Pekkas Framvagnsservice

Omdömen om Pekkas Framvagnsservice

2014-03-11

Anders

Perfekt

Oslagbart pris på framvagnsinställning och perfekt blev det. In och ut på under 10 minuter.

2014-01-30

Kaj

Proffsigt

Bemötandet och jobbet .
Trevliga och dom gör det som dom ska
alltid lika glad när man varit där.

2014-01-09

Oscar

Kanon igen

Har varit där med två olika Volvos. De första besöket blev gratis för de upptäckte sneda stag som jag inte hade lust att åtgärda = bra service!
Andra gången så fixade som min framvagn som stod helt snett, nu drar den inte och däcken kommer säkert hålla 1 år längre denna gången =) Väl investerade 350;-

2013-10-08

Stina

Hjulinställning

Mycket bra service och prisvärt. För mig passade det bra med drop-in. Rekommenderas.

2013-09-01

Peter Belfrage

Hur kan man tycka att det är bra?

Jag skulle göra en enkel hjulinstälning på en gammal Saab 900 (enklare finns inte), jag fick åka dit tre gånger innan ratten gick rakt utan att bilen drog åt något håll.
Kanske inte så konstigt när de stressar fram till bilen och ska snabba sig så fort det bara går för att ta nästa bil.
Jag skule gissa att de femstjärniga omdömen som finns är skrivna av Pakkas själva. Jag har aldrig hört att någon varit nöjd.
Dessutom tar nöjda kunder sig inte tiden att skriva omdömen bara sura kunder som jag.

2013-08-02

Anders Markland

Snabb och framförallt korrekt åtgärd

Blev rekommenderad att åka till Pekkas av mekaniker på Svenska bil (Opels auktoriserade verkstad i Stockholm), efter att de vid två tillfällen om ca två timmar vardera totalt misslyckats med inställning av hjulvinklar bak på min Vectra.

På Pekkas fick jag hjälp direkt och problemet löst efter 20 minuter.

Att märkesverkstaden har datoriserad utrustning låter ju bra, men det verkar tyvärr betyda att mekanikern inte kan tänka själv... jag kunde ju tydligt SE att hjulvinken bak inte kunde stämma med protokollet.

ÅK TILL Pekkas!

2013-07-01

Som att få en ny bil

Snabbt och perfekt. Visste inte att min bil kunde fås så att den blev som ny att köra.

2013-05-24

Janne

hjulinställning

Helt suverän service,trevig och kunnig personal,fick reda på var felet var,billigt,snabbt,jag berömer dom !!!

2013-05-13

Madelene Johansson

Tack..:)

Jättebra sevice, och mycket trevlig personal. han visade till och med min dotter vad hon behöver tänka på framöver,.. inte ofta det är så,.. åker inte till någon annan nu.. rekomenderar verkligen Pekkas framvagnssevice.

2012-11-01

Viktor

Snabbt, effektivt och prisvärt!

Fantastisk bra service, charming oct pålitlig personal och väldigt, väldigt prisvärt!

2012-10-05

GN med blå Opel Vectra

Gedigen service

Vid utförd framvagnsinställning fick jag löfte om att var jag inte var nöjd så bara kom tillbaka. Gjorde återbesök för att justera rattinställningen vilket utfördes på ett proffsigt sätt.
Eftersom arbetet utförs med stor kompetens plus att man får ett trevligt bemötande vill jag varmt rekommendera Pekkas för framvagnsinställning. Att dessutom priset jämförelsevis är mycket lågt ger ytterligare plus i kanten.

2012-09-04

Johan

Kanonbra

Min Volvo 940 slet däcken snett och jag bad Bilia att kolla framvagnsinställningen i samband med service. När mekanikern ringde och sa att bilen var redo för avhämtning frågade jag om allt var klart. Jo då, men någon framvagnsinställning tyckte han var onödigt. Jag stod på mig men då arbetet skulle ta ytterligare en dag på verkstaden och kosta 1850 kr för fyrhjulsinställning (Volvo 940 har stel bakaxel - går ej att justera) hämtade jag bilen. Ett besök hos Pekka och 350kr senare är allt som det ska. Bilia är de sista som ska få göra en framvagnsinställning på min bil!! Pekka har inte den modernaste utrustningen men han vet hur man använder den. Tack för det!

2012-08-06

Mekaniker

Fundersam

Blir mäkta förvånad över alla dessa positiva kommentarer,vi på bilia får in dagligen kunder som har problem med hjulinställningen,behöver knappt fråga kunden vart han varit innan ;) fast det är klart man kan ju vända på det han skapar en hel del jobb för oss vilket vi tjänar på =)

2012-07-22

Hasse Westerlund

Kanonbra

Lämnar inte in till någon annan än Pekkas. Det kan stå dej dyrt! Gjorde själv misstaget att renovera styrningen på en annan firma (Volvo V70..01) det var lite bråttom så det fick bli så, kollade med Pekkas några dagar efteråt fick pris på rubbet! Mindre än halva priset?? det blev en dyr läxa. Pekka som jag förstår det så kan man sätta in nya gummibussningar där det är möjligt, bussa om en länkarm eller köpa nya? skiljer säkert en tusenlapp på varje sida! På Pekkas har de en otrolig kompetens och det går snabbt, verkar alltid ha ett välfyllt reservdelslager (Volvo V70 ) behöver inte ens beställa tid, ställ dej i dropin kön så fixar de det. kan det bli bättre? Efterkloke Hasse

2012-06-23

Zoran

Bäst i Göteborg

Hade fel på bakhjulen, har varit på dom stora verkstäderna och ingen kunde hitta fel, fast dom fördökte med laser och allt möjligt. Pekka fixade felet på 5 minuter, han är absolut bäst i Göteborg, kan rekommendera varmt.

2012-05-21

Elias Bylund

Klockrent!

20 minuters väntan, 5 minuters jobb. Tokbra resultat. Den går som en pråm och inte som en ål på vägen. Kan inte annat än rekommendera.
För 350:- kan det inte bli bättre.

2012-04-27

Henning

Sååååå Nöjd!

De kollade framvagnen på vår Ford mondeo, allt OK, kolla trycket i däcken. En verkstad man kan lita på! Stort tack for all hjälp!
Åkte från Vårgårda och det var det värd! :D

2012-03-25

anonym

Snabbt

Snabbt, billigt och bra.
Byte av styrled+inställning=10min

2012-03-01

Grymt!

På 15 minuter byttes mina styrleder och inställning gjordes. Bra pris var det också! Grymt nöjd!

2012-02-13

J

Känns bra

Gav ett mycket seriöst intryck. Ratten är rak!

2012-01-15

Krutta

Sketabra

Toppen. Trevlig pöjk, snabbt fixat. Inställningen blev perfekt.

2011

2011-11-02

Krzysztof

SUPER

Super obsluga,wysokie kwalifikacje-zyczliwosc i pomoc.
Tak tanio nie ma nigdzie tylko 350 sek
P O L E C A M Rodakom-Krzysztof.

2011-10-28

Mikael

Kanoners!

Sned ratt och snedslitna däck.
Detta var ordnat på ett kick!
Trevligt bemötande och kunnig personal.
Är inget annat än toppen nöjd!
Priset på 350kr för min V70 kändes nästan för billigt!

Kan tipsa om att dom öppnar 07:30, har inte sett det någon annan stans på nätet.

Fler företag i Göteborg