Telenor AB

Omdömen om Telenor AB

2014-03-13

Kick Ohlsson

Jag HATAR Telenor!!!

Telenor har idag stängt av min telefon utan förvarning. Förr har jag fått påminnelse per telefon när jag missat nån faktura - men inte nu. Påminnelse per post har inte heller kommit fram! VARFÖR kan de inte lyfta luren (de är ju ett telefonbolag för faan) och ringa upp mig innan dom skär av mig från yttervärlden? Har ingen annan telefon! Har betalat och mejlat in kvittens men ändå säger kundtjänst att det är "ingenting de kan göra". Jag håller på att brinna upp av ilska. Har bindningstid till januari 2015, sen är det bye bye till detta jävla skitföretaget!!

2014-03-04

Gunni Höggårdh

Aldrig, aldrig Telenor

Så, nu är det drygt sex veckor sedan jag skrev till Telenor och det hette att ”det kunde ta tid”. Är detta också ett led i Telenors policy? Att lura kunder och att inte svara? Jag fick omgående svar från konsumentverket samt från svt granskning.

Ett tämligen snabbt svar gav de - ang. mitt abonnemang - när jag meddelade att konsumentverket rekommenderade att reklamera min iphone - mitt abonnemang! Det gällde och gäller INTE abonnemanget, utan att jag blev grundlurad av biträdet Maximillian H i Lund. Inte en kommentar från Telenor vilket betyder att Telenor tycker att ett sådant kundbemötande är helt i sin ordning.

Jodå, jag fick en ny. Naturligtvis frågade jag om det var en 4s. Nej, jag lämnade in en ipone 4 och får en ny ipnone 4. DÅ går det att göra rätt!!!

Min nya ipone 4
mob svar går in utan signal först. Personen jag försökte ringa upp pratade inte i mobilen.
Har hänt att det tjuter i mobilen. Personen jag pratar med hör inte ljudet
och naturligtvis bryts samtalet då och då.

Gunni Höggårdh

Den 16 januari

På rekommendation av konsumentverket reklamerar jag min iphone och ska lämna in den idag. Under samtalet med konsumentverket påpekade personal från KV att det hördes mummel i bakgrunden. Jag var ensam hemma. Sedan bröts samtalet. Lägligt.

Den 19 augusti 2013 bytte jag min iphone och skrev om mitt abonnemang i Telenorbutiken i Lund. Min gamla iphone 4s tappade jag, med resultatet, en kro

2014-01-29

Varning för Telenor mobilabonnemang för företag

Vi har telenorabonnemang på företagets mobiler och jag vill varna företag att teckna avtal med dem. Alla fakturor vi får är fel och när vi försöker ringa för att få dem ändrade så får man prata med personer på kundservice som uppger falska namn så att det inte går att få tag på dem igen!?? Ändringarna blir aldrig gjorda, det fortsätter att komma felaktiga fakturor (med nya och fler fel) och trots att vi ringer för att få dem ändrade och de erkänner att de är fel och lovar att åtgärda felen så händer inget utan de skickar vidare till inkasso! Vilken "kundtjänst och service". Aldrig mera Telenor varken privat eller inom våra företag!!!!!

2014-01-26

Oerörd myssnöj företags kund!

Sedan vi skaffade abonnemang till vårt företag så har det nästa alla faktura skrivit på felaktigt sätt, vi har alltid betalat i tid t o m innan förfallodatum men trots det så har dem skickat påminnelse avgift och ränta, samtalsperioderna stämde inte heller och när man ringer till dem, ofta efter att ha vänta ganska länge så ber man åtgärda felet eller annat, dem antecknar sällan i deras system och dem gör inte dem säger man ska få hjälp till, alltså bortkastat tid! Urdålig och nonchalant bemötande!

2014-01-20

Carl-Johan Andersson

VARNING!

Jag vill utfärda en varning mot det okundvänliga telebolaget Telenor!
det började närma sig att byta telefon och den här gången skulle jag antingen förlänga mitt abonnemang eller byta operatör. Jag har varit telenorkund i 3,5 år vid det här laget och haft ett abonnemang med fri data för 399 kr/månad inklusive allt, men nu måste man ju välja datamängd hos alla operatörer så jag började jämföra de olika. efter att ha vägt pris, innehåll och täckning efter erfarenhet och referenser så föll lotten på telia. som alla andra ville även jag behålla mitt nummer så jag kontaktade telenor för att öppna mitt nummer för portering. samtalet blev som följer.
"Hej jag vill öppna mitt nummer för portering"
"Varför vill du göra det?"
"För jag ska byta operatör"
"Jaha, men då kommer vi avsluta ditt abonnemang och skicka en slutfaktura."
jag hade bindningstid kvar till 11/4 och räknade efter att det skulle kosta mig i runda slängar 1 600 kr, en kostnad jag var villig att ta
"Ja de vet jag, det är ok"
där slutar samtalet. jag får senare hem ett brev där det står "Avslutat enligt överenskommelse" ingen mer information skrivs. porteringen fungerar bra, telia löser sin del av avtalet och jag har kvar mitt telefonnummer utan avbrott.
Sen kom fakturan.... 3 095 kr.
Jag fattade ingenting och började lusläsa den.
Först och främst har de fakturerat mig fram till 20140511, 1 månad mer än vad min bindningstid var.
Sedan ska jag betala något som de kallar "kva

2014-01-20

Jag har aldrig haft problem med telenor, har fri surf, ringer och smsar gratis och betalar bara 450 i månaden och då ingick iphone 5, jag har aldrig haft några problem med dem. jag rekommenderar dem verkligen!

2013-12-29

Lurar på Fri surf...

Jag fick ett meddelande av Telenor idag om att jag har tagit slut på min surfvolym. Dem skrev så här:
hej! Surfvolymen på ditt abonnemang är slut för den här perioden och hastigheten sänks. Du får ny surfvolym igen efter den 2/1.
Hälsningar Telenor.
Men i mitt kontrakt så står det att jag har fri surf. Dessutom har jag bara använt 1,7Gb. Detta är bara pinsamt för dem själv eftersom dem försöker ändra ditt abonnemang. Utan att du är medveten om det..

2013-12-28

Kaveh

Blandad kompott

Det enda som är positivt med Telenor idag är deras kontantkort Telenor Fri.
99 öre per samtal och fria sms(inom en rimlig gräns). Samt 0.5 GB surf, det klarar jag mig på.

Men jag lyckades aldrig någonsin kunna få 3G täckning med Telenor oavsett om jag var inne i någon stad eller ute på landet. Så av den anledningen bytte jag operatör till Hallon(3:s virtuella operatör).
De är snabba med sin kundsupport, ofta är ett problem löst för mig inom 5 minuter efter min chatt med dem.
Dessutom så har jag 3G uppkoppling nu med min mobiltelefon. Så hur kommer det sig att Telenor ej kunde ge 3G...

Jag har även haft Telenor Mobilt Bredband(företagsabonnemang av någon anledning). Och det kan jag säga, det var milsvid skillnad mellan bemötande beroende på vilket ärende jag hade. Så fort det var något med mitt företagsabonnemang så var de vänliga och kunde lösa mitt problem snabbt. När det var privatärende så var Telenor inte lika vänliga eller hjälpsamma.

2013-12-02

Erik

Ris och ros

Har haft Telenor sedan de hette Europolitan/vodafone.
Är generellt nöjd med abonnemangen och mottagning mm hos Telenor. Men jag har nu försökt säga upp ett mobilt bredband,och det har jag inte lyckats med ännu.
Ringde innan november var slut,men kommer inte fram. Försökte även igår (15 minuters kö) för att sedan få reda på att den avdelningen kunde inte tjejen i kundtjänst ens sätta mig i kö till!
Känns som att det är en taktik att ha typ en person som tar hand om alla dessa ärenden och då är det inte lätt att säga upp avtalet!
På detta vis blir man kvar hos dom en månad till, smart va?

2013-11-20

Wojciech Rudnicki

Handla inte i Telenor per telefon!

Jag ville förlänga abonnemang och köpa ny telefon och till slut försäljare har lurat mig på ny abonnemang jag ville inte ha, nytt telefonnummer och telefon. Det är svart sedan att räta till all fel. Man bli tvungen att betala räkningar man för tjänster man inte använder.

2013-11-13

Varning!!!

Vi har fått flera felaktiga fakturor på mer än 1000kr för mycket, när jag kontaktar dem lovar det att återkomma och ändra vilket aldrig händer. De har dessutom ändrat i våra avtal utan vårat godkännande och lovar återkomma med bevis, men det händer aldrig heller. Nu har jag lagt ner timmar på detta och fortfarande är det inte läst.... Skulle aldrig rekommendera någon att använda telenor.

Pinsamt dålig kundservice och

2013-11-05

MR

Kundservice

Otroligt svag och långsam kundservice. Knappt någon täckning i innerstan (Sthlm) med följden att jag önskade säga upp abonnemanget med omedelbar verkan... vilket tog tog sin tid.

Skärpning!

2013-10-31

Varning Telenor!

Köpte tv i somras på SIBA och de hade en deal på detta med rabatt om jag bytte mina abonnemang från Tele2 till Telenor.
De kunde ringa ock kolla mina månadskostnader och räkna ut att det skulle bli billigare.

Jag var dum som litade på dem och gjorde bytet men köpte grisen i säcken.
Nu har våra kostnader ökat istället.
Det fanns en massa begränsningar och extrakostnader hos Telenor som jag inte haft hos Tele2.
Surf är långsam och mindre i mängd och under all kritik och mycket dyrare än Tele2 och andra bolag.
Nu sitter jag fast i tre abonnemang till nov 2015 och tv-n blev dyrare än jag beräknade.
varning för deras lovande!

Det finns så många villkor som dyker upp efter betalning som man måste fråga sig fram för det står inte klart i villkoren.
tex. att jag får inte ens byta upp mig på abonnemang (pga surfmängden var för liten) förrän efter 3 mån som annars skulle vara till deras fördel.
sitter nu och väntar på det går tre månader och det kostar extra att fylla på¨med surf istället.

De debiterade mig också fel avgifter i början som jag fick ringa i deras långa telekö två gånger för att få borttaget.
kolla någa vid ebställningar av tex extrasim kort att det blir rätt.

nov 2015 säger jag bye bye till dem.

2013-10-29

Gill

Totalt avsaknad av kundservice..

Det enda som fungerar på Telenor är den solida brandväggen ut mot kunderna och faktura via autogirot.
Har försökt att få min telefon upplåst sedan 25 juli. Alla är överens om att det ska vara möjligt, också enligt avtalet vi har emellan oss . Men efter mer än 25 olika kontakttillfällen med lika många kundtjänstmedarbetare, var jag ändå tvungen att köpa en ny operatörslös Iphone för att kunna använda utomlands. Jag kommer ALDRIG binda mig till Telenor igen. Fel och misstag kan alla göra men man måste stå upp för dem och respektera kunder och avtal men det klarar inte Telenor. Att vara kund hos Telenor kostar betydligt mer än vad man tror...inte minst i tid.

2013-10-26

Mattias

Usel kundvård och bemötande!

Vid problem och felaktiga faktureringar kan de inte rätta till detta utan lovar att återkomma. De återkommer aldrig och ett litet ärende kan man få lägga åtskilliga timmar på att få utagerade. Mycket dåligt Telenor. Samtal, surf och allt sådant fungerar bra. Täckningen är dock inte lika bra som vissa andra operatörer. Med en bättre kundtjänst och med en bättre kundvård hade ni fått 4.

2013-10-02

Rolle

Katastrof

Vill säga upp ett mobilt bredband jag tecknat åt grabben. Det har aldrig fungerat fullt ut. Dålig täckning och fruktansvärt långsamt. Har nu mejlat, men de vill man ska ringa. Har ringt tre gånger nu. Satt först en dryg halvtimme innan det blev tyst i luren. Andra gången kom jag fram efter 45 (!) minuters väntan för att bli vidarekopplad, ytterligare tio minuters väntan och därefter en tjej som sade de skulle ringa upp, vilket de naturligtvis inte gjorde. Nu, tredje gången, 30 minuters väntan sedan bortkopplad... Vilken kundservice.....

2013-10-01

Anna

Mycket dyrbart misstag att välja Telenor

Har blivit totalt lurad på att förlänga abonnemang där man säger att min förlängning började gälla 6månader senare än avtalsdatum, dvs pröjsa först ändra sen. När jag sen vill gå ur avtalet måste jag betala allt som saknas och inte får jag använda tjänsten som jag betalat för. Fy sjutton för girigt företag och dålig service. Många tusenlappar i sjön...

2013-09-30

Jeanette

Otroligt långsam surf!!!

Otroligt långsam surf!! Ibland går det inte alls!! Sen ingår det bara en gig i kontantkortet, borde varit mer! O att ladda med extra surf kostar 70:- extra per gig!!! Sjukt dyrt!!!

2013-09-11

Oskar

Dålig Kundservice

I strid om felaktiga räkningar och och sammarbets villighet till att rätta felen existerar ej utan dom tog till hårdfronten och skicka till sin inkasso. Har varit mycket nöjd med deras nät och prislista men rekommenderar ingen att välja dessa som aktör då minsta problem som dyker upp oavset om det är det fel eller inte löses med inkasso eller stängt konto

2013-08-22

lizzy

Sveriges sämsta företag?!

Telenor är ett uselt företag som anställer totalt okunniga ungdomar i sina butiker, kundtjänst och support. A L L T som kan bli fel blir fel och de går liksom aldrig att få rätt mot dem eftersom de läser lagen som fan läser bibeln. Dessutom tjänar de fruktansvärt mycket pengar på alla kunder.

Sveriges otrevligaste, snålaste och mest okunniga företag. Teckna inte abonnemang hos Telenor, snälla medborgare!

2013-08-20

Alex

överlägset bäst

Jag hade telia i 7 år men sedan bytte jag till telenor pga telías otroligt belastade och dåliga nät!! Gick inte alls snabbt att surfa + att samtalen bröts ofta..
Har nu testat telenor och det är obeskrivligt mycket bättre!! Priset, kvaliten, kundtjänsten, nätet allt är bättre!!
sen är det väldigt bra att man kan byta abonnemangsform under bindningstiden, samt pausa abonnemanget och man tex ska utomlans ett tag!!
vill ni ha snabb surf och obegränsat med samtal, sms och mms, ta telenor!!

2013-08-19

Carl

De har tagit minst tre av mina arbetsdagar

Det finns inget bra med mobilt bredband och hemtelefoni hos Telenor. Nu är jag snart på min fjärde månad utan att ha vad jag betalar för. Snittiden för att besvara mejl har varit tre veckor och det har aldrig hänt att de ringt upp som de lovat. inte heller har de strukit det på räkningarna som de lovat två gånger. Det är helt meningslöst att prata med kundtjänsten, de kan inte hjälpa dig och har ingen befogenhet att fatta beslut om något.

Min dröm (som jag också uttryckt skriftligen till dem) är att en människa från Telenor med känt namn och telefonnummer ringer till mig och förklarar när, och under vilka omständigheter, som jag kan få bli befriad från detta abonnemang från helvetet.

Jag har aldrig varit med om ett företag som ens är i närheten av Telenors inkompetens. Till den som sa att det var billigt vill jag bara påpeka att tid är pengar. För den tid jag tillbringat med Telenors kundtjänst skulle jag kunnat åka en helg till Köpenhamn eller något annat roligt.

2013-08-06

Ludwig

Nja.

