Trygg-Hansa

Bilder på Trygg-Hansa

Omdömen om Trygg-Hansa

2014-04-08

Erik

Hemsidan är under all kritik

Ny hemsida? Javisst. Men den är nog en av de sämsta jag stött på för ett så stort företag. Långsam, rörig och oklar. När man vill logga in och klickar på just "logga in" så måste man (efter 3 klick) sen scrolla ner för att komma till inloggningsrutan eftersom sidan hamnar högst upp, detta eviga scrollande överallt. När man vill ändra sin försäkring så får man meddelande om att detta inte går att göra på hemsidan. Varför finns det då en stor röd "ändra" knapp?!. Det gick att ändra på hemsidan förut.
GÖR OM och GÖR RÄTT! eller ta tillbaka den gamla hemsidan som var mkt mer användarvänlig.

2014-04-08

Hej Erik! Tack för dina synpukter. Jag kan hålla med om att vissa saker måste finslipas för att bli helt optimala, och en av dessa punkter är just hur hemsidan lämpar sig för vissa skärmupplösningar. Det kan bli en del scrollande i vissa fall. Vi jobbar ständigt på att förbättra hemsidan, och jag både hoppas och tror att detaljer som dessa kommer vara avhjälpta inom kort. Det stämmer att funktionaliteten på Mina Sidor förändrats, och även om det tillkommit en hel del funktioner så är det vissa som fallit bort av olika tekniska anledningar. Vår förhoppning är att Mina Sidor så småningom ska bli betydligt mer integrerat och fyllt av användbara funktioner. Så för att samanfatta; vi jobbar på det. Ha en bra dag! Med vänlig hälsning, Marcus

2014-03-31

Elza

Dyrare men inte bättre!

Priser öka från faktura till faktura! När man ringer till kundsevice för ingen ordentlig förkläring utan "...jag är ledsen, men det är så..." då jag är ledsen också:( och byter gärna bolaget!!!OMGÅENDE!

2014-03-31

Hej Elza! Alla försäkringar tecknas med en avtalstid på ett år, och när det (en gång per år) är dags att förnya detta avtal så görs en ny beräkning av årskostnaden. 45 dagar innan förnyelsen skickar vi ett brev där vi meddelar det nya priset. Jag beklagar att vi inte kunnat ge dig ett bättre erbjudande vid förnyelsen denna gång, och jag önskar dig en fortsatt bra dag. Med vänlig hälsning, Marcus

Katt L

Rädd

Efter att läst många negativa kommentarer ang TH på Facebook hamnade jag här på rejta. Efter allt jag läst blir jag livrädd! Så många fler negativa kommentarer än positiva. Tyvärr är jag för rädd att behålla mina försäkringar hos TH och kommer nu titta på andra bolag. Tråkigt!

2014-03-14

Marika

Jag är helnöjd!

Jag har jättesvårt att förstå alla låga betyg när jag jämför med mina upplevelser med företaget.

Har vid 3 gånger (tyvärr) haft användning av barnförsäkring. De 3 personer som hjälpt mig har varit mycket trevliga och ärendet har gått otroligt snabbt och smidigt.

Senast i tisdags ringde jag in. Samtalet var över efter 3-4 minuter, pengarna kom in på mitt konto igår, torsdag. Fantastiskt!

Jag kommer fortsätta rekommendera trygg hansas barnförsäkring till mina vänner.

2014-03-18

Hej Marika! Roligt att du är nöjd med både vårt bemötande och dina ersättningar. Vi får tacka dig att du tog dig tid att skriva om oss här på Rejta.se. Vi får önska dig en trevlig dag! Mvh, Jimmy

2014-03-10

Magnus Eneberg

Ännu ett skämt

Ännu ett samtal med Trygg Hansa. Kan inget annat än att varna er som söker ett försäkringsbolag som är seriös att välj inte Trygg Hansa. 1)vi fick en skada på vår bil för ett tag sedan som vi dessutom tecknat en tilläggsförsäkring på. Tyvärr ersatte de inte JUST DEN skadan. Nu fick vi problem med vår kallvind på villan. Vi hade tagit en extra byggnadsförsäkring för att känna oss trygga som "nya" villaägare. Precis som i föregående fall så gällde försäkringen inte för JUST DEN skadan. Det blir nästa komiskt när man betalar extra dyra försäkringar för att känna sig trygg istället för att gå till de billigare försäkringsbolagen. När det väl gäller ALDRIG försäkringen. Mitt enda råd är att leta upp de mindre billigare försäkringsbolagen och släng inte pengarna i sjön. Det kan dock vara ganska komiskt att använda sig av de gamla drakarna om man uppskattar skämtet med att höra deras otrevliga skadereglerare som höjer rösten och som i ett mantra säger tyvärr det gäller inte för JUST DEN här skadan... :)

2014-03-18

Hej Magnus! Tråkigt att läsa det du skriver. Jag kan tyvärr inte via detta forum gå in på just din skada men vi ersätter skador utefter våra villkor. Givetvis förstår jag att det kan kännas irriterande när man blir nekad en skada men som sagt så är det dessa vi ersätter utefter. Du har också som kund alltid rätt att överklaga våra beslut. Detta har vi goda rutiner för hur det ska gå till. Din skadehandläggare ska hjälpa dig med detta om du så vill. Kontakta denne igen och be att få göra det. Skulle du inte ha dennes telefonnummer så går det bra att ringa telefonnummer 077-1111500, öppet alla vardagar mellan 08-17 så hjälper de dig vidare. Ha en trevlig dag! Mvh, Jimmy

2014-03-09

Mållan

Försäkringsbedrägeri

Jag har fått strida mot ett kriminellt försäkringsbolag, Trygg Hansa, som vägrat mig ersättning för personskada trots att jag det står utom all tvivel att försäkringen ska täcka skadan. Jag är inte ensam om att drabbas av detta det finns alltför många i min situation. Stor varning utfärdas för detta försäkringsbolag.

2014-03-18

Hej Mållan! Det är verkligen tråkigt det du skriver och du har som kund all rätt att överklaga våra beslut. Vi har tydliga rutiner för detta och du kan ringa din handläggare igen så förklarar denne hur du går till väga. Har du inte telefonnummer till din handläggare kan du ringa telefonnummer 077-1111500, öppet alla vardagar mellan 08-17 så hjälper de dig vidare. Ha en trevlig dag! Mvh, Jimmy

2014-02-20

Filip W Filip W

Ärr i ansiktet

Blev slagen och fick ett ärr precis ovanför ögat (väl synligt) som jag fick 9000 i ersättning för. En kompis fick 10000 för ett ärr på armbågen som ingen någonsin skulle tänka på.. Jag har hört om folk som fått över 50000 för liknande ärr som mig. Riktigt besviken!

2014-02-21

Hej Filip, vi är tacksamma för att du har tagit dig tid att skriva till oss. Vi tycker det är tråkigt att du inte nöjd med den ersättning du har fått för ditt ärr. Är man inte nöjd med sin ersättning har du som kund möjlighet att överklaga beslutet. Det kan du göra genom att kontakta vår skadeavdelning igen och be att få prata med din handläggare eller handläggarens chef. Då ringer du detta telefon nummer 077-1111500 öppet vardagar 8-17. Du kan också lämna dina synpunkter skriftligt till oss då använder du denna länk: http://www.trygghansa.se/om-trygghansa/inte-nojd/pages/formular-inte-nojd-privat.aspx
Ha en fortsatt fin dag, hälsningar Cecilia

2014-02-17

Sher

Riktig dålig

Jag fick problem med min rygg (ryggskott) och jag kontaktade en ryggkliniken för att få hjälp som vanlig vårdcentral kan inte hjälpa.
Jag ringde trygghansa för att anmäla skada och de sa att jag måste vända mig till vårdcentral vilken innebär att man måste vänta 2 veckor innan man får träffa läkare. Trygghansa hjälpte mig ingenting med mitt problem. Synd att betala mycket pengar utan att känna att man har stöd när man behöver!

2014-02-17

Hej Sher. Först & främst kan jag bara beklaga den service du upplevt, det är tråkigt att läsa det du skriver. Vill du framföra ett klagomål ska du självklart få göra detta. Skriv till: kundsynpunkter@trygghansa.se. Uppge namn, personnummer och lite kort om ditt ärende. Där får du kontakt med den grupp hos oss som ansvarar för kvalitén i våra kundmöten och för vår hantering av ditt ärende. Jag vill passa på att önska dig en fortsatt trevlig dag. Med vänlig hälsning/K.Goga

2014-02-14

Trygg-Hansas Visakort - Reseförsäkring

Trygg-Hansas Visakort – Reseförsäkring - avbokningsskydd

Det gäller en resa som vi fick avboka i sista stund. Endast ett par timmar innan vårt plan till Mallorca skulle lyfta fick min sambo missfall och fick läggas in akut på sjukhus. Jag ska inte gå in på detaljer men det var akut. På riktigt. Hon fick läggas in på sjukhus med dropp, hon fick extra blod och det hela avslutades med operation och tre dagars sjukhusvistelse.

När vi i efterhand anmälde det hela till Trygg-Hansa hade vi fina intyg från både resebyrå och kirurg. Dock fick vi erfara att det inte gick att få ersättning då Trygg-Hansa hade ett undantag för graviditet och förlossning.

Avbokningsskyddet gäller ej:
”i samband med graviditet eller förlossning utan samband med sjukdom eller olycksfall”

Trygg-Hansa ersätter inte vår resa då min sambos akuta sjukdomstillstånd var orsakat "i samband med graviditet".

Jag ringer upp Trygg-Hansa för att fråga om detta verkligen stämmer. Skaderegleraren förklarar vänligt att undantaget är både komplext och svårtolkat, men att det betyder precis det de skrivit. Min sambo var visserligen akut sjuk, men det var i samband med graviditet.

Jag vet inte, jag är en vanlig svensson men jag tycker inte alls undantaget verkar särskilt komplext eller svårtolkat...

På ren svenska betyder undantaget:
”Du får ingen ersättning under tiden du är gravid men blir du sjuk går det bra”.

Inget annat. Inga krusiduller.

2014-01-31

Daniel

När vår bil fick inbrott en söndag försökte vi förgäves komma i kontakt med någon som kunde berätta för oss till vilken verkstad vi skulle ta bilen. Låset var trasigt och vi vågade inte lämna den på parkeringen.

På Trygg-Hansas hemsida fungerade dock inte verkstadsguiden och naturligtvis ville inte den lilla personalstyrka som arbetade med akuta ärenden och bärgning hjälpa oss. Vi fick då chansa och skicka vår bil (med den bärgning som vårt parkeringsavtal gav oss rätt till) till en verkstad.

Efter att inte kunnat hjälpa oss genom den mest akuta fasen verkar det dock som att Trygg-Hansa gjort ett bra jobb. Dom godkände verkstadens offert rätt snabbt.

Alltså:

+ Offerten godkändes utan problem

- Trygg Hansa var den enda aktören i processen som inte givit oss ett personligt bemötande, och den enda aktören som inte hört av sig med någon som helst information om hur vårt ärende går. Allt vi vet kommer från verkstaden.

2014-02-03

Hej Daniel, tack för ditt inlägg. Det var roligt att du är nöjd med vår ersättning. Det är dock tråkigt att läsa att ni inte känner att ni fått någon information eller hjälp utav oss när skadan inträffade. Detta ber vi naturligtvis om ursäkt för. Vi försöker alltid göra det så lätt som möjligt för kunden i ett skadeärende och givetvis ska du som kund även få information utav oss. Jag skickar detta vidare så vi kan se över rutinerna och vart vi har brustit i just ditt ärende. Jag får tyvärr inte gå in på enskilda ärenden via detta forum men skulle du vilja ha information i just ditt ärende går det bra att ringa vår skadeavdelning på telefonnummer 077-1111500, öppet alla vardagar mellan 08-17 så hjälper vi dig. Jag önskar dig en trevlig dag! Mvh, Jimmy

2014-01-21

Anders

Dålig personskadeförsäkring (Trygg Hansa)

Fick 11% invaliditet efter sportskada(amputerad fot är 9%). Fick inte ens en månadslön av Trygg Hansa trotts att jag betalar 2000kr/år. På gränsen till bluff-företag. Uselt bemötande också!

2014-01-22

Hej Anders! Jag beklagar att du är missnöjd med bemötandet och den ersättning du fått. Ersättningen för invaliditet baseras dock på ditt valda försäkringsbelopp, så det är inget som skiljer från bolag till bolag. Har du valt ett försäkringsbelopp på exempelvis 100 000kr och blir 11% invalid så blir ersättningen 11 000kr. Har du 200 000kr blir det 22 000kr och så vidare. Med vänlig hälsning, Marcus

2013-12-28

Julius

Otillbörlig marknadsföring!

Man skall aldrig sluta att bli förfånad över dessa försäkringsbolags knep för att lura folk på pengar. Ett exempel:
Köpte en billig extrabil för att ha över vintern. Värdet var knappt 10.000:- och några dagar efter köpet dimper ett försäkringsbrev från Trygg Hansa ner i brevlådan. Försäkringen är en helförsäkring på bilen till en kostnad av 5.827 kronor/ år.
Hur fräck och intelligensbefriad får man vara, vem i hela världen vill ha en försäkring som kostar över halva bilens värde och som man dessutom inte har bett att få. I bunten av papper som följde med försäkringsbrevet med villkor etc står det lite försiktigt att detta är ett erbjudande???
Bästa Trygg Hansa detta är rent lurendrejeri och ett underkännande av era kunders kompetens.
Man blir bara förbannad på denna typ av marknadsföreng och den får en rent motsatt effekt.

2013-12-29

Hej Julius. Köper du en bil på blocket får du per automatik en två veckors gratis försäkring och en fortsättningserbjudande, då dessa två veckor förfallit. Du har givetvis möjlighet att ändra omfattning till enbart trafik eller halvförsäkring helt enligt ditt önskemål. Kontakta gärna oss på 077 11 11 600, där får du prata med en handläggare som tillsammans med dig går igenom och erbjuder dig en lösning/offert som passar ditt försäkringsbehov bäst. Det är så klart inte meningen att skapa irritation, tråkigt att du uppfattar det på det viset. Är inte erbjudande intressant är det självklart fritt att teckna försäkring i det bolag som känns bäst för dig. Jag vill passa på att önska dig ett Gott Nytt År. Med vänlig hälsning/ K.Goga

2013-12-20

Johan

Rättsskydd är inget värt

Blir man blåst av en bedragare, räkna inte med hjälp från Trygg Hansa om inte ALLA förutsättar är uppfyllda (vilket de sällan här). Slingrar sig undan även när det handlar om småpengar för dem, katastrofalt dåligt skött. Lite ALDRIG på uppgifterna du får per telefon, även om de sagt fel står de inte för det. Välj annat bolag.

2013-12-21

Hej Johan! Vi har tyvärr inte möjlighet att diskutera enskilda skadeärenden offentligt på nätet, men känner du att du inte fått en korrekt bedömning av ditt ärende så är du alltid välkommen att via din skadehandläggare överklaga ärendet, så görs en översyn av det för att säkerställa att allt verkligen gått rätt till. Med vänlig hälsning, Marcus

2013-12-18

Mats T

MC-försäkring återbetalning av premie

Jag har efter upprepade tillfällen inte fått min överskjutande premie återbetald på kontot.

Det har nu förflutit två månader sedan första kontakten. Fyra mailkontakter och minst två samtal i ärendet, varje gång med fagra löften att det skall ordnas, har hittills inte hjälpt.

Ett oerhört nonchalant beteende i ett så pass solklart ärende. Varför?

2013-12-21

Hej Mats! Detta låter väldigt märkligt, och jag ber om ursäkt för krånglet. En utbetalning ska verkligen inte ta så lång tid. Du får gärna skicka ditt personnummer till mig på marcus.andersson.knutsson(a)trygghansa.se så tar jag en titt på det omgående. Med vänlig hälsning, Marcus

2013-12-04

Fredrik

Förstår inte allt missnöje ?!!??!

Jag har haft med trygg hansa o göra flera gånger dom senaste åren med krockade bilar o vandaliserade husvagnar . Har ALDRIG haft strul med dom . Man ringer ett samtal o förklarar att man kört på en hjort och 2 min senare har man e hyrbil. Sen tar de ca 1v så får man ett brev med en summa dom köper ut bilen för o sen ett samtal senare har dom höjt det till ett mycket rimligt pris ( dom tar även hänsyn till icke original saker som stora fälgar,sportavgassystem,chip,coilovers mm mm)
1v senare sitter pengarna på kontot !!
3-4 samtal o 2v innan pengarna e inne på kontot e FAN jävligt bra !!!!!

2013-12-04

Hej Fredrik! Det var mycket roligt att läsa ditt inlägg. Det glädjer oss att se. Vi vill vara det bolag du beskriver och försöker alltid se till att alla kunder är nöjda efter en skada. Men ibland kan det bli fel och 100% nöjda kunder är nog tyvärr svårt att uppnå även om vi har detta som mål. Det viktiga är att vi förklarar hur våra försäkrignar ser ut och ser till att man har det skydd som man önskar, så att inga överraskningar kommer när en skada inträffat. Tack återigen Fredrik och tveka inte att kontakta oss om du har några frågor. Ha en trevlig dag, Helena.

