08 - 614 54 00, Storängsv. 10, 115 42 Stockholm

Omdömen om Akademikliniken

2014-02-02

N.S.

Nöjd Nöjd Nöjd!

Akademikliniken är ett utmärkt ställe där personalen är trevlig, proffsig och hjälpsam. Jag har gjort en bröstförstoring och känner mig mycket nöjd med allt, min kirurg Montemurro var grym och jag fick världens vackraste bröst. Rekommenderas varmt.

2013-12-17

L.O

Hy förstörd av laser

Egentligen kom jag dit enbart för att förrsöka ta
bort en pigmentfläck under ögat.
Jag hade några kärl vid näsan som vi också
kom överens att försöka ta bort.
Jag upplyste henne om att min hy är
mycket känslig.
Hon körde med 2 olika laser, dessutom tog
hon på sidan av kinden .
Det här blev början på en lång historia.
Mitt ansikte fick flera spruckna kärl, pigmenteringen
gick ej bort , spänsten försvann då hyn blev pluffsig.
Jag gick tillbaka och fick träffa en kvinnlig hudläkare, som
sa att laser inte gör dom skadorna. Hon tyckte jag skulle
gå till öra,näsa,hals för svullnaden. Vilket skämt.
Efter detta har jag försökt bli av med kärlen som
uppstod på akademikliniken, men inget verkar fungera.
Så man kan säga att detta blev början till min
förstörda kind.

2013-12-12

sandra

missnöjd

Sitter fortfarande hemma med misslyckade bröst för 57000 kr och 2 operationer. Vill inte ens visa mig i bikini som inte täcker ordentligt för att misslyckandet syns igenom. Bröstmuskeln trycker så pass mycket på inplantatet så att linjen efter mitt egna bröst syns tvärs över bröstet och får höra att de inte går att göra nått åt de mer en att minska inplantatet fasten de vart bättre med andra operation då han la in större. Gråter i mellan åt för hur allt vart och att jag ska ha de så här.

2013-12-13

Hej Sandra.
Tråkigt att höra att du är så ledsen och känner dig så missnöjd. Det är viktigt att du tar upp detta med din plastikkirurg. Jag antar att du har återbesök inplanerat? Om inte är mitt råd att du snarast kontaktar oss för att boka in ett.

2013-11-13

Ylena Paulsson

Väldigt nöjd

Jag gjorde för två år sedan en fettsugning av lår, höfter mm hos Mats von Wachenfeldt. Allt gick bra och jag är jätte nöjd med resultatet. Både Mats och övrig personal var väldigt trevliga, förklarade hela operationen på ett bra sätt och fick mig att känna mig som jag var den enda patienten det dygnet. Jag kan varmt rekommendera Akademikliniken för den som vill göra en behandling av något slag. Dom kan sin sak.

2013-11-21

Tack för ditt omdöme Ylena - roligt att höra att du är så nöjd med resultatet och bemötanden du fick här hos oss. Lovar att framföra det till Mats och resten av teamet.

Önskar dig en trevlig avslutning på 2013 och varmt välkommen tillbaka till oss om tillfälle ges.

2013-09-25

A

Supernöjd!

Jättetrevligt bemötande från start till finish, otroligt kompetent och underbar personal i allmänhet och Ulf Samuelsson är ju bara helt fantastisk! AK rekommenderas varmt.

2013-10-21

Tack A för ditt fina inlägg som jag vidarebefordrar till Ulf Samuelson och resten av teamet på Akademikliniken!

Hoppas du får en skön fortsättning på hösten!

2013-09-14

Världklass näsplastik!

Jag opererade mig hos Paolo Montemurro och jag är jättenöjd med resultatet. Min näsa ser verkligen inte opererad ut, den ser väldigt naturlig ut och passar mitt ansikte perfekt. Personalen på Akademikliniken är mycket trevlig och kunnig, allt gick bara smidigt och över förväntan.

2013-10-21

Hej S och tack för det goda omdömet om Paolo och teamet, det skickar jag vidare.

Trevlig fortsättning på veckan!

