mitt ab så skickades detta till inkasso, canal+ max stog även med på fakturan var månad. Jag ska anmäla detta för bedrägeri.

2013-09-06

Maria O Maria O

Ofrivilligt tvingad att vara abonnent till AllTele

AllTele borde tvingas till konkurs. Jag har skrivit tidigare om AllTele!! Min mormor är beroende av hemtele och tyvärr så finns det ingen annan abonnent att välja än detta skit företag!! Dom har nämligen köpt in sig på Katrineholms stadsnät.
Ju flera som klagar så borde det vara enklare att kräva AllTele i konkurs.
Det funkar aldrig, telefonen är till 99% alltid ur funktion. Deras personal har absolut ingen som helst kunnighet om teknik. Jag som barnbarn kan mera om deras tekniska produkter än vad dom själva kan samt att jag vet även vilka produkter dom har, vilket dom inte vet själva.. *hmmmmm*
Vad säger konsument ombudsmannen??
Lägg ner AllTele eller ( Vi kan IngenTele)

2013-09-05

Borde skämmas mycket!

Jag blev automatiskt överflyttad från Bixia till AllTele i våras. Även om Bixia var riktigt dåliga med kundservice så har jag aldrig varit med om något så fundamentalt illa som AllTeles.
Det började med att mitt 100/10 stadsnätsfiber slutade fungera 25/4 i våras. Felanmälde direkt via telefon och fick löfte om snabb lösning. Dagar, veckor och månader gick utan åtgärd trots otaliga samtal med support (försökte även att skriva via deras hemsida, men fick inte ens ett svar). Även om de var trevliga så tappade jag snabbt förtroendet för dom. De ljög, skyllde på andra, slarvade bort ärendet och uppvisade allmänt ointresse av att lösa mitt problem.
Efter två månader utan minsta ansträngning från deras sida (men jag fick däremot en "bluff"faktura på 498:- trots att jag fortfarande hade fria månader och att min uppkoppling inte ens fungerat under fakturaperioden) tröttnade jag och kopplade in Telekområdgivarna och Konsumentombudsmannen, för att sätta press på dom. I samma veva, den tredje juli, upptäckte jag en obskyr ikon på AllTeles hemsida som ledde till ett, till synes, nästintill inaktivt Twitterkonto. Skrev ändå en tweet dit och fick faktiskt svar förvånansvärt snabbt! Killen jag fick kontakt med vidarebefordrade mig till en "fiberansvarig". Efter två veckors mail- och telefonkontakt lagade de felet den 19/7, alltså närmare tre månader efter felanmälan. Det var en port i switchen som var trasig, vilket de hade kunnat se direkt om de bara skickat en tekniker efter att al

2013-08-22

Ante

Sämsta dyngan någonsin

Inget med detta företag har varit bra, det började med att jag skulle teckna ett avtal med dem, för att göra det fick jag kontakta deras kundtjänst 4 gånger, därefter så tog det ca 14 dagar innan det ens blev inkopplat!!! Kom igen 14 dagar?, de skyllde på stadsnätet som själva skyllde på alltele. I samband med denna väntan kontaktade jag deras kundtjänst xx gånger där dom lovade att ringa upp vid ett tillfälle, tre månader har gått och ingen har ringt upp än. Nu igår fick jag en räkning på 70kr för något som jag inte har någon aning om vad det är för, kontaktade återigen kundtjänst där jag blev slussad mellan tre olika personer som i slutändan berättade att jag hade blivit inskriven på två likadana abonnemang?! Hur det nu gick till, personen som jag pratade med Martina lovade att ringa upp dagen efter då hon rett ut detta och inte har någon ringt upp än. Nu har jag lessnat på att sitta i telefonkö med den där J*vla medlyn som går i telefon som låter som en apa som skriker en i örat.
Utöver det leverar de inte den hastighet jag betalt dubbel för utan får 10/3 istället för 10/10

Det finns inget positivt med detta företag, undvik till största möjliga mån, strunta i om de är billigare eller vad som helst UNDVIK Alltele. Värre pajasföretag får man leta efter.

2013-08-22

Nabil L Nabil L

Bedragare är vad de är

Det är en omöjlighet att säga upp avtal med Alltele samt svårt att nå deras kundservice via telefon. När jag e-postar får jag inget svar inte heller när jag skickat brev. Skulle jag få tag i kundtjänsten så är de okunniga och har ett väldigt nonchalant bemötande.
De fortsätter att skicka fakturor även om tjänsten har upphört. Det borde inte få hålla på så här.

VARNING för ALLTELE om du inte vill ha huvudverk.
En mycket missnöjd kund.

2013-08-16

Olof Svensson

Bluff företag

Precis allt med allTele är värdelöst , vad ni än gör skaffa inte några tjänster från dom ,
Vi har haft tv via fiber av dom , när det kopplades in fick vi först en söndrig boxer som tog säkerligen en månad att få bytt , efter den insidenten funkade aldrig tv:n klockrent utan ibland kunde man kolla ibland inte , det problemet gjorde dom aldrig något åt. när vi efter ett år börjat lära oss att leva med felet så sa dom helt hux flux upp abonemanget och sa att tiden har gått ut och ni måste skaffa nytt .... Vafan !! ? brukar inte det bara funka vidare tills man säger upp det själv. aja vi tog ett nytt abonemang och skulle få ut en ny boxer , tog nån månad innan vi fått ut boxern , men den funkar självklart inte alls , ingen bild ... nu 2 månader senare har vi fortfarande inte tv hemma , och vi har fortfarande inte fått någon ny boxer .. det sista dom sa var att det ser ut som allt ska funka .. för övrig värdelös support , värdelöst kundbemötande , långa telefon köer , dom lägger på luren , dom lovar att dom ska ringa men ringer inte . DOM FIXAR INTE PROBLEMET !