2013-12-02

Joakim

Fortsättning på tidigare omdöme

Jag som nyss skrev om ersättningen. Lite ironiskt att jag har fått ett brev ifrån dom när jag kommer hem där dom höjt min premie på 700:- för en gammal bil på 59hk.

Jag har full förståelse för att man ibland måste göra ändringar. Men när dom sänker tillbaka direkt efter ett kort telefonsamtal så känns det bara oseriöst. Ett riktigt dåligt försök mot en trogen kund.. chanshöjer & hoppas att man bara betalar och ser glad ut.

Nej blir inte mitt pågående ärende bra nu så är det de sista Trygg Hansa ser av mig. Jobbar själv som säljare och skulle aldrig acceptera om mitt företag hade detta agerande utåt mot kunder.

2013-12-03

Hej Joakim, tack för ditt inlägg. Tråkigt att du känner dig orolig för utredningen för din skada, det ska du naturligtvis inte känna. Skulle det vara något angående din skada som du undrar över är du välkommen att ringa vår skadeavdelning på telefonnummer 077-1111500, öppet alla vardagar mellan 08-17. Det är även tråkigt att läsa att du inte känner dig nöjd med din ersättning utav ditt ärr. När detta händer har vi goda rutiner för dessa händelser. Jag tycker att du ska kontakta din handläggare och be han/hon förklara hur du går tillväga för att överklaga vårt beslut. Vi kommer då se över ärendet igen och se så att det var en korrekt bedömning utav oss.

Det är aldrig roligt att höja premien för våra kunder och vi försöker hålla ner dem så mycket vi kan. Anledningen till en höjning är att vi en gång om året ser över våra skadestatistiker och har det varit olyckor i ditt närområde så blir vi tvungna att höja premierna. Däremot vill vi vara lojala mot våra kunder och flexibla om man fått ett bättre pris från en konkurrent. Vi har då i vissa fall möjlighet att matcha eller lägga oss så nära som möjligt gentemot deras pris. Givetvis måste vi även se vilka villkor som vi jämför med då dessa kan skilja sig åt mellan försäkringsbolagen, vilket i sin tur påverkar premien. Vi vill inte att våra kunder ska se detta som att vi lurar dem utan som en tjänst för våra trogna kunder.

Ha en trevlig dag! Mvh, Jimmy

2013-12-02

Joakim

Ersättning

Lite orolig för vad som komma skall. Har fått en whiplash-skada som är väldigt besvärlig och under utredning just nu. När jag skulle få ersättning för ett ärr som uppstod i samband med olyckan så fick jag inte ens hälften av vad Skandia erbjöd. Överklagan hjälpte inte heller.

Har många försäkringar där. Så klart man blir lite orolig när man utreder hos ett företag som delar ut mindre än hälften än konkurrenten och verkar tycka att det är rimligt. Dom får gärna bevisa motsatsen men jag blev lite besviken om jag ska vara ärlig. Men en gång är ingen gång, och jag är fortfarande kund. Hoppas på bättring nu iaf, men min kontaktperson där kan jag absolut inte klaga på. Väldigt trevlig!

2013-11-23

Jeppe R

Återkoppling på tidigare ärende!

Hej!
Hade bara tänk återkoppla sedan mitt förra inlägg om "Ändrad självrisk än överenskommet!".
Tyvärr så har det inte gått bra för min del, Trygg Hansa står på sig om att jag aktivt valt en högre självrisk, vilket jag absolut inte gjort. Jag har frågat flera gånger om de inte spelar in samtalen och kan lyssna på dem, men inte fått något svar angående den frågan... :/
Jag ser tyvärr att min tid som användare av Trygg Hansas försäkringar är över. Speciellt då det är på det sättet som det är.
När man sedan pratar med han som tecknade försäkringen, skrattar han när man säger att olyckan vart framme. Han säger först att det klart var jag som valt högre självrisk, men efter ett tag blir han mjukare och säger (som om han faktiskt tycker jag hade rätt), "Även om du har rätt så kan jag tyvärr inte göra något åt det", vilket känns VÄLDIGT konstigt, om det är en på Trygg Hansa som gjort fel skall väl inte JAG som konsument åka dit för det??
Ne, känner inte så höga tankar för Trygg Hansa just nu.

2013-11-20

Krister P Krister P

Hur kan man lägga minus 2000

Finns tyvärr inget seriöst med Trygg-hansa eller deras ansvar för sina kunder.

Man tror man har en försäkring, men när hantverkare som trygghansa anlitar fuskar i bygget, sen får man inga ersättningar eller återställande av sitt hem, utan man står med ett rivet hem och inga ersättningar.

Sån fruktansvärd skandal att man inte kan ha ett förtroende för ett försäkringsbolag!

Jag är överlycklig att jag inte har några barn försäkrade, för dom hade förmodligen få var invalidiserade och man skulle få betala allt själv...
Bil (vilket jag tyvärr hade också en gång i tiden) så har man en smälld bil och den "ersättning" som man fick ut för en "liknande bil" som dock hade gått 18000mil längre och såg ut som en rosthög.

Så min rekommendation är har du försäkring i Trygg-hansa, så byt!

Ha inga som hellst förtroende eller tro att du kommer få ersättning av detta bolag om du råkar ut för en olycka. För har haft 2 ärenden och båda slutat lika illa.

Oseriöst företag !

2013-11-20

Hej Krister, tack för ditt inlägg. Först vill jag beklaga att vi inte har levt upptill dig förväntningar. Så vill vi inte att någon av våra kunder ska uppleva oss. Dock får vi inte kommentera ett enskilt ärende på en officiell sida på internet som Rejta.se. Är du inte nöjd med vårt beslut har du alltid rätt att överklaga. På denna sida hittar du all information om hur du kan överklaga vårt beslut: http://www.trygghansa.se/om-trygghansa/olika-asikter/pages/klagomal-och-synpunkter.aspx . Ha en fortsatt trevlig dag, hälsningar Cecilia

2013-11-18

Enver Alijaj

Trygghansa = TRYGG!

Jag får nästan skuldkänslor pga av all hjälp jag fått av Trygghansa med mina ärenden.

Kundsupporten är fantastisk professionella, skadehanterare likaså.

Har fått reglerade skador på bilen samt ersättning för stöld fastän jag inte var medveten om att jag var berättigat till det.

Ni har en för evigt nöjd kund! ord kan inte beskriva hur tacksam jag är och jag lovordar er varenda dag till mina kunder (Bilförsäljning)

Tack än en gång för all hjälp jag fått av er!

2013-11-18

Hej Enver och tack för ditt trevliga inlägg. Det är alltid roligt att höra när våra kunder är nöjda med oss och att vi har levt upp till dina förväntningar. Jag tycker inte du ska känna skuldkänslor då det faktiskt är en tjänst som du betalat för och det är detta vi levererar. Vi får tacka att du tog dig tid att skriva till oss och jag får önska dig en fortsatt trevlig dag! Mvh, Jimmy

2013-11-08

Jeppe R

Ändrad självrisk än överenskommet!

Efter jag talat med en handläggare via telefon så kom vi överens om en självrisk på 3000kr med högre premie. Kort efter tecknad försäkring råkade det bli en olycka, när jag då får hem brevet så står det självrisk på 6000kr... :(

Jag ringer dit och de säger att det blev överenskommet med en självrisk på 6000kr vilket det INTE blev. Sedan tar handläggar mer eller mindre på sig "felet" men säger att jag kan tyvärr inte göra någonting åt det, hur än mycket jag vill.

Känns inte alls kul, Trygg Hansa har förlorat en kund, UTAN TVEKAN!

2013-11-09

Hej Jeppe! Detta låter lite märkligt, och jag tar gärna en titt på ditt ärende så allt gått rätt till. Skicka mig gärna ett mail på marcus.andersson.knutsson(a)trygghansa.se med dina uppgifter så ser jag till att kolla upp saken omgående. Trevlig helg! Med vänliga hälsningar, Marcus

2013-11-08

Dennis Johansson

Katastrof!!!

Har varit sjukskriven i över ett år och hade sökt ersättning för förlorad arbetsinkomst m.m, fick en struntsumma med ersättnig för 3 veckor+3 veckor sveda och värk. Riktigt dåligt bemötande av handläggare och så har ni egna läkare som ska bedömma fallen istället för att kontakta vårdande läkare. Jag håller på att kontakta försäkringsjurist och när den här försäkrings frågan är klar med överklagan så kommer jag garanterat byta bolag då jag har alla mina och familjens försäkringar samlade hos TH och tänker inte betala för försäkringar som man iaf inte för något tillbaka på när det händer något.

2013-11-09

Hej Dennis! Jag får börja med att beklaga om du känner dig dåligt bemött. Oavsett vad ärendet gäller så ska man självklart få ett gott bemötande när man kontaktar oss. Vad gäller din skadeanmälan så är det svårt att ge en kommentar här på Rejta då vi inte får diskutera enskilda ärenden offentligt på internet, men känner du dig inte nöjd med vår bedömning så går det alltid att överklaga. Då kontrollerar våra skadehandläggare så allt gått rätt till, och är du då fortfarande missnöjd så kan försäkringsnämnden göra ett oberoende utlåtande. Trevlig helg! Med vänlig hälsning, Marcus

2013-10-30

Erik B Erik B

Kundservicen är en formidabel katastrof!!

Jag bytte från Moderna Försäkringar till Trygghansa på grund av att man fick Eurobonus-poäng. Det skulle jag aldrig ha gjort trots att TH var billigare. Startdatum blev fel, priset blev fel, rabatten blev fel, betalningsintervallen blev fel. Femton samtal senare kan jag bara konstatera att maken till nonchalant bemötande får man leta efter. De kunde inte ens justera om startdatum trots att det var tre månader till detat datum och jag fick tala med fyra personer innan bara detta blev rätt. Nu senast har jag bett om årsfaktura men har likt förbannat fått måndadsfaktura. Dessutom sade de upp min hemförsäkring på grund av sen betalning. Detta för att jag inte fick fakturan! Notera att jag själv har arbetat på TH Telecenter under mitten av 90-talet i Göteborg. Förbättras inte service och bemötande så kommer TH att förlora kunder. Känns som ett dåligt skämt när man dessutom ombeds om att delta i deras kundundersökning när man ringer Kundservice. Ett tips till ansvariga på TH: Låtsas vara kunder och ring er egen kundservice några gånger.

2013-11-05

Hej Erik & Tack för ditt inlägg. Detta var definitivt ingen rolig läsning och det är oerhört tråkigt att ni hamnat i denna oönskade situation, så ska det definitivt inte gå till. Det är verkligen jättetråkigt att du blivit bemött på detta sätt och jag kan bara beklaga att vi inte mött dina förväntningar. Vill du framföra ett klagomål ska du självklart få göra detta. Skriv till: kundsynpunkter@trygghansa.se. Uppge namn, personnummer och lite kort om ditt ärende. Där får du kontakt med den grupp hos oss som ansvarar för kvalitén i våra kundmöten och för vår hantering av ditt ärende. De har en större möjlighet att ingående följa upp var vi brustit i vår kommunikation. Jag hoppas innerligt att vi fortsättningsvis kan ge dig den hjälp du som kund förtjänar. Jag vill passa på att önska dig en fortsatt trevlig dag. MVH/ K.Goga

2013-10-22

Ulf

Skitföretag

Blev vidarekioplad till 5 pers för att få svar på enkel fråga. Undvik!

2013-10-24

Hej Ulf! Vi har flera olika avdelningar som har olika expertområden. Tanken med detta är att man alltid ska få så bra hjälp som möjligt med sitt specifika ärende. Ibland kan det därför vara så att vi behöver koppla över kunder till andra personer/avdelning, även om 5 personer såklart är lite i överkant. Har du fortfarande några frågor så är du välkommen att maila mig på marcus.andersson.knutsson(a)trygghansa.se så ser jag till att du får svar utan att slussas vidare. Med vänlig hälsning, Marcus

2013-10-08

Philip Magnström

Bilförsäkring

Jag jobbar själv på ett annat försäkringsbolaget, men jag blev otroligt bra bemött när min bil gick sönder några mil från mitt hem.

Står i försäkringen att bilen tas till närmaste lämpligaste verkstad, den togs till en annan stad som var närmare än där jag bor. Men dom betalade både taxi hem för familjen och transporten för att min bil skulle tas till verkstaden jag ville laga bilen på.

Grymt nöjd!

2013-10-09

Hej Philip! Vad roligt att höra att du är nöjd. Hoppas lagningen av bilen gick bra och att du slipper mer otur i framtiden. Ha en bra dag! Med vänlig hälsning, Marcus

2013-09-26

Micke

Barnförsäkring

Undrar vart i villkoren det står att man måste uppsöka läkare samma dag som olyckan skett för att få ersättning för ärr ? Det står att Försäkringen ersätter Ärr eller annan utseendemässig förändring till följd
av sjukdom eller olycksfallsskada som krävt läkarbehandling.Varför blir man då nekad att göra ersättningsanspråk i framtiden då man uppsöker en läkare 3 dagar efter skadan. ?

2013-09-28

Hej Micke och tack för ditt inlägg. Vänligen ring vår skadeavdelning igen så dem får titta på ditt fall om något blivit fel, du når dem på tel 0771-111500 mån-fre kl 8-17. Om du hellre skulle vilja att vi ringer upp dig ber vi dig använda tjänsten "ring upp mig" på http://www.trygghansa.se. Trevlig helg! Mvh Therese.

2013-09-21

bosse

bilskada

när man ska teckna försäkring så är allt smidigt. sen hände det. blev påkörd i en korsning av en bilist som hade en annan förs.bolag. vid kontakt med TH. så börjar problemen. lång storyn kort.. det gick en månad och det hände ingeting. bara när jag själv tar saker i egna händer och börjar förska i ärende o själv kontaktar motpartens förs.bolag grejrna löste sig. då säger jag tack men nej tack... man känner sig Otrygge Hans med Trygg-hansa.
PS. Har ni inget koll på era ärenden? för det verkar så när man läser era komentarer här på rejtans sida.

2013-09-23

Hej & Tack för ditt inlägg.

Detta var ingen rolig läsning och vi får börja med att be om ursäkt för det inträffade. Tyvärr är det svårt för mig att kommentera ditt ärende på Rejta då jag inte har all information/ bakgrundsfakta, men jag ber dig observera att en
skadehandläggning kan ta tid beroende väldigt mycket på skadans komplexitet och skadeavdelningens belastning.

Vill du framföra ett klagomål ska du självklart få göra detta. Skriv till: kundsynpunkter@trygghansa.se. Uppge namn, personnummer och lite kort om ditt ärende. Där får du kontakt med den grupp hos oss som ansvarar för kvalitén i våra kundmöten och för vår hantering av skadeärenden. De har en större möjlighet att ingående följa upp var vi brustit i vår kommunikation/reglering.

Ha en fortsatt trevlig måndag.

Med vänlig hälsning/
K.Goga

2013-09-17

Pia

Kompetens eller inte

Min dotter bröt ryggen 2011 och den första kontakten var bra...men sen..Katastrofalt!!!! Vid invaliditetsbedömningen har man inte tagit hänsyn till att pga skruvarnas placering i bröstkorgen gör att hennes bröstkorg och några revben är stela, framgår av journaler, utredningar mm. Detta gör att min dotter inte kan djupandas normalt , detta säger TH är en subjektiv upplevelse trots intyg från läkare!! Man har inte heller tagit hänsyn till ADL, även det är subjektivt trots TIPPA utredning. Andningen är väl en livsviktigt funktion, men tydligen ger en bruten fot med kvarstående men en högre invaliditetsersättning. SKAM!

Varför finns det då tabellverk som ska användas vi bedömning eller saknas det kompetens.
Tyvärr måste min dotter ha kvar sin försäkring på TH:(
men några nya kommer inte jag tecka!

2013-09-18

Hej och tack för ditt meddelande. Jag beklagar att vi inte mött dina förväntningar. Som du säkert förstår är det svårt för mig att uttala mig här på denna sida utan mer information kring ditt ärende, samt de sekretessregler som finns. Är du inte nöjd med vårt beslut har du alltid rätt att överklaga. På denna sida hittar du all information om hur du kan överklaga vårt beslut: http://www.trygghansa.se/om-trygghansa/olika-asikter/pages/klagomal-och-synpunkter.aspx . Ha en trevlig dag, hälsningar Helena.

2013-09-14

Stina Andreasson

Bra service!

Jag satt i veckan i 42 minuter lång telefonkö hos er och när jag väl kom fram så hade ni fel på era system. Jag pratade då med en kille som heter Fredrik (efternamn?). Trots problem med systemen så bad han om ursäkt för problemen och kötiden och gav mig sitt nummer så jag slapp köer. Jag ringde upp honom dagen efter och den service jag fick med min telefon var fantastisk. Mitt i dilemmat att jag förlorat min telefon så fick jag en ny telefon omgående minus självrisken 500kr utan att jag behövde skicka in kvitton osv. Känns väldigt tryggt att känna att om det händer något så har jag bra hjälp hos er.

Tack Trygg Hansa!

2013-09-18

Hej Stina. Tack för ditt meddelande. Det är verkligen roligt att läsa det och jag ska vidarebefodra detta till Fredrik på skadeavdelningen. Ha en fortsatt fin dag, hälsningar Helena.

2013-09-14

A Nordlund

Pappa dog inte tillräckligt snabbt!

