Skånska Byggvaror AB

Bilder på Skånska Byggvaror AB

Omdömen om Skånska Byggvaror AB

2014-03-16

Mikael J Mikael J

PVC fönsterdörrar får ej ställas i vädringsläge

Jag har köpt en hel del från skånska tidigare med gott resultat. Denna gång köpte jag dörrar och fönster till ett mindre hus. Jag köpte PVC fönster och dörrar samt valde ett öppningsbart fönster i varje rum dock inget i kök/allrum då fönsterdörren till altanen hade ett vädringsläge.
Tyvärr så vek sig denna dörr i samband en normal svensk vindby och hängde i endast ett hörn vilket resulterade i trasig mekanism samt att dörren slog sig lite.
Det som var intressant var att efter 3 st kontakter med skånska och flertalet bilder så informerade de mig om att dörren inte tålde vindbyar i vädringsläge och att detta inte var en garantifråga. Dvs andra som köper denna typ av dörr får vara försiktiga med att använda denna funktion. Så situationen just nu är att jag sannolikt måste byta både dörr och ett fönster för att få vädringsmöjlighet i framtiden. Efter detta fick jag info om att det skulle informeras på skånskas hemsida om att denna typ av dörr inte tål vindbyar vilket dock inte hjälper mig.

2013-11-20

Olof

Vänlig service på telefon

Jag beställde duschdörrar och köpet gick enkelt utan problem. När sedan företaget ringde upp för att berätta när de skulle leverera blev jag vldigt imponerad över kvinnan som ringde. Mycket trevligt och engagerat - ett samtal som byggde god känsla för mitt val.

2013-11-21

Hej Olof! Tack för ditt meddelande. Jag skickar det genast vidare till de som sitter och ringer upp er kunder innan leverans. Hoppas nu att det blir bra med dina duschdörrar. Ladda gärna upp bilder på vår facebooksida, det är så roligt att få se hur fint ni gör det hemma! Önskar dig en fortsatt trevlig dag. Med vänliga hälsningar / Tina Dalemo, Skånska Byggvaror

2013-10-07

Håkan

Kalas

Mkt bra kontakt med företaget ! som levererade varorna (nästan i tid) ända till dörren.. Gick bra att montera upp garagedörren med . Det blir ett Växthus till våren :-)

2013-10-18

Tack för ditt meddelande Håkan! Roligt att höra! Då håller vi tummarna för en härlig vår och goda odlingar i ditt nya växthus. Med vänliga hälsningar / Tina, Skånska Byggvaror

dick

toppen

Service och bemötande helt suveränt, enkelt att monter bra instruktioner lika enkelt att montera ett uterum som en Billy bokhylla från Ikea., och om alla företag skötte reklamationer lika smidigt så vore vardagen mycket enklare

2013-10-01

Tack för ditt meddelande Dick. Det är det här vi jobbar för varje dag, nöjda kunder. Vad gäller montering av uterum så kanske det ändå kräver lite mer än en bokhylla, men vi är väldigt glada för att du tycker att våra monteringsanvisningar är bra och enkla att följa. Många hälsningar från oss på Skånska byggvaror! Tina, Skånska byggvaror

2013-09-26

Jan

Vilket tjat om 195:-

Läser med förvåning det ena ilskna inlägget efter det andra här på REJTA om att Skånska Byggvaror tar 195:- i expeditionsavgift. Hur kan man som kund ha svårt att acceptera detta. Först och främst står det överst på varje sida på nätet om denna avgift. Så vitt jag förstår är detta ingen dold fraktavgift.
Expeditionsavgiften skall täcka framplockning av varor, emballering, utskrivning av faktura/kvitto, frakthandlingar, lastning, kontroll efter leverans. Jag har säkert glömt något här. Eftersom jag själv sysslar med mycket logistik förstår jag att 195:- inte räcker långt för att täcka allt som har med själva den hanteringen att göra. Att man sedan från företaget inte tar ut någon avgift för transport är fantastiskt.
Oavsett Du köper en liten badrumsblandare eller ett stort uterum. Ingen transportkostnad ! endast 195:- i expeditionsavgift. Hur långt räcker dom pengarna när personalen skall plocka fram ett helt uterum ??
Nä, skärpning och var tacksam som kund att det finns ärliga företag som redovisar vilka kostnader som tillkommer när Du handlar.
Jag har inga som helst band med Skånska Byggvaror utan jag är bara en mycket nöjd kund som handlat av firman för första gången och det blir garanterat fler gånger och jag kommer gladeligen att betala 195:- i expeditionsavgift när jag sedan får levererat varorna till min ytterdörr utan extra kostnad för det.

