Gnu Bygg i Stockholm AB

Lägg till bild Visa alla bilder

Omdömen om Gnu Bygg i Stockholm AB

2014-04-15

Daniel

Mer besvär och fel än nytta!

Lägsta betyg är 1 men hade helst gett 0.
Skulle renovera mitt lilla badrum med golvvärme, nytt kakel och klinkers samt en vägghängd Toa. kändes som ett ganska enkelt jobb och Gnu bygg lovade att det skulle ta 3 veckor. Borde anat oråd när arebtarna kommer första dagen och minst en av dem luktar sprit. Det blir inte bättre av att byggledaren som jag haft kontakt med knappt kan kommunicera med dem. Jag tänker, ja ja, skit samma dom är säkert duktiga på sitt jobb. Så borde jag inte tänkt!
Nåväl, de börjar iaf med att riva ut hela badrummet och SEN kommer de på att golvbrunnen som skulle flyttas till ena hörnet inte kan flyttas då måste göra nåt jobb genom taket från grannen nedanför. Hur kan ni komma på det nu utan kolla upp det först frågar jag.. Eftersom grannen byggt in sitt tak går inte det men de lovar att lösa det iaf. Va bra tänker jag men ser att projektet försenas med ett par dagar, enligt mitt tycke på grund av deras dåliga förberedelse. Borde dom inte kollat upp sånt innan de lovar vad de ska göra och vad som går att göras?
Nästa grej är att det ska läggas ett separat avlopp till tvättmaskinen. Enligt instruktion ska det läggas mellan toalett och tvättmaskin. Resultat: precis där tvättmaskinen ska stå! Dom går naturligtvis med på att flytta det då det är orimligt att det ska vara där de gjort det nu. Men efter första flytten så är det fortfarande där tvättmaskinen ska stå. Nästa dag flyttar de det igen. Varje gång måste de flytspackla och låta torka så de

2014-03-08

Lotta och Lasse

Detta företag hjälpte mig att renovera kök och badrum. Resultatet vart väldigt bra och vi i familjen är väldigt nöjda! Absolut ett företag man anlitar igen!

2014-03-08

Emma

Anlitade det här företaget för badrumsrenovering och jag kan inte vara mer än nöjd! Det är i utomordentligt skick och bra gjort rätt igenom! Rekommenderas stark!

2014-03-07

Camilla

Rekommenderar varmt! Nöjd med arbetet!

Anlitade GNU bygg för att renovera mitt badrummet, resultatet var över förväntat och jag är väldigt nöjd. Även trevliga och bra arbetare.

2014-03-06

Gustaf och Haide

Rekomenderar!

Jag anlitade Gnu Bygg för ett stort projekt att renovera mitt nytt köpt villa, inkl helt badrumsrenovering och köksrenovering. Arbete utförd perfekt enlig mina förväntningar samt Gnu Bygg fick rekomendation till mina grannar och familje medlemmar. Alla blev mkt nöjda. Jag ser Gnu Bygg att dem jobbar i varan område det betyde att alla fick bra service och kvalitet att dem har jobb hos alla i område lidingö. varmt rekomendera. Gustaf och Haide

2014-02-01

Tommy&Anita

Varmt rekomenderas

Vi renoverade vårat duschrum och vi är nöjda från början till slut, alltid vänligt bemötande fick råd när vi behövde, alla verkade väldigt seriösa och nogranna, anlitar dom garanterat igen om vi ska göra nåt mer.

2013-11-28

H & D

Katastrofalt dåligt

Oseriöst företag, vi ångrar oss jättemycket, dåligt bemötande och brist på kommunikation. Vi anlitade dem för en badrumsrenovering. Arbetet tog mer än dubbelt så lång tid än avtalat. Vi har betalat fakturan trots att allt inte var klart efter muntligt löfte om att de sista detaljerna skulle åtgärdas. Värst av allt var när vi nyligen hade service på vår avfuktare i krypgrunden, då visade det sig att Gnu’s personal dragit ur elen utan att meddela oss eller koppla in elen igen. Det var dessutom mycket vatten som läckt samt bråte från rivningen som låg kvar. Nu ska vi anlita en professionell besiktningsman för att säkerställa att det inte finns ytterligare dolda fel.