Jag var på tjänsteresa och min pappa insjuknade snabbt. Det var tydligt att han hade kort tid till kvar i livet, jag ändrade min biljet för att hinna hem och säga adjö. Trygg Hansas försäkring (tryggt företag) täcker inte ändringen av biljetten eftersom det bara var 13 timmar kvar till att jag skulle ha åkt på min 'vanliga biljet'. Min pappa gick bort på morgonen. Hade han däremot varit döende ett par dagar snabbare - ja då hade försäkringen täckt...Tryggt för vem - för mig eller Trygg Hansa! DÅLIGT

2013-09-18

Hej! Jag vill börja med att beklaga sorgen. I stunder som dessa är det extra viktigt att vi är så enkla och smidiga som möjligt att ha att göra med. Jag beklagar om vi inte har mött dina förväntningar. Det är svårt för mig här via denna sida att uttala mig närmare i ditt ärende. Maila gärna dina kontaktuppgifter till mig så kan jag se till att någon från vår skadeavdelning kontaktar dig och ger dig en förklaring. Du når mig på helena.lennartsson(a)trygghansa.se. Ha en trevlig dag, hälsningar Helena.

2013-09-02

Tacksamt med bilförsäkring

Två gånger har Trygg Hansa hjälpt oss efter bilolyckor. Båda gångerna har vi fått riktigt bra hjälp av trevliga handläggare som tålmodigt svarat på frågor. Vi har utan bråk fått ut bilens värde och ersättning för utgifter och förlorad inkomst. Det känns mycket bra och vi skulle inte komma på tanken att byta försäkringsbolag.
Tyvärr hände en av olyckorna i somras och semester mm har gjort att det tog lite tid men inte omöjligt lång tid. Jag blev informerad om det när jag anmälde olyckan.

Ett tips under semestertid är att som handläggare inte skicka ut brev om att man ska kontakta vederbörande snarast om man planerar att gå på semester ett par dagar senare. Fick ett sådant brev på torsdagen. På måndagen när jag fått fram de uppgifter som efterfrågades så var den handläggare som ville bli kontaktad på semester...?
Jag fick hjälp av en annan handläggare som i och för sig snabbt satte sig in i ärendet.

Ett till tips, kommunicera, anteckna era samtal med kunden. Jag ringde och fick bra svar på mina frågor angående hur skadeanmälan skulle fyllas i. Vissa av uppgifterna kunde jag inte fylla i bl a motpartens registreringsnummer efter som jag åkte ambulans in hade jag inte haft möjlighet att kolla det. Fick till svar att det skulle ordna sig ändå så fort de fick polisrapporten. En vecka senare får jag brev där ni vill att jag tar reda på registreringsnumret på motpartens bil. Det var då handläggaren hade gått på semester. När jag till slut fått tag på det beh

2013-09-03

Hej, tack för ditt inlägg. Roligt att du känner dig nöjd med vår skadereglering trots att det varit en del kommunikationsmissar vilket vi naturligtvis får be om ursäkt för. Vi får tacka för din feedback och jag skickar denna vidare till berörd avdelning så vi kan lära oss utav dem. Jag får tillslut tacka att du tog dig tid att skriva till oss och önskar dig en trevlig dag! Mvh, Therse

2013-08-29

Jan E Jan E

Steg 2 i kampen mot Trygg Hansa

Min fru köpte en motorcyckel som var avsedd att ges till vår son när han klarat sitt körkort. Sedan blev den stulen när den stod utanför vår sons adress. Det gjorde att TH tyckte att det var hans motorcykel och vi skulle bevisa var min fru fått pengarna i från till att köpa motorcykeln. Då vi inte tyckte att dom hade med det att göra så blev följden att vi inte fick ut en enda krona av bolaget för den ännu försvunna motorcykeln. Det gick inte att överklaga den typen av ärenden till Försäkrings föreningen utan nu har vi fått skriva till Allmänna reklamations nämnden så får vi se hur det utfaller. TH gör saftiga reklamsnuttar i TV reklamen men mitt råd till alla som behöver försäkra något akta er som sjutton för det bolaget Min fru är utan både motorcykel och pengar så här långt. Själv har jag i många år haft Salus Ansvar och aldrig haft några problem deras allrisk försäkring har hittils utfallit utan diskussioner Medborgare tänk er för en billig premie kan bli jättedyr i längden

2013-08-30

Hej igen Jan, vi har meddelat dig hur du överklagar, tyvärr tror jag inte vi kommer så mycket längre i detta ärende. Jag önskar dig en trevlig helg! Mvh Therese.

2013-08-25

Ralph L Ralph L

Sjukt långsam hantering

Jag har väntat i nästan tre år på att bli utredd efter en bilolycka. Trygghansa har fortfarande inte bemödat sig att begära in alla uppgifter från de vårdinrättningar som jag har varit till under den här tiden. Att kalla det för skrämmande tycker jag är för snällt. Hur i hela friden kan ni behandla era kunder på det här sättet?

2013-08-26

Hej och tack för ditt inlägg. Självklart ska inget skadefall ta 3 år att reda ut, det är inte ok. Vanligen ring skador på tel 0771-111500 eller be skador ringa upp dig på vår hemsida, så vi kan hjälpa dig. Mvh Therese.

Eleonor

Kundservice - orutinerad personal

Oj oj oj, ville jämföra Trygg-Hansa och If för nyteckning av vår Villa försäkring.Har inte försäkringen hos T-H och kommer inte att ha det framöver heller. Gjorde en offert via deras hemsida igår vilket bara det var en djungel i sig inte alls bra, lätt man missar att göra något av deras alla tillägg. Samt framgår det inte vem de samarbetar med när det kommer till skadedjursbiten. Det fick jag dock reda på i dag i telefonen. Blev i dag uppringd från T-H vilket jag ville så allt bra så långt. Hon som ringer börjar genast att prata i mycket negativa termer om If och att alla inte minsann vill ha en så stor och komplett försäkring som de erbjuder. Hennes största misstag var att hon inte ens frågade vilket skydd vi ville ha. Så det slutade med att jag sa till henne att hon fick sluta prata så negativt om If för vi "vill" ha en komplett hel försäkring av vårt hus. Då blev hon stött och kort i tonen. Förövrigt är vi jätte nöjda med hjälpen från T-H då vi både har barnförsäkring och bilförsäkring via dem. Men skärpning kundservice och kvalitetssäkra era kundkontakter.

2013-08-14

Hej Eleonor och tack för ditt inlägg. Detta var ingen rolig läsning och vi får börja med att be om ursäkt för det inträffade. Det är verkligen inte på detta viset vi vill sälja våra försäkringar och vi ska absolut inte prata illa om våra konkurrenter. Däremot vill vi gärna ge för- och nackdelar med vår försäkring och framförallt erbjuda kunden det denne behöver vilket ska göras med olika behovsfrågor. Vi strävar naturligtvis för att ha det absolut bästa bemötandet i branschen vilket du dessvärre inte har fått tagit del utav. Du får mer än gärna skicka mig ett mail med dina personuppgifter så vi har möjlighet att följa upp detta ärende. Du skickar dessa till mailadressen jimmy.mansson(a)trygghansa.se

Jag får önska dig en fortsatt bra dag! Mvh, Jimmy

Angelica

Ris och ros.

Vid mitt barns födelse tillkom komplikationer, handläggningen då var fantastisk. Jag hade mycket annat att tänka på men fick hjälp då jag behövde och en trygg kontakt MEN jag har även haft ett problem sedan JAG föddes (dvs i snart 24år) med mina fötter. Läkarna hittar inget direkt fel utan har till och från prövat sig fram med olika diagnoser och behandlingar. Jag har hitills inte fått något stöd utav mitt bolag (TH) då min behandling aldrig blivit avslutande (utan att bli påbörjad av ny). Detta är för mig oförståeligt. Hoppas på bättring nu efter denna "läkaromgång".

2013-08-14

Hej Angelica och tack för ditt inlägg. Det var roligt att läsa att du är nöjd med vår skadereglering vad det gäller komplikationerna. Vi hoppas att både du och barnet har hämtat er efter det.

När det gäller dina problem med fötterna så kan jag inte gå in något närmre på ett specifikt ärende i detta forum. Det är tyvärr på det viset att en läkare först måsta ställa en diagnos så vi vet vilka eventuella ersättningar det kan tänkas bli. Däremot tycker jag att du ska ringa in till vår skadeavdelning och se om du har rätt till ersättning för tex. läkekostnader, resekostnader osv. Du ringer då telefonnummer 077-1111500 öppet alla vardagar mellan 08-17 så hjälper vi dig vidare.

Ha en fortsatt bra dag! Mvh, Jimmy

2013-08-08

Robert

Lurad av Trygg Hansa

Min bil som är 6 år gammal och har gått 11 200 km fick motorfel som krävde reparation på bilverkstad.

När jag ringer TH 130805 vill de inte ersätta mig eftersom bilen gått mer än 10 000 km. Jag upplyser handläggaren om att enligt detaljerad information som går att läsa på deras hemsida, ska jag ha rätt till ersättning. På hemsidan står att ersättning lämnas "om bilen är max 8 år ELLER har gått max 10 000 km.

Enligt Trygg Hansa är denna information felaktig på grund av ett tryckfel, handläggaren säger att de känt till det ett längre tag. Handläggaren hänvisar till de fullständiga villkoren där det istället står man kan få ersättning om bilen är max 8 år OCH gått max 10 000 km.

Jag köpte min bil eftersom jag var övertygad om att maskin och eletronikskador var försäkrade tills bilen var 8 år eller gått max 10 000 km.

Jag har varit övertygad om att den detaljerade informationen på Trygg Hansas hemsida varit korrekta och desamma som de fullständiga villkoren som jag då inte känt behov av att lusläsa.

Jag har varit i god tro och varit övertygad om att min bil skulle omfattas av försäkringen i 2 år. Nu nekades jag ersättning och hade inte Trygg Hansa lämnat fel information på sin hemsida så hade jag köpt en bil som omfattades av den korrekta versionen av försäkringsvillkoren.

2 dagar efter mitt samtal har Trygg Hansa bytt ut ELLER mot et OCH i sin detaljerade information.

Tack Trygg Hansa för att ni lurat mig, svagt att

2013-08-09

Hej Robert, tack för ditt inlägg. Jag kan förstå ditt missnöje och det är högst beklagligt om det skulle ha förekommit ett tryckfel på vår hemsida, vilket vi ber om ursäkt för i så fall. Det är dock alltid de fullständiga villkoren som vi hänvisar till vilket gör att det är viktigt att även se över dessa. Jag får inte gå in mer specifik på ditt ärende i detta forum som du kan förstå. Du kan dock kontakta vår skadeavdelning igen och be att, i första hand, få prata med handläggaren själv . I andra hand be om att få prata med vederbörandes chef.

Givetvis har du din fulla rätt att göra en omprövning i ärendet vilket du kan läsa mer om hur du gör via denna länk: http://www.trygghansa.se/om-trygghansa/olika-asikter/pages/klagomal-och-synpunkter.aspx

Jag får önska dig en trevlig helg! Mvh, Jimmy

2013-07-31

Åsa

SÄMSTA NÅGONSIN!!

Ringde TH innan vår resa för att fråga om vår extra reseskyddsförsäkring vi har hos dem.Trygghansas svar var att vi är så försäkrade det går, varav jag sen frågade om vi behöver köpa försäkring som researrangören säljer. Trygghansas svar: Det behöver ni inte då vår försäkring är likvärdig och ni är så försäkrade ni kan vara vid resa. Tyvärr råkade jag ut för ett olycksfall på semesterns tredje dag, vilket ledde till sjukhus och läkarbesök 5 gånger på 5 dagar. Men enligt de är det inget som förstör semestern för en familj, och ersätter inte som researrangören hade gjort!!!! Vilket är för j-vligt då vi ej köpte researrangörens försäkring efter samtal med TH. Enligt samtalet med dem behövde vi ju inte köpa seperat försäkring, för vi var ju så försäkrade det gick..... SKITSNACK!!!!
Svaret från er idag gör mig så besviken och förbannad på er. Lär er personal vad som gäller och inte gäller. Kommer säga upp alla våra försäkringar hos er och även gå vidare med detta ärendet.

2013-08-01

Hej, tack för ditt inlägg trots att det inte var någon rolig läsning.

Vi är väldigt ledsna att du har fått denna information utav oss. Jag har dock svårt att kommentera ditt ärende mer ingående då jag inte har dina personuppgifter. Du får gärna skicka dessa, tillsammans med kontaktuppgifter till mig på mailadressen jimmy.mansson(a)trygghansa.se så ska jag se till så en skadereglerade tittar över ärendet igen och kontaktar dig. Ha en fortsatt bra dag! Mvh, Jimmy

2013-07-26

Martin

Bra skadereglering!

Har haft bilen hos TH sedan 2009. Dubbelmassevänghjulet gick sönder vid 8500 mil (inte ovanligt) och motorstyrdonet BRANN upp vid 9950 (!) mil, har fått ett dörruppslag och blivit påkörd stillastående vid rödljus. I alla fyra fall har skaderegleringen varit perfekt. Har inte behövt ha bilen ståendes i väntan på besiktning eller något utan har bara åkt förbi för att låta verkstaden besiktiga skadan och lämna offert till bolaget, avvaktat besked (2-3 dagar för maskinskada, lite mer för krockskadorna då motpart måste komma till tals) och sedan bokat tid för åtgärd som passat mig! Har inte behövt vara av med bilen i onödan mao.

Har även TH på hemförsäkringen.
Min son tog min mobil och dreglade i den när han var 1 år medan jag sov. Telefonen var nästan helt ny, fick välja köpa likadan till fullvärde, eller få 20% i avdrag o göra vad jag vill. Köpte ny, skickade in kvittot o fick resterande 20%.

Var o handlade 1,5 år senare, mobilen låg i jackan som låg tillsammans ovanpå maten. En ölburk var trasig och började läcka när det skakade under transporten. Mobilen förstörd (igen!!). Fick 2000kr för den, helt rimligt! Köpte en annan på blocket.

Aldrig något strul eller ifrågasättande, riktigt bra!!
Bilen kostar 1000kr/år mer än billigaste alternativ, hemförsäkringen är ok. "Vågar" dock inte byta till något annat och hoppas att eventuell framtida personskada kommer hanteras lika bra (har TryggaBarn och vuxenolycksfall också).

2013-07-27

Hej Martin och tack för ditt inlägg!
Det var roligt att läsa att du är nöjd med vår skadereglering. Jag hoppas att du inte fick några kroppsskador i samband med skadorna på bilen och att du har mer tur med dina telefoner i fortsättning. Njut av sommaren och ha en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning, Daniel

2013-07-09

Håkan Ivarsson

OTROLIGT DÅLIGT BOLAG

Jag driver en mindre verkstad i Göteborg. Har lagat bilar i många år. Både servat och reparerat större skador. Detta bolag är det sämsta jag varit med om. Har flera skador som ligger still. Bilarna är klara ,Trygg Hansa vägrar betala. Ändå erkänner dom att skadorna är korekta, dvs klart ersätningsbara. Nä, krånglar till det med massa ursäkter. Jag har i dagsläget förlorat ca 100 000:- på detta bolag. Kan bara nämna att det finns betydligt trevligare och mer seriösa blag än Trygg Hansa.
Nu ligger det en liten mapp med "låsta" pengar som bolaget borde betala. Det är väl så att dom stora utnytjar dom små. Kör över oss helt enkelt.

I ett av fallen var det klara besked om att laga bilen. Sedan när jag skickar fakturan, då vill vedebörande person inte kännas vid det han tidigare sagt.
Han förnekar, och minns inte att han varit hos mig.

Nä, aldrig mer Trygg Hansa. Tänk efter före...det finns betydligt trevligare och seriösare bolag än detta. Kan tillägga att det är bara Trygg Hansa jag har problem med!

Tur att det finns så många andra seriösa bolag.

Mvh Håkan

2013-07-09

Hej Håkan & Tack för ditt inlägg även om det här inte är en rolig läsning.

Det är verkligen mycket tråkigt att läsa att du är besviken på oss och att vi inte mött dina förväntningar, så ska det inte gå till. Naturligtvis är det beklagligt och jag vill att du ska veta att vi har stor förståelse för din frustration. Vi vill gärna höra mer om din upplevelse och din feedback är oerhört viktig för oss.

Vänligen skicka ett mail till: (kundsynpunkter(a)trygghansa.se) Där får du kontakt med den grupp hos oss som ansvarar för kvalitén i våra kundmöten och för vår hantering av skadeärenden. De har en större möjlighet att ingående följa upp var vi brustit i vår kommunikation/reglering.

Tack för att du tog dig tid att skriva till oss. Jag vill även passa på att önska dig en fortsatt trevlig sommar.

Med vänlig hälsning/
K.Goga

2013-06-26

Peter Hagelöf

Säljare som snackar skit om andra bolag

inte bra skall det stå värdelösa säljare som snackar skit om andra bolag blev anmodad att titta b forum om att de var dåliga men jag tycker attni har mer dåliga omdumen

2013-07-04

Hej Peter, tack för ditt inlägg. Så ska det självklart inte vara. Jag ber om ursäkt om någon säljare på Trygg-Hansa sagt något olämpligt. Jag önskar dig en trevlig sommar. Mvh Therese.