Vad kan göras bättre ? Allt.

2013-08-11

Emelie

Oseriöst företag

Det är i princip en omöjlighet att säga upp avtal med dem och de är svåra att nå via telefon och e-post. När jag ringer dem kopplar de mig bara vidare, vilket resulterar i långa kötider i telefon. De svarar inte på e-post. När jag äntligen får tag i dem har de ett nonchalant bemötande.

Trots skriftlig bekräftelse på att mitt avtal skulle upphöra ett specifikt datum fortsätter de att skicka fakturor och vägrar att återbetala mig det belopp jag har betalat för mycket.

UNDVIK DETTA FÖRETAG!!!

2013-08-10

Tomas

Håller inte vad de lovar

Beställde uppgradering av bredband 16:e juli. Blev lovad att det skulle fungera 1/8. Idag (10/8) efter flera samtal är det fortfarande inte inkopplat. Efter varje samtal har jag blivit lovad återkoppling utan att något händer. Dör allt efter man lagt på luren?

2013-08-09

CF

Stämmer in med föregående klagomål

Det här företaget tar inte seriöst på felanmälningar. Med andra ord är de ointresserade av sina kunder. Har nu haft en felande fast telefonlinje i 1,5 månad och aldrig varit med om så senfärdig och bristfällig hantering av ett kundärende, hos något företag jag varit kund hos, någonsin. Hur ska Alltele kunna inbilla sig att man som kund ska bli intresserad av deras andra tjänster, när man förstår att det är så här de fungerar i ett skarpt läge, dvs. när jag som kund i praktiken har ett problem med den tjänst jag betalar abonnemangsavgift för? Antingen är det som det påstås i tidigare kommentarer, att de är konkursmässiga och sitter med en person som tar hand om felanmälningar, eller så är det något annat större fel med det här företagets kundattityd. Jag kan inte rekommendera Alltele till någon. Valde inte att bli kund hos Alltele. Blev överflyttad från Bixia, när de slutade med telefoni. Och det blev verkligen ur askan i elden! Måste ta och leta rätt på en annan operatör, men först vill jag ha min fasta linje fullt fungerande! Men det torde väl inte hända, så man får väl anmäla dem till Telekområdgivarna och alla andra instanser, samt skriva till deras VD och tala om hur uselt de sköter sina kunder, när de får problem. Inga vårdande och långsiktiga kundkontakter här inte!

2013-08-09

Ett företag som närmar sig konkurs

Inget fungerar varken telefon eller kundtjänst/support. Bortkopplad efter långa väntetider, olika besked av supporten, helt unikt inkompetenta.
En telefon som aldrig fungerat kommer att kosta först de två månader som vi försökt få den att fungera sedan tre månaders uppsägningstid!
Halleluja! Vem vill stödja ett faktureringsbolag på randen?

2013-08-07

Skumberg

Upprepade problem, ingen support

Fel på stadsnätet flera timmar åt gången, flera gånger i månaden. Ibland flera gånger i veckan. Har svårt att ringa under support-tiderna så jag mailar oftast. Har aldrig fått något svar.

2013-07-24

m

Lekstuga

Har haft MASSOR av problem med Alltele.
Senaste problemet: jag ändrade från 10 till 100Mb bredband. Efter koll hade jag en månad senare 10Mb trots att jag betalat för 100Mb. Supporten säger; hoppsan, vi har gjort fel, nu ska det fungera. Ingen ursäkt, ingen kompensation, INGENTING!

2013-07-18

Herr Onöjd Kund

Driftfel

Hur dåligt kan det bli? Haft driftfel sedan onsdags förra veckan, och idag torsdag vet dom INGENTING om när det kan bli klart. Så jävla kasst. ALLTELE KAN DRA ÅT SKOGEN, säger upp bredbandet nu....

2013-07-11

Wissam

Dålig Kundservice som ljuger

Kundservice ljuger. Hade ett stort problem med en faktura som jag har betalt och fick mitt namn på intrum justitia ändå. Ringde kundservice, så sa de att jag har betalt med fel OCR nummer, fast jag gjorde inte detta (hade alla papper som visade det). När jag försökte förklara detta, blev kundservice arg mot mig (att jag lyssnar inte och så...)!
De fixade problemet på slutet när jag sa att jag ska till polisen...
Så är den kundservicen hos alltele :)

2013-07-09

Emma

Ljuger!

Kundservice hittar på och ljuger. Har pratat med tre olika personer om samma fråga...alla säger olika. Nu har jag 3 månaders uppsägning på skiten sen slipper jag dem!

2013-07-06

Paul D Paul D

Ingen kundservice

AllTele hanterar sina kunder på ett väldigt dåligt sätt. Efter kontakt med support där man inte kunde svara på min fråga lovades jag att någon kunnig person skulle ringa upp mig och meddela svar. Efter en veckas väntan påminde jag företaget om min fråga via epost. Det har nu gått ytterligare en vecka utan svar. Jag avråder starkt från detta företag.

2013-07-03

Tobbe

Noll goodwill

Tecknade mig för ett drygt år sen för ADSL efter en dialog med Alltele, då de lovade ett smidigt byte när mitt område blev fiberanslutet. När jag senare kontaktar dem för att göra det "smidiga" bytet får jag veta att jag har bindningstid och om jag väljer att bryta i förtid kommer jag ändå bli debiterad alla fasta avgifter fram tills bindningstiden går ut - vilket i det här fallet innebär ca 4000 kr ytterligare. Att koppla över mig på fiberlinan under den här tiden är tydligen inte aktuellt alls. Så nu sitter jag med ett ADSL jag inte vill ha och en fiberlina som inte utnyttjas. Bra sätt att behålla kunder på!

