Kivra AB

Bilder på Kivra AB

Omdömen om Kivra AB

2014-04-18

Anna

Helt enkelt väldigt väldigt oseriöst!

Fick ett sms om att någon tagit en kreditupplysning på mig. Känns väldigt underligt då jag inte ansökt om någon kredit eller liknande på mycket länge. Ska bli spännande att se vad som kommer på posten - om det nu kommer något! Vilket skitföretag! Samla in uppgifter för att sedan kunna spamma stackars lättlurade fånar. Om det nu är så att UC och liknande företag verkligen samarbetar med detta skumrask (vilket jag har svårt att tro men ska naturligtvis kolla upp) kommer jag att göra vad jag kan för att dom ska sluta upp med dessa dumheter.

Tack för bra service!

Pratade precis med en tjej i kundtjänsten och vill bara säga att jag fick ett supertrevligt bemötande! Fortsätt vara så trevliga så kommer ni få mååånga glada och nöjda användare. Tack för att ni fick mig på gott humör, nu ska jag njuta av helgen. Hej på er!

2014-04-10

Vejron .

Vill ha mig som kund , fast bara

Att de överhuvudtaget savrade i telefon var bra.
Fick känslan av att damen i luren var målvakt för något som inte tyckte om sälskap och saknade servicevilja. mycket suspekt när någon vill vara något som jag redan har gratis. Hela denna marknad borde förbjudas. det enkla är att jag säger till om jag önskar kontakt detta torde vara rimligt för de flesta.

Hej!
I supporten jobbar vi hela tiden för att hjälpa de som kontaktar oss på bästa möjliga sätt. Vi beklagar om du upplever att du fått ett dåligt bemötande och vi skulle väldigt gärna få möjligheten att prata med dig igen så att vi kan reda ut de frågor du har om tjänsten. Ring oss gärna på 08-533 335 37 eller skicka ett mail med ditt telefonnummer till support@kivra.com så kan vi ringa upp dig!

2014-04-08

Jan Israelsson

Otroligt dålig service.

Inget är bra med Kvira, bara krångel, sådana företag skall INTE finnas. Skit,skit skit skit skit skit hoppas att det är uppe i 50 tecken. KVIRA bara krångel.

Hej Jan.
Vi beklagar om du har haft problem med Kivra. Du är varmt välkommen att kontakta vår support så kan vi se til att lösa de problem du stött på, kontaktuppgifter och öppettider hittar du här: https://kivra.com/support/.

2014-04-03

Eva G

Hade glömt

Fick mail från Kivra att jag hade någon post i Kivra häromdagen. Jag hade glömt bort att jag registrerat mig men när jag hörde av mig till deras kundtjänst kunde de berätta att det var för länge sen när jag fick en kreditupplysning. Fick även hjälp med att logga in så jag kunde läsa mitt brev. Ser nu att det är lite fler företag anslutna än kreditupplysningsföretag så förhoppningsvis hinner jag inte glömma bort det igen innan jag får nästa brev :). Jag läste kommentarerna här och det ser ut som att det finns fler som glömt bort att man registrerat sig - mitt tips är att höra av sig till Kivra, det hjälpte i alla fall för mig.

2014-04-04

Hej Eva.
Vad kul att höra att du hört av dig till vår support och fått hjälp. Har man frågor om tjänsten så är man varmt välkommen att höra av sig så ser vi till att hjälpa till (https://kivra.com/support/)! Vi kan passa på att meddela att vi jobbar stenhårt för at ansluta fler avsändare så att du ska kunna få mer och mer av din papperspost digitalt.

Trevlig helg!

2014-03-31

Daniel

Jag har inget minne av att ha anmält mig!

Hela upplägget känns mysko. Jag minns inte att jag anmält mig, vid glömt lösenord vill de, förutom mailadressen även att man anger sitt personnummer. Att döma av andras reaktioner känns det som att min magkänsla var korrekt

2014-04-03

Hej Daniel.
Tack för ditt meddelande!

Om du har fått en e-postavisering gällande ett nytt brev i Kivra (f.d. Kreditkopia) så innebär det att du tidigare registrerat dig hos oss för att ta del av exempelvis en kreditupplysningskopia digitalt istället för att få den hem på posten.