Jag tycket att kundtjänsten kunde bli bättre,för
när man sitter i nästan 15 min och vänta,då är det något som är fel.Sedan är det i vissa fall så att man får olika svar på en och samma fråga.

2013-08-01

Jenny

Måste ge mig in i detta.

Telenor är bra, jag köpte mitt bredband i september månad, + en macbook pro. Jag har 80 mbit i sekunden, och obegränsad datamängd för 729:- / månaden. Det tycker jag är en rimlig summa, då min pojkvän betalar 399:- För telias 4g på bara 16mbit, och då har han bara 4GB surf. Det är nästan så jag skrattar, Hur fan kan man köpa ett så dyrt bredband med begränsad datamängd. Fyfan.
Mitt mobila bredband krånglar inte, som den jag hade ifrån Tele2 gjorde HELA TIDEN.
Så jag är ganska nöjd med mitt bredband, som har obegränsad datamängd.
Något som är dåligt med telenor är att de har begränsat datamängden på både mobiltelefonsabonnemang/kontantkort samt bredband. Det fanns inte förut, då hade de obegränsat överallt, men jag antar allting blir sämre med tiden. Jag hoppas jag får behålla mitt bredband efter bindningstiden och den obegränsade datamängden för 179:-/månaden efteråt.
PS Jag bor i hallstahammar och har 4G hastighet (50mbit/sec enligt bredbandskollen), i norrland funkar dock inte skiten alls. Bara telia som fungerar där. Så antar att det är därför dem fortfarande är störst.

2013-07-26

Henrik

Kontankort, Saldo & nummer, Borta!

Talade precis med en av era kollegor på kundservice. Tyvärr fick jag ingen hjälp utav denne utan ärendet är fortfarande ett stort frågetecken.

Enligt följande ligger det till:
Jag innehar papper för ägandet av ett kontantkort samt nummer. Detta nummer har inte använts under en längre tid utan legat i en byrålåda. Idag skulle jag använda det men kan inte få kontakt med mobilnätet. Ringde således till er för att kontrollera saldo osv.

Till min stora förvåning visar det sig att numret numera är registrerat på Ystad kommun och inte har någon koppling till mitt kontantkort längre.

Jag frågar således hur vi ska lösa detta varpå jag får svaret:

"-Jag kan inte hjälpa dig mer nu, du får ringa senare eller försöka på ett annat nummer, det finns på hemsidan."

Summa summarum:
Hur får jag ett fungerande nummer utav er?
Vad har hänt med mitt innestående saldo på kontantkortet som jag äger?

Är saldot 200 kr eller 5 kr spelar ingen roll för mig, kan både ha och vara utan bägge, jag vill bara ha ett fungerande kontantkort utav er (nytt nr går även det bra) som är laddat med en symbolisk summa.

2013-07-26

Gino Davis

VARNING SA ATT DET INTE GICK ATT KOMMA UNDAR EN STARTAVGIFT PÅ 250KR NÄR VI TECKNADE ABONNEMANG! NÄR VI SEDAN GICK IN PÅ HEMSIDA KUNDE MAN SJÄLVA TECKNA ABONNEMANG OCH DÅ BLEV DET INGET STARTKOSTNAD! RINGDE UPP TELENOR SOM DÅ HELT PLÖTLIGT TOG BORT 500KR PÅ FAKTURAN! FY FAN VILKET MYGEL!

2013-07-18

Hans

Det sämsta någonsin

Första e-post meddelande skickade jag 7 juni
Påminnelse skickade jag 8 juli
Det var en enkel begäran om hjälp eftersom mitt abonnemang inte fungerar. Nu struntar jag i om dom svarar eller ej. Jag har egentligen bara en fråga kvar att ställa till det här skojarföretaget och det är när bindningstiden går ut.

2013-07-09

Jonas

SKANDAL!!!

Har haft Telenor mobil bredband sedan 2011 och har aldrig fungerat så som dom lovat. Bytt upp mig till 4G som dom lovade skulle hjälpa, ännu värre nu. Samt deras support är under all kritik, SKANDAL!!!

2013-07-02

Bert Lehrberg

Mobilt bredband - dyrast och sämst

Har beställt mobilt bredband från Telenor sedan de bedömts bäst i ett test. Testet var uppenbart missvisande. I vårt hus i Uppsala har vi Internet då och då. I huset på Gotland har rautern ännu inte lyckats märka av något tecken på att det finns något bredband, trots att vi lovades att Telenor skulle vara bäst när vi beställde. När samma sak inträffade under höstlovsveckan i våras var det "tillfälligt fel". Efter att ha köat länge i telefon till kundtjänst fick vi nu beskedet att vi måste ringa igen. Felet skulle ligga i modemet, vilket jag inte alls tror på. Vi måste skicka tillbaka modemet men för att det skall gå måste vi ringa igen. Har nu försökt i en och en halv vecka men det går inte att komma fram. För detta - ingenting - förväntas vi betala 349 kr i månaden.

2013-07-01

Magnus Lindstedt

Värdens sämsta faktura hantering

Fakturahanteringen är helt sjuk. Vi får 4 fakturor vissa månade och en gång per kvartal (har det visat sig) på på småbelopp. Hur svårt på en skala kan det vara att skapa en samlingsfaktura????

2013-06-28

Ulf

Skitföretag

Dom har slutat uppge momsen på fakturorna för att tvinga småföretagare att teckna dyra företagsabonemang. Jag har sagt upp allt med detta företag

2013-06-24

Jag byter inte

Förr stretchade jag, drack redbull, laddade med kolydrater för att så slutligen ta sats och springa allt vad jag kunde förbi de bedrövligt framfusiga försäljarna från Telenor. Snorvalparna, ursäkta ordvalet, blev vid ett flertal tillfälle surmulna så de inte lyckades ens etablera ett halvdant "förtroligt" försäljningstaktiskt samtal med mig. Men det bjöd jag så gärna på eftersom jag tålde dem verkligen inte. Man hoppar inte på folk, än mindre tvingar sig på dem och tjatar på dem hela vägen in resp ut från affären. Vill man inte så vill man inte.
Men jag hade faktiskt redan på den tiden Telenor som operatör, av den enkla anledningen att jag valde dem när jag köpte min första mobil för 11 år sedan och sedan inte orkat byta. Mobiltelefoni har aldrig intresserat mig nämnvärt. Numera har jag bara min mobil att ringa på och har därför blivit mer insatt. 3 av oss här hemma har i-phones och familjeabonemang. Jag har inga invändningar alls att komma med. Täckningen är bra, vilket för mig är snäppet viktigare än priset. Vi har inte gjort några dealer på stående fot i nån affär utan tecknat på deras sida. Som det ser ut nu har vi ingen anledning att byta. Don´t fix it if it ain´t broken...

2013-06-12

VARNING FÖR TELENOR!!!

VARNING FÖR TELENOR!!!
Jag köpte 2 telefoner av märket iPhone 4s hos Telenor med tillhörande abonnemang, en till mig och en till min flickvän. Efter 2 månader så slutade plötsligt headsetet i den ena telefonen att fungera. Efter att ha testat med ett annat headset så kunde jag konstatera att det var fel på själva uttaget. Jag lämnade in telefonen till Telenor för reparation och eftersom telefonen endast var 2 månader gammal så ville jag att garantin skulle täcka kostnaden. Efter 1 vecka kom telefonen tillbaka från Telenors serviceverkstad utan att felet åtgärdats. Telenor svarade med att de vägrade att reparera telefonen eftersom det fanns ett litet märke i ena hörnet som knappt var synbart. Jag menade att det märket knappast skulle påverka funktionaliteten i headsets uttaget. Då Svarade Gustav Kraft på Telenor med att deras auktoriserade tekniker hade kommit fram till att märket i hörnet hade orsakat felet på telefonen. Efter c:a 2 månader så träffade jag en tekniker som jobbar med Apples produkter och berättade om mitt problem med min telefon för honom. Han sa att detta fel lät som ett av de vanligaste felen på iPhone och att det avhjälps lätt genom att uppgradera telefonens mjukvara. Jag gjorde som han föreslagit och uppgraderade telefonens mjukvara och därefter var felet avhjälpt.
Det är under all kritik att Telenors s.k. auktoriserade tekniker inte har vetskapen om ett så vanligt fel och att man dessutom gör en så fullständigt felaktig slutsats om hur felet upps

2013-06-12

p.k

Det blev telia i stället

En veckas tid försökte jag ringa till telenors kundtjänst utan att lyckas,vi hade planer att blir fastpris kunder hos dom men så här efterhand är vi glada att kundtjänsten där är rena katastrof för att det var minst 30 minuters väntetid varje gång när vi ringde så det blev telia i stället.dit ringde vi 3 gånger och aldrig mer än 3 minuters väntetid och trevlig kundtjänst,om telenors kundtjäns kan vi inte säga nånting därför att vi orkade aldrig vänta så länge att vi hade fått prata med dom,GAMMAL ÄR ÄLDST SÅ ATT SÄGA.

2013-06-05

Nikki

BLIR FAN I MIG FÖRBANNAD

Om jag betalar Telenor 299kr/månad och ska säga upp abonnemanget så säger en kvinna att jag ska betala mer dom resterande månaderna som är kvar. Så jävla irriterande, säger jag upp min lägenhet så ska man ju inte betala mer för de. Ska jag skratta eller gråta för att det finns idioter? Plus så har jag och min man ringt dom VARJE månad sen höstas för att rätta våra fakturor. SVAR: "Vi beklagar men det ska vi lösa" Har dom gjort de? Nej då!

2013-05-27

Johan

VARNIG FÖR FRIMA BLUFF & BÅG AB

Kundsupporten är ur usel inkompetent och ovilliga att hjälpa till. Har haft Telenor i 4år allt som allt, tjänsten i senaste abonnemanget är underbart, och det är inget fel, men det administrativa... Man fakturerar trippelt trotts att betalning har är gjord för en tid framöver, när man har ett fast abonnemang, som har fri surf, så ändrar sig priset, och man debiterar dubbla fasta avgifter eller kan inte hantera e-faktura. När man ringer och får väl prata med några personer som har kompetens och vill försöka hjälpa till, så är det inga svåra grejer jag kommer med enligt denne, och uppdraget utfört... tror jag.. Månanden efter är det samma sak igen... Ringer kundservise och de säger samma sak att det är ett litet problem.... etc etc.... Moment 22, slutligen hamnar fakturor hos över maffia (Intrum) som är reglerade, de ligger och tickar några månader sen konstaterar Telenor igen via brev att det var fel, men vill ha påminnelse avgifter vitt och brett, trotts att det är reglerat inom tiden, men gjorde för att rent djävulstyg från Telenor lägga en debitering mitt i månaden.. Aldrig mer Telenor!!!!

2013-05-10

Nash

TELENOR GÖR MIG SÅ ARG!!!!

Man betalar för att ha internet runt ca 300 kr och jag får 20 gb per månad och direkt efter 2 jäkla dagar efter jag fyllt på 1 månad surf, så sänkte dom mitt internet helt oanväntbart gick inte surfa något mera på hela månaden. Dom säger det är fritt och annat skit för låta trevliga men dom bara lurar dig på, rena pengar slukar företag.
*Fick höra av en fyll på igen nätet så blir det normalt igen, men jag betalar inte ca 600 kr för 1 månad surf, Som att det inte var dyrt redan*

Största problemet med telenor är betala för 1 månad surf, du har 20gb varje månad och jag använder inga program för att förbruka internet eller något liknande enda jag gör sitter och spelar med vänner på nätet. jag fattar inte HUR telenor, HUR tror ni jag rör 20 gb på 2 dagar ? kan bara inte låta bli komma tillbaks till samma ämne, men jag ringde in och fråga vad dom håller på med. Sist jag rörde mycket minne det var 1 gång och min första gång någonsin nu är jag 20 år, jag använde totallt 15gb 5 dagar men det var 7 månader tidigare och där rörde dom inte mitt nät, men att sitta på internet 1 timma typ ena dagen och 3 den andra är det 20 gb? korkade telenor.

Jag även ringde dom också ; som ni kan se här under texten hur mina vackra svar blev från telenor.

SVAR : Du har överstigit 20gb nu stryper vi nätet
Jag : Hur är det möjligt jag fyllde på nätet starten av månaden?
SVAR : Vi har bevis.
Jag : i helvete heller, jag använder inget nät typ.
SVAR : dom la på

2013-05-02

Arnold

Dålig täckning

Fick ett bredbandsabonnemang av jobbet, men det kan inte ens ansluta till nätverket när jag är hemma. Telefonen fungerar bara på ovanvåningen. Bor i en stad med 70000 invånare. Sjukt dålig täckning.

2013-04-24

Besviken

Mycket besviken

Är kund hos dem sedan länge. Helt plötsligt slutar de skicka e-faktura via internetbanken. Får istället direkt från inkasso. Kundtjänsten är arrogant och tycker att det är mitt fel som inte håller koll på mina fakturor trots bevis från banken om att de inte skickat någon e-faktura. Kundtjänsten är verkligen under all kritik och efter bindningstiden så är det bye bye Telenor!

2013-04-12

Danne

Varning för detta ljusskygga företag.

Var nöjd Djuice kund som tvingades över till Telenor. Sedan har det bara strulat och trots autogiro skickar företaget inkassokrav på avgifter som redan betalts via autogirot. Försök sedan att få tag på någon person som vet någonting = omöjligt. Skrev brev till företaget utan att få svar, man vägrar att lämna ut telefonnummer till sitt huvudkontor och till ansvariga chefer. Det är med andra ord en ljusskygg verksamhet som bara är ute efter kundernas pengar och struntar i normal sund affärsetik. Aldrig mer Telenor Sverige.

2013-03-28

Jan Lindberg

Vilka skojare!

Jag beställde mobilt bredband per telefon. De lovade 0 kr i anslutningsavgift. När jag fick första räkning fanns anslutningsavgift 250 kr och 250 kr för nytt SIM-kort med, totalt 500 kr! Ringde kundtjänst, som tog bort avgifterna direkt. Blev vänligt bemött men tror inte att det var ett misstag. Fullt försök!!! Men tekniskt fungerar det bra hittills.

2013-03-28

Selektiv kundtjänst!

Kära, Telenor!

Förra veckan mejlade jag er och berättade att jag avsåg att skaffa ett bredbandsabonnemang men hade några funderingar i samband med det. Ni svarade föredömligt nog inom 24 timmar och jag gjorde min beställning via er hemsida.

I måndags hittade jag den här siten och blev givetvis fundersam på om jag verkligen valt rätt. Så jag mejlade igen, skickade länken och bad er kommentera de usla omdömena för att jag skulle kunna känna mig trygg i att jag inte gjort bort mig som valde er.
Idag är det torsdag och ni har fortfarande inte svarat.

Det här är ingen riktigt bra början på vår bekantskap. Nu grubblar jag förstås på vad som händer om jag får några bekymmer med mitt abonnemang, kommer jag att mötas av samma tystnad även då?

Så vet ni vad, jag tror minsann inte att jag kommer att lösa ut paketet när det dyker upp utan istället utnyttja min ångerrätt vid internetköp?
Det är nämligen något fundamentalt fel på ett företag som inte ens är rädda om sina kunder INNAN de ingått ett giltigt avtal.

2013-03-21

Geraldine Olsson

SKAFFA EJ OM NI VILL ANVÄNDA INTERNET!

