Kategori: Kläder

Omdömen om Modevillan

2014-03-27

Britta Landin

Modevillan - en unik butik

Jag har varit kund till Modevillan i 10 år och butiken har allt man kan drömma om. Jag väljer att åka sju mil, hela vägen från Kungsängen, för en härlig upplevelse. Bara att stiga in genom dörren och möta den härliga personalen, alltid med ett stort leende på läpparna, gör mig glad! Jag kan garantera att alla kunder hittar något som passar dem - butiken har ett otroligt brett och komplett sortiment. Jag går en sväng i butiken, tar en kopp kaffe i myshörnan, och sen går vi en sväng till. Sen jag började handla hos Britt-Marie och Nina är det bortkastad tid att gå någon annanstans. Därför känner jag inte igen mig när jag läser klagomålen här intill. Jag tror många håller med mig. Service är nummer ett för Modevillan.

2014-01-03

Katti

Sämsta servicen!!

Var och handlade ett par svarta finbyxor för att ha på en stor gala men när jag provade de hemma för att gå på middag sprack de upp i sömmen nästan hela vägen bak! Åkte tillbaks på tisdagen o påtalade detta o de ville då laga byxan hos deras sömmerska. Men jag kände att jag ville lämna tillbaks byxan då det var så dåligt sytt o hade inget förtroende att resten av byxan var bättre sydd. Då fick butiksansvarige Nina komma o titta o tyckte att det bara var att laga hos deras sömmerska eftersom jag hade använt dem,även om jag hellre ville lämna tillbaks dem, och gick iväg med byxan som lagades medan jag fick vänta. Jag kan tycka att om jag har köpt ett par dyra byxor så förväntar jag mig bättre service än på H&M där det aldrig skulle vara ett problem att reklamera ett par byxor som inte lever upp till den kvalite som förväntas. Bara den tid det tar för kunden att åka tillbaks till affären borde ju kompenseras med något! Åtminstone ett trevligt bemötande! Aldrig mer Modevillan för min del!! Läste i tidigare inlägg liknande händelser. Konstigt att man inte tar till sig detta och behandlar alla kunder lika.

Svar från Modevillan
2014-03-22

Hej Katti,

Vid reklamationer följer vi likt andra företag Konsumentverkets riktlinjer som finns att läsa på goo.gl/UtznbW. Skulle du trots detta inte vara nöjd ber vid dig kontakta oss igen så löser vi det på bästa tänkbara sätt.

Med vänlig hälsning

2013-06-13

Mia von Arnold

FANTASTISKT!

Vilken butik, det finns inget liknande på denna jord.. Vi var tre väninnor som tog oss hit långväga ifrån då vi hört mycket gott om butiken, alla tre var väldigt nöjda, gada och fattiga när vi åkte därifrån, kommer aldrig handla i någon annan butik hädanefter.
Dessutom har vi aldrig fått så mycket beröm för våra kläder.
Mia 42, Catrin 39 och Cecilia 44 år.. Storlek 34-44

2013-06-13

Mia von Estos

FANTASTISKT

Vilken upplevelse för tre kräsna väninnor som åkte långväga för att kolla in denna butik.
Vilken personal, vilka kläder och vi är helt lyriska efter detta besök. Finns inget bättre i hela Serige!
Mia, Cecilia och Linda

2013-04-15

Katarina L Katarina L

Good

Very nice clothes and really nice and helpful staff. Can really recommended

2013-02-20

Karin Liljefors

Vilken Modebutik

Tänk att få komma till en butik som har allt som man behöver utan att springa runt och leta, detta är en upplevelse för en stressad affärskvinna.
Kund sen 20 år tillbaka.

2013-02-20

Liselott Braunhjelm

BÄST STÖRST VACKRAST

Bästa butiken man kan finna , helt underbar personal, fantastiska kläder i trivsam miljö.
Jag bara älskar denna butik.
Vad skulle jag göra in er.

2012-10-31

Siv

otrevligt bemötande på modevillan

Köpte en svart klänning hos er. Efter att ha använt den 2 ggr tänkte jag skölja upp den, då såg jag märken på knapparna som jag inte sett innan. Därför åkte jag till modevillan istället för att tvätta den. När jag kom dit och visade de "märken" som var på knapparna fick jag frågan om jag hade använt väska när jag dansade. Jag hade berättat att jag haft klänningen på dans. Eftersom jag inte använder väska så var det avklarat. Fick frågan om jag var VIP-kund och det var jag inte. Då lämnde jag namn och mobilnr och fick en kvitto att jag lämnat klänningen. Fick information att de skulle kontakta leverantören och se till att jag blev nöjd. Så långt var allt bra. När jag inte hört något på drygt två veckor ringde jag för att fråga hur det gick med klänningen. Den som svarade frågade om det var från skrädderiet för det hängde så mycket kläder där och då sa jag att det var en reklamation och beskrev klänningen. Ja här är den, men det är inget fel på knapparna det ska vara så. Tyvärr har vi ingen klänning kvar men det ska vara så. Konstigt att ingen ringt och berättat det då säger jag. Svaret blir då att jo det står här att vi har ringt kund. Men ingen har pratat in något på mobilsvar och jag har inte något missat samtal med det telefonnumret så de har inte pratat in något i mobilsvar i alla fall. Ok säger jag då kommer jag och hämtar klänningen. Till saken hör att jag bor inte på den sidan stan så jag har några mil att köra fram och åter. Jag tänkte att jag byter inte om och piffar

2012-09-13

Jennifer S Jennifer S

Toppen på alla sätt både kläder personal och mysig butik. Toppen bra!

2012-02-19

Carina Olofsson

Bäst i Sverige

Denna butik är unik, toppentrevlig personal, kunning, vilken service, dom är måna om varje kund som kommer in.
Det känns som att komma hem varje gång jag åker dit och är lika lycklig varje gång jag åker hem.
Mina vänninor tycker detsamma, det finns bara denna unika butik i Sverige. PROVA SJÄLV OCH DU BLIR LYRISK

2011

2011-12-20

Ulla Andersson

Besviken kund

Ett tips till dig som skall handla på Modevillan. Var mycket uppmärksam över att du kan inte få pengarna tillbaka inte ens på kortet om du inte kommer tillbaka inom 3 dagar. Modevillan är mycket kundsnål och skulle något av varan vara fel på och man påpekar det så är det kunden som det är fel på. Personalen är trimmade att övertala kunden så den känner sig underlägsen.

Svar från Modevillan
2012-02-14

Hej Ulla!

Tack för ditt omdöme.

Vi har 3 dagars öppet köp där du har möjlighet att få tillbaka pengarna kontant eller på kort (beroende vad du betalat med). Vi har 7 dagars bytesrätt där du har möjlighet att byta varan mot en annan alt. få ett tillgodokvitto. Dessa villkor står uppsatta i våra butik samt på kvittot.

Har du köpt en vara som är defekt eller inte motsvarar dina förväntningar är du välkommen att ringa 08-776 04 14 eller mejla info@modevillan.se så ser vi till att ordna detta.

Med vänlig hälsning