2013-10-01

Hej Jan! Tack för ditt meddelande, vad roligt att höra att du är så nöjd! Det är alltid roligt att få kontakt med våra kunder och höra vad ni tycker om olika saker (positivt och negativt). Som du skriver försöker vi att alltid vara tydliga med vår expeditionsavgift på 195 kr. De gånger det uppstått frågetecken kring detta har vi försökt förbättra och förtydliga för att bli ännu tydligare mot alla våra kunder. Alla kunder är alltid välkomna att ta kontakt med oss, genom att lyssna på er blir vi bättre. Vi på Skånska Byggvaror önskar dig en fortsatt fin dag. Med vänliga hälsningar, Tina, Skånska Byggvaror

2013-09-25

Jan

Superservice

Besökte Inspirationsbutiken lördagen den 21/9 för att titta på duschdörrar. Fick direkt innanför dörren ett mycket trevligt mottagande. Tittade i lugn och ro och bestämde mig för dörrarna. Fick perfekt hjälp med att beställa och betala och fick besked att leveransen kunde ta upp till c:a 3 veckor.
Hade inga problem alls med det. Tisdagen efter d v s 24/9 ringde en trevlig tjej (Sara tror jag) ock meddelade att duschdörrarna skull levereras fredagen den 27/9. Alltså mindre än en vecka efter det att jag gjort beställningen.
Service och bemötande som man var van från förr i tiden. En stor bukett blommor till personalen !

2013-09-25

Och en stor bukett blommor till dig Jan. Tack för att du tog dig tid att sätta ner dessa snälla ord till oss. Alla på Skånska Byggvaror hälsar och tackar. Det är det här vi jobbar för varje dag - nöjda kunder. Tina Dalemo, Skånska Byggvaror

2013-07-01

Robert

Varning för skånska byggvarors fönster

Varning för extrem dåligt fönsterkonstruktion med risk för fuktproblem inte bara åt fönstret men hela fasaden.
Efter köp av ett fönster visar det sig att konstruktionen för fönstret ej håller Svensk Standard för fuktsäkerhet och montering. För att kunna montera ett fönsterbleck måste det monteras innan fönstret monteras i byggnadskonstruktionen om inte man gör hålet 10 cm högre än vad fönstret är. Alla kan tänka sig vad det innebär (10 cm tjock drevisolering ???).
För att undvika detta kan man montera fönstret 3-5 cm utanför regel men då kommer man få väldiga problem täta igen fönstret mot fasaden samt man för extrema köldbryggor (fönstret är ett sk energifönster)
Skånska byggvaror må ha många bra produkter men håll er ifrån fönstren.
/Robert

2013-07-04

Hej Robert! Tack för ditt meddelande. Vi säljer tusentals fönster varje år och får ibland denna fråga/kommentar. Det är rätt att plåten ofta behöver monteras i samband med att fönstret sätts på plats, vilket står i vår monteringsanvisning. Vi har dock valt denna konstruktion i samråd med SP (Sveriges Tekniska Forskningsinstitut) när test gjordes av fönstret för P-märkning, just för att tätning mot husvägg ska bli så bra som möjligt. Alla våra fönster i Energisortimentet är noggrant testade och är både CE- och P-märkta. Att ett fönster är P-märkt innebär att de är testade hos SP vad avseende u-värde, lufttäthet, regntäthet, säkerhet och manövrerbarhet. P-märket är SP’s eget kvalitetsmärke. De produkter som förtjänar detta kvalitetsmärke uppfyller minst lag eller myndighetskrav, och i de flesta fall en ännu högre kravnivå. Märkningen innebär också att det sker en löpande kvalitetskontroll av tillverkning och ingående detaljer.

