Mårtenssons Trafikskola

Omdömen om Mårtenssons Trafikskola

2014-04-11

Caroline

Över lycklig... Tack för all hjälp MÅRTENSSON

Mårtenssons trafikskola är en väldigt bra trafikskola som jag kommer att rekommendera till alla . väldigt trevliga och hjälpsamma tjejer i receptionen och min lärare Tobbe är världens bästa lärare . hade inte klarat mitt körkort utan honom. Skolan fanns alltid där i vått och tort Tack för all hjälp <3

2014-04-02

Ann-Christin Andersson

Mkt Nöjd

Trevliga körlärare, hjälpsamma tjejer i receptionen. Körtider på sena kvällar och helger, minus att det var mycket uppbokat så jag fick vänta ngn vecka innan jag kunde komma igång. Overall är jag nöjd och kan varmt rekommendera denna skola till andra.

2014-03-24

Zorro

Bästa trafikskolan, kört på många skolor tidigare och blev kuggad på 4 körprov, sedan kom jag till mårtensson och tog några lektioner, klarade sedan min uppkörning! Tack till Emilio!

2014-03-19

Sanna Bukowski

Rekommenderar

Mycket bra körskola, erbjöd bra körtider vilket var viktigt för mig när jag valde körskola. Kunde bara köra kvällar och helger. Utan er hade jag aldrig tagit körkort! Körde med emilio och han var bra och pedagogisk. / Sanna Bukowski

2014-03-14

Zandra

BÄST!!

Körde upp den 10/3 och klarade min uppkörning trots min nervositet. Erbjöd mycket bra teoristöd. Tack till min lärare Johan som alltid haft tålamod trots alla mina återkommande snedsteg! :) Kommer verkligen att rekommendera Mårtenssons

2014-03-11

Björn

Stort Tack!

Tack för min tid hos er! :) Bästa läraren Krister som hjälpt mig! Jag är mer än nöjd med vad gäller körtider samt lärare!! Kan starkt rekommendera!

2014-02-20

Caroline

Nöjd

Mårtenssons Trafikskola kan jag varmt rekommendera, jag fick ta ganska många lektioner eftersom jag inte kunde övningsköra hemma med någon. Jag klarade teorin och uppkörningen på första försöket. Körde med Tobbe och Christoffer, stort tack till er för er hjälp!

2014-02-14

Ajla

Superglad

Jag är supertacksam och super nöjd med allt! Min körlärare Martin var alltid hjälpsam och hjälpte mig mycket med både vad gällde teorin och körningen. Utan honom hade jag aldrig lyckats!! Tjejerna i receptionen var alltid supersöta och hjälpsamma. Jag är mer än nöjd med min utbildning och har skickat dit min stora syster och kan verkligen rekommendera alla att gå dit! Tack igen till Martin och tjejerna i receptionen!!

2014-02-09

alexandra

Tack för ert tålamod med mig! :)

Jag är jättenöjd med Mårtenssons Bilskola! Krister och Jonas som jag körde med är engagerade, pedagogiska och trevliga, och alla andra på skolan har också varit jättebra. Jag övningskörde bara på skolan och inte privat, så det behövdes en del körlektioner, men jag kände mig redo först när det var dags för uppkörning och så klarade det på första försöket! Känner också att jag vågar köra i Malmö nu efteråt. Tack så mycket för att ni har stöttat mig hela vägen till körkortet!

2014-02-05

Anders Svensson

Lurendrejeri!

Körskoleläraren var det inget större fel på men det verkar saknas en kommunikation mellan de (oftast) mycket otrevliga och okunniga receptionisterna. De kunde ringa från receptionen och begära (alltså försöka tvinga mig) att ta minst 5 lektioner till. Detta kunde man pruta ner till 3 lektioner om man var ihärdig. Pratade man sedan med läraren så ville han ha max 1 lektion till och så fortsatte det till jag körde upp med annan skola.

Mårtensson är tyvärr det värsta företag jag har varit med om i mån om att försöka göra mig pank, vara svåra att ha att göra med och försöka få ut så många kronor ur dig som möjligt.

