Com Hem

Omdömen om Com Hem

2014-03-25

Matz Söderberg

ComHem = smalband!!

Nätet kopplar inte upp mot min utrustning.
ComHem svarar:
Samtal 1. Du har utrustning som stör routern (svar nej - verifierat)
Samtal 2. Du har störningar i väggarna (not!)
Samtal 3. Vi har buggar i routerns mjukvara. Vi samlar på oss alla fel sen åtgärdar vi dem.

JAG HAR SAGT UPP ABONNEMANGET!

2013-02-22

Johanna

Lurar kunder

Comhem lägger i efterhand på tjänster och avgifter som varken meddelats över telefon eller finns med i kontraktet. Skulle starkt avråda alla som funderar på att bli kund hos dom om man har möjlighet att välja ett annat bolag.

2013-02-17

Olle

Comhem = Det sämsta jag sett

Comhem är så dåligt det kan bli när det kommer till internetuppkoppling. Och det är speciellt inget för dig om du spelar spel. Du blir bortkopplad i kanske en sekund så du åker ut ur matcher i olika spel som tex Battlefield 3. Sen så bestämmer de sig att fixa saker på natten för att ingen är ju uppe till klockan 1 på natten (host host) så internet går ner. Välj absolut INTE comhem!

2013-02-10

Patrik

Krypteringsavgift kassako för Comhem

Jag sparar 200 kr i månaden (jag sa månaden!) på samma TV / Internet / Telefoni från Tele2 plus billig krypteringsavgift. Aldrig mer Comhem ! Sen lurade dom mig på de 3 "gratis" månader i starten, trots att jag sa upp abonnemanget 3 månader innan så "hörde" inte uppsägningsavdelningen det. Blufföretag !

2013-02-10

dr feelbad

Luras

Kvaliten på bilden är sämre än en hemvideo från 80 talet. Comhem vet om problem och skyller på andra. Vägrar ta ansvar och har dessutom mage att skicka "undersökningsräkning" på 1000 kr för felsökning! Nä dåligt. Glöm krypteringsavgift. Börja med felsökningar istället!

2013-02-09

ewa

mycket bättre än för några år sen

tycker comhem fungerar superbra för det mesta ibland är det små avbrott men det brukar fixa sig efter någon timme är helnöjd!

2013-01-21

DL

Aldrig mera comhem

Inget är bra med comhem!!
Blev för några månader sen lurad av oseriös telefonförsäljare att ingå ett avtal/förlängning på comhem!! OBS villa bara ha datauppkopplingen men fick telefoni samt digitalbox.använder inget av detta!! När ja ringde & påtalade det sa dom att dom inte kan bryta avtalet förränns det är slut!! Aldig mera comhem tar stadsnät sen ist...

2013-01-17

Gunnar H Gunnar H

Lång uppsägningstid

Märkligt att man har så lång uppsägningstid på ett abonnemang när man betalar för att inte ha bindningstid. Mycket konstigt att man skall behöva fortsätta betala för en tjänst som inte kan levereras.

När jag skrev på mitt avtal var uppsägningstiden 1 månad, uppenbarligen kan ingått avtal ändras men jag har inte sett någon minskad månadsavgift.

2013-01-10

jonny

Dyrt och dåligt

tycker det är fel hur dem har tagit monopol på halva Sverige. Inte konstigt att hyresvärdar inte skaffar sig fiber. Har bara deras internet nu. Hade fiber forut och det är totalt överlägset! Bättra hastighet för mycket mindre pengar. Och mycket lägre latency. Fiber åt folket. Bort med påtvingat comhem till våra lägenheter!

2013-01-03

Daniel

Med tanke på storleken på företaget och utbredningen anser jag att Comhem är ett anmärkningsvärt skurkaktigt företag. Genom åren har jag vid flera tillfällen automatiskt blivit uppgraderad till ett dyrare abonnemang i samband med "abonnemangsförändringar" vilket gjort att jag misstänker att de satt i system att ibland göra förändringar i sina abonnemang just för att kunna automatförändra sina kunders abonnemang. Nybeställning av tjänster går på en sekund, där man får lätt hjälp genom deras hemsida. Uppsägning däremot måste man ringa för att göra och hamnar givetvis i en telefonkö som är betydligt längre än den man hamnar i om man vill teckna ett nytt abonnemang. Dessutom behöver de tre administrativa månader för att kunna avsluta abonnemanget som rent tekniskt sett kan avslutas samma dag. Anledning till de långa köerna är antagligen för att samtalet behandlas av företagets "anti-sälj" kår som har som uppgift att övertala kunderna att stanna kvar som kunder, ofta genom att erbjuda förmånliga rabatter, rabatter som endast erbjuds till kunder som har för avsikt att säga upp sitt abonnemang. Tack och lov så kommer det nu konkurrenter i form av olika OnDemand-företag vilket förhoppningsvis kommer att ta kol på Skurk-ComHems monopol.

2012-12-22

Zordid

Superbra enligt mig.

Downtime på ungefär 24h / år enligt min erfarenhet, Lite dyra men sjukt stabil lina. Låga latencer och inga hastighetsdrops alls. hade telia innan å dom var bara ett skämt i jämförelse (downtime på över 24h / VECKA!). Har negativ erfarenhet av deras service(telefon dvs) personal som är komplett okunniga, men när man ringer dit en gång om året så är det inte så knussligt.

2012-12-15

Rille

Comhems Internet sämst

Deras interet kronglar mest hela tiden! Så trött på att ständigt vara utan internet mer eller mindre. Ringde deras kundtjänst och de sa att störningen berode på att en plogbil hade kört av en ledning i samband med snöplogning!! Har de kablarn på vägarna???

2012-12-03

Fredrik

Dåligt....

Dåligt kundbemötande och jobbar ej för att ge kunden en bra upplevelse så man ber om hjälp. Efter att ha ringt supporten under ett långt avbrott och frågar vad som hänt och när det beräknas vara klart får jag till svar 4h senare, då hade ändå avbrottet hållit på i 3h. Jag bad så om att få avdrag på min räkning (det minsta man kan begära) men det vägrade de. Nu blir det att kolla upp alternativ till comhem. Värdelöst bolag som genom att lägga fram sig själv som till synes enda alternativet får många kunder att betala överpris för skitservice.