Nu vill vi ju att du ska bli nöjd med ditt fönsterköp, därför ber jag dig att skicka dina kontaktuppgifter till vår Kundcenterchef Berit Gärdenfors berit.gardenfors@skanskabyggvaror.se Vi kommer då att kontakta dig och tillsammans kan vi säkert reda ut eventuella frågetecken och komma fram till en lösning. Ett 10 cm större hål behöver du inte göra.

Med vänliga hälsningar / Tina Dalemo, Skånska Byggvaror

2013-05-31

Jalle

Televerket

Inställningen hos kundtjänsten kan verkligen förbättras hos det här företaget. Först slarvas ordern bort så att orderbekräftelsen inte kommer förrän efter påstötning nio dagar efter beställning. Och i den visar det sig att fönstren jag beställt är en beställningsvara som tar upp till 8v att få hem. Ok, så kan det ju bli, och jag köper det. Men jag köper INTE att bli bemött med en snorkig och ohjälpsam attityd som låter förstå att jag bara har att rätta mig efter begränsningarna i deras system för leveransplanering. Kommer varorna att komma när jag inte är på hemorten? Mitt problem, uppenbarligen. Nej det går inte att precisera nånting, och det går inte att planera nånting till efter semestern heller. Det är ju så långt bort... JA! Det är det, men det är verkligen inte jag som velat fördröja denna leverans i flera månader. Men jag tänker inte planera min semester efter hur företaget behagar leverera - inom en ospecificerad tidsrymd som jag "aviseras om" en till tre dagar innan leveransen sker.
Det är inte själva saken jag vänder mig emot, så mycket som den oförskämda, ohjälpsamma och uppfostrande tonen som hålls, där jag "upplyses" om när leveransen "fastställts" till. Jag ser en del andra kommentarer här på Rejta som förut på samma sak. Gå på charmkurs! tycker jag. Och lär er att kommunicera med era kunder, om ni vill ha några i fortsättningen. SÅ, billiga är ni inte att ni kan bete er hur som helst, och andra kör också ut varorna "gratis".

2013-06-03

Hej Jalle. Jag ber verkligen om ursäkt om du har blivit otrevligt bemött! Och TACK för att du meddelar oss så att vi kan göra något åt det och bli bättre. Jag vill dock inte bara släppa ditt ärende vid det utan har talat med vår kundcenterchef Berit som gärna vill komma i kontakt med dig. Vi blir väldigt tacksamma om du mailar dina kontaktuppgifter till henne så att hon kan ringa upp dig. Maila till: Berit.Gardenfors@skanskabyggvaror.se Tack för din tid! /Tina, Skånska Byggvaror

2013-04-22

Patsy

Jättenöjd! :)

Förstår inte vad vissa av er gnäller om? Jag har beställt flera dörr- och fönsterpartier till vårt nya uterum i Classic serien, och jag tycker dem håller sitt mått. Det tillkommer en expeditionsavgift på 200 kr, ja, men det är ju helt överkomligt med tanke på att varorna kommer till dörren och man får snabb service. På tal service så vill jag tacka för den goda service och det fina bemötande jag fått. Inget krångel och inga konstigheter, endast snabba och enkla lösningar. Jag kan faktiskt inte komma på ett enda företag som säljer byggvaror på ett så mindre komplicerat sätt? Dessutom får man mycket för pengarna. Jag är supernöjd, tack!

2013-04-24

Hej Patsy,
tack snälla för dina fina ord :) Alla på Skånska Byggvaror hälsar och tackar. Vi hoppas att ni får en riktigt fin sommar i ert fina Classic uterum. Vad gäller de som klagar är vi dock lika glada när de hör av sig - det är så vi har möjlighet att rätta till saker som eventuellt har felat. Alla kunder är lika välkomna att höra av sig. Fortsätt nu njuta av ditt uterum, vi önskar dig en skön vår och sommar. Många hälsningar, Tina Dalemo, Skånska Byggvaror

