Fortum

Bilder på Fortum

Omdömen om Fortum

2014-04-17

emil

Fortum sveriges största skit elbolag

Undvik fortum, sveriges största skit elbolag, dom höjer priserna hur dom vill och skiter i kunden, det kan bli ert nya motto mot kunden. chockhöjde fasta avgiften för att vara "kund" hos dom på nästan 600kr per år, el priset är ruttet och el överföringen ett skämt, till alla kunderna där ute välj inte fortum bytt så fort ni kan, dom är inte seriösa vill bara mjölka er på så mycket pengar från folket, varning!

2014-02-26

Martin N Martin N

hotar jämt med inkasso

bakgrund: jag sa upp mitt abonnemang och fick bekräftelse på detta men fortum vägrar ändå sluta skicka mig fakturor. När jag ber om fakturagranskning skickar de inkassokrav istället
sluta idiotförklara kunden.
sluta hota med inkasso varje gång jag kräver fakturagranskning.

2013-11-01

missnöjd kund

Dyrt...

I 3 år har jag varit en trogen kund vad får man för det?? Ofantligt dyra priser och extra avgifter som man inte känner till. Fortum aldrig mer!

2013-09-04

Rang H

Prisgarantin är ett Bluff!

Har varit kund hos dem på 2 adresser i flera år, har testat med så kallade prisgarantin som aldrig funkar! Dem sänker aldrig till samma summa som konkurrenterna, och påstår att dem inte får gå ner. Men ändå så gör dem reklam för sin prisgaranti, andra år har jag inte orkat byta. Men nu fan är det dags.

Fortum: Om ni inte har råd med prisgaranti så gör fan inte reklam för det.

2013-08-09

Arandy C Arandy C

Lever inte upp till sina erbjudanden

Deras prisgaranti är bara buffel & båg. Har ringt in fem ggr med nya exempel på leverantörer som är billigare. Varje gång har dom någon ursäkt för att inte sänka sitt pris. Slutligen vid 6:e samtalet kryper det fram. Dom får inte sänka priset så mycket enligt nya direktiv. Inte för att prisskillnaden är nämnvärd, men hur seriöst är ett sådant löfte om man inte lever upp till det? Nu byter jag elleverantör och rekommenderar andra att göra det samma.

2013-08-02

Alice

KASST!!!

Usch jag har haft Ftortum i några månader och det är det dumaste misstad jag någonsing gjort.. De lurar mig på pengar genom att berätta halva sanningen. Som tur var hade jag spelat in hela samtalet så begärde att lyssna på det. Då fick jag pengarna tillbaka 1500 kronor! Så ofrt jag får chansen ska jag lämna för ett seriösare företag

2013-04-09

Caroline Wirström

Jag VANAR för Fortum

Har varit kund hos Fortum i många år,både privat och med företaget.
Efter ett elmätar byte började våra stadigt gå uppåt och förra kvartalet slutade den 2500 kronor enligt Fortum hade jag förbrukat 1691 kWh i en liten tvåa där bara jag bor, normal förbrukning 2500-3500 kWh per år enligt Fortum själva.
Dessutom blev jag otrevligt bemött och totalt idiotförklard av en Isabelle som ringde upp mig. Till saken hör att jag även är borta periodvis i mitt yrke och då står bara kylskåpet och frysen på och alla kontakter utdragna och ändå får vi hutlösa elräkningar från Fortum.
Har också att vi har pratat med alla i huset och det är bara vi som har dessa orimliga elräkningar.
Kanske blev något felkopplat när dom bytte mätare, men det tänker Fortum inte hjälpa till att utreda utan jag som deras kund måste anlita en egen elektriker som utreder saken.
Under all kritik, som sagt jag vanar för detta bolag och uppmanar alla deras kunder att byta elbolag!

2013-03-17

L Roshage

Ingen service Fortum

Tycker inte Fortum är ett seriöst företag ser vad andra kunder skriver och som jag oxå råkat ut för samma problem efter en sen betalning kommer påminelse faktura a 50:- plus inkasso avgift 160:- efter att ha skrivit om det problemet rättade dom sig men ser att andra har samma problem. Det nu aktuella problemet är att Fortum ej vill ändra Fakturan så den stämmer med verkligheten fick en sänkning från 20 amp till 16 amp för ca 2-3 år sedan men det vill inte ändra på fakturan de tycker att alla 333 st hushållen ska anlita varsin elektriker för som ska medela Fortum men hallå jag har inte själv byt ner säkrings styrkan till 16 amp. Dålig service Fortum ni kan ju fjär avläsa elmätaren så då ser dom vilken styrka det har.

2013-03-13

Fin utdelning nu till våren!!! GÖTT E DE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2013-01-02

Stefan Grav

Uselt

Världens sämsta hemsida. Medvetet förvirrande. Långsamt. Uppgifter som motsäger varandra.

2012-12-12

Jimmy W Jimmy W

Ännu ett oplanerat strömavbrott

Det förra avbrottet kostade mig en router, vad kommer detta kosta mig undrar jag?

Hoppas Fortum inser att de omöjligt kan dela ut någon vinst nästa år för att alla pengar måste plöjas ner i att underhålla vårt svenska kraftnät!