2013-09-12

Kristin

Fantastisk personal och ypperlig kvalitet

Jag har efter många om oh men äntligen genomfört en bukplastik. Min läkare Dr Paolo Montemurro tog sig god tid både före, under och efter operationen för att beeskriva hur operationen skulle gå till, hur det skulle kännas efteråt etc. Under min vistelse på vårdavdelningen blev jag ömskött av fantastisk och tålmodig personal som tog sig tid att besvara frågor, demonstrera hur jag skulle hantera läkemedel etc. Jag kan inte med ord beskriva hur Akademiklinikens sätt att behandla mig har bidrait till att min operation, inför vilken jag var nervör och orolig, har blivit en mycket bra upplevelse. Stort tack till er alla

2013-09-13

Stort tack Kristin - vi är glada att höra att du är så nöjd med oss och teamet. Lovar att framföra det till alla.

Trevlig helg

2013-07-10

Sanna Sanna

Fantastisk personal på Akademikliniken

Jag har bara helt underbara upplevelser från Akademikliniken i Stockholm. Det beror på den helt fantastiskt trevliga och kunniga personalen som arbetar där. Allt från vänliga receptionistens bemötande, varmt leende ssk:n Anna på vårdavdelningen, min otroligt skickliga och lättsamma kirurg Paolo Montemurro, glada härliga chefsoperationssjuksköterskan Gunilla till coola och lugna narkosläkaren Thore mfl :) jag vill på alla sätt ge mina varmaste rekommendationer till denna fantastiska klinik och dess underbara personal!!! Stort tack till er alla för att ni är som ni är!!!

2013-08-08

Stort tack Sanna, det är så trevligt att kunna framföra dina fina ord till hela teamet på kliniken.

2013-07-05

Christina

Ang. problem med faktura (Mumma´s inlägg)

Jättetråkigt att det hände! Själv har jag bara positiva erfarenheter. När jag inte varit nöjd har jag fått gratis behandling (som normalt skulle kostat ca 4 000 kr). Förvisso i akt och mening att rätta till det som gått fel, vilket i sig inte var något stort, men ändå.

2013-08-08

Tack Christina. Vi arbetar som sagt för att våra kunder och patienter skall bli nöjda och få de resultat de förväntat sig. Ibland lyckas det inte till 100% men då gör vi vårt yttersta för att rätta till det.

2013-05-23

Svar från marknadschef

Efter att ha skrivit mitt omdöme "Aldrig mer akademikliniken " har AK:s marknadschef varit i konktakt med mig. Jag har inte bara fått ersättning för läkarkostnader och självaste behandlingen, utan även fått lite produkter hemskickade för att hjälpa min hud. Jag fick ett väldigt trevligt, tillmötesgående och proffessionellt bemötande från AK:s egna marknadschef och måste säga att jag är positivt överaskad över hur allvarligt de ser på händelsen. Är ni missnöjda råder jag er att först kontakta marknadsavdelningen.

2013-05-28

Hej S och tack för ditt inlägg.

Ett allmänt råd är dock att man allra först vänder sig till sin doktor eller behandlare om man har frågor eller synpunkter på sin behandling. De har den medicinska kunskapen och insikt i händelseförloppet som gör att de bör hantera liknande frågor i första hand.

Sedan hjälper jag gärna till om det behövs i ett senare stadie.

Charlotta, Marknadschef

2013-05-06

Aldrig mer akademikliniken

Jag har under en period haft problem med acne och eftersom jag har en extremt känslig hy ville jag vara noga med att gå till en klinik som jag kunde lita på. På AK:s hemsida kan man bla. läsa att ”Vi har med andra ord kunskapen, erfarenheten och de tekniska möjligheterna för att alltid kunna hjälpa dig”, varför valet TYVÄRR föll på akademikliniken.