Kivra är en säker digital brevlåda knuten till personnumret, posten man får i sin Kivra är således knuten till just personnumret. Säkerheten är därför väldigt viktig för oss och i vår sekretesspolicy och i våra allmänna villkor kan du läsa mer om det:
https://www.kivra.com/how/terms/ (punkt 10 handlar om behandling av personuppgifter)
Vi finns till för att erbjuda ett säkert digitalt alternativ till den fysiska posten och det är helt frivilligt att använda Kivra. Du kan när som helst avaktivera din Kivra som inloggad alternativt så kan vår support hjälpa dig med det. Därför rekommenderar vi att du kontaktar support@kivra.com, då kan vi hjälpa dig att ta reda på när du registrerade dig samt hjälpa dig vidare om du vill logga in eller avaktivera ditt konto.

2014-03-28

Tjänsten har fått sig ett bra lyft sen Brevo bytte namn till Kivra, bra nu när det är lite fler avsändare också. Hoppas fler företag nappar på idén!

2014-03-24

Sten

bra idé dålig funktion

När brevo såldes till Kivra skall vi kunder hjälpa till med portering byta login osv i en process som knappast fungerar. Omläggningen fungerade inte för mig och när jag skulle ringa var det telefonsvarare 0830 och när jag skulle skriva brev hände inget när jag klickade på brevsymbolen. Ville skriva snailmail men hittade ingen adress. Som tur är finns "allabolag" där jag fann adressen. Så nu går ett frimärkt brev iväg till Kriva som på alla sätt är arkiv baklänges!
Vänta tills det kommer något bättre.

2014-03-26

Hej Sten.
Vi beklagar om du har haft problem med att logga in på Kivra (f.d. Brevo). Kontaktuppgifter och öppettider till vår support hittar du här: https://kivra.com/support/ (telefonsupporten har öppet 09.00-12.30 och 13.15-17.00), vår e-post är support@kivra.com och adressen hittar du längst ner på www.kivra.com.

Vi har inte fått något brev ännu men så fort vi får det så ska vi självklart se till att hjälpa dig. Du är även varmt välkommen att höra av dig via telefon eller mail så kan vi även hjälpa dig den vägen (om du mailar oss ditt telefonnummer så kan vi även ringa upp dig om du skulle föredra det).

Varning för Kivra

Fick mejl från Kivra att jag har en kreditupplysning hos dem och jag skulle logga in på mitt konto (och OM jag skulle ha glömt uppgifterna så kan jag klicka här... how convienient). Jag har aldrig registrerat något konto hos dem och skulle aldrig i livet göra det heller!! De tar sig nämligen rätten att sprida dina uppgifter till vem som helst, och det kan man ju räkna ut med knäna hur det blir. Högst oseriöst!

Tjänsten hade varit ok om de hade varit seriösa och haft stenhård sekretess på uppgifterna, men så är det ju inte, tvärtom. Är det ens lagligt?

Tack för ditt meddelande!

Varje gång du får ett nytt brev från någon av de anslutna avsändarna i Kivra får du en e-postavisering varpå du kan logga in och ta del av brevet. När en ny kreditupplysning tagits så får du därmed en automatisk e-postavisering som meddelar att du kan logga in på https://www.kivra.com/login för att ta del av det nya brevet. Du loggar in med din e-postadress och det lösenord du valde när du registrerade dig. Har du glömt ditt lösenord så kan du enkelt återställa det här: https://www.kivra.com/login/recover

Vi finns till för att erbjuda ett säkert digitalt alternativ till den fysiska posten och det är helt frivilligt att använda Kivra. Du kan när som helst avaktivera din Kivra som inloggad alternativt så kan vår support hjälpa dig med det. Därför rekommenderar vi att du kontaktar support@kivra.com, då kan vi hjälpa dig att ta reda på när du registrerade dig samt hjälpa dig att avaktivera ditt konto.

Om du har några fler frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till oss på support@kivra.com.

2014-02-19

Annica

Varningsklockor!

Fick mail i från dessa i går och en massa varningsklockor ringer.
Varför? Jo, sedan 2005 bor jag nämligen inte i Sverige och har då inte köpt något eller gjort någon liknande handling som kräver kreditupplysning. De hävdar att jag har anmält intresse och använt mitt personnummer och mobilnummer men det har jag inte. Så jag drar åt mig öronen o känner väldigt mycket att något inte stämmer här.

Tack för ditt meddelande!

Om du har fått en e-postavisering gällande ett nytt brev i Kivra (f.d. Kreditkopia) så innebär det att du tidigare registrerat dig hos oss för att ta del av en kreditupplysningskopia digitalt istället för att få den hem på posten. Ett bra val både för dig och miljön!