2012-12-04

Peter

Varning för Fortum

Vårt företag har sedan över tio år varit kunder hos både Fortum och Vattenfall. Hos Vattenfall reder man ut problem, åtgärdar strömavbrott och liknande snabbt och effektivt, man har en dialog med kunden, skickar ut information när fel inträffar, under tiden de jobar med att åtgärda fel och när felet är avhjälpt. Detta är kritiskt för oss och våra kunder då vi är mycket beroende av att strömförsörjningen fungerar. I södra stockholm är vi dock hänvisade till Fortum och det är skrämmande stora skillander mellan dessa två. Fortum har olovligen gjort kopior på nycklar och gjort intrång i vårt kontor och lager utan vår vetskap, de har ingen som helst service, de vet inte ens själva vad ett avbrott beror på efter 8 timmars felsökning, de skickar ingen information osv osv. Listan på saker som kan göras fel är exakt lika lång som listan på saker som Fortum gör. Hur är det möjligt?! Sitter okunskap, dålig service och obefintligt engagemang i "väggarna" hos Fortum? Hur kan två olika företag utföra exakt samma sak på så oerhört olika sätt?! Tyvärr har vi ej råd att bekosta en framdragning av eldistribution så vi kan välja vattenfall även i södra stockholm så vi är tvingade att anlita Fortum. Vad är kostanderna för samhället? för andra bolag som sitter i samma sits som vi och måste anlita Fortum? Detta är skandal och Stockholms Stad borde ålägga Fortum enorma viten tills dess att de åtminstone kommit upp i samma servicenivå som Vattenfall har. Inte för att de är några gudar, det VF erbjud

2012-10-11

Otroligt Missnöjd kund

Varing för fortum!!

Har kämpat med detta företag sedan november förra året, då dom helt plötsligt ändrade våran tariff. Då kom räkningar på 1900 ( var tredje månad) istället för runt 1100. ringde självklart upp och frågade vad som hade hänt. dom förklarade att vi måste ta dit en elektriker som verifierade att vi ej behövde en sån hög säkring. sagt och gjort så tog vi dit samma elektriker som installerade elen i huset. Han tyckte de var lika sjukt som vi eftersom denna tariff som vi har används för att säkra typ herrgårdar och kontorshus. han har nu skrivit in till dom 3 ggr och jag fortsätter ringa till dom , men fortfarande händer det ingenting. Sen är deras kundservice mycket otrevlig och inte alls lösningsorienterade.Vill ge - i betyg men tyvärr så går de ej. Snälla ni som läser detta : använd er INTE utav detta företag! Inget mer för mig IAF

2012-10-08

Gringo

Bra miljöföretag

Innovativa och hållbara energilösningar. Tack för att ni värnar om miljön

2012-09-28

Drabbad utan ström

BEDRÄGERI OCH OSERIÖSA SVARAR INTE PÅ TELEFON /

Släppt Särskild skyddad ID samt vägrar erkänna att de gjort fel.Sitter med a4 från fortum själv med deras kundbild från bokföringen.Ändå har de inte gjort nått fel.
Har inte tecknat skriftligt avtal med fortum fått inkasso då stängde de strömmen för fakturor som ej förfallit dessutom

2012-03-20

Leena

Till dom ansvariga på Fortum

Nu är jag innerligt trött på era försäljningsmetoder. Jag har blivit uppringd ett antal gånger av era försäljare och sagt samma sak varje gång NEJ TACK jag är inte intresserad. Igår var det dags igen men denna gång var det en väldigt otrevlig försäljare som vägrade att godta mitt NEJ TACK, jag fick helt enkelt klicka bort honom för han gav sig inte. Ni kommer ingenstans med era aggressiva försäljningsmetoder tvärtom. Luktar väldigt oseriöst över hela Fortum.

2012-03-16

Hög elförbrukning

Bytte till Fortum och efter att haft lägre pris tre första månaderna fördubblades nästan min elförbrukning. Jag betalar bara för hushållsel så jag får inte högre förbrukning på vintern. Har bott i bostadsrätt i sex år och har aldrig tidigare fått fördubblad elförbrukning på vintern. Däremot lite högre elräkning då elpriset brukar gå upp på vintern. Hur de nu motiverar att det har behövts denna milda vinter... Och prisgarantin att ligga lägre än mitt tidigare elbolag existerar inte. Tur att de bara har en månads uppsägningstid. Byter tillbaka. Aldrig mer Fortum.

2012-03-12

Dalarna

Frustrerande!

Vi bor i Dalarna och fick en räkning på ca 16.000 kronor fast vi inte ens flyttat in i vårt nybyggda hus. Räkningen var från ett hus på Västkusten. Svåra att nå och efter mycket strul löste sig det här. INTE NOG med det...fick en ny räkning som inte stämde. denna gång hade de förväxlat något nummer som ska sitta i vårt elskåp. Favorit i repris...struliga, struliga!!! att ha att göra med. I dag har vi fått en ny räkning...vilket vi inte ska ha då vi kommit överens om kvartalsbetalning. VI är jädrans trötta på FORTUM. Nu ska jag skriva till Plus eller liknande. Jag uppmanar er alla att skriva till Plus så att de tar upp det här för vi verkar ju inte vara ensamma om problem med FORTUM.

2012-02-10

Joanna

Trevlig säljare

Blev precis uppringd utav en telefonförsäljare från Fortum.Mycket tevlig kille från Göteborg. Kunde inte teckna avtal då jag har för lång bindningstid. Kan väldigt mycket om elpriser så märkte direkt att hans snack var ärligt och tydligt. Alla telefonförsäljare är inte idioter. Skulle vilja ge en ros till alla trevliga och ärliga människor som jobbar inom telemarketing branschen gäller inte bara Fortum utan alla.