Devicom AB

Omdömen om Devicom AB

2014-03-18

Dino C Dino C

VARNING - SKITFÖRETAG

Allt som de lovar är bara en stor lögn. Väntade i 1 år att de fixar autogirobetalning - de lovade nästa månad hela tiden. Deras priser när man räknar upp alla avgifter ligger över de flesta lågpris telebolag på marknaden. Avslutar du abonemang får du ett fett faktura som tack för alla år som du var kund hos de.Hoppas att jag är den siste som blav lurad av de.

2013-11-23

Mandusson

Mycket bra

Möttes av vänlig kundtjänst som svarade snabbt första gången jag ringde. Jag hade lite frågor av krångligare natur, och de lovade ta reda på olika saker och återkomma. Det gjorde de redan efter ca 50 min. Allt med Devicom går smidigt och lätt. Man ringer billigt med Telias nät och tjänsterna fungerar verkligen bra, liksom kundtjänsten som är toppen. Rekommenderas å det starkaste.

2012-12-22

Hanna

Otrevliga, LURAR och Bedrar Akta Er för Devicom!!!

De är otrevliga då man ringer och säger att de gör fel. Har försökt i ett års tid att hjälpa mina föräldrar att bli av med dem. De lurar min mor att bli kund, företagskund! De har INGET företag. Företag enligt Devicom har ingen ångerrätt. Skickar rek. brev för att annulera avtalet. Går inte. Efter 1 år kan vi äntligen avsluta avtalet, tror vi. Telia fixar detta, äntligen, men nej, det har de inte gjort enligt Devicom. HJÄLP!!! De är riktiga BLODIGLAR!! Vi måste säga upp avtalet själv, det är Telia om gjort fel. Enligt hon i andra luren skriker jag, frågar min man efteråt, skrek jag? Svar från min man, Nej! Du var bestämd. Ok. Nä, nu har de gjort mig riktigt förbannad, ska se till att de åker dit, sprida information om hur de är. För de har INTE och då menar jag värkligen ALDRIG varit tillmötesgående. De ska f*n ta alla pengar de kan av de som är svagast, pensionärer. De kommer ångra att jag är deras dotter, för jag kommer sprida hur de är mot kunder som är missnöjd. Hoppas de lär sig att missnöjda kunder sprider negativ information om dem = Stämplad i pannan för alltid. Nu kommer jag skicka rek.brev och avsluta helvetet från dem och sedan gå till konsumentverket. Därefter kommer jag gå ut på facebook och skriva HELA historien. För de ÄR ett LURENDREJERI FÖRETAG!!!!!

2012-11-21

jobbig kund

Grinig Kundtjänst

Det är5:e gången jag ringer för att få information angående fakturor,priser m.m.Varje gång man ringer blir man ombedd att återkomma,är det inte datafel,så är det uppdateringar eller chefen är bortrest o.s.v.Man möts av samma otrevliga å griniga kvinna som svarar.(Tycker att jobbar man med kundkontakt ska man inte vara otrevlig)trött på detta otrevliga,griniga, vet inte-återkom sen-bolag.Kommer att säga upp avtalet snarast.Hej då,aldrig mer Devicom

2012-10-31

XXL

Bäst i test ( love u devicom )

Finns inget bättre min familj har devicom och jag är på väg att skaffa det själv . Och ni som skriver nåt negativt det e BULLSHIT så gå gräv ner er nånstans och skulle dom lura folk då riskerar dom lägga ner företaget hallÅååååÅåå vi bor i SVERIGE.....

2012-09-24

VARNING! Bedrägligt beteende!

Varning för Devicom.se!! De gjorde en felaktig ljudupptagning med min mor (på hennes hemspråk så hon förstod allt). Den var så "manipulativ och vilseledande" att ett ouppmärksamt öra kunde tyda det som att hon tackade "ja" till deras abonnemang. Killen som ringde var otydlig och nämnde ALDRIG att en ljudupptagning skulle göras. Han lurade till sig personmumret - trots att min mor tvekade. Han sade att han skulle skicka information först så att min mor fick testa tjänsten under 1 månad. Han nämnde ALDRIG något om 14 dagars ångerrätt! Hade jag inte sett brevet från Devicom av misstag så hade min mor varit bunden i 1 år! När jag ringde till Devicom så fick jag lyssna på ljudupptagningen - så jag vet vad jag talar om. De vägrade ge mig operatörens namn... de hade bara anställningsnumret men inte heller det fick jag av olika anledningar som bara var slingrande ursäkter. Jag bad om att få en kopia på ljudupptagningen men de vägrade. De erkände att ljudupptagningen var felaktig och därmed så skulle den tas bort och min mor bli borttagen som kund med detsamma och "jag hade inget med Devicom att göra längre" ville de ha sagt. När jag sedan bad om att få namnet på hon som jag talade med så vägrade hon nästan, jag insisterade och hon sade 'xxxxx'. Efternamn? Hon vägrade och sade att det inte behövdes, jag insisterade och hon sade 'xxxxxx'. Om det nu är rätt vet jag inte. Enlig Devicom fick operatören som ringde upp min mor en varning, sen ändrades versionen med att han inte längre jobba

