Phonera Företag AB

Omdömen om Phonera Företag AB

2014-04-09

Hasse Edlund

Avtalet

Har haft Phonera ett antal år nu på mitt företag och det har väl funkat hygglit i alla fall men nu har jag beslutat att ansluta mej till Telia jobbmobil växel.Vi har nu porterat (flyttat) numret till Telia och då kommer det en faktura från Phonera som talar om att jag måste betala kvarvarande avgift på telefonabbonnemanget 277:-.Den summan är jag beredd att betala.Men till denna faktura kommer det också en Uppsägningsavgift på 399:-+m.
Läser man deras avtal så kan dom godtyckligt ta ut sk engångsavgifter lite hur som helst.
Vi har varit nöjda men det här var bara för mycket.
En sak är säker , till detta företag återvänder vi aldrig.

2014-03-13

Lars Ove Andersson

Blufföretag!!

Akta er för Phonera AB. Det är ett företag som utger sig ör att ha telefoni och sälja tjänster inom telefoni. Dessutom har de en väldig aktiv och missvisande marknadsföring. Jag blev lurat att teckna mobilabonnemang och köpa en mobiltelefon utan att jag var det minsta intresserad. Anledningen till det var att det var ett erbjudande och att det inte kostade någonting. Bara frakten för telefonen. Bluff, vid nästa faktura var det påfört både abonnemang och kostnad för mobilen. Jag kommer att kontakta ARN (Allmänna reklamationsnämnden) och PTS (Post- och Telestyrelsen) för att försöka få bort detta blufföretag.

2014-03-21

Hej Lars-Ove! Tråkigt att du inte är tillfreds med kontakten med Phonera. Vi vill givetvis komma i kontakt med dig för att talas vid kring ditt ärende. Maila till oss på online@phonera.se så kommer vi att kontakta dig! Mvh Phonera

2014-03-13

Lars A Lars A

Kan man lita på phonera?

Har varit kund i flera år och det har fungerat bra, men nu har jag fått telefonsamtal från dem och dem har lurat mig med felaktiga uppgifter om att jag skulle få en mobiltelefon utan kostnader. Jag blev lurad jag har tillräckligt med mobiltelefoner och var inte intresserad, men om det var gratis kunde jag ju ta emot en. Sedan visade det sig att jag var bunden till ett avtal på 24v mån och skulle betala 70 kr i månaden och 99 kr i abonnemang. Det är riktigt dåligt. Jag vill därför utfärda en varning för företaget Phonera AB. Det är ett blufföretag som försöker tjäna pengar på att lura folk.

2014-03-21

Hej Lars! Tråkigt att höra det du skriver om. Till varje avtalsförlängning så ska det finnas ett avtal som grund, antingen muntligen eller skriftligen. Kontakta oss gärna på online@phonera.se så kan vi få samtala kring detta. Mvh Phonera

2014-03-12

Henke

Ljuger om att de ringer på uppdrag av Telia

De ringde idag och sa att det var på "uppdrag av Telia". När de började fråga om vad vi betalade idag och liknande så förstod jag att det var skojare och la på.
Jag har skickat en fråga till Telia med telefonnummer och en förklaring och Telia använder inte Phonera. det är en ren lögn.

2014-03-21

Hej Henke! Vilket nummer har du blivit uppringd från? Phonera är en telefonoperatör som har många kunder som är callcenters och potentiella återförsäljare till andra produkter men också andra operatörer. Maila oss på online@phonera.se så kan vi hjälpa dig att se vem du blivit kontaktad av. Mvh Phonera

2014-03-12

Robin Bell

Fusk

Också uppringde av en snabbt pratare som jag trodde var från Telia Sonera. Han vet hur mycket jag betalade och hur mycket jag använder telefon. Det var bara när brevet kom att jag förstöd på riktig att det var Phonera.
Det stå på brevet att jag har rätt att ångra, och jag har skickat 3 st epost + vanlig brev med posten att jag vill inte bli kund hos Phonera - inga svar, bara ett autosvar att de hade mottagit mitt epost.
När jag kollade med Telia, så hade mitt telefon redan gått över till Phonera, och så försvann mitt telefon svar...
Nu vill jag kontakta Telia och bytta mitt telefon tillbaks, även om jag måste betala någon uppsagnings kostnad.
Fusk säljarer och ingen kunservice...

2014-03-25

Hej Robin! Du kanske redan har fått ditt ärende utrett med vår Kundservice vid det här laget, men om du fortfarande har frågor kring ditt ärende så tar vi gärna kontakt med dig och hjälper dig! Maila i så fall ditt telefonnummer till online@phonera.se. Mvh Phonera

2014-02-19

Hans L Hans L

Idiotsäljare

Det är fullständigt horribelt att hålla på som de gör. Efter att ha avböjt de första påringningarna vänligt men bestämt så avslutade jag efter det samtalet varje gång de presenterade sig som samarbetspartner till Telia.
Numera ringer de varje dag från nummer 0720627974 och lägger på efter 1-2 signaler.
Det enda det resulterar i är att man blir förbannad och skriver arga omdömen och berättar för andra att Phonera är att riktigt skojarföretag.
Deras säljare måste ha en låg intelligensnivå.

2014-02-24

Hej Hans,

Det är inte vi som ringt dig utan ett företag som heter Ringbox AB. Vi är endast operatör på telefonin vilket betyder att Ringbox har sin telefonitjänst hos oss. Men de säljer inte några av våra tjänster.

Bästa hälsningar,

2014-02-13

T

Påträngade och missvisande

Ringde och försökte att ge mig intrycket att de redan hade mig som kund "Är du nöjd med din telefoni? Då du inte ringer så mycket så kommer vi att sänka din avgift...".
Hur vet de hur mycket jag ringer då jag inte är kund? Pratade snabbt, känslan att hon ville ha ett "ja" från mig, på vilken fråga som helst blev starkare och starkare. Ringde hemnumret, då sa jag att hemma är jag privatperson. Min fru står tom på hemabonnemanget...
Förklarade att jag inte gillade hennes metod att sälja, att det gjorde mig bara irriterad.

2014-02-17

Hej T,

Det är tråkigt att höra att kontakten med oss inte upplevts god såsom du beskriver här ovanför. Mejla gärna vilket nummer du blivit uppringd på till online@phonera.se så kan vi följa upp detta med den person som har kontaktat dig.

2013-12-20

Tommy Karlsson

Tillägg till support 2013-10-24

Vill bara förtydliga vad som händer.
Om man läser Phoneras svar till mitt inlägg 24/10 så får man lätt intrycket att de skall höra av sig och försöka lösa mitt klagomål. Idag har det gått nästan två månader sedan jag gjorde mitt inlägg, och ca 8 dagar mindre sen jag skickade mina kontaktuppgifter till önskad adress. Sen har jag inte hört något från företaget, och vad förvånad jag är.
En ny tunna skit utdelas!!

2014-01-08

Hej Tommy,

Vi kan dessvärre inte se att vi fått något mail från dig till adressen online@phonera.se Vi vill gärna komma i kontakt med dig och ber dig därför skicka ditt mail på nytt så att vi kan se över ditt ärende.

2013-12-11

Daniel

Varning varning phonera lurar bluff företag

Mycket dåligt service fått falsk kollinummer ringde och har berättad vad som händ de lagt på luren.Om jag får några fakturor fran dom jag ska polisanmäla de

2013-12-18

Hej Daniel,

Du verkar ha fått ett kollinummer till din försändelse som inte stämmer, det är ovanligt men visst händer det att det blir fel och vi beklagar att det blivit så i ditt fall. Självklart ska du få hjälp med ditt ärende. Om du har möjlighet får du gärna mejla ditt kontaktnummer till online@phonera.se så ringer vi upp dig snarast.

2013-11-12

Olof

Då gick chansen att behålla en kund

Vi är kund hos Phonera (tidigare Rix telekom) i många år. Jag vet sen länge att Phonera har ett dåligt rykte men IP-telefonin fungerade alltid som det ska. Även om deras webbgränssnitt "ipcentrex" känns ganska basic och jag aldrig gillade att faktureringen ske via PayEx. Nu har vi behov av ytterligare tjänster och jag hade nästan bestämt mig att välja en annan operatör men skulle ringa för att höra även med Phonera. Efter 20 min i telefonkö la jag på. Där gick chansen att behålla en kund. (ursäkta stavningsfel, svenska är inte mitt första språk)

2013-11-19

Hej Olof och tack för ditt meddelande.
Det är ytterst tråkigt att höra att du beslutat dig för att inte anlita oss för framtiden. Periodvis har vi haft ett högt tryck i vår kundtjänst men vi förstår vikten av tillgänglighet och jobbar ständigt på att förbättra serviceupplevelsen för dig som kund.