2013-06-23

M

både ris o ros

Har haft m t-h att göra i flera ärenden. Gällande barnförsäkring, ros. Gällande skada på bil vid översvämning ris. Gällande skada bilolycka ros. Gällande resa o sjukdom ros. I det stora hela nöjd. Dåliga priser trots helkund.

2013-06-23

Hej och tack för ditt inlägg. Det är trevligt att läsa att du mestadels är nöjd med vår skadehantering. Vad gäller priset är det många faktorer som påverkar. Men med flera försäkringar hos oss, ger vi dig en högre samlingsrabatt. Har du några frågor är du välkommen att ringa vår kundservice på tel 0771-111600. Mvh Therese.

2013-06-20

Jan E Jan E

Min frus motorcyckel

Min fru köpte en motorcykel som var tänkt som present åt vår son när han tagit sitt motorcykel körkort. När vi hade köpt den så tog vi en helförsäkring i Trygghansa i min frus namn. Sedan hade vi otur att den blev stulen och vi lämnade in en stöldanmälan till polisen samt anmälde till trygg hansa. Efter ca en månad så blev min fru utsatt för tredje graden där hon skulle uppge var hon fått pengarna som hon köpte motorcykeln för. Hon sa då att det tyckte hon inte bolaget hade med att göra. Efter några dagar fick vi ett brev där man sa upp stöld och hel försäkringen. trafikdelen fick vi behålla. Sedan så fick vi även reda på att några pengar skulle vi inte få för den stulna motorcykeln samt att vi kunde överklaga men att det inte var någon ide att göra det möjligen rättegång kunde vara framgångsrik. Vi sak förstås överklaga Jag hade dåliga erfarenheter från Trygg Hansa tidigare men tyvärr så frågade hon inte mig före. Akta er för Trygg Hansa man är väldigt utsatt när olyckan är framme och då är det här försäkringsbolaget inget att hålla i hand. Dom behöll dock de premier vi betalat in???

2013-06-20

Hej Jan. Mycket tråkigt att läsa ditt inlägg och så som du beskriver att du upplevt vår kommunikation till dig som kund, stämmer inte alls in med hur vårt kundmöte ska se ut. Jag beklagar verkligen hur ni har upplevt era samtal med oss. Dock är svårt för mig här, att svara mer ingående i ert ärende då jag inte har mer bakgrundsfakta. Du kan maila mig dina kontaktuppgifter(skade- eller personnummer), så får jag en chans att kunna titta närmare på ert ärende. Du kan maila mig på privat@trygghansa.se, märk mailet med angående inlägg på Rejta.Tack på förhand, med vänliga hälsningar Helena

2013-06-18

Boris Knezevic

rätt till hyrbil men nej.

Blev påkörd i rondellen är ej vållande. Ringde in olyckan till trygghansa men då sa de du måste skicka in anmälan per brev. Jag förklarade att jag har en mor som är rullstolsbunden och behöver bil men fick samma svar. Efter många om och men kunde jag skicka den per mail. 6 dagar senare får jag fortfarande ingen hyrbil. När jag ringer de och frågar om hyrbil så vill de inte hjälpa mig och är nonchalanta och otrevliga mot mig. Jag förklarade att jag har en mor som är i behov av bil men då sa han mhhm bara. Jag har inte gjort något fel förstår inte varför jag ska behöva lida !

2013-06-19

Hej Boris! Jag beklagar hur du har upplevt vårt bemötande, när du kontaktat vår skadeavdelning. Jag skulle vilja att du mailar mig lite mer information så att jag kan kolla närmare på ditt skadeärende. Du når mig på helena.lennartsson(a)trygghansa.se. Ha en trevlig onsdag, hälsningar Helena.

2013-06-10

Madeleine

Världen sämsta försäkringsbolag och service

Jag har haft Trygg Hansa som försäkringsbolag det senaste året. Min särbo var med om en svår olycka i alperna, låg nedsövd i 48 timmar och var nära att dö av inre blödningar. Jag flög från min semester i Västafrika och tillbringade en månad på sjukhus i Frankrike med honom. Detta betalade hans försäkringsbolag för (Länsförsäkringar). Jag bad att få det jag inte utnyttjad av min semesterresa tillbaka genom MIN försäkring genom TryggHansa. Det rörde sig inte om mycket pengar.

Det ville inte betala. Inre blödningar och 48 timmar nedsövd var inte livshotande nog, då de skrev att det måste vara direkt livshotande för att de skulle betala. Efter 1 månad var min särbo fortfarande så dålig att han flögs till Sverige med ambulansflyg.

Sedan flyttade jag i början av året och sade upp då upp min försäkring (fr o m 1 februari). Jag får nu en räkning för maj 2013 som ska betalas omgående. Så jag går in på deras hemsida och mailar kundservice, för att be dem makulera räkningen. Det verkar MYCKET konstigt att man får skicka räkning för ny premietid, på vilken det står att jag enligt lag måste betala, för en bostad jag varken bor i eller äger längre. Så detta mailar jag kundservice via deras hemsida. Efter en vecka får jag ett svar där det står att jag måste RINGA UPP kundservice för att få räkningen makulerad. Mailkundservice kan tydligen då inte ringa upp om de har frågor på mitt mail. De kan inte heller makulera räkningen säger det, för den är för långt tillbaka i tiden.

2013-06-11

Hej Madeleine, tack för ditt inlägg. Det var verkligen ingen rolig läsning. Vi hoppas verkligen att din särbo är på bättrings vägen. Tråkigt att höra att du inte fick den ersättning du förväntade dig. Självklart strävar vi att möta varje kunds specifika behov. Du har möjlighet att lämna dina synpunkter på följande sida: http://www.trygghansa.se/om-trygghansa/olika-asikter/pages/klagomal-och-synpunkter.aspx. När det gäller din hemförsäkring, vill vi gärna titta på ditt ärende ingen. För att vi ska kunna göra det måste vi ha dina personuppgifter för att hitta din försäkring i våra system. Det går bra att maila mig direkt på min mailadress: cecilia.rogerson(a)trygghansa.se. Så ska jag se efter vad jag kan göra. Ha en fortsatt fin dag. Med vänliga hälsningar

2013-06-03

Daniel Ljungcrantz

Kan inte svara på enkel fråga

Min son tappade sin kompis iPod som gick sönder. Kompisen har ingen hemförsäkring.
Min enkla och säker vanliga fråga är hur jag går vidare med ärendet.

Efter att två gånger ägnat bortåt 45 min i telefon och sedan blivit bortkopplad, startat 2 chattar och skrivit mail som inte besvarats på 5 dagar men fortfarande inte fått svar på min fråga så känns det inte som jag vågar vara kund hos TRYGG(?!?)-HANSA.
Tänk om något allvarligt händer? Utomlands?

Varför informerar inte TH redan på sin hemsida om att mailsvar tar en vecka? Och att det tar 30 min att ringa?

2013-06-04

Hej Daniel, tack för ditt inlägg. Vi har haft tekniska problem med vår telefoni vilket vi beklagar. Som min kollega informerade dig om i chattkonversationen kan vi be en skadehandläggare kontakta dig. Maila direkt till mig cecilia.rogerson(a)trygghansa.se med ditt personnummer och dina kontaktuppgifter så ser jag till att du blir kontaktad snarast möjligt. Med vänliga hälsningar Cecilia

2013-05-13

Jonny & Matilda

Under all kritik

g undrar hur ni tänker när ni har stängt under helgen.
Vi har haft en brandskada hemma och kan inte vara i lägenheten och får inte tag i någon hos er alls, erat jour nr är kopplat till 112 och idag när vi redan har problem, så blir vi runtslussade och runtkopplade till folk som lägger på luren...

Jag hade gärna velat ha ett publikt svar på följande.
Tycker ni att detta är humant ? och hur skall vi gå till väga för att få ordning på vårat hem ?

Fick efter mycket om och men följande svar

Förslaget från er efter brand hemma var att vi skulle vistas i den rökskadade lägenheten vi är en familj bestående av 2 vuxna & 3 barn skulle bo i lägenheten under tiden ni sanerade lägenheten.. i varsin tältsäng utan soffa säng osv...
Detta blir nog ett ärende för plus som redan är kontaktade...
Kan ni på fullaste allvar mena att det skall vara så trots att man har er största hemförsäkring ?
Tacksam för ett publikt svar för era andra kunder.

2013-05-13

Hej Jonny och Matilda. Vår skadeavdelning har tyvärr inte öppet på helgerna. Däremot har vi en jourskadeavdelning som har öppet. Denna avdelning tar hand om er om t ex. lägenheten skulle brinna i skrivande stund. Vi vill gärna veta mer om ert fall. Det är svårt för mig att kommentera svaret du fått när jag inte har mer inblick i ert skadeärende. Skicka gärna dina kontaktuppgifter till oss. Du kan maila mig direkt på helena.lennartsson(a)trygghansa.se. Jag jobbar idag och i morgon sedan är jag ledig resten av veckan. Men jag vill gärna undersöka saken närmare. Tack på förhand. Ha en trevlig dag. Hälsningar Helena.

2013-05-08

abbe

Måste säga!!

Jag valde att inte teckna med TH. efter det man har läst här. De svaren ni som har lagt omdömen är också oseriöst de ber er skicka mail till kundtjänst.

tack Rejta att ni finns Adjö TH!!

2013-05-08

Hej Abbe & Tack för ditt inlägg. Vad tråkigt att läsa det du skriver. Vår yttersta strävan är att du som kund ska känna dig nöjd med ditt val av försäkringsbolag. Har du några frågor eller funderingar kring något är du alltid välkommen att kontakta oss. Vår kundservice har öppet 07–21 alla dagar just för att finnas tillgänglig så mycket som möjligt för våra kunder. Jag önskar dig en fortsatt trevlig onsdag. Med vänlig hälsning/ K.Goga

2013-04-30

Arto Salli

Trygga barn

Har våra barnförsäkringar via Trygg Hansa och jag känner att det vänliga bemötandet och den smidiga hantering som vi fick när vår dotter bröt benet med helbensgips var i världsklass. Ersättning för uppklippta skidkläder, vård i hemmet m.m ordnades bara dagar efter den första telefonkontakten med handläggaren som även på bästa sätt förklarade hur vi skulle gå tillväga. Gissa om det var skönt att ha en sådan smidig hantering och hjälp när det var som värst.
Tack!!

2013-05-01

Hej Arto! Vilken rolig läsning. Vi tackar för ditt inlägg och önskar dig en solig och fin dag. Med vänlig hälsning, Marcus

2013-04-24

Linn

Erbarmligt

Håller på att reglera en skada med TH. TH anlitar en konsult för att göra en bedömning av skadan. Konsulten är inte kompetent för uppdraget vilket han har erkänt för mig på telefon, dessutom är han förbjuden av TH att lämna ut sitt underlag för bedömningen. Både jag och konsulten vet att han har felaktigt underlag. TH har handlagt hela skadan under all kritik. Jag måste varna för detta bolag.

2013-04-25

Hej Linn! Tack för ditt inlägg. Jag beklagar om du känner att vår skadereglering inte levt upp till dina förväntningar. Jag ber dig skicka ett mail med dina synpunkter till kundsynpunkter(a)trygghansa.se så vi kan följa upp detta närmre. Med vänlig hälsning, Marcus

2013-04-16

Sundsvall

När jag ringde en handläggare på Trygg Hansa så fick iafall jag den support jag ville , väldigt trevlig och förstående person, och jag hade ett väldigt trevligt samtal. Sen får jag väl se framöver hur Trygg Hansa överlägger mitt ärende och hur jag kommer att bli bemött.

2013-04-16

Hej! Vad roligt att läsa ditt inlägg. Tack för din fina feedback. Jag önskar dig en trevlig dag. Hälsningar Helena.

2013-04-11

AC

Strax 1½ år, och fortfarande tyst efter fuskarbete

Hade vattenskada januari 2012, skulle betala självrisk på 1200 kr, men de kom och gjorde ett fuskarbete och skickade sedan en faktura till mig oktober 2012 på 41900 kr. Idag är de april, konsumentverket hjälpte mig att TH skulle röra på sig och att de är skyldiga att fixa fuskarbeten som detta - DE SÄGER JU ATT DE ÄR HEMFÖRSÄKRING!?!?! MEN De hörde av sig, men sen nu har de varit tysta i ett bra tag, och fuskarbetet, "nya" vattenskadan som jag fick efter fuskarbetet bara "stärker" möglet i badrummet.
TH är det SÄMSTA Hemförsäkringen just nu, de lovar och säger mycket i telefon, men sen är de tysta – om man ringer dem efter 2 veckor då har de glömt bort allt.
TH = SÄMST, SÄMST, SÄMST när det gäller hemförsäkring just nu, idag!
Igen, de accepterade inte fuskarbetet som utfördes, de skulle fixa allt – men fortfarande ingenting.

2013-04-12

Hej AC! Tack för ditt inlägg. Jag beklagar det inträffade. Jag ber gärna en handläggare från vår skadeavdelning ringa upp dig så ni gemensamt kan reda ut hur ni ska gå tillväga för att ditt ärende ska få en bra lösning. Skicka ett mail med dina kontaktuppgifter till mig på marcus.andersson.knutsson(a)trygghansa.se så ser jag till att de kontaktar dig snarast. Med vänlig hälsning, Marcus

2013-03-14

Linn

ALDRIG MER FÖRSÄKRING I TH

Hela huset brann ner allt är borta. TH har dröjt månade att betala ut ersättning, trots allt underlag fanns tillgängligt, skyller på att olika individer är på semester. Oseriösa!

2013-03-14

Hej Linn, tack för ditt inlägg. Detta låter verkligen inte bra och jag får be om ursäkt för dröjsmålet. Jag vill gärna hjälpa dig i ärendet på bästa sätt. Får jag be dig maila dina person- och kontaktuppgifter till jimmy.mansson(a)trygghansa.se så ska jag se vad det är som händer i ärendet samt be en handläggare kontakta dig så fort som möjligt. Ha en fortsatt trevlig dag! Mvh, Jimmy

2013-02-27

Sebastian

Ovärt?

Har endast varit i kontakt med er en gång, blev då bemött väldigt otrevligt och fick ingen information om vad som skulle hända härnäst i ärendet. Jag verkar inte vara ensam med tanke på att varenda jävel här inne ger 1 sol av 5.

2013-03-02

Hej Sebastian, tack för ditt inlägg. Vad tråkigt att läsa att du blev dåligt bemött, det är verkligen inte vår mening att du ska känna så. Vänligen ring oss igen, så hjälpa dig med dina frågor. Trevlig helg! Mvh Therese.

2013-02-25

Ali Nesajer

Klaga?

Ni refererar till att jag ska mejla kundsynpunkter för att ni här inte kan svara om enskilda ärenden, Mejlade för över 2veckor sen och fick svar till att jag senast får svar efter 14dagar men att det vanligtvis bara tar någon dag, så nu har det nästan gått 3v och jag har ringt kundtjänst och skadeavdelningen ingen vet något om mejlet jag skickade för att klaga , får bara svar att vi är ett stort bolag som du vet och har mycket att göra , mhmm. Det har gått 2 månader sen olyckan och det verkar som om jag får vänta ett tag till.....
Snälla låt bli att svara mig ifall ni ändå kommer länka som innan!
Se till att ta tag i saken istället!

2013-02-25

Hej Ali, tack för ditt inlägg. Det låter inte bra att du inte fått någon återkoppling på ditt klagomål. Jag mailar kundsynpunkter och ber dem titta på ditt ärende, så hoppas jag att du hör från dem inom kort. MvhTherese.

Sebastian

kanon

lysande kundtjänst som snabbt kopplade mig till rätt ställe där jag fick hjälp med mitt ärende och de hela var löst på bara ett par dagar

2013-02-21

Hej Sebastian! Tack för ditt inlägg. Roligt att höra att du är nöjd med vår hantering av ditt ärende. Med vänlig hälsning, Marcus

2013-02-20

Peter A Peter A

Trygg Hansa håller inte vad dom lovar.

Har två ärenden hos Trygg-Hansa. Ett som dom tvingar mig att betala självrisk för fast jag aldrig förmodligen skulle använda dom. Dom hittar en summa vad det skulle kosta att laga det första ärendet trots ingen mer än jag har sett skadan och gjort en lekmanna bedömning på vad som var skadat. Sen det sjukast av allt är att den andra skadan hade knappt påverkas kostnadsmässigt mer än ett skivbromslås för 500Kr som jag har sagt till dom att jag givetvis inte kan begära ersättning för men det värsta av allt är att handläggaren som tog mitt samtal vid andra ärendet lovade dyrt och heligt att det bara skulle bli ett ärende och en självrisk eftersom inget är gjort i första ärendet och det finns ingen besiktning heller så går ju inte uppskatta vad det skulle kosta att laga... Den här historien har ännu mera dåliga inslag men detta är det värsta och jag ska dra det så långt det går och förhoppningsvis orsaka lite ekonomistisk skada för TH.

2013-02-21

Hej Peter! Självklart behöver du inte betala en självrisk för en skada om du väljer att inte utnyttja försäkringen. Om du känner att vår bedömning av din skada varit otillräcklig är du välkommen att överklaga beslutet så gör vi en ny bedömning. Kontakta vår skadeavdelning på 0771-111500 så hjälper de dig med hur du går tillväga. Med vänlig hälsning, Marcus

2013-02-18

Mikael Karlsson

Jävla idioter

Personalen svarar inte på mail, och när man ringer till dem så har de inte någon som helt uppfattning om verkligheten.. Hoppas att era kollegor jävlas med er ordentligt när ni själva råkar ut för något.. Eller, ni själva kanske har försäkringarna i ett annat bolag?

