Vitvaruspecialisten Nordin & Ölwing AB

Omdömen om Vitvaruspecialisten Nordin & Ölwing AB

2013-07-24

ola

Snyggt jobbat

Köpte en bosch tvättmaskin som lät hemskt när den centrifugerade på höga varv. Vi ringde upp och utan krångel fixade de hit en ny bosch som går som en dans. Enkla och bra att ha att göra med när de va problem inget tjafs vi är Jättenöjda!

2013-03-22

Arne

Urkassa när det blir fel...

God service definieras av hur en firma agerar när något går fel.
Två olika säljare hos Nordin & Ölwing hävdade att de inte har någott ansvar alls förutom försäljning (vilket inte stämmer med konsumentköplagen), men ville ändå ifrågasätta reparatörens omdöme.
På fem veckor hade vi tre veckors stillestånd på en tvättmaskin och tre olika reparatörsbesök.

"Demoexemplaret" kan definitiv inte vara genomgånget och servat som de hävdar eftersom lucklås var trasigt, motorn brunnit och teknikern dessutom var tvungen att uppgradera programvaran.

Dessutom saknades delar, både den ena slangen och kopplingar till dessa. Detta ville man inte heller ordna.

Att de tidigare lurat på oss en billigare kyl till högre pris är en annan historia.... nästa gång blir det billiga elektronikkedjan!

2012-09-16

Robban

Världsklass

Har köpt mina vitvaror där 2 gånger nu och är supernöjd.
Flexibla, kunniga och väldigt trevliga.

2012-01-13

Janne

Tack för hjälpen!

Jag och min fru hade köpt ett nytt kök och beställt en kyl och frys med specifika mått av en köksleverantör. Skåpen kom aldrig och vi väntade och väntade. Inget händer och vi började bli oroliga för att snart skulle vi ha gäster. Ringde till Nordin & Ölwing och frågade och fick då även ett annat alternativ rekommenderat som var i samma prisklass och de fick hem det på en dag och körde ut det. När skåpet hade kommit ringde säljaren och frågade om vi var nöjda. Super, Super. Så nöjd.