2013-10-24

Tommy Karlsson

Värdelös support

Ett företag som är helt ovilliga att lösa ett problem som gör att vårt IP system aldrig gick att starta. Nytt telefonnummer med annat leverantör blev lösningen. Men Phonera skall ha betalt i 24 månader för ingenting. Ingen stjärna utdelad, bara en tunna skit.

2013-10-30

Vi beklagar att du upplevt oss som ovilliga.
Det är svårt att ge en kommentar eller förklaring till de besked och den dialog med kundtjänst som ligger till grund för din upplevelse utan att veta vem du är. Vi är absolut villiga att hjälpa till och se över ditt ärende ännu en gång men för att göra så behöver vi ett kontaktnummer till dig samt veta vilket telefonnummer ärendet gäller. Vänligen hör av dig med dina uppgifter till online@phonera.se så återkommer vi kort därefter.

Phonera Kundtjänst

2013-10-19

Ingela Lindqvist

phonera oseriöst företag

De utgav sig för att vara Tele2 och tog därefter över mitt abonnemang som jag var ganska nöjd med.
Fakturorna är för höga med tjänster jag inte valt och jag fick aldrig tillbaks de pengar de utlovade för de månaderna jag hade dubbelt abonnemang.
Jag har sagt upp min tjänst via majl och telefonsamtal men får fortfarande fakturor från dem. Jag har ett företagsabonnemang och har därför inga rättigheter på min sida. Detta har de satt i system

2013-10-23

Hej Ingela, först och främst vill vi beklaga den uppkomna situationen. Vi kan inte känna igen oss i din beskrivning av vår verksamhet. Vi har inget att vinna på att ha vare sig missnöjda kunder eller att utge oss för att vara någon annan än den vi är. Dessutom vill vi att du ska vara nöjd med vårt bemötande oavsett om du är kund till oss eller inte. Därför önskar vi komma i kontakt med dig så att vi kan reda ut det hela och att du därmed kan få ro i frågan.

Kan du vara vänlig och mejla det nummer som ditt abonnemang avser till online@phonera.se så att vi kan åtgärda ditt ärende snarast möjligt.

Tack för din förståelse.

Väl mött /
Phoneras kundtjänst

2013-10-17

Zoran Milosevic

RING INTE!!!

De fattar väl inte att jag inte vill störas av deras sk. säljare.Funderar på att göra en polisanmälan om de fortsätter ringa och trakassera mig.

Pär

Skojare!!

Hade i början av 2012 kontakt med en säljare som ville sälja abonemang, med motiveringen att det skulle bli billigare. Jag sa att jag ville fundera på det, tog några veckor så kom det ett sim kort med posten, och sen började fakturorna att komma. Trots att jag ringde och undrade vad det handlade om. Har aldrig ens satt i kortet i telefonen och aldrig betalt en enda räkning till dom. Får nu en massa brev från Payex, som inte verkar vara ett spår bättre, som inte kolla upp sina kunders seriösitet. Skulle gärna vara med i en gemensam polisanmälan mot detta oseriösa bolag.

2013-10-14

Hej Pär,

Det är svårt att säga något om ditt ärende då vi inte vet vem du är men man ska naturligtvis inte få fakturor från oss om man inte tecknat ett avtal. Vi skulle gärna vilja se över ditt ärende och vore tacksamma om du ville maila dina uppgifter till online@phonera.se så kommer vi att kontakta dig.

Bästa hälsningar,

H

Lurad

Min mamma har blivit lurad av Phonera när de ringde och sa att de ringde för Telias vägnar vilket de tydligen inte gjorde. Försäljaren som ringde frågade frågor som mamma svarade på men på slutet så sa hon att hon inte ville gå med i nåt avtal. Fick nu ett brev från phonera att hon har gått med i ett avtal på sin makes företag som hon inte kan ta ställning till eller har inte alls något med hans företag att göra!! Hoppas verkligen vi kan få det här avtalet upphävt. SKÄMS PÅ ER!!

Hej,
Vi beklagar att din mamma känner sig lurad. Våra säljare har bestämda direktiv att de ska vara tydliga med att vi inte är en del av Telia. Vi vill gärna se över din mammas ärende men då behöver vi ha fler uppgifter från dig. Maila gärna din mammas uppgifter på online@phonera.se så ska vi se över ärendet.

2013-10-04

Camilla Larsson

Phonera - Min mamma blev lurad

Min mamma fick tlf samtal från tlf försäljare från Phonera. De övertalade/lurade henne att byta . Dessutom att lägga företagsabonnemang trots att företaget är nedlagt. Hon hade frågor som han lovade ta efteråt vilket inte blev av. Nu får vi inte tag i de för att häva köpet. Det går inte!!

2013-10-04

Hej Camilla,
Vi beklagar att din mamma känner sig lurad, så vill vi inte att en ny kund ska uppleva det. Maila gärna dina kontaktuppgifter och din mammas namn till online@phonera.se så ska vi se över ärendet och kontakta dig så att ni får hjälp.

2013-09-15

Lars-Ove Torbjörnsson

Varning för Phonera

Phonera är ett företag som man inte ska ha något att göra med om inte vill hamna hos kronofogden trots att man betalar och gör rätt för sig. Jag har i många år varit kund och betalt mina räkningar till pungtligt. Förra månaden så skrev jag fel ocr nummer och betalade 169: istället för 172: kronor.Jag fick en påminnelse på måndag om att räkningen
inte var betald så jag ringde till Phoneras inkassofirma för att få info om vad som hade hänt och dom hänvisade mig till Phonera.Jag ringde Phonera satt i kö 20 minuter kom fram till växeln som sa att dom skulle ringa upp mig för det var stor kö nu och dom viste inte när detta skulle ske.Jag ringde på onsdag kom inte fram och på torsdag och kom inte fram.På fredagen fick jag från Phoneras inkasso att dom nu lämnar över till kronofogden för indrivning utan någon förklaring var mina 169: har tagit vägen utan bara ett krav på 172+1i ränta+60 i påminnelse +180 i avgift.

2013-09-18

Hej Lars-Ove Torbjörnsson,
Tack för ditt meddelande här. Givetvis vill vi se över din fakturafråga med ambitionen att du ska bli nöjd. Att du inte upplevt oss tillgängliga ser vi som allvarligt och har under veckan försökt ringa tillbaka till dig vid ett flertal tillfällen. Vi förstår din angelägenhet och kommer att fortsätta försöka komma i kontakt med dig för att få till en dialog.

2013-07-11

Thomas B Thomas B

Bluff o lurenderejare

Jag kan bara citera föregående talare PH då Det är exakt samma sak som hänt min far. Så det här verkar vara ett ganska vanligt beteende ho PHONERA
CITAT Från PH" Phonera ringer min fru på våran privata telefon och får henne att sätta över sitt privata mobila abb på företaget. men hur? hon har inget med företaget att göra dom har fått henne att säga ja på någon fråga om fullmakt.(skall ringa och få höra inspelningen.)
jag ringde in dagen efter och säger åt dom att häva allt detta. och den tillmötesgående kvinnan skickade iväg medelande om detta. nu en månad senare får vi veta att porteringen ej fungerar för halebop vägrar släppa abbonemanget!! alltså det var inte hävt utan phonera har i bakrunden ändå fortsatt detta ..
och när jag idag ringer in får jag höra att det finns inga noteringar om det samtalet och inga medelande om att häva avtalet och att avtalet kvarstår? men hur kan ett ogiltigt avtal kvarstå. min fru HAR INGEN FULLMAKT att göra något i mitt företag. och hon som privatperson kan inte teckna ett företags abbonemang"

Har pratat med kundtjänst flertalet gånger och det är även skickat brev postvägen två gånger, Utan resultat, till slut fick vi tag på dom så vi fick en räkning på kvarvarande bindningstiden på abonnemangen.

/Thomas B

2013-07-15

Hej Thomas B,

Tack för att du tagit dig tiden att skriva till oss.

Phoneras mål är alltid att våra kunder skall vara nöjda med de avtal som tecknas.