Innan behandling var jag noga med att fråga personalen ifall de hade erfarenhet av att arbeta med så pass känslig hy som jag har.
Den personal jag har stött på har alltid varit trevlig och jag har blivit väl bemött. Vid min senaste behandling uppstod dock några komplikationer, jag vaknade upp med att nedre delen av mitt ansikte var täckt med små vita varblåsor. Eftersom att jag bor väldigt långt bort från AK:s klinik åkte jag iväg till en hudläkare i närheten som konstaterade att blåsorna hade uppstått av den kemiska peelingen som AK:s hudterapeut hade lagt på mig. Dessutom ville jag att en utomstående, ”oberoende” läkare skulle titta på blåsorna (var rätt säker på att AK skulle förneka att de hade något samband med deras behandlingar). Jag ringde upp hudterapeuten och berättade vad som hade hänt, som genaste bokade en tid åt mig hos AK:s egna hudläkare. Jag har som sagt inga klagomål på hudterapeuterna eller receptionisternas bemötande. Tyvärr kan jag inte säga detsamma om AK:s egna hudläkare, detta besök är det värsta jag varit med om. Under självaste besöket samt efter besöket fick jag tårar i ögonen då läkaren va

2013-05-07

Bästa S

Det var otroligt tråkigt att läsa om din upplevelse av läkarbesöket hos oss och vi beklagar verkligen detta.

Vi strävar alltid efter att sätta våra kunder och patienter och deras välmående i första rummet och självklart hoppas vi att man känner det när man söker sig till oss. Alla våra kunder är i sin fulla rätt att ha höga förväntningar när man vänder sig till oss och det är tråkigt när vi inte lyckas uppfylla dem.

Självklart tar vi ditt "case" vidare internt för att reda ut vad som hänt och se till att det inte händer igen framöver.

Kontakta gärna mig personligen med ett mail så lovar jag att se till att du får den hjälp som du behöver från oss. Du når mig på charlotta.abrahamsson@ak.se.

Charlotta Abrahamsson, Marknadschef

2013-04-12

Malin

Helt underbart!

Jag har gjort en bröstförstoring på Akademikliniken och kan bara säga att jag är mycket nöjd med allt. Proffsigt och trevligt rakt igenom, gillar deras sätt att arbeta och få en att känna sig unik. Kirurgen Paolo Montemurro är fenomenal, resultatet över all förväntan!

2013-04-18

Tack Malin för dina trevliga ord, lovar att framföra det till Paolo och resten av teamet!

2013-04-08

Mumma

Bluff-fakturor och otrevligt bemötande

Jag genomgick tre injektionsbehandlingar som betalts med kort varje gång. Fick helt plötsligt hem en betalningspåminnelse från AK. Ingen stor sak tänkte jag, ett misstag. Jag kontaktade ekonomipersonalen och fick en chock. Jag blev minst sagt utskälld och tillsagd att de har rätt att ställa ut fakturor lite hursom. Enligt henne skulle jag vara skyldig en stor summa pengar för ett återbesök med liten korrigering, utöver den summa jag redan betalt vid återbesöket. Det framstod som orimligt. Jag sa det. Personen från ekonomiavdelningen förde ett helt regelvidrigt resonemang som liknar hur man ställer ut blufffakturor. Hon kunde helt enkelt inte tillerkänna att hon gjort fel. AK verkar inte ha ordning på sin ekonomi och ställer ut fakturor till höger och vänster. Så aktar er, det kan komma en dyr faktura på posten utöver det avtalade priset och om du ifrågasätter den kommer du att bli utskälld!

2013-04-18

Bästa Mumma.

Tråkigt att höra att du upplevde din kontakt med oss så negativt och vi beklagar om du kände dig felaktigt behandlad.

Om det återstår några oklarheter ang. fakturorna så ber jag dig att kontakta vår Ekonomiavdelning igen på telefon 08-614 54 00 eller mail ekonomi@ak.se.

2013-03-22

Anna

Tack för mitt fina resultat

Jag vill ge ett högt betyg med varma rekommendationer till Jenny och Akademiklinikens hudavdelning. Jag gjorde kosmetisk tatuering och blev mer än nöjd med resultatet.

2013-03-25

Tack Anna! Lovar att framföra dina fina ord till Jenny och resten av teamet.

Glad Påsk!