Kivra är som din vanliga brevlåda, fast digital! Varje gång du får ett nytt brev i Kivra får du en e-postavisering varpå du kan logga in och ta del av brevet. När en ny kreditupplysning tagits så får du därmed en automatisk e-postavisering som meddelar att du kan logga in på https://www.kivra.com/login för att ta del av det nya brevet. Du loggar in med din e-postadress och det lösenord du valde när du registrerade dig. Har du glömt ditt lösenord så kan du enkelt återställa det här: https://www.kivra.com/login/recover

Vi finns till för att erbjuda ett säkert digitalt alternativ till den fysiska posten och det är helt frivilligt att använda Kivra. Du kan när som helst avaktivera din Kivra som inloggad alternativt så kan vår support hjälpa dig med det. Därför rekommenderar vi att du kontaktar support@kivra.com, då kan vi även hjälpa dig att ta reda på när du registrerade dig.

2014-01-14

Logga inte in!

Jag har Aldrig bett om denna tjänst, ändå kom det ett mail från Kivra. Mitt virus program sa nej och deras säkerhets certifikat är inte tillförlitligt. När jag ringde till dom för att avregistrera mig från deras lista, fick jag svaret att mina uppgifter först kommer att tas bort om 6 månader. Det vill säga att dom uppgifter dom nu har på mig, ja dom står där ett halvår till.

2014-01-14

Tack för ditt meddelande!

Om det är så att du har fått en e-postavisering gällande ett nytt brev i Kivra (f.d. Kreditkopia) är att du för en tid sedan valt att registrera dig på vår tjänst.

Om du vill att vi kontrollerar när du registrerat dig så ber vi dig maila support@kivra.com och beskriva vad du fått för mail och till vilken e-postadress så kan vi hjälpa dig vidare.

Vi beklagar om det är så att du har fått felaktig information gällande avaktiveringen, så här fungerar det: Kivra är helt frivilligt att använda och man kan när som helst avaktivera sin Kivra. Väljer att göra det så kommer tjänsten att avslutas enligt de allmänna villkoren (https://www.kivra.com/how/terms/) och du kommer således inte att få mer post digitalt i Kivra. Kontot hannar då i vilande läge i 45 dagar och under denna period har man fortfarande tillgång till sitt konto och dess innehåll. Om man skulle ångra sig kan man när som helst under denna period återaktivera sin digitala brevlåda. Efter 45 dagar raderas kontot och allt dess innehåll.

Har du fler frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på support@kivra.com så hjälper vi dig vidare!

2014-01-09

Ralph

LOGGA INTE IN PÅ KIVRA!!!!

Om man läser avtalsvilkoren så står det kortfattat att Kivra kan använda dina uppgifter för att samköra med andra register och även sprida desamma.

Skumt företag som inte kör med raka besked.

2014-01-10

Hej Ralph.
Enligt punkt 10 i våra allmänna villkor (vilka man hittar här: https://www.kivra.com/how/terms/) är huvudanledningen till att vi samlar in användares personuppgifter att du som användare ska kunna använda vår tjänst som det är tänkt att fungera. Utöver detta skriver vi också att vi kan använda detta för statistik- och marknadsföringsändamål samt affärs- och produktutveckling allt för att kunna erbjuda en så bra tjänst som möjligt för dig som användare. Kivra är helt frivilligt att använda.

Har du fler frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss på support@kivra.com.

2014-01-09

Anita

Helskumt!

Ni har skickat mig ett mail som man bara måste tolka som skumt! Ert mail hade inte ens ett och samma typsnitt rakt igenom. Det ser ut som.... ja, lite hur som helst. Hur förväntar Ni Er att man ska tro att detta är seriöst?! Jag öppnar inte upp sådan typ av skumrask-post! Ännu mindre lämnar jag ut lösenord eller annat under dessa premisser. Glöm det!!!

2014-01-10

Hej Anita.
Vi beklagar om du upplever mailet på det viset. Om du mailar support@kivra.com så kan vi hjälpa dig vidare, skickar gärna med det mail du mottagit så kan vi ta en titt på det.

Tack på förhand!

2013-10-22

Daniel

Väldigt bra.

Har varit på banken och diskuterat lån. De gjorde då en kreditupplysning som jag kunde läsa i Kivra.