Vid upphandlingen av avtalet är vi noga med att ta reda på att den blivande kunden har fullmakt att teckna avtalet.

Mer utförlig information kring hur avtalen tecknas finns på www.phonera.se.

Att teckna avtal innebär ett ansvar för båda parter. Som blivande kund måste man försäkra sig om att ens egna uppgifter är korrekta och att innehållet i överenskommelsen är enligt önskemål innan man väljer att tacka ja. Vår ambition är att vara tydliga vid införsäljningen för att undvika missförstånd runt detta.

Du är givetvis alltid välkommen att kontakta Kundtjänst på 040 622 10 00 om du har kvarstående frågor.

Med Vänlig Hälsning,

2013-06-03

Ph

Bluff o lurenderejare

och när jag idag ringer in får jag höra att det finns inga noteringar om det samtalet och inga medelande om att häva avtalet och att avtalet kvarstår? men hur kan ett ogiltigt avtal kvarstå. min fru HAR INGEN FULLMAKT att göra något i mitt företag. och hon som privatperson kan inte teckna ett företags abbonemang. J*vla idioter vbarför inte bara häva det och mista en kund som ej vill vara kund. istället för att få negativ kritik och missta många kunder. Jag kommer gå till polisen och polisanmäla phonera för bedrägeri och jag ser att det finns nog många här med mig som ställer upp på samma sak. ALLTSÅ PASSA ER FÖR PHONERA dom lurar bara av folk saker dom verkar ha satt i system att lura den andra hälften till företagstecknaren. läs detta och tänk er för innan ni tecknar med phonera

2013-06-05

Hej Ph!
Tack för att du tar dig tiden att skriva till oss. Vi vill gärna få möjlighet att än en gång titta på den ursprungliga bedömningen som du menar gjordes för att på så sätt se varför detta inte fullföljts. Självklart ska vi inte meddela att vi hävt avtalet om detta inte kommer ske. För att vi ska kunna se över ditt ärende igen ber vi dig maila dina kontaktuppgifter till social@phonera.se så att vi kan kontakta dig.

2013-05-28

Kerstin

Helt ok

Har mobiltelefoni med Phonera och tycker att det fungerar bra. Täckningen är bra och priserna helt ok.

2013-05-28

Hej Kerstin! Tack för ditt omdöme och det glädjer oss att du är nöjd med våra tjänster såväl som prissättningen. Vi tar det till oss och fortsätter vårt arbete med att förbättra och se över hur vi kan öka värdet ytterligare.

Med vänliga hälsningar,
Phoneras Företag AB

2013-05-04

Anders knape

Sluta ring

Ni ringer och ringer men jag är med i nix. Kan ni inte sluta ringa?
Jag ger upp snart,

2013-05-04

Hej Anders,
Vår försäljning riktar sig enbart till företagare så om vi ringer dig beror det på att ditt telefonnummer är anslutet till ett företag. NIX-registret är enbart för konsumenter men vi spärrar gärna ditt nummer i vår interna spärrlista. Maila ditt/dina nummer till online@phonera.se så spärrar vi dem.
Hälsningar,

2013-05-02

Peter

Tragiskt bluff företag

Lurade min sambo att ingå ett avtal på mitt privata fasta abonnemang så det står på mitt företag istället. Hon har inte ens något med mitt företag att göra, hon blev helt lurad och nu hävdar phonera att om hon bara sagt att hon kan teckna avtal på mitt abonnemang på mitt företag så är det juridiskt bindande, de ska återkomma om 10 dagar och bla bla bla...

Tragiskt bluff företag som jag inte skulle ringa med om de ens betalade mej. VARNING!

2013-02-28

Anders Renman

Phonerar lurade min svärfar

Min svärfar som är över 70 år och psykiskt sjuk har blivit pålurad ett abonnemang till hans företag som varit overksamt i över 40 år. Han har dessutom sedan tidigare betalningsanmärkningar och har en avbetalningsplan hos kronofogden. Hur Phoner över huvud taget kan godkänna honom som kund är mig helt oförklarligt.
När jag kontakter dem är Phonera helt oförstående och informerar mycket tydligt att kontraktet inte kan brytas trots att det tecknades bara för någon vecka sedan. Det pga. att konsumentköplagen inte omfattar företag. Det är oseriöst att gömma sig bakom detta. Jag blir ledsen över att Phonera verkar sätta i system att lura äldre människor.

2013-02-28

Hej Anders,

Först och främst vill vi beklaga den situation du beskriver. Det ska inte vara så att man tecknar ett avtal med Phonera där det råder någon som helst tveksamhet kring avtalet. Av det du beskriver kan vi inte dra någon annan slutsats än att det finns omständigheter i detta avtal som gör att vi behöver titta närmare på det. Vänligen inkom med ett telefonnummer som vi kan komma i kontakt med dig på till social@phonera.se så ska vi se till att en kundtjänstmedarbetare ser över Er svärfars ärende igen.

2013-02-26

anders högdahl

riktigt illa

min mamma vart pålurad ett abonemang sen skickat runt olika på kundtjänst sen hävdaste att hon hade sagt ja och att det var ett företags abonemang så det gick inte att ångra men det var ju på min fars kontrakt helt otroligt att det ska vara så här inom telecom kundtjänst måste börja göra sitt jobb

2013-02-27

Hej,
Vi vill börja med att beklaga att du upplever kontakten med oss som negativ. Eftersom det inte framgår av ditt inlägg vem du är så kan vi tyvärr inte svara för vad som hänt i ärendet. Vill du ha ytterligare återkoppling så ber vi dig att skicka dina uppgifter till online@phonera.se så kan vi titta närmare på ditt ärende och ge dig en mer specifik respons.
Mvh

2013-02-07

Thomas

Phonera lurade min fru

En säljare ringer upp min fru och påstår att de är billigare än Telia i alla lägen när det gäller tfn.ab för företag. Min fru tycker det verkar intressant, men säger också att hon tror att det telefonnummer (som f.ö. går till vår sommarstuga) det handlar om nog är skrivet på mig som privatperson och inte på företaget. Och det antagandet stämmer. Så utan att jag blir informerad så flyttas mitt privata abonnemang hos Telia till phonera, och räkningen kommer till mitt företag! Eftersom mitt ensamägda företag nu plötsligt är kund hos phonera, vill jag höra hur detta gått till. phonera skickar då en inspelning där man hör hur min fru förses med mitt företags organisationsnummer, men också att säljaren ska kolla upp vem som har abonnemanget när "överenskommelsen" görs. För mig är det obegripligt hur phonera kan komma överens med min fru att flytta abonnemanget som tillhör mig personligen utan min vetskap, och därtill har mage att kräva mitt företag på 1270:- för tjänster vi aldrig använde. Rent lurendrejeri, om ni frågar mig.

2013-02-07

Hej Thomas!

Tack för ditt meddelande. Vi vill gärna titta på ditt specifika ärende men då vi inte kan hitta vilket telefonnummer detta gäller bli en kommentar från vår sida inte mer än en gissning.
Mejla gärna ditt telefonnummer till social@phonera.se så ser vi till att titta på ärendet för att därefter gå igenom ditt ärende och återkomma till dig.

2013-01-29

Eva

Helt ok

Bra tjänster till rimliga priser. Samma nät som telia vilket funkar utmärkt där jag bor.

2013-01-31

Hej Eva. Tack för ditt omdöme och roligt att höra att du är nöjd! Med vänlig hälsning, Phonera

2013-01-21

Jimmy Jonsson

Sveriges bästa service

Måste bara få säga att Phonera är sveriges bästa telefonioperatör, och jag har dom flesta på marknaden.. trevligt bemötande snabb service, dom tillochmed tyckte jag betalade förmycket för surfen så dom sänkte det.. vilket annat bolag gör så??? jo inget. är 100% nöjd med er.kommer vara kund i många år till :)

2013-01-22

Tack Jimmy, vad roligt att höra att du är nöjd!