2012-12-03

Maggan

Service TACK!

Bor i ett ComHem-hus och TV:n funkar inte. Försöker gå in på ComHems hemsida för att kolla om dom har några driftstörningar men det går inte att komma åt sidan. Ringer till kundtjänst, kommer till en telefonsvarare som säger att det är många som ringer just nu. Ring senare! Är det det här som kallas service?

2012-11-30

Simon

Går ner för ofta

Deras support säger att de ska kolla på problemet och skicka sms när de har gjort någon åtgärd. Vilken åtgärd?? När internet har gått upp igen efter några timmar kommer inget sms. Det kommer dagen efter. Ett för stort bolag med för mycket makt och dålig koll rent allmänt känns det som. Dags att ge 4G en chans tror jag. Man kan visst köpa en extern 4g-antenn som förstärker signalen ordentligt. Hastighet nära fiber i stadskärnan vore kanske att göra långnäsa till comhem. Det skulle kännas jäkl skönt.

2012-11-26

Tobias

Personal i butik lovar uppsägning vid flytt men ic

Fick ett ”Gratis” hd-kort hos Mediamarkt när jag köpte min TV. Försäljaren på Mediamarkt lovade mig att man kunde säga upp avtalet vid flytt. Nu när jag ringer till Comhem för att säga upp avtalet eftersom jag ska flytta struntar dem fullständigt i avtalet som ingåtts med säljaren. Så vad ni än gör. Köp INGA tjänster av COMHEM. Ni kommer alltid att bli lurade på ett eller annat sätt!

2012-11-23

Agneta

Fräcka och oskäliga fakturor

Fakturan innehåller oskälig fraktavgift på 99 kr. Leveransen bestod av ett kuvert innehållande 1 st Tv-modul för HD. Portkostnaden kunde vara högst 14 kr. Vid samtal med kundservice hänvisar de till fraktkostnader med en transportör. Man undrar om Com hem har så dåliga villkor hos transportören. Det är inte troligt. I stället passar Com hem på att överdebitera för extra vinst.

Dessutom, 45 kr för pappersfaktura. Det är likaså oskäligt. Det hela sker automatiskt och kan inte kosta mer är någon krona.

På det sätt Com hem bemöter sina kunder föranleder att aldrig ha mer med Com hem att göra. Således, för att ni väljer att överdebitera har ni i stället förlorat flera presumtiva kunder.

Personen på kundtjänst hänvisar till företagets regler men vill inte låta någon överordnad ta över samtalet med hänvisning till att de inte har tid. Då är det som så: Om man som kund inte kan få vettiga svar för oskälig fakturering har kunden förlorat förtroendet för företaget. Det blir långt mycket dyrare för Com hem i längden. Den billigaste och bästa reklamen är nöjda kunder!

2012-11-22

Malin

Lurar sina kunder

Comhems personal är riktigt dåliga och företaget lurar medvetet sina kunder.
Bodde i ett Comhem hus och skulle flytta till en ny stad. Sa upp mitt abonnemang under våren, var bortrest under sommaren och flyttar in i ny lägenhet i andra änden av landet i September. Ringer för att beställa ett nytt bredbandsabonnemang. Jag förklarar att jag nyss flyttat hit och ger han min nya adress. "Visst" säger han på kundtjänst, "jag ser här på din adress att det ingår TV-paketet small i ditt nya hus". Ok, allt bra så långt. Han ska skicka ut ett nytt modem till mig som ska komma om två dagar. När tre dagar gått och inget modem kommit ringer jag upp dom bara för att få veta att han skickat modemet till min gamla adress! Detta efter att jag förklarat att jag nyss flyttat in här, gett han min nya adress och han har korrekt kollat upp den och konstaterat att det är ett Comhemhus med TV-paketet small. Fick vänta ytterligare 4 dagar utan internet.

Blev även uppringd om ett välkomsterbjudande gällande abonnemanget 8-favoriter kostnadsfritt i tre månader. Jag fråga rätt ut vid två olika tillfällen om jag aktivt var tvungen att säga upp abonnemanget efter de tre månaderna gått. "Nej" säger han båda gångerna, "du kommer bli tillfrågad om du vill förlänga". Jag tar abonnemanget och när tre månader gått så ser jag att det finns med på min nästa räkning så jag ringer upp dom igen för att ta bort det. "Visst kan jag ta bort det men det är tre månaders uppsägningstid" säger personen på kund

2012-11-21

Kristoffer.V

Sa upp abb efter återkommande inkassokrav.

Jag avstod E-faktura då det blev krångligt ifall man missade en räkning och ärendet flyttas direkt till inkassobolag. Döm om min förvåning när det fortfarande kommer inkasso men inte pappersfaktura jag betalar 49kr för. Ringer comhem och säger upp mitt avtal för det här funkar ju inte. Jag får ännu en månad som inkasso och ringer comhem igen, då visar det sig att comhem skickar räkningarna till en gammal adress och de har minsann i systemet att "post i retur". Comhem hävdar att det är mitt fel som inte anmält flytt, men jag tycker att man kan ha nån personal som faktiskt gör som INKASSO och skickar till bokföringsaddressen, eller ens bryr sig om att inte räkningar kommer fram. Men det lönar sig väl att INTE bry sig om sina kunder, så efter 10år, hejdå COMHEM och hej IPTV i vårt fibernät...haha suck on that combort...jag kan välja och som comhem behandlar mig vill jag inte välja comhem, ska det vara svårt skicka fakturan dit jag bor och inte där jag bodde för 6 år sedan? och ta 49kr betalt för ingenting? skrattretande. Inte ens ta bort senaste inkasso då jag ringer och jag fr skriva ner nya ocr-nummer inte får jag uppskov och senaste pappersfaktura skickad, det blir ju för dyrt. jag tycker comhem borde få mer konkurrens så de lär sig.

