Inside Möbler

Omdömen om Inside Möbler

2014-03-29

Simon

Världsklass

Vi köpte en underbar sänggavel hos Insidemöbler, det blev mycket bättre än vi förväntade oss! Dessutom löste dem en sängkappa i samma tyg som gaveln. Proffsigt, prisvärt och snyggt!
Tack Janne på Insidemöbler!
Allt gott / Simon och Julia

2014-03-06

Katarina L Katarina L

Toppen

Snygga möbler, bra utbud och ja bra helt enkelt.
Rekommenderas!

2014-02-13

Snabbt och vackert

Toppennöjd! Stort utbud med oändliga variationer i tyg, storlek, dekorationer, ben etc. Till enormt bra priser dessutom. Fick dessutom sofforna på nolltid. Rekommenderar verkligen!

2014-01-26

Besviken kund

Besviken

Vi köpte sängavel, har beställd den i butik i Bromma. När vi ville kolla på sänggavel baksida sa säljaren att vi ska inte röra den, för att den hänger på ett speciell "hängare" och kan falla ner. När jag fick sänggavel hem, blev det till stor besvikelse. Tyget som jag har valt var bara på framsidan och jag fick torka den för att det var massa skorspår på! Säljaren tyckte att det var inte ok, men vi tittade på den i butik innan vi beställde (inte sant!!!) och vi kan ej lämna tillbaka den!

Svar från Inside Möbler
2014-01-29

Blir mycket förvånad när jag läser detta, eftersom du ju faktiskt varit och besökt vår butik i Bromma och tittat på sänggaveln INNAN du beställde den. Vi är mycket stolta över våra sänggavlar och har två stora specialbyggda ställningar för att kunderna enkelt ska kunna klämma och känna på alla sänggavlar, både framifrån, bakifrån, från sidan, uppifrån, nedifrån. Ställningarna är extra djupa så att man även kan gå bakom och titta om man så önskar. Hela syftet med dessa ställningar, och att ha en fysisk butik för den delen, är just för att du som kund ska kunna se EXAKT vad du köper.

Du har sedan valt en modell och ett specifikt tyg och storlek som passar för dig och sen har vi tillverkat denna sänggavel åt dig, EXAKT så som den ser ut i butiken.

Med hänsyn till detta vore det lite fånigt ifall vi skulle försöka hindra dig från att titta, klämma och känna på produkterna, då skulle ju hela syftet med att ha en butik vara helt meningslöst. Det skulle även vara helt meningslöst att bygga två stora ställningar för våra sänggavlar för att visa för kunderna som besöker oss. Detta förstår du säkert också, men jag skriver detta mest för att andra som läser detta ska förstå att de är hjärtligt välkomna till vår butik för att titta, klämma på och känna på alla våra produkter i butiken, vi kommer inte att försöka hindra någon som besöker oss detta.

2013-12-27

Lars Rådén

Bra och flexibel service

Vi hade väldigt många egna önskemål på mått och på utseende. Vi fick hjälp med allt även om det var lite besvärligt för dem att hjälpa oss.

Vi har nu köpt ett stort matbord, stolar, fåtöljer och soffa och kommer säkerligen tillbaka igen.

2013-11-03

Sara

Skulle inte rekommendera dem!

Jag beställde möbler från detta företag via nätet. Jag upplevde dem som väldigt lite professionella på mail, det tog bland annat väldigt lång tid att uppdatera mig angående leverans och jag var själv tvungen att höra av mig flera gånger för att få information om ungefärligt leveransdatum. Jag var också tvungen att höra av mig för att få totalsumman på vår beställning då den skulle till Norge och Svensk skatt skulle dras av och Norsk skatt föras på, vi fick då felaktig information ang. slutpriset då de glömde att lägga på den Norska skatten och endast uppgav priserna utan skatt + leverans +införelsegebyr som slutsumma. Slutsumman blev då självklart ganska mycket mer.

Min leverans var till Norge och vi fick inte levererat möblerna för än vi betalt Norsk skatt på dem, det tog dock ett par dagar innan vi fick fakturan på skatten och vi var under denna tid tvungna att betala flera hundra norska kronor för ”oppbevaring” av möblerna. Ett bättre alternativ hade varit att vi betalt skatt INNAN och sluppit dyra avgifter!

Det var en stor besvikelse när möblerna väl kom då bland annat skinnet på sofforna inte alls såg ut som på bilderna, inte heller benen på möblerna såg ut som de skulle, det var dessutom massa kritmärken på möblerna från fabriken och de kändes billiga.

Vi fick efter mycket om och men erbjudande att få pengarna tillbaka men var då själva tvungna att stå för och arrangera returfrakt på möblerna som inte alls såg ut som beskrivelsen och bildern

Svar från Inside Möbler
2013-11-03

Hej Sara, mycket tråkigt att läsa detta omdöme, speciellt som flera saker faktiskt inte stämmer.

Du valde ett annat skinn till dina möbler än det som var på produktbilden i vår webshop, olika skinn är olika både i färg och karaktär och därför kan jag inte riktigt förstå att du förväntar dig att få samma som på bilden när du själv valt ett annat skinn? Det är ju därför också många kunder väljer att få tyg- eller skinnprov hemskickade före sitt köp, helt utan kostnad.