2013-01-14

sabri

underkänt

när ska era säljare sluta låtsas ringa från telia?? när ska ni börja skicka korrekta fakturor??
till er alla konsumenter, väljer ni phonera så får ni skylla er själva, alla dåliga omdömmen på olika hemsidor borde räcka som underlag, titta bara på allt som skrivs här på rejta!! borde sett detta innan jag själv tecknade avtal

2013-01-15

Hej Sabri!
Det är inte ok att man som kund får uppfattningen att vår säljare ringer ifrån någon utav våra konkurrenter i ett säljsamtal. Varje säljare från Phonera ska tydligt presentera sig. Det ska också framgå att de ringer för vår räkning och det tillkommer en kontrollfråga i varje avtal som klargör att det är Phonera, ett fristående bolag utan kopplingar till andra operatörer, som man tecknar sig med.
Beträffande fakturering så skulle vi behöva titta på ditt unika ärende för att besvara den frågan. Vi föreslår att du ringer kundtjänst på 040 622 10 00 alternativt mejlar till social@phonera.se så ser vi till att en handläggare ringer dig.

2013-01-12

David

Bluff

Har avrått alla mina vänner med företag från er. Ett blufföretag helt enkelt. "Sveriges nöjdaste kunder blablabla..." SKITFÖRETAG!!!

2013-01-14

Hej David! Ditt meddelande ger oss ingen ledtråd om vem du är eller vad det beror på att du anser ovanstående. I och med det finns ingen övrig kommentar ifrån vår sida.
Vi arbetar hårt för att våra kunder ska vara nöjda med vårt bemötande och tjänsten man köpt och har många nöjda kunder. Som bevis för detta har vi flera gånger utsetts till att ha Sveriges nöjdaste företagskunder av Svenskt Kvalitetsindex, senast 2012. Mer om detta kan du läsa här http://www.kvalitetsindex.se/images/stories/Rapporter/ICT/ski_press_ict_12.pdf.

2013-01-10

Linda

Phonera ljuger och lurar folk!

Säljaren från Phonera ringer och säger att jag har rätten att teckna ett abonnemang å min makes företags räkning.
Efter kontakt med flertalet jurister är så inte fallet, så här i efterhand.
Men fakturor (plus Payex inkassokrav) kommer, trots att Phonera muntligen säger när vi ringer, att de lyssnat på inspelningen mellan mig och säljaren, och avtalet ÄR ogiltigt.

Vi kommer förmodligen anmäla detta till programmet Plus, så kan dom göra en granskning. Uppmanar andra drabbade till att göra detsamma!
Vi är ju ingalunda ensamma om att råka ut för detta blufföretag!

Och Phonera behöver INTE svara med att "eftersom vi inte vet vem du är så kan vi inte heller svara för vad som hänt i just ditt ärende".
Det behöver ni inte göra, FÖR JAG BESKREV ÄRENDET JUST!!

Jävla lurendrejare är vad Phonera är enligt mitt tycke.

2013-01-11

Vi vill börja med att beklaga den uppstådda situationen. Tack för din input.
Enligt din beskrivning så har vi tillmötesgått en annullering av avtalet.
Dock har det säkerligen producerats en faktura för den tid ditt/dina abonnemang varit anslutna/anslutet hos oss.
I syfte att nå ett gott avslut behöver vi få kontakt med dig så att vi kan nollställa de krav du anger har kommit dig tillhanda och även få möjlighet att hitta orsak till den uppstådda situationen. Det blir fel ibland, vi har endast goda avsikter och det finns helt säkert en naturlig förklaring till detta.
Välkommen till oss, så lovar vi att ta hand om ditt ärende på absolut bästa sätt.

2013-01-08

Lena

LURENDREJERI!!

Jag blev uppringd av en telefonförsäljare som ville att jag skulle byta till Phonera. Jag sa att det inte skulle gå eftersom vi var bundna till Telia vid den tidpunkten. Han sa då att dom var ett dotterbolag till Telia så det var inget problem! Jag hade aldrig tidigare hört talas om Phonera och när han började prata om att dom var ett dotterbolag, så trodde jag att han sa Sonera! När jag sen fick avtalet insåg jag bluffen och försökte häva det, vilket var omöjligt. Fick betala straffavgift till Telia för att jag brutit mitt avtal! Jag har ringt dom massor av gånger och i början blev jag lovad att någon chef "som naturligtvis tyckte att det var oerhört allvarligt att försäljarna ljuger" skulle ringa upp mig. Tror ni att någon har ringt?! Nä, dom ända som fortsätter att ringa är försäljarna, trots att jag till slut har bett dom dra åt h..vete! Jag uppmanar alla att ringa till Post- och Telestyrelsen och informera om företagets metoder. Till slut kanske vi gemensamt kan få dom granskade!

2013-01-08

Hej,
Vi beklagar att ni upplevt en mindre bra återkoppling.
Givetvis ska man som kund inte få uppfattningen att vi är ett dotterbolag till Telia. Rent praktiskt så framgår det i våra avtal att vi inte har några bolagskopplingar med Telia.
Eftersom vi inte vet vem du är så kan vi inte heller svara för vad som hänt i just ditt ärende. Du får gärna höra av dig till social@phonera.se så kan vi titta närmare på ditt ärende och ge dig en mer specifik respons.

2012-12-19

Skit-bolag!!!!

Har ringt dom över 20 gånger i olika ärenden. Alla ärenden har varit för att saker inte fungerar. De avslutar alltid med att "vi återkommer". Inte en enda gång har de återkommit. Det senaste är att jag vägrar att betala uppsägningsavgiften för att inget har fungerat som vi har blivit lovade. Det var för ca 6 månader sedan hon skulle ringa första gången. Sedan dess har jag tjatat....svaret? "Hon återkommer". Jag ber er alla som läser detta... Undvik till varje pris!!!!!

2012-12-19

Hej,
Vi beklagar att ni upplevt en bristfällig återkoppling.

Magnus

15 eller mer

Ja vi har varit kunder monga år och blir överraskade över att så monga skriver negativt här,
var är alla vi som är nöjda?
Från och med mars har vi ett abonemang inte bara på telefoni utan även internett.

2012-12-12

Hej Magnus!
Tack för ditt meddelande och det glädjer oss att vi sedan mars även har förtroendet att leverera internet till Er. Vi tar det till oss och fortsätter vår strävan mot att bli bättre!

Sture A Sture A

Glädjelöst

Det kan jag inte komma på att det är något som kan beskrivas vara det, jo förresten , det är ju bra att abonnemanget snart går ut

2012-12-11

Hej Sture! Vi på Phonera arbetar ständigt på att våra kunder ska vara nöjda. Är du inte det så vill vi gärna få chans att hjälpa dig på de sätt vi kan. Vänligen ring in till Phoneras kundtjänst på 040 6221000 alternativt mejla till social@phonera.se så ska vi titta på ditt ärende och återkomma med ett svar.

Nya Däckcentralen i Solna

TOTALT KASS!

Sveriges nöjdaste kunder står det på fakturorna! Vad heter han? Nej, ett riktigt skitföretag utan riktig kundservice. När man lyckas få fatt i någon blir man pålurad kostsamma lösningar på problemet. Lösningar som sen inte löst problemet! När man ber om att få pengarna tillbaka får man Goddag Yxskaft svar. Nu ville de att jag skulle förlänga avtalet. Jag sa, lös problemen och hör av er. Har de hört av sig? Kundtjänst? Bla!
Peter Brennermark

Hej Peter!

Detta vill vi givetvis titta på och har gått igenom din kundbild nu utöver den kontakt du fört med kundtjänst tidigare. Vi kommer att kontakta dig. Ha en trevlig dag

2012-11-25

värdelöst abonnemang

min gamla far vart mycket nyligen på lurat ett abonnemang hos detta skit bolag. dom hade uppgett att dom ringde från tele phonera för äldre låter det som telia sonera. vi har haft dom förut och aldrig mer trodde vi skulle slippa dom sa att vi inte ville ha något med dom att göra i framtiden men inte respekterade dom det. var bara problem hela tiden vi hade dom att dom lurar på äldre värdelösa företags abonnemang med att ringa upp och säga att nu ska det bli billigare att ringa är vidrigt dessutom att använde ett snarlikt namn till den operatör man har så är det många äldre som åker dit. kommer att kämpa och byta tillbaka till den operatör som var innan som var hederlig och inte använder sig av försäljare som lurar åldringar. ni borde skämmas! om det är säljarna som lurar på eget bevåg bryt med dom omgående och hjälp dom som blivit lurade byta tillbaka till sin riktiga operatör.
istället för att slingra er.

totalt värdelös operatör om man bor på landsbyggden. där telefon måste fungera alltid.
skrattar på mig över hur dom försvarar sig är en bart vidrigt.
dom skryter med att ha Sveriges nöjdaste kunder ren lögn! jag känner till flera som råkat ut för detta oseriösa bolag. och alla är missnöjda känner inte till någon som är nöjd dessutom har jag sett efter att kollat runt om detta bolag att man måste kolla räkningarna noga efter som dom saltar räkningarna om det är medvetet eller "olycka" vet dom bäst själva. Phonera är ett bluffbolag från början till slut

2012-11-26

Hej Anonym!