2013-02-27

Emilia

Paolo Montemurro+++++

Träffade Paolo för konsultation igår. Innan var jag rätt nervös men så fort jag träffade honom blev jag genast otroligt avslappnad. Allt kändes så lättsamt och naturligt. Paolo vet verkligen hur man skall bemöta sina kunder på
allra bästa sätt och vet till hundra vad han pratar om.
Jag är otroligt glad som valde honom, och ser fram emot min kommande bröstförstoring som då ska utföras av honom.

Vill ni uppleva en otroligt proffesionell och tillmötesgående kirurg, välj Paolo Montemurro!!

2013-03-04

Tack Emilia för ditt goda omdöme som jag naturligtvis vidarebefordrar till Paolo och resten av teamet!

2013-02-24

E

Akademikliniken

Jag är väldigt nöjd med bemötandet hos akademikliniken, och är mest nöjd med min läkare, Dr. Per Heden som fixade till min enorma näsa. Jag tycker även att det var jättebra att man fick träffa läkaren igen efter 6 månader, så man kunde få svar på sina frågor som man hade osv. Han är jättetrevlig, snäll och glad. Lätt att jag går tillbaka till honom om det finns något mer jag vill operera i framtiden! :)

2013-03-04

Tack E - vad roligt att höra att du är så nöjd med resultatet och med bemötandet hos Akademikliniken och Per Hedén. Lovar att framföra det till dem.

2013-02-05

Karin Hildebrandt

Kontakt

Jag har tidigare opererats på AK med OK, ganska bra resultat. Det jag inte tycker om att man när man nu är nyopererad och har frågor varken kan nå sin kirurg eller operationsavdelningen efter att kliniken har stängt. Det står så i broschyren att man när som helst kan kontakta sin kirurg vilket inte är sant. Det vore bra om man kunde kontakta postop om man har frågor när man kommit hem samma dag. För min del känns det som att suterer lossnat i ena ögonlocket, det hänger. Måste ha lossnat. Det är inte det största problemet utan att få kontakt!

Hej Karin

Vår rutin är att alla patienter när de lämnar oss efter utförd operation får med sig direktnumret till behandlande kirurg, till klinikens övriga doktorer samt till Vårdavdelningen så att man snabbt skall kunna få tag på någon vid behov. Vi finns tillgängliga 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året - det är din trygghet som patient hos oss.

Om du inte fått med dig denna telefonlista när du lämnade oss så beklagar jag verkligen det.

Jag förutsätter att du nu fått kontakt med oss, då det gått 2 dagar sedan ditt inlägg skrevs men jag undersöker självklart med våra sjuksköterskor och ber dem kontakta dig omgående oavsett.

God bättring!

2013-01-31

Mycket nöjd med kirurg och resultat hos Mats W!

Jag valde att göra en mindre fettsugning av magen på Akademikliniken. Mats von Wachenfeldt gjorde operationen och jag är mycket nöjd med bemötande, resultat etc. Rekommenderas! Skulle definitivt göra om samma sak hos kliniken och med kirurgen igen med facit i hand!

Gjorde även en behandling på samma klinik i samband med ingreppet hos en hud terapeut (?) och dit går jag aldrig igen! Vare sig för den behandlingen eller någon annan! Sämre service och bemötande har jag sällan stött på. Blev ignorerad när jag kom in, min tid blev föresenad trots jag hade första morgontiden och personalen stod och pratade om privata saker med varandra framför mig. När jag väl fick komma in blev jag hänvisad in ett rum att klä av mig till endast trosor i ett rum i markplan med klarglas ut mot en parkering (!?). Inte var personalen direkt trevlig och verkade inte tycka om sina jobb. Kände mig mer som en produkt än som en patient eller kund.

Jättesynd att denna behandling skall dra ner betyget eftersom operationen, kirurgen, konsultationen och resultatet var utmärkt! Som sagt rekommenderar varmt Mats von Wachenfeldt! Skall ni göra en op så gå till honom! Men gör inte lättare behandlingar hos hud terapeuterna!

Hej Anonym
Tack för ditt goda omdöme av Dr von Wachenfeldt och kliniken i samband med din operation. Det glädjer oss och jag lovar att vidarebefordra till resten av teamet.