2013-12-08

Vi har skrivit tidigare till Rejta att vi hade aldrig nån kund med H eller D. tråtts detta Rejta har inte publicerad varan kommentar. Vi vet att omdöme skriver samma person som under, en kund som har inte betalad vara faktura och efter godkänd besiktningen vi fick inga pengar, skickade vi kunden till kronofogden. Kunden vill hämmas och skada företag genom falska omdöme. Här kan skriva vem som helst utan att vara kund för företaget, räker bara har en mail adress och skriva från olika IP adress. Vänlig dålig sätt att skydda för falska anklagelse som skadar företaget.

MVH V.D

2013-11-20

Gunnar Abrahamsson

OBS!

Kan inte förstå något av de tidigare inlägg som gjorts på Rejta om Gnu Bygg AB. Ville höja deras poäng här då har jag anlitat företaget Gnu Bygg och till stor hjälp, antar att de som är missnöjda inte har betalad som ska, borde hämmas. Rekommenderas! Utmärkt service. Fixade mitt badrum på bästa kvalitet.

2013-11-13

Maria Henriksson

VARMT REKOMMENDERAS!

Seriös byggentreprenör vid badrumsrenovering som rekommenderas. Alltid snabba och klara innan utsatt tid. har anlitat företaget flera tillfällen både till Total renovering med kök badrum samt ändring av planlösningen. Det är utfört metodiskt enligt plan, med ordning och reda, kvalité på bra nivå och med stor hänsyn/lyhördhet för kund. Jag är mycket nöjd med resultatet. Kan varmt rekommenderas.

2013-11-12

R & M, Stockholm

Katastrof!

Vi håller med föregående omdöme. Tyvärr så valde vi också Gnu Bygg till att renovera vårt badrum vilket har resulterat i en obeboelig lägenhet med ett ofullständigt badrum. För att nämna "några" av problemen:
- Arbetet har så stora brister så att många delar av badrummet nu måste rivas ut för att göras om.
- Kundbemötandet är sinnessjukt dåligt. Det går inte att kommunicera och kommer man med synpunkter så bemöts det med skrik.
- Två olika besiktningsprotokoll med minst 12 anmärkningar
- Efter 15 veckor kan vi fortfarande inte bo hemma
- Vi har fortfarande inte fått tillbaka vår hemnyckel
OBS! Undvik detta företag!

2013-10-14

K.R, Stockholm

Oproffsigt företag

Vi har renoverat vårt badrum och har haft stora problem med detta företag.
Exempel på problem vi haft:
-Kraftig försening
-De vägrade åtgärda vissa besiktningsanmärkningar
-Ett antal fel i utförande som krävde många påpekningar innan de åtgärdades
-Fortfarande icke återlämnad nyckel
-felinstallerad toalett som krävde extern tekniker för att åtgärda felet

-katastrofalt kundbemötande

m.m.....

2013-10-14

Hej K.R
Hur kan du skriva sån omdöme när du fick ett vänlig fint badrum, när du själv efteråt har anlitad DIT EGET besiktningsman som godkände arbete fin? Skriver du detta eftersom du inte har betalad till oss slut faktura även att allt skrivligt godkänd från dig och av dit besiktningsman och du hamnade till Kronofogden p.g av obetald faktura till oss??? Det är värkligen fräck av dig göra sådant omdöme. Vi som har levererad ett fint badrum och bjudit till det lila extra bara att vara kund ska känna sig nöjd? Hoppas att vi kommer inte har flera såna kunder, eftersom vi har stor mäng återkommande nöjda kunder.

2013-04-08

Henrik

Vindrenovering
Gnubygg inredde vinden på vår 30-talsvilla, om- och tillbyggd . Gnubygg presenterade en konkurrenskraftig offert och ett tydligt skriftligt kontrakt. Hantverkarna arbetade självständigt med bra förslag på lösningar på problem som uppstod. Tilläggsbeställningar hanterades smidigt och arbetet blev färdigt enligt överenskommelse med mycket bra kvalitet.

Från början var jag lite rädd att anställa de eftersom det är ny startad företag men de lyckades få min förtroende och när jobbet är klart så kan jag säga att det var bra val.

2013-10-15

Tack Henrik för det här omdöme och det har varit trevlig att jobba hos dig samt vi är mycket glada att du återkom till oss med nya uppdrag och rekommendation som du skickade till oss.

V.D

Fler företag i Sverige