Fälgkungen.se

Omdömen om Fälgkungen.se

2013-10-01

Markus Nordstrand

Okej

Monterade vinterdäck på min bil, kostnad 125 kr per hjul (trots att det enligt däckonline skulle kosta 100 kr per hjul, de tar extra för att montera av hjul från en bil). Trevligt bemötande från "chefen", mekanikerna själva talar knappt svenska. Bokade monteringen via däckonline, men Fälgkungen avbokade genas denna bokning med motiveringen att däcken inte had kommit än - de borde inte ha en tidsbokning på däckonline isf. Korrespondesen via email för att boka en tid var bristfällig, jag kände mig osäker på att däcken faktiskt skulle vara där när jag åkte dit och räknade nästan med något strul. Som tur var gick allt bra och jag känner mig faktiskt nöjd med Fälgkungen!

2013-09-03

Mats Rossvik

helnöjd !!

Jag fick nya bromsar runtom samt 12000-mila servicen på Bubblan till halva priset mot VW .
Jag kommer inte att gå till någon annan i fortsättningen -
dessutom bjöd de på en handtvätt och gratis lånebil ...

2013-09-02

Oskar M.

Bra jobb,billigt,vänligt - vad kan man begära mer

Jag lät denna verkstad utföra en rostskyddsbehandling som var under halva priset ,
var lite tveksam till en början men jobbet blev kanonbra, killen var jättetrevlig och lånebilen gratis !

2013-08-13

Teo

monterning av däck på fälg Varning !!

dom har monterat fälg på däck. när jag kom hem så såg jag att det var skador på fälgarna men då hade dom stängt för dagen. så fick åka tillbaka dagen efter, visade dom skadorna och får till svar "det är inga skador" sedan hoppa han in i sin mercerders och gasa därifrån som en idiot. så jag får nu anmäla honom till A R N. VARNING !! välj annan verkstad/däckfirma

2013-06-27

Pi

Dåligt bemötande

Jag ringde för att fråga om däck och fälgar som fanns med i en annons. Mitt svar var du kan väl läsa i annonsen med en väldigt otrevlig röst. Nej tack! Väljer ett företag som kan hantera kunder.

2013-06-12

Adrian Pelakovic

Billigt ,bra , gratis lånebil

Gjorde 12000 mila-servicen på min Clio med kamremsbyte med mera - sparade 4000.- , nästan halva priset , dessutom gratis lånebil och min Clio var nytvättad utan x-tra kostnad !

2013-05-26

Anders

Ett riktigt slarvjobb

Lämnade bilen på en så kallad helrekond i vintras. När jag kom för att hämta bilen så var fönstren skitiga, två fälgar helt otvättade, etc. Fick gå runt och påpeka vad som var fel och de var inte ens snabba när de skulle fixa det direkt. Kändes mycket mer som en 15 minuters hafstvätt än en helrekond. Men jag fick ju en wunderbaum inhängd i bilen...

2013-05-02

Kejje

Oförskämt Bemötande

Ringer på annons på fälgar och frågar vad det är för ET inpressning/mått på dessa, får till svar att dom passar på din bil, återigen min fråga är ET ? Varvid säljaren svarar : åk till Mercedes och köp dina fälgar HEJ DÅ. Slänger på luren. Jag skulle inte vilja ha ett reklamationsärende hos den firman, att dom får sälja någonting ? Varning GBG,are.

Svar från Fälgkungen.se
2013-05-02

Kund polisanmäld pgav. språkbruk.Behöver nog inte säga mer..

2013-03-23

Håkan

Däck skifte och service

Mottagande och service, och priserna kunskaperna om däck och fälgar

2013-01-10

Valerij V Valerij V

Uselt bemötande av kunder

Bokade en tid med dem för bilservice. Dagen innan bekräftade tiden.När det var dags och jag kom till verkstaden vid kl.07.00 på morgonen så ingen var där.Försökte ringa till de utan all framgång. Väntade i 40 minuter sen det var bara att vända och åka därifrån. Vid kl.09.00 ringde en från växeln som var otrevlig och kunde inte förklara varför ingen var på plats vid bestämd tid.Skyllde på morgontrafiken. Ingen lösning erbjöds,han bara la på luren. Inget jag kan rekommendera!

2012-12-24

Angående förra svaret från fälgkungen, så hade kund och fälgkungen kommit överrens om pris och bokat möte, det nämdes aldrig någonting om att de inte fanns i butik utan de skulle monteras på utsatt tid. Det är alltså en direkt osanning ifall fälgkungen försöker skylla på grossisten. Bättre att ni tar till er kritiken och lär er någonting än att skylla ifrån er.

2012-12-06

Riktigt uselt

Bokade tid med dem för att köpa kompletta hjul enligt ett överenskommet pris. Personen i telefonen lovade att lägga undan fälgarna men efter att ha tagit ledigt från jobbet för att åka de 5 milen till Fälg"kungen" så hade de sålt fälgarna trots att vi hade bokat möte. Han kunde dock erbjuda andra hjul till dubbla priset?

Oseriös firma akta er för dessa.

Svar från Fälgkungen.se
2012-12-24

Tyvärr så har grossisten ej kunnat leverera beställda fälgar - inget vi kan påverka - kunden blev erbjuden ersättningsfälgar till netto-pris , ville dock ej ha dessa ...

2012-11-07

Olle Andersson

Vaken verkstad.

Lämnade in min Ford Mondeo 1998, 18000 mil, för att laga rostiga trösklar och mekaniker uppmärksammade att länkarmslagringarna fram var slut. Fick i uppdrag att byta dessa, till ett rimligt pris.
Resulterade i ett helt rent protokoll ett par veckor senare.

2012-11-07

Tommy Forss

Bra service & snabb leverans!

Köpte vinterdäck på aluminiumfälgar från fälgkungen, trevligt bemötande från början till slut, mycket bra pris och bra service. Har haft dom monterade några veckor nu och mycket nöjd! Jag rekommenderar Fälgkungen till bekanta när det gäller fälgar & däck!

2012-10-16

Sandra Ijovic

Kanonbra service till ett lågt pris !

Hjälpte mig med att byta till vinterdäck,var billigast i Angered . Gjorde även ett oljebyte veckan efter för 495.- inkl. allt - Mechanum ville ha 1100.- för samma sak !!
Värt att prova!

Fler företag i Sverige