Däremot är det naturligtvis mindre glädjande att läsa ditt omdöme om besöket på vår hudavdelning och även detta lovar jag självklart att framföra så att vi kan förbättra vårt mottagande framöver.

Den här typen av feedback är viktig och om du har möjlighet får du gärna kontakta mig via mail så blir det lättare för mig att ta detta vidare.

charlotta.abrahamsson@ak.se

2013-01-31

Caroline

Info och bemötande

När man går in på Akademiklinikens hemsida så får man verkligen en bra bild över behandlingar och priser på dessa. Världsklass!

2013-02-07

Tack Caroline, det glädjer oss.

2013-01-13

Akademikliniken

Jag är glad över att jag valde Akademikliniken och otroligt skickliga Dr.Paolo Montemurro för min bröstförstorning. Väldigt vackra,naturliga bröst,proffsigt bemötande och vård. Över all förväntan,rekommenderas verkligen!!

2013-01-16

Hej och tack för ditt trevlig omdöme. Jag vidarebefordrar till Dr Paolo och resten av teamet.

God fortsättning på 2013!

Charlotta

2012-11-29

Farinaz

Paolo Montemurro på Akademiklniniken. The best!

Jag har gjort en bröstförstoring på Akademikliniken för 3 månader sedan, utförd av Dr Paolo Montemurro.
Resultatet blev perfekt och överförväntad, jag fick vackra och naturliga bröst och känner mig väldig nöjd.
Men det som jag verkligen uppskattade mest var hur hela processen gick. Dr Paolo var mycket professionell under vår första konsultation, jag hade massa frågor och vi gick mycket över den 30 minuter tiden att en konsultation är tänkt att pågå. Trots det, han lyssnade och svarade på alla mina funderingar som fick mig att känna som jag var den viktigaste patienten han hade. När jag åkt hem så hade jag fler frågor och mejlade honom flera gånger och alltid fick ett svar inom en dygn. På operationsdag alla på kliniken var fenomenala, de vet verkligen hur man tar hand av sina kunder och jag nästan kände mig som om jag bodde på en 5 stjärnor hotell och inte på ett sjukhus. Operationen gick smidigt och jag åkte hem samma dag med nästan ingen smärta. Under de följande dagarna efter operationen jag mejlade dr. Paolo flera gånger igen, och fortfarande fick ett bra svar inom en dygn.
Akademikliniken är säkert en mycket stor klinik med många operationer varje dag men jag hade verkligen den känsla som att alla tog stora vård av mig och det gick otroligt lätt att få tag på Dr Paolo varje gång jag hade frågor eller tvivlar, före och efter operationen.

2012-11-30

Hej Farinaz och tack för ditt fina omdöme som jag självklart framför till Dr Paolo och resten av teamet på Akademikliniken.

Trevlig helg.

2012-11-22

konsultation

Var på konsultation idag hos sjuksköterska Petra. Fick ett väldigt bra bemötande både av receptionen och av Petra!

2012-11-23

Hej och tack för detta som vi självklart framför till Petra och resten av teamet.

Trevlig helg.

2012-11-14

Janna

Gjorde en fettsugning av ridbyxlår för dryga 6 veckor sen o skämdes jag över hur låren såg ut innan så är det inget mot va jag gör idag!!!! Ridbyxbubblorna är ännu kvar men ovanför dom är det heeelt tomt. Ser bedrövligt ut! Hoppas man kan få det tillfixat???!!!
Men jag blev iaf väl omhändertagen av fantastiskt snäll o go personal.

2012-11-19

Bästa Janna

Mitt råd är att du kontaktar oss och din plastikkirurg för att göra en uppföljning av din operation och resultatet.

Antingen kontaktar du oss själv eller så mailar du dina kontaktuppgifter till mig så skall jag se till att du får hjälp så snabbt som möjligt. Du når mig på charlotta.abrahamsson@ak.se.

2012-10-07

Anneli Allard

AK är det mest kloka valet!

Har nyligen gjort en bröstoperation (bröstlyft och förminskning) på AK för två veckor sedan och jag är mycket nöjd med hela processen.