2012-11-12

Aldrig igen

Har betalat över 12 000 kr/år till ComHem med CanalPlus och hela köret. En dag fick jag problem. Inga TV-kanaler alls. Ringer och får höra att de gjort en omläggning av sitt nät (ca 4 månader sedan nu). Sedan att jag måste betala 300 kr för att att det ska fungera igen. Säger att det inte är rimligt och skäligt eftersom det ingår i deras egen kärnverksamhet att se till att nätet fungerar som det ska. Det är inte mitt fel att deras nät läggs om. De får ju höja sina egna avgifter istället i så fall. Inte uppfinna nya utanför abonnemangsavtalet. Troligen var de väl tvungna att skära ner inom sin egen verksamhet som alla andra i dessa tider. Detta resultera kanske i att de var tvungna att lägga om sitt nät. Avslutar samtalet missnöjd med deras svar. Ringer en vecka senare och försöker lösa det igen eftersom jag plötsligt fått en tjänst som jag inte vill ha på min faktura som heter "alltid" till telefoni genom att blott ringa kundtjänst. Jag använder inte ens fast telefon och har det för 0 kr genom ComHems tjänst kombo. Till slut ändrar de sig gällande 300 kr för att få TV-kanalerna att fungera. Men då kunde de inte få det att fungera i sitt system. Kundtjänstmedarbetaren var djupt förtvivlad och sa att hon skulle ringa igen när hon löst det. Men löste inte det. De ringde faktiskt inte tillbaka. Sjukt. Jag var förvånad för detta är ju ett så stort företag som alla är kund hos. Så jag ringde tillbaka och sa upp. Jag sa att jag inte ville ha något med dem att göra. Sen så fick jag b

2012-11-09

Agneta

Sämst i Sverige ?

Comhems hemsida måste vara den sämsta i Sverige. Det tog över ett år innan jag äntligen fick tala med en person på Kundservice som visade kvalificerat intresse över felet jag hade. Fick tyvärr ingen hjälp i alla fall :-( Trots att jag hade rätt personnummer och postnummer kom jag inte in på hemsidan och nu kommer jag inte in på webmailen. Bor i ett Comhemhus :-( Suck

2012-08-26

David

Skitkasst

Jag har tele tv och telefoni från comhem.

Mitt internet bryts vanligtvis mellan 6-12 grr per dag.
Då rycker hem telefon, 1 pc , 1 laptop , 2 iphone, 1 ps3, 1 ondemand box.
Kul, fick 2 st nya router. Men nu har det hållt på så nu har jag sagt upp tele och teve. Efter 1 vecka får jag ett brev.
"hoppas vi kan få ett andra första intryck"
Helvete heller, då fan duger det när man säger upp skiten för dom inte vill ta tag i skiten,

När jag bodde ute i skogen hade jag telia, det var nemas problemas. Även med 6 mb var det faan mycket bättre.

Läs omdöme innan ni skaffar comhem

2012-08-20

Markus

Service?

Jag har haft problem en längre tid med mitt modem, ringt några gånger och påpekat detta men inte fått någon direkt hjälp och inte fått mitt modem utbytt. Idag small det till i modemet och det slocknade helt. Tur i oturen är att vi ska flytta redan imorgon till hus och jag tänkte att då ringer jag och gör adressändring och samtidigt anmäler att modemet lagt av. Jag blir då informerad o
m att det inte finns Comhem i den villa vi ska flytta till och därför bör jag säga upp mitt abonnemang. Jag påpekar då att det var tråkigt och det känns väldigt onödigt att jag ska ha en uppsägningstid när jag har en produkt som inte fungerar och att Comhem inte kan flytta mitt abonnemang till min nya adress. Jag blir då tillsagd att prata med teknisk support och kan de bara konstatera att modemet inte fungerar så kan uppsägningen gälla omedelbart. När jag pratar med Teknisk Support blir jag först bortkopplad av killen som skulle hjälpa mig, jag ringer IGEN och står i ny kö... när jag kommer fram svarar en tjej som säger att hon ska höra med sin chef, efter knappt en minut är hon åter med svaret att jag får stå ut med uppsägningstiden, ingen diskussion. Jag ber att få tala med chefen för att förklara situationen, men det går inte, men hon tog mitt nummer och sa att chefen skulle ringa upp mig, men när visste hon inte, det kunde kanske bli en annan dag. Jag är så trött på att bli behandlad som att det är JAG som ska be om ursäkt när något inte fungerar. Borde inte COMHEM be om ursäkt och förs

2012-08-16

Stefan M Stefan M

Så Besviken

Är så sjukt besviken på Comhem & deras nät, har haft det i ca 3 år hade en vanlig inspelningsbar box fram tills ett år sedan ungefär.
Då dök det upp en säljare från dom här hemma och övertygade mig att vad jag behövde var ju deras HD & on demand tjänster. Fick priser och allt lät bra så jag tecknade mig för 24månader. Lite problem vid inkoppling men det löstes ganska fort.
Men sen började strulet, väldigt ofta när jag tittade på någon play kanal så blev jag helt plötsligt utkastad ur filmen/programmet detta händer 6 gånger av 10.
Har varit i kontakt med Comhem och får svaret att dom inte har nåt fel på playtjänsterna.
När väl någon vecka hade gått så gick tjänsten ner helt ingen signal står det så vackert på tv:en ringer och felanmäler.
Inom kort dyker informationen upp på deras hemsida att dom har ett problem som dom jobbar med och detta beräknas vara avhjälpt ca kl **:**. Fint då får man ju info och behöver inte sitta och vänta utan har ett cirka klockslag som det skall vara ok.
Klockslaget passeras och jag försöker få igång det men misslyckas, efter ytterligare en timme eller 2 görs ett nytt försök med samma resultat. Skumt det skulle ju vara igång för 3 timmar sen, in på nätet igen aha dom har flyttat fram tiden med 4 timmar.
Det kan ju hända att man råkar göra en miss bedömning av felet så jag accepterar motvilligt faktum. Hade detta hänt en gång per år så visst irreterande men går att acceptera, Nu är det tyvärr inte så. Denna

2012-08-14

Per Jamot Johansson

Problem sen dag 1, aldrig igen

Comhem är det sämsta företaget jag har haft missnöjet att träffa. Man känner sig konstant lurad och blåst.

Jag skaffade Comhem för ett antal år sedan, första problemet visade sig efter 3 månader.

Kabel-Tv abonnemanget jag hade beställt var Medium men just när jag köpte så ingick 3 månaders Large (större abonnemang) och det abonnemanget skulle sen gå över till Medium efter 3 månader. Det gjorde det ju såklart inte utan jag ringde efter ca 3 månader och 3 dagar till Comhem och fick då reda på av en otrevligt support att man själv var tvungen att ringa och säga till Comhem att man ville nedgradera till Medium inom dom 3 månaderna annars övergick det till Large automatiskt med 12 månaders bindningstid och 3 månaders uppsägningstid.