Men är du villig att betala multum så kan lärarna absolut lära dig att köra, men det kommer kosta dig mer än nödvändigt.

Missförstå mig inte, jag är villig och förstår att det krävs mycket träning och många lektioner som såklart kostar, men att försöka lura oss elever känns riktigt, riktigt lågt. SKÄMS PÅ ER! Ni får gärna kontakta mig, inte för att återbetala men åtminstone be om ursäkt!

2014-02-06

Hej Anders!
Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dig, när har du kört på vår skola? Jag har 3 Anders Svensson i vårt system, men samtliga är ej varit aktiva elever sedan 2008/2010. Våra lärare håller alltid en väldigt tydlig och nära kommunikation med våra receptionister och det är alltid på lärarens initiativ som receptionisterna bokar in eleverna, så i ditt fall är det ytterst märkligt att fallet varit som du beskriver. Maila gärna mig så att jag kan ta kontakt med dig! veronica@trafikskolan.com

2014-01-24

Cina

Mycket besviken

En tjej i receptionen är mycket nedlåtande men det finns en tjej som också är mycket trevlig. Min körlärare var inte särskilt lyhörd och kunde inte alls se mina behov som elev. Det slutade med att jag gick bakåt i min utveckling. Faktum är av alla lärare på Mårtenssons var endast Tina behaglig och trevlig och hon har slutat nu. För mig slutade det med att jag bytte körskola. De frågade inte ens vad som gått snett utan skrev sms varje dag om att jag skulle avboka min uppkörning. När jag talade med den otrevliga receptionisten igen för avbokningen fanns inget intresse av att höra efter vad som inte fungerat för mig. Det var bara tack och Adjö! Jag lämnar nu Mårtenssons som bruten, ledsen och pank. Jag rekommenderar INTE Mårtenssons, hur mycket än Slatan har tagit sitt körkort där.Jag vill förtydliga att körläraren Jonas som jag kört mest med är trevlig och jag har lärt mig mycket av honom. Jag skulle kunna tänka mig ta MC-kort hos honom om han hade en egen skola.

2014-01-30

Hej Cina! Det är ytterst tråkigt att höra att du upplever din situation som du gör! Vad jag förstår så var du ej nöjd med din lärare hos oss, varpå du bytte körskola? Det är oerhört viktigt att meddela om man känner att man inte trivs med sin körlärare eller om man känner att något är fel, detta så att vi kan försöka åtgärda det. OM inte informationen når fram till oss kan vi inte heller åtgärda de eleven upplever/känner är fel. Vi hade mer än gärna sett att du kommer för att köra en lektion, utan kostnad givetvis, med en av våra utbildningsledare på skolan. Maila mig om du önskar så att vi kan boka in dig på en lektion, för att sedan köra upp med oss om ni önskar! E-Mail: veronica@trafikskolan.com

2014-01-18

y

sisådär

Receptionisterna var trevliga mot mig. Men tyvärr instämmer jag en del på den övriga kritik som blottats här på Rejta.

2013-12-14

Anna Persson

Stor skola

Det är inte alltid bra med en stor skola då jag har upplevt skolan som en industri. Den personliga kontakten vilket jag önskat mig från lärare (har haft 2 olika) samt receptionen har varit under all kritik. Sitter med mobiltelefoner och leker istället för att visa att man har blivit uppmärksammad som kund. Har nu bytt till en annan skola i malmö. / Anna Persson

2014-01-02

Hej Anna,
det är oerhört tråkigt att höra att du har denna uppfattningen om vår skola. Vi har dock sökt efter dig i vårt system, på ditt namn och vi har inga elever vid namn "Anna Persson", skulle du kunna maila oss eftersom vi skulle gärna vilja komma i kontakt med dig! Mvh, Veronica Mårtenssons Trafikskola 010-333 32 31

2013-09-02

Sofie

Bra bemötande och bra undervisning

Jag körde med min mamma i ca 2 månader innan jag vände mig till körskolan. På första körlektionen sa läraren att jag behövde köra ca 10 dubbellektioner. Men redan efter 7 så klarade jag uppkörningen!! Jag är jätte nöjd med hela utbildningen och framför allt min fantastiske lärare Martin! Tack!