2013-03-14

stewe Jönsson

Varning för Skånska Byggvararor

Köpte badrummsinredning för några år sedan, Siljan-vit deras bas inredning. Råkade skada tvättstället och ville köpa ett nytt, men icke, dom hittade inte mitt gamla kundnummer, bara det nya eftersom jag köpt glasväggar, skjutdörrar till uterummet och en sjutbar garderobsvägg. Förr att kunna "få" köpa ett nytt tvättställ måste jag veta det gamla kundnummret ?? fanns ingen vilja eller ansatts hos den kvinnliga säljaren att försöka lösa mitt problem, det slutar väl med att jag måste köpa en ny badrummsinredning ? trodde inte att ett företag kunde ha hål i huvudet ?? Kund nr 443114

2013-03-18

Hej Stewe,
Jag förstår att du hann skriva detta inlägg innan vi var i kontakt med dig igen. Jag är glad att allting löste sig och att du är nöjd med hur Berit och Jesper tog hand om dig. De blev jätteglada över dina fina ord. Vi är glada att ha dig som kund! Många hälsningar, Tina Dalemo, Skånska Byggvaror

2013-01-30

Sofia

Fri frakt? Lurendrejeri!

Ni säger vi frakt men man får betala en expedtionsavgift? Hur går det ihop sig? Då kommer ju varorna ej hem till mig utan att jag måste betala.. bluff och båg är det!

2013-02-05

Hej Sofia!
Först av allt, tack för att du tagit dig tid att lämna din synpunkt. Jag berättar gärna lite om vår leverans och expeditionsavgift.
Vi har bestämt oss för att leverera hela vägen hem till kund, var du än bor i Sverige. Du slipper hyra släp, lasta/emballera själv. Expeditionsavgiften är ej kopplat till frakten, utan till kostnader vi har för t.ex. betalningshantering, lagerplock och administration. Den är lika för varje order, oavsett storlek och vikt, och kommuniceras i marknadsföring, webbshop och telefon. Nu vet jag inte vad du köpt, men om du tittar på vad kostnaden för att frakta t.e.x. en ytterdörr så kommer du snart att se att det blir fördelaktigt för dig som kund. Och ännu mer så om du t.e.x. beställt ett komplett uterum som är både stort och tungt. Men vi har bestämt att just frakten ska våra kunder slippa betala.
Hoppas att du är nöjd med mitt svar Sofia, annars är du varmt välkommen att kontakta mig direkt på tina.dalemo@skanskabyggvaror.se Önskar dig en bra dag. Mvh / Tina Dalemo, Skånska Byggvaror AB

2012-10-26

Anna

Otroligt nöjd kund!

Har letat länge efter badrumsmöbler och ofta hamnar det på närmare 20000 från dom stora tillverkarna för ett komplett sett. Hos skånska byggvaror blev priset endast 8000 och möblerna överträffar med råge alla våra förväntningar! Minst lika bra kvalité som de dyrare möblerna och otroligt fina. Dessutom var beskrivningen super så en person med tummen mitt i handen kan lätt skruva ihop möblerna.

2012-10-29

Tack snälla Anna för att du tog dig tid att gå in här och skriva ditt fina omdöme. Det är det här vi jobbar för varje dag, bra produkter och nöjda kunder. TACK!

2012-08-28

Stefan

Billigt är bra om allt fungerar!

Servicen och reservdelar fungerar inte alls. Nu har jag behövt att beställa reservdelar 2ggr där jag har varit väldigt tydlig med att reservdelarna bör skickats så snabbs som möjligt. 1:a gången tog det 1,5 vecka innan varorna dök upp. Då fick jag svars att reservdelarna inte fanns på lager efter att jag hade kontaktat dom efter 1vecka. Säger man inte detta när man beställer när man har varit extra noga med påpeka att det bråttom?? Andra gången när jag ska beställa så påpekar jag att 1,5vecka inte är okey om det bråttom. Dom ska göra så gott dom kan får jag tills svars. Andra paketet kommer efter vecka utan fullständig leverans.Att skicka med företagspaket kan dom tydligen på detta företag?? Allt skickas med posten.
Har nu bokat snikare 2ggr utan reservdelar så med andra ord billigt är inte alltid det bästa valet.