Säljaren sade till oss att vi alltid skulle ha GRATIS SURF men att efter 1GB så sänks hastigheten, detta var helt okej och andledning till att vi skaffade telenor. Vi har nu fått SMS att det KOSTAR 9KR per dag att använda internet så om man RÅKAR trycka på en ikon så blir det 9kr efter använd mängd av 1GB direkt FY FAN. Vi har begärt ut inspelningen och kommer att begära ut den fullständiga inspelningen dvs innan säljsamtal om detta inte blir en lösning på detta. ALLA MED BARN UNDVIK!

2013-03-21

Josefine

Lurendrejeri!!!

Har abonnemanget Pott med Surf 249 med upp till 16mb/sek, men får oftast inte över 1mb/sek. Inte deras fel, säger Telenor och skyller på telefonen som precis varit inne på service just för problem med internet (skickade in den ifall det kunde bero på den). In med den igen säger Telenor. Det intressanta är att problemen började efter att jag bytte abonnemangsform (till ett som skulle ge snabbare internet).

Pratar med kundtjänst och frågar då vilket som är deras billigaste abonnemang då jag endast vill ha kvar möjligheten att ringa och sms:a under resten av bindningstiden, och istället skaffa internet någon annanstans. Får då veta att om jag byter ner mig så får jag börja betala för telefonen, vilken jag nu visst får "gratis" genom någon slags rabatt. Problemet? Jag köpte telefonen kontant och ska alltså inte betala en krona för den på abonnemanget. I teorin (och snart i praktiken) fakturerar de mig alltså dubbelt!

Har haft kontakt med kundtjänst sedan i augusti angående mitt internetproblem, och när jag hänvisar till saker som har sagts tidigare kan de inte hitta det i ärendets gång. De skriver alltså inte in, eller tar bort, information gällande ärendet. Så praktiskt för deras del! Bland annat försvann information där en kundtjänstmedarbetare dyrt och heligt lovade kompensation och möjligheten att säga upp abonnemanget utan att jag skulle behöva fortsätta betala för det.

Jag har aldrig blivit så dåligt bemött, både i butik och av kundtjänst, och

2013-03-09

Sven-Erik Olsson

Telenor Mobilsurf

Har Telenor Fri kontantkort med surfhastighet upp till 1Mbit/sek ... sen 6:e Mars ändrades detta till upp till 6Mbit/sek ... men kommer endast upp till 0.6 Mbit/sek dvs samma som innan ... Tänker efter många år övergå till annan operatör!

2013-02-25

Martin

Bedrägeri av Telenor!

Köpte det dyraste Telenor 4G premium mobilt bredband 299 SEK + 100 SEK för obegränsad internet användning av Telenorbutiken i Kristianstad. Inget nämndes om nedladdningsbegränsning. Fungerade bra första två månaderna, sedan ströps hastigheten till 0,5 Mbit/sek, vilket är så lågt att man inte kan göra något på nätet. Har kört spotify, testat netflix, Youtube, SVT Play. Två vuxna familjemedlemmar använder internet på vad som enligt mig kan anses vara normalt. Enligt support kommer jag vara strypt i minst 25 dagar förutsatt att internet inte används alls under dessa dagar. Rent bedrägeri. Även om man lusläser deras erbjudande på deras websida är det mycket svårt att hitta något om begränsningen. I tabellerna nämns "fri surf" vid tillägg av 100 SEK / mån. Bedräglig marknadsföring. Borde klart och tydligt beskrivas som "surf begränsad till 85GB i löpande 30 dagarsperiod". Men då hade ju givetvis folk som streamar film och musik inte valt Telenor. De har trevlig personal i supporten, men de kan inget göra åt de korkade reglerna / marknadsföring någon ohederlig Telenorchef kommit på. Telenor, ändra er marknadsföring till att vara ärlig! Låt lurade kunder avbeställa abbonemang.

2013-02-23

Meh

För lite för sent?

2013-02-20

Daniel

Varning för detta företag!

Köpte mobilt bredband 4g 32 fri surf, av telenor. Säljaren på Media markt försäkrade mig om att telenor var det enda mobila bredbandet som var på alla sätt obegränsat. Dvs du kan ladda ner och surfa hur mycket du vill, var hans ord. Klart att jag köper det. Nu efter att ha skaffat netflix , så har jag kollat på film ca 1 tim om dagen. Och nu begränsas jag av telenor. Dom säger att jag förbrukat mer än 100 gig på en månad, och då stryps min hastighet. Inget som nämndes när jag köpte abbonemanget. Dom kallar mig extremförbrukare. För för att jag kollat på film ca 1 tim om dagen. Läskigt hur stora företag kan bete sig! Om vi vanliga människor bedrar någon med avtalsbrott , kan vi ju åka dit! Men inte telejättarna. Hur fan gick det till??

2013-02-19

Erika

Bara fel...

Tecknade Bredband Stor med Hemtelefoni i okt-12, tecknade även 4 st mobilabonnemang. Nu i februari -13, har ETT abonnemang varit korrekt, resterande har haft felaktiga fakturor varje gång! Denna månad kom "bara" två felaktiga fakturor, den fasta avgiften på hemtelefonin o bredbandet (449 kr) var denna gång på över 800 kr, förra månaden på drygt 550 kr. De tre första "fria" månaderna har jag blivit debiterad för varje gång...

Varje gång man kontaktar dem för att få felen tillrättade så uppstår istället nya fel. Kundtjänsten är alltid super trevlig och hjälpsam men det hjälper ju inte när resultatet alltid blir om möjligt värre än innan!!

Dessutom har inte telefonin fungerat korrekt någon gång, jag har fått en ny router, men utan förbättring... Vet inte hur många telefon-, chat- och sms-konversationer jag haft med Teleonor om detta. Sista budet var nu att man gjort nån sorts dubbelportering när jag skaffade abonnemanget, som stör ut sig själv... Hmm, det är lite tråkigt när alla vi känner nu slutat ringa för det är ändå ingen idé eftersom samtalen bryts, man kommer inte fram alls eller så hörs bara var tredje ord man säger...

Det jag faktiskt är nöjd med är att bredbandet fungerat riktigt bra, vi har kunnat surfa samtidigt på 3 datorer, en Ipad, spelat PS3 mm. men bara tills vi blev "extremanvändare" och de sänkte ner hastigheten på alltihopa så det mellan varven är helt meingslöst att ens sätta på datorn...

Sammantaget kan man väl säga att

2013-02-18

Larz

Tack Adjö

Har testat dessa, de säljer svindyra teleavtal genom div mellanhänder, skickar påminnelseavgifter attans snabbt, och är överlag väldigt dyra, en miss att ta abbonemang här,
så inget att rekommendera,m.a.o se upp här!

Erik Holmberg

Bedrägeri av telenor!

Helt plötsligt sänks min hastighet till under 0.5 Mbit/s. När jag ringer och hör om orsaken får jag informationen att jag under 30 dagar surfat för över 100 GB. Därför straffas jag i 30 dagar mellan 16-01 till en hastighet under 0.5 Mbit/s. Detta informerades jag inte om vid tecknandet av abbonemanget. Min hastighet kunde tillfälligt sänkas hade jag fått information vid extremanvändande men att det då skulle gälla i 30 dagar har jag inte informerats om och det finns inget om detta på deras hemsida om strafflängd på 30 dagar. Rent bedrägeri. Jag uppmanar alla som drabbas av detta ordentligt uttrycka ert missnöje till företaget samt även anmäla till ARN.

Jon

Riktig jävla skit!

Har haft otroligt mycket problem med mitt mobila bredband och en av försäljarna som gjort fel på mit abonnemang flera gånger och gjort det dyrare än vad det ska vara, antagligen för att tjäna mer pengar.
Första månaden hade jag en hastighet mellan 50-65 Mbit/s och ingen begränsning, precis som försäljaren lovade.
Därefter ligger jag på 3-8 Mbit/ och är glad om jag kommer över 20. Har ringt och klagat flera gånger men inget händer (Många som haft problem med att hastigheten sänks efter ångertiden gått ut). Fick prata med en vettig person som sa att jag borde ligga på runt 40 där jag bor och om det inte löser sig efter 1-2 veckor så skulle jag ringa tillbaka och de skulle kolla om det var fel på masten eftersom min sticka var på felsökning och det inte var fel på den. Jag ringde tillbaka och fick prata med världens idiot som ber mig testa hastigheten, Jag hamnar på 12 Mbit/s och han säger att jag ligger över 5 Mbit/s och eftersom jag gör det så kommer han inte göra något åt saken.

Jag påpekade att mitt Halebop 6 Mbit i telefonen ger mig stabilt 12-14 Mbit/s ned när jag bor så det måste vara något fel men idioten säger igen att jag ligger över 5 Mbit/s och de inte kommer att göra något åt saken.

Sen blir man srtypt väldigt ofta till 0.5 Mbit/s för man är en extremanvändare för man surfat över 100 GB (De körde utan begränsningen i början för att verka bra).

"Detta gör dom medvetet, min brorsa har en äldre polare som jobbar för Telenor.. Dom sänk

Bedrägeri

Kunderna luras med reklamen om fri surf för hemabonnemang stor! det är INTE fri surf upp till 80 ! Kommer man upp till 100 GB i nedladdning så är man för alltid brännmärkt och hastigheten är trottlad neråt då det ALDRIG nollställs!!! Det ärliga vore en begränsning på 100GB / faktureringsperiod då en familj lätt kan använda 100 GB på en månad med te.x viaplay.

2013-02-15

magnus

4g kass

dom lovade bättre täckning mm med 4g sedan när det inte funkar som dom lovade är det bara jaha då får vi sätta dig på 3g som inte heller funkar bra. kanske dags o vakna ur eran koma o ta hand om dom kunder ni har kvar.

2013-02-14

Andreas

4G / LTE BBB / TELENOR

Skicka ut och laga masten i Rödeby som haft problem sen den byggdes.
De vägrar att lyssna och skicka ut någon. Haft problem i ca 1 år och fått höra det ena skit snacket efter de andra från deras support.
Sen att en hel by delar på 96 mbit totalt är ju helt skräp om det inte kommer 5G som kan ge ut mycket mer mbit.
Nu vill de jag ska lämna kundnummer till andra i Rödeby som med har problem med dessa extremt dåliga hastigheter.
Telenor skickade ut en när pappa hade sitt ärende och då såg de att det är fel på masten i Rödeby.
Den visar som att den fungerar men när han testade såg han att styrkan stämmer inte alls.
Vart o lekt anställd hos BBB / Telenor och åkt runt i Rödeby och gjort deras jobb och mätt hastigheterna och fått samma söliga hastigheter 1-3 mbit ner 7-9 mbit upp.
Så snälla om fler har problem fel anmäl så de gör något nångång.
De ger ingen som helst support och är både okunniga och otrevliga även när kunderna håller god ton i telefonen med de.

2013-02-13

Falsk marknadsföring 4G mobiltbredband Telenor.

Inget var/är bra. Känner mig grundlurad. Fick reda på igår att fri surf=100GB enligt telenor. Men när jag tecknade abonnemanget så hävdade de att jag kunde surfa hur mycket jag ville med upp till 80mbit/sek(har aldrig varit över 20mbits/sek) och är väldigt sällan, ligger på ca 10mbits/sek. Och supporten var väldigt arrogant och körde på och avbröt mig när vi pratade. Sa att jag ville säga upp mitt avtal, men de hävdar att det inte gick. Väldigt besviken på Telenor. Överväger att anmäla till ARN.

2013-02-12

telenor bredband stor

alla säger att dom begränsar efter 100gb men det gör dom inte för mig här i sthlm ellafall har alltid 20-75mb/s och fri surf inget å klaga på det är det bästa jag haft!

2013-02-08

Erik

Telenor "Mobilt bredband 10-80Mbit/s"

De marknadsför abonnemangen som perfekta för att strömma film, ladda ner film, strömma musik, jobba hemifrån och att det har allt en familje behöver! De säger också att det är fri surf! Bredband stor kostar 349kr i månaden och skall ge familjen möjlighet att göra alt detta med en hastighet på 10-80Mbit/s, själv har jag aldrig haft över 23Mbit/s, trots bra mottagning! Det de inte informerar om är att när man har fri surf och fri datamängd, så har man bara 100GB datavolym, som enligt säljaren aldrig skulle bli något problem! När min familj skaffade Netflix så tog det 3 veckor och Telenor lägger en begränsning på mitt nät, vilket gör att min hastighet är som bäst 0.5Mbit/s! Nu får jag betala 349kr i månaden för ett nät med fri surf och fri datamängd och hastigheten jag betalar för är 0.5Mbit/s! Hastigheten1-5Mbit/s kostar 79kr i månaden, vilket visar hur fruktansvärt svagt det är av Telenor att ta betalt 349kr i månaden för 0.5Mbit/s! Håll er undan, de informerar om fördelar och informerar inte om konsekvenserna som kan följa! Ett företag som inte kan svara på frågor, utan det de vill är att dra ut mest möjligt pengar från kunden och levera så lite som möjligt! Hitta ett ärligt företag som förklarar både för och nackdelar och håller vad de lovar!

2013-02-08

Göran Lind

"AMT" (ALDRIG MER TELENOR)

Vad tycker du var dåligt?

De är ett riktigt bluffbolag som lurar kunder för att tjäna pengar en sista gång innan de blir tvugna att byta namn. Fri surf betyder inte att du får surfa max 100gb sedan gör vi ditt internet obrukbart i 5 dagar. NI KAN INTE SÄLJA DETTA SOM FRI SURF!

Vad kan göras bättre?
Marknadsför det som 100gb surf, och låt de som har blivit lurade annulera sina avtal. De vill inte vara kvar hos er.

2013-02-07

Jack

lurendrejeri

hur kan man med gott samvete erbjuda ett mobilt bredbandsabonnemang med "fri surf" som ska ersätta det fasta bredbandet, när det har en gräns på 100gb per månad. detta blev jag inte ens upplyst om när abonnemanget tecknades, det enda som sades var att hastigheten kunde bli nedsatt vid "extremanvändning". med tanke på hur många missnöjda kunder här är pga det här kan ju knappast användningen vara så extrem. hoppas verkligen att konsumentombudsmannen snart tar en rejäl titt på er.
There aint nothing fair about fair usage policy!

2013-02-07

Johan

4G Fri surf, STOR BLUFF

Telenor gör fin reklam för 4G Fri Surf, man ska kunna titta på HD-TV, streama musik och surfa hela familjen. I själva verket får man en gömd trafikmängd på 85GB för nya kunder och 100GB för gamla kunder. Egentligen borde det heta "Premium 85GB" för det fungerar precis som "Premium 50GB" förutom att trafikmängden är mycket krångligare att räkna på. 85GB är ungefär 70 timmar HD-TV, lite drygt två timmar om dagen. Det räcker inte långt som bredband hemma för hela familjen. Nä, bluff och båg.

2013-02-04

Adam Silvenius

4G FRI SURF (100GB)

Telenor luras och skriver att de har fri surf när de har begränsad surf efter 100 gb. När man jämför deras mobila bredband så står det vilket tak det är på de två mindre och den stora marknadsförs/fördes som obegränsad. Man känner sig lurad försöker häva det men nekas av telenors kundtjänst vilka säger att de inte kan göra något åt saken och att det stod i avtalet. Avtalet har aldrig skickats ut till med den texten utan det stod någonstans på hemsidan när jag tecknade enligt dem.