2013-09-18

Hej Sofie!
Stort Grattis till ditt körkort! Det glädjer mig att höra att du är så nöjd! Ska även ge en stor eloge till Martin! :) Kör försiktigt! MVH Mårtenssons Trafikskola

2013-04-15

Nardi

Tack

Jag tycker att ni är bäst eftersom jag fick körkortet tack vore er!
Tycker att läraren var mycket trevligt och förklarade trafiksituaionerna ganska väl.

2013-04-10

Jacob

Bra trafikskola men dom försöker lura en.

Deras lärare är top of the line. Superschyssta och bra pedagoger, tills dom vill ha alla ens pengar. Jag klarade uppkörningen på första (privatist), men dom ville minst ha 5 lektioner till innan dom skulle släppa iväg mig till trafikverket.

2013-03-31

Andre

Bra trafikskola

Skulle rekommendera den till er som vill ta körkort i bra pris.

2013-02-27

Leonora

Nöjd

Jag fick mitt körkort tack vore er Mårtenssons trafikskola!
Jag är mycket nöjd och läraren jag hade var mycket trevligt och lärsamt
tack!!

2013-02-21

Miro

Mycket bra MC-Utbildning

Det var nöje att vara på Mårtenssons trafikskola.
Alla vi har personliga upplevelse, jag har inte haft några problem alls.

2013-02-11

Erica

Opedagogisk lärare

Jag blev tilldelad en lärare som jag till en början tyckte verkade vara både schysst och pedagogisk; den enda nackdelen jag såg då var att han ofta var sen. Efter ett par lektioner så började han verka både snäsig och nonchalant. Vid ett tillfälle då jag behövde få en trafiksituation förklarad för mig snäste han till mig och sa att han minsann "inte hade tid för dumma frågor" - detta utan att ens förstå vad det var jag undrade över! Efter det kände jag absolut inget förtroende för honom, men trots det fortsatte jag köra för honom. När han efter ett flertal nästan felfria körningar sa till mig att han fortfarande inte tyckte att jag var redo för att köra upp (men jag kunde chansa om jag nu ville lägga mina pengar på det) och att det dessutom skulle dröja åtminstone en månad tills jag kunde boka en ny lektion för att han skulle på semester, fick jag nog och sökte mig till en annan körskola.

2013-01-07

Per

Tack

Fick körkortet hos Mårtenssons trafikskola.
Tack killar

2012-12-29

Leo

Stort tack till personalen!!

Idag fick jag mitt körkort tack för allt stöd och hjälp till personalen!!!

2012-12-27

Fatima

Idag fick jag mitt körkort!!

Jag tycker att ni är trevliga och har haft världens tålamod med mig, tack för allt!

2012-12-25

Neta

TACK

Jag har fått mitt körkort tack vore er!
Tack för all hjälp!

Dino

Jag rekomenderar alla att gå på Mårtenssons

Att bli bemött mett ett leende, att de hade tålamod, att man kunde ta dubbla körlektioner mm
Viktigast att jag fick mitt körkort inom 1 månad!!

Dona

Ni är bäst

tack vore er så fick jag mitt körkort inom 1 månad

Mani

Bra skola

Är det den bästa? Vet ej, men hur ser ut den bästa trafikskolan? Det kan jag inte säga. Skulle bara säga att personalen behöver göra mer.

2012-12-15

Ali

Nöjd

Jag är nöjd med skolan, fick körkorted för några månader sen.

2012-12-14

Ola

TACK

Kan verkligen varmt rekommendera att ta A-kortet hos Mårtenssons. Tobbe är en fantastiskt stödjande och uppmuntrande lärare! Fick också ut mycket av att någon gång köra med Jonas, som gav mig andra nyttiga tips. Dessutom har "tjejerna i receptionen" varit grymt bra på att försöka klämma in mig på tider. Jag är otroligt nöjd!

2012-12-14

PN

Ni är bäst!