Vad gäller priserna så är det precis samma pris i Sverige och Norge för dessa produkter, dock betalar du inte svensk moms utan istället norsk moms, vilket alltså i slutändan innebär precis samma kostnad för er.

Du skriver att det var kritstreck på något ställe, detta är för att fabriken ritar när de skär skinnet, och kanske hade missat att torka bort det. Du kan dock själv torka bort detta med en trasa, det tar cirka 10 sekunder vilket vi också upplyste dig om när du påtalade detta.

Då möblerna specialtillverkades för er i det skinn och utförande ni valt så är det normalt ingen ångerrätt, men efter ditt mail där du förklarat ditt missnöje så erbjöd vi dig ändå att skicka tillbaka möblerna och få alla pengarna tillbaka, du behövde inte ens tjata, utan vi sa till dig att det gick bra. Att du sen får stå för returfrakten är ju inget konstigt, det är samma i både Sverige och Norge.

Vi är på inget sätt perfekta på Inside Möbler, men vi har en uppriktig vilja att ha nöjda kunder, så även i detta fall, därför känns detta omdöme väldigt tråkigt och orättvist.

2013-10-13

Elin B Elin B

underbara, snygga möbler och inredning till lagom pris! personalen är mycket välbemötande och man känner sig verkligen välkommen.

2013-07-28

Charlotta E Charlotta E

Favorit

Har gått och blivit en ny favorit butik. Super fina saker till bra priser!

2013-02-06

Marie

TUMMEN UPP!

Servicen är i värdsklass med otroligt hjälpsam och trevlig personal! Att de har väldigt mycket fina saker gör inte direkt saken sämre! ;)

2013-01-19

Nadine A Nadine A

Grymt snygga möbler, till ett väldigt bra pris dessutom!

2013-01-05

Thommy S Thommy S

mycket snygga möbler bra och stort sortiment trevlig butik med hjälpsam personal som verkligen hjälper till.

2012-11-19

Jennifer S Jennifer S

Snygga möbler och ett stort och bra utbud. Hjälpsam och trevlig personal det är guld värt.

2012-11-18

Susanne

;)

Vilken fantastisk service, vi fick proffshjälp med soffa, fåtölj och fotpall.-Therese tack vare dig slapp vi ägna timmar åt att titta på olika soffor, vi är jättenöjda och kommer säkert tillbaka!

2012-10-24

Cecilia

Toppklass!

Sen första stunden vi (min sambo och jag) satte våra fötter inne på insidemöbler har vi bara älskat det stället! Snygga saker (blev en Base mediabänk, Vega taklampa och några Klappis Wood matstolar) och FANTASTISK service!Riktigt trevligt bemötande och personlig service. Rekommenderar Insidemöbler till alla efter våra besök där!

2012-05-31

Marie H

Klockren service!

Jag och min sambo köpte precis vår första gemensamma soffa på Inside möbler. ENDAST 2 veckors leveranstid, precis som de lovat oss i butik, GRYMT. Soffan hade även ett sjukt bra pris! Sist, men absolut inte minst, deras service. De ringer och berättar hur läget med soffan är, de ringer upp en när de missat ens samtal. De känner igen kunden när man kommer för hämta soffan, och de kan tänka sig att ha öppet efter öppettider. De är så fantastiskt. 5 tummar upp av 5 möjliga. Tack Inside Möbler! Rekommenderas verkligen!

2012-03-18

Fariba

Toppen

Tack för en fantastisk, professinell och vänlig service, snygga produkter med bra kvalite till ett bra pris! Jag har handlat två soffor, soffbord, köksbord och solar från Insidemobler.se och jag är super nöjd med produkterna. Bemötandet och servicen har varit i världsklass så jag rekommenderar de och deras produkter högt och starkt! Tack än en gång insidemobler.se :-)

2012-02-05

Kristina

"Norrland" :)

Tack för fin service, trevligt bemötande och även för leveransen av vår möbel till bussen på Cityterminalen! På så sätt fick vi hem, vår möbel till nästa dag! Detta var vårt andra inköp. Soffan vi beställde tidigare kom hem smidigt med DHL efter att vi fått hemskickat tygprover och fått råd om vad som funkar fint hos oss som har hund. Efter rödvinsspill och hundspya (sant) i soffan, så är den fortfarande lika fin. Lätt att rengöra med sprayflaska och trasa! Tipsat alla vännerna på FB om er! Bra pris, fina möbler, bra kvalité, toppenservice och ni håller vad ni lovar!

2012-02-03

Lisbeth Tell

Journalist

Högsta betyg till Insidemobler.se
Soffan har kommit och den var mycket snyggare än jag trodde. Möjligen lite stor. Men det visste vi ju! Inhandlad på nätet för ca 10.000 mindre än på Mio och Europamöbler. Levererad på rätt dag, rätt tid och rätt plats. Vi fick också provsitta soffan före leverans i ett sk showroom och titta på tygerna. Som sagt: Högsta betyg till Insidemobler.se

2011

2011-12-27

Hans

Vilken service!

Jag köpte två soffor, som är fantastiska. Väl i klass med soffor på "fina gatan". Snabb leverans och mycket bra bemötande. Det som också sticker ut är servicen. P g a storm på Östersjön kunde inte hela leveransen skickas samtidigt. Inside skötte detta snyggt. Kontinuerliga telefonsamtal och hemkörning så snart varorna anlänt. Plus bonuspresent som plåster på såren. Här kommer jag att handla igen!