Tack för ditt meddelande här. Så som du beskriver situationen för er får det inte gå till. Det kan vi vara helt överens om. Däremot förefaller det sig osannolikt att man skulle kunna missförstå oss för att vara någon annan operatör. Våra återförsäljare använder sig av en frågeställning där man säkerställer att kunden förstår att vi är en fristående operatör som inte har något samarbete med den operatör du nämner i ditt meddelande ovan bland annat. Visar kunden att de är osäkra eller svarar nej så är fullföljs inte avtalet.

Gällande att telefonen finns på landsbygden så ska det inte spela någon roll på det stora hela, telefonen ska fungera och gör den inte det får man åtgärda linjen genom att en tekniker lagar den. Detta bör ske så fort som möjligt men kan i normala fall dröja upp till fem arbetsdagar från det att vi får in en felanmälan ifrån dig.

Att vi skulle ”salta” räkningarna förstår vi inte. De kostnader som du ser på fakturan är samma som man kommit överens om per telefon och även kort efter det fått i brevlådan. Skulle det vara något utöver detta som avviker så är vi mycket intresserade av att få reda på det och självklart korrigera det. Mejla gärna till social@phonera.se så tittar vi på Phoneras kundtjänst på det och återkommer till dig.

När det gäller att vi har Sveriges nöjdaste kunder så är det inte vi som påstår detta utan det är det oberoende undersökningsföretaget Svenskt Kvalitetsindex som gett oss det betyget. Mer om undersökningen kan du läsa här http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/phonera/pressrelease/view/phonera-har-aaterigen-noejdast-foeretagskunder-enligt-ski-805730?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=Subscription&utm_content=pressrelease

2012-11-25

david

sluta lura era kunder!

det enda man får hos phonera är problem, problem och återigen PROBLEM! blir du uppringd, släng på luren direkt. ännu tråkigare är det när företaget i sina kommentarer skriver "vår ambition är att ge dig bästa service..." blablabla. hos phonera finns inget som heter service. Funderar du på att välja phonera? lycker att alla kommentarer på rejta räcker som underlag.

2012-11-26

Hej David!

Det är tråkigt att du känner att kontakten med oss har varit problematisk.
Vi arbetar kontinuerligt på att förbättra kontakten med kundtjänst, utveckla upplevelsen av att köpa en tjänst från oss samt att leverera lösningar så snabbt som möjligt på de problem som kan uppstå. Rent konkret finns det inte så mycket i din kommentar som beskriver varför du är missnöjd men om du kan konkretisera ner det i skrift så är vi tacksamma för att du mejlar en kort beskrivning till social@phonera.se. Får vi detta så tittar vi gärna på vad som hänt och ser även över hur vi har möjlighet att hjälpa dig på bästa sätt.

erik

Bedragare!

De ljuger om priser (påstår att man betalar mer än man faktiskt gör), bluffar, "glömmer" att de egna priserna de uppger är exkl moms men jämför med andra priser inklusive moms, och att ansluta sig till dem blir alltså mycket dyrare än de säger. Det är sen väldigt dyrt att komma loss, de har en skyhög uppsägningsavgift när man vill försöka bli fri och är mest intresserade av att utnyttja det finstilta i avtal som man inte får se förrän man bundit sig. Man får betala den fasta avgiften under hela uppsägningstiden men dessutom en mycket hög avgift för "kontraktsbrott" för att man bytt till annat förval innan uppsägningstiden tagit slut.
Det kostade mig långt över tusen kronor att komma loss från dem, trots att jag försökte backa ur redan dagen efter. Mycket stor varning för Phonera!

Hej Erik!
Det är inget kul att höra att du inte har blivit nöjd. Prisjämförelsen som säljaren gör innan du tecknar avtal med oss ska givetvis ske på samma villkor, något annat vore märkligt.
Om du vill mejla ditt telefonnummer till social@phonera.se så ska vi ta del av avtalet och återkomma till dig.

Med vänlig hälsning, Phoneras kundtjänst

2012-11-08

Sohail Q Sohail Q

VARNING VARNING VARNING för Blodsugande klantar

Efter flera dyra räkningar från Phonera sa jag upp avtalet, säljaren jag pratade med nämnde aldrig någon uppsägningsavgift och sa att jag skulle bara åter komma om när de skall tillåta pertering, när jag ringde ingen efter ca 2 månader om portering datum
så kom det fram att det kostar 600 kr extra, då bestämde vi att vänta ut till hela uppsäjning,och begärde en bekräftelse och jag fick en där de tydligt har angett 0 kr i uppsägningsavgift,
men trots det så fick jag en räkning på 997 kr varav samtal 30kr uppsägningskostnad 600kr
ETT STORT VARNING FÖR PHONERA de är bara ute efter att lura kunder på pengar, och all skryt om sveriges nöjdaste kunder , det kan ni se själva på REJTA.se

2012-11-12

Hej Sohail! Återigen tråkigt att du inte blivit nöjd med ditt avtal med oss. Vi har svarat på din fråga via facebook. Detta skrev vi:

Det är alltid ambitionen att ge dig ett bra pris på det avtal du tecknar med oss. Kostnaden för uppsägning av det avtal du gjort med oss står i relation till antalet månader som avtalet tecknats på och det bör även säljaren ha tydliggjort innan avtalet tecknades.

Önskar du att vi ser över ditt avtal och din kontakt med kundtjänst så mejla gärna det aktuella telefonnumret tillsammans med ett kontaktnummer till dig till social@phonera.se så hör vi av oss till dig.

Med vänlig hälsning, Phoneras kundtjänst

2012-10-22

Anga-mia

Insmickrande "ful-försäljare".

Blev uppringd ang mitt företags fasta tel. Läskig försäljare ,som hela tiden upprepade mitt förnamn. Pratade med en svada , i rasande tempo.Jag försökte upprepade gånger fråga om han ringde från Tele 2, som är vår nuvarande leverantör. Slingrade sig runt mina frågor, och svarade inte på dem. Hade ett , enl honom, "fantastiskt" ebjudande, på fast telefoni. När han plötsligt skulle börja att teckna ett avtal, krävde jag ett svar på om han ringde för Tele2. Nej, det gjorde han ju inte. Jag lyckades ta mig ur samtalet, precis innan han var inne på inspelning och avtalstecknande, som jag INTE tackat ja till. Riktigt läskiga metoder! Jag blir sällan arg, men efter detta samtal kände jag hur ilskan kokade. Tror verkligen inte på detta sätt, att få nya kunder

2012-10-22

Hej Anga-Mia!

Utifrån vad din beskrivning så verkar det inte ha gått riktigt rätt till här. Först och främst vill vi be om ursäkt för den tråkiga upplevelsen men vi vill gärna på något sätt få kontakt med dig så att vi kan förhindra att något liknande inträffar igen. Har du någon kontaktinformation som du skulle kunna skicka till oss så att vi kan ringa upp dig? Alternativt att du tar kontakt med oss på 040-622 10 00 eller via e-post social@phonera.se.
Vi arbetar löpande för att försäkra oss om att så lite missförstånd som möjligt ska kunna ske, och en upplevelse som den du beskriver är högst ovanlig. Däremot är det inte mindre intressant att få läsa din beskrivning här ovan. Det hjälper oss att bli ännu mer tydliga. Även om det aldrig ska råda tvivel om vem man tecknar avtal med.

Vänliga hälsningar,

2012-09-12

Karl

SÄMST

När man ingår avtal med phonera, (ibland vet man inte ens att man har avtal med dem) så ska man vara beredd på en del punkter:
1: i supportern får du ingen hjälp, personalen samarbetar och vänder sig emot dig och skyddar varandra
2: fakturan ökar med 100% från det beräknade
3: de berättar det kunden vill höra, men sådant kommer inte med i villkoren eller i kundhistoriken. När man sedan påpekar att det inte alls är vad man kommit överens om så får du bara höra "men så e det inget vi kommer ändra på punkt slut".
Phonera är ett företag som får sina inkomster genom bluff. Sådant är inte hållbart och nu vill jag inte att någon från ert företag kommenterar och ber mig ringa in så det kan bli löst, jag har redan ringt in tillräckligt!
Vill verkligen varna alla från detta blufföretag som skryter om din börsnotering, det gör inte er till ett bra företag.
Väljer du Phonera så får du helt enkelt skylla dig själv eftersom problem lär dyka upp och då e du körd!