2013-07-02

Björn

Ej fungerande fiber i över två månader

Mitt bredband, fiber stadsnät, 100/10, slutade fungera helt (efter att varit "lite struligt" vid 2-3 tillfällen) 2013-04-25 vilket jag anmälde dagen efter. Efter ett otal samtal med support som flera gånger lovat åtgärd "inom 1-5 arbetsdagar" fungerar det fortfarande inte efter över två månader.
Fick dessutom en räkning på 498:- för fasta kostnader över två månader, men enligt mitt avtal hade jag fortfarande fria månader (fram till 130605) och mitt bredband varit helt nere under mer än halva den tiden. Bestred fakturan via AllTele.se's kundtjänst men fick aldrig svar (men fick inte påminnelse heller).
Har anmält till Konsumentverket och Telekområdgivarna, och snart även till ARN.

Omdöme:
Telefonsupport: Trevliga och relativt snabba att komma i kontakt med, men inkompetenta. Har fått ett otal löften om åtgärd, högsta prioritet, telefonkontakt mm i ärendet flera gånger utan att jag hört/det hänt något.
Webbaserad kundtjänst: Har inte fått svar på två meddelanden i olika ärenden sen snart en månad tillbaka.

Totalt: 0/5

2013-06-30

Mats

Ingen i andra änden ....

Total avbrott på Triple Play. Felanmält. Efter 6 dagar och två påstötningar via kundchatten och ny felanmälan fortfarande ingen reaktion. Men hallå?! Jag saknar Telefon, TV & Internet i 6 dagar och får inte ens ett genererat mejl med en kvittens på felanmälan. Det värsta jag träffat på! :(

2013-06-28

m

Inkompetent personal

Problem med både bredband och telefoni. Man kan ju alltid förvänta sig inkompetent personal när man ringer till en kundtjänst men det här slår alla rekord. Alltele har plockat upp bottenskrapet! Hoppar man upp ett snäpp i hierarkin är de istället fruktansvärt arroganta. Kompensationen för problem kan man inte förvänta sig. Vid klagomål svarar deras låtsas-jurist skriftligen med helt betydelselösa ord.
Kan inte rekommendera Alltele. Man blir LURAD.

2013-06-28

Stefan

Extremt dåliga behandlingsrutiner

Det har gått sex veckor sedan vi beställde bredband från Alltele men vi har fortfarande inte fått något. Alltele har aldrig hört av sig eller informerat om saken på något sätt utan istället har jag ringt deras kundtjänst vid tre tillfällen (säkert 10 gånger, men ibland orkar jag vänta på deras långsamma telefonsupport som inte ger information om hur lång tid man har kvar att vänta). Kundtjänstpersonerna har varit trevliga, men jag har fått olika besked varje gång och den information som de har gett har inte stämt. Helt enkelt värdelöst. Sitter nu och kollar på möjligheter till mobilt bredband från vilken annan leverantör som helst i hela världen utom Alltele. Buuu!

2013-06-24

skasolo

skandal

Har haft alltel sen dom tog över blixtvik och allt har fungerat hur bra som hälst tills vi flyttade och Joel inte skickade iväg beställningen om flytten så den blev ej gjord till lovat datum. så när vi ringer för att fråga varför det inte fungerar fick vi svaret oj han missde att vidarebefordra ärendet suck.då skulle det ta 10-14 dagar. ringer dagen efter för att dubbel koll den inför och andre svarar då nej du kommer att ha ditt Internet inom 1-2 dagar. 3dagar senare ringer jag igen och får prata med andre igen som säger att jag måste prata med kund tjänst han kopplar mig dit och det går w signaler och sedan får jag ett gäng skrikande apor i örat och sedan var jag bort kopplad. ringer tillbaka igen och får prata med en Kristian som säger att dom väntar på svar från dom som ska koppla in det men jag reagerar på att dom väntar på svar ifrån den kommunen jag flyttar ifrån och ifrågasätter honom vad dom har med saken att gör. han tyckte att dom ska koppla in och Dennis som har skickat anmälan är så erfaren och inte gör några fel. jag får ringa den gamla kommunen för det tänkte Ines han göra. dom skrattar åt mig och säger vad är det där för pajaser suck. ringer tillbaka igen och får prata
med en tjej som äntligen är trevlig och hon skulle göra vad hon kan med resultat att avsluta det gamla abonnemanget och skapa ett nytt som hon skulle pria. killen ringer på eftermiddag igen för att kolla hur det går och får svaret att det kommer att bli inkopplad samma dag vilket det inte b

2013-06-20

Lena

Suck

Billigt, men vad hjälper det när inte modemet funkar :( Varning för detta företag!

2013-06-04

Peter Norell

Urkass support och stabilitet

Beställde internet 100/100, hastigheten fungerar fint (tack vare stadsnätet, inte Alltele) men går upp och ner 2-3 gånger per månad i snitt, ringt varje gång men verkar som att det inte görs åt saken.

Flickvännens TV abonemang fungerade knappt alls, och dom skickade aldrig fakturorna utan höll på dom, och fick horribel support med svar som "Enligt lag kan vi hålla inne på fakturorna upp till 3 år" dvs dom kan skicka en enda enorm faktura om 3 år, "Du som kund bestämmer inte när vi skickar ut fakturorna, det gör vi" när man har accepterat ett avtal som står månads betalning, ett avtal har nu efter 3 månader inte än kommit, dom sa att det var muntligt avtal (?)
Har ringt in med felanmälan både på internet och TV, men enligt dom så finns det inget att göra då att en fel anmälning fanns inte i registret, även så har visa på supporten sagt "Jag ska kolla upp detta och ringer dig snarast" men aldrig ringer upp, dvs inkompitent personal

Sagt upp TV abonemanget,Internet och tänker inte ha något med Alltele att göra längre

Därav så ger jag dom 0 poäng, men då man måste ge 1, så kan den etta vara att dom har bra priser, men ja, va är de bra för när skiten knappt fungerar och man får ingen hjälp?