Kvinnan på försäkringsbolaget ville ersätta mitt stulna "proffs headset" till telefonen (sennheiser) med 150 spänn (Schablonbelopp) för att jag inte sparat kvittot!! Hur slut i huvudet får man vara?
Samtidigt tyckte samma raketforskare att det var okej att åka med trasig dörr-ruta i 14 dagar?
Anställer ni bara personal med IQ under 25?

Fy fan!!! Så fort mina försäkringar gått ut, så blir det tack och adjö till det sämsta bolaget inom branchen..

Nu förstår jag varför ni kallas för Trygg & Chansa
T.o.m. betyget 1 som var det lägsta man kunde sätta är för högt..

2013-02-21

Hej Mikael. Vi beklagar att vi inte levt upp till dina förväntningar. Vi har alltid som målsättning att alla kunder ska få ett bra kundmöte både när man ringer till vår Kundservice, Skadeavdelning eller om man mailar till oss. Du är välkommen att maila dina synpunkter till oss på kundsynpunkter(a)trygghansa.se så hjälper våra kvalitetsansvariga dig med hur vi går vidare för att hitta en bra lösning på ditt ärende. Med vänliga hälsningar Cecilia

2013-02-14

Marie

Vilket skämt

Vilket skämt Trygg-Hansa är . Bytte från Folksam då vi trodde TH skulle vara bättre. Har de bästa försäkringar man kan ha hos TH men när man väl anmäler skada olycksfall är det MÄNGDER men finstilt, tom mer än vad Folksam har. I mitt fall handlar det om ett ärr samt 5 dagar på sjukhus som NI försöker slingra er ur. Det är en princip, det handlar säkert inte om särskilt mycket pengar för er, för mig är det ren princip. VARFÖR spottar ni era kunder i huvet, ofta ligger vi faktiskt redan ner. Jag tänker köra detta ärende SÅ LÅNGT jag kan därmed även se till att resten av vårt avlånga land får reda på hur ni arbetar. Trist!!!!

2013-02-21

Hej Marie! Om du inte är nöjd med vår bedömning av ditt skadeärende kan du alltid överklaga så görs en ny bedömning. Är du fortfarande inte nöjd så hjälper vi dig gärna med hur du går vidare för att få ärendet omprövat av en oberoende nämnd. Med vänlig hälsning, Marcus

2013-02-11

Leif

Usel service från Trygg-Hansa

Trygg -Hansa lägger all skadehandläggning ut på entreprenad, troligen till de med billigast anbud och enligt vår erfarenhet tveksam kompetens.
Vid fuktskada i badrummet fick FSAB hela jobbet med sanering och reparation utan valmöjlighet att kunde anlita andra bolag. Finishen och servicen var usel och FSAB begärde 8000 kr extra utöver avtalad offert.
Vid plåtskada på bilen anlitar Trygg-Hansa Modins bil även om de inte tycks kunna Suzuki. Vid Modins anger de först 5-7 arbetsdagar för jobbet, nu har det gått 4 veckor!

2013-02-12

Hej Leif! Jag beklagar verkligen att du inte känner dig nöjd med det arbete som våra skadeleverantörer utfört. Vi har höga krav på de verkstäder/hantverkare som vi samarbetar med och det ska du som slutkund också kunna ha, så du får gärna kontakta vår skadeavdelning på 0771-111500 och redogöra för vad du anser ha gått snett så hjälper vi dig med hur du går tillväga. Jag önskar dig en fortsatt trevlig dag och hoppas att vi får möjlighet att förändra din bild av oss till det bättre. Med vänlig hälsning, Marcus

2013-02-02

Sanna Lindgren

Hur många år till?

1998 råkade jag ut för en bilolycka. Jag blev påkörd bakifrån av en stor skåpbil, med hög fart, vid rött ljus, och ådrog sig en whiplashskada. Mittt försäkringsbolag vid tillfället , Holmia, ersatte bilen som var tvungen att skrotas p g a stora skador. Från början erkände inte Holmia trafikskada över huvud taget och informerade inte mig om mina rättigheter. Jag anlitade en advokat 2003,efter att mitt arbete blev drabbat mer och mer p g a sjukskrivningar och behandlingar, som började en process mot Trygg Hansa, som tagit över ärendet. De erkände 6% invaliditet och 25% arbetsoförmögenhet, men ingen inkomstförlust jag var inte nöjd med Trygg Hansas beslut och ville ha en annan bedömning. 2005 fick jag 50% sjukersättning från försäkringskassan för mina skador, men Trygg Hansa drog ut på tiden. Trygg Hansas förtroendeläkare ändrar sitt beslut och säger att jag bara hade problem i 3 månader, trots att jag gick på rehab och mängder av undersökningar. De förnekar alla bevis som finns i journaler. Trygg Hansa får utlåtande från fler läkare med samma resultat. Vår advokat drar också ut på tiden, fast vi ville ha ett avslut på ärendet och gå vidare. Vi började misstänka att han inte var opartisk i ärendet. Han hade vinning på att dra ut på ärendet och inte få ett avslut. Advokaten vägrar att vi får ett möte direkt med försäkringsbolaget.
Han låter bl a oss betala för ett läkarutlåtande, hos en läkaren son jobbar på samma avdelning, på Sofiahemmet, som försäkringsbolagets läkare. Läk

2013-02-12

Hej Sanna! Jag beklagar att du inte känner dig nöjd med vår reglering av din skada. Vi varken kan eller får uttala oss om enskilda skadeärenden offentligt på internet, men du är välkommen att maila dina synpunkter till oss på kundsynpunkter(a)trygghansa.se så hjälper våra kvalitetsansvariga dig med hur vi går vidare för att hitta en bra lösning på ditt ärende. Med vänlig hälsning, Marcus

2013-02-01

Ali Nesajer

Skambud!

Var med om en olycka för en månad sen med min BMW 320i 05:a efter ca 2v får jag brev hem att bilen inte ska repareras och att jag erbjuds 50 000 för bilen minus självrisk blir det alltså 47000. Ringer handläggaren" E*****" och frågar HUR HAN HAR KOMMIT FRAM TILL DET? Då de ligger runt 70-90 på blocket! Han säger ja alltså jag hade värderat din bil för minst 65000 men eftersom jag sett bilderna och bilen ser ganska smutsig så blir det 50!?
Jag medger väl att bilen behöver en rekond och att hade bokat en tid hos rekondfirman men eftersom jag krockade kunde jag inte ta bilen dit utan fick betala för rekondfirman ändå.
Att han har minskat värdet med 15 000kr för att bilen är smutsig är en gåta, visade bilen till rekondfirman och hade kommit överens om 4000kr för helrekond samt har kvitto nu för att jag betalt för hela kalaset!.
Han ville inte ge sig utan sa att han kan ge 3000kr mer inget annat!
Efter ha läst Svar från TryggHansa här på Rejta.se så bestämde jag mig för att prata med hans chef och berättade att jag ville att någon annan inom bolaget skulle värdera den igen utan att ha kännedom att just någon "E****" erbjudit 50 . Efter några dagar ringer jag inlösen enheten och då svarar någon ”B*******”, jag frågar om någon har värderat den igen , denna säger då att Man bara värderar 1 gång och det har redan "E****" gjort och erbjudit 50k, Jag förklarar att jag pratat med Hans Chef och hon hade lovat att låta någon annan ta hand om detta och ber om att få bli kop

2013-02-12

Hej Ali! Jag beklagar att du inte känner dig nöjd med vår värdering. Vi varken kan eller får uttala oss om enskilda skadeärenden offentligt på internet, men du är välkommen att maila dina synpunkter till oss på kundsynpunkter(a)trygghansa.se så hjälper våra kvalitetsansvariga dig med vilka möjligheter du har att gå vidare med ditt ärende. Med vänlig hälsning, Marcus

2013-01-17

I

HEMSKT bemötande när jag ville avsluta försäkring

Hade lagt ner mycket tid på att jämföra olika försäkringsbolag och slutligen bestämt mig för att byta barnförsäkring då jag hittade ett annat bolag med bättre villkor och billigare premier.

Fick den nya försäkringen godkänd och ringde trygg hansa för att säga upp den som fanns där. Fick då prata med en OTROLIGT otrevlig person som tala om för mig hur fel jag gjort som bytt och att han minsann kände dem som jobbade på det andra försäkringsbolaget och visste att dem minsann nyttja trygg Hansa själva. han sa åt mig att ringa upp dem andra och fråga varför dem använde Trygg Hansa istället för sitt egna bolag. Han hade dessutom ingen koll på vad han sa då han kläckte ur sig sakr om den andra försäkringen som inte alls stämde (jag visset då jag lusläst deras villkor).

Var bland den värsta person jag någonsin talat med och jag kommer inte längre rekommenderar Trygg Hansa till vänner som skaffar barn och jag skulle inte byta tillbaks om jag så fick betalt för att ha den försäkringen.

Jag tror egentligen inte att TryggHansa är en dålig försäkring men ni är inte heller så jävla bra att ni kan klanka ner på alla andra och behandla era kunder som skit. Vi har både hus och bil och min och makens försäkringar hos er. Får se om dem stannar kvar eller vi byter dem med. För oumbärliga är ni tyvärr inte.

2013-01-18

Hej! Detta var verkligen ingen rolig läsning, och jag beklagar att du upplevt samtalet på detta sätt. Självklart ska man som Trygg-Hansa-kund bli bemött på ett korrekt och trevligt sätt oavsett om det gäller nyteckning eller uppsägning. Jag ser till att detta går vidare till våra kvalitetsansvariga så de kan göra en uppföljning. Om du har möjlighet att maila över dina uppgifter till mig på marcus.andersson.knutsson(a)trygghansa.se så blir det lättare för oss att spåra vem du pratat med etc.
Jag ber återigen om ursäkt för vårt bemötande under samtalet och önskar dig en trevlig helg. Med vänlig hälsning, Marcus

2012-12-09

pelle

bil försäkring

Hej th tänkte fråga hur det ligger till det här med karens dagar på en bilförsäkring finns det nåt sån .
låt oss säga att jag ställer på bilen med en försäkring från er och samma dag får jag ett stenskott täcker försäkringen det då

2012-12-10

Hej! Bilförsäkringen har ingen karens. Dock är det alltid bra att tillexempel fota bilen samma dag som man ställer på den. Ställer man på den på morgonen och sedan händer ett stenskott på kvällen så har man bildbevis och det kan vara skönt att ha för att slippa eventuella frågor. Ha en trevlig dag önskar Helena på Trygg-Hansa.

Besviken

Så länge kan minnas har jag alltid rek TH till alla mina vänner nåt jag aldrig gör om! jag skulle ansöka om vuxen sjukolycksfall och jag fyllde HD och fick ett brev där en konstig person tyckte att jag hade
anget felaktigt i hälsodeklartion,då när jag väntade barn var sjukskriven för beckensmärta och mm. jag hade inte gett henne tillåtelse att rota imina förlossninsjournal plus det är inte SJUKDOM att vara gravid! då jag pratade med människan kändes bara att hon var hel hjärndöd dessutom kändes det som om jag ansökte ersättning från FK jag menar det är jag som betalar min försäkring. det viktigaste e väl nuläget om jag är frisk och inte som man rota upp gammla saker. fy på TH

2012-12-03

Hej! Detta var ingen rolig läsning, vi ber om ursäkt om du har fått ett dåligt bemötande från oss och är absolut inget man ska behöva bli. Det känns som att något har gått fel i detta ärende och jag tycker att du kontaktar en riskbedömare hos oss. Jag får be dig ringa vår växel på telefonnummer 0752-43 10 00 alla vardagar mellan 08-16 och be dem koppla dig till en riskbedömare. Dem kommer då hjälpa dig att titta igenom din hälsodeklaration en gång till och rätta till felen. Får önska dig en trevlig kväll! Mvh, Jimmy

lina

hur lång tid ska det ta?

Hej TH. Jag operera min axel i början av förra året. Och detta året så har jag fått ersättning för ärren och det gick jätte fort.Dock så verkar det inte gå lika fort för läkaren som ska bedöma det på TH. Har hållt på med detta sen i mars detta år året. Tycker inte att det borde ta så lång tid.. annars har jag varit mycket nöjda med er.

2012-12-03

Hej Lina & tack för ditt inlägg. Bedömningen av ett bestående invaliditet kan göras tidigast ett år efter att skadan inträffat. För mer information om detta ber jag dig kontakta vår skadeavdelning på telefonnummer 077 11 11 500. Det går också bra att maila på: skador@trygghansa.se . Ha en fortsatt trevlig dag. MVH/ K.Goga

2012-10-19

Stig S Stig S

Jag har råkat ut för ett maskinhaveri på min bil på grund av felaktig reservdel från Mekonomen, ni beordrar att skadan skall repareras men bryr er inte om vem som skall betala.
Ni tycker att betalningsfrågan kan vi ta sen.
I slutändan betalar ni skadan och låter mig betala självrisken, trots att jag skall vara skadeslös enligt
tidigare besked från er.
Både ni och Mekonomen tycker att ärendet är avslutat och kvar står jag med kostnader som
jag skulle vara skadeslös från.
Varken ni eller mekonomen svarar på mail
Hur skall jag gå vidare, jag tänker koppla in juridisk hjälp, vad kan jag annars göra?

2012-10-19

Hej Stig! Detta låter såklart inte särskilt bra. Jag rekommenderar att du i första hand kontaktar vår skadeavdelning på 0771-111500 och ber att få prata med en chef. Det finns alltid en möjlighet att få ärendet omprövat. Lycka till, och ha en bra dag! Med vänlig hälsning, Marcus

2012-10-08

Annika B Annika B

Riktigt, riktigt dålig handläggning!

I vår vattenskadas handläggning kan vi konstatera noll kommunikation, kränkande bemötande från handläggare, felaktiga underlag, fördröjning av handläggningstiden och nu felaktig beräkning och utbetalning av den löjeväckande låga ersättningen. Nä, snart är lyckligtvis Trygg-Hansa vårt före detta försäkringsbolag. Så här dåligt har vi aldrig blivit behandlade av något försäkringsbolag tidigare och då har vi ändå varit kunder i Trygg-Hansa i många, många år.

2012-10-08

Hej Annika! Vi ber så väldigt mycket om ursäkt för det inträffade och att det gått så långt att vi tappat ditt förtroende. Som vi skrev på Facebook så ser vi gärna till att du får kontakt med någon ansvarig på skadeavdelningen. Med vänlig hälsning, Marcus

2012-09-26

Maarit Hansson

Proffsigt bolag!

Jämfört med andra bolag så tycker jag TH har ett mycket proffsigt upplägg, bra försäkringar och trevligt bemötande. Jag har strulat till det med våra försäkringar och har en del dubbelt, men det var inte några problem att ta bort en hemförsäkring. Brukar alltid jämföra mina försäkringar med TH:s och har mitt barn försäkrat genom dem.

2012-09-27

Hej! Tack för ditt fina omdöme. Vi blir mycket glada över att läsa det. Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin dag. Hälsnignar Helena.

2012-09-21

E

Har fungerat bra för mig

Jag har varit kund hos dem sedan 2005 och har aldrig haft problem med att få ersättning för skador. De gånger jag har ringt dem har jag alltid blivit bra bemött.

2012-09-26

Hej och tack för ditt inlägg. Vi blir väldigt glada att få din feedback. Vi på Trygg Hansa tackar och önskar dig en fortsatt trevlig dag. Med vänlig hälsning / K.Goga

2012-08-31

Skit bolag 20110828

Får sota för att man har reflexer och undviker att köra på ett djur. Och krachar bilen in i ett staket mm.TH skickar ett email med olika paragrafer så dom slipper lägga ut pengar till företaget som fick sitt staket förstört. Har bara trafikförsäkring trodde de skulle räka me det. (står i lagen att fordon måste ha trafikförsäkring om man krockar med ett annat fordon eller en annans egendom mm) Vad ska jag göra nu då e inte gjord av pengar som th tror!

2012-09-03

Hej!
Vi beklagar att du inte känner dig nöjd med vår bedömning av ditt skadeärende. Det finns klara rutiner om hur man går tillväga i dessa fall och i första hand kan du kontakta vår skadeavdelning och be att få överklaga. Då görs en bedömning av en högre instans. Är du fortfarande inte nöjd kan du ta ärendet vidare till vår försäkringsnämnd som du når på 0752-431031. Med vänlig hälsning, Marcus

2012-08-30

M.H

Elaka, orättvisa & trångsynta!

Var med i en bilolycka, mitt fordon gjorde högersväng, blinkade, tittade & saktade ner.... So far so good. Halvvägs genom infarten kommer smällen i höger sida.

Första handläggaren i ärendet var SUPERBRA!
ödmjuk & trevlig.. mänsklig...

Sedan tog en trångsynt sak över ärendet, varför vet jag inte!

Att jag blev påkörd efter att ha gjort allt rätt...
& ni dömer mig till vållande & tar inte ens med alla vittnesmål??

Sorgligt...

Sitter nu utan fordon & får istället hämta & lämna mina barn med buss.... tack för den!!!

Framtida försäkringar hamnar någon annanstans om ni inte ändrar era sätt....

2012-09-03

Hej M.H!