2013-02-03

Pelle

Sveriges dyrare mobiloperatör för privatpersoner

Se upp med Telenor ! Höga och svåröverskådliga priser på mobilabonnemang. Flat rate som räknas av mot höga volympriser, vilket ger en hög faktisk totalkostnad som kan vara svår att förutse. Priser som till och med ofta är dyrare än Telia, t ex att ringa till en mobil inom EU (utanför norden) och som tillhör operatören i det aktuella EU-landet kostar med Telenor hela 7.00 SEK per minut medan Telia tar 5.50 och TELE2 tar 4.50 SEK per minut. Dessutom saknar Telenor en abonnemangsform som passar användare som inte har en smartphone - d v s till dem som använder lite eller ingen datatrafik.

2013-02-02

Marcus

Telenor jävla bluff företag har haft Telenor i många år men nu börjar det gå utför med företaget. Vilseledande reklam med hemmalösningar och fri surf. Hemma lösning är det ju defenitivt inte. Då man lätt kommer upp i deras 100 gigs spärr. Fri surf är det ju inte heller. Dessutom står det i deras avtal att man endast sänker hastigeten då man räknas som storsurfare samt att det är hög belastning och hög belastning är det ju för fan hela tiden i deras nät. Man tror ju när man läser avtalet att dom i undantags fall sänker hastigheten men det har ju nu blivit en regel.

Sen till deras bluff säljare som lurar en hela tiden med nu bluff abonnemang samt med lovord om att man skall få bättre hastighet än tidigare.

När man sedan vill reklamera produkten så säger dom att det inte går. Nu sitter man i familjen på flera telenor mobilabb, bredbandsabb, fasttelefoniabb. Jag kommer inte gå i personlig konkurs. Men det känns jäkligt tråkigt att det visar sig att dom blivit ett bluffföretag som skor sig på att lura sina trogna kunder. Jag kommer att säga upp alla mina abbonemang så fort det bara går. Det tråkiga är att jag försökta förlikas med dom men dom var inte intresserade så nu har dom för alltid förlorat mig som kund.

Till alla er som står i begrepp att välja Telenor säger jag bara se upp! Till som ändå väljer Telenor säger jag bara lycka till!!

2013-02-01

Anders

Fri surf på 4G? Nej - jag tror inte det.

Fri Surf? - Ja, den formuleringen på Telenor's 4G mobilt bredband är totalt vilseledande!

Det är *inte* fri surf - det är 100GB i maxfarten 80 mbit/s per 30 dagarsperiod, sedan sänks hastigheten till 0,2-0,5 mbit/s.

Den lägre hastigheten är totalt värdelös, det går tex inte att kolla på film, surfa på grafikintensiva sajter etc. Det enda den duger till är att kolla eposten...

Jag menar, hur kan man sätta den till usla 100GB? Det uppnås ju lätt om man är flera i hushållet som surfar via router, tex kollar på Youtube, Netflix m m.

Nej, jag rekommenderar att ni behåller ert ADSL ett tag till... Själv kommer jag att säga upp detta skitet samma dag som bindningstiden är slut.

2013-01-31

cecilia

Inser att trogna kunder betalar mest

Har bara problem med Telenor, de lurar på mig nya abonnemang och hjälper mig inte avsluta gamla, låter uppsägningstid gå ut så att det binds på nytt, på helt amoraliska och dessutom total avsaknad av lojalitet till oss som varit kunder länge,
tyvärr har jag långa bindningstider och höga kostnader trots jag har familj fri kostnad. Ska säga upp så fort det går och skaffa kontantkort!!!

2013-01-31

Stefan

Aldrig mer!!!

Lurad av säljarna att mobil skulle ingå och totalbelopp på 749kr, ist vart det 949:-/ månaden.
Då vi har 2 abb så blir det 400kr /månaden dyrare. Dålig täckning, samtal kopplas bort. Säljaren har slutat och dom nya bryr sig inte. Efter 7-8ggr så fick jag nog och ville säga upp abb, då fick jag till svar att det går bra mot att jag betalar in för tiden som är kvar!!! DVS 8 månader. Drygt svar. Satt i kö till kundtjänst i ca 20 min och vart helt plötsligt bort-kopplad.
Aldrig mer Telenor.

2013-01-28

Omdöme minus!!

Allt är dåligt, service, täckning, abbonnemang, internet...
byta mobil fritt-HA!! säkert uruselt...

"Lägga ner företaget" vore väl det de kan göra bättre

nu blir det aldrig med telenor!

2013-01-26

Fredrik

lutad på rg fri surf Telenor

känner mig lurad på abonnemanget lovad fri surf och ingen gräns på GB/månad ändå spärr nu och har tydligen förbrukat för mkt bredband så nu 0,5mbit :(.
hur kan man lova fri surf och sen införa 100gb gräns? sjukt dåligt är det avråder alla till att ha med Telenor bredband att göra

Sara

Supporten avslutar samtalen när de blir "obekväma"

Hej
Jag är tyvärr en av de som blivit pålurat ert värdelösa 4G bredband med "obegränsad data". Varje månad blir man strypt till 0.5 mbit/s för att man använt den "extrema" mängden 100 GB data. Går det att betala 100-200 kr mer för att få 200 GB data? känns onödigt köpa en ny sticka för att ni är efterblivna om ni inte kan lägga allt på samma. Går det?

Varför vilseleder ni kunder med att säga att man har obegränsat med data när ni sedan stryper kunderna så deras bredband blir obrukbart?

Chatten har avslutats!

Visst hade jag kunnat sköta mitt språk snyggare men man orkar inte det efter flera timmars samtal med deras värdelösa support för att få sitt segband att fungera.

Lurad av Telenor

Är det inte dags för en kontrollorganisation som ställer upp regler
för telefoni och bredbandsleverantörer i Sverige? Jag har "sålts på" ett 4 G abonnemang 50-80 Mb, där försäljaren lovade guld och gröna skogar och jag skulle minst få 50 Mb i hastighet.

Efter att ha insett hur grundlurad jag blivit av försäljaren då jag endast kommer upp i 8 Mb första 2 månaderna kontaktar jag Telenor som då tar bort en "spärr" eller "uppdaterar" masten som då gör att jag "bra dagar" när ca 17 Mb i hastighet.

Det har inte någonstans i kontraktet stått något om att det kommer bli en spärr på 100Gb surfande, dock att Telenor har rätt att förändra kontraktet. Hur kan ett leverantörsföretag sedan gå in och begränsa och totalt förstöra det som utlovats av säljarna?

Efter att mitt 5e klagomål kom in så hade jag helt plötsligt 40 Mb två dagar tills jag påtalade det och undrade hur jag kunde ha en så hög hastighet helt plötsligt, då togs den hastigheten bort lika fort som jag frågat och jag var nere på 17 Mb igen...skumt? Kunde jag ha haft 40 Mb tidigare? Är varje användare begränsad?

Nu har min hastighet sänkts till 0,5 Mb för att jag då surfat över 100GB på en månad (vilket alla användare gör om man använder nätet varannan dag). Efter att ha påtalat detta till Telenors kundtjänst så ber de mig titta på min trafik på mina sidor.

Guess What, Telenor har ändrat avtalet för sveriges alla 4G användare utan att ha utvecklat en godtycklig funktionalite

Jon

Idioter som jobbar där

Skaffade deras 80 mbit 4G bredband på deras kampanj för 249 kr i månaden och när jag ser första fakturan fick jag betala något på 400 kr så jag ringer och frågar vad felet är och de säger att de drar mer på första fakturan för man betalar för lite mer än en månad. Släpper det och tänker inte mer på det. Av en slump ser jag två månader senare att de har dragit 399 kr så jag ringer till supporten som säger att jag måste gå till butiken där jag skaffade bredbandet för att byta till det för 249 kr (samma bredband bara att det ena kostar mer och jag antar att försäljaren försökte tjäna några extra slantar på mig). När jag kommer dit går allt smidigt och jag säger att jag vill ha tillbaka pengarna som jag betalat för mycket med och han säger att han ska fixa så jag får pengarna tillgodo på nästa faktura. Ber även om att slippa brevfaktura då den kostar 25 kr.
Nästa gång Telenor drar pengar drar de 249 samt att de skickar brevfakturan på 25 kr. Idioten där hade alltså skitit i att fixa så jag skulle få tillbaka mina pengar. Får ringa till deras idiotiska kundtjänst och be dem fixa det vilket de faktiskt klarar av att göra denna gång!
Under min tid med Telenor var hastigheterna under de första veckorna vid ångerrätten riktigt bra, låg mellan 45-65 mbit ner! Efter det blev hastigheterna skit, toppar 20 mbit om man har tur men ligger ofta runt 2-8 mbit ner. Mitt Halebop 3G på 6 mbit ger där jag bor 12-14 mbit ner.
Flera i min skola har haft precis samma problem med Telenor

2013-01-19

Johanna

Kundservice my ass

Ringde och sa upp mitt inte alls särskillt bra mobila bredband för tre månader sedan. Fick sedan räkning för denna månaden ringer och kollar varför och surprise det är inte uppsagt. Frågade specifikt efter en bekräftelse på att jag sagt upp avtalet men fick till svar om att det får jag först när det går ut... Så nu sitter jag här med ett abonemang jag inte vill ha! Stor varning för ett skitföretag!

2013-01-19

Besviken!

Inte bara du som byter hur du vill, FRI SURF=LÖGN!

Jag har alltid varit ganska nöjd med Telenor, just eftersom att jag bara låtit det rulla. Men nu när jag stött på problem i form av att det plötsligt börjar rulla in räkningar på ca 400-500 spänn extra i månaden fast än att jag använder mobilen som jag alltid gjort!

Köpte min IPhone 5 på releasedagen och bytte då även abonnemang. Vid val av abonnemang stod det klart och tydligt en kolumn med samtalspriser, en med SMS-pris/Antal osv osv under kolumnen med surf var samtliga utom ena abonnemanget markerat med "Fri surf!" Tydligen en REN JÄVLA BLUFF!!
Visar sig att abonnemanget som jag valde, markerat med "Fri surf!" Inte alls har nån fri surf utan bara 3Gb fritt, resten får du betala för! Jag kanske är dum men det är väl fan inget fritt med det?

Pratade direkt med kundtjänst på chatten, gick snabbt att byta upp till abonnemang med 10gb då jag brukar ligga runt 8gb/mån men på frågan hur det här kunde ske när det klart och tydligt var markerat med "Fri surf" fick jag ett "Du kommer att få ett brev med bekräftelse om att du bytt abonnemang hem till dig. Ha en bra dag!"

Tack.. Tack så jävla mycket!

2013-01-14

Kristian

Kristian

FRI SURF!! Vilket jävla skämtföretag!! Teckna 4G fri surf och säg upp ditt fasta abonnemang.. Använder du den "EXTREMA MÄNGDEN 100 GIG" per månad så stryper vi din uppkoppling till 0,5 i fem dagar. Kundtjänsten rabblar det chefer sagt upp dem och säga innantill. Vilket jävla skitföretag som lurar sina kunder med "fri suft med begränsning". Så fort avtalet är slut kan ni dra åt h**vete!

2013-01-07

Cyberbob

Bra operatör, enl oss..

Bra täckning och låga samtalstaxor.
Blir ju inte sämre av fri surf utan begränsning.
Hade Tre innan, och kunde inte ringa inomhus, bor på liten ort, men funkar alltid..
Telenor Vs Telia = Oavgjort, när det gäller täckning.
när det gäller pris vinner Telenor.

2013-01-07

Marc

Absolut den vidrigaste kundservice i världen!!

Jag har sedan länge hatat Telenor för deras image och lurendrejeri samt dåliga abonnemang etc, men droppen var när jag skulle hjälpa min mamma att avsluta hennes abonnemang hos Telenor och låsa upp telefonen. Idioterna på kundservice var fruktansvärt otrevliga och de sa att jag var tvungen att gå direkt till en Telenorbutik för att låsa upp telefonen. När jag tagit mig tid att söka upp en butik och släppt allt för att låsa upp telefonen får jag höra att jag endast kan göra det på hemsidan!!!

2012-12-28

Bertil

Urusel kundservice

Efter 20 år med Telia är jag ny Telenor-kund sedan ett par veckor - och är Extremt Missnöjd med ALLT som har med deras hantering och kundservice att göra...
Man får inga svar, det blir fel, ringer man 222 tutar det upptaget - när man väl kommer fram - kan de inte svara ändå... Abonnemang är fel, beställda funktioner / tjänster fungerar inte, etc, etc...
Deras nät verkar helt OK - det är väl det enda positiva jag kan säga - men Allt som har med kundhantering att göra har varit (är !) katastrof för min del !

2012-12-27

Falsk marknadsföring

Telenor skriver att de är flexibla, att man kan pausa abbonemanget. Det var därför jag valde Telenor då jag har lite bindningstid kvar och behövde ny mobil

Här liksom i deras reklamfilm finns ingen hänvisning till övriga villkor för att pausa. Det finns inte ens en hänvisning där på deras hemsida. Men när jag ska pausa säger de plötsligt att man först kan pausa efter 6 månader! Knappast vad de kommunicerar. De har ingen kundombudsman som de låter mig prata med. De vill inte göra rätt för sig. Vem mer vill anmäla till ARN?

2012-12-17

Lurar dig

Har just brottats med telenors kundtjänst och det avtal vi har haft angående datamängd har ändrats. Dom lägger all bevisbörda på mig, jag är så trött på detta företaget, undvik till varje pris om du inte vill ha migrän och bli förbannad.

2012-12-16

Skojeriföretag som sänker bredbandshastigheten

Upplevde nyligen en sänkning från mina "vanliga" 25 Mb till 0,5 Mb i hastighet på mitt 4G router som skall leverera 50 till 80 enligt utlovad säljande personal på Kungsgatan i Sthlm. Pratade med Kundtjänst om vad som är felet, kundtjänsten hävdade "Extrem dataförbrukning" vilket innebär surf på 100 GB, som tur är så tittade vi på mina fakturor där det står 794 MB! Det vill säga inte ens 1GB! Kundtjänstpersonen kopplade hastigt bort mig när han själv upptäckte detta, när jag ringer upp på nytt så kan inte den nya personen i kundtjänsten se vem jag pratat med tidigare vilket verkade väldigt lägligt. Nu skall jag själv behöva ringa in i morgon för att lägga en beställning på att "låset" skall tas bort.
Om jag skall räkna upp alla gånger Telenor lurat och ljugit nu så är jag snart uppe i 6-7 gånger, vilket sanslöst skojeriföretag, skaffa aldrig abonneman eller bredband via dem!

2012-12-14

Telesnor

Rövarbolag

Telenor och dess säljare/marknadsavdelning ljuger kunder rakt i ansiktet. Fri surf innebär inte fri surf i Telenors värld utan de kan stänga av dig precis när de vill och hänvisa till ett obskyrt avtal när det egentligen handlar om att de har ett underdimensionerat nät.

2012-12-13

Conny

Är väldigt nöjd!

Jag har varit kund sen tiden med Europolitan. Har aldrig haft några problem med Telenor. Bäst täckning och bra hastighet på det mobila bredbandet. Kundtjänsten har alltid varit mycket trevlig vid kontakt. Dock är vissa där inte så kunniga. Detta är väl kanske något Telenor borde ta åt sig. Annars kan jag verkligen rekommendera detta. Är lite förvånad faktiskt över allt negativt som skrivs om Telenor... (kan tillägga att jag idag har två mobilabonnemang och ett 4G bredband med hemmarouter hos Telenor)

2012-12-12

Joel

Uselt

Det här företaget är nog det sämsta jag varit i kontakt med. De har inkompetent personal som lurar en och lyssnar inte på vad man säger. Det är otroligt svårt att få något ändrat och i slutändan får du betala flera tusenlappar mer än vad du hade tänkt dig i början. Företaget avrådes!