Alltså blev jag ju helt lurad då detta inte framfick alls på deras hemsida.

Andra gången det blev problem var efter ca 9 månader då jag ville säga upp ett abonnemang (inte alla utan bara 1) och skickade då mail till Comhem och sa att jag ville säga upp abonnemangen gjorde det till och med flera gånger men utan svar. I samband med den här uppsägningen fick jag också lära mig att sånna här företag har 3 månaders uppsägningstid utöver bindningstiden vilket jag inte fått någon information om och att man då kan säga upp sitt abonnemang när det är 3 månader kvar på bindningstiden vilket jag ju såklart hade velat göra då. Igen känner man sig lurad. Iallafall när jag väl sagt upp abonnemanget så visade det ju sig att dom int

2012-08-08

Linus L Linus L

Bra reklamer men det är allt :)

2012-08-08

Bara trassel

Skulle byta bredband i samband med att fiber installerats i mitt hem. 2 timmar tar det i telefonsupport att reda ut vilket erbjudande det är som gäller, jag blir vidare befordrad och skickad fel flera gånger och får totalt tala med 7 olika människor innan det är utrett och det nya abonnemanget ska börja gälla dagen efter.

Dagen efter är mitt tidigare bredband bortkopplat, men det nya är inte tillkopplat. Jag ringer support, det skall åtgärdas och jag skall bli uppringd. tre dagar senare och efter att jag ringt flera gånger till fungerar till sista mitt GAMLA abonnemang igen. Jag får hem en besked om att jag slutit nytt avtal om mitt gamla abonnemang, med ny uppsägningstid etc.

Nu ett par månader senare har jag varit i kontakt flera gånger med supporten över mail varpå jag fått svar som inte svarat på mina frågor och där de totalt ignorerat mina invändningar.

Nu börjar nedräkningen tills dess att bindningstiden är över...

2012-08-02

eva

sirap

alla som läser detta ! VARNING! skaffa inte bredband / telefoni genom Comhem. Utan förvarning slutar telefonen att fungera.
Internetuppkopplingen är så långsam så att man kan lugnt dammsuga hela hemmet medan uppkoppling pågår, Efter ca 5-10 min slutar internet fungera "google is not responding". Starta om osv osv osv.

2012-07-31

Stefan S Stefan S

COMHEM LURAR SINA KUNDER!

EXEMPEL PÅ URUSEL KUNDSERVICE: Det är april och jag anmäler en överlåtelse av bredband hos Comhem till en en annan person på samma adress. Blanketten fylls i av oss båda och skickas iväg. Några veckor senare får jag ändå en faktura så jag ringer upp Comhems kundservice. "Personnummer kan ej tydas på blanketten så överlåtelsen ogitlitförklaras", säger dem. "Såklart" tänker jag som ändå köper falska förseningsprocesser som sätts i system vid t ex upplåtelser och avbokningar. Flygbranchen ligger långt fram här. Jaja, vi ger dem ett nytt försök. En ny blankett skickas, vi fyller i den och skickar tillbaka den. Några veckor senare kommer en ny faktura i mitt namn? Jag ringer upp Comhems kundservice igen och efter några omkopplingar får jag svaret: "Hmm, verkar som att personnumret inte gick att tyda andra gången också...?" NEJ, det är inget skämt! När jag hör honom med förvånad röst säga den meningen skrattar jag åt hur långt ett företag kan gå för att lura pengar av sina nuvarande kunder. "Vi kan nog lösa det här med en muntlig överlåtelse så dröj kvar". Jo tack, 3 månader senare (samma tid som uppsägningstiden).

COMHEM - ALDRIG MER! Fördelen med att jobba med Sökmotormarknadsföring är att jag vet vikten av ett DÅLIGT BETYG. Undra om Comhem lär förstå det inom en snar framtid...

Erik

Dyrt och dyrt (men ok tv fast dyyyyrt).

Felaktig prissättning. samt ta betalt för SVT hd kanaler OFÖRSKÄMT!! 59+59 kr extra per månad för "scramblingavgift" samt "kortavgift"! Dyrt. Tele2 mycket mycket billigare fast det är samma skit

Peter Pidde Olsson

Com hem och Facebook som el och vatten tydligen

Har haft problem med att login på Facebook i 3 veckor! ringt flera gånger till Com Hem och frågat vad felet kan vara . Fick dom vanliga standard svaren att jag skulle starta om routern mm. vilket jag redan hade gjort ett antal gånger utan framgång.
Näst sista gången jag prata med Com Hem satt jag i telefon 45minuter och prata med en kvinna som var mycket hjälpsam och trevlig men som inte hade en aning om vad felet kunde vara!Så efter 45 minuter orka jag inte mer så tacka och la på luren.
Ringde idag igen en vecka senare, och fick då prata med ytterligare en från supporten. Och nu lätt det helt annorlunda. Dom visste vad felet var det var i Routingen mellan Com hem och Facebooks dns servrar . Fick till svar att det var något som Facebook behövde fixa. Men chansen att Facebook ser det som något stort problem att en del av Com hems ca 536 900 st bredbands kunder inte kan logga in är nog inte stor då dom har 500 miljoner + användare! Så jag kommer säga upp mitt abonnemang om två månader när det går ut och gå tillbaks till Bredbandsbolaget då jag hade dom under 4års tid och aldrig hade några längre avbrott under den tiden. Och alltid fick bra support . Så vad ni än gör gör inte som jag och gå på Com Hems erbjudande ni kommer bara ångra er och sitta med ett abonnemang ni inte vill ha

Kritik

Kom en säljar och fick oss att byta bredband, frågade då om det skulle påverka mailen.Det skulle det inte göra. Vad händer, jo helt prlötsligt går det varken att skicka eller ta emot mail. Ringer support och ber att detta skall prioriteras, men inte ngng. hjälp att få. Det är ju inte i som gjort fel, så dåligt.
Aldrig mer Comhem för vår del.