Bra hemsida som var väldigt snygg i telefonen. Smidigt att kunna ladda upp egna dokument.

Synd att de bara har iphone app. Fast hemsidan går ju att använda lika bra istället för en app.

2013-10-11

Henrik

Gillar tjänsten!

Perfekt att kunna läsa kreditupplysningen direkt digitalt! Hoppas att fler företag börjar med Kivra så att man kan få mer än bara kreditupplysningar digitalt.

2013-10-08

Marie

Fått sms, men aldrig fysiskt brev.

Minst 2 ggr har jag fått sms från Kivra. Men aldrig ett fysiskt brev från UC eller något kivra. DET är skumt.

2013-10-10

Hej Marie,
Kivra tillhandahåller en säker digital brevlåda där man bl.a. kan ta emot kreditupplysningar digitalt. Om du har fått ett sms från Kivra så innebär det att du har möjligheten att läsa kreditupplysningen digitalt istället för att vänta och få den hem med posten. Creditsafe, Sergel och UC är de kreditupplysningsföretag som anlitar Kivra för att erbjuda dig att ta emot posten från dem digitalt. Använder du inte koden i sms:et så skickas kreditupplysningen per automatik postalt och kommer inom fem arbetsdagar. Om du inte har fått brevet hem till din brevlåda så är du varmt välkommen att kontakta Kivrasupporten så kan vi hjälpa dig vidare.

Du når oss på: support@kivra.com eller 08-533 335 37

Vänliga hälsningar

2013-10-04

Johan

fundering!

Går det inte att få reda på vilket företag som gjort kreditupplysningen direkt i sms et, som ni skickar ut i första skedet. Skulle kännas mer seriöst om d går att göra så? Fick nyligen ett sms från er kändes inte speciellt seriöst

2013-10-07

Hej Johan,
Tack för din fråga!
Av säkerhetsskäl så kan ingen information från själva kreditupplysningen skickas via sms. För att direkt kunna läsa vem som gjort kreditupplysningen så måste man först verifiera sig, det gör man genom att fylla i koden man fått, sitt personnummer, sin e-post och ett egenvalt lösenord på www.kivra.com.

Vi kan passa på att förklara lite närmre hur det fungerar. Kivra fungerar som digitala brevbärare och tillhandahåller en säker digital brevlåda som är knuten till ditt personnummer, därmed kan vi alltså inte läsa din post. Företag, i det här fallet ett kreditupplysningsföretag, anlitar oss för att du ska få möjligheten att välja om du vill ta emot posten digitalt eller om du hellre vill få den i din fysiska brevlåda (använder du inte koden i det sms du fått skickas kreditupplysningen per automatik postalt).

Vi hoppas att det gav svar på din fråga. Har du några fler frågor eller funderingar är du varmt välkommen att återkomma.

Med vänliga hälsningar,

2013-09-14

Jonas H Jonas H

Illa

Otroligt suspekt företag
Att man ska behöva logga in med sitt personnummer och se vem som har tagit en kredit upplysning. Den bör skickas ut direkt, jag vill inte att mitt personnummer skall ligga lagrat i en "digital brevbärardatabank. Integritetsintrång. Jag vill ha min kreditupplysning postad eller via mail direkt från UC. Inte någonting skumt företag som "erbjuder" mig att hämta den på detta vis.

Läser man nedan andra som har givit er betyg så informerar ni att man "om man vill" kan man bortse från sms eller mail och så kommer brevet hem i brevlådan. INFORMERA DET DIREKT DÅ FÖR BÖVELEN. Att undanhålla information gör mig otroligt misstänksam. Ingen kryptering av personnummer eller ingen säker inloggning. Dessutom påstår ni att jag tidigare har registrerat mig. I samma mening skriver ni även att om jag inte registrerat mig så kan jag kontakta kundsupporten. Hur ska ni ha det?

SKUMT....

2013-09-16

Hej Jonas,

Om vi förstår dig rätt så har du fått en e-postavisering gällande ett nytt brev i Kivra. Det innebär i så fall att det finns ett konto registrerat med den e-postadressen som du har fått aviseringen till. E-postaviseringen informerar om att det finns ett nytt brev som kan läsas digitalt genom att logga in på Kivra (https://www.kivra.com/login).

Har man tidigare registrerat sig så innebär det att man automatiskt får posten (bl.a. kreditupplysningar) från de anslutna avsändarna digitalt och det skickas därmed inte postalt.