2012-12-12

IT-teknikern

Avrådes

Både som telefonileverantör och Internetoperatör är detta ett mycket dåligt val. Jag har erfarenhet både privat och i jobbet av deras tjänster. Om man bortser från att deras service är obefintlig och att till och med deras säljare är otrevliga även innan man faktiskt skrivit på (!) (vilket såklart innebar att vi direkt vände oss till någon annan) så fungerar dessutom tjänsterna mycket illa. Dålig täckning på mobila tjänster vilket gör att man inte kan jobba som man ska/behöver kunna. Tyvärr är det enda alternativet med tanke på täckning Telia för mobila tjänster. Deras Internettjänster (inkl företagstjänster) är riktigt, riktigt kass. Man har dålig kunskap om teknik, följer inte standarder och riktlinjer eller ens EU-regler för kommunikation eller konkurrens vilket gör att det i praktikten är omöjligt att använda dessa som leverantör. Oseriösa och ej pålitliga. Kan inte rekommendera dem till någon i något sammanhang.

2012-12-07

inger

skitförtag

f.n vilket dåligt företag, Får man problem så hänvisas man till fakura avd som är öppen mellan 8-17.Få man jobbar har anmält autogiro men de skickar fakturor och påstår att det fattas en betalning,Sitter i telefon kö varför ska man ha autogiro när man får påminnelse att det fattas betalning.Så detta är ett riktigt Kalle Anka företag.Skaffa er inte telenor det blir bara problem och de kan inte hjälpa till

2012-12-05

Hyssat

Den senaste tiden har täckningen inte varit så bra, och jag har flertal gånger blivit från kopplad i kundtjänsten, när jag väl kommit fram. Dock så är servicen riktigt bra måste jag då säga! Det märks att dem försöker satsa på en extremt bra service. Dock är jag inte så förtjust i abonemanngen som har en bindningstid på 24 månader. Då jag själv gillar inte att binda upp mig på saker och ting. För övrigt tycker jag Telenor förbättrats och sköter sig och försöker.

2012-12-04

Robert

Bara bra faktiskt

Jag reagerar vanligen på skandalösa felaktigheter och jag ser alla dåliga erfarenheter här nedan men jag måste skriva att allting har funkat bra med Telenor förvisso har jag bara 2 Mbit/s men det har funkat bra och utan begränsning till en liten kostnad. Personalen på kundtjänst har varit jätteartig och resonlig! Det brukar sällan vara så.

2012-11-29

Undanhåller hastighetsbegränsning.

Helt sjukt att man kan gå in en av telenors butiker och bli grundlurad, man frågar om det är några begränsningar på ert största 4g abonnemang. Fri surf svarar säljaren gång på gång. Att hastigheten stryps ner till 0,5 mb efter 100 gig var han inte lika het på att berätta. helt sjukt.

2012-11-27

Skräp.

Godtycklig hastighetsspärr (även om 100gb ej nåtts), lite roulette om hur länge den är kvar eller när du drabbas, utmärkt... Tack och hej efter avslutad avtalsperiod... varför betala mer för lika lite?

2012-11-26

Daniel

Lurar dig!!!

Ej fri surf!!!! Det är en lögn! De har en gräns på 100gb!

2012-11-23

Stefan Andersson

Telenor suger

Vad kan göras bättre? Allt? Fungerar fruktansvärt dåligt. Har 30mbit men ligger oftast på ca 5 Mbit när sk
iten överhuvudtaget fungerar alls. Kan inte ens streama filmer på Youtube i 240p! Ringde dem ang att jag ville säga upp mitt abonnemang då slängde de på luren. Håll er undan från detta företag tills dom kan erbjuda de tjänster de utger sig för att erbjuda!

2012-11-23

Mikael

Kontrollera dina Telenor-fakturor!

Telenor behöver se över sin fakturahantering. Fick ett sms angående att deras "interna kvalitetskontroll" upptäckt att de inte dragit av den månatliga rabatten rabatt på 200 :-. Passade då på att kolla alla tre abonnemangen och det visade sig att samma fel gjorts på alla abonnemangen - mer än en gång!
De bad om ursäkt och reglerade detta.
Nu har samma sak återigen skett - på alla tre abonnemangen.
Har faktiskt aldrig varit med om något liknande. Ska man behöva bevaka alla abonnemang för att inte behöva betala 3x200 kronor för mycket i månaden. Att man dessutom får sitta i telefonköer för att om och om igen få sina fakturor korrigerade är verkligen under all kritik.
Skärpning Telenor!

2012-11-22

larsson

mobila bredband

80mbit Lägg till 100:- för att gå från 50gb till fri surf. Men blir begränsad vid 100gb. Då är det väl inte fri surf utan snarare 50gb extra!! Inte mycket när man i familjen steamar film och musik.

2012-11-22

Johansson

Jobbigaste firman jag någonsin haft med att göra, sitta i kö en timme för att säga upp sitt abbonemang? Det var dock det bästa jag någonsin gjort som företagare! två månader tog det innan jag tröttnade helt på er värdelösa service, uppkäftiga personal och framförallt er obefintliga mottagning vart jag än befann mig! Sen att ni annonserar i tidningar utan verklighetsförankring gör att jag aldrig någonsin komemr ta kontakt med er igen!

2012-11-20

Helena Ivarsson

Död pixel mitt i skärmen - får inte byta

jätteirriterad, lysande pixel mitt i skärmen. Dom säger att jag har tappat den men den var så när jag startade den. Får inte byta :(

2012-11-19

jan

gangsters

det här bolaget lurade min gammla mamma på ett dyrt abbonemang hon inte behöver av deras giriga centrumförsäljare fyfan hoppas ni konkar.

2012-11-17

Niclas

Stämmer in i den långa kören

Jag har både abonnemang på mobiltelefon och mobilt bredband. Inget av dessa funkar tillfredsställande. Dålig täckning är en bra sammanfattning. Telefonsamtal bryts ibland, och jag kan bara prata i hallen, alla andra rum har dålig täckning. Mobilt bredband utlovas 10-80 Mbit och jag kommer upp i runt 1 Mbit. Deras kundtjänst är trevlig men inkompetent i många fall. Det blir ofta många samtal innan saker blir rätt.

2012-11-15

Patrik Stridh

Telenor har otroligt dålig kundservice

Jag tecknade två 24-månadersabonnemang för mina söner för ett år sen. Det har varit strul med de telefoner som ingick och vi har haft dem inlämnade flera gånger. Det är svårt att komma i kontakt med kundtjänst, nu har jag i varje fall ansvariga på reklamationssidan som inte vill hjälpa mig utan hänvisar till policies om att man måste lämna in en telefon 3 ggr för samma fel. Och om man får ut en ny telefon (som vi fick på garanti) och samma fel inträffar måste även denna lämnas in tre gånger. Senaste gången vi hade en av våra telefoner inne på service fick vi vänta två månader och den Telenor-butik vi lämnade in hos hade inga lånetelefoner (men batalt för abonnemanget ska de ha, trots att jag köper en tjänst som är avhängig av telefon). Summa summarum: överväger du teckna ett mobilabonnemang och känner att servicegrad är någorlunda viktigt - då ska du inte ens ha telenor i åtanke. Företaget suger verkligen och jag förstår det bemötande jag får i kundtjänst efter att ha pratat med ansvariga - beteendet på golvet är bara en återspegling av chefernas värderingar. Fy fabian för att ha sådan inställning till service och hur man värderar sina kunder (eller det kanske är mer rätt att benämna sig "abonnent" eller fakturamottagare i Telenors fall!!!). Jag hoppas företaget försvinner från den svenska marknaden för evigt.

2012-11-13

Bojkotta TL Sales

Samarbetspartners

Passa er för de samarbetspartners Telenor har. De är försäljare som ringer från ett helt annat företag och lurar dig att köpa abonnemang hos en helt annan operatör. Har blivit utsatt för rent bedrägeri (polisanmälan är gjord) men Telenor tar inget som helst ansvar trots att de försett bedragarna med mitt telefonnummer och information om mitt Telenorabonnemang. SKAMLIGT Telenor!!!

2012-11-11

Telenor

Jag har telenor och har haft i många år och jag tycker det är bra. Det är bra priser dock är det sämsta att det kostar så mycket att smsa och ringa när man är utomlands.. Men annars är jag nöjd!

2012-11-09

Bra täckning nästan överallt i landet. Även ganska bra ute på landet.

2012-11-07

Missnöjd kund

Mobilt bredband en bluff

Jag har sagt upp mitt abonnemang hos Telenor p.g.a. dålig täckning men det har krävts fem samtal om totalt 3 h och än är det inte avklarat. Akta er för telenor som har storebrorfasoner för sig. De kan inte be om ursäkt och vissa av telefonisterna i kundtjänst är äckligt elaka.

2012-11-05

Peter

Svergies dyraste operatör till EU mobil !?

Med Telenor kostar det hela 7.00 SEK per minut att ringa till en mobiltelefon inom EU. Bedrövligt dyrt, särskilt med tanke på att Telia BARA kostar 5.50 SEK per minut för samma trafikslag.

2012-11-04

Stiina

Fy tusan säger jag!

Jag har haft Telenor mobilt bredband sen april 2011 och det har fungerat OK tills jag flyttade från Storstad till Småstad. Jag flyttade till Småstad den 9 juni 2012 och samtidigt tog jag tillbaka mitt flicknamn. Jag är folkbokförd i Småstad sen den 21 juni och fick bekräftelse på mitt flicknamn den 30 augusti.

Jag ringer till Telenor den 3 oktober och pratar med en kille då jag har problem med uppkopplingen då den haltar betydligt och jag passade då på att meddela att jag har flyttat och bytt namn.

Först modemet: Han tror att det är modemet som är på väg att lägga av. Han föreslår då att jag ska lämna in modemet för reparation.

Jag frågar hur länge det kan ta och får till svar från en vecka till två. Och vad kostar det m.m. Ska JAG lämna in ett trasigt modem på lagning och vara utan internet upp till två veckor och dessutom betala för det utöver den månatliga avgiften!? ICKE!!

Han ber mig testa att ta bort antennkabeln och ringa upp igen. När jag bort antennkabeln blev det bara sämre. Jag ringer upp igen och får då prata med en annan kille som jag inte kommer ihåg namnet på.

Han föreslår då att jag ska uppgradera från 6 MbiteTurbo till 80 Mbite istället. Han ska kolla upp det och han ringer nästa dag och det är inga problem att uppgradera från mitt nuvarande modem under pågående avtalsperiod.

OK tycker jag och vips höjs fakturan till nya avgiften.

Nu börjar problemen! Eftersom jag har flyttat och bytt namn kunde

2012-10-28

Laze

Uppsägning av abonnemang

Har ngn av er kritiker kunnat bli av med ett abonnemang i förtid utan att stå för rest. bindningskostnad? Man blir ju grundlurad utav denne Telenor. Allt ska vara på deras villkor. Man borde gå ihop som folkmassa och kanske stämma dem jävlarna för ej utlåvad service! Har inte dem ngn skyldighet gentemot oss?

Hälsn. Laze

2012-10-26

Vart är MINUS på skalan?!?!

Jag har haft problem med upplåsning av en telefon. Min första kontakt med supporten hade jag i slutet av Augusti, nu, snart två månader senare, och ca 20 samtal med supporten, har det äntligen löst sig. Men tyvärr inte på grund av kundtjänst.

"Kundtjänst" är för övrigt ett otroligt missvisande ord i detta fall, då personalkraven minst sagt måste vara låga. Jag antar att de enda förkunskapskrav som finns på stället är att man ska vara tappad med huvudet före i ett stengolv som barn, samt en produkt av generationer av inavel.
Personalen är totalt inkompetent och saknar totalt förmåga att göra sitt jobb.

Jag kan bara anta att ledningen bakom detta djävulens företag är ett gäng radioaktivt hjärnskadade babianer i kostym. En gråsten hade med stor sannolikhet kunnat göra ett bättre jobb med organisationen.

Summa summarum så kan jag inte ens rekommendera detta usla företag till min värsta fiende.

2012-10-23

Philip Ljunggren

Trevliga i butik men det är väll nog det enda.

Har haft telenor länge och har vart okej men absolut inget mer. Men alltid samma sak vid beställning av ny telefon, tar exktremt lång tid. Alla skyller på alla, det är ingens fel att den kommer sent och ingen kompensation. Du få absolut inget extra för att du har vart kund länge eller har flera abonnemang hos dem. Och nätet strular konstant ! Ni som inte tecknat ta något annat !

2012-10-19

Miss Nöjd

Så SÄMST!!! VARNING!!!

Har bytt från Telia till Telenor, det lät så bra först, men ångrar mig BITTERT!!! Bara trassel, detta företag och deras kundtjänst ger mig snart magsår. Lovat bli uppringd, ingen ringer. Får ligga på själv och ringa, maila och tjata och får svar att "de ska skynda på", "så här ska det inte gå till" et c. Nu har de "skyndat på" i drygt två månader, jag hör ingenting förutom när jag själv ligger på och tjatar. Och svaren jag får då är "Goddag yxskaft" Inser nu att ingen kommer att ta tag i problemet, så BYE BYE Telenor. Har bytt bolag igen. Surt att få betala för de två år jag är bunden men det struntarjag i, inte en krona mer de får av mig.

2012-10-17

Telenor, yes!

Telenor är riktigt bra. Jag blev bestulen på min mobil utomlands och kunde få en ny utan att betala något extra direkt när jag kom hem. Vad jag behövde göra är att förlänga abonnemanget. Mycket bra service och jag är nöjd! Dock är det sämre täckning i Stockholm än de flesta andra företagen, därav bara en 4.

2012-10-16

Sveriges sämsta företag.

Hoppas ingen människa behöver ha med Telenor och göra. Efter många samtal inser man att allt det kommer med är lögn. efter 24 mån bindningstid och uppsägningen har gjorts i tid hittar de på en slutfaktura på 2200:- för vad??? Bara stora problem med Telenor.Usel kundservice, ingen ansvarig tar på sig något.Betyg -10

2012-10-09

kontant korts Laddning ligger nere igen

VARNING TELENOR KONTANT KORT
Kontant korts Laddning ligger nere, det sker ca var 2-4vecka dvs när det är dags att ladda. Deras app fungerar ej,deras laddning på hemsida fungerar ej, mina sidor fungerar ej. Det är alltid ngt som inte fungerar.

2012-10-06

Roland Hansson

Sveriges absolut sämsta telefonbolag

vill bara sälja och fakturera.sen är det omöjligt att
kontakta dom angående service,täckning,etc
dom vägrar ringa tillbaka för kolla samtalskvaliten

2012-10-05

Extremt missnöjd med Telenor och dess kundtjänst

Beställer en telefon via kundtjänst. Blir lovad att jag ska få telefonen 2-3 dagar senare. Ingen telefon kommer. väntar ett par dagar till, tänker den kommer när den kommer. Tiden går och jag ringer sedan till kundtjänst. Får till svar att ingen telefon har skickats och det är leveranstid om 3-5 dagar på telefonen. =( Ingen förklaring till varför jag inte ännu fått någon telefon.
Åker förbi en Telenor affär, de har telefonen hemma, frågar om jag kan hämta ut en där i stället. ICKE!! Det ligger nämligen en spärr på en som givetvis bara en speciell avdelning kan ta bort och det tar 3-5 arbetsdagar och ta bort. Lika bra och vänta på den som är på väg på posten då. Väntar ytterligare, nytt samtal till kundtjänst. Får till svar att vi skickar den idag, senast i morgon och du kommer ha en telefon i slutet på veckan. Ny vecka, ingen telefon resulterar i nytt samtal till kundtjänst. Hör och häpna, ingen telefon har skickats och nu är lev.tid på smått fantastiska 5-7 dagar. Då jag har fått vänta flera veckor på en telefon, flera samtal till en kundtjänst som känns väldigt ointresserad av att hjälpa mig, bli kopplad fram och tillbaks (Med stor chans att bli bortkopplad också, stark favorit från min sida) och tvungen att dra hela historiken för åtskilliga personer så funderar jag starkt på att avsluta mina abonnemang hos Telenor.