Alltele, ni suger

2013-05-29

Lisa

Skojare

Jag har väntat på en ca-modul i 6 veckor. Inget händer. jag har ringt minst 20 ggr och de svarar oftast. -jag säger till orderavdelningen. De verkar anställa totalt okunniga människor där. Inte underligt att Alltele är sämst i Sverige

2013-05-24

Ali

Skitföretag

Tog Alltele för att det var bra priser utomlands. Har haft dem sen början av året och telefonin har varit kass. Först tog det dom 2 veckor att få telefonin att fungera sedan har det fungerat hattigt. Vissa perioder har det inte gått att ringa utomlands andra har det inte ens gått att ringa inom Sverige. Nu har det inte fungerat på över en månad och jag har suttit i otaliga telefonköer, blivit vidarekopplad och ställd i kö med 2 min väntetid men ingen har svarat alls. De har lovat att ringa upp vilket ingen har gjort. De lagar inte "felet". Nu har jag sagt upp abonnemanget men måste betala för en produkt som inte fungerar ( 3 mån uppsägningstid).
Helt omöjlig kundtjänst och kass produkt! Inte ens värd en poäng..

2013-05-23

Emma N

Helt ok

Precis köpt ett mobilabonnemang för 18 lr/mån. Ringer för 18öre till alla. Helt ok. Lite lång telefonkö bara

2013-05-10

Fredrik

Inte ens värd en av fem

Jag har ringt minst en gång varje vecka i sju veckor nu pga av problem med söndrigt modem/router (har adsl) och jag har fortfarande inte fått minsta hjälp! De har lovat att "våra tekniker kommer ringa upp dig inom 3-5 dagar och nu har det gått närmare 40. Deras tjänst är fruktansvärd och deras kundhantering värre. Vad du än gör håll dig borta från Alltele!!

2013-04-25

Harry

Skitbolag som har slutat att fungera för kunder

Har haft deras ADSL i flera år,förra året lurade deras telesäljare oss med bredband+telefoni,och undanhöll de avgifter som sedan lades på oss.
Nu tar avtalet slut och jag har flera gånger mailat dem om (trots allt) förlängning/annat avtal,UTAN SVAR av dem.Det SÄMSTA bolag jag har haft affärer med.Nu får det vara nog och jag längtar inte tillbaka till dem.

2013-04-19

Krille

Ooops

Beställde ADSL hemtelefoni & bredband av AllTele innan jag läst rejta kommentarer. STORT misstag. Vi har nu varit utan hemtelefon & bredband i 1månad. Allt medan AllTele hittar på ena ursäkten efter den andra. Mailade flera frågor om bl a ersättning, uppsägningsrätt med anledning av allt strul, anledning till mail var att jag ville ha skriftligt, vad blev svaret: Vi har mottagit din beställning......i ett standard mail!

2013-03-27

Lena

Inkompetent företag

Otroligt dåligt och impometent företag som jag aldrig mer kommer att använda mig av. Dålig hastighet på bredbandet gjorde att vi beslöt oss för att beställa högre hastighet. Först tappade dom bort beställningen. Efter 5 dagar kontaktade vi AllTele som informerade oss att vi INTE hade gjort någon beställning. Efter ytterligare samtal fick vi veta att dom behövde kompleterande uppgifter, något som dom inte tagit kontakt med oss för att få. När dom sedan fick detta lyckas dom endå inte öka hastigheten. Personal som ljuger, är otrevlig och inte bryr sig!

2013-03-23

Jonas T Jonas T

Helnöjd

Jag har haft AllTele i ungefär ett år. De ger utlovad hastighet 100/100 Mbit/s och 2ms mellan hem och arbete, perfekt. Dock kanske det är stadsnätets förtjänst att det fungerar så bra.

Den kontakt jag haft med kundtjänst var ett par frågor om de har öppet UDP/TCP port 53 för att köra en DNS-server trots att man kör privatabonnemang. Och det är de ganska ensamma om. Mitt intryck var att jag snabbt kom fram till en tjej som var jättetrevlig. De hade inga tekniker på plats vid tillfället så de bad att få återkomma. Dagen därpå fick jag ett samtal från en tekniker som besvarade alla mina frågor, snabbt och professionellt.

Jag ger dem full pott då jag absolut inte kan se några nackdelar med dem, men jag reserverar mig ändå för att ändra mitt omdöme om de mot förmodan skulle behandla mig illa eller börja strula med leveransen.

2013-03-20

Roger Blomquist

Oärlig försäljare

Jag fick besök av en försäljare från alltele, men han sa inte att han ville sälja ett abbonemang. Istället framställde han det som att "en ändring hade skett" så nu skulle det bli en ny leverantör, och han och hans kollega var bara här för att kontrollera att allt blev rätt när man bytte, och jag behövde bara skriva på det här pappret.
När de hade gått och jag tittade närmare på pappret så såg jag att det var ett vanligt försäljningskontrakt, och det har inte alls skett nån ändring som tvingar mig att byta leverantör.

Jag vill inte göra affärer med folk som lurar mig, så jag ångrade naturligtvis beställningen.