Har man däremot fått ett sms gällande en kreditupplysning så innebär det att man har möjligheten välja om man vill läsa kreditupplysningen digitalt. Läser man den inte digitalt så skickas kreditupplysningen per automatik postalt (vilket det också står i det sms som skickas ut).

Företag, bl.a. kreditupplysningsföretag, anlitar således oss för att ge dig som privatperson möjlighet att läsa din post snabbt och säkert digitalt. Vi fungerar alltså som din vanliga brevbärare, fast på internet och distribuerar din post som skickas av de företag som anlitar oss. Vi vill passa på att poängtera att det är frivilligt att använda vår tjänst och vill man inte läsa posten digitalt så kan man enkelt avaktivera sig när man är inloggad alternativt kontakta oss så hjälper vi till.

Har du några fler frågor eller är du osäker på om/när du skapat kontot så kan du vända dig till vår support (support@kivra.com eller 08-533 335 37) så kan vi titta närmre på när kontot skapades och hjälpa dig vidare.

2013-09-10

Johan

Kivra

Fick sms från Kivra om att jag fått en kreditupplysning. Jag har sedan tidigare anmält mig till MinUC (Min Upplysning) och dom sa att Kivra är ett samarbetsbolag.
Så därmed får jag sms från Kivra eftersom jag anmält mig till MinUC.

2013-08-29

D

Fy!

Skickar sms och uppmanar mig att logga in med mitt personnummer för att se vem som begärt kreditupplysning på mig. Usch! Jag har aldrig bett om eller godkänt att de ska få lagra min data elektroniskt och här är Kivra och påstår att de har ett meddelande till mig i min 'elektroniska brevlåda'.

Helt absurt att ett företag skickar ut den här typen av länkar som vi i säkerhetscommunityt försöker lära användare att aldrig klicka på.

Ett grovt integritetsintrång att ens erbjuda detta. Det företag som begärt upplysningen och som inte skyddat mina uppgifter bättre än att detta blufföretag får tag på dem ska jag aldrig använda igen. Att de påstår sig vara 'säkra' upprepade gånger spär bara på bluffen. Jag skulle aldrig lagra min data hos ett företag utan att kryptera den först där bara jag har tillgång till nyckeln, det borde ingen annan heller göra.

Näe, fy för Kivra!

2013-08-30

Hej,
Företag, bl.a. kreditupplysningsföretag, anlitar oss för att ge dig som privatperson möjlighet att läsa din post snabbt och säkert digitalt. Vi fungerar alltså som din vanliga brevbärare, fast på internet och distribuerar din post som skickas av de företag som anlitar oss. Obs, det är helt frivilligt om man vill använda Kivra, väljer du att inte logga in så får du brevet hem till din fysiska brevlåda inom en vecka och kan bortse från sms:et.

Vad gäller länken i sms:et så kan vi passa på att förklara varför den ser ut som den gör. Länken är en sk. smart länk där aktiveringskoden är inkluderad, det betyder att om man klickar på länken så kommer man till vår hemsida och aktiveringskoden är då förifylld. På så sätt förenklas aktiveringsprocessen då man slipper gå tillbaka till sms:et för att memorera koden och sedan fylla i den.

Ring eller maila gärna till oss om du har fler frågor, 08-533 335 37 eller support@kivra.com.

2013-08-24

Johan Johan

Vilket skämt

Fick också ett mail där det står att jag aktiverat ett konto. Jag har aldrig sett företaget tidigare! De skickade ett mail till mig 2012-04-19 och tjatade om att "om 1 timme går din kreditkopia ut", "om 5 minuter går din kreditkopia ut - logga in och läs den".

Glöm det.

Undvik ALLT från det här blufföretaget.

2013-08-26

Hej Johan,
Vi tänkte passa på att förtydliga hur Kivra fungerar.

Kivra (f.d. Kreditkopia) är en digital brevlåda där man kan ta emot mer och mer av sin papperspost digitalt, bl.a. kreditupplysningar. Om man har skapat ett konto för att exempelvis läsa en kreditupplysning digitalt så innebär det att man kommer få en e-postavisering nästa gång en kreditupplysning tas, varpå man kan logga in och läsa kreditupplysningen snabbt och säkert digitalt. Om det är så att du har mottagit en e-postavisering gällande ett nytt brev i Kivra så innebär det att det finns ett konto registrerat med den e-postadressen.