Resultatet är över all förväntan redan och mitt liv fick omedelbart en mycket högre livskvalitet. Dels för att jag redan när jag vaknade upp ur narkosen kände att jag var befriad från värk i axlar, nacke och rygg och jag grät nästan av lycka den stunden, räknade inte med att märka en sån omedelbar och stor skillnad innan jag knappt hann tänka så mycket annat. Det var det första jag upptäckte.

Nu två veckor senare är jag fortfarande befriad från den värk jag innan hade varje vaken sekund år ut och år in. Jag kan inte med ord beskriva hur snygg jag känner mig i vanliga kläder. Det är en ren fröjd att sätta på sig en vanlig tröja och se mig själv i spegeln och jag känner mig snygg när jag är bland andra människor. Känner mig smalare, yngre, kvinnligare och läcker. Trivs i min egen kropp. Har lättare att röra mig och kan sträcka på ryggen och därmed kunna ha ett kroppsspråk som tyder på självkänsla och självrespekt istället för att behöva ha ett kuvat kroppsspråk pga för tung byst och inte pga en känsla.

De som säger att skönhetsoperationer inte leder till lycka har fel! Detta kan jag omöjligt ha kunnat uppnå om jag så hade gått i terapi i 25 års tid.

Att tycka att skönhetsoperationer är fel att hålla på med lider inte bara brist på kunskap, insikt och förståelse utan är även väldigt missunnsamma mot andra m

2012-10-10

Tack för dina både kloka och berömmande ord Anneli - inget gör oss gladare än en nöjd patient. Lovar att framföra dina lovord till Jan och resten av teamet.

2012-09-14

Jessica

Mer än nöjd!

Akademikliniken är absolut världklass. Opererade mig för bara tre veckor sen och är redan super nöjd, trots att jag inte ens sett slutresultatet. Gjorde ett bröstlyft och förstoring som utfördes av Paolo Montemurro. Super trevlig, proffsig, vänlig, hjälpsam och dessutom ser han jädrigt bra ut. Alla sjuksköteskor, narkosläkare och all personal. Underbara, kärlek till alla er! Kommer absolut gå tillbaka till ak och rekommenderar er varmt.

2012-09-17

Hej och tack för berömmet Jessica. Lovar att framföra det till Paolo och resten av teamet.

Önskar dig en trevlig höst.

2012-08-08

Katariina k.

BÄST

Jag har varit hos andra kliniker och kirurger men det kan inte jämföras med ak klinikens proffsighet och kompetens, kan inte nog berömma all vård, behandlingar som jag fått och det fina bemötandet. Jan är bäst och sköterskan Charlotte nästan ännu bättre! Som mitt andra hem! Skulle aldrig byta mer!!

2012-08-18

Tack för dina trevlig ord Katariina - självklart framför jag det till Jan, Charlotte och resten av teamet.

Välkommen åter!

2012-06-20

Anna Bergström

Bästa omdöme till Paolo Montemurro och Akademiklin

Vänligt, proffsigt, rent och fräscht! Jag har bara goda erfarenheter från konsultation till återbesök. Paolo är skicklig, ärlig och mycket vänlig! Ett extra tack även till trevliga sköterskan vid mitt återbesök!

2012-07-04

Tack för berömmet - jag skall framföra detta till Paolo och resten av teamet!

Trevlig sommar!

2012-04-18

fatemeh j

akadami kliniken BÄSTA!!!

Jan Jernbeck du är mycket profsig läkare!!!
Och alla nakosläkare, sjuksköteskerna, personalen och maten
mycket bra. Jag älskar ak och rekomenderar varmt kliniken.
Bara en massa +++++++++++

2012-04-20

Hej Fatemeh

Tack för berömmet - jag framför det till Jan och resten av personalen.

2012-04-09

Madeleine

Helt fantastiskt!

Jag kan varmt rekommendera Akademikliniken i Stockholm och kirurgen Paolo Montemurro.