2012-07-23

Patrick

Man skall se upp

Fick ett endast idag erbjudnade från comhem om XXL abonemang dem försökte locka mig om att man får ett super pris de första 6 månader men när jag kollade upp så är det en blåsning. Beställer jag själv så kostar det mig 199kr det första 3 månader och sen 399kr i 3 månader, Comhem ville sälja in samma abonnemang för 329kr i 6 månader alltså skulle jag betala 180kr mer i deras erbjudande.
Sen påstod dem i försäljningen att det är ett 100mbit abonnemang men när man vill gradera sig så ändrar dem på infon och säger 50-100mbit är vad du får. Skall man framstå som seriöst företag så kan man hålla på att försöka blåsa sina kunder.

2012-07-18

jan

Totalt värdelös service support

samtliga tv kanaler nere sedan 4 dagar tillbaka,en tekniker skulle kontakta mig,inget har hänt.VARNING FÖR DETTA SKRÄPFÖRETAG

2012-07-10

Utmärkt bredband!

Har skaffat bredband 12-25/1 mbit/s och jag har hastigheten 24,68/0,98 mbt/s enligt Bredbandskollen, det är ju helt enastående! Fungerar det lika bra i fortsättningen så ska jag uppgradera till 50-100/7-10 mbit/s. Bra jobbat Comhem!!

2012-06-17

Vyella

Urdålig företag

Nsätan varje dag tappar kontakten med nätet, 3-4 ggr i veckan TV:n stängs ner helt, bara svart ruta. Dyrt och oförskämt bolag som VET att dem kan bete sig hur dem vill, utan några konsekvenser.
Om ComHem går under, så kommer jag dansa hela dagen.
Bor i ett ComHem hus och är i princip låst till detta fruktansvärda bolag!
Och detta har hållit på så här väldigt väldigt länge... Suck...
Nätet får trögt ibland fast jag har deras "snabba" alternativ, och min data är ett monsterbygge, otroligt bra PC, så inga problem där.
Blir bara så ledsen att jag är så hjälplös antar jag...

2012-06-15

Modem

Det "trådlösa" modemet man får täcks ju tydligen inte av garantin. Konstigt, med tanke på att Comhem faktiskt utlovade "snabbt trådlöst internet". Dessutom la modemet av idag. Ringde till kundtjänst och då säger dom att det är 2 år och 4 månader - alltså för gammalt för att täckas av garantin. Comhem erbjöd mig ett nytt modem om jag skulle teckna ett nytt abonnemang. ETT NYTT ABONNEMANG?!? Så dålig kundtjänst och så dålig hjälp som jag fått från Comhem så kommer jag göra allt för att aldrig mer betala en enda krona till dem. Det tråkiga är att dom praktiskt taget har monopol på hela marknaden och att man då helt enkelt blir tvingad till att fortsätta med dem mot sin vilja. SUCK.

2012-06-12

Max

Telefontrakasserar

Funderar på att säga upp avtalet med Comhem, de anlitar underföretag som telefontrakasserar en och när man vill ta bort sitt nr från Comhemsmedlemssida är det Omöjligt. Dessutom har de väl fan ingen rätt att ge ut mitt telefonnr till ngr anonyma försäljarbolag heller? Ska kolla upp det här med Konsumentverket

2012-05-29

David Fahlander

Com hem suger

?369 kr per månad för bredband som går ned var tionde minut. Ärenden har varit inne hos er i månader. En gång gick bredbandet ned i TIO DAGAR I STRÄCK! Jag begärde kompensation och fick nedskrivet den månadsfakturan med 125 kronor. Exakt motsvarande tiden det var nere. Vad service minded ni är. Com Hem ... (och här följer ord jag avstwår att skriva offentligt)...

2012-05-29

Dålig stil

Tog ett 2 månadersabbonnemang med fri xl-kanalutbud. Blev lovad av butiken (har inget med comhem att göra) att det gick att säga upp utan att behöva fortsätta efter det uppsagda datumet.

Efter 1 v ringer kundtjänst och frågar om allt fungerar. Svarar att allt fungerar bra och frågar om det går att säga upp abbonnemanget utan att behöva fortsätta efter det uppsagda datumet. HAN SVARAR JA.

Ringt och försökt säga upp abbonnemanget för att jag ser inte på tv och kommer inte att göra det i sommar. De försöker erbjuda mig mindre kanaler även om jag inte ser på tv?? Ringde kundtjänsten först igår och tjejen sa då att jag skulle ta det med butiken som sålde tvn till mig.

Var dit idag och de säger att de inte kan säga upp mitt abbonnemang vilket stämmer. Comhem säger det själv medans man väntar i deras kundtjänst. Har reklmerat de och ska bestrida fakturan. Om deras kundtjänst säger en sak måste de mena det, annars har de för dåliga utbildningar.
Jag väntar hellre 1 minut extra för att han ska dubbelkolla så det han säger stämmer än att behöva reklamera och bestrida.

2012-05-10

Martin

Odugligt

Internet lägger ned i flera timmar utan anledning, kan även lägga ned i enbart 1 minut eller liknande. Kommer heller inte upp i utlovad hastighet. Riktigt illa!

2012-05-03

Ronny

Internetfri Internet

Deras internet e ju bland det sämsta dvs nere för det mesta. Inte undra på varför Telia är dyrare antar att man får det man betalar för, men i detta fall är det inget man får.

2012-04-30

V.A

Låång uppsägningstid!!! VARNING

Har haft ComHem utan binding. TRE MÅNADERS uppsägningstid. Det suger!! Avgiftshöjningarna duggde tätt. Bor i ett sk ComHem hus - det suger!!
Är dessutom urless på all ComHem reklam.

2012-04-28

Pontus

Värdelösa, bedragande COM HEM!

Vissa dagar kan mitt internet försvinna en gång i timman, och problemet löser sig inte förrän jag startat om routern. Ibland är det värre, och då startar jag om routern och kan surfa in på en sida och sen, minuter senare, är det nere igen. Det är problem 6 av 7 dagar i veckan. Inte acceptabelt.

Ringde och ville säga upp mitt abonnemang och då påstod dom att jag bundit upp mig till ytterligare 12 månader för bara 4 månader sen.