2012-08-29

Hej Stefan, jag ber verkligen om ursäkt att vår service med reservdelar inte har fungerat i ditt fall. Samtidigt vill jag tacka dig för att du tar dig tid att berätta det för oss, det är så vi kan bli bättre. Vi tar detta vidare och ser över våra rutiner. Har du fått vad du behöver nu, annars kan du väl höra av dig till mig med dina kontaktuppgifter så att jag kan nå dig och lösa situationen. Du når mig på tina.dalemo@skanskabyggvaror.se Med vänlig hälsning / Tina Dalemo, Skånska Byggvaror

2012-08-28

eimi thoren

they came through in the end

a while back we bought a isolent uterum window from skånska byggvaror, it took quite awhile before we had time to set it in, but when we finally did, we discovered we had been given some incorrect items. so we were unable to actually close the window. we called skånska byggvaror repeatedly about the the problem, and they just said that it was not possible. and they could not understand what we meant, as there was no way we could get a window and anslags profiler that both had the locks. they even asked us to mail pictures, and promised to get back to us. we never heard from them. after trying to contact them repeatedly for two months and just getting the run around. i found this site, and wrote to Tina, within hours i had a response from tina, who was on vacation, as well as another collegue of hers. after mailing the pictures again, days later, i recieved another call, and the collegue that had been helping me had also gone on vacation. so i had to mail the pictures again, and describe the problem yet again, but at least i was getting a positive response. finally after a couple of weeks and yet another person helping me due to vacationledighet, (swedish vacation season is crazy!) the new and correct anslags profiles arrived in the mail! yeah! finally nearly four months after installing our window we can close it now! so despite us having a rather difficult time with with them, they did come through in the end, and in the past we have bought many items from them, including ut

2012-08-29

First of all, thank you for taking the time to write this comment! By contacting us like this you help us become even better. Second, I really apologize that it has taken us so long to help you with your case. It makes me happy though, to read that you are satisfied in the end. Never hesitate to contact us on 042-253000 if there is something else we can help you with. And again, thank you for your time and patience! Kind Regards / Tina Dalemo, Skånska Byggvaror

2012-08-20

Jenny

Leveranstid =)

Vi fick besked om att dörren kommer nu redan på fredag den 24/8, kanon! (Beställd den 17/8) Snyggt jobbat av Skånska Byggvaror :-D

2012-08-21

Hej igen Jenny, och tack för berömmet. Vi gör alltid allt vad vi kan. Önskar dig en fortsatt bra vecka. /Tina Dalemo, Skånska Byggvaror

2012-08-17

Jenny Ek

Leveranstid

Hej Skånska Byggvaror!
Vi beställde alldeles nyss en ytterdörr och lite mer saker, vi såg senare att leveranstiden är 1-3 veckor trots att produkten finns i lager. Vi står just nu med hantverkare på plats som bl a ska måla dörren (i samma färg som vår andra dörr och garagedörrar) och därför har vi mycket stora önskemål om att produkterna kommer så fort det bara går, snälla, gör så mycket ni kan för att hjälpa oss med detta!
Full poäng utdelas hittills för den lättförstådda webshoppen, mycket bra!
Hälsningar Jenny Ek, Ramnäs.

2012-08-17

Hej Jenny. Tack snälla för det fina omdömet – roligt att du gillar vår webshop! Vi ska göra vad vi kan för att din ytterdörr ska komma så fort som möjligt. Kontakta gärna vår kundservice på tel. 042 253000 så kan ni kika på leveransen tillsammans. Med vänliga hälsningar / Tina Dalemo, Skånska Byggvaror AB

2012-07-30

Royne

forts Classic Uterumspartier (se nedan)

Hej igen!
Verkar inte som om jag kan skriva direkt under mitt eget inlägg, så det får bli ett nytt omdöme. Mitt ärende står att läsa längre ned ”classic uterumspartier”.
Jag vill ge Skånskabyggvaror högsta betyg i att ta kundkommentarer på allvar. Vi har varit i kontakt med varandra och de har visat stor lyhördhet för mina kommentarer. Viss kompensation har utgått och jag är nu tryggare med att de kommer försöka vara ännu tydligare i sin produktkommunikation.
Tack!
MVH/ Royne

2012-07-31

Hej igen Royne. Det är du som ska ha tack! För att du tagit dig tid att skriva ner dina kommentarer här och för att du hjälpt oss bli ännu tydligare i vår produktkommunikation. Vi önskar dig en fortsatt bra sommar! Med vänliga hälsningar / Tina Dalemo, Skånska Byggvaror AB

2012-07-26

Kirre

Era fönster?