2013-03-13

Bo Karlsson

Har Alltele inte betalt licensen för utlandssamtal

Kunde helt plötsligt inte ringa utomlands, mitt abonnemang var spärrat. Ringde Allteles kundtjänst som första gången sa att de skulle ta bort spärren- inget hände. Andra påringningen sa de till mig att skicka in ett brev med dina uppgifter och att du vill få spärren hävd. Inget händer 3e påringningen hävdar de att spärren måste ha följt med från när Alltele tog över Blixtvik 2011...konstigt fram till i Januari 2013 gick det bra att ringa utomlands.
Nu hävdar de att de har en automatspärr som går in om du ringer för mycket utlandssamtal, vad är detta för grej. Det var för att skydda mig sa Nettan på kundtjänst, och hon sa sedan att det räcker med att spela in ett antal frågor som hon skulle ställa för att häva spärren. Nu återstår det att se om detta fungerar, men jag tror inte det, välj inte Alltele som leverantör.
Jag tror inte att denna spärr finns med i Avtalet. Varför skall Alltele bestämma hur mycket jag får ringa utomlands...

2013-03-05

Stig B Stig B

Har hamnat hos inkasso helt omotiverat.

Ingenting är bra. Kundtjänst noterar inte uppsägning. Ny uppsägning måste göras. Dagsläget är att Alltele numera sysslar med bluffakturer utan att betalningspåminnelse har skett. Enligt inkassokravet från Intrum Justitia skulle så vara fallet.

2013-02-21

Mattias Karlsson

Dj...a bolag

Jag tror ej på denna jord att det finns ett mer inkompetent bolag. Okunniga, otrevliga och ljuger.
Jag e så dj..la förbannad så jag vet ej vad jag skall skriva ens. Jag ville byta bolag och det skulle inte vara några problem säger dom. Men det tar dom f*n en vecka för att trycka på en knapp så man blir bortkopplad från dom. Dom lovar att återkomma men gör aldrig det.

2013-02-08

Maria O Maria O

Tvingad att vara kund

Det är så att min mormor är tvingad till att ha Alltele som leverantör. Det finns inget annat som funkar i huset plus att det finns inga telefon uttag. Dom som byggde huset byggde det med patch system. Jag ska även tillägga att det är ett 55+ boende & min mormor är 85 år. Hur många 85 åringar kan koppla nätverk?? Kanske en del vad vet jag.
Det enda som Alltele skickar ut i modem väg är endast ett telefon modem. Dom säger att dom har inget annat. Eftersom patch systemet är så udda så är min mormor tvungen att köpa en router för att hennes internet ska fungera. Alltele's tekniska support vill inte hjälpa till med att förklara varför det inte funkar utan router. Så att dom lägger på luren i örat på mig (barnbarn). Detta har inte bara hänt en gång utan flera. Det händer även när jag ifrågasätter vad "Sammhällstjänst" betyder på teleräkningen.
Vad är Alltele's problem? Inte tillräckligt utbildad personal? Glömt charmkursen?
Varför ska en kund betala så mycket pengar för något som absolut INTE fungerar?
Har testat att byta leverantör men det funkade inte. Det är Alltele endast som funkar.
Jag tycker att dom lurar sina kunder och även stryper fiber hastigheten. Du betalar mer för vad du får.
Jag skriver detta för att jag vill inte att min mormor ska bli lurad på alla sina pengar till ett företag som inte vet vad dom sysslar med eller vad dom tar betalt för, eftersom dom inte kan förklara något! HJÄLP!! Vill bli av med Alltele. Nu får det faktiskt va

2013-02-03

Maria

Kundservice

Ringde kundservice för att göra en felanmälan och en irriterad kille svarar att det har rasat in felanmälningar från det området idag. Han ber mig kolla vad jag har för ip adress och när jag inte vet hur jag ska kolla det blir han ännu mer irriterad och vips så lägligt kopplar han bort mig ! Så dåligt att ha sura människor på kundtjänst ! Skitföretag !

2013-01-17

David

Håll er borta

Telefon säljaren som ringde till min mamma ljög så det sjöng om det och lovade att det blir billigare, hennes räkning vart dubbelt så dyr och inte billigare som utlovat. Hon fick inte ångra sig efter första räkningen eftersom det var företags abbonnemang och ångerrätt gäller inte företag. Hon sa upp det dirrekt och väntade ut 2 års bindningstid. Nu efter 2 år håller dom på att avsluta abbonnemanget helt vilket innebär att hennes företagsnummer kanske försvinner. Mamma vill ju bara ha det som hon hade förut. Det är nästan så man tror att dom djävlas.

2012-12-21

Kalle

Varning för skojeriföretag

Vi hade tidigare Ventelo (fungerade bra) vilka köptes upp av Alltele och det innebar slutet för ett fungerande mobilt bredband och idag så har de vanliga telefonerna inte fungerat på hela dagen. Alltele ändrar (=försämrar)på egen hand villkoren på ett sätt som måste vara olagligt men som företag har vi inget konsumentskyd som privatpersoner har. Kundservice är urusel och otrevliga. Vi säger upp det hela få se hur länge vi tvingas kvar. För väl kalla in advokat pga de ändrade villkoren.

2012-11-09

Anton

Alltele = AldrigTele

Kan överhuvudtaget inte rekommendera dessa. Har haft ständiga problem med deras IP telefoni och tyvärr har jag varit utan fungerande telefon i veckor. Deras support är blandad, en del är kunniga, andra helt ointresserade "skolungdomar". Alltele borde heta AldrigTele.

2012-11-02

jonas

Dom reparerar inte

Totalt ointresserade att fixa så att det går att ringa,har klagat otaliga gånger men det enda dom säger är att jag får själv beställa och betala alla kostnader. har försökat att säga upp avtalet men dom ändrar hela tiden min uppsägningstid.
Kommer att varna alla för detta företaget

2012-10-29

Alex

Alltele, service känsla? Kvalitet?