Vi vill passa på att poängtera att det är frivilligt att använda vår tjänst och är man inte intresserad av att ha kvar sitt Kivra-konto så kan man enkelt avaktivera sig när man är inloggad eller kontakta oss så hjälper vi till.

2013-08-15

Andy

Själva tjänsten är ju bra i sig, Lättmanövrerad sida och man ser direkt kreditupplysningar som lämnats ut. Dock har jag aldrig registrerat mig hos er och när jag loggade in med ett garantilösenord så gick det inte. Sedan när jag tog glömt lösenordet fick jag ett tillfälligt och då när jag loggat in får jag upp en medelanderuta där det står välkommen till din digitala inkorg etc. jag kan lova er en sak hur bra och lättmanövrerad sida ni än har kommer jag aldrig använda den till att "betala räkningar", "ta emot meddelanden från företag"

Dock fötjänat ni faktiskt ett snittbetyg på 3.

+Webbdesign:
+Lättmanövrerad:

-Lurar in kunder och låtsas som att de gått med i er sida.
-Skickar temporärt lösenord och när man skriver in det får man meddelande om att man är registrerad.

Slutord: Det är en sida med kompetens men ni utnyttjar den på helt fel sätt.
Man kan avaktivera sitt konto tydligen otroligt lätt i inställningar genom att bara bocka i en ruta och trycka OK och sidan har jag sökt genom efter virus. Finns inga virus eller skadlig programvara alls. Tjänsten i sig är faktiskt OK.

Att företaget fått sådant dåligt rykte av dessa kommentarer vill jag motsäga då ni aldrig ens kollat upp vad det är för tjänst.

Men företaget verkar ändå spela med lite fula kort alt. Är det jag som bara glömt att jag registrerat mig.

2013-08-16

Hej Andy,
tack för din feedback! Vi lurar aldrig in någon till vår tjänst, utan den är helt frivillig att använda för att snabbare få tillgång till sin kreditupplysning digitalt. Har man en gång aktiverat ett konto hos oss kommer man framöver få e-postaviseringar varje gång man får ett nytt brev i sin Kivra. Framöver kommer man kunna ta emot mer och mer av sin post digitalt via Kivra istället för att få den med papperspost. Är man inte intresserad av att ha kvar sitt Kivra-konto så kan man enkelt avaktivera sig när man är inloggad eller kontakta oss så hjälper vi till.

Om du kontaktar oss på support så kan vi ge dig information om när du skapade ditt konto. Tidigare hette vi Kreditkopia och det kan vara därför du inte känner igen Kivra.

Ha en fortsatt bra dag!

Hälsningar
Madeléne

2013-08-12

Agneta Westerberg

Nåt konstigt verkar det

Fick idag, 2013-08-12, en e-post från Kivra om att jag har ett digitalt brev som inkommit i min digitala brevlåda hos Kivra. De påstår att jag för en tid sedan aktiverat ett konto hos dem. Nej, det kan jag inte minnas! Jag klickar på länken i e-posten och kommer till en sida där de vill ha uppgifter om mig bl a mitt personnummer och min aktiveringskod (men en sådan har jag ju inte eftersom jag aldrig aktiverat något konto). Och en ny aktiveringskod är såklart lätt att få om man "glömt" sin första. Ha, ha, nej tack! Verkar vara bluff detta!

2013-08-13

Hej Agneta,
Vi tänkte passa på att förtydliga hur Kivra fungerar så att du förstår varför du mottagit e-postaviseringen.

Har du mottagit en e-postavisering gällande ett nytt brev i Kivra så innebär det att du tidigare har skapat ett konto för att läsa en kreditupplysning digitalt. När du skapade ditt konto så registrerade du ditt personnummer, din e-postadress samt ett egenvalt lösenord. Nu när du mottagit ett nytt brev i Kivra så har du således mottagit en automatiskt e-postavisering till den e-post som du registrerade. Är du osäker på om/när du skapat kontot så kan du vända dig till vår support (support@kivra.com eller 08-533 335 37) så kan vi titta närme på när kontot skapades och hjälpa dig vidare.

För att läsa ditt nya brev som du mottagit så loggar du in med din e-post samt ditt lösenord på följande sida: https://www.kivra.com/login
Har du glömt ditt lösenord så kan du återställa det här: https://www.kivra.com/login/recover

Vi vill poängtera att det är frivilligt att använda vår tjänst. Kivra finns till för att du som privatperson ska kunna välja om du vill ta emot posten digitalt eller i din fysiska brevlåda, vill du inte ta emot posten digitalt så kan du avaktivera din Kivra som inloggad under inställningar alternativt kontakta oss så kan vi hjälpa dig med det.