2012-09-27

Hej Karl!

Tack för dina synpunkter.

Phonera har flera gånger vunnit Svenskt Kvalitetsindex oberoende mätning av kundnöjdheten bland företagare gällande fast telefoni. Det är vi stolta över och tycker att det är en bekräftelse på att vi lyckas göra många kunder nöjda. Men ibland blir det fel och ibland sker det missförstånd. Det är naturligtvis något vi beklagar och vill reda ut så långt det är möjligt.

Det är tråkigt att du upplever att du inte fått någon hjälp i dina kontakter med vår kundtjänst. Vi önskar ändå, trots det du skriver, få kontakt med dig på något sätt för att kunna hjälpa dig med dina frågor. Kan du tänka dig att göra det så är vårt nummer 040-622 10 00. Om du inte känner dig bekväm med att ringa vår kundtjänst så har vi även en kundombudsman som du kan kontakta. Du kan maila henne på kundombudsmannen@phonera.se

Beträffande dina tre punkter: 1, Phoneras support hjälper dagligen kunder med olika typer av ärenden. Personalen samarbetar absolut, men med avsikt att på bästa sätt kunna hjälpa dig som kund.
2, Vi ligger marknadsmässigt bra till i priser och upplever du en ökning så behöver vi se över ditt ringmönster för att kunna hitta rätt prislista för dig. När det gäller Fast Telefoni har vi ju också en prisgaranti som du kan nyttja. Ring oss gärna så diskuterar vi vad vi kan erbjuda dig. 3, Utan närmare beskrivning av vem du är kan vi tyvärr inte kontrollera ditt ärende men det du beskriver är inte det sätt vi arbetar på och naturligtvis inget som vi som företag står för. Vi vill gärna att du kontaktar oss så att vi kan reda ut eventuella missförstånd.

Avslutningsvis vill vi än en gång beklaga din upplevelse.

Vänliga hälsningar,

2012-09-06

Mitt AB

VARNING !!!

Ringde en försäljare som ville förlänga ett avtal som inte finns, lägg på luren direkt efter att dom presenterat sig !!!

2012-06-19

Arg

Varning!!

Detta är ett riktigt bluff företag. Hade en lång tvist med detta företag. De övertog en privatpersons tele nr som inte har med mitt företag att göra. De krävde mitt företag på pengar för det privata abonomanget som jag klart vägrar att betala så detta blev en lång strid. Plus att den som ägde privatabonomaget blev av med sin hemtelefoni i x antal dagar då de vägrade att släppa linjen tills mitt företag betalade privatpersonens fakturor. Jag valde att inte betala så detta så ärendet har gått vidare och kommer aldrig att betala detta. Deras försäljare ringer fortfarande även om jag bet dem att aldrig kontakta mig igen. Jag har till och med bett dem dra åt h...... men ändå ringer de.

2012-06-28

Hej. Utifrån det du beskriver så är det dels en fråga om ett telefonnummer, där det råder en oenighet om ägandeskapet, och dels en begäran om att Ni inte vill bli uppringd mer utav oss.

Beträffande det första så måste det vara någon typ utav missförstånd i grunden, detta vill vi lösa och vi kan ta bort dig ur våra register och därigenom göra det vi kan för att du inte ska bli kontaktad av oss mer. Ett förslag är att du mejlar oss dina kontaktuppgifter eller ringer in till oss på telefonnummer 040-622 10 00. Vill du mejla till oss så går det bra på till social@phonera.se.

2012-06-07

Tilleul

Så oseriösa!

Säljare ringer och påstår att vårt fasta abonnemang "snart löper ut". Ett vanligt löpande abonnemang. Det är en förolämpning mot min intelligens att köra med sådana simpla tricks. Så ska man luras att tro att det är Telia eller sonera som ringer.
Jag lovar att jag aldrig någonsin kommer att teckna något avtal med något av alla dessa skumraskföretag som envisas med att ta sig rätten att ringa mig i mitt hem.

2012-06-28

Hej Tilleul. Tråkigt att höra hur du upplevt kontakten med oss. Utan att ha gått in i ärendet djupare så är det svårt att kunna motivera eller förklara varför Ni fått de besked som Ni berättar om. Vi har inte som ambition att förknippas med något annat företag utan vill att din nöjdhet som kund ska tala sitt tydliga språk. Vi skulle uppskatta att få ringa upp dig för att få mer information om just detta fall alternativt om Ni kan återkomma till oss på 040 6221000 eller per epost till social@phonera.se.

I övrigt önskar vi dig en glad sommar!

Johannes

Orimiga påminnelsekrav

Vid förfallen faktura skickar de sin första påminnelse på en fredag, med B-post så kund får den på onsdagen, betalas den dagen efter så får ändå en extra påminnelse med 210:- som Phonera skickar ut på måndagen efter, trots att de fått pengarna! Sedan börjar cirkusen.....
Detta är utstuderat hos Phonera och satt i system. I vårt fall fick vi ingen första faktura 3 ggr i rad. Se upp för deras orimliga (olagliga?) uppsägningstid på fast telefon!!

2012-05-28

Hej Johannes. Vi beklagar att du känner som du gör. Det du beskriver är dock inte våra rutiner och varken belopp eller tidpunkter faller i samklang med rådande rutin för fakturering. Har det gått bet på nåt sätt kring inbetalningen så ring gärna in till oss på kundtjänst på 040 622 10 00. Vi kan till exempel erbjuda autogiro-dragning av din faktura för enklare hantering och du erhåller givetvis en originalkopia av fakturan varje månad trots detta alternativ.

Johan

Uppenbar bluff!

Säljare ringde och det var uppenbart att de ville ha bekräftande svar. När jag vägrade så slängde de på luren. Undvik!

Bosse Glännbring

phonera fulförsälgare!!!!

blev övertalad om ett abenemang hos phonera trotts att jag har över ett år kvar på mitt gamla abonemang kostar över 5000kr att komma ur

2012-05-26

Bo Glännbring

ocker företag

trodde det var telia sonera som ringde men det var phonera ville säga upp avtalet när jag fick årderbekräftelsen men dom vill ha över 5000 kr för att avsuta

2012-05-21

Firmatecknaren på XXX AB

Säjaren från Phonera slängde på luren när jag sa:

Nej tack, jag är inte intresserad" som svar på hans fråga som löd:

"Hej, jag söker firmatecknaren för" XXX AB då han sett att vårt fasta abonnemangs bindningstid löpt ut (konstigt för vi har ingen bindningstid och har inte haft där).

Jag frågade vilket företag han ringde från, "Phonera som har hand om all telefoni" svarade han.

Då tackade jag nej och han bröt samtalet direkt.

Enligt nr. presentatör ringde han från:
08-502 557 38 mellan kl. 16:00 & 17:00 21/5-12

2012-05-15

Usel & otrevlig service

Jag har nu varit i kontakt med Phoneras kundtjänst för att höra mig för om flytt, uppsägning eller eventuellt överlåtelse av fast telefonabbonemang. Så otrevliga, otydliga och arroganta. Flytt av telefonen kostar 780:- + moms. Dyrast av alla! 3 månaders uppsägningstid.

2012-05-11

Göran Bondjers

Är inte detta kriminellt?

En telefonförsäljare från Phonera ringde till vårt hemtelefonnummer och talade med min fru. Hon erbjöd ett abonnemang för vårt företag och min fru tackade nej, varefter telefonförsäljaren upprepade erbjudandet tre gånger. Slutligen accepterade minfru att Phonera fick sända hem ett erbjudande per post. Det visar sig nu att Phonera fört över mina privata abonnemang till mitt företag och därefter porterat över dem från Telia till Phonera utan mitt medgivande. Har haft kontakt med Phonera ett flertal gånger utan att något händer.

2012-05-14

Hej Göran. Utifrån vad du beskriver så verkar det inte ha gått riktigt rätt till här. Först och främst vill vi be om ursäkt men vi vill också gärna få kontakt med dig så att vi kan förhindra att något liknande inträffar igen. Har du någon kontaktuppgift som du skulle kunna skicka till oss så att vi kan ringa upp dig? Alternativt att du tar kontakt med oss på 040-622 10 00 eller via e-post social@phonera.se.