Jag minns det samtalet jag hade med dem för 4 månader sen, och mitt ärende då var att jag ville beställa en ny sladd till routern då min var trasig. Det var inget problem att få en ny, men det var inte gratis. Fick välja mellan att binda upp mig i ytterligare 12 månader, eller betala en avgift. Tror det var 249:- men det minns jag inte. Jag valde avgiften. Fick aldrig någon faktura för detta så jag trodde dom antingen missat att ta betalt för den eller bjudit på den. Men icke, de hade utan mitt godkännande bundit upp mig till ytterligare 12 månader.

Fick heller inte sänka hastigheten, då hon tjejen jag pratade med (helt inkompetent i dator och internetsammanhang) påstod att nuförtiden behöver man minst 100mb/s internet för att kunna utföra de simplaste sysslorna såsom kolla mailen online och därför är 100mb det lägsta dom erbjuder. Skit snack. Jag kommer gå vidare med mitt ärende, för så som dom håller på är BEDRÄGERI!

Skaffa INTE ComHem!

2012-04-25

Andreas

Akta er för så kallade "comhem hus"!,

Bredbandet är under all kritik. Det 'hoppar ur' hela tiden, kundservice har inget svar på varför. TVn är ok, men du kan inte få alla kanaler du betalat för. Gud vet varför. Näe, passa er för comhem!

Det roligaste är att varje gång man ringer till dom frågar dom om man vill ha hemtelefoni. Man ba: Näe. Och dom ba: men det kostar inget! Och man ba: Nej! Och gissa vad man hittar på nästa räkning? Just det: hemtelefoni!

2012-04-25

Pelle

Fruktansvärt rakt igenom

Dåliga produkter. Ofta störningar.
Vidrig kundservice som gör det så svårt som möjligt för kunden.

2012-04-24

Johanna

Felaktiga fakturor!

Är så fruktansvärt trött på ComHem. Vid båda mina tillfällen som kund hos dem har dem gång på gång gjort fel och skickat felaktiga fakturor och de har dessutom en totalt inkompetent och otrevlig kundtjänst. ComHem luras och lägger på saker på fakturan man inte kommit överens om i avtalet. Jag har nu varje gång jag fått faktura varit tvungen att ringa dem för att de fakturerat fel. Varje gång har jag haft rätt och de har korrigerat. NU IGEN kom en till faktura med fel belopp och jag behöver åter igen ringa dem. Nu ska jag kräva att abonnemanget avslutas trots bindningstid kvar. Nu har jag tröttnat! Det är fan pinsamt att ett så stort företag inte har någon som helst koll och behandlar sina kunder som skit.

2012-04-14

Mats

Undvik!!!

Levererar inte vad dom lovat. Urusel kundtjänst som är oförskämda när (om) man kommer fram. Vill inte bryta avtal TROTS att dom eränner stt dom inte kan leverera det dom sålt. Föröker slingra sig och bolla runt dig, allt för att du skall ge upp och bara betala till dom. UNDVIK! Gör allt för att hitta annat alternativ.

2012-04-13

Mona

Comhem är inte bra alls!

Detta företag drar varje månad mer än vad de ska ha betalt för så får du som kund ringa och rätta till det varje gång! Sämst och lurare!

2012-04-09

MK

Så trött.

Betalar för 200mbit, får runt 70mbit. Felanmält gång på gång.

2012-04-03

Andreas

Telefonterror

De ringer varje kväll med dessa erbjudanden om bredband och jag har meddelat att jag är helt ointresserad och ändå så fortsätter de, de ringde ikväll 3:e gången på lika många veckor och förra "kampanjperioden" fick jag motta 8 samtal under ett par månader. Detta är att spamma folk, SLUTA UPP med detta!!

2012-03-31

Rabih Dirawi

Bäst!

Com Hem är ett oerhört bra bolag, jag har alltid fått all hjälp jag behöver. Vidare vill jag säga till alla som gnäller om extra avgifter: skaffa inte en digitalbox, använd ert analoga nät. Com Hem fungerar som vilket bolag som helst, man höjer alltid avgifter för kort, box och kanaler för varje år som går. Detta gör alla kabel tv leverantörer. Sluta gnäll!!!!

2012-03-28

Janse

En loop som aldrig tar slut!

Just nu i skrivande stund har mitt Internet från Comhem lagt av. Enligt deras hemsida är det driftstörning som ligger bakom Internet avbrott.
Detta är ju perfekt då jag håll på att skriva viktig dokument till jobbet imorgon. Kan dock meddela Er att det inte är första gången utan detta händer minst 2-3 ggr i månaden att mitt Internet lägger av. Är så jä_la trött på Comhem. Har Ni de x antal ggr och de skyller på uppdateringar av deras Internet, därför blir det avbrott: kom igen 2-3 ggr i månaden. Tur så löper mitt Internet abonnemang ut i maj då ska jag direkt säga upp det och ALDRIG mer skaffa Internet eller tv från de. Otrevligare support får man leta efter, dock inte alla men de flesta jag har pratat med. Går de inte på nån kurs på hur man på ett trevligt och hjälpsam bemötande ska gå till?
Vilka tomtar anställer dessa personer?

2012-03-16

Sandra

Ta eget ansvar!

Är själv Com Hem kund och jag trivs väldigt bra med bra kanaler, bra service och bra hastighet.

Ni som klagar så har ni läst igenom avtalsvillkoren för isåfall så skulle ni veta att det är tre kalender månaders uppsägning, det är inte hastighetsgaranti på det trådlösa, dem har rätt att ändra priserna och det kan förekomma driftstörningar. Så istället för att sitta här och klaga över det läs igenom avtalsvillkoren!

Och för er som klagar på att det är jobbiga säljare som ringer så finns det lösningar på det också som tex nix och om man ringer in till kundtjänsten så kan även dem lägga in en TM-spärr vilket betyder att inga säljare från Com Hem kan ringa upp er.

2012-03-14

Gustaf

Världens sämsta service

Jag har aldrig varit med om ett företag med sämre service. De är fullständigt värdelösa.

2012-03-13

Hasse

Senaste prishöjning TV 20120401 skandal.

Vilken hemsk prishöjning på 8 favoriter och den konstiga kortavgiften 20120401. Den är totalt på över 30%, skandal. Har sagt upp mitt abonnenmang. Kan ej godta sådana prishöjningar, åt riskkapitalbolag.