Jag är jättenöjd med mina bröstförstoring, resultatet blev över förväntan! Paolo är en enastående kirurg som vet vad han gör. Han är väldigt noggrann och tar sig verkligen tid att svara på frågor och jag kände hela tiden en otrolig trygghet. Precis så en läkare ska vara. Skulle jag göra något mer skulle jag utan tvekan gå tillbaka till honom!

2012-04-16

Hej Madeleine

Roligt att höra att du är så nöjd. Jag framför detta till Paolo.

2012-03-26

Erika

Byt ut receptionisterna.

Har funderat länge på att anlita Akademikliniken men kommer välja en mindre personlig klinik där man blir väl bemött även efter behandlingen om komplikationer skulle uppstå. Har inget illa att säga om kliniken men det är för tok för många negativa kommentarer, och ingen rök utan eld....

2012-04-04

Bästa Erika
Akademikliniken utför mer än 4 500 operationer per år och regelbundna kundundersökningar visar att vi får mycket höga betyg av våra patienter.

Valet av klinik är ett viktigt beslut som man skall överväga noga, inhämta information från många olika håll och väga för- och nackdelar mot varandra. Ett bra sätt är att boka en personlig konsultation där man får chans att ställa alla de frågor man har och få en känsla för vad kliniken kan erbjuda.

Vilken klinik du sedan väljer är självklart helt upp till dig och vi tycker att det är tråkigt att du väljer att basera ditt Rejta-omdöme på hörsägen istället för personlig erfarenhet.

Lycka till framöver.

Charlotta Abrahamssom, Marknadschef

2012-03-26

Samira

OTREVLIG,OPROFFSIG,obehaglig

Jag och min mamma var på Storängsvägen , fy personalen i Receptionen var så otrevliga. Ville knappt prata med oss, svara på frågor, inga ögonkontakt,inga leende, inga bra tonröst, inga bra bemötande. Det som förmedlades var VAR HAR NI HÄR ATT GÖRA. Snälla Om ni inte trivs med ert jobb, jobba inte kvar. Om ni har åsikter så snälla lämna det hemma och snälla utbilda,anställ bra personal som vet hur man bemöter andra människor. Service och den känslan ni förmedlar är viktig,helheten är viktig. Känslan som ni förmedlade till mig och min mamma var inte bra alls,tyvärr. Vi kommer inte tillbaks.

2012-04-04

Bästa Samira

Ett kundbemötande av högsta klass är en viktig prioritet hos oss och vi arbetar löpande på att förbättra oss ytterligare. Vi beklagar den negativa upplevelse du berättar om och tar detta vidare internt i vårt kvalitetsarbete.

2012-03-22

anette wennersten

Face lift på AK

Paolo är en mycket duktig kirurg! Sköterskorna som tog hand om mig på natten som på dagen var mycket omhändertagande, kramar! Sköterskan som sedan tog hand om mina stygn och klamrar, mycket trevlig! Inget negativt här inte! Jag antar att de som inte är nöjda/sura kanske inte har det bästa sättet att uppföra sig på! Man blir bemött som man bemöter andra!

2012-03-23

Tack Anette, vad trevligt att höra att du är så nöjd. Jag framför detta till Paolo och resten av personalen.

2012-03-16

isaisa

Akademikliniken - urusla på eftervård

Min erfarenhet av Akademikliniken är bra så länge allt fungerar och det inte händer ngt oförutsett. Jag fick kämpa länge och väl innan jag fick ngn hjälp när en behandling hade blivit fel. Inte heller blev jag informerad om något som kunde gå fel. Jag fick kämpa mig till en teletid med ngn som kunde hälpa mig med medicin etc. Det kändes verkligen som jag fick böna o be om hjälp. Jag kommer inte mera att använda AK på ngt sätt!!

2012-02-25

Marie

Välj en annan klinik!

Jag gjorde näsan och ett ögonbrynslyft vid AK år 2008. Jag kan säga att jag önskar i efterhand att jag valt en annan klinik.

Näsan blev sådär halvbra, jag tror inte han riktigt fattade vad jag var ute efter. Näsan är bättre än den jag hade före, men jag är ändå inte nöjd.