2012-05-05

Dyrt och dyrt att komma ur

Mina telefonräkningar har aldrig varit högre sedan jag bytte till Phonera.
När jag avslutade abonnemanget (ingen bindningstid men 3 månaders uppsägningstid) så fick jag en räkning på 1277 kr varav 32.27 är samtalstrafik.
Varning för detta företag.

2012-05-14

Hej. Baserat på det Ni själv redogör för ( 3 månaders uppsägning) så tror vi att Ni fått en slutfaktura på grund av att de tre månadernas uppsägningstid ej fått fortlöpa. Vi beklagar att du inte är nöjd med ditt avtal men vill samtidigt peka på rimligheten i att man fullföjer det avtal som tecknats. Gör man det så får man ingen uppsägningskostnad. Vänligen återkom till oss på 040-622 10 00 om någon fråga eller fundering kvarstår.

2012-05-04

Torbjörn Ottersten

Stora problem vid byte av mobiloperatör.

Phonera lovade integrera vår Ip-telefoni med våra mobilabbonemang. Porteringen misslyckades 2 gånger, fastnummerintegreringen med mobilen löstes hjälpligt men inte fullständigt efter ytterligare en månad.

Kunder och leverantörer har inte nått oss,
irritationen har varit stor pga problemen detta har skapat.

Phonera har inte följt upp och säljaren återkommer inte som utlovats.

Ett plus för supporten som i de flesta lägen försökt lösa problemen med en professionell attityd.

2012-04-29

Ulla

Phonera. Bluffar och ljuger

Jag blev mobiltelefonkund hos Phonera via en telefonförsäljare. Abonnemanget löper på 24 månader och skulle kosta 290 kr / mån.
Får nu helt ospecifiserade fakturor på 1581 kr / mån. De påstår att jag valt deras dyraste abonnemang. Ingen lysnar av ljudfilen där avtalet finns. Ingen ringer upp eller svarar på mail. Min handläggare är tyvärr alltid upptagen och ingen chef går att nå.
Ett bluff företag!! Oseriöst!!

2012-05-14

Hej Ulla. Vi beklagar att du känner som du gör. Utifrån det du beskriver så verkar det ligga ett missförstånd i grunden. Hjälp oss att lösa detta tillsammans med dig genom att antingen ge oss dina kontaktuppgifter eller ringa in till oss på telefonnummer 040-622 10 00. Vi går då igenom avtalsunderlaget tillsammans och ämnar lösa ärendet vid den kontakten. Vill du hellre maila oss så kan du göra det till social@phonera.se.

2012-04-26

K-B

Lurad

Vill varna för att byta som i vårt fall från Telia till Phonera!
Fick tillägg trafikavgift på faktura trots utlovat fast pris.
Sim kort slutar fungera m.m.

2012-04-23

Bo-Gunnar

Jag blev kund för ca ett år sedan på ett fasttelefoni abonnemang. Hade problem med min röstbrevlåda som en vänlig ung kvinna på kundtjänst hjälpte mig att ordna. Snabbt och enkelt.

2012-04-11

F.d. juridikstudent

Påhittade avtal

Jag har blivit debiterad en uppsägningsavgift, på ett vanligt förval, trots att jag med stor säkerhet vet att jag inte ingått ett sådant avtal och "kundtjänst" kunde då inte hitta det avtal jag skulle ingått...

2012-04-10

Bilföretagare

Har även jag blivit lurad av en försäljare som "enbart" skulle skicka en offert på fast telefoni, vilket slutade med ett uppsagt avtal med Telia och 24 månaders bindningstid med Phonera.

Phonera är ett ytterst oseriöst företag.

2012-04-05

Lars

Akta er för Phoneras kundtjänst/kundombudsman

Sämre och ansvarslös organisation får man leta efter.

De flyttade på felaktiga grunder mitt privata abonnemang hos Telia till ett företagsabonnemang hos Phonera.

När jag sedan kontaktar kundtjänst tror dem att jag ljuger och stoppar effektivt möjligheten att få kontakt med ansvariga.

Jag får dock lite senare kontakt med deras kundombudsman som för en stund faktiskt tar sitt ansvar som inser att de flyttat abonnemanget på felaktiga grunder.

Jag blir ombedd att kontakta dem igen om jag mot förmodan skulle få någon information i brevlådan.

Några dagar senare då jag får avtalsbekräftelser i brevlådan skickar jag både mejl och lämnar meddelande på kundombudsmannens mobiltelefon men ingen återkommer.

Det kommer fler brev från Phonera och jag försöker åter komma i kontakt men ingen återkopplar till mig.

När jag sedan får en bekräftelse från Telia om uppsägningen anar jag oråd. Jag kontaktar Telia som konstaterar att abonnemanget är uppsagt. Jag ringer åter till Phoneras kundtjänst som säger att jag själv måste teckna ett nytt avtal hos Telia och de kan inte göra någonting.

Hade jag inte reagerat hade jag stått utan fast telefonabonnemang och kanske förlorat det telefonnummer vi haft i 20 år.

Tillmötesgående kundtjänst hos Telia hjälpte sedan till att städa upp efter Phonera.

Det är möjligt att Phonera sköter sig bättre och tar sitt ansvar för andra men jag kommer ALDRIG välja Phonera framöve

2012-05-14

Hej Lars. Mot bakgrund av det du beskriver ovan så verkar det inte ha gått riktigt rätt till här. För det första vill vi be om ursäkt men även tacka för att du så tydligt redogjort för din upplevelse, det hjälper oss att förhindra missförstånd framöver. Har du någon vidare fråga så vill vi gärna komma i kontakt med dig, antingen att vi ringer upp dig eller att du själv tar kontakt med oss på 040-622 10 00 eller via e-post social@phonera.se.

Bästa hälsningar, Phoneras Kundtjänst

2012-04-04

Extremt otrevliga telefonförsäljare

Blev uppringd av en extremt otrevlig telefonförsäljare som inte fattade att NEJ är NEJ. Verkar som det är ett riktigt oseriöst företag.

2012-03-30

Annika Hastig

Oseriöst Phonera

Känner mig grundlurad. Jag har fått en räkning på 988 kr för TRE månaders uppsägning av ett fast telefonnummer. Varav 5.18 är samtalskostnad. Hutlöst, jag kommer aldrig att rekommendera Phonera till någon.

2012-05-14

Hej Annika. Att kommentera en faktura utan att att specifikt kunna se vilken faktura det är är svårt. Därför behöver vi se vilken faktura du menar för att kunna ge ett svar. I samtal med vår återförsäljare redogörs det för avtalets kriterier, bland annat en bindningstid eller uppsägningstid. Bryter man då ett avtal i förtid, utan att ta hänsyn till bindningstid eller uppsägningstid så medför det en extra kostnad. Utöver det kan vi bara säga att vi beklagar att du inte är nöjd med ditt avtal. Vänligen återkom till oss på 040-622 10 00 alternativt sänd ett epost till social@phonera.se om någon fråga eller fundering kvarstår.

2012-03-14

Rickard

Helt Inkompetent kundtjänst!

Sedan November 2011 har jag ringt 2 gånger i veckan i nu 4 månaders tid och de på kundtjänst vet inte hur de ska lösa det och ber att få återkomma men återkommer aldrig och då menar jag aldrig!! Bett om att få tala med chefen 7 gånger men aldrig tillgänglig och ringer aldrig tillbaka!. I övrigt fungerar alla deras funktioner mycket sämre än telias! Otroligt missnöjd!

2012-03-10

Indianen

Bluffande företag Phonera

Försäljningsmetoderna går ut på att bluffa och ljuga. Man skall kunna ändra sig men företag har ingen ångerrätt. De sluddrar om vilket företag de ringer från. Nu skall jag försöka få alla lurade att organisera sig. Företaget skall tvingas ändra sina försäljningsmetoder eller sänkas helt.

2012-05-14

Hej. Rätten att utan vidare konsekvens ångra ett tecknat avtal under en viss tid är förbehållen privatkonsumenter enligt svensk lagstiftning. Det är inte Phonera som definerar begreppen konsument och näringsidkare och inte heller sätter upp riktlinjerna för vad som gäller för de olika begreppen. Vi på Phonera Företag AB erbjuder våra tjänster till näringsidkare och företagare och rättar oss efter den lagstiftning som är rådande för det. Vi beklagar att du inte är nöjd med ditt avtal hos oss. Återkom gärna till oss på 040-622 10 00 om någon fråga eller fundering kvarstår.