Har efter upprepade avbrott av nätet nu valt att säga upp mitt avtal. Fullständigt värdelöst. Skulle ha 10/10 mb/s. Hade en tiondel enligt test. Nätet bröts också helt i perioder. Bor i en större kommun i en större stad. Bemötandet på supporten var även den usel. Otrevliga och ohövliga. Snörvlade, hostade och svor i luren. Fy!!

Allta er för alltele

2012-10-26

Nicklas

Kundservice under all kritik!

Kontaktade alltele för 2 månader sen för att telefonin helt plötsligt slutade fungera. Efter diverse felsökningar säger de att modemet är trasigt och skickar ett nytt. Modemet anländer men telefonin fungerar fortfarande inte. Efter ytterligare en genomgång med supporten säger de att en tekniker återkommer. Ingen hör av sig och 4 veckor går. Då mailar jag och klagar varpå jag får svar att de försökt kontakta mig via telefon och SMS men på ett gammalt mobilnummer. Kundtjänsten är fullkomligt oduglig och dessutom mage att kräva uppsägningstid för en tjänst som inte fungerar. Akta er för Alltele!

2012-10-15

Rob Chan

Usel bredbandsleverantör och servicen är i botten.

Skaffade 100/10mbit abonnemang från Alltele. Får inte utlovad hastighet, inte ens i närheten. Bredbandskollen visar att jag får runt 20-30mbit nedströms. Kontaktar kundservice efter 30 min får jag får prata med en dryg kille bakom telefon som tycker att man är dum i huvudet om man tror att man ska kunna få ut maxhastighet på bredbandet. Ber killen att drar åt skogen och lägger på. Aldrig på maken någonsin stött på så otrevlig person på kundservice. Ringer tillbaks och hamnar hos en annan kille som hade mer förstånd. Men lika dålig service. Han svar på mitt problem var att de inte kunder göra något åt det för att mitt internet faktiskt fungerade och att jag inte fick ut utlovad hastighet kunder de inte göra något åt eftersom han inte kunde se något fel från hans dator! Ringde senare och sa upp mitt abonnemang, aldrig mer Alltele. Efter denna dåliga bemötande från Alltele avrådde jag min svåger att anlita Alltele. Han sitter i styrelsen i en stor bostadsförening i Kista som hade tänkt att ta in Alltele som bredbandsleverantör. Alltele kommer aldrig att få mig och 100 hushåll i Kista som kund. Allt tack vare Allteles usla kundservice och undermåliga produkt.

2012-10-15

Missnöj storkund

Måste man ens ge dem 1 i betyg?

Systemet ligger nere på hela vår koncern. Då finns två val, ringa eller maila. Maila kan jag inte eftersom vår server ligger nere och ringa går inte då detas enda nummer inte fungerar.
Vågar inte ens tänka på hur mycket företaget förlorar på att inte vara uppkopplade på hela dagen.

2012-09-14

Chrille

Lurar funktionshindrade

Jag har försökt hjälpa min funktionshindrade syster eftersom hennes bredband inte fungerar. Trots påtryckningar så gör dom inget åt problemet MEN dom tvingar henne ändå att betala.
Uslare människor är dom som jobbar på alltele får man leta efter. Jag kan inte i ord beskriva hur mycket jag vill avråda från detta vidriga företag.

2012-08-30

Magnus Susi

Alltele är värdelösa och ha nonchallant bemötande.

Har haft 2 Adsl bredbands abonnemang hos alltele, både privat och till företaget, nu har jag sagt upp båda.
Efter att de utan vidare kopplat ur det ena utan förklaring och fast vi betalat så återkommer de inte på hela dagen och berättar om vad de skall göra åt saken.
Har nu istället trådlöst 4G bredband hos tele 2 och är supernöjd.
Alltele borde lära sig kundservice!!!

2012-08-22

Lars Glenne

Akta er för AllTele IPtelefoni

Fick ett utlandssamtal på min räkning under min semester. Då jag inte varit hemma under den tiden ringde jag till "Kundservice??" fakturafrågor och där sade man att min telefondosa blivit kapad och sedan blev jag avsnäst med ett brev från telefonistens chef som påtalade att jag har allt ansvar för att skydda min utrustning och att AllTele inte brydde sig. Jag ringde då till AllTele "kundservice support?????" och frågade vad jag kan göra för att skydda mig mot kapning av telefon. Svaret jag fick var att det fick man inte tala om för då kunde kanske AllTele bli ersättningsskyldig. Jag tackar Alltele för att visa sitt rätta jag och lämnar denna operatör. Mitt råd till andra måste bli att se upp med AllTele som inte verkar ha kunden i fokus annars kan det bli en dyr affär.

2012-08-09

Anette

AllTele suger!

Har felanmält hur många gånger som helst att vi bara har 0,22 Mb istället för som vi betalar för 12-24 Mb. Inget händer. Dryga supporten undrar varje gång efter timmar av väntan om vi startat om modemet osv. Det är omöjligt att få prata med en tekniker. Nu har vi haft det så här i flera månader, samma visa förra sommaren också och de bara mal på om att det är vår utrustning som kanske inte håller måttet. Vad gör man när de har monopol här ute på landet?

2012-07-13

Göran Engdahl

Sämre på senare tid

Man har tidigare (rix telecom) kunnat hålla sina uppgifter, inklusive address, uppdaterade genom självbetjäning på sin kundsida.
Efter att alltele tagit bort möjligheten att uppdatera sin address gjorde jag en felanmälan då jag flyttat.
Får som svar att flytten är genomförd, samt en avgift på detsamma (195:-).

Hade jag vetat att de skulle ta betalt hade jag struntat i att anmäla ny address.
Ringer upp kundtjänst samma dag, och säger upp avtalet muntligen (29e mars). Efter att pengar fortfarande dras (5e juli) ringer jag igen för att se vad de håller på med, och får som svar att jag inte sagt upp mitt avtal.

