Apollo

Kategori: Resor - Resebyråer

Bilder på Apollo

Omdömen om Apollo

2014-04-10

Akta er för ApolloFlex!!!

Dom tar inget ansvar för vad man köpt, utan lämpar över allt ansvar på Lowcostholidays. Som i sin tur köper av andra underleverantörer. Det är inte billigt, det är risiga hotell, och ingen service alls. Att ett hotell i webkatalogen är exempelvis 3-stjärnigt betyder ingenting. Boenden närmast att likna vid ett nedlagt vandrarhem eller hönshus. KÖP INTE!!

2014-01-13

Arne Plahn

14 dagar på Kuba, 5 star hotell, all inklusive!

Det bästa med Apollos service på plats
var att någon var där över huvud taget!

Mindre bra med servicen på plats
Vi möttes av en Apollo-anställd som tjatade om oväsentligheter och verkade ha minimala kunskaper om Kuba. Ett evigt tjat om dricks till hotellpersonal som faktiskt har bra löner i förhållande till andra anställda på Kuba!

Det bästa med flygresan
Det var att vi kostade på oss Exclusive-klass på flyget. Och att det skulle ge en hel del fördelar framför andra. (Se nedan)

Mindre bra med flygresan
Trots Exclusive-klass så haltade det betänkligt med fördelarna vad gäller incheckning och när vi fick ut våra väskor. Dessutom var hela hemresan kraftigt försenad på grund av byråkrati och klumpighet från flygbolaget som är Apollos eget! Enligt Apollo var resan 5-stjärning vilket inte stämde alls enligt västerländsk standard. Resan kostade totalt 42 000:- för 2 pers.

2013-12-03

Lurad..

Lätt att boka men att resan gick ner 3000:- i priset på bara 2 dar känns inte kul.Man vet ju att priser går upp o ner men inte 3000:- på 2 dar!
Besviken.

2013-11-16

Olof

Totalt undermålig resebyrå

Bokade resa med Apollo. En månad efter bokning (och betalning) ringde företrädare för detta företag och meddelade "fel i datorsystemet" vilket lett till att vi inte alls blivit inbokade på hotellet. De erbjuder platser på ett skithotell istället. Det är fullkomligt uppenbart att vi blivit överbokade (ett "fel i systemet" drabbar inte endast en bokning).

Det värsta är att detta inte är första gången. Ett fullkomligt oseriöst bolag, boka hellre med annan charterbyrå eller direkt hos flygbolag/hotell.

2013-10-26

Stella Bergström

Slöa reseledare på Apollo - Teneriffa

Teneriffa 24-31 oktober 2013. När vi kommer till hotellet så konfirmerar receptionisten med mig att 3 dagar ska ni bo här. Va? Vad ska svara henne? Bokat en vecka ospecat med lite extra lullull, men ingen nämner nåt om att vi ska byta hotell om 3 dagar, på bussen eller flygplatsen kunde de ha sagt nåt även om inte nya hotellet var klart. Eh...hur vore det med information om detta innan man checkar in? Helt okej att vi måste byta hotell men hur ska jag/ vi veta om det är ett misstag eller inte? Skulle vi stå utan hotell resten av veckan?. Slöa o oinspirerade ledare som inte ens meddelar per sms åtminstone. Nu väntar vi fortfarande (kväll redan)på information om vart vi ska bo imorn, taxi, buss, gå? Ska vi behöva betala det? Varför inte försäkra sig om att ha nöjda resenärer som kan tänka sig att åka fler ggr. Har backpackat o rest både enkelt o dyrt på många resor, men nonchalans, stämmer inte med mitt synsätt om att ge service. Jag o mina 2 tonåringar kommer INTE rekommendera Apollo till nån annan.

2013-09-11

Ivo

Apollo är Bäst!

Bästa servis någonsin! Tack Apollo! Kommer alltid att resa med de!

2013-07-19

Monica

Apollo/Alanya/Hotel Narcis. Oklar info. Dyr resa.

Detta omdöme handlar om en resa bokat via internet ca 36 timmar före avresa. Bokningen hittades inte på Arlanda vilket blev krångligt, tog tid och slutade med att barnen fick sitta utan föräldrar vid planets nödutgång vilket jag tror inte är tillåtet? Apollo har alltså ett segt bokningsystem vilket behöver snabbas upp.