2012-08-20

Oskar

Otursförföljda

Vi har tyvärr haft mycket kontakt med er skadereglering. Om jag minns rätt angående hemförsäkring (vattenskada och tappad vigselring), reseförsäkring (akut sjukt barn), bilförsäkring (singelolycka), och nu senast båtförsäkring.

Vi är supernöjda! Varje gång har allting löst mycket smidigt över telefon utan problem. Vi hoppas att vi inte behöver höras igen men rekommenderar er varmt!

2012-08-21

Hej Oskar!
Vad roligt att höra. Det är precis så vi strävar efter att det ska fungera när man som kund hos oss råkar ut för en skada. Ha en fortsatt trevlig sommar (det som är kvar av den)!

2012-08-17

Johan Nilsson

Sämsta försäkringsbolaget

Tappade nyligen min mobiltelefon i en sjö på en fisketur och får nu ingen ersättning alls eftersom att Trygg-Hansa inte trodde på mig och nästan idiotförklarade mig. Visst förstår jag att det är säkert många som kör på liknande förklaringar och många skadefall är ren bedrägeri, men jag upplevde deras kundtjänst som väldigt oprofessionell och personen (av utländsk härkomst, förstod inte namnet pga det och den hemska skånskan) nästintill hånade mig i telefonen. Aldrig mer Trygg-hansa!

2012-08-19

Hej Johan! Detta låter inte bra alls. Jag tycker att du ska kontakta vår skadeavdelning igen och be att få överklaga beslutet. Man har alltid möjlighet till detta och då prövas beslutet av högre instans. Jag får även passa på att be om ursäkt för bemötandet du fick. Självklart är detta inte okej. Jag hoppas och tror att du kommer bli bättre bemött vid framtida kontakter med oss.

Bästa försäkringsbolag

Har ALDRIG bråkat och det har hänt så mkt skit med allt på sista tiden att jag nästa skämts för och ringa
In skador. MEN dom frågasätter ingen och ger mkt vettig ersättning. Rek detta bolag till alla. !!!

2012-08-13

Hej Fredrik! Tack för ditt inlägg. Du behöver inte skämmas, men jag hoppas din otur vänder. Trevlig dag önskar jag dig! /Therese

2012-08-10

Per Andersson

Mycket positiv erfarenhet

Jag har råkat spolat ner en mobil i en flygpanstoalett, blivit bestulen på en ryggsäck med div. innehåll, tappat bort en kamera m fl oturshändelser. Dessutom några avbokade resor p g a sjukdom. Det har aldrig varit några problem att få ut den ersättning jag gjort anspråk på. Inga ifrågasättanden.

2012-08-13

Hej Per, det är roligt att läsa ditt inlägg. Vi stärvar efter att göra alla våra kunder nöjda, precis som du. Trevlig dag!/Therese

2012-08-08

Eva Bergström

Det bästa försäkringsbolag jag haft

De gånger jag haft nåt med TH att göra har jag alltid blivit bra bemött. Vid ett olycksfall för några år sedan fick jag all tänkbar hjälp. De ringer även upp 1gång/år och stämmer av mina försäkringar, om jag har några frågor etc.

2012-08-09

Hej Eva!
Vad roligt att höra att du är nöjd. Vi önskar dig en fortsatt trevlig sommar och tackar för ditt förtroende.

2012-07-26

Fred

Ohjälpsamma

När jag 2001 blev bestulen på lite kläder kunde jag få pengar tillbaka av trygg-hansa och damen var mycket hjälpsam - vad bra att jag var nöjd med min första kontakt med TH - Ni behöver inte upprepa detta. När jag senare blev bestulen på ett mycket mindre klanderfritt sätt fick jag inget. Mycket korta mailsvar om tilläggsförsäkringar hit och dit. TH arbetaren verkade tränad i att avspisa folk som vill kunna använda sin försäkring. Kan bara uppmana folk att byta bolag redan idag - imorgon kan det vara försent!

2012-07-31

Hej, det är tråkigt att läsa ditt inlägg och att du inte är helt nöjd med Trygg-Hansa. Jag tycker du ska göra ett kundklagomål så skador får titta på ditt ärende igen, och även för att vi ska bli bättre.På denna sida kan du lämna dina synpunkter: http://www.trygghansa.se/om-trygghansa/olika-asikter/pages/klagomal-och-synpunkter.aspx. Trevlig dag/Therese

2012-07-18

Per

stulen bil

Trevliga när man tecknar. Dessutom prisvärt! Trevligt när man anmäler sin skada. Vissa mycket mindre trevliga när man ska få ut på försäkringen då bilen blev stulen och reparationen räknas upp så mycket att det blir inlösen. En person räddar betyget genom att lyssna, vara trevlig och framförallt höja det första skambudet med 50% till ett riktigt ok inlösenpris ! Hoppas övriga på avdelningen lär av sin kollega! Om man orkar tjata lite så rekomenderar jag verkligen Trygg Hansa!

2012-07-22

Hej Per! Vår ambition är att våra kunder ska vara nöjd efter en skada och bli trevligt bemött. Vi är tacksamma för din feedback. Jag önskar dig en trevlig dag!Mvh Therese

2012-07-11

Aldrig strulat

Jag har haft en tråkigt vår med bilar i diket och påkörda djur och även inbrott och skadegörelse på husvagn.
TH har aldrig ifrågasatt eller krånglat ! Dom ger rimliga inlösenssummor utom 1 gång då ringde jag och inom 2 min höjde så jag vart nöjd !!!

Än sålänge är jag supernöjd och rekommenderar alla att ha TH. Iaf inom fordon där jag bara har bra och säga !!!!! Fem *****

2012-07-11

Hej Fredrik! Vad roligt att höra att du är nöjd. Vi önskar dig en glad sommar, och hoppas att din otur vänder ;) Med vänlig hälsning, Marcus

2012-07-09

sabina

tråkigt!

pratat med TH kundtjänst flera gånger idag. blev väldigt trevligt bemött och redo att teckna. efter att ha läst allas historier vågar jag tyvärr inte välja TH. tråkigt!

2012-07-10

Hej Sabina! Vad roligt att du känner dig väl bemött och vi kan garantera dig att de flesta av våra kunder är väldigt nöjda med oss. Både med vår kundtjänst och skadehantering. Finns det något vi kan göra för att ändra din bild av oss så är du välkommen att maila mig på marcus.andersson.knutsson(a)trygghansa.se. Annars önskar jag dig en trevlig dag och lycka till med ditt val av försäkringsbolag.

2012-06-25

Jonathan Ellsén

VARNING ALLA!! ANLITA ABSOLUT INTE TRYGGHANSA!!!

Jag har haft trygghansa i hela mitt liv fram tills idag!

Jag har betalat in alla mina fakturor och har aldrig krävt något tillbaka fram tills jag förlorade min klocka när jag var ute och dök(dykning). Så jag varnar alla dykare där ute samt alla som ens tänker tanken att försäkra era ägodelar hos trygghansa eller tror att er hemförsäkring ska "täcka allt". Otrevliga och oproffsiga är bara förnamnet och Kriminella bedragare är efternamnet!!

Jag säger bara VARNING!

Alla försäkringsbolag använder sig av något som heter Aktsamhetskrav och andra änvänder sig mer utav det än vissa. Trygghansa har i mitt fal utnyttjat detta för att slippa betala ut 100% av klockans värde och sänker den med hela 50% pga. som de anser att jag har varit slarvig.

Aktsamhetskrav går att läsa om på deras hemsida men det står ingenting om dykning och om att de ska ha "speciella krav" kring dykning och hur du ska hantera din utrustning.

Försäkringsbolaget TRYGGHANSA skyr inga medel att slippa betala ut 100% värde utav min klocka som jag har tappat och dialogen ligger på en nivå som får en 14 åring att tappa hakan. Akta er för detta.

Personalen på Trygghansa har i mitt fall utgett sig för att vara en "sportbutik" och ringt en dykskola om råd i mitt fall, de har sedan hänvisat från den dykskola och har hittat på själva en egen story vilket är ren lögn då jag har talat med ägaren på Dykskolan.

Den som är intresserad utav detta kan få mer inf

2012-06-26

Hej Jonathan!

Det är tråkigt att läsa att du inte är nöjd vår skadereglering.Vårt mål är självklart att alla kunder ska vara nöjda när de ska använda sig av sin försäkring. Du har alltid rätt att överklaga om du inte är nöjd med ett beslut som du har fått. Detta gör du i första hand hos vår skadeavdelning, alltså att de får ompröva ditt fall eller till kundsynpunkter@trygghansa.se. Mvh Emanuela

2012-06-15

Ulf

Trevliga säljare, dryga skadereglerare

Jag hade min bil försäkrad hos Trygg-Hansa efter att ha fått bra bemötande och helt okej premie. Ni var inte billigast, men jag betalade lite extra för att jag hade fått för mig att ni är ett seriöst försäkringsbolag.
Ett år senare blev jag påkörd bakifrån vid ett övergångsställe, och därefter började helvetet. Bilen fick skrotas och efter ganska lång tid fick jag ett brev med er värdering av bilen. Denna är långt, långt under vad den billigaste bilen av samma modell och årsmodell kostar på blocket. Ringer upp skaderegleraren som är helt otroligt dryg, överlägsen och otrevlig. Han tycker att det är en schysst peng jag får för bilen. När jag frågar honom vad jag ska göra med pengarna (för någon motsvarande bil får jag inte för de pengarna), svarar han bara att "Den är inte värd mer än så, då får du vända dig till en oberoende värderare" osv. Denna "oberoende" värderare har för övrigt ett ganska kasst rykte hos bilhandlarna i stan, misstänker att han är rädd att inte få några fler uppdrag ifall han inte går efter försäkringsbolagens linje...
När jag märker att det inte går att prata med skaderegleraren ber jag att få prata med en annan, men det är förstås omöjligt. Efter mycket om och men så lyckas jag få en värdering av en annan person som höjer budet 2000 kr. Inser att det är bättre att inte ta striden och bara försöka glömma bort denna våldtäkt av Trygg-Hansa. Lyckas till slut hitta en motsvarande bil som bara är i lite sämre skick... Som kostar mer än 5000 kr mer ä

2012-06-16

Hej Ulf

Vår målsättning att man som kund alltid ska bli nöjd efter ett reglerat skadeärende. Vi hanterar många skadeärenden varje år och det slutar nästan alltid med en nöjd kund. Som i ditt fall är det svårt för oss att utala oss i det enskilda ärendet.

Jag tycket att du ska skicka in din berättelse/ärende till vår Klagomålshantering.

kundsynpunkter@trygghansa.se

På så sätt hjälper du oss att bli ett bättre försäkringsbolag. Med vänlig hälsning Cecilia

2012-05-30

claes

Varför inte agera framåt som de skriver?

Skall precis lägga mina försäkringar, bil och hem hos ett försäkringsbolag och skummar igenom tidigare kunders erfarenheter. De flesta som ger feedback ger en etta och kommer med ett skräckscentario. Hur svarar TH, "ledsen att du inte är nöjd som kund, vänligen vänd dig till vår överklagandeenhet" etc etc. Gör rätt bedömning från början är mitt tips och strunta i överklagandeenhet, ARN räcker!!

Väljer nog ett annat bolag som är mer på tårna...

2012-05-31

Hej Claes!
Vi reglerar cirka 700 000 skador per år och har en oerhört stark kundnöjdhet hos de kunder som fått en skada reglerad, men självklart inträffar det då och då fall där kund och skadereglerare inte är överrens. Det är väldigt svårt för oss att ge ett väl underbyggt svar om hur vi resonerat här på rejta.se; både för att skadeinformation inte är offentlig och för att vi inte har alla fakta i det enskilda fallet.
Därför finns det klara rutiner för hur man går tillväga för att få sitt ärende omprövat, både av vår försäkringsnämnd, men i förlängningen även ARN och allmän domstol.
Vår målsättning är självklart att alla våra kunder ska känna sig nöjda efter att ett skadeärende utretts, och är det inte så hjälper vi gärna kunden med hur de ska gå vidare.
Ha en bra dag, och lycka till med ditt val av försäkringsbolag.

2012-05-27

Johan

Blev påkörd av taxi 2007

Körde kugghjuls principen vid påfart johanneshovsbron via gulllmarsplan under kö 4km/h.

En Taxi Stockholm låg bakom.
När farten ökade låg taxin asnära men jag höll gott avstånd till bilen framför.

Mycket längre fram ( 300m?) vid tunneln tvärnitade bilen framför mig, eftersom en idiot framför honom bytte fil utan att blinka. Jag bromsade och klarade mig. Sedan brakade taxin in i mig bakifrån. Inte ens då körde jag in i bilen framför.

Föraren hette Fadel och Han hade If.

Trygg Hansa kom fram till att jag skulle betala.

Fadel och hans vittne hade hittat på att jag kastat mig in framför och då kört in i mig. När jag sa att det var helt sjukt, sa Trygg Hansa: Jamen han på If har beslutat det.
Efter hjälp från en vän och med en mardröm i en månad, hittade vi ett vittne. Det slutade i att jag slapp betala. Men min nyrenoverade entusiastbil blev skrot.

Rättvist? I vilken värld?

Trygg Hansa tjänade inget på att försöka skipa rättvisa så de gjorde inte det

2012-05-28

Hej Johan. Först & främst kan jag bara beklaga att vi inte levt upp till dina förväntningar. Vår yttersta strävan är att du som kund ska känna dig nöjd med ditt val av försäkringsbolag, både när allt flyter på som vanligt men speciellt när något har hänt som du behöver hjälp med. Det är svårt för mig här via Rejta att svara mer ingående i ditt skadeärende, när jag inte vet mer om ditt ärende. Jag vill dock påttala att vi alltid gör en egen bedömning. Vi skulle aldrig förlita oss helt och hållet på en bedömning som andra försäkringsbolag gör. Finns det ett vittne som talar till Taxiförarens fördel är det svårt för oss att bedöma huruvida denna talar sanning eller inte, utifrån den information som kommit fram. Varken vi eller andra försäkringsbolag får ta ställning till huruvida ett vittne talar sanning eller inte. Vi kan bara granska den information som kommit fram. Jag förstår att du inte är nöjd och att se sin bil (som jag tror du lagt ner oerhört mycket tid på) bli skrot är hemskt olyckligt. Men för att vi ska bli bättre eller tydligare ber jag dig att du gärna skickar in denna text till vår kundklagomålsavdelning. På nedanstående sida hittar du all information till berörd avdelning. http://www.trygghansa.se/(S(xmar4445lfg3p4r1uwouqt45))/om-trygghansa/olika-asikter/pages/klagomal-och-synpunkter.aspx

Med vänliga hälsningar Helena Lennartsson.

2012-05-13

Johanna Bodin

psoriasis en kronisk sjukdom

Jag fick avslag fran trygghansa.Dom sa att karens tiden hade gatt ut. jag hade alltsa vetat for lange att jag hade sjukdomem. Den hade gatt ut ungefar tre manader innan jag hadr sokt. viasye inte att det fanns en tidsbegransning pa sant som en sjukdom som ar kronisk!

2012-05-15

Hej Johanna. Tråkigt att läsa ditt inlägg. Vår ambition är att alla kunder ska vara nöjda efter en skada. Ibland tycker vi olika och då vill vi väldigt gärna att du hör av dig till oss och framför dina synpunkter. Det är så vi lär oss bli bättre och tydligare i vår kommunikation. Vill ni gå vidare med detta ärende kan ni göra en prövning hos Trygg-Hansas försäkringsnämd eller Allmänna Reklamationsnämnden. Du kan också vända dig till allmän domstol för att få tvisten prövad. All information om detta finner du på denna sida: (http://bit.ly/KJlkC4). Med vänlig hälsning / K.Goga

2012-05-09

Super-Carina A Super-Carina A

TRYGG-Hansa!!????

Har mailat företaget för att anmäla olycksfall. På deras info-adress fick jag ett autosvar efter EN OCH EN HALV MÅNAD att de besvarar inte inkommande post. Men skrota adressen då! En handläggare svarade en gång på mail sen gick han under jorden. När jag äntligen fick tag på nån på klagomålsavdelningen blev det fart, då fick jag två kontakter samma dag. Samt snabbansökan och lika snabbt avslag. Dock med olika motiveringar och ansvarstider..... Kompetens? Och de vill gärna ha kontakt med mig för att förklara villkoren. Nej tack - jag vill att ni förklarar ert gränslöst nonchalanta och oförskämda agerande/icke-agerande mot era kunder! Bye Trygg-Hansa!

2012-05-10

Hej Carina. Det är verkligen jättetråkigt att du blivit bemött på detta sätt och att vi inte mött dina förväntningar. Vår strävan är givetvis att du som kund ska känna dig nöjd med ditt val av försäkringsbolag både när allt flyter på och när något hänt som du behöver hjälp med.
En skadehandläggning tar oftast ett par veckor beroende på skadans komplexitet samt belastningen på skadeavdelningen för tillfället. När skadehandläggningen är klar, är vår ambition att alla kunder ska vara nöjda med vår hantering. Ibland uppkommer situationer då parterna inte är överrens och därför finns det klara rutiner för att få sitt ärende omprövat. Vill du prata med någon om din skada eller överklaga beslutet ber jag dig kontakta vår skadeavdelning igen och prata med någon av våra skadespecialister. Direktnumret till personskadeavdelningen är: 075- 243 27 54. Vi är tacksamma för dina synpunkter, det är så vi blir bättre. På nedanstående sida kan du lämna dina synpunkter samt hitta all information om hur du överklagar: (http://bit.ly/ym0moh). Ha en fortsatt trevlig dag. Med vänlig hälsning/ K.Goga

2012-05-08

Maria

Dyrare försäkring får man leta efter!