Har du fler frågor eller funderingar är du varmt välkommen att återkomma till oss!

Mvh/Kivrasupporten

2013-07-30

Hugo

Märkligt Företag

Märkligt företag. Fick på min e-post idag 2013.07.30 att företaget varit inne kl 05.10 och gjort en kreditansökan.
Va fan är detta för företag..och som dom andra också skriver....man ska logga in både hit och dit och funkar inte det så ska man ringa och lämna uppgifter.
Verkar riktigt lurigt detta...så se upp. Jag tänker inte logga in någonstans med mina koder...så dom kan komma åt dom sen.
Omdöme...minus 5

2013-07-26

Robin S Robin S

Konstigt!

Har fått ett sms om att dom gjort en kreditupplysing på mig, men dom skriver inte ut hela mitt personummer. Tillsammans med en kod. Jag blev lite nyfiken sp jag googlade KivraAB och det första som kom upp var deras hemsida men när jag klickade på den så sa mitt virus program till mig att jag nog inte bör gå vidare.

2013-06-14

Lena

De fiskar personuppgifter.

Varning! Jag fick idag ett sms där företaget meddelade att någon begärt kreditupplysning på mig och att jag se vem det är genom att skriva in en kod på deras hemsida. (Istället för att skicka på posten. "För miljöns skull", som de säger på sin hemsida) Väl inne på deras hemsida ville de att jag skulle registrera mig för att kunna läsa kreditupplysningen och under registreringsprocessen uppmanades jag att godkänna ett avtal i vilket det bl.a står: "Utöver ovan ändamål kan personuppgifter även komma att behandlas för statistik- och marknadsföringsändamål (inklusive via e-post) samt för affärs- och produktutveckling." Man godkänner alltså att de säljer uppgifterna vidare så att allsköns företag kan skicka spam. Helt otroligt att sådana här företag tillåts ta hand om något som är en lagstadgad rätt för medborgarna. Jag avbröt naturligtvis registreringen, men hur många läser igenom sådana här avtal innan de godkänner?

2013-02-04

SÄMSTA NÅGONSIN

Fyyy säger jag bara. Skickat ett mail får vänta en hel dag på svar. Känner att det är rätt brottom då jag vill veta varför det gjort en kreditupplysing på mig. Men dem har ett dåligt system och påstår sig ha en chatt där det går snabbare vilket man inte kan hitta på deras sida. Sen vill dem att man ska ringa då...detta har jag inte tid med då jag jobbar som en vanlig människa och kan ringa först efter klockan 5 men då stänger dom. Fy för detta företaget vill inte ha nått av dom och vill inte vara med på deras sida men även för det måste man kontakta deras otroligt dåliga service.

2013-01-31

Alf Johnson

Upplysningskopian kom till fel person

Jag har gjort ett inköp på webben via Klarna och en upplysning har tagits. Så långt allt väl. Däremot så lyckades man med konststycket att skicka den till mobil. Ytterst klantigt och oproffsigt.

2012-09-18

Dan Eriksson

Det togs en upplysning på mig då jag handlade för det enorma beloppet på 200 spänn på nätet. Kivra svarade snabbt och sakligt på mina frågor och jag kände att den delen var ok. Det är ju inte dom som tar upplysningen. Lite mer info på hemsidan hade som andra påpekat inte skadat.

2012-07-25

Lucas Eriksson

Jag handlade på Webhallen via Klarna Faktura, Klarna valde att ta en kreditupplysning på mig via Kivra AB/Kreditkopia.se. Efter att ha loggat in och studerat kreditupplysningen som gjorts kan jag inte hitta någonting "fishy". Dock tycker jag det är ont med information om företaget på sidan, vilket saknas för en femte stjärna.

2012-06-03

Gunilla Hansson

Kivra ligger bakom tjänsten Kreditkopia och vad kreditkopia gjorde har jag skrivet om i bloggen Varningsidan.com ... en sak som jag inte har nämnt är att Kreditkopia valde att blocka min email adress istället för att se till att jag inte fick fler mail från dem utan de valde att skicka dessa mail om samma sak tre till fyra gånger till trots att jag skrev till dem att de hade skickat till fel person.

Fler företag i Stockholm