Ögonbrynslyftet däremot blev en KATASTROF! Jag vet om vilka komplikationer man kan få av ögonbrynslyft, men på mig gjorde han saker vi INTE hade kommit överens om. Vanligtvis gör man hål i hårbotten, skär loss ögonbrynen underifrån och har "trådar" som håller upp ögonbrynen så att de fäster på sitt nya ställe. Detta var det jag förväntade mig att han skulle göra. Men vad gjorde han då? Han gjorde det jag nyss skrev MEN han avlägsnade även hud i min hårbotten så att på båda sidorna av huvudet vid öronen hade jag varsitt stort ärr 1x7 cm. Han sa att han tog bort hud därför att jag är såpass ung eller något så att det skulle behövas extra metoder för att min operation skulle lyckas. Detta nämnde han dock inte innan operationen! Inte nog med ärren så sitter mina ögonbryn i synbart olika höjd. Vi gjorde om operationen 2 ggr, och han fick förlänga ärren för att försöka sy ihop på annorlunda vis för att han avlägsnat hud så att det dras isär hela tiden. Nu (den senaste operationen utfördes sommaren 11) så har jag 12,5 cm långa ärr på var sida av mitt huvud med varierande bredd från 0.8 till 1,2 cm. Ögonbrynen sitter fortfarande i olika höjd.

Till sitt försvar sa han att jag är ung (nu

2012-03-04

Bästa Marie

Vi beklagar att du inte är nöjd med resultatet och känner att dina förväntningar inte uppfyllts.

Vår målsättning är självklart att alla våra patienter skall vara 100% nöjda. Det är också självklart för oss att vi gör vad vi kan för att korrigera om man inte känner sig helt tillfreds med slutresultatet.

Ibland kan faktorer som inte var kända vid själva konsultationen påverka det sätt på vilket själva ingreppet utförs vid operationen, för att uppnå det önskade slutresultatet. Och ibland måste man låta läkningsprocessen ha sin gång innan ytterligare korrigeringar kan göras, vilket gör att hela proceduren drar ut på tiden längre än planerat.

Det bästa du kan göra om du känner så här är att kontakta din kirurg igen och berätta om dina problem, så att denne har möjlighet att hjälpa dig. Han eller hon lyssnar på dig och sedan får ni diskutera vilka alternativ till lösningar som finns.

2012-01-17

Tanya

Akademikliniken-oproffsigt!

Har gjort en Elos behandling på Stureplan för en vecka sedan. Blev varnat för "små röda fläckor efteråt". Vad som uppstod var mycket värre, flera riktiga brännsår i ansiktet. Ringde till receptionen och bad den person som behandlade mig ringa tillbaka. Tyst. Skickade mail med bilder på skador till info@ och bad att kontakta mig. Tyst. Ringde till receptionen på den stora kliniken och igen bad någon kunning ringa mig. Tyst. Vad är detta? Hur kan man behandla sina patienter så nonchalant och oproffesionellt, både medicinskt och etiskt? Bör inte ni, AK, tänka på renommén? Ni tar ju ordentligt betalt, ge god service då!

2012-03-04

Bästa Tanya

Vi beklagar att du hade så svårt att komma i kontakt med oss när du fick problem - så skall det inte vara och vi får bättra oss där.

Vi har varit i kontakt med ansvarig på Stureplan som bekräftar att du fått hjälp och att läget är under kontroll nu.

2011

2011-11-20

lena

besviken

överreklamerad klinik med nonchalant personal där allt handlar om att håva in så mycket pengar så möjligt.

2011-11-07

Anna

Oproffsigt patientbemötande

Har nu haft med en och samma virriga och oproffsiga läkare att göra i ett halvårs tid. Denna kvinna verkar pröva sig fram och verkar sakna empati.
Ena gången är det kameran som inte fungerar, andra gången blir jag mött av en hudterapeut - inte henne själv…
En enda gång har jag fått komma in i avtalad tid. Alla andra gånger (ca 6) har jag fått vänta. Ibland ända upp till 15 min.
Kommer att söka mig till någon annan klinik där man har större respekt för kunderna och åtminstone låtsas vara intresserade av mig och mitt fall.

Fler företag i Stockholm