Jag undrar varför ni inte kan tala var Era fönster tillverkas, utan att det är en hemlighet säger ni då man frågar?

Är det något som ni tror påverkar försäljningen, eller kvalitetsuppfattningen om dem eftersom ni inte kan tala om det. Eller är de så bra och billiga att priset skulle höjas om det kom ut?

2012-07-30

Hej Kirre. Tack för din kommentar. Enligt produktansvarslagen och produktsäkerhetslagen är det Skånska Byggvaror som är tillverkare av alla våra produkter, detta genom att vi märker alla våra produkter med vårt eget varumärke. Detta innebär att det är vi som kvalitetssäkrar alla produkter vi säljer. En hel del av våra produkter tillverkar vi själv, andra kommer från leverantörer som lever upp till våra krav på kvalitet och acceptabelt pris. Vi ställer alltid samma krav gällande kvalité, miljö och CSR-relaterade frågor, oavsett vem vi väljer att köpa produkter från. Just nu är det en specifik fabrik som tillverkar våra fönster enligt de högt ställda krav som vi och SP ställer. SP gör kontroller i fabriken varje år och testar då produkterna enligt de stränga krav som ställs, för att få lov att P- och CE-märka produkterna. Att vi inte går ut med fabrikens namn är för det mesta av den enkla anledningen att vi inte vill att våra konkurrenter ska använda samma leverantör som vi gör :)
Vi är stolta över våra produkter som är unika och säljs under vårt eget varumärke - alltid med krav på kvalitet och pris. Hoppas att du är nöjd med mitt svar. Många hälsningar, Tina Dalemo, Skånska Byggvaror AB

2012-07-19

Jens

Oseriösa

Varför anger man först att varor finns i lager och sedan har man leveranstider på mellan 1-3 veckor? Jo, jag mailade och frågade och fick då svaret:
"Vi kan inge ge ett mer specifikt leveransdatum vid beställning. Att det kan ta upp till 3 veckor beror på att vi levererar med slingbilar och lastbilen till ert område kör inte förrän den är fullastad.

Normalt sker leverans snabbare och ni kan alltid lämna ett önskemål om leverans ett specifikt datum eller vecka. Det är dock inte något vi kan garantera men vår transportavdelning tar givetvis hänsyn till det."

Detta är ju bara för att locka köpare av era produkter. Ni säger att ni har varorna i lager men det kan ta 3 veckor att få det. Det står inte heller tydligt om man inte först granskar era köpvillkor. Bättre än så borde ni vara om ni vill framstå som företag med service. Det kan inte finnas ett ställe på hela jordklotet som det tar 3 v att frakta ifrån. Ni har dessutom knappast ett lager i Sverige. Varför ljuga om det?

Efter att ha blivit rätt uppretad av det svaret bestämde jag mig för att handla ändå. Men vad upptäcker jag då när jag ska betala? Jo, ni lägger till en liten nätt avgift på 195 kr. Fraktfritt, jo men visst, men ni glömde tydligen att informera en annan avgift som ni kallar för expeditionsavgift. Jag har läst svaret här i tråden vad det är. Märkligt dock att alla era konkurrenter inte behöver lägga till en sådan avgift. Utan de kan skicka fraktfritt till dörr var som helst i Sver

2012-07-24

Hej Jens!
Tack för ditt inlägg. Det är tack vare kommentarer från våra kunder som vi hela tiden blir bättre. Vi på Skånska Byggvaror strävar efter att leverera dina varor så snabbt som möjligt. På varor vi har i lager är vårt mål att leverera 1-3 veckor efter din beställning. Det betyder att vi allt oftare levererar redan efter en vecka men att det ibland tar upp till tre veckor beroende på leveransadress. Vi vill vara tydliga och ärliga mot våra kunder och vi kommer att ta dina synpunkter till oss och arbeta vidare med det internt . Maila mig gärna så kan vi prata vidare om ditt ärende.
berit.gardenfors@skanskabyggvaror.se, mvh Berit Gärdenfors Kundcenterchef, Skånska Byggvaror AB

2012-07-12

Christer

Har ingen koll!