Jag är väldigt nöjd med er! Jag rekomenderar varmt er.
Tack för allt.

2012-12-01

tobias

Rekommenderas

En riktigt bra trafikskola som hjälpte mig oerhört mycket med körkortet. Trevlig personal och bra lokal. Själv hade jag Andree som lärare och han var grym! Rekommenderas till alla som vill ta körkort.

2012-11-27

Cecilia

Glad!

Tusen tack för hjälpen med körkortet! En seriös trafikskola för alla seriösa personer som har en innerlig vilja att ta körkortet!!
Tack!

2012-11-15

Ayşegül G Ayşegül G

Beyond my expectations

I don't understand what these negative comments are about! (Yes, I understand Swedish, just not very fast with writing.)
They have the most friendly personnel at the information desk and they always answer one with a smile. They are very patient and try to solve your problems.
My driving instructor is also awesome, he understands exactly what my concerns are and what I need to get better at. Last but not least, he does everything he can to help me complete the course with the least cost.
Be fair, people!

2012-10-08

Det värsta jag varit med om!

Jag köpte ett intensivpaket i samband med min 18-årsdag för egna surt förvärvade pengar och det var utan tvekan det största misstaget jag gjort. Min körlärare gjorde det nästan till sport att komma försent till lektioner och avsluta dem tidigt för att han skulle kunna gå ut och röka. I brist på stuktur och uppmärksamhet (han bokstavligt talat LÅG ner när jag körde) fick jag göra om samma moment om och om igen med movivationen att han inte riktigt kunde se att jag var redo... Inte konstigt när han som lärare avdomnad av sin egna rökodör ligger avdomnar i passagerarsätet och rullar tummarna. Och inte bara det. Kort efter det så får jag informationen om att skolan har egna kostsamma "obligatoriska" lektioner som man måste ta för att få lov att köra upp... Vilket jag borde sett som ett varningstecken redan då. På riskettan var föreläsaren 45 min försenad så lektionen tog 1 timme mer för att han skulle visa oss oväsentliga skrämselpropagandabilder på motorcykeloffer.

Toppen på isberget blev dock när jag ett par veckor senare drabbades av maginfluensa och min mamma ringde för att avboka alla lektioner för den nästkommande veckan. Självklart så missförstår den inkompetenta receptionspersonalen orden sjuk och maginfluensa så de avbokar bara dagens lektion och blåser mig sedan på de nästkommande 6 inbokade utan någon form av notifikation. Och när jag tillsammans med min mamma försöker klara upp situationen går det inte att resonera med dem över huvud taget. När jag kommer ti

2012-10-04

K.E

Har fått mitt körkort och är mycket lycklig.Jag är inte tonåring och har dragit mig länge för att ta kortet.Måste bara få säga att både lärare och kontorister får absolut högsta betyg och ett stort TACK

2012-09-15

Ola Obrant Andreasson

Mycket bra MC-utbildning!

Hade Tobbe som huvudlärare och han var precis vad jag behövde. Lugn och uppmuntrande. Körde ibland även med Jonas som gav goda råd. Är mycket nöjd!

2012-09-12

gunnar

Varning

Jag(pappan) lät körskolan ta över hela ansvaret för min sons utbildning med en så kallad intensivutbildning. Beställde utbildningen tidigt på våren för utbildning direkt när sommarlovet började. Han gick utbildningstiden som skolan rekommenderade och sen hade de inte bokat uppkörning förrän en och en halv månad efter färdig utbildning! Så vi bokade några lektioner till för att hålla honom tränad. Bland annat tog vi en lektion precis i anlutning till uppkörningen för att han skulle känna sig hemma i bilen och trafiken. Och döm av vår/hans förvåning när de sa till honom att uppkörning sker i en bil(utlånad bilskolan)som han inte kört tidigare!Istället för att känna sig säker så stjälper bilskolan honom så han blir osäker och med detta blir inte godkänd. I mina många försök att få kontakt med bilskolan så har de aldrig återkommit till mig utan ringt och sms min son. Denna bilskola tar inte hand om elev utan bara pengarna.