Fick min räkning på hemförsäkringen och tyckte den va lite väl dyr då jag låg på 7800:-/år. Ringde upp ett annat försäkrings bolag. Fick samma försäkring för 4000:-/år istället.
Helt galet, va precis samma med bilen halverade den kostnaden. Så vill ni kasta pengar i sjön, ring trygg hansa, annars tycker jag ni ska söka er vidare!

2012-05-10

Hej Maria! Alla bolag har olika prissättning. Det som påverkar priset är skadestatistiken i området där du bor, hur länge du haft körkort och skadefria år. Tyvärr blev det dyrare för dig hos oss än i det andra bolaget du valde. Mvh Therese

2012-05-07

Urusel...Vad betalar man egentligen för?

Vi hade Trygg-Hansa för ett antal år sedan och aldrig mer att vi vill ha med dem att göra.

Under de 5 åren så hade vi aldrig behövt använda oss av försäkringen. Men så, EN gång så brann grannens rivningsobejekt, ett hus som var i jättedåligt skick och tidigare granne ville ha det rivet. DEM fick ut på sin försäkring utan ett ord (annat bolag).
Vårt soldattorp hade blivit brännskadat, vattenskadat (av allt vatten brandmännen fick använda) och ett nyinsatt fönster blev krossat och fönsterkarmarna blev brännskade.
Men nej vilket helvete vi fick och Trygg Hansa killen ville skylla allt på vårt gamla soldattorp, som om det inte hade tagit eld om om det varit ett nybyggt hus!? Först ville han bara att själva fönstret skulle bytas ut och bara finputsa de sönderbrända karmarna. Vet inte heller hur många gånger han kom och tittade på det men ändå inte ville ersätta oss.

Han kom också med världens korkaste förslag: Att vi skulle DELA på kostnaderna, försäkringsbolaget halva och vi halva.
Men hallå liksom vi hade ju redan betalat in 25.000 kr under 5 år...som vi aldrig behövt använda oss av. Då hade det ju varit VI som betalat allt kan man säga.
Han var också väldigt nonchalant och menade att det varit bättre om vårt soldattorps brunnit ner helt istället, för då hade vi fått ett helt nytt...

Vi hade också renoverat soldattorpet under några år senast året innan branden. Vi fick ersättning till slut, efter många "fighter" och en utomstående sol

2012-05-07

Hej, Det är tråkigt att läsa det du skriver och vi vill naturligtvis hjälpa dig på bästa sätt. Det är dock svårt för mig att hjälpa dig då jag inte vet all information om ditt ärende.
Ibland tycker vi olika och då vill vi väldigt gärna att du hör av dig till oss och framför dina synpunkter. Du kan alltid begära prövning hos Trygg-Hansas försäkringsnämnd eller Allmänna Reklamationsnämnden. Du kan också vända dig till allmän domstol för att få tvisten prövad. För oss är dina synpunkter väldigt viktiga, på denna sida kan du lämna dina synpunkter: http://www.trygghansa.se/om-trygghansa/olika-asikter/pages/klagomal-och-synpunkter.aspx.
Mvh Therese

2012-04-16

Madeleine Wallqvist

Sämsta hjälpen!

Har haft alla försäkringar hos TH i över 20 år, (bil, Villa/hem,olycksfall, barn) Har alltid "köpt" till det bästa enligt TH, men när något händer står man helt utan hjälp! Har tom överklagat beslutet men TH står fast vid sitt beslut. Tar nu alla våra föräkringar till annat bolag. Vi har betalat runt 25.000 i premier per år,men trogna kunder betyder inget för TH!

2012-04-17

Hej Madeleine! Vi är rädda om våra kunder, och vill att du som kund ska känna dig nöjd. När jag inte vet mer vad som hänt, är det svårt för mig att kommentera fallet.Jag ber dig kontakta vår kundklagomålsavdelning, för vidare hjälp på nedanstående länk:http://www.trygghansa.se/(S(odtk2245ooyis0mosmh4vzzm))/om-trygghansa/olika-asikter/pages/klagomal-och-synpunkter.aspx/Therese

2012-04-11

Ingemar

Missnöjd

Mina däck blev stulna hemma på gården. Jag fick ingen ersättning från Trygghansa dock full försäkring i minst 10 år. Trygghansa sa att sånt kan hända. Men varför ska jag betala dyra försäkringar och när en stöld sker så får jag ingen ersättning. Däck och fälgar var ca 1 år gamla. Polisanmälan gjordes och allt. Men trygghansa vägrar ge ersättning. Hur ska man som kund då veta iframtiden att trygghansa inte betalar ut någon ersättning då det händer något.

2012-04-14

Hej Ingemar.

Tråkigt att läsa att vi inte mött dina förväntningar. Vår ambition är att alla kunder ska vara nöjda efter en skada. Ibland uppkommer situationer då parterna inte är överrens och därför finns det klara rutiner för att få sitt ärende omprövat. Vill du prata med någon om din skada eller överklaga beslutet ber jag dig kontakta vår skadeavdelning igen och prata med någon av våra skadespecialister. På nedanstående sida kan du lämna dina synpunkter samt hitta all information om hur du överklagar: (http://bit.ly/ym0moh) Ha en fortsatt trevlig helg. Med vänliga hälsningar/ K.Goga

2012-03-30

nöjd!

jag är väldigt nöjd med trygghansa, både jag och min mamma har varit kunder i väldigt många år och det har aldrig varit några problem när olyckan har varit framme iallafall inte för min del. sen så har det varit lite strul när min mamma var med i en bilolycka om vilket försäkringsbolag som ska betala vad, men så kan det ju va ibland, och det kommer säkert lösa sig, allt annat har inte varit några problem, jag bröt handen och trygghansa fixade allt. samma när jag va med om en olycka tidigare, så jag är nöjd med bra service! har aldrig haft problem att komma fram på tel heller..

2012-03-31

Hej! Vad rolig att höra att du är så nöjd. Det är vår ambition att alla våra kunder ska uppleva oss som du. Trevlig fortsatt helg. Mvh Therese.

2012-03-26

Mia

Ännu en lurad kund

Som någon annan person nedan så har även jag råkat ut för trygghansas lögner. Jag fick ett mycket bättre pris på min bilförsäkring hos ett annat bolag och har huvudförfallodagen nu den 1/4. Så jag ringde in i torsdags och ville annullera försäkringen from huvudförfallodagen men möts då av otrevlig ung kille i telefonen som säger att jag är tvungen att stanna som kund hos trygghansa ytterligare ett år framöver eftersom att jag inte har ringt in i god tid för att få säga upp försäkringen. Jag pratade direkt efteråt med det andra försäkringsbolaget och dom menar att trygghansa bara ljuger för mig och många andra av deras kunder så att man ska tro att man måste stanna som kund hos dom i ett år till. Man har rätt att avsluta försäkringen på huvudförfallodagen fast dagen innan om man vill. Så länge man inte betalar in till trygghansa så har man inte bundit upp sig för den kommande försäkringsperioden. Skulle det vara så att man har huvudförfallodagen ett halvår i framtiden så är det inga problem heller, man är INTE tvungen att ringa närmare huvudförfallodagen för att kunna säga upp försäkringen. Återigen så säger trygghansa bara så för man ska bli kvar ett år till. Betalar man via autogiro så är det inga problem heller, du har rätt att få tillbaka pengarna även om det dragits från ditt konto så länge huvudförfallodagen inte har varit. Allt annat som trygghansa säger är bara lögner för att få dig att stanna som kund i ett år till framöver, och ett år till, och så ännu ett år till. N

2012-03-26

Hej Mia !
Tråkigt att höra att du blivit bemött på detta sättet. Maila in till oss så ska vi titta på ditt ärende för att se vad som hänt. Adressen är privat(a)trygghansa.se. Önskar dig en fortsatt trevlig dag! Mvh Emanuela

2012-03-22

Roger ericsson

Omöjligt att komma fram via tfn

Totalt omöjligt att komma fram, gäller både 0771 och 0770. Har nu försökt i 30 minuter, mellan 10:30 och 11:00. Får bla info om att jag är nr två i kö och sen avbryts samtalet....

2012-03-22

Hej Roger! Maila dina uppgifter till marcus.andersson.knutsson(a)trygghansa.se så ska jag se till att en handläggare ringer upp dig istället. Med vänliga hälsningar Marcus

2012-03-06

Hanna

Hej! När min äldsta dotter föddes (hon är nu vuxen) så tecknade vi en barnförsäkring för henne. Då fick vi först fylla i om det fanns några fel på henne, vilket det fanns. Hon hade ett födelsemärke. Detta skulle vi aldrig få någon ersättning för (enligt Trygg o Hansa). Några år gick, och ytterligare problem med dottern upptäcktes. Hon hade en godartad tumör i käken (som hon skulle bli tvungen att operera i vuxen ålder). Vi trodde givetvis att försäkringen skulle täcka detta (vi hade ju helt ärligt uppgett de "fel"som vår dotter fötts med utan vetskap om något annat). Men tji fick vi. Medfödda fel som upptäcks innan barnet är 6 år får ingen ersättning enligt Trygg-Hansa. Jag är osäker på om denna klausul fanns när vi (vår familj) tecknade försäkringen. Är nästan säker på att Trygg-Hansa lagt till den i efterhand.

Dotter nummer 2 opererades förra året med titthålsoperation och enligt handläggare från Trygg-Hansa skulle vi efter ett år ta foton och skicka in till dem för att få ersättning för de ärr som bildats. Enligt handläggaren skulle det minst bli tal om en ersättning på 3000. När vi skickade in korten fick vi ett meddelande att ärren inte ser skrymmande ut och att man inte kommer att betala ut någon ersättning. Jag känner mig lurad av detta försäkringsbolag. Och är förvånad över att så många verkar ha upplevt samma sak utan att det blivit mer känt än så här. Vi har (för äldsta dottern) betalat minst 25000 kronor för en försäkring som inte gett tillbaka någonting n

2012-03-16

Hej Hanna! Vad tråkigt att läsa ditt inlägg. Vänligen ring vår skadeavdelning på tel 077-11 11 500, så får dem titta på ert fall igen. På denna sida kan du lämna dina synpunkter: http://www.trygghansa.se/om-trygghansa/olika-asikter/pages/klagomal-och-synpunkter.aspx. Mvh Therese

2012-03-03

Kalle

Trygg-Hansa eller SKIT-HANSA

Nu i somras (2011) jag med familjen har bilat till Kroatien på semester, då min bils växellåda havererade, som i sin tur Audi betalade hela kostnaden utan några problem alls!
Jag lämnade bilen i Belgrad och efter några veckor, efter byte av växellåda har SKIT – Hansa tvingat mig att hämta bilen själv.

Trots det vägrar Trygg Hansa ersätta mig för mina direkta kostnader på ca 14.000kr; Hotell, matt, båten, bensin, telefon kostnader, taxi, förlorad arbetsinkomst, Jag skall inte prata om extra kostnader för förlorat flygbagage, förlorad semester och saker som försvunnit från bilen typ min GPS är borta osv.

SKIT – Hansa har BETALT BARA flygbiljett TOR till Belgrad som kostade dryg 1200kr samt ersättning med enbart 6.021kr totalt och självrisken avdragen. Vilken självrisk? JU Självrisk på kostnaden som Audi betalde! Vilken Bandit bolag!
Självklart går jag till Domstol med hjälp av rättskyddet som Trygg Hansa ska bekosta.

Jag undrar bara, varför man betalar försäkring?
Tanken slagit mig, att man går skadelöss när än olika är framme, men jag kan fortfarande inte förstår VAD har jag gjort för fel? Ju Kanske att jag valde SKIT-Hansa som bilförsäkring.
VAR är mitt fel i det hela? Att jag skall råka ut med en kostnad på ca.20 000kr trots man har helförsäkrat bilen och har reseskyddsförsäkring.
Så länge folket inte gör Upprör, sådana SKIT Bolag kommer alltid att försöka plundra och förslava folket!

Vilka banditer, vilken SKIT b

Hej Kalle!
Vår yttersta strävan är att våra kunder som råkat ut för en skada ska känna sig nöjda med vår hantering. Ibland uppkommer situationer då parterna inte är överrens och därför finns det klara rutiner för att få sitt ärende omprövat prövat. På sidan 77 i våra motorvillkor står det hur man går tillväga. Du hittar villkoren här: http://bit.ly/zk4pSG
Mvh. Marcus

2012-02-29

Mikael Dahlgren

Smygrekrytering av vuxenförsäkring?!

Smygrekrytering av vuxenförsäkring?! Återigen har TryggHansa försökt smyga på mig en försäkring för vuxna barn (dvs fyllda 25) trots att jag redan har sagt upp TryggaBarn, detta är andra gången. Får se vad som händer med barn nr 3?

Hej Mikael!
Som jag skrev på Facebook vill jag gärna att du mailar dina uppgifter till mig på marcus.andersson.knutsson(a)trygghansa.se så blir det lättare för oss att undersöka vad som skett. Mvh. Marcus

2012-02-24

Gomorrah

Banditbolag

Räknas uthyrning av en del av bostaden som ett ARBETE? Det gör Trygg Hansa fast i den allmänna tolkningen ses det som inkomst av kapital på samma sätt som tex. banksparande och beskattas därefter (Skatteverket).
Hamnar du då i tvistemål med din hyresgäst får du ingen ersättning för rättshjälp av Trygg Hansa eftersom rättshjälpsförsäkringen inte omfattar tvistemål i ARBETE.
Been there.

2012-02-22

Fredrik Svensson

Idiotbolag!

Sa upp en försäkring via telefon. Får en räkning i alla fall. Ringer upp Trygg hansa.

Tydligen brydde de sig inte om att registrera min uppsägning, och det är nu mindre än 45 dagar innan årsförfallodagen och det vägrar därför att säga upp försäkringen för än nästa år. Jag måste vända mig till domstol för att ändra detta säger de.

2012-03-16

Hej Fredrik! Detta låter verkligen inte bra. Jag vill gärna att du mailar mig dina uppgifter så ska jag undersöka vad som hänt och hur vi kan hjälpa dig. Du når mig på marcus.andersson.knutsson(a)trygghansa.se
Mvh. Marcus

2012-02-14

Magnus E Magnus E

fel vilkor

Min personförsäkring förnyades 111201, nya fördelaktigare villkor infördes 111101 (vilkor finns på deras hemsida) ändå får jag en försäkring med de gamla sämre villkoren. blir uppringd av en chef som skyller på försäkringslagen som säger att de måste skicka ut försäkringsbrev 45 dagar innan årsförfallodagen = gamla sämre vilkor. Det borde vara upp till trygg-hansa att ha nya försäkringsbrev tillgängliga 45 dagar innan nya vilkor införs!!

Hej Magnus!

Det här är tyvärr ett problem som alltid uppstår när vi ändrar villkor. Enligt Försäkringsavtalslagen så gäller för personförsäkringar att både förbättringar och försämringar gäller från nästkommande avtalsperiod. Vi får inte ändra avtalet under gällande period, men vi uppskattar din feedback och hoppas att det går att hitta en lösning på dessa situationer i framtiden. Mvh. Marcus

2012-02-12

Karin

Aldrig varit några problem

Barnskador, ärr, bilskda, husbrand aldrig några problem.

Hej Karin! Vad roligt att höra att du är nöjd. Trevlig dag! Mvh Therese

2012-02-09

Robert Fredriksson

Trygg Hansas logistik/ ansvar är katastrofalt...

I Sthlm, brann mitt hus och permanentboende ner, inte helt kul, men man har ju försäkring och ingen dog eller blev allvarligt skadad av branden i sig.

Deras skadereglerare besöker olycksplatsen. Återkommer senare och menar på att jag inte har fullvärde (i detta läge ett för mig helt nytt begrepp),

-vadå inte fullvärde, nej du har inget fullvärde och får mao ord i princip inget vare sig stöd och hjälp med olyckan, skadan och ännu mindre i princip ingen ersättning annat än för lösöret. Som de dessutom inte heller vill betala fullt för trots att det helt brunnit bort!!

Problem: De menar på att jag fått brev om denna sk ändring (har för övrigt sedan köp av fastigheten 12 år tidigare alltid haft normal försäkring dvs sk då "fullvärde") men nu är det tydligen från ingen aning skapad ändring från fullvärde.

( i sthlm kan det väl knappast ens finnas många objekt och boenden som inte har fullvärde).

Jag överklagar till deras "jävnämnd" som återkommer och menar på att det inte är sannolikt att "de" skulle gjort denna ändring från fullvärde...., mao så säger att det är mera sannaolikt att jag skulle på eget bevåg och dessutom helt utan access till deras datasystem ha gjort denna sk ändring i sthlm på min boadress....??

Branden skedde för övrigt i aug -06, senare i september så skickar de en ny räkning på ngt som de bevisligen vet inte existerar..., Betalar denna räkning då jag tänker tror att man bör vara kvar i deras rullar för är

2012-03-16

Hej Robert. Vi beklagar verkligen det som inträffat.Vi är tacksamma för dina synpunkter och ta dom till oss för att bli bättre i framtiden.