Har nu försökt igen, skriftligen.

Om ni är kunder till detta bolag, håll koll på din komunikation med dem och se till att spela in era samtal till kundtjänst.

Man kan inte lita på att de gör sitt jobb tyvärr.

2012-07-02

Kristian

Alltele är värdelöst!

Jag har varit kund sen 5mån tillbaka och ansökte om autogiro från första dagen och än idag har de inte fått det att fungera!

När man ringer dit så får man ALLTID vänta 10-15min innan man får någon att prata med.

Internet uppkopplinger hackar, den avbryts i 10-60sek ca 3 gånger per månad.

2012-06-15

Anders L Anders L

Megaphone är värsta skitbolaget!!!

[Gick iväg innan jag var färdig, nytt försök.]

Här är min story...Vi körde Megaphone i ca 2 år innan det började strula, kanske pga Megaphone, kanske pga Telia (där vi har bredbandet). Vi bytade då till Telia allt-i-ett med bredband inklusive IP-telefoni. Flytten av telefonnumret sköttes automatiskt av Telia. Trots detta fortsätter det att komma räkningar från Megaphone. Jag ringer några veckor efter flytten och påpekar det för kundtjänst på Megaphone. Då blir jag upplyst om att de själva nyss har hittat på att det är 3 månaders uppsägningstid (tydligen får man som företag hitta på vilka villkor man vill och ändra dem som man vill) trots att vår bindningstid sedan länge gått ut. Fine, jag accepterar det och emotser 3 ytterligare månader med räkningar.

Nu såhär 6 månader senare skickar de fortfarande ut räkningar. När jag ringer till kundtjänst och vill ha mina pengar tillbaka (för 3 extra månader som vi betalt) så drar de fram nästa knep. Eftersom vi hade två nummer på våran box (som nu inte varit inkopplad på 6 månader) så måste jag göra en separat uppsägning för det andra numret... så där sitter jag nu....

Detta måste vara en utstuderad strategi från Megaphones sida. De kan ju på det sättet räkna med att för varje kund som säger upp sitt abonnemang så tjänar de 3 månader (uppsägningstid) + x månader (tills kunden fattar att räkningar fortfarande kommer efter att det gått 3 månader) + ytterligare 3 månaders uppsägningstid när kunden säger upp det a

2012-06-15

Anders L Anders L

Megaphone ärVärsta skitbolaget!!!

Trots detta fortsätter det komma räkningar från Megaphone. Jag ringer några veckor efter flytten och påpekar det för kundtjänst på Megaphone.

2012-04-17

Uselhet bolagiserad!

Vid två tillfällen har jag, pga Allteles misstag, varit avstängd från internet nästan en månads tid.
Vid det första tillfälet fick ja, eftersom de var så snälla, slippa betala för den månaden.

Samma sak gäller denna gång. Jag har krävt ersättning och de svarar med att skicka påminnelser!

Den i särklass sämsta ISP jag haft att göra med. Undvik dem som pesten.

Tyvärr måsta jag ge dem ett överbrtyg med en stjärna, eftersom jag inte kan ge dem noll.

2012-04-14

Håkan

Skitbolag utan service

Sedan Alltele köpte upp Blixtvik har precis allt blivit sämre. Framförallt kundservicen är obegripligt dålig. 10-14 lördag o stängt på söndagar samt konstant låååånga köer för en internetprovider. Inte vad du vill ha när Internet lägger ner. Oanständigt dåligt. Håll er borta från det här bolaget om ni kan - välj vad som helst men inte detta.

2012-04-06

Eva

Bäst hittills.

Inte bara bäst hittills, utan riktigt bra! Nu har jag inte hamnat där att jag vill säga upp mitt abonnemang, så den kritiken kanske är befogad. Först var jag låst till Comhem i 8 år, som måste vara den sämsta bredbandsleverantören i hela landet, med ideliga driftstörningar och snudd på obefintlig support. När och om man ens kom fram. Hoppade över till ePhone efter att vi fick fiber installerat och det fungerade aningen bättre. För något år sedan tog AllTele över och sedan dess finns det inga problem. Hur supporten fungerar vet jag inte eftersom jag aldrig behövt ringa dem. Det bara fungerar, dag ut och dag in, med utlovad hastighet. Jag är jättenöjd!

2012-03-28

Roger Persson

Kan bara hålla med

Jag ringde dem idag, en sur tvär kvinna som bara malde på och inte lyssnade. Helt klart otrevlig & inte alls kundbemötande på något sätt.

Även jag försökte säga upp abbonemanget, men ånger veckan som gällde i 2 veckor var för sent ute?

Har också mailat utan att få riktiga svar angående efaktura. En säger att man kan anmäla det då man fått sitt kundnummer, surisen idag sa att man måste starta internet innan man kan använde detta?

Sen betedde hon sig alltjämt otrevligt på alla sätt & vis & ljög om att hon svarat på alla mail......men jag har sparat dem & även jag valt att få bli uppringd, men likafullt svarar de per mail på något helt annat.

Håll er till Bahnhof mitt tips, akte er för Alltele

Roger i Umeå

2012-03-28

Roger

otrevligt support

Man blir otrevligt bemött då man vill säga upp tjänsten de inte kopplat in.
Det var 3 veckor sedan jag beställde och ville ångra mig.
Definitivt svarar inte på mail.
Välja annan är mitt tips.

