Saab-service i Solna Bo Söderlind

Omdömen om Saab-service i Solna Bo Söderlind

2014-03-07

Old Etonian

En kärleksförklaring

Det finns inte nog med superlativer jag kan ösa över Solna Saabservice. Det är en av anledningarna till att vi fortfarande tuffar runt i vår 9-5:a trots Saabfabrikens konkurs häromåret. Här i livet behöver man en bra advokat, en klok läkare, en förlåtande präst och de bästa bilmekanikerna som går att uppbringa. Leif och Bo; vi älskar er. Ni får aldrig lägga av!

2013-11-04

Lena Larson

Dam i nöd!

Check Engine lampan lyser och jag har 55 mil hem. Hittar denna underbara verkstad på Eniro."Fullbokat till jul men kom så kan jag kolla vad det är för fel."
Efter byte av en liten slang är bilen som ny och kostnaden var verkligen inget att gnälla över. Ett kanonställe med en "riktig" bilmekaniker!

2013-11-01

Mats B Mats B

Mycket bra verkstad!

En verkstad, ägd av far och son efter vad jag förstår, där man verkligen känner att personalen bryr sig om kunden och är intresserade av bilar. Kunniga och prisvärda. En anledning att köpa en begagnad saab även nästa gång det är dags att byta bil.

2013-10-22

Erik Ersson

Vilken sjysst rep-kille!!

Rakt och bra svar på mitt problem utan att att vara avig och ohjälpsam

2013-05-29

Katarina

Bästa bilverkstaden i Sverige!?!

Jag har anlitat Söderlinds sedan jag upptäckte dem kring 1999. De är fullkomligt outstanding. Otroligt kunniga, pålitliga och ärliga. Och dessutom trevliga och hjälpsamma utöver det vanliga. De har både servat mina SAAB:ar och räddat mig när jag haft akuta problem.
EXAKT så här ska en verkstad vara. Kan verkligen inte bli bättre!!!
Men boka i tid för vi är många som upptäckt denna pärla till verkstad!

2013-03-26

Folke A Folke A

Världsklass

Fantastiskt kunnig, duktig, hjälpsam och trevlig personal. Men, du får boka i tid. Många har upptäckt denna guldverkstad.

2012-10-12

Harald

Kunskap och service jag inte trodde fanns längre

Jag har just tagit hem en 9-3 från 2004 som flyttgods från England och behövde ställa om Xenonljusen för högertrafik. Jag visste från många källor att detta går att göra genom att slå om en liten spak inne i själva strålkastarinsatsen men detta ville Svenska Bil inte kännas vid. Den enda utvägen var enlligt dem att byta båda strålkastarna till en kostnad av 10 000 kr plus arbete. Hittade Söderlinds på Rejta och ringde för att kolla om de kunde hjälpa mig. Bokningsschemat var fullt till slutet på november (och jag förstår nu varför) men om jag kunde svänga ut tidigt på morgonen skulle de nog kunna ta en titt. Sagt och gjort - jag var där idag på morgonen och båda strålkastarna var omställda för högertrafik på 10 minuter. Eftersom jag ändå var där erbjöd de sig också att justera ljusbilden och hela arbetet gjordes till en mycket rimlig kostnad. Som ren bonus fick jag även en mycket angenäm pratstund under tiden. Bo och Leif är två riktiga gentlemen och det finns inte på världskartan att jag hädanefter åker någon annanstans annat än i en akut nödsituation. Jag rekommenderar dem varmt.

2012-08-27

Lasse

Fantastiskt bemötande

Instämmer med övriga positiva omdömen. Trodde inte denna typ av verkstad existerade längre. Fick ett fantastiskt kunnigt och trevligt bemötande där man tog god tid på sig att ge tips på troligt fel trots att man inte hade möjlighet att ta emot fler kunder.

2012-07-26

Janne

Mycket kompetent och skicklig verkstad

Har lämnat min SAAB där vid två tillfällen och jag kommer inte vända mig till annan verkstad så länge jag äger en SAAB.
Oerhört kunniga och inga överpriser!
Lämnade in bilen för serviceåtgärd och när jag hämtade bilen fick jag även reda på lösningen på ett annat problem. Ett problem som jag inte ens nämnt för dem, till absolut ingen extra kostnad. Självklart lämnade jag in bilen där igen för reparation.
Proffs

2012-05-10

Daniel

bättre kan det inte bli

En verkstad som jag litar fullt på. Man lämnar in bilen helt utan oro för att bli lurad. Jag kommer köpa saab igen bara för att jag känner till den här verkstaden

2012-05-08

Mikkel

Bra service till låg pris

Byta av olje och bröms vätska. Läst mycket om detta unika verkstad. Mycket trevlig upplevelse och något förvånad över den mycket liten kostnad. Känns genuint.

2012-03-04

kri

Lysande helt enkelt

Räddade förra årets semester när fel uppstod precis innan besiktningen. Har också lämnat för stor.service som gjordes bra och till rimligt pris!

2012-03-02

Petra

Superbra!

Trevlig, personlig och professionell service!

2012-01-26

Mikael

Ovanligt god hjälp och service!

Jag vill tacka den här verkstaden, och särskilt killen jag pratade med. Jag hade ett mkt ovanligt problem och han tog sig tid att lyssna och både ge råd och feedback, trots att verkstaden inte kan ta sig an jobb av denna typ, och just nu inte kan ta nya kunder. Att få en förutsättningslös telefonkonsultation av en vänlig och kunnig tekniker är inte vanligt. Stort tack, och lycka till med verksamheten.

2011

2011-11-22

ozzy

vilken värkstad

jag ringde förra veckan för att boka tid. de vill inte boka tid eftersom de vill inte att jag ska vänta 3 månader!!!!! tänkt så många bilar i kö

2011-10-27

Amir

Bra bra bra

Hade tankat e85 i bilen och va lite orolig ringde verkstan och fin jätte bra hjälp tack