2012-03-07

Irene Zätterberg

Besviken och arg

Håller helt med tidigare ! Har lurat in vårt företag att teckna abonnemang för fast telefon med ny anställd som inte hade befogenhet att beställa, som hon påpekade innan, Men han lovade att det var bara att ändra sedan om man ville o kontakta honom. Nu är det helt stopp att nå honom och jag är tvungen att lägga ner tid för att maila med en så kallad chef som inte vill förstå ngt. Uruselt ! vill bara komma ifrån dem !

2012-03-01

Trött

Trött

De säger att de har prisgaranti... Jag blev erbjuden extremt mycket bättre priser hos annan operatör.
När jag skickar in att jag vill använda mig av prisgarantin så skiter de bara i att svara.. har skickat in både via webben och via mail.
Nu har det gått tre veckor sedan första kontakten med dem... Vilket är nästa halva min uppsägningstid. Hade varit smartare att säga upp på en gång märker jag!!

2012-02-11

MP

VARNING!!

Jag har nyligen blivit lurad att teckna ett avtal för fast telefoni hos Phonera! Försäljaren sa att mitt avtal snart skulle gå ut och undrade om jag ville förlänga det.. Försäljaren gav mig en känsla av att han ringde från den operatör jag haft fram till nu. Jag har länge haft en annan operatör som jag är och har varit helt nöjd med! Phonera vet jag ingenting om, det kanske är ett seriöst företag. Men deras metoder att sälja via telefon är helt oseriösa och jag känner mig grundlurad!! Nu börjar jobbet att bryta detta avtal, vilket jag anar inte blir det lättaste efter att ha läst en del kommentarer här. Förbannat tråkigt med dessa företag som lever på att lura människor!

2012-02-10

Robert

Skojare

Ringde till min mor och sålde ett företagsabonnemang på telefoni. Det är helt omöjligt att säga upp även fast det bara var 7 dagar sen genom att det inte går att åberopa distansavtalslagen genom att det är företag. http://www.rvs.se/distansavtalslagen.htm

2012-01-30

Petter

otrevligt

Så fort man använder ordet NEJ så verkar säljarna kasta på luren i örat. Men tydligen avskräcker det inte eftersom de fortsätter att ringa. De påstår att jag har en viss kostnad idag. Men den stämmer ju inte alls. Bara gissningar för att försöka få en känsla att säljaren jobbar i symbios med nuvarande operatör(er). Allt känns riktigt oseriöst.

2012-01-29

Eva

Lägsta priset till USA

Jag har varit kund hos Phonera i många år och alltid varit nöjd (gäller fast telefoni) och fått prisgarantin de lovat. Dessutom har de tveklöst det bästa priset till USA - 19 öre/min tror jag att jag betalar :)

2012-01-26

Ann

Uruselt bemötande och urusla funktioner

Har precis gått över till Phonera för mitt företag. De levererade modem UTAN trådlöst! 2012! Säljaren pratade bara om trådlöst. Dessutom lägre hastighet än jag hade innan. Allt går långsamt.
Telefonen har ett pipande i bakgrunden. Det verkar helt enkelt vara sekunda ledningar, gammelmodiga modem. Så avstå! När jag ringer får jag bara veta att det skall undersökas. 5-7 arbetsdagar. Jag vill bli kvitt alla mina PHonera saker och det direkt!

2012-01-19

Gunnar55

VÄRLDENS BÄSTA OPERATÖR !!

bästa servicen , trevligaste kundtjänsten och så sjukt låga priser !! jätte bra täckningnät likadant som telias !!
såå himla nöjd !!

2012-01-04

Stina h

Ringer från 0850000390 och säger telia

De lurade mig att det var telia. Allt är samma men billigare lovade dem. Nu står det phonera på fakturan. Vilka är det

2012-01-04

Anita Göransson

Phonera med oärliga försäljare!

Hej! Vi blir uppringda om ett erbjudande, ber dom skicka över papper så vi kan gå igenom det i lugn och ro! Ett par dagar senare kommer ett AVTAL PÅ 24 MÅNADER!!!!

2011

2011-12-12

Leif strand

Fy för dem

De ringde min gamla mamma och fick det att låta som att det var telia. Jag Har även talat med Telia om detta och de har många fall med det här problemet. När ska det upphöra.

Phonera lyssnar inte utan Håller en ljudfil som försvar. Jag ska begära ut den och polisanmäla!

2011-12-11

Claudius

Virrigt värre!

Just kommit innanför dörren då jag blev uppringd och övertalades (eller lurades?) att lämna den operatör företaget hade och gå över till Phonera - vilket visade sig vara mindre väl övertänkt. Säljaren var nybörjare (verkade det som) och behövde en sufflör i bakgrunden för att klara av svar på mina frågor. Prisbilden och momsen var rätt förvirrande - kanske för att säljaren inte hade klart för sig om det var ett företag eller en privatperon ...Mycket snart efter den muntliga överenskommelsen kom erforderliga papper - men mobiltelefonin fungerade inte. Efter en del sökande hittade vi felet: Phonera hade INTE porterat överenskommet mobilnummer (som tillhörde företaget) utan via ägarens namn hittat ett annat telefonnummer - som var ett privat kontantkort - och som dessutom sitter i en självgående gräsklippare som en del av stöldskyddet.
Detta rättades till - nästan: Efter kontakt med Phonera gick man med på att avsluta mobilabonnemanget, men man ville först ha betalt för såväl leverans av simkort som en månadsavgift.
Efter mejlväxling krediteras jag i alla fall leveranskostnaden av det felaktiga simkortet - men inte månadshyran. Naturligtvis kan jag dra detta vidare, men om inget annat tillstöter, får jag ta den orättvisa förlusten. Vi har även kommit överens om att avsluta fasttelefoniabonnemanget (med en något reducerad uppsägningstid och -avgift) då det i längden skulle ha blivit orimligt dyrt att byta.
Fortsättningen (nästa faktura) kommer att utvisa hur reko Phon

2011-12-06

Ola repalu

Säger att de är min befintliga operatör

De får det att låta som om det är min befintliga operatör och att min avgift skall sänkas... När jag frågar var de ringer ifrån svamlar de om prissänkning för att jag är företagare. Lögner och åter lögner.

2011-11-21

JK

Oseriösa

Ringer hem gång efter gång trots NIX-registrerat nummer samt att vi aldrig har varit kund hos dem. Har framfört önskemål om att ej bli uppringd flera gånger men det bara fortsätter. Skitföretag.

2011-11-17

Gunnar i Åkarp

Ruffel o Båg

Har sagt upp mitt abonnemang 19 gånger men dom har ej emottag uppsägningen!!
Snacka om riktiga loosers!
Skickar till inkasso utan förvarning.
Varning Varning Varning!!!!

2011-11-16

Elaine L Elaine L

Får inte min röst

Först kom räkning på räkning månad efter månad och sedan efter nästan ett år kom en fet räkning på samtal som de inte hade haft med på fakturorna under året som gått! INTE kul!
Sen var det inte helt lätt att säga upp detta. Inkassokrav och skit fast man betalat.
INGET roligt företag att ha att göra med.

2011-11-09

Oskar

IDIOTER! De skiter i distansavtalslagen

Vi blev uppringd av telefonförsäljare som "lurade" en av firmatecknarna att ingå avtal med ljudfil. Efter en kort stund när jag personligen fick veta detta bad vi dem avbryta enligt distansavtalslagen. Detta skulle inte vara något problem men likt förbannat så försvann förvalet hos den leverantör vi hade innan och går inte att återkoppla föräns om två veckor!

Det gäller ett företagsnummer till en butik! Hur skulle det se ut om tex IKEA plötsligt blev av med telefonen?

Är så förbannat trött på telefonförsäljare och samtidigt företagen bakom som inte tar ansvar och följer lagar.

2011-10-21

Laila

Laila

VARNING! Phonera är en riktiga lurendrejare. Min man som byte avtal hade ett krav, DET SKA FUNGERA LIKA BRA SOM TELIA! Detta kan de inte uppfylla men vill lika fullt inte låta oss slippa abonemanget. Ansvarig personal ringer inte tillbaka på förfrågan. Den personal som svarar är snutig, otrevlig och nedlåtande. 2 år, 2år med dålig kommunikation på grund av sådana skojare!

Fler företag i Malmö