2012-03-06

Bitte

Dåligservice

Fruktansvärt dålig kundtjänst.
Jag ahr nu väntat 1 vecka för att få kontakt via Com Hems anmäln.blankett på hemsidan.
Förra gången jag hade problem var det samma sak. Tog över 1 vecka innan någon kontaktade mig.
Jag kommer aldrig att rekommendera Com Hem.

2012-03-01

Caesar

Nu säger jag upp abonnemanget

Har varit kund i flera år men nu har jag tröttnat och har sagt upp mitt abonnemang. De ändrar priser och villkor hela tiden, så klart alltid till det negativa för kunden (t.ex. införande av s.k. kortavgift och tre månaders uppsägningstid när abonnemanget gått ut). Kanalinformationen försvinner och fungerar inte under långa perioder. Fel på box tar måånga veckor att komma tillrätta med. Fruktansvärt dålig kundservice och jobbiga försäljare som ringer för att sälja på kunden extra saker. Hemskt att de så uppenbart utnyttjar det faktum att så många bor i ComHem-hus.

2012-02-29

Kund sedan länge

Com Hem är väldigt dåliga på att ta in nya attraktiva TV-kanaler. De har bara 2 tyskspråkiga kanaler.

2012-02-28

Moqwai

Lurad studen

Är student som precis flyttat hemifrån. Nappade på erbjudandet med student bredband för 100kr/mån och tecknade. Därefter ringde en säljare och erbjud gratis tv i två månader och gratis telefoni. Dum och erfaren som jag var sa jag inte nej, och hux flux blev jag med ett DYRT Comhem abonnemangspaket istället för det billiga studentbredbandet. Hur tänker deras säljare som ringer och prackar på oerfarna studenter med begränsad ekonomi (studielån) dessa dyra paket? Är det bara sälja och få bonus som gäller eller?

2012-02-25

Comhem är svindyra !!

Med några xtra kanaler ligger fakturerna på min 1000:- månaden. Nu höjer dom kortavgifter m.m. Nej nu letar jag andra alternativ !!

2012-02-24

Christina

Prishöjning igen!

Jag fick idag ett brev om ny prislista. Har digital-tv large, hade medium förr men de tog bort det alternativet ihop med förra prishöjningen. Nu höjs abbonemangsavgiften från 229:- till 249:-/mån. Kortavgiften som kommer att debiteras månadsvis istället för halvårsvis höjs från 49:- till 59:-. Tack och lov har jag autogiro för annars blir det 45:- för pappersfaktura också. Jag bor i ett Com Hem-hus och kan inte byta tv-operatör, prishöjningen börjar gälla fr.o.m. den 1:a april. Jag skulle vilja be dom flyga och fara men har behov av flera kanaler än 1:n, 2:n och 4:n (vilket de naturligtvis vet om). De utnyttjar sin monopolställning till att behandla sina kunder hur som helst!

2012-01-13

E

Aldrig mer COMHEM!

Har inget gott att säga om Com Hem. Usel hjälp när det gäller annat än att teckna nya avtal. Kommer aldrig att använda mig av er igen efter att jag har betalat 4 månaders bredband fast jag inte använder det.
Tack för hjälpen.... med ingenting.

2012-01-11

Emil

Ingen bindningstid men lång uppsägning!

Jag nappade på två månaders gratis XL från Com hem när jag köpte ny TV. Ingen bindningstid. Hade tänkt behålla det minsta paketet efteråt för att få bättre bild. Men när gratisperioden var över blev bildkvaliteten mycket sämre!

Så jag ringde för att säga upp det.
1. Först knappar jag in mitt personnumer i telefonen.
2. Sen kommer jag till kundtjänst som vill ha mitt personnummer och kopplar mig vidare till en kollega.
3. Då kommer jag till ytterligare en som vill ha mitt personnummer igen och igen kopplar mig vidare till en kollega.
4. Då kommer jag till tredje personen på kundtjänst som också vill ha mitt personnummer och kopplar mig vidare till en kollega. Nu får jag säga upp abonnemanget, men har tre månaders uppsägningstid.

Så nu betalar jag i flera månader för något som jag inte nyttjar, eftersom det inte är bättre än det jag har gratis...

2012-01-08

Pål

Svinaktigt av comhem

Min mamma har blivit pålurad en 24-månaders bindningstid på viasat premium av en telefonförsäljare. Han hävdade att det inte var någon bindningstid på abbonnemanget, men när fakturan kom var det 24-månaders bindningstid ändå. Mamma ska gå i pension i sommar och har kommer ha svårt att klara av kostnaden ekonomiskt. Omöjligt att komma runt bindningstiden. Vidrigt, akta er för comhem

2012-01-01

Värdelöst företag

Totalt urusel och inkompetent service. Jag flyttade för ett tag sedan och det var en otroligt tidskrävande process med felskickade digitalboxar (fler ggr) felaktiga fakuror, felaktig adress etc innan jag efter 4 månader!!! äntligen kunde se på TV i min nya bostad. Rekommenderar ingen att anlita detta företag. Rena farsen att ha med dem att göra.

2011

2011-12-30

Emil

Varför?

Måste säga upp abonnemanget via telefon. Ditt samtal är nu placerat som nummer 36...

2011-12-21

Robin E Robin E

Teckna aldrig ett abonnemnag hos comhem

innan man tecknar ett abonnemnag allting ser bra ut. men sedan när du har tecknat ett abonnemnag då börjar helvetet och vill du avslutar det då bombar de dig med felfakturor. när jag har lyckats att komma i kontakt med de och efter en lång tjafs så väljer de att ändra beloppet men med ett nytt fel och istället för att blåsa mig på ca: 500kr nu är det bara 160kr. och de vill inte ändra och hänvisar till tredje part som ARN men jag upptäckte att ARN har en gräns på ca: 500kr för att kunna ta emot en sådan anmäla. Jobbigt Vad,, men det är inte nog med det nästa månad skickar de faktura för januari månad fast mitt abonnemnag är uppsagd till årsskiftet.. jag funderar på att polisanmäla det hela för man orkar inte med sådan. nu har jag varnat alla bekantar och vissa har redan sagt upp abonnemnagena.. två bekantar som skulle ha tecknat abonnemang hos de ångrade sig när de fick läsa de mejlen som jag skickade till och fick från comhem.jag undrar om de verkligen tänker långsiktigt. de tjäna hundringar på att blåsa folk men lyckas att skrämma de för evig
snacka om självmål

2011-12-14

Rasim

Com Hem luras!!