På denna sida kan du lämna dina synpunkter: http://www.trygghansa.se/om-trygghansa/olika-asikter/pages/klagomal-och-synpunkter.aspx /Med vänlig hälsning Ceclia

2012-01-30

Bra och enkelt

Ersättning för ett ärr i pannan, trygg vuxen försäkring. Inget att klaga på.

2012-03-16

Hej och tack för ditt inlägg. Kul att höra att du är nöjd med oss. Ha en bra dag ! Mvh Emanuela

2012-01-27

anna

Förstår ingenting av vad folk skriver..

Har skummat igenom lite inlägg och antingen har jag haft turen 1 på miljonen eller så är det så att folk blir bittra när dom inte kan lura bolagen och då sprider skit.
Jag kan jämföra mig med många andra som har whiplash för det är värkligen ingen unik skada. Som jag läst är det många som inte kan jobba, har ständig värk, kan inte träna (*vilket låter konstigt, se nedan), kan inte pyssla med hobby, äter mediciner som dom skulle dö utan m.m.. och dom har inte fått en enda krona i ersättning trotts att det gått flera år. Jag har också värk, äter mediciner, jag SKA jobba i vården (även om jag kanske inte mäktar med 100%), *är rekomenderad att träna.

Jag har alltid fått ett tryggt och tydligt bemötande, har aldrig behövt tjatat, fick pengar invaliditets ersättning snabbt är även möjligt att jag får betalt gym-kort eller bidrag till det..
Finns verkligen inget att klaga på!!!!!

ett tu tre satt det högt 5 sifftrigt belopp på mitt konto från TryggHansa. Jag fattade ingenting. Detta var en fredag och min handläggare hade gått hem. Fick prata med en annan som skulle kolla upp att det inte var nått fel "jag kan inte se vad pengarna gäller för ersättning men det värkar va i sin ordning att dom är dina iaf.. så du får väl fira med fest kväll :D :D sa han" DET är ett bemötande i min smak!

2012-03-16

Hej Anna! Vad roligt att läsa ditt inlägg. Vår ambition är att alla våra kunder ska bli nöjda efter sin skada. Trevlig dag! Mvh Therese

2012-01-24

Anna

Jag är vittne till parkeringsskada=dumförklarad!

Trygg hansa avslår min anmälan om att en bil bredvid min slagit upp dörren i sidan på min så det blivit en buckla. Trygg hansa tror inte på min version av händelsen då jag själv satt i min bil och såg kärringen slå upp dörren i min bil! Jag får därmed bekosta 3000 spänn för något jag inte vållat och jag själv sett händelsen! Jag har bilder på skadorna och att kärringens dörr hamnar där skadan är och ändå tror inte trygg hansa på mig. Jag ringde till trygg hansa och de svarade som sagt med en grötig skåning som ingen förstår och nonchalerar mig och dumförklarar mig och skiter i vad jag säger och avbryter mig när jag pratar. Är det så trygg hansa vill att jag som kund ska uppfatta företaget?

2012-03-16

Hej Anna!Tråkigt att läsa ditt inlägg. Vår ambition är att alla kunder ska vara nöjda efter en skada. Vill du överklaga beslutet ber jag dig kontakta vår skadeavdelning igen och prata med någon av våra skadespecialister. På nedanstående sida kan du lämna dina synpunkter samt hitta all information om hur du överklagar: (http://bit.ly/ym0moh). Mvh Therese

2012-01-12

Anna

Katastrof

Hej,

Jag har blivit utsatt för er och undrar om ni hanterar alla era kunder på detta viset eller är det bara mig? 1998 var jag med om en trafikolycka och blev skadad. Jag kan inte jobba mer än 25 % och har inte kunnat det sedan olyckan och ändå är utredningen om inkomstförlust ännu inte klar. Lockerbie-katastrofen tog 15 år och min utredning har pågått i 14 år. Det kanske är dags att se över handläggarna på kontoret i Göteborg för de läser inte ens den information de blir tilldelade utan har bestämt sig för att jävlas ifrån början. Jag håller nu på att samla in allt material som skickats hit och dit under dessa 14 åren och det är en väldigt tjock lunta. Har varit i kontakt med ett visst Tv-program som vill ta del av allt material och göra en utredning på fallet. Tycker att det är skamligt skadade människor som inte ens kan torka sig där bak själv blir behandlade på detta viset. Det är nog förnedrande att inte kunna jobba fullt ut och klara sig själv fysiskt utan att Ni ska trampa på en också. Trodde ni var till för att hjälpa människor.

2012-01-19

Hej och tack för ditt inlägg. Vi har även mottagit dina mail, men behöver som sagt mer information om ditt ärende för att kunna kommentera det och hjälpa dig vidare. Hör gärna av dig till oss via skador@trygghansa.se

Vänligen, Hanna

2011

2011-12-13

Caroline andersson

Psoreasis!

Ja kunde tydligen inte söka ersättning för min psoriasis då jag inte har sjukdomsförsäkring! Men har haft det i 2 år. Man måste väl kunna täcka en sån försäkring nu och sen söka ersättning då det är en sjukdom ja lider av varje dag?

2011-12-14

Hej Caroline! För att vi ska kunna ersätta dig för ett sjukdomstillstånd krävs det att du har en försäkring och att försäkringen har tecknats innan sjukdomen brutit ut. Hade man kunnat teckna och få ersättning i efterhand hade premierna varit så dyra att ingen hade haft råd med försäkringar och vi vill kunna hjälpa så många som möjligt. Jag önskar dig en God Jul. MVH Hanna

2011-12-04

Mikael J Mikael J

Trygg hansa sämsta bolaget

Det har ju nu gott 12 år sedan jag skadade mig i trafikolyckan då em lastbil körde på mig i nära 80 km jag flög typ 20 meter med bilen, änu har jag inte fått ersättning från det här försäkringsbolaget TRYGG HANSA för att jag aldrig mer kommer att kunna jobba, lever på fattig pension och kronofogden gör ju inte saken lättare, åker fortfarande till REHAB kliniken i Borås varannan dag sedan 2001 lever med tunga smärtstillande medel nu mera kronisk smärtpatient..... man känner sig lätt som än tiggare och trasiga skor har man med och min handikappanpasade bil behöver ny service även jag. men de väntar nog på att man skall avlida av alla mediciner man tvingas äta, sedan behöva gå till tandläkaren utan pengar är svårt med............ ; /
HOPPAS NI KAN SKICKA LITE RESTER FRÅN ERAT JULBORD PÅ BOLAGET.. ; /
Ruskigt besviken på detta bolag ..........så som många andra.-
GOD JUL hoppas ni sätter skinkan i halsen....."

2011-12-09

Hej Mikael. I detta ärende har vi redan svarat dig när du kontaktade oss via vår Facebook sida. Vi kan bara hänvisa till det svaret och önska dig en God Jul. MVH Hanna

2011-11-25

Ulrika Sjögren

Åker du kommunalt? Akta dig för Trygg Hansa

Fick en whiplasskada mm 2003 för att jag satte mig på fel SL buss i Stockholm. Tyvärr var det Trygg Hansa som hade trafikförsäkringen. Idag 8 år senare har de slutgiltigt bestämt att jag får inte en krona i ersättning trots att jag inte kan arbeta, syssla med min hobby, fortsätta med min egna firma eller fortsätta sporta. Jag orkar bara med någon aktivitet varje vecka, kan inte sova på nätterna pga kraftig huvudvärk.Trygg Hansa säger i sitt brev att jag pga psykisk ohälsa inte skulle ha haft kvar min egna firma, inte haft någon anställning, inte fortsatt med min egna firma och jag hade inte sportat OSAVSETT om olyckan skett eller inte. Den enda psykiska ohälsa jag haft är en utmattningsdepression 2 år EFTER bussolyckan eftersom jag var helt slut pga ständig värk som bara blev värre och värre. Hade aldrig varit hos käkkirurg, bettfysiolog, sjukgymnast, läkare, ortopeder mm innan olyckan. Jag var 22 år när olyckan hände. Fattar inte hur jag ska klara av resten av livet ekonomiskt och hur jag ska ta kränkningen som Trygg Hansa orsakat. Det värsta är också att IF där jag hade olycksfallsförsäkringen bara följt Trygg Hansas beslut, betalar inte de någonting så gör inte vi det heller. Har inga ekonomiska möjligheter att gå upp i domstol och stämma Trygg Hansa och skulle antagligen bli knäckt av dem för livet. Stöd inte detta bolag på något sätt och akta er om ni åker kommunalt!!

2011-12-09

Hej Ulrika! Tråkigt att läsa ditt inlägg. Vi kan inte bemöta det i detta forum men jag lägger med en länk till vår kundklagomålsgrupp så kan du kontakta dem. De kommer titta på ditt ärende och återkoppla till dig. http://www.trygghansa.se/om-trygghansa/olika-asikter/pages/klagomal-och-synpunkter.aspx God Jul MVH Hanna

2011-11-24

LS

Nöjd med min sjukvårdsförsäkring

Jag har fått ett bra bemötande då jag skulle få ersättning för min besök på vårdcentralen. De har var tillitsfulla och hjälpsamma.

Det var superroligt att höra! God Jul! MVH Hanna

2011-11-22

Henrik

Trygghansa 78214% effektivränta

Faktura till icke-kund, igen...
Köpte bil och fick automatiskt två veckors försäkring hos TH genom bilhandlaren. Papper kom hem ang. fortsatt försäkring men jag valde att försäkra genom annat företag. Jag ansåg inte att jag behövde säga upp något eftersom jag inte köpt något. De skickar påminnelse - förvirrande lik en vanlig faktura. Jag betalar inte. Sen får jag en faktura för en dag på 7kr + 15kr i faktura avgift det blir 78214% effektivränta på något jag inte beställt. När jag ringer säger att det har blivit ett glapp för att mitt försäkrigsbolag har missat en dag och att dom gör mig en tjänst. NEJ dom kan inte stryka fakturan. Beloppet och krav kvarstår. Hur kan man vara så osmidig???
Jag hoppas att mitt bolag kan täcka till glappet i sitt system enligt beställning.

2011-12-09

Hej Henrik. Det är svårt att veta vad exakt som har hänt i ditt fall men om du vill att vi tittar på det igen så är du välkommen att kontakta oss via t.ex. vår facebook sida. Men det är såklart tråkigt att du uppfattar vår service som osmidig. Hoppas du får en God Jul trots allt. MVH Hanna

2011-11-15

Per

Trött kundsupport

Bra bemötande när man tecknar försäkringen. När jag ringer in och berättar att jag fått påminnelse utan att få den första fakturan får man ett taskigt bemötande och ett tvärsäkert svar att det är mitt fel, när det troligtvis har spökat med e-faktura. Lite ödmjukhet skulle inte skada.

2011-11-16

Hej!
Det är verkligen jättetråkigt att du blivit bemött på detta sätt. Vår yttersta strävan är givetvis att du som kund ska känna dig nöjd med ditt val av försäkringsbolag, både när allt flyter på som vanligt och när något hänt som du behöver hjälp med. Vill du lämna en synpunkt direkt till oss skriv till kundsynpunkter@trygghansa.se Uppge namn, personnummer och eventuellt skadenummer så går hanteringen smidigare. MVH Hanna

2011-11-09

jp

Trygg Hansa är lika kriminella som mc gängen

Har alltid fått ringa för att få pengar tillbaka på försäkringen när jag sålt något .Trygg Hansa är därför lika kriminella som vilket bandit gäng som helst av 7 sålda fordon på 2 år så det aldrig kommit pengar tillbaka. varför säger ni inte rent ut att Sveland Försäkringar inte har några anställda längre om lantbrukarna får reda på detta så flyttar dom sina försäkringar direkt .Bandit bolag och tvärr har jag jobbat där själv men folk passa er för detta banditbolag

2011-10-25

Lena

Stor varning !

Avslutade min försäkring hos trygghansa i augusti på min bil. Nu försökte dom kräma ur mig mer pengar genom att skicka en faktura som det inte ens stod vad jag skulle betala för. Ringde genast upp till deras kundtjänst där dom sa att dom hade glömt att ta bort mig. Vad ska man säga. Fullkomligt oseriöst.

2011-10-26

Hej Lena! Tråkigt att det inte fungerat med uppsägningen av försäkring som det skulle. Tyvärr kan detta ibland inträffa när den mänskliga faktorn är inblandad. Vi ber om ursäkt för trasslet och hoppas att du i framtiden kan överväga att bli kund hos oss igen. MVH Hanna

2011-10-24

Finn

Trygg-Hansa Peugeot försäkring

Det går inte att få bättre försäkring. Trygg Hansa ringer man . så är allt i ordning . Fungerar mycket bra . Inga problem.

2011-10-21

ann-britt åström

har försökt att kontakta trygghansa i 2 månader via telefon det är absolut omöjligt lovar att ringa upp men inget sker går inte att maila detta är under all kritik har fortfarande snart efter 10 månader ej fått min skada reglerad katastrof

2011-10-21

Hej Ann-Britt, Riktigt tråkigt att höra att ditt ärende har tagit så lång tid och att vi inte kunnat hjälpa dig på bästa sätt. Vi tar åt oss av kritiken. Ett alternativ för dig skulle vara att ringa vår växel på telefon 075- 243 10 00 då får du prata med en person som kan koppla dig rätt direkt och du slipper alla val innan du kommer fram till handläggarna. MVH Hanna

Andreas Sundvist

Missbrukar försäkrinigslagen

Skaffa för allt i världen inte en hemförsäkring med detta myglande bolag!!
Alla andra försäkringsbolag anser att man har ett förändrat försäkringsbehov om man säljer en bostad och flyttar in i en ny. Det gör inte Trygg-Hansa. Dom anser att det är samma behov att försäkra en 2a på 48 kvm med 1 person som att ha en 3a på 82 kvm med 2 personer och 300 000 mer i lösöre. Alltså måste man fortsätta med deras försäkring hela försäkringsperioden.
Deras handläggare hänvisar till lagar som dom själva inte har kolla på heller då man kollar upp dom och börjar fråga hur dom har tolkat lagen. Om man ska försöka tvinga folk med stöd av en lag att fortsätta att använda dom kan det vara bra att kunna deras tolkning av lagen. Dessutom vägrar dom att be en chef att ta kontakt med en när man inte accepterar deras svar.
Sky bolaget som pesten!!

Hej Andreas,

Det är verkligen jätte tråkigt att läsa ditt inlägg och självklart strävar vi efter att möta varje kunds unika behov. En hemförsäkring gäller från och med försäkringsavtalet har träffats till och med förfallodagen som är ett år senare, om inget annat avtalats. Om du skulle flytta inom denna ettårsperiod kan du självklart anpassa hemförsäkringen till den nya lägenheten. T.ex. i form av större boyta, fler personer som bor i hemmet och även högre ersättningsbelopp på lösöre. Detta kan vi givetvis hjälpa dig med om du hör av dig till vår kundservice. Vill du framföra ett klagomål ska du självklart få göra detta. Enklast gör du detta genom att skicka ett mail till oss. Ibland behöver vi några dagar på oss, men inom 14 dagar hör vi definitivt av oss till dig. Skriv till: kundsynpunkter@trygghansa.se. Uppge namn, personnummer och lite kort om ditt ärende så går hanteringen smidigare. MVH/ Kushtrim

2011-10-18

Magnus

Betala fakturan går bra, men aldrig något tillbaka

Min dotter blev febersjuk i fjällen efter halva dag 1 och sedan förblev febersjuk hela veckan med 3 timmars skidåkning istället för 7 dagar, och trots att vi har läkarintyg för detta så anser TH att en feber endast varar i 3 dagar! Man skall ha intyg för varje dag efter dag 3, eller läkarens gissningar om hur länge denna feber kan tänkas pågå. Annars nyttjar de en schablon!

De vet så j-a väl exakt vad de sysslar med, för vem sätter sin sjuka dotter i bilen och åker 5 mil enkel väg varje dag för att besöka läkaren när du redan varit där? Alternativt, vilken läkare gissar på ett läkarintyg hur många dagar ett barn kommer att vara sjuk!!?

Man kan tycka att bara det faktumet att samma barn var hemma från skolan hela veckan efter. Eller att liftkortet förblev orört (vilket går att kolla) skulle räcka som bevisning för en vanlig medborgare. Men på detta öra lyssnar inte en tjänsteman med TH som arbetsgivare
Trygg Hansa: Det var sista gången ni hörde från mig...Ni kan dra någonstans....

Nu skall jag förklara för min 9 åriga dotter varför det i år inte blir någon fjällenresa. Tjänstemannen på TH ville inte ta detta samtal själv...

Varför kan man inte ge en nolla i betyg?

2011-10-20

Hej Magnus! Det är verkligen jättetråkigt att du uppfattar vår service på detta sätt. Vår yttersta strävan är givetvis att du som kund ska känna dig nöjd med ditt val av försäkringsbolag, både när allt flyter på som vanligt och när något hänt som du behöver hjälp med. I många fall kan vi lösa ditt ärende direkt över telefon, ibland måste vi sätta oss djupare in i vad som hänt. Då behöver vi några dagar på oss, men inom 14 dagar hör vi definitivt av oss till dig. Skriv till kundsynpunkter@trygghansa.se Uppge namn, personnummer och eventuellt skadenummer så går hanteringen smidigare. MVH Hanna