Köpte fönster, och då vikten på detta var avgörande om jag själv skulle kunna sätta in det, ringde jag upp och fick viktangivelse som gjorde att jag beställde. Då fönstret kom angavs på leveranssedeln ungefär den vikt som jag fått upplysning om. Döm om min förvåning när jag inte kunde rubba fönstret. Det visade sig att det vägde mer än dubbelt så mycket, som de uppgivit på telefon och leveranssedeln. Detta orsakade mig stort besvär och merkostnader för hjälp och den enda reaktion jag fått från Skånska Byggvaror är ett "tack för att jag upptäckt att de har fel i sina inskannade vikter och vi beklagar." Hur nöjd blir man med ett sådant svar? Aldrig mer Skånska Byggvaror.

Sedan blev jag, som så många andra på den här sajten, förvånad över att den "fria frakten" kostade 195 spänn!!! (expeditionsavgift som man nogsamt dolde i all text)

2012-07-17

Hej Christer, tack för ditt meddelande. Skicka mig gärna dina kontaktuppgifter så kommer jag att kontakta dig och prata vidare om ditt ärende angående vikten på fönster. Vad gäller leveransen stämmer det att vi har fri hemkörning var du än bor i Sverige oavsett hur stor och tung din order än är. Det enda som tillkommer är en expeditionsavgift på 195:- Denna är ej kopplat till frakten utan till kostnader vi har för t.ex. betalningshantering, lagerplock och administration. Den är lika för varje order. berit.gardenfors@skanskabyggvaror.se , mvh Berit Gärdenfors Kundcenterchef, Skånska Byggvaror AB

2012-06-28

Royne

Classic uterumspartier

Efter flera kontakter per telefon, chatt och mail gällande mått spröjs bredd/höjd, missade skbv att informera om uppenbara saker. Jag bygger till mitt uterum som idag har skbv's skjutpartier och kanalplasttak monterat. Därav tänkte jag naturligt handla av dem igen, för att det skulle bli så lika som möjligt. Men ack så fel jag hade. Karmen på skjutpartierna är nu smalare. Man bygger inte ihop någon karm, utan monterar 4 separata alu.skenor på träreglarna. Varför man då behöver 1cm ställmått kan man ju fråga sig. Ställmåttet "ställer bara till det" Monteringsmarginalen i höjd är så snålt tilltagen, så även om jag bara hade 1992mm, så fick jag lägga passbitar för att inte dörrarna skulle "glappa". Sedan till det mest elementära!! Handtagen på dörrarna. Det går bara att sätta handtag på ena sidan av dörren. Alltså konstruktören har bara tänkt att man skall öppna, men inte stänga efter sig. Då måste man "kladda" och ta tag i dörrramen!! Skitdåligt och extremt billigt gjort. Inte nog med detta! Limmet till det enda handtaget man kan montera följer inte med, utan måste köpas separat.
Jag har pratat med supporten gällande "handtaget bara på en sida" och det enda jag fått till svar är - Det är så det konstruerat! Att det inte står beskrivet att endast ett handtag kan monteras, är olyckligt.
Kul att man kommer på det, när man borrat och skruvat, så man inte kan ångra sitt köp! Borra förresten!! Tänk på att INGET är förborrat. Nej, det är så sniket och klent gjort, så jag reko

2012-06-29

Hej Royne, tack för ditt meddelande. Kan du inte maila dina kontaktuppgifter till mig så kommer vår kundcenterchef att kontakta dig och diskutera ditt ärende. tina.dalemo@skanskabyggvaror.se /Mvh, Tina Dalemo, Skånska Byggvaror AB