2012-07-17

Anonym okänd Anonym okänd

Varning missnöjd

Varning för lurenderi. Jag har märkt att när Devicom debiterar samtalslistan så är det lurt/skumt. Kolla väldigt noga på er samtalslistor. Dom tar betalt och debiterar varje nr du slår på telefonen även om nr du slagit är upptaget eller signalerna gått fram men ingen svarat. Smart för dom att dryga ut så på deras kassa, men ej smart dåligt för dig som kund. Bland annat därför har vi avsagt abonnemanget. Tydligen inte bara jag som är missnöjd. Men en råd till er, jag vet att ingen orkar ha koll och att det blir bökigt att ha koll på sin egen samtalslista, men en tips till er gör det när det gäller Devicom!!!

2012-06-26

Marek K Marek K

De lurar folk med muntligt kontrakt!

Akta dig för muntliga kontrakt med Devicom. Säg NEJ när de ringer. Jag var lurat muntligt på ett 12- månaders abonnemang fast jag var inte medveten om bindninstiden.

2012-03-31

Mariam

Bra foretag!

Personligen så tycker jag att Devicom är ett väldigt bra företag med bra priser. Man har två veckors ångersrätt, dvs man väljer själv om man vill ha Devicom som abonnemang eller inte. De luras däremot inte!!!!!!!

2012-03-12

OR

Bedrägare

Riktigt dåligt företag... Dem blåser folk på pengar hej villt med sina okunniga polisys. Det kan man nästan förstå med tanke på att Chefen sitter i kundtjänsten.

2012-03-12

Marco

Riktigt bra!

Kolla deras priser och se om ni kan hitta ett billigare alternativ! Jag har bara goda erfarenheter av detta bolag och kan varmt rekommendera dem. Bra funktion, bra service och bra priser!

2012-03-07

MB

VARNING FÖR BEDRAGARE!

Telefonförsäljning från Devicom som erbjuder möjlighet att helt obundet prova på deras tjänst och ringa billigare med deras prefixnummer för att sedan skicka en faktura med månadskostnad samt försöker tvinga på en ett abonnemang i 12 månader som inte går att säga upp eller häva avtal som de lurat till sig via telefonförsäljning, trots att man aldrig använt sig av deras tjänster eller tackat ja för ett abonnemang. Bluffare på Devicom kundtjänst erbjöd mig en lösning och berättade att de kan skicka en slutfaktura på 44 kr gånger 12 dvs 528 kr för ett 12 månaders-abonnemang. Kan ingen utplåna dessa bluffare lite snabbare?

2012-02-16

Soheila P

Devicom vs många andra telebolag

Devicom har riktigt bra priser, varför göda de stora busbolagen. Går ju knappt att få kontakt med dem per telefon vilket är konstigt då det är den tjänsten de säljer. Mamma som kommer från Iran tycker det är skönt att kunna tala persiska med Devicoms kundtjänst.

2012-02-09

Joakim

Värsta skojarna

Lurade min mor som är halvdement att byta sitt teleabbonemang. Bestrid alla fakturor även inkasso! Har nu polisanmält och anmält företaget till konsumentverket. Nästa steg är att kolla ägarstruktur på deras företag och anmäla ägarna!

2012-01-28

Peter

Nöjd kund sedan 4år

Jag kände att jag var tvungen och skriva något här med tanke på all dålig kritik. Jag har varit Devicom kund i 4 år och aldrig varit mer nöjd med ett telekombolag jag önska bara att de hade mobilabonnemang också. När man ringer kundtjänst så svarar de direkt och är alltid trevliga och hjälpsamma. Priserna är de lägsta på marknaden 115 kr för abonnemang vilket annat bolag kan erbjuda det?

Jag hoppas att fler som jag nöjda kunder skriver något här.

Peter

2012-01-18

R.M.

Mycket billigare och minst lika bra!

Jag är helt nöjd med företagets tjänster. Det är den i särklass bästa operatören vad gäller billiga utlandssamtal. Jag har iallafall inte hittat någon med bättre priser, åtminstone inte till de länder som jag ringer.

2012-01-18

Yvonne

Falsk marknadsföring

Försäljaren ljuger om deras samarbete med Telia och om att man ska få information per post så att man i lugn och ro ska kunna bestämma sej osv. FY FAN för deras metoder.

2012-01-02

Varning!!

Detta är lurendrejare!!

2011

2011-11-21

susan

Varning!!!

Varning för dessa lurendrejare! Min mamma bad att få information skriftligt eftersom hon inte riktigt förstod informationen i telefon.
Nu har hon fått sitt abonnemang uppsagd på Telia utan sitt medgivande. Ringde upp Devicom som var riktigt otrevliga mot henne i telefon. Det är skandal att behandla äldre människor på detta sätt. Mamma är jätteledsen. Jag funderar på att polisanmäla företaget för lurendrejeri!!

Fler tele-, mobiloperatörer i Kista