2012-03-26

Cecilia

Usel kundservice, hopplöst att säga upp abonnemang

Ringde Alltele för att säga upp tel och internet, just för att slippa missförstånd. Påtalade mycket tydligt att jag ville säga upp hela abonnemanget eftersom jag flyttade och inte kunde ha internet där via alltele. Döm om min förvåning när räkningarna fortsätter att trilla in. Får besked att jag enbart sagt upp telefonabonnemanget (som är kostnadsfritt), men inte internet. Jag ringer och påtalar att ngn måste missförstått från deras sida, men icke. De hävdar bestämt att de har rätt och jag har fel, trots orimligheten. Jag mailar igen och ber om att de ringer upp, valbart alternativ hos Alltele. Får trots det svar i mailform där de hänvisar till en text där det står att jag säger upp mitt abonnemang och inte behöver behålla telefonnumret som underlag för sitt beslut att bara säga upp ett av dem. Mailar dem återigen och hänvisar till god kundservice, det handlar om 700 kr för dem. 0 reaktion från företaget. Kan tilläggas tonen var otrevlig och otillmötesgående hela vägen från deras sida och att jag inte var det.
Använd er inte av Alltele - inte värt det den dagen ni vill säga upp det.

2012-02-14

Conny

Förvånad

Över alla negativa recensioner. Har alltid fått utlovad hastighet, och de få gånger jag behövt kundsupport så har man kommit fram till supporten inom fem minuter (till skillnad från Bahnhof. som jag funderade på att byta till, där jag fick vänta i 40-50 minuter). Mycket nöjd med AllTele, hoppas bara att de snart kan leverera 100/100 som några andra företag kan göra i min stad Varberg.

2012-01-10

Henrik L Henrik L

AllTele under all kritik, unvik detta företag!!!

Hade ett bredbandstelefoni abonnemang hos Rix Telecom som blev uppköpt av AllTele.

Skulle säga upp detta abonnemang i somras, fick besked ifrån AllTeles support att detta måste göras skriftligen.
Blankett skickades till mig som jag fyllde i och skickade tillbaka.
Räkningarna fortsatte att komma, när jag nu kontaktar dem så säger de att de inte har fått in någon uppsägning ifrån mig.
De märker att adressen på uppsägningsblanketten som de har skickat till mig är fel och går till deras gamla kontor.
De vägrar att se detta som deras egna misstag, och kräver att uppsägningen räknas ifrån dagens datum.

Hos Rix Telecom, hade jag en uppsägningstid på 1 månad, nu var den helt plötsligt på 3 månader.

Har inte fått någon som helst information om att detta avtal skulle ha ändrats.
Vid uppköp fick jag ett meddelande om att samma villkor skulle gälla efter uppköp.

2011

2011-12-14

Ozz

EXTREMT tröga

kundhanteringen är usel!
Jag sa upp mitt bredbands och telefonabonnemang i mitten på maj i slutet av sommaren hade dom fortfarande inte slutat skicka räkningar för telefoni. När jag ringde dom för att kolla varför dom inte slutat fakturera mig fick jag veta att jag minsann inte sagt upp telefonabonnemanget, Efter visst förhandlande fick jag dom till att skicka en sluträkning. -jag ville bara bli av med dom, och godkände att betala för något som jag inte hade nyttjat. (hade redan abonnemang hos bahnhof).
Jag fick ändå en faktura till i september, då ringde jag och dom sa att den skulle makuleras. -gött nu är det äntligen över tänkte jag.
Nu dök det upp en till, med påminnelseavgift dessutom! -Jag hade tydligen inte betalt fakturan som jag INTE! fått i november.
-nu blir det nog ett ärende för konsumentverket eller hos ARN.

2011-12-06

sundsvallaren

Missnöjd

Jag är så glad att jag bytte, Alltele är helt enkelt den sämsta leverantören jag har haft.

2011-12-01

Simon

Är inte direkt förvånad

Efter att ha sett all denna dåliga kritik så känns det därav inte längre så lustigt att AllTele inte levde upp till förväntan. Beställde ett kanal paket av dem för en dryg månad sedan med ett installations datum den 1 December för att inte påhasta det hela. Såg fram emot att se AIK - LHC efter att ha kommit hem från jobbet idag, men icke. Ringer kundtjänst och blir snabbt vidarekopplad för att sedan få vänta i fem minuter utan svar. Tråkigt!

2011-11-17

Bjorn

Dåligt bemötande

Genom automatik blev jag överflyttad från Blixtvik till Alltele. Därmed fick jag reda på att min uppsägningstid förlängdes från 1 till 3 månader. Alltele vägrade arrogant att gå med på att korrigera ned uppsägningstiden då jag skulle säga upp mitt abbonemang.

2011-11-09

Emanuel

Problem problem problem

Efter en månad utan bredband så kan jag bara säga att Alltele verkar vara ett profithungrigt företag som skiter i sina kunder. Jag visste själv första dagen det slutade fungera vad det var för problem men det struntade Alltele fullständigt i.
De har något slags automatiskt sms-system som skickar ut uppdateringar om vad de gör med ärendet.
Problemet är att det inte stämmer vad det står dessa meddelanden och det går inte att svara på dem.
Akta er för Alltele säger jag bara. Jag försökte klaga till dem precis men deras e-mail formulär på deras hemsida fungerar inte. Och deras kundtjänst tar ca en timme att ringa.

Blixtvik blev uppköpta av Alltele så nu är jag ofrivillig kund. Jag valde bort Alltele 2009 då de slarvade med inkopplingen av bredbandet, det tog flera veckor.

Lita inte på vad Alltele säger när ni kontaktar dem.

2011-11-02

Irriterad

Dålig support vid fel

Min bredbandsanslutning slutade fungera. De förde konversation via epost fast jag bad att få telefonkontakt så att vi fortare kunde ringa in felet. De ställde den ena kontrollfrågan efter den andra, dessutom på svårbegripligt fackspråk. Det höll på i 3 veckor innan bredbandet fungerade igen, därefter ytterligare 1 vecka innan hastigheten var något sånär acceptabelt.

Fler företag i Skellefteå