Ur uselt företag där dem luras och vill att man ska betala räkningar och fakturor man inte ens har något med att göra. Jag själv vägrar att betala sådana saker och känner mig helt lurad av dem. Deras kundtjänst hjälper inget vidare heller.
Jag själv har ringt och och försökt att förklara att jag inte har valt någonting av det dem säger. Har tackar nej flera gånger men ändå så får jag räkningar om det hela tiden och dem vill att jag ska betala för det ... vill gärna bli av med min telefoni bindningstid som jag inte valt. 2011-11-14 V.K

2011-12-12

Kristofer Wigren

Lurendrejare !!

Telefonförsäljare som lurar på långa abonemang under falsk inledning. Med ren lögn uppges 12 månader som bunden tid. Sen visar det sig att det egentligen är 24 månader som gäller. De juridiskt bindande delen i avtalet rabblas upp i en hastighet så att det med nöd och näppe går att höra ordet 24 innan ordet månader när man lyssnar ordentligt fyra gånger. Det är OK att någon försöker trixa för att tjäna lite extra. Det värsta är ändå COMHEMs ovilja att reparera problemet när man försöker upplysa dem om hur deras externt rekryterade telefonförsäljare agerar. Tummen ner !!!

2011-12-04

Christer

Mycket dålig hjälp vid fel. URUSEL

Försöker koppla in telefonen men den fungerar inte effter flytt. Har ringt 4 gr men kommer bara fram till en massa knapptryckningar. 4 dgången kom jag fram till suport min inte fungerar telefonen för att han skulle ändra lite. sitter i telefonkö 30-40 min vid varje samtal mycket dåligt. fundrar på att byta även om det blir dyrare, men då kan jag ju ringa. Måste man sätta betyg skulle det bli 0

2011-11-28

Lars

Servicen usel

Om det är fel på kanalutbudet som man betalar för så skall man sitta i telefonkö i 40 min innan MAN KOMMER FRAM. Mailar man få man vänta en vecka på svar i bästa fall. Kompensation vad är det????

2011-11-24

Jonatan

Styr upp er comhem!

Dom kan ju gärna ta och ta tag i alla internetproblem. man blir disconnected var 5e minut och måste ta ut sladden o sätta i den igen hela tiden och det e fan inte vad jag betalar för. har nytt modem också så det är inga som helst fel på det. och ni som sitter o hyllar comhem här gissar jag jobbar där

2011-11-22

Sabina

Comhem lurar kunderna

De lurar kunderna med prova på rabatt. Tv-kortavgiften, först försökte de lura mig genom att debiterar ny kortavgift efter prishöjningen mitt i bindningstiden. två gången. jag anmälde uppsägningen av abonemnaget 8 månader innan och när det är en månad kvar till uppsägningen så skickade de en faktura med kortavgift på sex månader och vägrade betala tillbaka de pengarna de lurade till sig.. Aldrig mer Comhem. nu flyttar jag även hemtelefoni från de och avråder alla som jag möter att inte teckna comhem abonnemang för de blåsar folk på pengar.

2011-11-15

Blev blåst på konfekten!

Min mor fick ett erbjudande om 60 kanaler gratis i två månader OCH Canal+ Total i 6 månader utan bindningstid. Jättebra tyckte hon! Ring innan vi stänger idag stod det i meddelandet. Visst det gjorde hon! Nu har en vecka gått och Canal+Total har stängts av efter en veckas provvisning. Min mor skrev till Comhem och frågade varför de gjorde så här och påpekade vad de skrivit SMS:et. De svarade bara med en mening "Vi har ingen anteckning om det här". Sedan var det ärendet avskrivet. Min mor känner sig nu jättedum och lurad. Aldrig mer Comhem! När de inte vet vad de skriver i sina SMS och inte håller vad de lovat då kan det vara så! Lita därför inte på Comhems reklam. De håller inte vad de utlovar och vill sedan inte kännas vid vad de har erbjudit sina kunder.

2011-11-07

Eddie

Internet under all kritik

har 24mbit som jag har haft nu under 7månader. Under dessa månader har jag haft problem med interneten hela tiden då interneten stäng helt av under nån minut. Jävligt jobbigt när man behöver nätet för ex. gaming eller streaming. När det gäller deras kundservice, så får du vänta minst 30min för att komma fram till en person som inte kan hjälpa dig eller en tekniker som säger att man ska dra ut sladden och in igen så ska allting funka (NOT).

2011-10-27

Allt är dåligt. Har sagt upp abonnemanget idag. Känns skönt! Men får betala i 3 månader trots att jag ej har tillgång till stöddiga Comhem i fortsättningen. Comhem: använd MINA pengar vettigt!

2011-10-21

Suat B Suat B

Ingen av oss perfekt

Jag är volontär utvecklare på fritiden. Har varit kund där i 10 år nästan. Jag har inte haft några ståra problem med kundtjänsten faktiskt förutom det att jag vid några tillfällen blev bollad hit och dit. Detta beror på att jag själv kan lösa de flesta problemen som dyker upp. Det är mänskligt att kunna inte ha koll allt när man jobbar på ett stort företag som comhem.

Så händer i alla arbetsplatser ibland även hemma. Jag tycker att man måste kommunicera på ett visst sätt så att man förstår varandra utan att blanda in känslorna och bara fokusera på att hitta felen i första hand sen är det bara kompromissa om en vettigare lösning som kanske gynar alla.

Vad som kan bli bättre? Tja, alla och allt rent tekniskt kan förbättras naturligtvis. Som till exempel kan jag säga om att comhem kan börja med att ge en fungerande hemsida tillräckligt med utrymme till oss klienter, en konfigurations manual som berättar för alla detaljerad om hur man loggar in och kanske länkar till eventuella lösningar som t.ex. länka till några andra fri programvara.

Att låta kunderna köra egna koder om man så vill när man ska bygga en hemsida. "ASP eller egna skript med CGI, JSP, PHP eller liknande stöds inte" . Tror väll inte vi alla startar företag som konkurrent till Comhem, man bara vill ha mera dynamiska hemsidor då ska man kunna blanda lite i koder exempelvis flash och Php är numera favorita språk.

Jag hoppas på Comhem ska försöka lösa alla dessa problem.

Fler företag i Sverige