Ronneby Café och Matsal

Omdömen om Ronneby Café och Matsal

2011-02-28

Frank

Maten jättegod

Riktigt tillagad mat och till väldigt modesta priser. Miljön är unik, då det är en gammal missionskyrka av det finare slaget. De gånger jag har varit där, har servicen varit ypperlig. Man fokuserar på ett fåtal rätter och gör dem bra. Men någon gång har man kanske fått en köttbit som inte var lika bra som gången innnan.

2010

2010-08-08

Också okej!

Håller med Matgäst! Mycket trevlig lokal och personal. Maten är ok men inte mycket mer. Abborren var för salt och cirtonhollandaisen smakade varken citron eller hollandaise. Deras creme brulee var ingen vidare, saknade helt smak av vanilj och bären som var till var alldeles för söta. Hamburgaren är helt ok förutom att köttet är för tjockt så det blir som kokt. Tyvärr är de nog bäst i Ronneby pga att konkurensen inte är särskilt stor.

2010-08-08

Kilroy

Okej.

Håller med om att 5 stjärnor är för mycket. När det gäller Dagens så är det tyvärr inte buffé, och att t ex säga till om mindre potatis och extra sås fungerar inte. Men maten är oftast vällagad och personalen trevlig. Mysig lokal.

2010-08-05

Matgäst

Okej

Det är ok, har varit där fett par ggr. Förstår dock inte överbetygen nedan för så fantastiskt är det inte. Lokalen är dock mycket trevlig, men maten och ffa servicen kan bli mycket bättre.

2008

2008-12-06

Bäst i Ronneby!

En mycket bra och dessutom mysig restaurang/fika ställe. Deras chiabatta med chili räkor..*mums*

2008-11-24

Micke

Mat lagad med omsorg av sann entusiast ;-)

Veckans Sallad är alltid en vinnare! Marinerade kronärskocksbottnar, parmaskinka, soltorkade tomater, saffran, vitlöksbröd. Alltid med finess :-D Soppa med stora fiskbitar i, ja vad dom än serverar, så gör dom det med kärlek till matkonsten och med respekt för gästen, till ett oförskämt lågt pris!

2007

2007-07-29

Torsten

Mysigt och gott!

Härlig miljö och jättebra mat! Jag hoppas verkligen att jag får tillfälle att äta där igen!

2007-04-07

Annie

FANTASTISKT bra!

Ett hett tips att äta om man har vägarna förbi Ronneby. Underbar miljö och snygg inredning. Mysigt att bara ta en god öl och softa eller äta en god bit mat! En helhets upplevelse!

2007-02-27

Ronnebymat

Helt ok

Bra mat i kul lokal som inryms i en gammal missionskyrka. Främst känt för sina goda luncher, men även à la carte-menyn på kvällen är bra. På lunchen gäller husmanskost, bakad potatis eller fräscha sallader. Kuriosa: ägaren har två år i rad serverat på nobelfesten.