Jag är nöjd hittils!

Jag har sett att väldigt många har haft problem med telenor, dock känner jag att jag måste ge mitt uttalande angående företaget.

Jag köpte mitt abonnemang i somras (juli) efter att jag sett en reklamannons i tidningen där jag skulle få använda deras abonnemang (maxdeal 699kr/mån) och enabart betala för telefonen. Hittils så har jag varit jättenöjd, ringer och smsar gratis fram tills nyår. De var en gång då de missade att ge mig min rabatt men fick det avdraget på nästa månads faktura. Det är synd att så många har haft trubbel angående sina abonnemang, sålänge de håller vad de lovat så är jag nöjd.

TIPS TILL ALLA SOM ÅNGRAR TELENOR

Spela alltid in samtalen !
3 månader innan ditt abbonemang ska avslutas ringer du in och säger upp det . !
Bindningstid är bindningstid oavsett dålig teckning kommer de aldrig att avsluta ditt abbonemang innan tiden är ute !
Dock låter de dig köpa dig ut :. Hallåå det är samma sak , du betalar bara allt som är kvar snabbt så de får mer pengar .!
Luras inte av trevliga säljare som lovar dig något. SPela in samtalet och be de bekräfta det de lovat dig , säg att du spelar in och upprepa de de lovat dig och ta deras namn och efternamn . Kom ihåg i slutet av samtalet be de läsa upp för dig vad de antecknat att de lovat !!!
Glöm för gud skull inte att berätta att du spelar in och att det kommer med på inspelning .. Annars kommer du få detta svar .. inspelningen är inte godkänd för säljaren visste inte om det . ???????? Hallå hahhaa så äckligt företag .

OCH SIST LÄGG UT PÅ YOUTUBE
ALLLA SAMTAL !!!

Minna Packalén

Som så många redan påpekat....sämst!

Jag tecknade ett mobilt bredband med dom på två år, under förutsättning att jag hade täckning där jag bor och längs med de vägar jag färdades mest på. Japp! Det skulle jag ha bedyrade hon OCH att jag fick säga upp det om så inte var fallet. Jag hade ingen täckning hemma och inte heller på de flesta ställen jag brukade befinna mig på. Försökte säga upp med hänvisning till att jag hade blivit lovad att kunna göra det om täckning saknades. Tror ni att det gick??? Inte en chans, fick vackert betala i två år trots att de inte levererade. kul att betala för ngt man inte får....aldrig mer säger jag bara!

2012-09-26

Om Telenor!

Jag har haft Telenor innan. Jag var nöjd med dem. Jag ska nog skaffa Telenor igen tänkte jag. För att jag saknar deras vänliga personal som hjälpte mig, när jag hadde problem med mitt abonomang.

2012-09-21

Telenor

Jag brukar inte bli arg men Telenor måste vara ett av dom sämsta företag jag stött på. Tyvärr så tecknade jag ett abonnemang på 2 år. Min täckning kommer nästan aldrig upp i 3G, surf inte mer än 5mbit/s i bästa fall. Jag betalar för 16mbit/s. Har varit i kontakt med kundtjänst flertalet gånger och dom svarar bara avvisande precis som man är dum i huvudet. Jag har nu 4 mån kvar av abonnemanget och jag ska lösa skiten för 2000:- så att jag slipper Telenor. Jag rekommenderar INGEN att skaffa Telenor. Sämsta kundtjänsten. Telefonen jag köpte iphone 4, måste jag betala för att låsa upp om jag vill byta operatör. En telefon som jag köpt, fantastiskt.

2012-09-19

Ros och ris

Har läst många av de omdömen här och tycker kanske inte alla är så rättvisa. Jag har haft Telenor sedan Januari och har inte haft några problem. Alltid bra bemötande samt tydliga svar på eventuella frågor. När jag bytte ner mitt abb. från 399 till 149 fick jag direkt info om att min förhöjda månadsavgift skulle gå upp samt att surfhastigheten skulle sänkas, vilket jag accepterade. Har heller inte haft problem med fakturor, dom justeras direkt man ringer och påpekar om det är nåt fel. Enda mörkret är att jag fått felaktig uppgift om vad det skulle kosta att köpa loss min telefon men fortsätta ha kvar mitt abb. första två gångerna fick jag summan 800 och senast jag ringde skulle det kosta mig 3200, vilket överraskade mig. Jag tror säkert att mångparten här haft problem, men har man ett bra bemötande får man detsamma tillbaka. Det fick i alla fall jag. Så länge Telenor levererar det dom lovar har jag inga planer på att byta operatör/telebolag.

2012-09-17

Richard Nilsson

Fantastiskt uselt företag !!

Detta företag kan man ej ta på allvar. Sämre service finns inte. Dom klarar inte att göra någonting rätt känns det som. Dom försöker hela tiden lura en och är man inte uppmärksam blir man blåst. Hela släkten ska nu inte förlänga vilket gör att dom blir av med 13 kunder vilket ger dom ca 35000:- mindre per år bara från oss.

2012-09-14

Förmodligen f d kund

Ändrat barnabonnemang utan att meddela mig!!!!

Har precis bytt till Telenor. Tog en "familjedeal" då man fick två lurar med abonnemang till mig och mannen. Sedan ringde jag och tecknade tre barnabonnemang också. Men när jag fick hem brevet såg jag att det stod "upp till 18" bara på två av dessa, det tredje var "149/månad pott med surf". Ringde igen och bad dem ändra detta till "upp till 18" som det skulle vara. Det skulle de fixa. Och vad händer? När sonen kollar saldot på sin mobil drygt en vecka senare, som han bara skulle kunna använda 179:- på, har han använt nästan 800 kronor UTÖVER det han ska kunna. Den dagen var han hemma från skolan p g a ont i magen kan jag säga....Ringde genast Telenor som sa att man var tvungen att ha ett vuxenabonnemang för att få ha barnabonnemang. Och det var ju mannen som stod på våra abonnemang medan JAG tecknade barnabonnemangen. Varför kunde ingen säga det direkt? Vi hade lätt bara kunnat flytta över barnabonnemangen på hans namn direkt då. Så FULT att bara ändra ett abonnemang utan att säga någonting!!! Jag har alltså nu ett abonnemang som jag inte beställt. För över en vecka sedan ringde jag och då skulle man lyssna av ljudfilen då jag beställde barnabonnemangen och höra av sig. Jag ringde i början på veckan då det gått en vecka och ingen hört av sig. Då trodde den jag talade med att den jag först talat med skulle höra av sig inom ett par dagar. Nu har det gått fyra dagar till, inte ett ljud. Och att dessutom sitta och säga att "ursäkta, jag hörde inte, det skrapade där" då och då när

2012-09-13

Lena Eriksson

Katastrof

Otroligt företag. Bara 1:or här. Är det personalen själv som ger 5:or? Riktigt blåsföretag. Kan man inte sätta 0? Tänk efter många gånger innan ni gör affärer med dessa bluffare.
Mitt avtal gick ut för en tid sedan och en tjej från Telenor ringde och undrade om jag ville förlänga det. När jag sa nej, att jag tänkte byta operatör p.g.a. deras dåliga teckning small hon luren i örat på mig. Jag kontaktade Telia och porterade över till dom. Nu vill Telenor ha betalt fastän jag inte förnyat mitt avtal.

2012-09-11

Niklas B

Värsta bemötandet jag varit med om!

Är otroligt besviken på ert bemötande på kundservice - det är bland det värsta jag varit med om. Jag har tyvärr ett år kvar på mitt abonnemang, men så fort jag får chansen ska jag säga upp det direkt. Usch!

2012-09-10

Sarah

Kontantkortsstrul

Ringer inte så mycket och klarar mig därför med kontaktkort. Försökte byta till ett annat slags kort, men det gick aldrig igenom trots att de meddelade mig att det hade det. Kundtjänst skötte det bra och jag fick tillbaka pengarna jag förlorat. Dock fick jag några veckor senare se att pengarna bara läcker! Då har de bytt (utan min vetskap) till 'kontant bas', trots att jag skulle ha 'kontant enkel', och det nya bara suger ut pengarna. Nu när jag pratar med dem så kan de varken se sitt gamla misstag (som de erkände och försökte rätta till) eller göra någonting åt det sitt fortsatta strul. Usch, vad tråkigt. Dessutom är 'mina sidor' nere 8 av 10 gånger man försöker använda tjänsten.

2012-09-09

peter

sämst

helt jävla sjukt va kassa dom e.
har ett internetabbonemang och jag laddar ner i 5kb/sek herregud vilken skit.

aldrig mer

bind inte upp dig försök och undvik skiten.

Tina

Vad har hänt med Telenor? Har haft det i många år men det senaste året är rena katastrofen! Har bara fått någon enstaka faktura som jag INTE har behövt ringa för. Kopplade till ett barnabonnemang för 79 kr och fick en faktura på över 800 kr!!! Med massor av felaktigt debiterade poster! Man håller andan varje gång man öppnar en ny faktura: vilken överraskning väntar på en den här gången? Det verkar som att allting som kan gå fel går fel! Och även det som inte kan gå fel går fel i alla fall! Vad sysslar ni med, Telenor? Det enda positiva är fri surf.

Lina Johansson

Telenor är SKIT

Kan bara lätt säga att Telenor måste vara sämst på de dom gör! Avtalen är omöjliga att förså som privatperson och inte behöver du läsa igenom det heller! Tänka sig vad bra hahaha! Telenor skaffade mig en hemtelefoni för ett helt år sedan som jag inte har tecknat utan Telenor tog sig friheten, jag betalar på det och kan inte säga upp det har aldrig haft och kommer inte skaffa hemtelefoni! Så väldigt konstigt, jag får dessutom påminnelser på mina ordinarie räkningar som ska vara betalde 2 månader efter, och själva orginalräkningen har jag inte fått på månader, får alltså bara påminnelser utan någon original! Får helt enkelt ringa Telenor flera gånger i månaden och fråga om jag har någon räkning att betala! Vill inget hellre än att säga upp mina abonnemang men det skulle kosta mej 7358kr och för det har jag fått en enkel gammal hederlig knapptelefon, 10 timmar surt i månaden och en hemtelefoni som inte går, vill inte heller, att använda!

Eriksson

Alltid fel på fakturorna!

Det är ju inte klokt att man som kund ska behöva lusläsa trafikspecifikationen på fakturan varje månad! Ni har gjort fel så många ggr nu! Fruktansvärt opålitligt. Jag som kund ska kunna känna mig trygg att det jag ringer för betalar jag för och inte mer.

2012-09-05

Telenomore!

Hade jag kunnat vrida tillbaka klockan bara, så jag aldrig gått in till butiken den dagen och faktiskt litade på den jävla säljaren som lurade mig rakt upp i ansiktet. Resultatet har blivit 6mån av klydd tills jag till slut kunde överföra hustruns telefonabonemang till henne som det var tänkt från början. När detta då var klart förlorade vi den försäkring vi tecknat vid köpet, så när halva bindningstiden är kvar är den oförsäkrad trots att vi ville ha försäkring. Allt tack vare att säljaren lovade mig att det spelade ingen roll att jag hämtade ut båda telefonerna. Detta har resulterat i en massa telefonsamtal och mail och till slut en käftsmäll! Jag lovar Telenor att jag ska göra allt jag kan för att ge er den kritik ni förtjänar för kunden ska ni inte ha!!!

2012-09-02

Maria

Sämst täckning i Sverige?

Händer 2-3 gånger i veckan att jag inte har någon täckning, har testat byta telefoner flera gånger. Även mina grannar har dessa problem. Mycket märkligt när där jag bor ska ha den bästa täckningen tydligen.
Frågade Telenor själv och dom sa att "Det ska inte vara någon störning där du bor, har du prövat starta om mobilen?". Gode gud, tror dom man är helt borta eller. Dom vet mycket väl själva att problemet ligger hos dom men ljuger om det.
Skamligt företag. Hoppas verkligen att Telenor går i graven snart.

2012-08-31

Ola

Telenor vilket skämt

Trots att man säger upp abbonemanget före det går ut tvingas man betala 3 månader till
Man får dessutom inte använda tjänsten för sim kortet låser dom när man säger upp
Norska jävla svin
Ta vilket jävla bolag som helst men inte Telenor

2012-08-31

3 mån uppsägningstid på O-BINDADE avtal

Det finns 3 mån uppsägnings-tid på alla avtal i Telenor. Man kan inte se den i avtal man täcker i butik, det finns bara skriven i deras avtal-pdf på websidan. Det var min misstag, att jag glömde kolla websidan. Var uppmärksam!
Avtalen är ren svindel - denna läxa kommer mig att kosta minst 1500 sek.

Internet koppling fungerar bra, uptime är minst 99% i alla nödvändiga livets situationer.

2012-08-27

Inger Algotsson

Under all kritik

Har inte ord för hur man blir behandlad av er!!! Först en lång väntetid och när man väl kommer fram och får prata med en person så kopplas det in en undersökning där man ska svara på frågor angående vad man tycker om Telenor och bemötandet där!! Ja vad ska man säga??? Jag hann ju inte få något bemötande. Vi avbröts ju mitt i samtalet med detta och sedan kom jag ju inte fram igen så gissa vad jag svarade på den undersökningen.....Ringde igen och bad om att slippa stå i kö pga detta. Det skulle fixas. Jo, jo! Det var samma kö igen. Ringer igen för att be om att slippa kön. Får då svar av en annan person att det går inte. Vad ska man tro och vad ska man göra för att få prata med någon i ett ärende som kan ta högst 2 minuter.Tittar då på Eniro om det finns någon mailadress. Hittar ingen men däremot en massa omdömen. Det var näst intill bara mycket negativa!!!Kan bara instämma i denna kör! Ynkligt! Kunde ju ha den servicen som Telia har att man ringer upp kunden om han/hon inte vill stå i kö. Men inte!!!!Jag vill bli uppringd!!! Framför allt då man blir avbruten mitt i ett samtal!

2012-08-20

Kasper

Telenor borde skämmas

Har haft ett abonnemang från deras 399kr/mån-kampanj nu i snart ett år. Fakturan stämmer aldrig och jag får ringa deras dryga jävla kundtjänst varje månad för att be dem skicka ut korrekt faktura. De ursäktar sig varje gång och lovar att de ska ordna detta tills nästa månad men nu skrattar jag bara åt dem... Antar att de spelar på folks ovilja att klaga eller tom. okunskap om vad de faktiskt köpt och lurar så mycket de bara kan. Snacka om bolag utan moral!!