2012-09-02

Elin

Yes

Jag är super nöjd,har provat en annan skola tidigare men där funka det inte för mej.Efter 23 lektioner kände både jag och läraren,krister,super bra,att det var dax och yes jag klarade de.Tack tack tack alla snälla som hjälpte mig med kortet.

2012-08-14

Sara

Varning

Dessutom vill jag varna för att de flesta som skrivit gott om skolan här är de själva med andra namn och mejladresser för att höja sitt genomsnittsbetyg.

2012-08-14

Sara

Fruktansvärd

Jag besökte Mårtenssons trafikskola med väldigt höga förväntningar med tanke på att skolan är en av Sveriges största. Jag besökte den med förväntningar om att få övningsköra med pedagogiska, tålmodiga och kunniga lärare.

Redan när jag kom i kontakt med personalen kändes hela situationen falsk och opålitlig. Personalen i receptionen som nästan uteslutande är tjejer var otrevliga, otåliga, okunniga och väldigt arroganta. Det kändes och visade sig också senare att deras enda och absolut enda mål är att dra in så mycket pengar som bara är möjligt - och det på bekostnad av vad som än krävs. Läraren som jag körde med var under de första två lektionerna ganska trevlig men ändrades mycket snabbt och blev allt mer negativ. Enligt honom var det ingenting som var ok eller bra utan alla moment man utförde var ingenting annat än dåligt och ändå är jag en elev som kört privat sedan 16 års åldern, alltså i flera år. Ganska snart insåg jag att deras enda mål var att eleven skulle köpa lektioner. Det kändes som en ond cirkel och en evig veva att ständigt och konstant höra att man skulle behöva köpa ytterligare lektioner för att få köra upp och när man väl köpte dem skulle man behöva köpa ytterligare och så vidare. Dessutom hade de en dålig planering och kom oftast försent och avlutade lektioner för tidigt.

Lektionerna slutade med enorma utgifter för min del. Inte nog med detta var det mycket annat som inte stod rätt till och mycket som gick fel. Och alla dessa lögner! Jag sk

2012-03-05

Emil

Körkort!

Superbra handledning - Tack grabbar!

2012-03-01

mikaela

Bäst!

Skolan hjälpte mig snabbt och effektivt med allt! Tack vare mårtenssons fick jag körkort! otroligt nöjd!

2012-02-05

olivia

dålig skola

Mitt första intryck var inte bra. Receptionisterna är mycket otrevliga och kaxiga. Bestämde mig dock för att köpa körlektioner och ge det en chans. Har åkt med 3 olika lärare och när jag frågar hur mycket jag har kvar säger dom alla olika saker. Läraren jag har nu är aldrig nöjd( även om jag gör bra hittar han ett nytt fel!) så jag måste göra samma saker 2-3 lektioner för att vi ska gå vidare. Det känns bara inte rätt. Tror utan tvekan på att dom mjölkar mig på pengar. Det känns också som att lärarna sitter och snackar om deras elever med varandra på kaffepauserna. Ifall det är på ett hederligt eller hånfullt sätt kan man bara förmoda, men med tanke på de förskräckligt osympatiska receptionisterna kan man bara ana ont. Ska sluta där nu och hitta en annan skola. Mitt råd till er alla är att INTE välja denna skola.

2012-01-27

X

Inte en bra skola

Så mycket att säga dåligt om detta ställe. De försöker nästan intala en att man är osäker och behöver mycket mer lektioner. Helt i onödan. Om du går där kolla hur ofta de säger ordet osäker. Ett annat exempel. På halkan körde jag nästan helt perfekt. Detta gillade inte läraren. Han snacka om att det gick ut på att göra mycket misstag. Som att jag skulle be om ursäkt för att det gick bra. Förlåt för att det gick bra. Dålig stil. Ändå går det bra för mig med körningen men inte på grund av skolan. Se upp för att det mjölkar er. Tro mig!

2011

2011-10-24

Emil Sandberg

Yes!

Äntligen körkort! Tack så mycket Mårtenssons!!