2011

2011-12-29

Ytterdörrar

Kvaliteten på Skånska byggvarors ytterdörrar är en skam !! Har fått byta vår ytterdörr två gånger och är nu på den tredje dörren allt inom loppet på ca 2,5 år. Den sista dörren sattes in i juli-augusti 2011 och har redan tagit in fukt, precis som de andra två gjorde! Den sista dörren vi fick så fick vi en tillsägelse att garantin inte gäller mer vilket jag tycker är vansinnigt fel, ska inte en dörr hålla överhuvudtaget mer än 2-4 månader innan den tar in fukt??
Kommer aldrig att någonsin köpa en enda sak mer från Skånska byggvaror!!!

2012-01-05

Hej Alexander,
Tack för ditt inlägg. Det är tack vare kommentarer från våra kunder som vi hela tiden blir bättre. Skicka mig dina kontaktuppgifter så kommer vi att kontakta dig och prata vidare om ditt ärende.
Vad gäller dina ytterdörrar verkar du ha haft maximal otur. Vi säljer tusentals dörrar varje år och våra enkeldörrar i Borga- och Ädel-serien är testade och certifierade hos Sveriges Provnings och Forskningsinstitut (SP) avseende U-värde, lufttäthet, regntäthet, säkerhet och manövrerbarhet. P-märket är SP´s eget kvalitetsmärke. De produkter som förtjänar detta kvalitetsmärke uppfyller minst lag- eller myndighetskrav, och i de flesta fall ännu högre kravnivå. P-märkning innebär att det sker löpande kvalitetskontroll och ingående detaljer.
P-märkningen visar att Skånska Byggvarors målade ytterdörrar gått igenom tuffa tester för att se vad de verkligen tål. Det som hänt dig ska inte hända. Hör av dig till mig. Du når mig på tina.dalemo@skanskabyggvaror.se. / Tina Dalemo, Skånska Byggvaror AB

2011-11-25

Kristina Karlsson

Kunde inte vara nöjdare!!!!

Jag är så nöjd med SBs produkter och framförallt deras service. Jag hade en felaktig front på en Cosmo kommod och de skickade utan en fråga en ny. När den var kantad skickade de igen en ny utan ens en fråga. Nu är mitt badrum fint och helt igen och jag är sååååååå nöjd med att jag handlade hos dem!
De är utan tvekan det bästa företaget jag haft kontakt med på länge!
Tusen tack Skånska Byggvaror!

2011-11-28

Hej Kristina! Tusen tack ska du ha! Njut nu i ditt nya fina badrum. /Tina Dalemo, Skånska Byggvaror AB

2011-10-26

/J

Förbannad

Så mycket skador vi hade på våra fönster som vi köpte och med det bemötande vi fått så kommer vi ALDRIG köpa någonting från Skånska Byggvaror. Vi kommer heller aldrig någonsin att rekommendera företaget för något överhuvudtaget. Nu får vi byta ut våra nya fönster och ta hjälp av en byggfirma igen pga av alla skador och konstruktionsfel. Det är den sämsta skit vi någonsin köpt. Hade hellre betalat det dubbla och fått det som det ska vara.Man var tydligen tvungen att sätta betyg också för att kunna lägga in sitt omdöme, synd att inte minus fanns med på skalan!!

2011-10-28

Hej J,
Tack för ditt meddelande. Då vi inte har så många fall som ditt kände vi direkt igen ditt ärende. Jag förstår att du är besviken över skadorna på dina fönster, och jag ber verkligen om ursäkt om du blivit dåligt bemött. Vi jobbar för att komma fram till en lösning tillsammans där du är nöjd med vår kompensation. Du har fått ett förslag från oss och ärendet är ännu inte avslutat. Om du vill diskutera vidare är du alltid välkommen att ringa oss på 042-253000. Våra fönster är av hög kvalitet samt P-märkta = testade och certifierade hos Sveriges Provnings och Forskningsinstitut (SP). Men ibland misslyckas även vi. Då är det alltid vår önskan att lösa situationen på bästa sätt genom vår duktiga reklamationsavdelning. / Tina Dalemo, Kommunikatör Skånska Byggvaror AB