2012-08-17

emma

minus för min del ilsken

trött på abonnemang va låst bunden kontant kort tryggare bättre
ja minst sagt falska urdåligt ilsken urdåligt falska bolag otydliga luras mitt råd passa er för fan för Abonnemang över lag inget är grattis missnöjd blåst lurad kund .

nu ä jag låst ovasset vill el inte enligt dem. är så jävlas sur så öj ja bara för namnet fräcka jävlar ..
ja är fel tycker jag med . men man kan gå vidare till rätten faktiskt om man har tid tålamodet.
hatar folk ej är tydliga . till mig sa dom då grattis faktura skit snack gå ej på det . köp kontant mobil i stället kör kontant kort i stället slipper man ringa styra .stöder håller med, håller ej vad som var lovat . ändrar efter som passar dem suck

2012-08-08

Steen

VARNING!! VÄLJ ALDRIG TELENOR!!

Måste vara det sämsta och mest giriga bolag jag stött på..
Falsk marknadsföring har nu fått ett ansikte.
Jag har varit en bra kund till telenor i många många år med höga fakturor på ca 1500 - 2000 SEK i månaden.. En exemplarisk kund med andra ord utan en enda försenad faktura på alla dessa år.

Jag bestämmer mig efter att ha sett deras vilseledande reklam om att byta ner sitt abonnemang , och väljer ett billigare abonnemang ( 79 SEK) i månaden då jag ska resa och inte har så mycket användning av abonnemanget under några månader framöver..
Pratar med en tjej som intygar flera gånger att jag BARA ska betala 79 sek för abonnemanget samt 250 SEK i förhöjd månadsavgift..
Detta intygar hon alltså flera gånger ( jag var noga med att fråga då jag hört rykten om straffavgifter mm)

När jag sedan får mina fakturor har plötsligt ytterligare 250 SEK lagts till!!!??

När man ringer Telenor och frågar vad de 250 kr extra är för får man bla höra att när jag hade mitt tidigare abonemang så hade jag en "hemlig" rabatt som endast telenor vetat försvinner denna "rabatt" försvinner när jag byter ner mitt abonnemang?

Det var nog det dummaste jag hört i hela mitt liv!!
Jag hade en rabatt som bara telenor kan se i sitt internsystem!? Eh , ok.. logiskt..

Att ett företag kan vara så snikna och dumma att de förlorar en BRA kund sedan många år bara för att blåsa mig på 250 SEK i månaden.

Självklart kommer jag att gå vidare med detta

2012-08-06

Riktigt jobbiga säljare! Annars helt okej

2012-08-06

Tills döden skiljer oss åt?

Jag tecknade fast-pris abn i en butik men efter första fakturan på flera tusen ringde jag och fick veta att det blivit ngt "fel"!!!!??

Jag bad de fixa det och sen löpte på tills nästa faktura på ytterliggare tusen kom! Ännu ett samtal och flera minuter förklarande och faxande av min kopia av avtalet z-antal ggr tills de medgav att den hade kommit in. Nu borde det varit klart va?
Icke! Ta mig f-n fick jag ett saftigt faktura igen!!!

Hur i helvette? Ju för att när du väl har ett abonnemang så är det alltid 3 mån uppsägning. Alltså pga deras misstag behövt lida tre månader.

Och alla samtal och faxande var helt förgäves!
Nåväl fastpris och nu var man lagom glad!

24 mån bindning och efter cirka 14 månader flyttade jag till ett nytt område som inte ens fanns på google maps och ingen täckning. När jag ringde och ville bryta mitt kontrakt sa de praktisk taget att endast vid dödsfall! För enligt de behöver inte min mobil fungera hemma hos mig. What the FUCK!

Jag skrev och ringde och kom ingenstans. Jag fick skaffa ett jävla kontantkort och vidarekoppla min telenor nr till comviq kontant för att kunna ta emot samtal väl hemma!

Nä du ! När deras säljare ringer mig så jag är inte så trevlig...

2012-08-04

Catherine Skala

Värdelöst.

Det mobila bredbandet fungerar ungefär en kvart om dagen. Resten av tiden får man meddelanden om att man måste installera drivrutin för ZTE WCDMA Technologies MSM, att en konflikt för IP-adresser har upptäckts (detta händer ungefär en gång i minuten), att inget modem kan hittas, mm, mm. Dessutom står det att jag är "connected" trots att det bara är någon sorts lokalt nätverk (som inte existerar) jag är "connected" till och inte Internet. När man ringer till kundtjänst är de som svarar helt inkompetenta och när man inte ger sig så placerar de en sist i kön. Skriver man mail tar det över en vecka innan de svarar. HELT värdelöst och jag varnar verkligen andra för Telenors mobila bredband i synnerhet och Telenor i allmänhet. Tydligen är jag inte ensam, att döma av övriga kommentarer..

2012-07-30

Bäst!

Har haft Telenor länge och är jättenöjd! Bra priser, lätt att själv utveckla och förändra sitt abonnemang. Täckning överallt, fri surf och bra priser. Jag är jättenöjd.

2012-07-30

Alex Westin

Är företagskund hos Telenor och måste varna andra företagskunder för att ingå avtal med Telenor. De är extremt dåliga på att specificera vad som ingår i abonnemang och leveranser. Vidare är deras kundtjänst och support under all kritik, de har helt enkelt inte kompetent personal som kan åtgärda fel och hjälpa dig som företagskund att felsöka inom rimlig tid!

De är också helt oförmögna att vara branchmötande och tillgodose individuella behov.

Vad jag märkte på denna sida är de helt oförmögna att bemöta kritik då inget är besvarat, men de kanske skiter i det helt enkelt.

2012-07-27

Karl-Johan

Hemsk service, dåliga avtal, ockerverksamhet.

Hemsk service, dåliga avtal, ockerverksamhet.

2012-07-27

Simon Hansson

Helt underbart

Bra täckning, rättvisa priser och alltid fri surf. Vad mer kan man be om? Älskar att ha Telenor, för när alla andra har problem med täckningen så sitter jag där och surfar/smsar/ringer på utan problem. Kundtjänsten är tillgänglig nästan dygnet runt, och man kan verkligen skräddarsy sitt abonnemang. Absolut den bästa operatören i Sverige. Förstår mig inte på alla som klagar.

2012-07-14

Veronica F

Telenor LURAR ungdomar!

När man köper en telefon genom ett abbonemang på Telenor så görs aldrig en kreditupplysning. Vilket innebär att ungdomar utan inkomst kan teckna ett avtal med Telenor. Sen har företaget MAGE att, utan att upplysa kunden begära in förskottsbetalning tre månader i förväg för att kunden har missat inbetalningar (på grund av att kunden inte har inkomst eller pengar). Sen när förskottet är inbetalat så skickar företaget DESSUTOM faktuor månadsvis. Så kunden ska alltså betala dubbla fakturor. När man påtalar detta och försöker få de i kundtjänst att förstå att det blivit fel så blir man bara skickad hit och dit. Till slut efter många samtalstimmar så förstår dom "problemet" och säger att kunden får tre betalningsfria månader och att vi kan riva räkningen. Detta görs och kunden tror att allt är frid och fröjd. Men nu börjar det droppa in NYA räkningar samt så hamnar kunden hos justitsia utan att få påminnelse. Nya kontakter som kräver många samtalstimmar... Och nu ska kunden kunna BEVISA att denna betalt räkningarna med att visa upp ett eller flera OCR nummer för telenor kan tydligen inte se vad som är betalat eller inte... Under tiden så tickar det in nya räkningar. Dessa visar att kunden ringt med telefonen. Kunden har inte velat ringa med telefonen på grund av att kunden inte har pengar... Hur går det ihop? Jag som förälder tänker inte hålla tyst. Media är redan kontaktad. ARN står på tur. Och jag skulle gärna vilja prata med den som är chef. Jag är heligt förbannad och kommer at

2012-07-06

VÄND OM!

Katastrof

Om du så står i valet mellan flaskpost och Telenor väljer du flaskpost. Det fungerar ju till och med ibland.

Att man måste koppla in ARN för att kundtjänst inte gör vad en kundtjänst ska och bör göra är katastrofalt dåligt. Har varit kund i 8 år, och stått ut med mycket. Men nu kommer jag inte för mitt liv att prata gott om dem till någon. Nu har bägaren runnit över. Inställningen är "det går inte", "återkom imorgon", "nej det går inte att lösa", "vi har gjort allt rätt", "det är dig det är fel på" och nu senast fick jag glåpord efter mig i en Telenorbutik när jag försökte få hjälp. Den blinkande varningsbojen är härmed utlagd!!

2012-07-04

Anna-Lys

Bojkotta Telenor

Nu är det kört Telenor! Haft Telenor i över 10 år, en markant försämring har skett i både tillgång, service och attityd sedan de slogs ihop med Bredbandsbolaget. Ä det så att människosynen förändras drastiskt med stigande intäkter? Verkar så! Då är det bara vi "den lilla människan" som tillsammans kan rätta in dem i fållan igen. Byt! Byt till vad som helst, bara Telenor krymper tillbaks till en kundorienterad servicemedveten telekom leverantör! Skit på er Telenor/Bredbandsbolaget! Jag har nu bytt till Halebop Rubbet, billigare och trevligt bemötande i deras Chatt-funktion.

2012-06-29

Varning för telenor

Dom ljuger i telefon att dom 4g ingår i telefonabbonemangen när man klagar att man fortfarande bara har 0,2mbbit så säger dom att det är fel på telefonen man köper då en ny telefon som kan ta emot 4g det funkar fortafarande inte utan ja hade fortfarande 0,2 mgbit, då säger dom att 4g inte ingår i mobilabbonemangen o ursäktar med att de är inte så lätt för dom att veta allt???? läser man på nätet så har telenor och comviq dessutom monterat upp fel 4g antenner i hela sverige som säder på 900 megahertz inte ens telenors mobila modem läser det utan 800megahertz som tela har på sina antenner och som lte telefonerna läser så telia är det enda riktiga 4g idag tyvärr, telenor är inkompetenta och erbjuder bara skräphastighet för pengarna vad gäller mobilt bredband, jag sa upp mitt abbonemang idag

2012-06-20

Robin

TELESNOR!!

SÄMSTA JÄVLA OPERATÖREN I LANDET!
dem skickar hälften av mina fakturor till min address som jag hade för ca 2 år sedan då jag inte ens var kund hos dem.. detta har resulterat i att jag inte har betalat de fakturorna som skickats dit (inte så konstigt,, har ju inte ens sett dem.).. nu har dom stängt av mina tjänster,, de gjorde dom samma dag som jag fick hem ett inkassokrav (igår).. den fakturan betalade jag direkt precis som alla mina fakturor som skickas till mig.. nu när jag kontoktar dom så tar de ca 4 bankdagar innan dom låser upp mina tjänster igen.. de enda dom säger är att jag får ta de med posten.. varför har dom ens min gammla address? ingen kompesation för inkossokostnaderna inte heller något avdrag för att jag inte kan använda min telefon under midsommar osv... JÄVLA IDIOTER!

2012-06-18

Telenor Sveriges sämsta operatör?

Telenor är skrattretande dåligt, aldrig mottagning hemma "söker nät" gör den hela tiden, samtal koplas ner hela tiden, När man påtalar detta säger de att det måste bero på telefonen, men det sköna är att när jag var i Grekland förra veckan och använde samma mobil hela tiden och gick via vodafon GR så kopplades luren aldrig ner en enda gång och kvaliten på samtalen var tydligare till Sverige än vad jag är van vid när jag ringer till vänner en km bort.
Ska bli så skönt när bindnigstiden går ut i dec att bli av med detta skitbolag. OBS 3-månaders uppsägning har de, riktig tur man kollade utgick ifrån 1 månad, nästan blåst en gång till,,,,

2012-06-17

Max

Telenors Mobila Bredband

Allvarligt talat.

Jag förstår att ert mobila bredband kontant kanske inte ska vara det bästa i världen.

Jag provade på skoj att köra igång mitt 56k modem. Det fick fortare än ert mobila bredband.
dessutom kopplade det inte ner hela jävla tiden.

Nej. Första och garanterat sista gånger jag betalar till er igen.

Skulle ALDRIG rekommendera någon att ens prova ert mobila bredband.

2012-06-15

Caroline

Trodde inte företag som dessa fick existera!

VARNING FÖR TELENOR!

Kolla även alla omdömen människor skrivit på Prisjakt = lång lista med ingående omdömen och betyg USELT

Lurar till sig nya kunder genom att medvetet ljuga och erbjuda tjänster/avtal som sen inte stämmer och när man väl är kund sen går det inte att göra något åt det förutom att dra det upp i rätten. De lyssnar/följer inte ens Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Ens fasta och rörliga kostnader kan bli en mycket dyrare historia en vad man först trott, med problem att komma ut på nätet och dåligt fungerande surf.

Endast trevliga och hjälpsamma - tills man blivit kund.

Först vill jag påpeka att jag är en lugn och artig person när jag talar med kundservice - så bemötandet jag fått har inte kunnat vara en reaktion på att jag skulle betett mig illa.

Jag avtalar aldrig något utan att skriva ner allt som sägs och dubbelförhöra mig om vad jag eventuellt kan ändra i avtalet och vilka rättigheter/möjligheter jag har som kund hos företaget. TELENOR HÅLLER INTE VAD DE LOVAR!

Jag har mötts av bland annat "meh, men herregud vad du håller på" och "ja, men det är såhär nu och det går inte att göra något åt". Jag har även bett otrevlig person i kuntjänst att få tala med någon annan och fått frågan tillbaka med irriterad röst varför jag vill prata med någon annan. Denna fråga avslutad med ett surt suckande och "ja visst", att hon skulle koppla mig vidare. Sen fått jag sitta med en tyst lur i många min

2012-06-08

Abdullah Almasri

kundtjänst!

jag är ganska nöjd med mitt abonnemang (Telenor Pott med surf 149). Jag tecknade abonnemanget typ 2 veckor sedan men för någon anledning så funkade inte sim-kortet direkt. Jag ringde dem och två dagar sedan fick jag ett nytt hemskickad. Idag fick jag fakturan och där står det "debitering nytt SIM-kort 250kr"
varför sa de ingenting om att det kostar 250?
plus sim-kortet funkade inte från början, varför skulle JAG betala för det?
själva abonnemanget får 5 stjärnor men kundtjänsten får 1

2012-06-08

Kass

Håller inte vad de lovar. Tar tillfället i akt att skicka fakturor till inkasso när du ber dem hålla i fakturan i ett par veckor när du är på semester. Fick spendera 6 månader med att överklaga i tingsrätten då jag fick kronofogden på mig p.g.a. deras idiotier och deras inkasso bolag. Vann målet och i och med det stängde de av mitt abonnemang och skicka faktura på resterande abonnemangstiden (13 månader á 15000 kr) utan att jag fick använda det.

2012-06-05

Daniel Johnsson

Orsakar inkassa pga fördröjd e-faktura

Förutom väldigt sviktande kvalitet på deras bredband så fortsätter dom skicka pappersfaktura trots att man beställt e-faktura. Det gjorde att jag missade en faktura och då vill dom ha en massa straffavgifter. Totalt över 200 kr! Nu ska jag säga upp abonnemanget.

2012-05-13

Karl

Telenor. Trådlöst bredband går ner konstant i Sthm

Telenor ger mig inte trådlöst bredband för drygt 200 i månaden. Bryts konstant. Buter plats på motagare, ingen skillnad, får instruktioner från kundservice, ingen skillnad.Lönlöst för spel och stressande i övrigt. Anslutningen avbröts, Fel vid sidhämtning. Var tionde minut. När den väl fungerar ger den 8 Mb, hälften av vad som utlovats.
Upplys blivande kunder om detta.