Hotell Narcis är ett mycket enkelt men trevligt hotell, Apollos hemsida innehåller dock oklarheter angående vad som ingår i priset, räkna med en extra kostnad på minst 800 kr per familj, den ska betalas när du kommer dit kl 02 på natten.
Apollo behöver alltså uppdatera hemsidan angående hotellet vilket jag påpekat men inget har hänt.

Lita inte på att de utflykter som finns beskrivna på hemsidan när du bokar finns när du kommer till Alanya. En utflykt hade varit borttagen i över två veckor när jag bokade resan. Apollo måste alltså bli bättre på att uppdatera sin hemsida, det tar inte ens 30 sekunder att göra en sådan ändring.

Ville göra ovanstående utflykt med researrangören Falk Lauritsen (som också ägs av Apollo) men fick inte då -Danskarna på utflykten skulle misstycka om det följde med någon som inte var dansk- (??) Om du reser med Apollokoncernen finns alltså risken att du blir olika bemött beroende varifrån du kommer och vilket språk du talar. Svenska tanter alltså inte undantagna.

Jag kommer inte boka en resa med Apollo igen, det var alldeles för många oklarheter som gjorde vår reseupplevelse dyrare och sämre än den

2013-01-04

Thommy S Thommy S

Jätte bra resebolag de hjälper till med att fixa till en så bra resa som möjligt lätta att prata med och mycket trevliga.

2012-12-07

Aschmanda M Aschmanda M

Helt okej

Helt okej resebolag. Lite väl dyra kan jag tycka om man jämnför med andra bolag. Dock är dem bra på att ta fram rätt lösning!

2012-11-11

Anette E Anette E

Mycket bra resebolag trevliga och hjälpsamma så detta rekommenderas verkligen.

2012-11-09

Company for only parents and adults

Blue and blue; this company have gone crazy on blue if you ask me. Apllo fits for parents that goes on vacation alone. So something maybe quiet and relaxing place. Their support is very good.

2012-10-29

Johanna B Johanna B

Har rest med apollo i flera år till olika destinationer, följt med på olika aktiviteter och har alltid varit supernöjd.

2012-10-01

Lars Fahlström

resa med apollo till platanias kreta 120921

vi har rest med apollo i minst 25 år och varit nöjda tills nu då vi kommer ner till kreta sedan transfer med buss till hotellet blir avsläppta och då vi frågar chafören hur vi ska gå då han fnyser och pekar det visar sig att efter mycket irrande och letande fick vi hjälp av en grekisk kille som trodde att han visat oss till rätt hotell då vi försökte checka in visade sig att vi var på fel hotell och två kvarter bort.vi påpekade detta för apolloguide vi blev helt nonchalerade och utan respons.vi var inte ensama om detta flera resenärer hamnade i samma sitts som vi.

2012-10-02

Hej Lars! Vad tråkigt att läsa att du upplevde transfern och servicen på detta sätt. Vår intention är självklart att vår personal och samarbetspartners ska uppträda serviceinriktat och det är viktigt för oss att ev synpunkter kommer fram till oss. Så därför vill jag be dig fylla i vårt reklamationsforumlär: http://www.apollo.se/SE/om-apollo/kontakta-apollo/Pages/reklamationer.aspx. Med vänlig hälsning Nina, Apollo-sales.

2012-09-04

AnneMarie Granat / Lena W

Vistelse /HemresaFrån Meril Boutique hotel Turkiet

Under vistelsen på hotellet Förbjöds vi koka morgonkaffekaffe på rummet En vana som vi haft i 50 år , här blev man tvingad att klä på sej och hämta kaffe.Inte ha köpt vatten på rummet
På 14 dagar ingen representant på hotellet.
Ingen hämtning på hotellet vid beställd resa.
Hemresa utan hjälp på flygplatsen trots att bussen var försenad och mkt. stress.
Hotellet bra men Apollos engagemang under all kritik
Resa 18/8-- 1/9 2012

2012-09-26

Hej AnneMarie,
Jag ser att ni har bott i orten Turunc där Meril Boutiqe Hotel ligger.
På vissa orter som denna så har vi endast telefonservice. Det innebär att vi inte har någon personal på plats som ex besöker hotellen eller är med på transferbussen.
Du får gärna kontakta vår kundservice med dina synpunkter på tel 08-673 84 10, telefontid måndag-fredag 9.00-12.00.
Det går också bra att att fylla i ett formulär och maila oss: http://www.apollo.se/SE/om-apollo/kontakta-apollo/Pages/reklamationer.aspx
Med vänlig hälsning Nina, Apollo-Sales.