2012-05-10

Anders

Besviken

Det sägs att man får det man betalar för - Det stämmer verkligen. Telenor har billiga alternativ, men var beredd på att din uppkoppling kommer att dö med jämna mellanrum - Du får absolut inte den 'fart' du blivit lovad och tänk inte ens tanken (För er yngre, som äldre) att försöka köra online-spel med Telenor. Pingen må ligga kring 40-80 beroende på vad du spelar och vart servern är 'hostad' men det spelar ingen roll. Du kommer få 'lag-spikes' cirka. 1-2 ggr. per minut. Synd att plånboken lät mig bestämma detta köp. Gör inte samma misstag - Telenor är fullständigt värdelöst.

2012-04-25

Eva Johansson

telefonterror

Jag har ett "billigt" abbonemang på 99 kr per månad med Telenor. Försäljare för Telenors räkning ringer mig 2-3 ggr i veckan och påstår att mitt abbonemang har gått ut , vilket inte stämmer. De vill alltså att jag skall köpa ett dyrare abbonemang, vilket jag inte vill. Jag har kontaktat Telenor vid 2 tillfällen för att dessa samtal från försäljare skall upphöra. Tydligen skall man stå ut med dessa samtal från försäljare när man har abbonemang hos Telenor. Så om du inte vill bli störd 2-3 gånger per vecka av dessa s.k. försäljare som ofta är väldigt påstridiga så välj en annan operatör.

2012-04-23

Clas

Medvetet oärliga och blåser kunder

1. Köper en iphone och vill överföra mitt tidigare telenorabonnemang - går inte och jag måste betala mitt gamla under hela uppsägningstiden parallellt med det nya - jävligt sniket.
2. Killen i butiken säger att mitt abonnemang är uppsagt och jag bara måste betala bindningstiden ut sedan upphör abonnemanget, på fakturan framgår inte om abonnemanget är uppsagt eller ej och när jag börjar ana oråd och ringer så visar det sig såklart att jag betalat i onödan i flera månader eftersom man "inte kan säga upp ett abonnemang i butik utan måste ringa in, det går bra imorgon när fakturaavdelningen jobbar" - Förutom att säljaren var oärlig så är det ju fullkommligt skitsnack att dom inte skulle kunna lägga in ett ärende till fakturaavdelningen om uppsägning i nåt ärendehanteringssystem som alla andra ärenden både via supporten och från butik.
3. Eftersom jag skaffade ett nytt abonnemang och hade E-faktura på det tidigare så funkade naturligtvis inte E-faktura på det nya abonnemanget, så jag fick ett antal avgifter för pappersfaktura på grund av att dom inte kunde hantera en person med två abonnemang samtidigt och Telenor skyllde på Handelsbanken. Detta sköts enligt handelsbanken helt av Telenor själva och det var endast genom deras inkompetens/medvetna "många bäckar små tjyveri" av kunderna som detta blev ett problem.
4. Av fakturorna från 2011-2012 har i princip samtliga en icke bankdag som tillhandadatum - Antingen följer inte Telenor samma kalender som vi andra eller också

2012-04-22

Isabel

Sämsta Telenor

Var i all sin dar fått ni uppgift om att jag ringde till nr.upplysning och därför har ni debiterat över 70. kr. på senaste faktura. Är ni på fullt allvar ett elektronisk företag, eller vad är ni för några?. Jag kan bevis, påvisa om att jag aldrig under desvärre de många år jag har varit kund hos er ringt nr.upplysning. Jag skulle vända mig till Eniro som är 100% billigare. Ang. kundtjänst önskar jag den tid jag kommer att vara hos er att ni säger upp dessa personer och anställer andra med uppfostran. Nästa sista man från kundservice meddelade till mig om att jag kanske hade ringt nr.upplysning och därefter raderat det fr. min telefon. Fy på er, det är inte jag som ljuger utan ni som debierar samtal som ni inte ägt rum. 5, 6 år har jag haft avtal med Er. Det är sista gång.

2012-04-22

Mark

BÄSTA TELENOR!

Självklart klagar alla. Som marknadsförare vet man att det är mycket lättare att "skrika" när man är missnöjd än nöjd. Men samma marknadsförare skall nu ge ros till Telenor. Som föreagare med 10 anställda är vi MYCKET nöjda med er. Som privatperson införskaffa jag ett Tele2 ab. under deras 345:- kampanj för att få en fri telefon. Men självklart slutade jag använda själva ab. efter ca 10 dagar. Tele2:s kundtjänst hade en väntetid på 20-30min när jag ringde PLUS ATT DOM STÄNGER! Telenor har öppet 24/7 och jag har aldrig behövt vänta mer än 3 min. Som företagare i Göteborg är ni bäst. Mycket bra nät, mycket bra service. Dock kostar det ju. Men smakar det så kostar det.

2012-04-14

arg

Lurad + bindning och uppsägningstid

Lurad på frölundatorg av säljare: Jag tecknar mitt avtal: Fast avgift + iphone. (trodde jag)
Efter ett halvår får jag en faktura på 1300 ringer till kundtjänst. Kundtjänst går igenom och förklarar att detta är för att jag har ett pottabb. Förklarar att det ej var vad jag tecknade. Kundtjänst säger gå till butiken: jag säger att nej det tänker jag inte göra. etc. jag får ingen hjälp och jag lägger på. Tiden går och nu har uppsägningstiden gått ut. (min iphone har gått i sönder). Jag tecknar ett mycket bättre avtal med tele2. Iphon4s+fastavgift 349 i månaden. SJukt nöjd i 3 veckor. Sedan kommer den så kallade "slutfakturan" från telenor - en slutfaktura på 1565,00 kr. Jag ringer kundtjänst och frågar varför den var så hög - får förklaring att det var slutfakturan som ligger inbakad där: jag frågar om hon menar att detta är för 3 kommande månader: ja det är det svarar kvinnan. Jag frågar om jag kan använda detta på något annat sätt med tanke på att jag nu då blir tvingad att betala för 3 kommande månader. nej det kan jag mer eller inte får jag som svar. nu är jag arg på telenor.

2012-03-29

Gatwick

Varning! Varning! Varning!

Varning för Telenor och deras Bredband. Jag betalar fö 16 Mbit/s och får 0,2 Mbit/s hämtar och 0,02 Mbit/s skickar. Påstår att det är fel på mitt mobila modem (levererat av Telenor) Men det märkliga är att det felaktiga modemet fungerar utmärkt och visar bra hastigheter på nätterna :-(
Telenor har extremet dålig kundservice där personalen inte kan särskilt mycket om tekniken utan rapplar endast datorgenererade standardssvar. En etta som betyg är definitivt för mycket

2012-03-27

hasi

varning vid byte av abb på telenor

hadde abb på telenor. 299 kr för abb och 220 för mobilen. ville byta ner mig vilket i reklamen inte skulle vara något problem. ville ha 79 kr surf. När jag gjort detta får jag betala 50 kr extra varje månad. Har fått olika svar varje gång jag talat med kundtjänst. Den ena säger att telefonen blir 50 kr dyrare i månaden p g a detta. och den andra säger att abonnemanget på 79 kr blir 50 kr dyrare. d v s om du byter från ett abbonemang till ett annat kostar det 50 kr extra i månaden. I reklamen säger de " byt när du vill". För mig kostar det 50 kr * 21 månader extra. totalt 1050 kr. TACK TELENOR!

2012-03-14

Eva Nilsson

Telenor är värdelösa

Har extremt dåligt täckning med min telenormobil men utmärkt med min privata telia, obs! samma typ av telefon.
Ringde kundtjänst som bad mig mäta utomhus för några celler kanske skulle riktas om. Gjorde så med samma usla resultat.
När jag ringde nästa gång blev jag uppmanad att byta simkort. Gjorde det också. Och svaret blev goddag yxskaft.

2012-02-20

Christian Östman

Bra och dåligt...

Funkar alldeles utmärkt men kundservice är ju helt värdelös! När man vill ha kundservice så vill man ju prata med någon från telenor men istället får man hålla på och trycka runt och man får inte svar på något, så jag var tvungen att chatta med dom för att kunna få kontakt. En aning löjligt...

2012-02-18

Pelle

Usel täckning!

Tyvärr har Telenor riktigt usel täckning på mobilnätet, även med 3G. Det är skrämmande, med tanke på att vi ändå lever i ett modernt samhälle 2012! Fungerar även dåligt i storstäder och utanför ska vi inte tala om. På mitt landställe i Östergötland fungerar inte nätet alls. Man måste bege sig iväg en mil för att kunna ringa, surfa eller ta emot samtal. Har påpekat det för dom, men det är som att tala med en vägg.

2012-02-17

Andreas

Sveriges bästa operatör.

Har varit kund sen 2006 och finns inte en tanke att byta till annan operatör. Fungerar klockrent vart jag än befinner mig, oavsett ifall jag sitter hemma eller i en krigsbunker i Tyskland så kan jag ringa. MYCKET NÖJD!

2012-02-17

Henric de Koster

Varning för Telenor!

Telenors uppdelning i många bolag med olika arbetsuppgifter fördelade på många ställen medför att den ene inte vet vad den andre gör. Detta gör, att det enda som fungerar på Telenor är att lura kunden såväl på pengar som på falska förhoppningar. Jag har fått nog och försöker hitta något annat telefonbolag. Tyvärr är det enligt redaktionen för PCföralla ungefär samma dåliga kundbemötande hos de andra stora bolag, så man får se vad man hittar. Kanske något för TV-programmet PLUS att börja granska? Tyvärr gick det inte att sätta 0 i betyg, för det är vad Telenor är värd!

2012-02-16

Bodil Hermansson

Extremt dålig kundservice!

Beställde en telefon på telenors hemsida, tyvärr fick utlämningsstället inbrott samma natt som telefonen kom dit. Idag en månad senare har jag fortfarande inte sett röken av någon telefon. Jag har ringt till Telenors kundtjänst otaliga gånger, och får svaret: " vi kan se att ett ärende har skapats, vi återkommer till dig när vi har svar". Mitt telefonnummer flyttade jag från min gamla operatör till telenor, och kan alltså inte använda det nu eftersom jag saknar telefon och simkort. Att låta mig som kund ta det här strulet då något hänt på vägen med leveransen tycker jag är under all kritik.

2012-01-16

anita

Telenor lurar gamla

Min moster som är nästan 90 år har blivit lurad av Telenor. Först blev hon pålurad ett abonnemang med mobil, sedan har det bara rullat på. Hon kan inte ringa vilket nummer hon vill från sin fasta telefon, som numera är hopkopplad med mobilen. Helt sjukt allting. Fullmakten som jag fått och skickat till Telenor har "kommit bort"?? Jag vill varna alla för att teckna abonnemang med Telenor.

2012-01-05

Patric

Telenor <3

Helt fantastiska! Förstår inte alls alla negativa kommentarer nedan. Visst, det finns säkert idioter som arbetar där - precis som på alla andra platser, men som helhet är det sjukt bra. Alltid fått unika erbjudanden, oftast bra service samt kort kö-tid. Jag har haft Er i drygt 8 år och kommer forts. med det även om jag arbetar för en annan operatör ;)

2011

2011-12-31

Johan Larsson

Vad hände med Telenor?

En gång i tiden var dom störst (Europolitan, Vodafone) och i mitt tycke, bäst. Grym täckning, bra service och bra dealer. Tycker ända sen dem blev Telenor har allt kapsejsat. Usel täckning, en kundservice som knappt kan något (ca 4 av 5 ggr har jag inte fått hjälp med det jag behöver) och svindyra till gränsen på lurendrejeri på deras dealer. Vad hände? Mycket tråkigt då jag har haft Telenor/Vodafone/Europolitan sen start. Men nu är jag tyvärr väldigt nära på att byta till en av deras konkurrenter. Har prövat att se hur bra täckning jag får med några utav dom andra, och det är verkligen en rejäl skillnad. Tråkigt faktiskt.

2011-12-20

Gerry

Skräp

Sämre operatör finns inte.... Kass täckning, usel kundtjänst etc

2011-12-13

Mårten

Lurendrejeri

Telenor lurar en att betala fakturorna 2 gånger!
Jag missade att ha tillräckligt med pengar på konto för att betala en faktura från Telenor via autogiro. Då får jag ett SMS från Telenor som uppmanar mig att betala via bankgiro. Detta är helt OK. Jag betalar via bankgiro, men hör och häpna då drar Telenor ändå beloppet via bankgiro! (det fanns då tillräckligt på kontot). Ringde till Telenor men fick ingen vettig hjälp. Jag måste tyvärr klicka på minst en sol, men mitt egentliga omdöme är minus 2 solar !!!
Ingen förlängning av avtalet här inte...

2011-12-11

Daniel Alfredsson

Ganska bra

Fick en bra deal och är ganska nöjd. Halvbra service.

2011-12-07

David

Kundservice & Teknisk support, som dag och natt!

Ringde kundservice angående dålig täckning, som svar fick jag "Men där du bor ska det vara riktigt bra mottagning!" bad att få prata med teknisk support istället, Men det ville han först inte koppla mig till för att "det är ju inget fel". Men jag stod på mig och krävde att få tala med dom, och tillslut gav han med sig. Gissa vad killen på tekniska support sa? "Du jag ser att du bor en bit ifrån masten, så du har nog rätt rutten mottagning...." sen avbröt han mitt abonnemang helt och hållet, kostnadsfritt. Suverän kille. Kundservice dock, vilket jävla skämt. Kan ju inte ett piss. Jag hoppas innerligt att Telenor börjar skärpa sig. Annars kan dom lika gärna stänga igen hela skiten.

2011-12-01

Väntetid från h*lvetet

Till er som skyddar Telenor: Det är väl klart att man blir arg när man får vänta i en evighet på att få komma fram. Har väntat i 45 minuter nu, och snart får det vara. Visst kanske är många som ringer, men 45 minuter är INTE okej.

2011-11-18

Chris

Korrupta tjuvar

Mobila bredbandet sönder igen, skickades iväg på lagning på garantin. Skulle hämta ut det idag, nix det var tydligen mitt fel IGEN att den här satans jävla skiten slutat fungera. 499:- för ett nytt skulle dom ha. I helvete heller sa jag och bad dom dra åt helvete.
Telenor kan vara bra fram tills det strular, då går det åt helvete. Garanti är bara ett skämt för dom.

Så till er som funderar på att köpa bredband hos Telenor, GÖR DET INTE. Det blir en dyr historia.

2011-10-30

Falsk reparationsservice

Jag hade under en lång tid problem med mitt mobila bredband som ständigt kopplades ur. Hade försökt åtgärda detta vid flera tillfällen med kundservice både personligen på plats i butik samt flera gånger per telefon som jag tappat räkningen på. Till slut vid första kraschen av modemet kunde det skickas in till service. Fick tillbaka modemet som jag kunde använda en tid utan att det kopplade ur men jag hade en konstig känsla av att ingenting egentligen hade gjorts än att mjukvaran hade uppgraderats till det senaste. Så hände det igen, modemet kraschade och jag ringde in till bredbandsexperten som konstaterade tillståndet samt dokumenterade det hela och skickade resultatet till telenor. Men denna gången anlitade jag en utredare som personligen tog sig till Telenors reparationsservice i Malmö för att ta reda på vad som hade gjorts med modemet. Det hör till att det råder ingångsförbud för allmänheten. Till svar fick mitt ombud av chefen som tillkallat tekniker för att tyda reparations resultatet vilket visade att modemet reparerats. Bara en kort tid därefter gick det inte att använda modemet. Jag lyckades till stor del med bakgrund av detta att häva abonnemanget men utan någon kompensation från Telenor.

Fler företag i Karlskrona