2012-07-20

Mårten

Väskan kom aldrig fram

Vi är just nu på kreta med apollo. Eftersom vi är en barnfamilj så valde vi att packa allt i en stor resväska samt en kabinväska. Brukar försöka sprida riskerna lite när man har mellanlandning, men nu vet jag att detta gäller även enkla flighter. Väskorna checkades in men den stora, som innehöll allt viktigt skickades till mallis i stället. Nu har den ineffektiva grekiska "lost and found" jobbat med ärendet i 5 dagar. Sist hörde jag att den var i Venedig. Hoppas att jag får se den igen. Apollo hänvisar till sin reseförsäkring som ger 1000 kr för att köpa ny tandkräm mm. Apollo har inte gjort något för att snabba på hanteringen mer än att undra hur det går. Hur är det med ersättning för förlorad semestertid på destinationen? Resan kostade trots allt 26000. Det är ju Nova air (apollos eget flygbolag) som slarvat bort väskan.

2012-07-20

Hej Mårten! Vad tråkigt att höra att din väska har kommit bort! När ett bagage försenas söks det via ett internationellt söksystem World Tracer och när bagaget återfinns levereras det till resenären . Dessvärre kan vi på Apollo inte påskynda processen. Flygbolaget kan ersätta för skäliga merkostnader samt förlorad rekreation. Spara gärna kvitton och sända dem till Novair efter hemkomst. Med vänlig hälsning Nina, Apollo-sales.

2012-06-19

Fanny P Fanny P

Har bara pratat med persolnalen på telefon, men alla har varit väldigt trevliga och till stor hjälp. Både då det har handlat om att hitta resmål, resa och hotell.

2012-05-09

Arg resande

Resa till Turkiet

Allt kan göras bättre, det började med att vi fick leta upp vår buss själva när vi kom fram till flygplatsen där det senare kom in personal från apollo och lämnade lite papper på hotellet och sen sa han endast "nu lämnar jag er här så fixar busschauffören så ni kommer fram" ingen info!!!

Senare under veckan visade sig inte personalen på vårat hotell en enda gång under veckan utan när vi fick tag i en som jobbade för Apollo så fick vi svaret " jag jobbar inte idag så du får ta reda på det på annat sätt"

Säger bara, första och absolut sista gången jag reste med apollo!!!

2012-04-03

Louise

Aldrig mer =(

Resan började dåligt när vi landade i Hurghada. Allt började med att vi inte fanns med på transfer (vilket vi betalt för.) Det löste sig dock efter mycket om & men pga av att vi kunde visa upp det på våra biljetter. Dagen efter ankomst så följde vi med på en guidad tur av Apollos reseledare. Där svimmade jag av & min pojkvän fick hjälpa mig tbx med hjälp av taxi till hotellet. Mycket dåligt att ingen från resebolaget ens kontaktade hotellet eller kom förbi & kollade hur det var med mig! Tack & lov var det inget jätte allvarligt & jag mådde okej dagen efter iaf. Men det borde ligga på deras ansvar att kolla upp deras resenärer när dom ser med egna ögon vad som händer!! Vi kommer aldrig mer att åka med detta bolag!

2012-03-07

Leif Eriksson

resa till playa ingles med Apollo

Trångt flygplan, tråkig flygplansmat. Blev ej upphämtade när vi skulle resa hem. Pärmen med uppgifter om tider fanns ej. Både hotellets personal och vi letade. Ringde till slut Apollo och fick till svar att bussen redan åkt. Kollar ni ej hur många personer som skall med? Fick till svar att vi fick ta en taxi. Önskar nu ersättning för den resan 34.90 eur. Kvitto finns. Bodde på Ifa Dunamar vilket var ett toppenhotell som verkligen kan rekommenderas. Ska jag skicka kvittot på taxin eller betalar ni ändå.

2012-03-08

Hej Leif. Du är välkommen att skicka in en skrivelse med bokningsnummer samt ditt kvitto till Apollo kundservice, Box 454 39, 104 31 Stockholm. Med vänlig hälsning Agneta Brundin